Deputatii au decis ca 10 Mai sa fie declarata zi de sarbatoare nationala

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 22 aprilie 2015, 17:12 Actualitate | Politic

Plenul Camerei Deputatilor a adoptat miercuri cu 294 voturi "pentru", unul "impotriva" si 6 abtineri propunerea legislativa privind proclamarea zilei de 10 Mai sarbatoare nationala, informeaza Agerpres.

Potrivit raportului Comisiei pentru munca, proiectul legislativ are ca obiect de reglementare consacrarea zilei de 10 Mai ca sarbatoare nationala. Totodata, se propune instituirea in sarcina autoritatilor centrale si locale a obligatiei de a organiza manifestari prilejuite de sarbatorirea acestei zile, in limita alocatiilor bugetare aprobate.

"Sunt momente in istoria unei tari care sunt dincolo de patimi politice, dincolo de ideologii, ele fiind momente care construiesc o patrie comuna. 10 Mai este unul din aceste momente", a spus, in cadrul dezbaterilor, liderul grupului minoritatilor nationale, Varujan Pambuccian.

In expunerea de motive, initiatorul proiectului, senatorul PNL Puiu Hasotti, a precizat ca la data de 10 Mai sunt trei momente istorice diferite: inceputul domniei lui Carol 1, independenta de stat si incoronarea primului rege al tarii, toate trei legate indisolubil de institutia monarhiei.

Proiectul de lege a fost respins de Senat, iar Camera Deputatilor este for decizional pentru acesta.










19698 vizualizari
  • +1 (21 voturi)    
    MAI BINE DEVINE (Miercuri, 22 aprilie 2015, 17:18)

    schroedinger [utilizator]

    Ziua Nationala!
  • +11 (27 voturi)    
    Inca o zi de NE-MUNCA??? (Miercuri, 22 aprilie 2015, 17:29)

    JG [utilizator]

    Inca o zi de NE-MUNCA???
    Cine draku' mai munceste in tara asta?
    Sa vrei s-o faci, da' nu mai sunt zile-de-munca (de atitea "sarbatori")!
    • -5 (13 voturi)    
      Fals (Miercuri, 22 aprilie 2015, 18:32)

      Barthales [utilizator] i-a raspuns lui JG

      Este sarbatoare nationala legala LUCRATOARE.
    • +5 (11 voturi)    
      :) (Miercuri, 22 aprilie 2015, 20:34)

      rdr [anonim] i-a raspuns lui JG

      lasa ca sunt destule zile de munca...
    • +2 (4 voturi)    
      si unde o (Joi, 23 aprilie 2015, 9:05)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui JG

      sa munceasca palmasul roman?
      in industrie? care industrie? ca e falimentata aproape toata, pe ciubucurile nehalitilor de puliticieni.
      in agricultura? care agricultura? ca si pe asta au vandut-o strainilor.
      in comert? cred ca da, ca se fac la supe si hyper marketuri si moluri, de zici ca n-au pe ce sa cheltuie romanii banii. bani obtinuti ca urmare a muncii. care munca si unde?
    • +6 (12 voturi)    
      de fapt (Joi, 23 aprilie 2015, 9:37)

      ion [anonim] i-a raspuns lui JG

      Idiotule. Romania are printre cele mai putine zile libere si concediu legal din Europa. Mai informeaza-te..
      • 0 (0 voturi)    
        la cit "munciti"... (Joi, 23 aprilie 2015, 17:01)

        exilatul [utilizator] i-a raspuns lui ion

        aveti prea multe...
    • 0 (0 voturi)    
      nimeni ..pt ca toti.. (Joi, 23 aprilie 2015, 16:59)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui JG

      sunt la ..furat...
  • +7 (11 voturi)    
    sarbatoare (Miercuri, 22 aprilie 2015, 18:02)

    gebeleizis2020 [utilizator]

    Nu puteau pune pe lista si 9 mai?
    Ziua Europei ar trebui sa fie libera, sa se obisnuiasca oamenii cu idea ca fac parte dintr-o comunitate
  • +12 (22 voturi)    
    Belfereala pe banii altora . (Miercuri, 22 aprilie 2015, 18:23)

    Marghiloman [anonim]

    An de an tot mai vine cate unul si mai adauga ceva zile libere la bugetari . Adica , se iau aceleasi salarii si se munceste mai putin . Despre privati , numai de bine si sa punem ANAF-ul pe ei . Mama lor ... de capitalisti !
  • +14 (22 voturi)    
    Monarhia, subiect sordid si desuet (Miercuri, 22 aprilie 2015, 18:24)

    D-or [utilizator]

    Uimeste si jigneste asaltul mediatic din ultima perioada cu monarhia.
    Intreb: cum de eu, om obisnuit, nu am obtinut si nici nu se intrevede vreo sansa sa obtin ceva de la stat in viitorii 5-10 ani pentru un mic teren nationalizat de comunisti, iar marile proprietati au fost demult restituite, mai ales cele regale?

    Intreb: stiti cum au trait oamenii simpli, muncitorii si taranii, pe vremea monahiei? Bunicii mei mi-au povestit ca a fost cea mai crunta saracie.
    • 0 (10 voturi)    
      Pe atunci ... (Miercuri, 22 aprilie 2015, 20:13)

      Marse [anonim] i-a raspuns lui D-or

      ... oamenii simpli traiau in saracie chiar si in Franta ori Germania. Comparativ cu situatia mostenita, monarhia a reusit sa apropie Romania, pe cat posibil, de nivelul occidental. De exemplu, in anii 1930, raportul salariului mediu Germania-Romania era 3 la 1. In 1990, dupa comunism, ajunsese de 10 la 1. Acum cred ca e 5-1 daca nu ma insel. Mai avem pana sa atingem dezvoltarea relativa a Romaniei fatza de Occident din anii '30.

      In rest, pentru terenul revendicat, presupun ca justitia trabuie sa se pronunte.
      • +7 (7 voturi)    
        Legile au fost special gindite doar pentru (Miercuri, 22 aprilie 2015, 21:58)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Marse

        marea proprietate. Pentru ceilalti, s-au inventat Fondul Proprietatea si ANPR-ul cu listele de asteptare blocate sine-die.

        De ce n-a asteptat si familia regala pe liste, cite 20 ani, ca ceilalti?
        • -6 (8 voturi)    
          Pantru ca, familia regala ... (Miercuri, 22 aprilie 2015, 22:28)

          Marse [anonim] i-a raspuns lui D-or

          ... spre deosebire de familia Popescu, este partea a istoriei tzarii si a patrimoniului national (un fel de Pelesh viu, ca sa fiu mai bine inteles). Cine accepta asta, ferice de el, cine nu, sa fie republican si asta e...
          • +3 (5 voturi)    
            Peles nu Pelsh (Joi, 23 aprilie 2015, 8:43)

            Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Marse

            Daca tot esti un asa de mare patriot monarhist. Si daca tot veni vorba istoria tarii o fac in primul rand Popestii si Ionestii nu regii si printii. Asta peste tot nu numai in Romania care a avut si ghinionul (de l;a Carol II incoace) de mostenitori ai tronului tarati si cu minim interes pentru Romania (decat pentru foloase personale).
          • +1 (3 voturi)    
            Adevarata noblete (Joi, 23 aprilie 2015, 13:25)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui Marse

            Strabunicul meu a murit la Marasesti. Strabunica mea a crescut singura 9 copii. Bunicul a luptat la Don, a fost ranit, decorat de Antonescu, apoi a luptat in Ungaria si ranit iar.

            Spre deosebire de regi, ai mei au dat totul tarii, fara sa pretinda rente si palate.
            • 0 (0 voturi)    
              Multumesc (Joi, 23 aprilie 2015, 17:12)

              aniod [utilizator] i-a raspuns lui D-or

              Pentru mesajul scris.
  • +5 (17 voturi)    
    asa, si !? (Miercuri, 22 aprilie 2015, 18:28)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    pai suntem Republica sau monarhie ?
    • -3 (11 voturi)    
      suntem republica bananiera (Miercuri, 22 aprilie 2015, 22:49)

      LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      Suntem monarhie caci republica a fost instalata de tancurile lui stalin. Republica e ilegitima plusca e si toxica.
      Traiasca Monarhia!!!
      • +6 (8 voturi)    
        suntem... (Joi, 23 aprilie 2015, 9:36)

        capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui LudwigRegalistul1

        monarhia limbista DUDA...do the dude;

        suntem republica. punct.
        povestea cu tancurile sovietice s`a incheiat in `89;
        forma de guvernamant a fost aleasa prin referendumu` de aprobare a Constitutiei actuale, in care au votat peste 50 % din cei cu drept de vot;

        monarhia jermanica a dovedit, in istoria recenta a patriei, impotenta elitelor de la noi de a alege un lider caruia sa i se supuna - la noi au contat intodeauna coalitiile pt. supt de la bujetu` de stat;

        pt. cei care au citit un pic de istorie, am sa reamintesc ca toti contemporani lui carol I au aratat ca acesta a facut atat de putin, intr`un timp atat de scurt spre deosebire de Al. Ioan Cuza;

        daca tara are o datorie, este intai fata de Al. Ioan Cuza,

        datoriiile fata de monarhie zisa de origine germanica au fost platite cu varf si indesat, am sa dau cateva exemple marete: primu` este scandalu` Stromberg, prin care familia lui carol I a supt destul de la o tara inapoiata, ordinu` dat armatei la 1907 de a trage in taranii impropietariti de Cuza, urmeaza afacerile cu armament, skoda, etc. marturiile recente ale urmasilor lui Auschnit;

        tara careia Cuza i`a dat leji si a adus`o din comuna primitiva in sec XIX a facut prea putin pt el, rejele carol nu putea sa proclame independenta ca n`avea nici o legitimitate si autoritate in proclamarea independentei - este acelasi lucru cum am spune ca presedintele republicii face lejea bujetului de stat, cand asta este atributu` palavramentului.

        am sa inchei cu un fragment dintr`o poezie de Mihai Eminescu, care arata ce ar trebui noi ca natie sa facem pt. rejii de origine straina:
        Cine-au îndragit strainii
        Mânca-i-ar inima cânii,
        Mânca-i-ar casa pustia
        Si neamul nemernicia.
        • -1 (1 vot)    
          :) (Joi, 23 aprilie 2015, 10:49)

          neo [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

          Esti sigur ca la primul vers din strofa lui Eminescu nu ai vrut sa scrii: "Cine-au indrajit strainii"?
        • +1 (1 vot)    
          republica este ilegala (Joi, 23 aprilie 2015, 16:07)

          LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

          Poate ne spuis i nouia canmd si unde au ales romanii republica si forma de stat? Constitutia nua a prevazut in revizuirea sa forma de stat.
          Daca nu era cArol I tu si azi purtai salvari si turban pe cap....
  • 0 (14 voturi)    
    să nu uităm și ziua când hohenzolern a fugit (Miercuri, 22 aprilie 2015, 18:39)

    visio [anonim]

    să o declarăm zi de doliu național!
  • +16 (24 voturi)    
    Cum functioneaza asta? (Miercuri, 22 aprilie 2015, 18:44)

    Taras Bulba [utilizator]

    Cum functioneaza treaba asta? Respins de Senat dar intrat in vigoare datorita puterii "decizionale" a Camerei Deputatilor?

    De ce mai avem parlament bicameral daca legile si hotarirle pot trece chiar si atunci cand una din camere se opune?!
  • +20 (24 voturi)    
    Baba se piaptana ! (Miercuri, 22 aprilie 2015, 18:47)

    NicolaeA [utilizator]

    Parlamentul freaca menta si guvernul legifereaza prin ordonante urgente sau neurgente !
    Scarba !
    • +11 (13 voturi)    
      face si el ceva (Miercuri, 22 aprilie 2015, 20:46)

      mbasa [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

      cum adica... freaca menta?! :)
      totusi, face ceva! de cateva saptamani "salveaza Sova", o operatiune de interes national!
  • 0 (10 voturi)    
    De ce nu ziua națională? (Miercuri, 22 aprilie 2015, 19:03)

    snams [utilizator]

    Imaginați-vă o zi națională călduroasă...
    S-ar mai înveseli și românașul nostru, că oricum e destul de năcăjit și decembrie e destul de gri.
    • +7 (7 voturi)    
      Pune 9 mai atunci (Miercuri, 22 aprilie 2015, 21:26)

      ids [utilizator] i-a raspuns lui snams

      E ziua reala a independentei si e si ziua Europei.
    • +6 (6 voturi)    
      Cred ca acolo se vrea (Miercuri, 22 aprilie 2015, 21:32)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui snams

      sa se ajunga. Incet, incet, fara surle si trambite, accentul se va muta pe 10 Mai. De 1 Decembrie numai militarii -saracii!- vor mai tremura in piata publica.
  • -3 (11 voturi)    
    pasi mici (Miercuri, 22 aprilie 2015, 20:10)

    florin [anonim]

    Inca un mic pas spre normalitate. Nu trebuie sa ne uitam stict spre avantaje. E un act de normalitate ca fiecare popor sa-si respecte istoria, iar recunoasterea valorilor regale pentru noi romanii este abia la inceput.
  • +6 (12 voturi)    
    miscare de rezistenta in munti (Miercuri, 22 aprilie 2015, 20:13)

    vergotti [utilizator]

    Daca se reinstaureaza si monarhia cu Radu Duda in frunte, fie ne retragem in munti, fie emigram in Bulgaria ...
    • -7 (7 voturi)    
      Adica o sa fie mai rau ca (Miercuri, 22 aprilie 2015, 21:34)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui vergotti

      sub Ponta, Sova, Tariceanu, Tata Socru, Hrebe, Mazare, etc?!
      Nu cred.
      • +4 (6 voturi)    
        duda + ion iliescu= love (Miercuri, 22 aprilie 2015, 22:14)

        vergotti [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        Duda e prieten de familie cu Ion Iliescu de zeci de ani; in plus, au aceeasi origine etnica ( bunicii lor paterni provin din Rusia). Daca Duda devine regent, print consort sau ceva de genul , nu mai scapam de PSD niciodata ...
    • -2 (4 voturi)    
      Un tiz si epigon debiteaza prosti! (Miercuri, 22 aprilie 2015, 22:15)

      GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui vergotti

      Jacques Vergotti a fost aghiotantul Regelui Mihai I si l-a însoţit pe suveran la plecarea din ţară dupa abicarea fortata impusa de regimul comunist instaurat cu sprinul Uniunii Sovietice!
      S-au spus multe despre plecarea regelui din 1948. Că ar fi luat cu el vagoane pline cu bogăţii, că ar fi şterpelit din patrimoniul naţional, că ar fi secătuit vistieria statului. După cum povesteşte ofiţerul de ordonanţă al regelui Mihai, în realitate, membrii familiei regale au plecat doar cu ce era pe ei şi în valize. Haine, lenjerie, aparatul de ras şi ceva acte. În cartea „Fără drept de înapoiere în ţară“, Jacques Vergotti dezvăluie adevărul ultimilor ani de monarhie în România şi ce a făcut Mihai I în perioada de exil. Martorul epopeii regale, Jacques Vergotti, a trăit în Braşov. Casa lui din Poiana Braşov este astăzi vilă de protocol a SRI.
      Jacques Vergotti s-a născut în comuna Sighireanu din judeţul Ialomiţa, la 23 martie 1915. Tatăl lui, agronom, a cunoscut-o pe Coasta de Azur pe Lilli Cousin, o franţuzoaică frumoasă. S-au căsătorit şi s-au mutat în satul din Bărăgan. Pe Jacques l-a alăptat o ţigancă. Numele Vergotti a fost transformat din grecescul Bergotis, cum îl chema pe străbunicul lui Jacques, grec din insula Cefalonia. În timpul războiului, familia Vergotti a ajuns la Paris, unde au făcut afaceri în domeniul automobilelor şi petrolului cu fraţii franţuzoaicei. Întors în ţară, Miltiade, tatăl lui Jacques, a înfiinţat la Braşov societatea de rafinare a petrolului, „Petrogen“. Fiindcă Lilli suferea de plămîni, s-au mutat cu toţii la Braşov, unde aerul de munte îi făcea bine. "vergotti", poti sa citesti intregul text pe facebook si poate eviti in felul acesta sa emigrezi in Bulgaria...!
      • +1 (5 voturi)    
        completare biografie vergotti (Miercuri, 22 aprilie 2015, 23:26)

        vergotti [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

        "Tataie" , iti recomand sa citesti cartea "Marele rapt regal" : acolo se consemneaza marturiile facute de Jacques Vergotti in anii 80 in fata justitiei americane legate de furtul tablourilor Coroanei Romaniei comis de fostul rege Mihai I in noiembrie 1947 inainte de a pleca la Londra la nunta Elisabetei a II-a. Tablourile cu pricina au fost transportate cu masinile pana in Elvetia de catre aghiotantii regali... Iti mai recomand sa citesti revista Magazin Istoric ,numarul din decembrie 1972, unde descrie relatia intima dintre Elena ( mama lui Mihai I) si Vergotti astfel ca informatiile oferite de catre acesta justitiei americane sunt credibile si ar trebui verificate de cei in drept s-o faca
        • -2 (6 voturi)    
          Imi pare rau domnule "vergotti"! (Joi, 23 aprilie 2015, 2:09)

          GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui vergotti

          Dar daca v-ati facut cultura istorica citind, doar, "Magazin Istoric" si cartile "istorice" ale raposatului propagandist si colaborator Mihai Pelin, atunci NO COMMENT! Nu are nici un rost sa polemizez cu Dvs.! Sunteti prea sigur de "adevarule" Dvs. si nu intentionez sa va "reconvertesc"! Va doresc numai bine si sa azim numai de bine! La toti de fata si viitori, sanatate!
          • +3 (3 voturi)    
            Dialogul se poarta cu argumente (Joi, 23 aprilie 2015, 8:46)

            Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

            Adica marturii in instanta , documente si nu are importanta cine le-a publicat. Vad ca nu aveti ca argumente decat invective si afirmatii fara probe. Pentru o persoana neutra asta dovedeste ca teza sustinuta e falsa. Asa ca faceti cauzei monarhiei un serviciu si va abtineti de a mai posta ineptii.
            • -1 (1 vot)    
              DEX ONLINE (Joi, 23 aprilie 2015, 10:41)

              GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui Bogdan_100

              Cred, domnule Bogdan_100, ca nu prea aveti propretatea termenilor! Va rog sa-mi citati din textele postate de mine un cuvant sau o propzitie, care sa "acopere" definitia din DEX !
              INVECTIVÁ vb. v. insulta, înjuratura, jignire, ocăra, ofensa.
              Va reamintesc ca subiectul discutiei este votul Camerei deputatilor pe proiectul de lege prin care ziua de 10 Mai este declarata sarbatoare nationala. Prin votul lor, deputatii nu au "reinstaurat" monarhia si nici nu au modificat Constitutia! Nu exista acest "pericol" si o dovada in acest sens este votul Senatului pe acelasi proiect de lege! E bine si normal sa existe pareri&puncte de vedere diferite! Unanimitatile sunt plictisitoare si uneori chiar periculoase!
              NIHIL SINE DEO!
              • +2 (2 voturi)    
                Mostenitoarea Elenei Lupescu traieste inca... (Joi, 23 aprilie 2015, 10:59)

                Un Patrihot [anonim] i-a raspuns lui GRANDFATHER

                Vedeti ca mostenitoarea Elenei Lupescu ce l-a mostenit pe Carol II, numita Monique Urdareanu in varsta de vreo 89 de ani mai traieste, e in Bucuresti. Are un cavou gigantic din granit negru la Belu civil. Zice ca i-a vandut printului Radu al Romaniei adica nepotul dupa frate al lui Mihai I toata mostenirea pe 50 mii dolari. Anul trecut, Radu a revandut toate pretentiile la mostenirea lui Carol II bunicul sau biologic cu vreo 5 milioane dolari. Ia mai cautati...
    • -4 (8 voturi)    
      da vanghelie iti place? (Miercuri, 22 aprilie 2015, 22:51)

      LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui vergotti

      Habar nu ai: Duda nu popate fi rege ci doar print consort caci nu are drept de succesiune. Tu continua sa votezi presedinti politruci, vezi ca poate o sa candideze si vanghelie...
  • 0 (16 voturi)    
    Educatia comunista a lasat urme adanci! (Miercuri, 22 aprilie 2015, 20:37)

    GRANDFATHER [anonim]

    Nici dupa 25 de ani de post-comunism unora dintre romani nu li s-au sters urmele ineptei educatii bolsevice si falsurile grosolane ale istorie romanilor scrise de faimosul "istoric" Mihai Roller! Constat ca aceasta intoxicare are efecte remanente pana in zilele noastre, chiar de oameni din generatiile mai tinere, care au ramas tributari, din pacate, vechii lozinci comuniste: "Noi muncim, noi nu gandim!"
    Prințul Carol de Hohenzollern-Sigmaringen a depus în ziua de 10 mai 1866 jurământul de credinta în fața adunării reprezentative a Principatelor Române Unite. Prin acest gest a salvat Principatele Romane de la ruperea unirii dorita de Imperiul Tarist Rus si de Imperiul Otoman si astfel romanii au pus din nou Europa in fata faptului implinit, dovedind ca sunt capabil sa-si apere istoria si viitorul! În amintirea acestui eveniment, la 10 mai 1877, tot el a proclamat în fața parlamentului independența de stat a Românie, cucerita prin jertfele ostasilor romani , care au luptat in razboiul ruso-romano-turc din 1877-1878! In urma cuceririi independetei si recunoasterii sale de catre marile puteri, in data de 14 martie/26 martie 1881 camerele reunite ale parlamentului au votat transformarea țării din principat în Regatul României. Pentru a marca evenimentul, ziua națională sărbătorită pe 10 mai 1881 a fost una din cele mai spectaculoase serbări din istoria României!
    • -1 (9 voturi)    
      Felicitari! (Miercuri, 22 aprilie 2015, 21:37)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      Asa trebuie gandita si simtita istoria noastra.
    • +3 (7 voturi)    
      de ce comunista? Toate republicile sint comuniste? (Miercuri, 22 aprilie 2015, 21:43)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      M-am nascut roman liber si egal intre egali. Acest lucru nu ar mai trebui pus in discutie niciodata, pentru niciun roman, in veci.

      Daca in justificarea sarbatoririi zilei de 10 Mai s-ar fi vorbit doar despre independenta, ar fi fost OK. Dar reaprinderea spiritelor pe tema falsa a monarhiei imi repugna.
      • -4 (6 voturi)    
        MONARHIA NU ESTE "O TEMA FALSA"! (Miercuri, 22 aprilie 2015, 23:10)

        GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui D-or

        Monarhia, ca forma de organizare statala, este elementul implicit si peren al istoriei milenare a poporului roman! De la Regele Burebista la Regele Mihai I de Romania, romanii au trait in monarhie! Doar ciuma bolsevica si o adunatura de venetici tradatori, ajutati de tancurile "armatei rosii", au reusit sa impuna cu forta "republica comunista" si sa schimbe, temporar, destiull poporului roman!
        Deputatii, prin votul lor, au indeplinit vointa romanilor exprimata prin versurile "Imnului national":
        Acum ori niciodată să dăm dovezi la lume
        Că-n aste mâni mai curge un sânge de roman,
        Şi că-n a noastre piepturi păstrăm cu fală-un nume
        Triumfător în lupte, un nume de Traian!*
        (Ca sa nu existe dubii si sa le fie clar tuturor carcotasilor, este vorba de imparatu roman Marcus Ulpius Nerva Traianus)!
      • -1 (1 vot)    
        Republica la noi este comunista (Joi, 23 aprilie 2015, 16:09)

        LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui D-or

        Deocamdata la noi Stalin a ales republica ci nu poporul roman
  • +9 (11 voturi)    
    9 mai (Miercuri, 22 aprilie 2015, 21:22)

    idsoc [utilizator]

    Poate ar trebui sa le spuna cineva deputatilor ca independenta Romaniei a fost proclamata pe 9 MAI, de Kogalniceanu in parlament.
    Plus ca nu inteleg de ce o republica sarbatoreste instaurarea monarhiei...
    Si care era al 3-lea moment istoric!?
    • -4 (10 voturi)    
      Republica e ilegala. (Miercuri, 22 aprilie 2015, 22:53)

      LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui idsoc

      Pana una lata republica este ilegala caci nu a fost instalata in urma unui referendum ci ca asa au vrut tancurile lui Stalin. Monarhia a fost instalata prin referendumul popular din aprilie 1866...asa ca pune mana pe carte , tovarase! Si "succesuri" la ce presedintia am avut pana acum: criminali ca dej, ceasca, ilici, sau comunisti-securisti ca tapul, base, sase-case etc..
      • +5 (9 voturi)    
        Gresesti (Joi, 23 aprilie 2015, 7:45)

        idsoc [utilizator] i-a raspuns lui LudwigRegalistul1

        Forma de stat e inclusa in constitutie si aceasta a fost aprobata in 2 referendumuri: 1991 si 2003. Deci la momentul actual are toata legitimitatea.
        • -3 (5 voturi)    
          de fapt, (Joi, 23 aprilie 2015, 9:15)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui idsoc

          in 1991 si 2003 (presedintele statului era ilici - comunistul cu fata umana, cum i-ar fi placut sa i se zica, iar guvernul era unul comunist in ambele situatii, desi i se zicea fsn sau psd, cu un pm de doi bani ca omul fara gat sau bombonel) s-a reconfirmat raptul istoric din 1947.
          asta ca s-o dam pe logica nu pe minciuna numita alegeri libere (alea de dupa al doilea razboi mondial).
        • -1 (1 vot)    
          republica e ilegale (Joi, 23 aprilie 2015, 16:11)

          LudwigRegalistul1 [anonim] i-a raspuns lui idsoc

          Atunci nu a fost posibila alegerea formai de stat. Tu ai avut cumva de ales intre republica si monarhie? sau intre diversele forme ale republicii? Nu, evident caci atunci revizuirea constitutieie nu a intrat si forma de stat caci ilici a introdus acel articol ca republica nu poate fi aboloita...
          • 0 (0 voturi)    
            In continuare gresesti (Joi, 23 aprilie 2015, 20:27)

            idsoc [utilizator] i-a raspuns lui LudwigRegalistul1

            1. Pe logica ta, si monarhia e ilegala. Nici in 1866 la referendum nu s-a ales intre republica si monarhie; s-a votat doar acceptarea lui Carol ca principe (exista teama ca fiind strain si venind dupa abdicarea lui Cuza va fi respins).
            2. Constitutia e legea suprema in stat. La art. 1 se precizeaza forma de guvernamant; prin validarea ei s-a validat si republica. Schimbarea formei de stat se face prin modificarea constitutiei si daca tu crezi ca monarhia are sustinere, declanseaza referendum de modificare.
  • +7 (11 voturi)    
    Daca Iohannis promulga legea, trebuie demis (Miercuri, 22 aprilie 2015, 22:16)

    D-or [utilizator]

    Ar insemna ca nu este de acord cu functia sa si cu statul pe care-l reprezinta. Ca e presedinte impotriva convingerilor sale, opuse celor care l-au votat.

    Toti parlamentarii care au votat legea s-au exclus de drept din Parlamentul definit de o Constitutie republicana.
    Ce partid parlamentar are in program reinstaurarea monarhiei?
    Daca ei cred ca populatia e regalista, atunci inseamna ca nu mai sint reprezentativi, intrucit au fost votati ca rotite ale sistemului republican.

    Deci, 10 Mai = Dizolvarea Parlamentului.
  • +3 (5 voturi)    
    Ca zi a independentei DA ,a regalitatii BA ! (Joi, 23 aprilie 2015, 10:55)

    andreesanu [utilizator]

    Ca zi a independentei poate fi sarbatorita daca se renunta la alta zi care-i tot nelucratoare.
    Nu din" sarbatori" mincati si castigati salariile ci din munca !.
    Cit priveste regalitatea scorul e 2-2 !!!,Carol l si Ferdinand au partea lor buna ,dar Carol al ll lea si loaza de Mihai au terfelit si numele familiei Hohenzollern si al Romaniei.
    Amindoi tata si fiu au furat cat au putut,au tradat interesele Romaniei :Carol al ll lea a jefuit tara furind banii de la inzestrarea armatei +comisioanele din contractele camarilei cu statul iar fiusu Mihai a furat colectiile regale de tablouri,a capitulat in fata rusilor astfel majoritatea trupelor romanesti de pe frontul de la Iasi au fost luate prizonier de rusi cca 170000 de romani dusi ca vitele la moarte in Rusia.
    Abdicarea este tot o dovada a lasitatii si prostiei lui Mihai, Simion regele bulgarilor a plecat in strainatate dar n-a abdicat !
    Mihai l-a tradat pe Antonescu,desi Molotov a spus -
    singurul in care are incredere este Antonesc .
  • +2 (2 voturi)    
    tradare (Joi, 23 aprilie 2015, 12:28)

    carmen [anonim]

    Oare ce suntem regat sau REPUBLICA?
    De ce sa intretinem o familie regala, sa-i dam bunuri, renta viagera de milioane de euro? De ce sa fim iar cu caciula in mana ca trece regele?
    Eu nu recunosc regalitatea, pe rege, familia care huzureste pe spatele pensiei mele!!! Oare are un pic de bun simt, acest iubitor de neam romanesc( adica de banii si bunurile facute de acest popor bland de prost)? Nu l-a chemat nimeni s-a auotinvitat . Mi-e teama ca acest johannis , care s-a dus sa-i pupe mana, asta cloceste!!!
    Romani , ni se pregateste ceva!!!
    • -1 (1 vot)    
      Ti se pregateste un pat (Joi, 23 aprilie 2015, 14:08)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui carmen

      mai bine platesti 10 presedinti in 50 de ani decit un singur rege nu?
      Si aia 10 primesc si case si ce numesti tu renta viagera, stai linistit.
      Cind aveam posibilitatea sa il repunem pe rege la loc l-ati pus pe Iliescu.
      Iesi in strada si vezi ce s-a ales de tara cu Iliescu in primii 10 ani.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi