Partidul National Liberal ii solicita premierului Ponta sa "isi asume responsabilitatea" pentru "neinceperea lucrarilor la autostrada Sibiu-Pitesti si sabotarea, astfel, a economiei nationale" si sa isi prezinte demisia. "Premierul incearca in mod ipocrit sa paseze responsabilitatea intarzierii inceperii acestui important proiect de autostrada catre cei care au contestat licitatia la studiul de fezabilitate si Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), o institutie independenta", acuza liberalii, intr-un comunicat.

PNL sustine ca "Ponta ar fi probabil multumit daca numai firmele de casa ar castiga licitatiile, iar celelalte companii nu ar avea posibilitatea de a contesta rezultatele licitatiilor, ca intr-un veritabil regim nord-coreean. Ar fi poate indicat sa consulte raportul de activitate al CNSC pentru a vedea ca in aproape 98% din cazuri deciziile acestuia sunt confirmate in justitie: doar 1.2% au fost casate de instante si alte 1.2% au fost modificate in parte."

"Pentru intarzierea inceperii lucrarilor la autostrada Sibiu-Pitesti responsabili sunt premierul Ponta si prietenul si partenerul sau de afaceri, Dan Sova, cel care a refuzat timp de un an si jumatate sa lanseze licitatia pentru revizuirea studiului de fezabilitate. Lucrarile la aceasta autostrada trebuiau sa inceapa anul acesta, din bani europeni, astfel incat romanii sa poata avea o legatura directa pe autostrada de la est la vest. Ponta a vrut insa sa saboteze acest proiect de autostrada pentru a creste traficul spre Comarnic-Brasov, un proiect care ar fi costat 8 miliarde de euro si de care si-a legat viitorul politic atunci cand a promis ca nu va mai candida in 2016. Comisia Europeana nu a putut fi insa pacalita de hartile colorate pregatite de Sova si Ponta!", se mai arata in comunicatul PNL.

"Economia Romaniei, marii transportatori, deschiderea portului Constanta ca poarta de intrare in Uniunea Europeana sau continuarea proiectului investitional Dacia-Renault, atat de important pentru Romania, depind de autostrada Sibiu-Pitesti, legatura care lipseste in coridorul de la Constanta la Nadlac. Dacia-Renault pare condamnata la relocare in conditiile in care data de incepere a lucrarilor nu poate fi mai devreme de 2017-2018, iar finalizarea acestora in 2022, asa cum au estimat de altfel si cei din conducerea CNADNR audiati recent la Comisia de Transporturi din Camera Deputatilor. Pentru sabotarea acestui proiect de autostrada premierul trebuie sa isi dea demisia!" incheie liberalii.