PNL cere infiintarea a doua comisii parlamentare de ancheta care sa cerceteze "risipa de bani publici" in ceea ce priveste autostrada Brasov - Comarnic si Fondul de rezerva al Guvernului, pus recent in discutie de un raport al Curtii de Conturi.

"Vrem sa ne lamurim daca este vorba de prostie sau hotie", afirma co-presedintele PNL Alina Gorghiu, citat intr-un comunicat remis HotNews.

Liberalii acuza, citand raportul Curtii de Conturi, "gravele nereguli in ceea ce priveste modul de cheltuire a banului public cand vine vorba de Fondul de rezerva al Guvernului".

Echipa de control a Curtii de Conturi a descoperit ca, in 2013, Fondul de rezerva aflat la dispozitia Guvernului nu a fost utilizat in scopul pentru care a fost creat, alocarile realizandu-se fara criterii transparente. Acest fond reprezinta de fapt o modalitate de a suplimenta bugetele unor ordonatori de credite fara a fi nevoie de aprobarea Parlamentului, functionand practic ca un buget paralel fara control parlamentar, se arata in sinteza raportului Curtii de Conturi pe 2013.

PNL arata ca, in 2013, fondul a fost majorat de 5 ori prin intermediul celor doua rectificari bugetare, iar in 2014 acesta a crescut de 10 ori, ajungand sa insumeze aproximativ 1,9 miliarde de lei. "In anul recent incheiat, aproape 1 miliard de lei din acest fond au mers exclusiv catre autoritatile locale, doar in campania electorala Victor Ponta impartind pe criterii politice 357 de milioane de lei pentru primarii si consilii judetene", potrivit sursei citate.

In aceste conditii, PNL a decis initierea demersurilor pentru constituirea unei comisii de ancheta a Camerei Deputatilor cu privire la modul in care Victor Ponta a gestionat Fondul de rezerva al Guvernului, in ultimii 2 ani.

Un alt caz pentru care liberalii cer formarea unei comisii parlamentare este autostrada Brasov-Comarnic, "un alt exemplu de impletire a incompetentei, coruptiei si risipei".

"Avem doua motive importante pentru care facem aceasta solicitare. Primul motiv este incapacitatea guvernamentala dovedita in legatura cu acest proiect, in care decizia a fost din nou amanata, desi premierul Ponta insusi daduse termen pentru o decizie pana in 15 februarie. Al doilea motiv este costul urias preconizat pentru constructia si operarea acestei autostrazi. Conform datelor Ministerului Transporturilor, pentru 53 de kilometri de autostrada se prevede un cost total de constructie si operare de circa 8,5 miliarde euro pe o perioada de 30 de ani", se arata in comunicatul PNL.