Senatorul PSD Serban Nicolae a declarat ca propunerea sa de modificare a Codului de procedura penala nu a fost facuta pentru demnitari, ci pentru orice cetatean, si ca a eliminat coruptia dintre infractiunile pentru care se poate dispune arestarea pentru ca aceasta se pedepseste cu inchisoarea, potrivit Mediafax.

N-are nicio legatura cu parlamentarii, textul pe care eu il propun este aplicat, in egala masura, in cazul in care el va deveni lege, si unuia care a furat o gaina si unui ministru care a comis un act de coruptie in exercitarea functiei si oricarei alte persoane", a spus Serban Nicolae, la intrebarile jurnalistilor.

Intrebat de ce a eliminat coruptia dintre infractiunile pentru care se poate dispune arestul, senatorul a raspuns ca aceasta este o fapta ce se pedepseste cu inchisoarea, si nu cu arestul preventiv.

"Din punctul meu de vedere pericolul concret pentru ordinea publica nu este dat de gravitatea faptei. Gravitatea faptei duce la angajarea raspunderii prin pedeapsa, arestarea preventiva nu este o pedeapsa. Eu as astepta ca lumea sa inteleaga ca arestarea preventiva este o masura preventiva, care ar urma sa previna ceva. Daca cineva a comis o fapta de corutie va fi pedepsit cu inchisoare, si nu cu arestarea preventiva", a declarat Nicolae.

Intrebat cum poate proiectul sau legislativ sa protejeze o ancheta penala de posibile tenative de distrugere de probe, de influentare a martorilor sau a actului de justitie din partea unor inculpati, Nicolae a raspuns ca toata plaja de infractiuni ce vizeaza influentarea actului de justitie este sanctionata si in prezent de normele penale, dar si in proiectul sau legislativ.

"Tot ceea ce am propus priveste orice cetatean al Romaniei. Faptul ca cineva le ancoreaza in zona demnitarilor tine mai degraba de, asa, o zona de cancan. Ar fi mai simplu daca s-ar citi proiectul de lege", a incheiat Nicolae.

Comisia juridica a Senatului va discuta, marti, o propunere de modificare a Codului de procedura penala, intiata de senatorul PSD Serban Nicolae si aflat in consultare publica din ianuarie.

Propunerea legislativa prevede modificarea articolului 202, alineatul 4, din Codul de Procedura Penala, prin care arestarea preventiva se face doar in doua forme, arestul la domiciliu si arestul sever, cel din urma fiind in centre specializate, si doar pentru fapte grave.

Arestul sever ar urma sa poata fi dispus doar daca inculpatul a comis "o infractiune intentionata contra vietii, prin care s-a cauzat vatamarea corporala sau moartea altei persoane, o infractiune contra securitatii nationale, o infractiune de trafic de stupefiante, trafic de arme, trafic de persoane, acte de terorism, viol, lipsire de libertate, ultraj, ultraj judiciar sau alta infractiune pentru care legea prevede pedeapsa inchisorii de 10 ori mai mare si se constata ca privarea de libertate este necesara pentru inlaturarea unei stari de pericol concret pentru ordinea publica", fiind eliminata infractiunea de coruptie care figureaza in prezent, alaturi de cele enumerate si in proiectul lui Nicolae, intre faptele pentru care poate fi dispus arestul preventiv, potrivit articolului 223.

De asemenea, la articolul 208, se adauga un nou paragraf, potrivit caruia inculpatul fata de care s-a dispus una din masurile preventive prevazute la articolul 202 alineatul 4, nu este incatusat in nicio imprejurare, cu exceptia celor cercetati pentru infractiuni comise prin acte de violenta, a celor care s-au sustras urmaririi penale precum si a inculpatilor care s-au opus masurii dispuse.

In plus, masurile luate fata de inculpatul retinut ori arestat, in vederea deplasarii in spatiul public, trebuie sa fie proportionale cu pericolul concret pentru ordinea publica, apreciat potrivit articolului 223.