​Articol actualizat

Victor Ponta propune o limita de doua mandate consecutive pentru functiile publice la nivel central si local, dar admite ca se poate face doar prin modificarea Constitutiei

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 12 decembrie 2014, 14:23 Actualitate | Politic

Victor Ponta
Foto: Guvern
Premierul Victor Ponta a declarat vineri ca una dintre prioritatile coalitiei de guvernare in 2015 va fi impunerea unei limite de mandate pentru alesii locali si parlamentari, care ar putea fi de doua mandate consecutive. El a admis ca aceasta limitare se poate face doar prin modificarea Constitutiei.

Seful guvernului a prezentat, intr-o conferinta de presa, prioritatile coalitiei de guvernare pentru perioada 2015 - 2016.

Printre acestea figureaza sustinerea unei "limitari de mandate pentru toti cei care ocupa functii publice la nivel central si local", a spus Victor Ponta.

Primul ministru a invocat exemplul presedintelui Romaniei, care nu poate detine mai mult de doua mandate, si a spus ca "la nivel local si parlamentar putem gandi ca aceasta limita de doua mandate consecutive sa fie regula".

De notat ca, la finalul lunii noiembrie, Camera Deputatilor a adoptat tacit o propunere legislativa a deputatilor PDL Cezar Preda si Gheorghe Udriste prin care se limiteaza numarul de mandate succesive la doua in cazul alesilor locali - primarii, presedintii de consilii judetene si consilierii locali si judeteni, anunta Agerpres. Camera Deputatilor este prima sesizata in acest caz, decizia apartinand Senatului.

Potrivit expunerii de motive, cei doi deputati democrat-liberali au considerat ca dupa doua mandate consecutive, alesii locali construiesc in jurul lor un sistem politic si institutional local in care orice competitie electorala locala reala devine imposibila si exista situatii concrete in care monopolul unei persoane sau al unui grup de persoane din jurul acesteia asupra resurselor unei comunitati a dus la acuzatiile de nepotism, conflict de interese sau coruptie.





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

5686 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    S- o faca! (Vineri, 12 decembrie 2014, 14:28)

    thatchme [utilizator]

    Sa treaca la treaba !
    • 0 (0 voturi)    
      e doar propaganda ieftina si praf in ochi (Vineri, 12 decembrie 2014, 19:01)

      Thomas_chase_Jerald [utilizator] i-a raspuns lui thatchme

      Daca s-ar dori cu adevarat o reforma, atunci cea mai corecta forma de organizare ar fi ca structura Bugetului Local dar si prioritatile acestuia sa fie doar urmare a unei decizii colective (adica prin vot in Cconsiliul Judetean sau, dupa caz, in Consiliul Local).

      Totodata prioritatile privind alocarea fondurilor locale ar trebui sa poata fi contestate de un numar minim de cetateni, sa zicem 30% din totalul celor cu drept de vot, adica ceva mai mult de jumatate din procentul de cetateni cu drept de vot care participa de regula la alegerile locale.

      De exemplu, sa presupunem ca intr-un CJ se hotareste ca exercitiul bugetar 2015, sa cuprinda finantarea unor partii de schi, festivaluri ale berii, spectacole in aer liber, doborarea unor recorduri de Guiness Book de tip "cel mai lung carnat" sau "cea mai mare shaorma" in detrimentul construirii sau modernizarii unor spitale, scoli sau altor investitii de real interes public. Populatia judetului ar trebui sa poata contesta un astfel de buget in termen de, sa zicem, 4 saptamani printr-o petitie semnata de minim 30% din nr. total al persoanelor cu drept de vot din judet. Strangerea nr minim de semnaturil (insotite de CNP), facuta cu spijinul unor organizatii neguvernamentale, ar duce automat la demiterea membrilor CJ si organizarea de noi alegeri locale pt CJ in judetul respectiv.
      Pentru evitarea unor posibile abuzuri, orice frauda trebuie sa aduca raspunderea penala (cu ani grei de puscarie) pentru cei care sunt dovediti ca au alcatuit liste cu semnaturi fictive la un astfel de mini-referendum.
  • +3 (3 voturi)    
    Se pare ca ti-a venit (Vineri, 12 decembrie 2014, 14:31)

    John M. [utilizator]

    mintea romanului de pe urma la cap. Nici nu stii ce putem sa facem sa spulberam aceasta pacoste de 25 de ani.
    Vino-ti in fire, or else...
    • +1 (3 voturi)    
      ponta isi schimba un pic discursul (Vineri, 12 decembrie 2014, 17:58)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      naravul ba. Ieri se vorbea de reducerea bugetului DNA. Ati si uitat.
  • +1 (1 vot)    
    ! (Vineri, 12 decembrie 2014, 14:34)

    dguina [utilizator]

    Nici nu-i de mirare,la cati hoti au orice om (corupt ) este inlocuibil si in plus,saturi mai multe guri .
  • +5 (7 voturi)    
    Nu pot sa cred !!!!! (Vineri, 12 decembrie 2014, 14:37)

    polonyca [utilizator]

    Pontalaul isi revine...."in simtiri"..?????!!!!!!! Nicolicea , Mitrea , etc,etc......o sa-l calce cu masina !!!!:))
  • +4 (6 voturi)    
    psd muta primul (Vineri, 12 decembrie 2014, 14:37)

    xanti [utilizator]

    PSD va pacali iar electoratul cu masuri de reforma radicala.
    Cine spunea ca nu renaste s-a inselat amarnic acest monstru are cum sa renasca pe spinarea indolentei PNL.
    Vom asista la reforma in PSD mai dura decat in PNL care nu se va reforma deloc,motivul este ca Ponta si Ghita vor decapitare vechilor baroni pentru a putea veni EI ,MAFIA.
  • +5 (9 voturi)    
    O propunere buna (Vineri, 12 decembrie 2014, 14:40)

    Martinezu [utilizator]

    Dar nu consecutive , ci in total. Presupun ca nu va trece de parlament.
  • +6 (8 voturi)    
    2 mandate si atat. (Vineri, 12 decembrie 2014, 14:47)

    Alius [utilizator]

    Caci altfel fac ca Putin si Medvedev.
  • +2 (4 voturi)    
    guvernarea.. (Vineri, 12 decembrie 2014, 14:54)

    astronaut [utilizator]

    ar trebuii sa reprezinte prioritatea nr 1 si cel mai important lucru sa ne spuna p.m cand ne'' face cu mana'', de adio ! a venit si ''moliceanu'' se simt bine astia impreuna , se manjesc reciproc ,sa miroasa a democrati ! vine'' EL'' si va impacheteaza frumos !
  • +3 (5 voturi)    
    pai si ce ne facem cu baronii locali? (Vineri, 12 decembrie 2014, 15:02)

    bancher [utilizator]

    Marian Vanghelie, Mazare, Sorin Oprescu, si altii sunt primari care sunt in functie de cateva mandate bune. e face Ponta, renunta si la ei?
    Eu nu cred ca el chiar vrea sa blocheze candidatura baronilor PSD la un nou mandat....face valuri, poate, poate isi mai spala din imaginea scamosata.
  • +4 (4 voturi)    
    gresit (Vineri, 12 decembrie 2014, 15:14)

    uzu [utilizator]

    da. se vrea reformator acuma dar nu dovedeste decat ca nu intelege.
    o adevarata reforma in administratia locala ar fi ca in primarie sa nu existe politic. doar indivizi fara apartenenta politica. nu se implice in alegerile locale iar primaria sa nu aibe implicatie in alegerile parlamentare/prezidentiale. zero.
    apoi, daca oamenii vor sa aleaga un primar de zece ori, e treaba lor. de ce sa-l limitezi la doi ani ? daca e un foarte bun manager ? il dai jos ca asa e regula si apoi alegi, sa zicem, intre doi mediocrii pe cel mai putin mediocru ?

    sigur, acolo unude politicul e implicat e cu totul altceva. doi ani ajunge. oameni de valoare pot candida sau pot fi folositi in diverse moduri.

    politicul nu are ce cauta in administratia locala.

    plus ... prefectura si consiliu judetean. ce mizerie mai e si asta ? de ce nu se poate alege doar o singura institutie care sa se ocupe de judet ? la fel, fara partide politice.

    toti nominal.
  • 0 (0 voturi)    
    gresit (Vineri, 12 decembrie 2014, 15:14)

    uzu [utilizator]

    da. se vrea reformator acuma dar nu dovedeste decat ca nu intelege.
    o adevarata reforma in administratia locala ar fi ca in primarie sa nu existe politic. doar indivizi fara apartenenta politica. nu se implice in alegerile locale iar primaria sa nu aibe implicatie in alegerile parlamentare/prezidentiale. zero.
    apoi, daca oamenii vor sa aleaga un primar de zece ori, e treaba lor. de ce sa-l limitezi la doi ani ? daca e un foarte bun manager ? il dai jos ca asa e regula si apoi alegi, sa zicem, intre doi mediocrii pe cel mai putin mediocru ?

    sigur, acolo unude politicul e implicat e cu totul altceva. doi ani ajunge. oameni de valoare pot candida sau pot fi folositi in diverse moduri.

    politicul nu are ce cauta in administratia locala.

    plus ... prefectura si consiliu judetean. ce mizerie mai e si asta ? de ce nu se poate alege doar o singura institutie care sa se ocupe de judet ? la fel, fara partide politice.

    toti nominal.
  • +1 (3 voturi)    
    Bv (Vineri, 12 decembrie 2014, 15:20)

    travelman [utilizator]

    In sfârșit ai zis si tu ceva bine Pinochio !!!!
  • 0 (2 voturi)    
    De fapt... (Vineri, 12 decembrie 2014, 15:31)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    ... in mintea lui, vrea sa zica faptul ca ar trebui sa fie mai multi care ajung la paine si cutit ca sa fure. Un plagiator nu poate gandi nicum altfel.
  • 0 (2 voturi)    
    si cu prim-ministrii ce facem? (Vineri, 12 decembrie 2014, 15:35)

    urob [utilizator]

    Primi ministrilor cate plagiate le este permis?ar trebui sa fie limitat numarul la doua plagiate
  • +3 (5 voturi)    
    O idee f. buna (Vineri, 12 decembrie 2014, 15:38)

    derblauereiter [utilizator]

    e cam ciudat cum vine ea de la psd, e adevarat ca numai cu asta nu vom destructura baronimea, ca e inaplicabila pe constitutia actuala etc. dar ca idee in sine e f. corecta si mai ales adecvata pt. neo-feudalismul asta in care ne-am afundat.
  • +4 (4 voturi)    
    Alegera baronilor! (Vineri, 12 decembrie 2014, 15:53)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Introduceti votul in doua tururi pentru primari si pentru presedintii de consilii judetene.... Nu e posibil sa fii ales cu 20-30% din voturi. Pentru a avea reprezentativitate trebuie sa intruneasca peste 50% din voturi.
  • 0 (4 voturi)    
    Ne propune noua? (Vineri, 12 decembrie 2014, 16:00)

    vali47 [utilizator]

    Cand vom vedea propunerea legislativa votata in Parlament,vom crede ca Victor Ponta vrea.Asa,presupun ca a citit sondajul de opinie si vrea sa traga nisca-i foloase politice.
  • -1 (3 voturi)    
    mandate (Vineri, 12 decembrie 2014, 16:03)

    ime [utilizator]

    Atunci nu trebuie să mai existe guvernul Ponta 4! Nu numai că m-am săturat de aventurile guvernelor Ponta, dar așa dl Ponta ar fi consecvent cu ideile sale.Și ne-ar face și nouă un bine, dar chiar și dumnealui.
    În rest, eu spun de ani buni că nimeni nu trebuie să aibă mai mult de două mandate. Este mai bine pentru toată lumea; și pentru cei aleși sau numiți dar și pentru alegători. Alegătorii pot avea măcar din când în când și conductori buni; conducătorii vor fi mai feriți de ispite! Nu vedeți? Codruța e cu ochii pe voi! Și mai important: la umbra ei cresc ”codruțe și codruți” la fel de viguroși!!!!
    Și, indiferent ce spun alții, omisiunea DNA-ului în buget nu a fost întâmplătoare. A fost în aceeași notă cu votul din diasporă, ordonanța traseiștilor, marțea neagră etc...
    Este specific PSD-ului (au împrumutat și alții metodele). De aceea (și pentru altele) îl identific cu partidele comuniste...
  • -1 (1 vot)    
    2 mandate (Vineri, 12 decembrie 2014, 16:11)

    naturalu [utilizator]

    este indeajuns sa-si faca banii ce le trebuie.Solutia este alta, sa fie pe liste la alegeri oameni, nu ciorditori penali.
  • +4 (6 voturi)    
    initiativa plagiatorului mincinos..... (Vineri, 12 decembrie 2014, 16:21)

    translativus [utilizator]

    .....poate fi un dribling, cu miza dubla, in careul PSD.

    Daca initiativa va fi adoptata de parlament, ceea ce nu cred, mincinosul galactic va scapa de o droaie de dusmani din partid iar daca parlamentul va refuza aceasta initiativa, individul va pierde si functia de PM si pe cea de sef PSD dar va avea un mare avantaj electoral cu care va conduce noul partid al lui Ghita, sub lozinca "eu am vrut dar PSD-ul baronilor neo-comunisti s-au opus debaronizarii tarii si inlocuirii clasei politice actuale ! Jos PSD-ul !" si uite asa, de la "Basescu e de vina", va trece la "PSD-ul, baronii si comunistii sunt de vina !"

    Socoteala nu e rea dar sa vedem reactia baronilor.
  • 0 (4 voturi)    
    Asta DA! (Vineri, 12 decembrie 2014, 16:37)

    Gabu [utilizator]

    Cu conditia sa se aplice si retroactiv.
  • 0 (2 voturi)    
    Das ist gut (Vineri, 12 decembrie 2014, 18:14)

    Buerebista [utilizator]

    Momentul vorbelor a trecut.
    Treceți la fapte!
  • 0 (0 voturi)    
    Propunerea lu' dr. Ponta = Praf in ochii... (Sâmbătă, 13 decembrie 2014, 6:36)

    ofCAER [utilizator]

    1. Sunt foare surprins sa citesc (am facut-o, de sus pina deasupra!) citi comentatori de HN aproba propunerea dr. Pota; oameni buni, romani mindri sau umili ce-o-ti fi, treziti-va: cele "doua mandate" "alesii" NU SI LE IAU SINGURI ci li le dam noi! NU LIMITARE MANDATELOR este problema, ci DESTEPTAREA ROMANILOR! Propaganda? Influentare? Pomeni electorale? Pai mai ceva decit ne-au dat dr. Ponta & PSD la prezidentiale "nu se exista" - iar catindatu' lor nu s-a ales, desi a avut un avans de +10 % !!! Aceasta este cea mai "palpabila" dovada ca nu canditatu' ia mandatu' ci alegatorul da mandatul. V-ati desteptat odata, a fost desteptarea epuizanta, si de-acu' 'nainte veti trage la somn?!
    2. Modelul "de onoare" Ion Iliescu-Minerade. In 22 decembrie (na, ca s-apropie!) '89 aflam - de la numitul - ca Ceausescu a fost cel care "a intinat nobilele idealuri ale comunismului". Da' cind feed-back-ul i-a zis lu' nea Nelu ca poporu' e satul de comunismu' fie si neintinat, onorabilu' a sucit-o catre economia de piata (ca nu-i place lui sa zica "capitalism") si plurpartidism. De ce? Pentru ca sa pastreze el puterea, d-aia! Dr. Ponta, dupa 25 de ani fix, face acelasi lucru: chipurile "concesii", "modernizare", "reformare" - toate insa cu scopul de a pastra el puterea.
    3. Argumentul "crestinesc" - va mai amintiti de dr. Ponta, crestinul ortodox?
  • 0 (0 voturi)    
    - c o n t i n u a r e - (Sâmbătă, 13 decembrie 2014, 6:50)

    ofCAER [utilizator]

    3. Argumentul "crestinesc" - va mai amintiti de dr. Ponta, crestinul ortodox?
    <<Zis-a deci Domnul: "... păcatul lor cumplit de greu"... Şi apropiindu-se Avraam, a zis: "Pierde-vei, oare, pe cel drept ca şi pe cel păcătos ... de se vor afla în cetate cincizeci / patruzeci şi cinci / patruzeci / treizeci / douazeci / zece drepţi?... "De se vor găsi în cetate ... cincizeci / patruzeci şi cinci / patruzeci / treizeci / douazeci / zece drepţi, voi cruţa pentru ei toată cetatea şi tot locul acela".>>
    Em citat din Biblia ortodoxa... dr. Ponta sa inlocuiasca unde este cazul cu "candidat/mandat", pentru a obtine propozitii echivalente logic.
  • 0 (0 voturi)    
    Ponta vorbeste de partidul unic! (Sâmbătă, 13 decembrie 2014, 9:27)

    vali47 [utilizator]

    Ce spune Ponta se potriveste partidului unic.Este situatia care a fost in Romania inainte de 1970.Propunerile lui Ponta se potrivesc exact cu situatia de atunci,cand primii secretari nu erau si presedinti de Consilii judetene.Deci Ponta copiaza organizare PCR de dinainte de 1970.
  • 0 (0 voturi)    
    fosti si actuali (Sâmbătă, 13 decembrie 2014, 20:08)

    likurici [utilizator]

    daca nu se specifica si ca cei care deja au 2 sau mai multe mandate consecutive sau nu, nu au dreptul sa candideze, e vai de capul nostru- daca nemernicii de primari alesi prin metode doar de ei stiute in mod repetat, care au dus orase la faliment, vor mai sta 2 mandate ( cum ca legea nu se aplica retroactiv), mafia merge inainte
  • 0 (0 voturi)    
    Dupa 25 de ani de neocomunism?! (Duminică, 14 decembrie 2014, 9:49)

    John M. [utilizator]

    Prea putin, prea tarziu....Un partid comunist nu se poate reforma pentru ca filozofia lui este dictatoriala, antidemocratica. (Vezi Castro, Gorbaciov, Putin) Oricum, e prea tarziu pentru 2016 cand veti fi maturati de la putere, iar pe scena politica nu veti mai ...ponta decat la Jilava pentru foarte multe pacate, ultimul fiind votul din diaspora.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri