Gyorgy Frunda: Este inacceptabil ca DNA sa incerce sa influenteze decizia politica

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 1 aprilie 2015, 13:46 Actualitate | Politic

Consilierul onorific al premierului Victor Ponta, Gyorgy Frunda, considera inacceptabil ca Directia Nationala Anticoruptie (DNA) sa influenteze decizia politica si apreciaza ca, daca dupa "executia mediatica" si "umilirea" celor retinuti si arestati, acestia vor ataca statul roman la Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO), vor castiga "in mod cert", transmite Agerpres.

Frunda a declarat miercuri, la RFI, ca un proiect precum cel al PSD privind arestul nu este necesar, argumentand ca modalitatile de arestare ar fi stabilite clar atat in conventiile internationale, cat si in procedura penala romana si in "doctrina constanta" a CEDO.

"Pur si simplu ar trebui respectate aceste norme. Ar trebui respectate cazurile de arestare si tratamentul la care este supus cel care este arestat preventiv sau retinut de catre organele de urmarire. Acestea ar trebui in momentul retinerii, arestarii, sa nu-l lase in catuse liber pe strada pe cel impricinuit, ci sa-l puna intr-o masina in curtea institutiei si sa-l duca in sediul Politiei Capitalei, daca vorbim de Bucuresti. Aceasta executie mediatica, discreditarea umana, umilirea celor retinuti si arestati este in contradictoriu cu toate normele europene si nu se practica in nici unul din statele Europei. Daca aceste persoane vor ataca statul roman la Curtea Europeana a Drepturilor Omului, in mod cert vor castiga", a spus Gyorgy Frunda, la RFI.

El a opinat ca DNA nu ar trebui sa se pronunte in legatura cu ceea ce doreste sa faca Parlamentul.

"Dupa parerea mea, este inacceptabil ca Directia Nationala Anticoruptie, presedinta Inaltei Curti de Casatie si Justitie de multe ori sa incerce sa influenteze decizia politica. Potrivit Constitutiei Romaniei, avem trei puteri in stat, care se echilibreaza in activitatea lor, dar care trebuie sa-si respecte domeniile de activitate. Nu este treaba DNA sa se pronunte printr-un comunicat asupra a ceea ce vrea sa faca Parlamentul. Parlamentul are dreptul sa se pronunte sau sa modifice legea, indiferent daca acest lucru place sau nu place procurorilor sau judecatorilor. (...) Abia cand proiectul este pe masa, este bine sa aiba loc o dezbatere cat mai larga, cu ascultarea tuturor institutiilor care sunt implicate si care au ceva de spus in aceasta cauza", a mai spus Frunda. 










2481 vizualizari
  • +13 (13 voturi)    
    este inacceptabil ca gyorgy frunda sa-si dea (Miercuri, 1 aprilie 2015, 12:51)

    qwerasdf [utilizator]

    el cu parerea si sa incerce sa intidimideze DNA

    hai ca incet, incet va leaga DNA-ul pe toti. Va e frica, sobolanilor!
    • +6 (6 voturi)    
      este iancceptabil ca parlametul romaniei sa... (Miercuri, 1 aprilie 2015, 15:12)

      popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      fie plin de hoti...toti sunt hoti,altfel nu si-ar asigura protecitela fiecare vot...
  • +12 (12 voturi)    
    Curat inacceptabil (Miercuri, 1 aprilie 2015, 13:25)

    Daniels22026 [utilizator]

    Ca reprezentant al executivului, Gyorgy Frunda nu are nici un drept sa intervina in relatia dintre puterea legislativa si cea judecatoreasca.

    Deci chiar el incalca flagrant ceea ce reproseaza DNA-ului. Evident, imixtiunea sa este cu adevarat inacceptabila, din toate punctele de vedere.
  • +13 (13 voturi)    
    DNA incearca (Miercuri, 1 aprilie 2015, 13:28)

    rrat [utilizator]

    sa influenteze decizia politica....de a fura...sunt de accord
  • +11 (11 voturi)    
    Gheorghita, (Miercuri, 1 aprilie 2015, 13:59)

    gigi [anonim]

    ce este inacceptabil este ca politicul sa influenteze decizia justitiei.
    Cand o sa va intre in cap asta ?
  • +11 (11 voturi)    
    Interesanta pozitie (Miercuri, 1 aprilie 2015, 14:02)

    Pop [anonim]

    Frunda neavand altra treaba intervinde din simpatie pentru coruptii sai prieteni.Trebuie sa stabilim ca coruptia este apanajul pesoanelor care se afla in slujba natiunii,fiind platiti de natiune in exercitatrea unor functii publice prin care se exercita autoritatea statului in domenii economice sau de politici de stat publice. Astia sunt coruptii cei care vand autoritatea publica a statului contra bani sau beneficii.Pentru aceste persoane intervine Frunda.Astia sunt cei mai rai.Ei stiu bine ce fac dar o fac prin credinta ca au acoperire politica si ca vor scapa.S-a schimbat situatia si a inceput sa se aplice legea.Ce fac coruptii?Cu un tupeu de borfasi coruptii schimba si ei legea ca sa nu mai poata fi arestati.Frunda zice ca e bine si mai uman asa.Nu mentioneaza nimic despre cati copii au murit in spitalele romanesti in ultimul an din lipsa incubatoarelor. Peste 1500 se spune pe la TV intr-un anunt salvati copii.Deci cineva care deturneaza bani de la buget este ucigasul acelor copii.Frunda zice ca trebuie aparati.
  • +11 (11 voturi)    
    DACA (Miercuri, 1 aprilie 2015, 14:12)

    dan tulceanu [utilizator]

    ati fi fost niste oameni cinstiti nu ar mai exista arestari, catuse, umilire..... Dar nu sunteti, asa ca ...... taci !
  • -8 (10 voturi)    
    Corect (Miercuri, 1 aprilie 2015, 14:27)

    brandon [anonim]

    Asa este , separatia puterilor in stat trebuie respectata de catre toate partile!
    • +3 (3 voturi)    
      Si mai ales "separarea" infractorilor (Miercuri, 1 aprilie 2015, 16:16)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui brandon

      cei maghiari "ocrotiti" de presedintele ungariei, cei din PSD ocrotiti de ponta si gasca, cei fara partid sau din opozitie luati pe sus de DNA.
    • -3 (3 voturi)    
      Nu inteleg de ce ai luat minusuri... (Miercuri, 1 aprilie 2015, 16:52)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui brandon

      Ca de obicei, unii nu au curajul raspunderii, adica sa si zice cu ce nu sunt de acord in comentariul tau. Ce spui e foarte corect si ar fi bine sa fie asa. Numai ca aici nu era vorba de o incalcare a separarii, ci de a avea o parere. Vezi ce am zis mai jos... Incalcare a separarii e de ex. cand parlamentul se opune cercetarii in justitie a unei persoane. Asta e incalcare si ar trebui sa fie ilegala si neconstitutionala!
      • 0 (0 voturi)    
        QED!! (Miercuri, 1 aprilie 2015, 20:47)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        -2 din 2 voturi, fara ca nimeni sa aiba curajul sa zica ce e gresit in ce spun.
  • +1 (5 voturi)    
    Dar ce, parlamentul e un fel de dumnezeu? (Miercuri, 1 aprilie 2015, 14:51)

    LiviuX [utilizator]

    De ce sa nu ai dreptul sa-ti spui parerea asupra actiunilor parlamentului si a parlamentarilor? Orice cetatean are dreptul asta, si trebuie sa-l aiba, deci si DNA-ul, ANAF-ul, deci TOTI!
    In ce priveste arestarile, aici cam sunt de acord. Ar trebui arestati preventiv numai cei care prezinta pericol public (criminali, violatori, etc.). Pentru ceilalti, domiciliu fortat (cu bratara de urmarire) plus cautiuni imense (milioane, ca tot au bani).
  • +7 (7 voturi)    
    Intrebare (Miercuri, 1 aprilie 2015, 15:02)

    svejk [utilizator]

    Ma intreb cand la viitoarele alegeri parlamentare nu veti mai intra in parlament, unde va veti mai plange de tot felul de minciuni, de faptul ca nu aveti autonomie teritoriala si tot felul de alte pretentii absurde ?
    • +2 (2 voturi)    
      De acord cu tine. (Miercuri, 1 aprilie 2015, 14:53)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui svejk

      Dar dacă vrem cu adevărat ca la următoarele alegeri sa nu mai avem astfel de specimene politice în parlament, ar cam trebui sa începem să'i căutăm cât de repede pe cei fără pată, pe cei care să'i înlocuiască pe borfașii care acum reprezintă parlamentul.
      Dacă iarăși ne trezim cu câteva luni înainte de alegeri sa punem necunoscuți curați (dar necunoscuti) atunci o sa votam iar pe cei mai puțin corupți dintre corupți.
      Măcar să se înceapă defăimarea celor existenti, ca eventual, sa nu mai poată să candideze iar...
  • +4 (4 voturi)    
    Faza asta cu CEDO, (Miercuri, 1 aprilie 2015, 15:24)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    e cea mai veche tzeapa, pentru guvernanti a merge la parnaie e echivalent cu a fi persecutati, pentru ca pe cat sunt de hoti, pe atat sunt de lasi.

    De-asta vezi faze de genul: CEDO, datul cu mir, rugaciunile din Parlament, tentative de sinucidere, Sova cerand ajutorul Parlamentului sa-l scape de parnaie, Udrea acuzand pe oricine de orice pe la TV etc.

    Exista un rastel intreg de gesturi patetice pe care le fac coruptii cand sunt prinsi.
  • +4 (4 voturi)    
    Deci arestul preventiv cerut (Miercuri, 1 aprilie 2015, 18:09)

    hic sunt leones [utilizator]

    și dispus pentru un parlamentar reprezintă ”discreditarea umana, umilirea celor retinuti si arestati” însă dispunerea arestării preventive pentru cetățeanul obișnuit nu este același lucru?

    În cazul acesta îi doresc succes oricărui avocat de parlamentar imbecil care face prostia să ajungă la CEDO cu o așa presupunere idioată.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version