Klaus Iohannis: Nu am spus ca trebuie sa ridicam acum MCV. Ce vreau eu e sa lucram cu totii ca sa indeplinim aceste obiective si MCV sa nu mai fie necesar/ Despre OUG pe plagiat: Nu voi da replici prin media. Niciodata nu am fost de parere ca trebuie sa dam legi pentru o persoana

de Red. stiri     HotNews.ro
Miercuri, 7 ianuarie 2015, 10:53 Actualitate | Politic


Klaus Iohannis la Adevarul Live
Foto: Captura ecran
Presedintele Klaus Iohannis a participat miercuri la emisiunea Adevarul Live, unde a facut o serie de precizari legate de declaratiile de marti de la Consiliul Superior al Magistraturii privind ridicarea MCV sau participarea procurorului general in cadrul CSAT. Iohannis a dat inapoi pe tema MCV, spunand ca nu vrea ridicarea rapida a acestui mecanism european, ci atunci cand Romania isi va fi indeplinit obiectivele. Cat despre relatia cu premierul Ponta, presedintele Iohannis a spus ca e vorba despre o relatie de lucru. Seful statului a ezitat indelung sa comenteze OUG care ii permite lui Ponta sa renunte la doctoratul plagiat, spunand in cele din urma ca "niciodata nu am fost de parere ca trebuie sa dam legi pentru o persoana".

HotNews.ro a transmis LIVE TEXT principalele declaratii
  • Q: Declaratiile de ieri de la CSM. De ce este important ca procurorul general sa fie membru al CSAT?
Klaus Iohannis: Eu am spus ca este o chestiune care ar trebui foarte bine judecata. CSAT-ul nu se ocupa numai de apararea tarii ci si de securitatea nationala. Lupta anticoruptie si impotriva crimei organizate tin de securitatea nationala, mai ales in aceasta etapa. Sper sa prindem zilele in care sunt atat de putini corupti incat nu mai constituie o problema de securitate nationala. In CSAT este ministrul Transporturilor, chiar cred ca lucrurile de care se ocupa procurorul general sunt cel putin la fel de importante.

Nu se amesteca puterile in stat. Este mai degraba vorba de colaborarea puterilor in stat.

Trebuie sa iesim dintr-o paradigma care s-a instalat in mod nefericit. Multi cred ca cele trei puteri trebuie sa se pazeasca reciprorc. Nu o impartasesc. Toata lumea trebuie sa colaboreze ca sa rezolve problemele.
  • Q: Inalta Curte, CSM si Parchetul general sa aiba posibilitatea de a initia legi. De ce e important?
KI: Nu am spus ca e obligatoriu, nu am spus ca nu se poate altfel. Dar mi se pare o chestiune care trebuie foarte bine judecata de toti. Daca in sistemul judiciar sau CSM apare o discutie si se ajunge la conncluzia ca trebuie modificata o lege, atunci trebuie sa se adreseze Ministerului Justitiei. Si sintem in situatia in care o putere in stat se poate adresa Parlamentului doar prin intermediul Executivului. Dar dupa discutii avute cu specialisti am considerat ca e bine sa pun in discutie aceasta tema. Am venit cu teme care sint importante. Daca nu ar fi fost importante, nu s-ar fi discutat.
  • Q: Tema MCV. Oameni din sistemul judiciar au spus ca e prea devreme ridicarea MCV. De ce e imperios recesar sa ridicam repede?
KI: Nu am spus ca trebuie sa ridicam acum. MCV a fost si este util, ne ajuta. Nu ne-a fost impus, a fost convenit in negocierile de aderare. A fost inventat ca instrument de control si verificare pentru a ajuta Romania si exista obiective clar stabilite. In momentul in care Romania si-a indeplinit clar 100% obiectivele, e clar ca instrumentul a devenit caduc.

Nu am spus ca nu-mi place MCV, dimpotriva. Practic, ce imi doresc e sa lucram cu totii - clasa politica in general - ca sa ajungem sa spuna toata lumea "1,2,3,4 bifat indeplinit, deci instrumentul nu mai e necesar". Eu am spus acest lucru pentru a lucra ca sa indeplinim obiectivele. Noi ne-am angajat sa fim stat de drept, justitia sa fie bine organitata. Or, aceste lucruri nu se obtin doar asteptind sa se intimple. Noi trebuie sa fim proactivi sa facem modificarile necesare, sa alocam banii necesari pentru indeplinirea acestor masuri, sa combatem coruptia, sa nu mai avem acel val imens de OUG, sa nu mai avem parlamentari aparati prin vot.

Ce vreau eu e sa lucram cu totii ca sa indeplinim aceste obiective si MCV sa nu mai fie necesar.

Acest lucru se poate in citiva ani. Eu am spus sper sa ajungem in acest punct cind Parlamentul si CSM isi incheie mandatul, adica 2016-2017, adica un orizont de timp rezonabil. Azi nu sintem pregatiti. Intr-un termen rezonabil sa fie Romania unde ne dorim noi si unde isi doresc partenerii europeni. Deci a fost un apel la munca si la indeplinirea obiectivelor.
  •  Q: O alta idee lansata ieri la CSM a fost legata de aparitia in presa a stenogramelor. La ce v-ati referit?
KI: M-am bazat si pe semnale venite din sistemul judiciar si din clasa politica, si o evaluare proprie,. Cu totii ne dorim combaterea coruptiei, pedepsirea celor rai, dreptate. Pe de alta parte, trebuie sa vedem ca drepturi sint si dincolo. Ce vreau sa atrag atentia e ca nu trebuie sa exageram, nu trebuie sa ajungem, la telejustitie. Justitia nu se face la TV sau in ziare. De la dreptul la informare pina la mutarea evaluarii faptei de la procuror la TV e cale lunga. Trebuie sa avem criterii clare si trebuie stabilite in sistem: cit si cum pioate fi facut public. Altfel riscam ca o avalansa de informatii dintr-un dosar publicul sa aiba impresia ca acela e vinovat.

Daca se constata ca nu avem aceste criterii, ele trebuie create. Justitia nu trebuie sa se transforme intr-un spectacol mediatic. E gresit. E foarte bine ca am avut asemenea situatii si oamenii au fost declarati nevinovati. Or, impresiile acelea create in public nu le mai ia nimeni inapoi. Trebuie sa existe criterii foarte clare. Vom avea si informatie suficienta, dar si magistratii vor avea spatiul lor sa judece cu obiectivitate.
  • Q: Dar aceste lucruri au daunat uneori si anchetele procurorilor. Copii ale acestor dosare merg si in parlament.
KI: Eu am vrut sa trag un semnal de alarma, nu e treaba noastra sa intram in asemenea detalii. Atit a fost semnalul meu si cred ca a fost foarte clar receptat in sistem cel putin acesta e feedbackul pe care l-am primit. Nu m-am referit la jurnalist, absolut deloc. Doar ca trebuie sa evitam sa facem un circ mediatic dintr-o urmarire penala, dintr-un proces.
  • Q: Ati cerut ieri ca CSM sa sanctioneze imediat atacurile politicienilor la justitie. V-ati gindit si la sanctiuni concrete?

KI: Eu nu cred ca trebuie sa avem sanctiuni pebntru politicieni. Trebuie sa avem o clasa politica suficient de matura. Trebuie sa avem si o constientizare in rindul electoratului. Nu cred ca trebuie ca cineva care a incalcat independenta justitiei sa-si piarda functia sau postul. Cred ca CSM trebuie sa reactioneze imediat. Am avut chiar si in campanie cazuri concrete sanctionate de CSM. Trebuie sa mearga mai departe: CSM trebuie sa se exprime transant, iar clasa politica trebuie sa priveasca avertismentele foarte serios.

  • Q: Relatia cu premierul Ponta. Ati avut deja doua intilniri cu el. Ce s-a discutat nu am aflat. Ce ati discutat si cum ati stabilit sa fie relatia?

KI: Asa am vrut sa fie relatia, cum se vede: de lucru. Nu avem pact, coabitare. Eu sint presedinte, premierul are atributiile lui. Mi se pare pabsolut normal sa vorbim, pentru ca raspundem de bunul mers al tarii. Mi se pare normal sa ne intilnim cind situatia o impune - poate trece o luna. Dar nu pot sa-mi imaginez ca presedintele si premierul nu pot lucra. Sint discutii de lucru, nu politice. Nu are rost sa va spun ce discutam, sint discutii concrete, la obiect. Se fac in toate tarile, nimanui nu i se pare senzational. E o schimbare de paradigma. Nu la TV se dau temele. Se intilnesc, apoi isi face fiecare treaba. Nu trebuie pact de coabitare. Sintem obligati prin legislatia in vigoare sa lucram. Lucrurile au intrat repede intr-o normalitate. Ca nu au vazut toti aceasta normalitate, nu e o problema.

  • Q: Nu vom auzi deci nici o replica a dvs privind OUG pe plagiat?

KI: Cu siguranta nu voi da replici prin media. Totusi, presedintele trebuie sa aiba curajul sa nu comenteze absolut tot. Presedintele nu e analist, el trebuie sa dea mesaje in zonele importante. Despre OUG se poate povesti foarte mult. Eu niciodata nu am fost de parere ca trebuie sa dam legi pentru o persoana.

  • Q: Veti aproba legea de aporbare a OUG?

KI:  Voi delibera si voi lua o decizie.

  • Q: Ati discutat cu Ponta aceasta problema?

KI: Nu e treaba presedintelui sa dea comentarii, decit atunci cind ajung la promulgare.

  • Q: Totusi, exista divergente cu Ponta?

KI: Faptul ca discutam nu inseamna ca avem aceeasi parere. Dar in acele intilniri nu se intilnesc cei doi politiceni ca sa discute doctrinar, ci se intilnesc presedintele si premierul. Cunoasteti opiniile mele ca politician. Nu inseamna ca nu voi lua atitudine foarte ferm cind se impune. Aceasta este functia de arbitru, si imi voi lua acest rol foarte in serios. Dar un arbitru arbitreaza, nu comenteaza.

  • Q: Intilnirile cu partidele

KI: Tema discutiei e bugetul Apararii. Cred ca e important sa avem consens politic. Sintem intr-o zona complicata geopolitic. Sintem membri NATO, ne-am asumat buget de 2% pentru aparare, ceea ce nu e indeplinit.
Am semnale ca e un lucru inteles, agreat de partide, dar nu am vrut sa avem o intelegere fara sa ne intilnim. Pentru asta am facut o invitatie pentru consultarea partidelor, separat, si le voi propune acceptarea acestui lucru. E un lucru care ne duce intr-o zona de previziune pe termen mediu

  • Q: Veti impune semnarea unui document?

KI: Sigur. E uzual, voi propune semnarea unui pact, unei intelegeri.

  • Q: De ce a fost schimbat fostul sef al Statului Major?

KI: Nu a fost schmbat. Mandatul generalului Danila s-a incheiat si a fost luata in discutie chestiunea la CSAT, CSAT mi-a propus numirea generalului Ciuca si l-am numit sef al Statului Major.

  • Q: Cit de justificate vi se par criticile referitoare la decorarea lui Octav Bjorza?

KI: Nu am putut sa constat nici eu si nici cei care m-au ajutat in acest demers nu au putut sa constate vreun fel de semn de intrbare care ar plana asupra dlui Bjoza. Acele acuzatii nu mi se par fondate si e foarte usor de lamurit: Cum poate cienva care pe vremea legionarilor avea  trei ani sa fie considerat legionar? Nu exista nici un motiv sa-l banuim de simpatii legionare. Cred ca intreaga discutie a fost fortata. Consider ca a fost un act reparatoriu. Am considerat ca este un gest necesar in Romania. L-am decorat pe presedintele asociatiei pentru intreaga Asociatie a fostilor detinuti politici.

  • Q: Ce mesaje le veti da ambasadorilor romani?

KI: Aceasta intilnire este una uzuala, presedintele invita toti ambasadorii la o receptie si indica liniile mari de politica externa. Voi avea o alocutione un pic mai lunga decit de obicei. Sint lucruri foarte clare si deja le repet: nu doresc sa reinventam politica externa a Romaniei cu cei 3 piloni: parteneriatul cu SUA, apartenenta la UE si NATO.

Pe de alta parte e clar ca trebuie sa reiterez citeva orientari: proeuropeana, proatlantica. Trebuie subliniate de fiecare data, pentru ca e important pentru romani si pentru partenerii nostri sa stie ca asa e. Linia generala a politicii externe va fi neschimbata.

  • Q: Veti merge in prima vizita oficiala in Rep Moldova. Ce sperati de la aceasta vizita, care sint temele?

KI: Exista semnale ca pina la vizita mea la Chisinau se va apropia de finalizare negocierea pentru o noua majoritate in Moldova. Vreau sa dau semnalul ca imi pasa de Republica Moldova, intre noi exista relatii foarte speciale, relatii pe care vreau sa le cresc. Al doilea semnal e de incurajare a fortelor proeuropene, votate in majoritate la alegeri.

  • Q: Urmeaza vizite la Berlin si Paris. Cu ce mesaj veti merge, mai ales pe Schengen?

KI: Este usor de inteles ca aceste vizite sint foarte importante si pentru relatia bilaterala. E clar insa ca Romania trebuie sa-si consolideze nu doar relatiile bilaterale, ci si cele europene, in cadrul institutiilor. In toate intilnirile voi aborda si chestiunea Schengen. Nu pot sa va spun ca in 2015 se va transa chestiunea.

  • Q: Aveti semnale ca aveti sprijin?

A: Mereu au existat tari care au sprijinit Romania, altele care nu au sprijinit. Cu toti trebuie discutat, trebuie vazut daca trebuie sa imbunatatim ceva sau e doar o chestiune de negociere diplomatica.

  • Q: Ati spus ca nu sinteti adeptul unei Europe cu 2 viteze. Ramineti de aceeasi parere?

KI: Da. Si voi discuta acest lucru in toate intilnirile. Se vede si in actuala situati geopolitica ce puternica e UE cind vorbeste pe o singura voce. Dar treuie sa fim realisti, dpdv economic si social sint diferente mari intre tarile UE, dar asta nu inseamna ca trebuie sa statuam un principiu al Europei cu 2 viteze.

  • Q: Relatia cu SUA. Radioul national a dat un interviu cu Kovesi, iar jurnalistii americani aratau ca dvs si Kovesi trebuie sa lucrati in tandem. E un semnal?

KI: E o confirmare a faptului ca lupta anticoruptie e imprtanta pentru partenerii nostri, si trebuie sa constientizam ca noi trebuie sa-i acordam importanta. Eu vreau sa am o lupta anticoruptie intensa si cu rezultate. Vreau sa terminam coruptia in Romania. Ce vreau eu e sa mergem mai departe si e clar ca trebuie sa lucrez cu DNA, dar nu numai, cu toti partenerii in lupta anticoruptie. Nu cred ca cineva in acel articol a vrut sa personalizeze institutiile, ca nu are sens. Dar presedintele trebuie sa colaboreze cu DNA, DIICOT, Parchetul General.

  • Q: Veti avea o intilnire cu Victoria Nuland?

KI: Cind va veni, voi avea o discutie cu ea si ar fi un lucru foarte bun.

  • Q: Nuland a criticat coruptia din Romania.

KI: Sint perfect de acord cu evaluarea.

  • Q: Iesirea Greciei din zona euro.

KI: Voi propune sa pastram obietivul de a integra Romania in zona euro indiferent de ce fac grecii sau nu fac.

Q: Cand vom avea un nou director SIE?

KI: In saptaminile urmatoare voi analiza si voi comunica concluzia cind o voi avea.

  • Q: Maior trebuie schimbat sau nu de la sefia SRI?

KI: E o dicutie putin artificiala, SRI functioneaza in parametri buni. Nu simt nevoia de a face din asta o tema

  • Q: V-ati acomodat cu Palatul Cotroceni?

KI: M-am acomodat si faptul ca iesirile mele genereaza reactii foarte multe ma bucura. E o dovada a faptului ca am identificat teme importante.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19464 vizualizari

  • -19 (43 voturi)    
    WoW (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:10)

    Je__ [utilizator]

    S-a catadicsit Maria Sa Johanis, sa dea un interviu presei romane, si sa se adreseze sulimii de electorat?

    WoW

    Credeam ca domnia sa se adreseaza numai cremei de pe FaceBuci!
    • +7 (19 voturi)    
      m-a inebunit (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:39)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      de vreo 5 ori a spus: "nu am spus" in diferite forme....
      trebuie sa invete sa explice bine de prima data, nu sa ceara un interviu intr-un ziar ca sa-si corecteze (sa spunem) erorile facute cu o zi in urma.
      asta nu este un mod de a comunica si in special can esti in CSM.
      trebuie sa fi foarte exact si explicit cand este vorba de o astfel de sedinta si in scpecial cand este vorba de justitie.
      sa speram ca doar s-a exprimat prost de aceasta data, dar n-ar trebui sa se intample asa ceva din postura de presedinte.
      consilierii aia consisliaza si ei ceva...? :)
      • +5 (19 voturi)    
        Dezamagitor! (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:34)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        Cu parere de rau dar Iohannis foloseste acelasi limbaj dublu uselist plagiat de la Victor Ponta. Azi ne minte senin ca nu doreste incetarea MCV-ului, fiind gresit inteles.
        Apoi ne spune ca nu vorbeste teme politice cu Ponta. Zau, dar ce teme vorbesc, economice? Nu sunt amandoi oameni politici?
        Iohannis va fi o dezamagire mai mare decat Constantinescu, veti vedea!...
        • -2 (14 voturi)    
          Dap (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:59)

          Vasylica [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Probabil tu vrei can-can-uri pe la TV cu Iohannis in locul lui Basescu la pupitru presedentiei. Presedentia inseamna diplomatie si respect nu balacareala pe care am vazut-o in ultimii 10 ani.

          Sunt absolut convins ca tu ai dori acum ca Iohannis sa faca un scandal monstru, sa foloseasca toate instrumentele (serviciile secrete si justitia) ca sa-l dea jos pe Ponta si sa-l puna pe Basescu. NU ?

          Resemnati-va, aceste comportamente de mahala sau terminat.
          • +5 (9 voturi)    
            Bati campii! (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 17:12)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Vasylica

            Eu vreau doar un comunicat de presa al presedentiei sa-mi comunice ca cetatean ce au discutat cei doi lideri politici. Atat. Asta inseamna transparenta.
            Eu vreau ca justitia sa fie o supraputere in stat, caci un stat cu o justitie slaba, e o Romanie sub Iliescu sau Nastase. Iohannis ne spune ca nu e bine.
            Eu vreau un presedinte care sa vorbeasca liber, sa-si exprime ideile cum o fac mai marii lumii, nu sa-mi citeasca penibili dupa cateva foi puse cap la cap de oameni gen Mihalache.
            Eu vreau un presedinte care ce spune astazi sa fie valabil si maine, nu sa minta ca n-a spus, gen Ponta.
            Eu vreau ca oameni ca tine sa fie in puscarie sau sa nu mai voteze in tara asta, sa plece de aici. Cer prea mult???
        • -1 (7 voturi)    
          mai subtil decat puterea de intelegere a ... (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 18:28)

          ViR [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          eu am inteles ca ar vrea sa se termine cu MCV in sensul de a nu mai avea semnul prostului pe automobil, ca este cazul sa terminam cu coruptia, justitia sa-si faca treaba cat mai bine si sa intram in normalitatea europeana si chiar in randul tarilor care dau tonul pentru ca avem potential mare si beneficiem si de o conjunctura favorabila - a incurajat pe toti sa colaboreze cat mai bine in interesul tarii si al poporului , in niciun caz in interesul personal sau de gasca ! nu era cazul de nominalizari, omul vrea sa se impuna prin buna educatie, simt civic si de raspundere , nu prin armele lui p m sau cele ale p$d. Bravo lui !
          • +5 (5 voturi)    
            Da, e peste puterea ta de intelegere... (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 20:32)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui ViR

            In politica circa 85% din politicieni au venit cu ganduri personale, de capatuire prin eludarea legii. Daca tu crezi ca semnul prostului MCV n-a avut un rol determinant in lupta anticoruptie esti mai mult decat naiv. Ca sa termini cu MCV, trebuie sa continui lupta anticoruptie in societate, cu o justitie supraputernica, nu cum isi doreste Iohannis una doar de ochii lumii. Coruptia nu va fi eradicata niciodata, ci adusa la cote normale. MCV-ul traseaza clar liniile care trebuiesc indeplinite in justitie pentru a se ajunge la acest nivel. Fara MCV, azi Romania era o dictatura a penalilor din Parlament. Si ca sa-ti confirm cat esti de naiv venind cu slogane populiste gen buna educatie, simt civic si de raspundere, doamna Livia Stanciu si doamna Monica Macovei sunt impotriva renuntarii la acest MCV. Monica Macovei: "Fara MCV nu aveam DNA!". Tu pe ce lume traiesti? Esti uselist sau un pesedist vopsit in penelist??? Mi-e scarba!...
    • 0 (0 voturi)    
      lasa ca e bine asa (Sâmbătă, 10 ianuarie 2015, 1:07)

      MagnusLucian1320675938794 [anonim] i-a raspuns lui Je__

      Lasa domnule World of Whore-kraft, ca de iesea Muie Ponta aveam interviuri si declaratii la fiecare 2 ore. Si erau obligatorii de ascultat in scoli si gradinitze. De zonele de transport in comun, nici nu se discuta!
  • +33 (37 voturi)    
    SPER (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:11)

    falcoind [utilizator]

    sa nu deveniti un al doilea Constantinescu,
    V-am votata ba mai mult am convis destul de multi ca e o gresala sa il voteze pe "poanta" , nu astept miracole stiu ca aveti puteri destul de limitate , dar aveti un mijloc prin care ii puteti desfinta pe acesti penali care is acum in parlament, se cheama referendum , faceti tot posibilul pt a restructura clasa politica din romania si pt a o micsora semnificativ , 582 de parlamentari la o populatie de maxim 19 mil e aberant, nu stiu daca e mai bine sau nu o singura camera , nu ma bag in asta dar numarul lor e mult mult prea mare.
    Promovati selectia prin competente nu nepotismul, sprijiniti justitia sa isi faca treaba impartial indiferent de cine e cel acuzat. Toate astea le puteti face nu tre sa "urlati " dar nu taceti cind sunt si stiti despre coruptia si hotia care se propaga la cele mai inalte nivele.

    Intrati in istorie ca un reformator personal cred ca de aceea ati cistigat pt ca noi astia care votam vrem reforma si nu perpetuarea stari actuale de hotie si incompetenta.
    • +16 (20 voturi)    
      Tot mai ciudat.... (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:54)

      IonescuIonel [anonim] i-a raspuns lui falcoind

      Ma pune putin pe ganduri in sensul in care nu stiu daca realizeaza cum sa misca treburile la Bucuresti si in politica... <Citate:
      -Eu nu cred ca trebuie sa avem sanctiuni pebntru politicieni. Trebuie sa avem o clasa politica suficient de matura.
      -M-am bazat si pe semnale venite din sistemul judiciar si din clasa politica
      -CSM si Inspectia Judiciara sa ia atitutine cand apar scurgeri nepermise de informatii in presa din dosarele penale

      Si cand incep sa il laude antenele si tot felul de politicieni condamnati... Chiar ma pune pe ganduri!
  • +11 (19 voturi)    
    Nimic de ordonanta lui Ponta? (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:17)

    Alui [utilizator]

    Dar chiar nimic?!?
    • +3 (7 voturi)    
      Si nimic despre anti-coruptie (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:28)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Chiar nimic.

      Nu mai avem de fapt nicio problema, doar acest mic detaliu: sa-l bagam pe Nitu in CSM si practic suntem in Nirvana.
  • +9 (23 voturi)    
    Johannis (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:20)

    ic.ram1945 [utilizator]

    Cred ca nu va fi pe locul doi, pe lista celor mai buni presedinti ai Romaniei duoa '89...
  • +10 (26 voturi)    
    Santa Klaus, (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:22)

    mikeyu [utilizator]

    cred ca-ti tre alt scriitor de vorbe. Am banuit, ca referitor la MCV, asta ar fi fost interpretarea (sa indeplinim obiectivele, sa nu mai fie nevoie), dar ce-a iesit din foile matale... a fost praf :)
    • +3 (9 voturi)    
      nu (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:31)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui mikeyu

      omul asta e periculos deja.cand citesti de pe hartie ce trebuie sa zici,mai ales cand e vorba de independenta justitiei,e deja o problema.
      • +1 (5 voturi)    
        in fine (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:49)

        mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui Point

        nu ma panichez inca referitor la Iohannis, sunt convins ca e alegerea potrivita (cu monta pres. eram cat se poate de disperat acum). Cel putin bunul simt il are... ii dau inca credit.
  • +5 (29 voturi)    
    Marele Nimic! (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:25)

    mcv [utilizator]

    Voi il auziti ce spune?
    • +1 (21 voturi)    
      Eu il aud... (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:10)

      don giovanni [utilizator] i-a raspuns lui mcv

      ... si imi place ce spune si cum spune. Am voie?
      • 0 (6 voturi)    
        poate (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:25)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui don giovanni

        ai urechea muzicala mai dezvoltata ca astialaltii...si guta le spune ca lumea!
  • -2 (22 voturi)    
    Din pacate, (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:27)

    MenInBlack [utilizator]

    pentru o anumita presa re*arda trebuie desene complexe, redefiniti termenii, si eventual programul saptamanal al Presedintelui, de cand se da jos din pat pana ia masa de seara, program tiparit si difuzat online, la tarabe si pe afisierul de bloc, si luminat corespunzator, ca sa nu treaca nevazut de vre-o baba stirista grabita.

    Stie cineva daca s-a referit si la ''Logan'' MCV, ca nu a precizat clar...deci se pot naste speculatii, nu ?

    Sa fie desene clare, autorizate si semnate de un consilier prezidential in ''Comunicare pentru re*arzi''.
    • 0 (16 voturi)    
      ... (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:05)

      Alo? [utilizator] i-a raspuns lui MenInBlack

      Si nu numai; pentru o anumita parte dintre populatia Romaniei trebuie sa le traduca din romana in romana.

      Sa ajungi de la ce a zis Iohannis in CSM la scenarii precum subordonarea justitiei si alte cele... oamenii care au ajuns la concluzia asta nu stiu a citi. Atat si nimic mai mult!
  • +10 (20 voturi)    
    aiureli (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:33)

    Cobra_Ro [utilizator]

    Spuneti-i boului ala de Mhalache sa nu -si mai verse mizeriile in documente prezentate de presedinte....daca nu-I dati afara veti fi de rasul lumii!
  • +16 (24 voturi)    
    "Da' halatu'?" (Adica intrebare de om nebun) (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:36)

    Acestnicknameestedejainregistrat [utilizator]

    O alta remarca a Presedintelui, care pe multi i-a pus pe ganduri, a fost ca Justitia in Romania a ajuns o superputere, in comparatie cu celelalte puteri ale statului de drept.

    Ar fi bine de explicat prin ce considera dansul ca Justitia isi exacerbeaza rolul.

    Eu vreau sa inteleg ca a vrut sa spuna ca cei care au reusit marile capturi de ex-prim-ministri, ministri, senatori si deputati hoti si corupti sunt vazuti de oamenii normali din Romania ca SUPER-oameni care fac o treaba SUPER-grea intr-o tara SUPER-corupta, cu conducatori SUPER-corupti intr-un mediu politic SUPER-ostil. Dar tare mi-este frica ca ma-nsel si-ncepe sa-si dea arama pe fata.
  • +7 (33 voturi)    
    Comment sters de user (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:36)

    Melchisedec [anonim]

    • +14 (18 voturi)    
      Sa cataloghezi o justitie care isi face treaba (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:48)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Melchisedec

      Ca superputere....e un pic fortat.

      Mai bine spunea ca justitia isi face treaba, "un lucuru bine facut", si ca daca si guvernul si parlamentul si-ar face treaba, justitia nu ar mai parea o super putere in raport cu ele.

      Un discurs aplaudat de hotii din inchisori si antena3, ma ingrijoreaza serios.

      Mai ramane Bercea Mondialul sa-i dea o laudatura si alaiul e complet!
    • -2 (14 voturi)    
      Bravo! (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:57)

      El Ciupacabra [utilizator] i-a raspuns lui Melchisedec

      excelent comentariu, ai surprins esenta problemei. Absolut suspecta virulenta cu care este atacat deja Johannis chiar de catre cei care, teoretic, sunt de aceeasi parte a baricadei. Probabil vor sa ii arate cine e seful si ca trebuie sa cante cum i se dicteaza din anumite medii, iar nu cum ii dicteaza constiinta lui de neamt destept si vertebrat. Medalierea lui Bjoza i-a pus probabil pe multi pe ganduri, caci arata clar ca omul nostru nu e dispus sa se gudure si sa abdice de la principii de dragul unei false "corectitudini politice" imediat ce latraii de serviciu incep sa faca spume la gura.
      • -3 (7 voturi)    
        de fapt... (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:30)

        jijelul , troll platit de ruznaci [utilizator] i-a raspuns lui El Ciupacabra

        au probleme mai grave decat sa arate cine e sefu. printre altele nu vor mai putea da stiri pe surse...
    • -2 (12 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:00)

      jijelul , troll platit de ruznaci [utilizator] i-a raspuns lui Melchisedec

      din pacate nu exista presa libera in Romania. la evenimente majore, precum alegerea unui nou presedinte, cred ca se vede cel mai bine orientarea fiecarui asa zis ziarist. de la antene nu aveam pretentii, de la hotnews mi-am facut ceva sperante. cu atat mai mare dezamagirea...
    • -2 (8 voturi)    
      Intr-totul de acord (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:13)

      don giovanni [utilizator] i-a raspuns lui Melchisedec

      Si eu am fost un sustinator al lui Traian Basescu dar mi se pare incalificabil dpdv moral si degradant profesional ce fac unii dintre 'amicii' sai acum.
    • +6 (10 voturi)    
      Nicidecum! (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:17)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Melchisedec

      Noi in ultimii ani in Romania am vazut o oarecare iesire din mocirla a Justitiei. Presa trebuie sa fie cu maciuca pe orice politician, si cu atat mai mult pe Presedinte, sa-i talmaceasca, rastalmaceasca si desrastalmaceasca orice cuvintel care atenteaza la lupta anticoruptie si pana nu se apara Presedintele sa nu-l lase! Nu suntem in situatia sa zicem: "sa fim calmi, asa ceva nu se poate in Romania, mai bine sa tacem si sa asteptam 4 ani sau 3 ani" NU, pentru ca in 30 de zile de tacere s-ar reinstaura cleptocratia! Asa ca eu voi continua sa critic atunci cand eu inteleg ceva contrar justitiei si Presedintele nu explica. Iar mesaje de genul asta ma vor lasa RECE, sincer ma doare sa zicem in cot, de ce crede "Melchisedec" de pe net .., Eu ma apar pe mine cand comentez impotriva luarilor de pozitie antijustitie!
      • +3 (9 voturi)    
        acum (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:05)

        jijelul , troll platit de ruznaci [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        tu nu vezi ca ei scriu la unison ca la un semn, chiar nu iti da de gandit asta ? absolut toti din partea asta a presei: b1, hn, contributors...
        • +2 (4 voturi)    
          da nene (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:36)

          Point [utilizator] i-a raspuns lui jijelul , troll platit de ruznaci

          recunosc!io miam loat 5 chile de ulei numa pe scrisuri contra lu iohanis.b1 a dat si el neste malai.e foame mare tata
  • -4 (18 voturi)    
    Nu se poate (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:39)

    verid [utilizator]

    Il ascult si nu-mi vine sa cred.Mai jalnic nu se poate!
  • +5 (13 voturi)    
    Așa da, domnule Președinte! (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 11:57)

    Radu I [utilizator]

    Mulțumim de precizări, ne-ați liniștit. (Și l-ați liniștit și pe „pisicuț”, se pare :)).
    Într-adevăr, suntem de acord că circul mediatic trebuie să dispară din politica românească, dar publicul așteaptă informații periodice, corecte, coerente. Altfel... încep speculațiile, alimentate (și) de presa „flămândă”, în goană după senzational. V-au tot repetat-o zilele acestea mulți formatori de opinie, dintre aceia care au fost în prima linie, v-au susținut cu toate „armele” din dotare, între cele două scrutinuri electorale.
    • +4 (14 voturi)    
      Eu nu m-am linistit (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:32)

      Diletant [utilizator] i-a raspuns lui Radu I

      Cred ca tatoneaza reactiile si vede cat poate intinde coarda. Mi se pare lunecos. A se vedea cum a evoluat pe scena politica. Mereu s-a dat dupa cum bate vantul.
  • +9 (11 voturi)    
    Pai nu justitia e cel mai importat lucru ... (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:21)

    dnicu [utilizator]

    Cum puteti zice asa ceva?
    "Nu cred ca trebuie ca cineva care a incalcat independenta justitiei sa-si piarda functia sau postul"

    Chestia cu clasa politica trebuie sa se maturizeze e o mare prostie. Chiar nu intelege ca Vestul a ajuns unde e acum nu neaparat prin maturizare dar prin aplicarea legii? Aici lumea stie ca orice prostie facuta are consecinte. Mai mult sau mai putin grave.
  • +10 (12 voturi)    
    Asta știe ce vorbește? (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:25)

    Alui [utilizator]

    "Eu nu cred ca trebuie sa avem sanctiuni pentru politicieni. ... Nu cred ca trebuie ca cineva care a incalcat independenta justitiei sa-si piarda functia sau postul."
    WTF?!?
  • 0 (10 voturi)    
    Da, isi intra in ritm (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:31)

    baronsky [utilizator]

    Klaus Johannis are viziune si intr-adevar se indreapta spre alt tip de politica, care in primul rand deranjeaza presa foarte mult, presa in cautare de senzational.

    Din pacate cu exprimarea mesajului in public are ceva dificultati, dar mie imi da semnale clare ca vrea sa schimbe politica damboviteana cu una moderna, europeana.

    Este greu de tot sa-i fie inteleasa viziunea de manager intr-o tara in care probabil mai mult de jumate din cetateni nici nu stiu nici sa-i scrie numele. Insa doar timpul probabil ii va putea face inteleasa pe deplin viziunea.
  • +10 (14 voturi)    
    Intalniri de taina (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:37)

    ciuche [utilizator]

    In ceea ce priveste intalnirile cu Ponta, prietenii mei au opinii divergente.Unii spun ca cei doi stau la un sprit si se sparg de ras gandindu-se la prostii care credeau ca au votat alteceva decat USL,altul crede ca se uita la meciuri de baschet(si mai ales la majorete in pauza),eu unul asi zice ca se joaca pe play station,e unul care are si o parere ciudata, raportandu-se la postarile lui Ponta de pe facebook, care,,se simte foarte bine" dupa fiecare intalnire.
  • +14 (16 voturi)    
    Uraaa!, avem un 'altfel' de presedinte! (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 12:39)

    hotnewsfil [utilizator]

    La intrebarea ziaristilor : 'ce discutati la intalnirile cu premierul?', Iohannis le-a raspuns : 'N-are rost sa va spun, sunt lucruri concrete!'.
    Adica, daca ar fi discutat 'abstractiuni', afla si poporul (asa, ca sa nu ramana 'prost') macar denumirea titlurilor acelor abstractiuni.
    Va rugam frumos, noi prostovanii care v-am ales, sa coborati la nivelul concretetei noastre populare, via ziaristi.
    Fiti, va rugam respectuos, simplu (nu simplist!!) si tranparent, asa cum ne-ati promis in campania electorala!
    Daca veti continua cum ati inceput, va paste pericolul sa creada poporul ca sunteti arogant sau chiar, Doamne, fereste!, bascalios, contaminat, prea de timpuriu, cu metehnele plagiatorului mitoman.
    'Intelectualii lui Basescu' ziceau ca il stimeaza si il accepta datorita faptelor lui in favoarea tarii, desi ziceau despre el ca este cam mitocan (mitocan, nu cioban coborat direct din salbaticia muntilor, de la o stana, fie ea si de nivel vest-european, necunoscator al artei comunicarii, practicata in politica moderna!).
  • +12 (12 voturi)    
    luna de miere a Presedintelui (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:08)

    vergotti [utilizator]

    D-l Klaus vorbeste ca un sef de stat din Europa de Nord unde hotia, perversitatea si nesimtirea politicienilor de la putere sunt fenomene marginale, neglijabile. NU-i nimic, dupa cateva luni de rabdare, se va trezi el la realitate ... Si isi va schimba radical discursul precum Basescu dupa primul sau an ca presedinte. O sa vedeti
    • +4 (12 voturi)    
      D-l Klaus vorbeste ca un sef de stat (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:38)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui vergotti

      din Caucaz convins c-a fost votat de 6,2 milioane de idioti;

      dar ai dreptate, cateva luni de rabdare si lucrurile se vor clarifica pt. toata lumea - in ultimele 2 saptamani noi, cei care l-am votat a trebuit sa luam putin contact cu "realitatea" insa n-am nicio indoiala ca in perioada urmatoare "realitatea" il va dezmetici si pe dl. Klaus.
  • +9 (9 voturi)    
    Utile precizarile KJ (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:28)

    barbilian [utilizator]

    MCV este util Romaniei inca multi ani; sper ca asta va vorbi cu Junkers referitor la subiect.
    Telejustitia, scurgerile info din dosare si asa-zisul "circ mediatic" cred ca sunt mai putin daunatoare decat pusul batistei pe tambal si lipsa de informatie publica privind marile dosare...cum si-ar dori multi "dosariabili". La celeritatea justitiei noastre stoparea de informatii pe un dosar ce tine 10 ani nu cred ca-i tocmai solutia buna. Pentru a se evita scurgerile poate ca ar fi utila o informare periodica oficiala sau un jurnal al justitiei care sa informeze cum merg dosarele de mare coruptie. Oricum, presa nu trebuie ingradita in nici un fel.
  • +8 (10 voturi)    
    Lista domnule Iohannis! (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 13:29)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Poate ca domnul Iohannis a uitat lista de corupti ai PSD citita in direct in confruntarea electorala cu Ponta. Daca a uitat-o, inainte sa o reciteasca ar trebui sa o completeze si cu coruptii din propriul partid si celelalte partide si sa o reciteasca. Pai cum sa nu avem spectacol mediatic? Cat la suta din presedintii de consilii judetene au probleme cu legea, dar ministri, dar parlamentari, primari si alti alesi locali? Spectacolul mediatic era problema nu coruptia din clasa politica! Ce-a fost mai intai: coruptia sau spectacolul?

    "Eu nu cred ca trebuie sa avem sanctiuni pebntru politicieni. Trebuie sa avem o clasa politica suficient de matura. Trebuie sa avem si o constientizare in rindul electoratului. Nu cred ca trebuie ca cineva care a incalcat independenta justitiei sa-si piarda functia sau postul. Cred ca CSM trebuie sa reactioneze imediat. Am avut chiar si in campanie cazuri concrete sanctionate de CSM. Trebuie sa mearga mai departe: CSM trebuie sa se exprime transant, iar clasa politica trebuie sa priveasca avertismentele foarte serios."

    Cum anume i-a sanctionat CSM pe cei care au afectat independenta justitiei? Concret, ce sanctiuni usturatoare le-a dat? Nu sanctionati politicienii ca se maturizeaza de la sine: "cred ca" "trebuie"!
    Ce dezamagire!
    • -1 (3 voturi)    
      fara circ si justitie la tv (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 19:10)

      ViR [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      presedintele cel nou nu vrea sa-si irosesca energia si timpul in can-can uri stil p m / p$d , are o mare incredere in posibilitatile sale si de aceea cere CSM sa nu se crizeze cand vine un politruc sa insinueze ceva ... obscen sau alte chestii de santaj - vrea sa demonstreze ca toti oamenii sunt capabili sa-si faca treaba bine daca sunt lasati sa lucreze si nu li se cere sa faca lucruri ilegale. chiar in conditiile mostenite, cu oameni pusi de p$d in posturile cheie, va putea sa faca schimbarile pe care le-a promis, este un reformator de caractere si un bun credincios !
  • +3 (3 voturi)    
    zice dumnealui (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 17:59)

    krampus [utilizator]

    "Cu totii ne dorim combaterea coruptiei, pedepsirea celor rai..." Oare ?! Chiar asa ?! Varanul vrea si el ? Antena 3 vrea ? Ponta vrea ? Dragnea, Zgonea ?!
  • +1 (3 voturi)    
    feedbackul lu' peste prajit (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 17:59)

    krampus [utilizator]

    "...acesta e feedbackul pe care l-am primit." Cu cine sta de vorba omul asta ?! Doar cu Ponta si Dragnea ?
  • 0 (2 voturi)    
    OH. (Miercuri, 7 ianuarie 2015, 18:29)

    letsoc [utilizator]

    In legatura cu scurgerile in presa a stenogramelor din dosare. S-a fisurat o teava , curge apa ( picura ) , pun un lighean sub ea , vreau s-o lipesc ( teava ), dar vine un vecin si-mi zice : ia bai prostule ligheanul de sub ea, si o sa vezi ca se opreste scurgerea . Cu stima , NC .


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by