Analiza HotNews.ro

Demisie si alegeri anticipate sau sa-si asume Guvernul Ponta guvernarea pana in 2016?

de D. Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:52 Actualitate | Politic

Victor Ponta la Antena 3
Foto: Captura Antena 3
Parerile sunt impartite: Unii cred ca PSD ar trebui sa plateasca pana la capat pentru esecul lui Victor Ponta in alegeri, guvernul sa fie fortat sa demisioneze si sa se organizeze alegeri anticipate. Altii cred ca Ponta trebuie lasat la Palatul Victoria pana la alegerile din 2016 pentru a deconta promisiunile generoase greu de onorat fara a mari taxe si impozite. HotNews.ro a realizat un inventar al argumentelor pro si contra demisiei, al avantajelor si dezavantajelor.

Argumente pro-demisie si alegeri anticipate
  • Victor Ponta si-a pierdut legitimitatea de a conduce Guvernul si trebuie sa raspunda cel putin politic in solidar cu ministerul de externe pentru dezastrul organizatoric din afara tarii, pentru impiedicarea deliberata a cetatenilor romani sa voteze si pentru umilintele la care si-a supus cetatenii.
  • Prin fortarea demisiei guvernului si alegeri anticipate se aplica o sanctiune politica unui Guvern care a angajat cheltuieli masine in campanie, promisiuini populiste si a antamat iresponsabil bugetul pe 2015. 
  • Este o buna sansa de a scapa de actualul Parlament, plin de senatori si deputati cercetati penal sau trimisi in judecata, de o foarte slaba calitate politica dar care a dovedit deja determinare in a bloca justitia sau in a modifica legi pentru a slabi institutii cheie ca ANI, DNA sau pentru a consolida puterea baronilor. 
  • Se pune punct astfel unei rupturi majore intre Guvern si o societate care a tranmis la alegeri un mesaj ferm anti-Ponta. E cazul ca agenda electoratului, in mod evident pro-Vest, pro-reforme si anti-China. anti-Rusia intra in contradictie cu mesajele PSD, total confuze la acest capitol.
  • Din ianuarie 2015, intra in vigoare legea privind referendumul, care face posibila demiterea presedintelui cu doar 30% participare din numarul alegeatorilor. Aceasta lege ii fragilizeaza pozitia de presedinte a lui Iohannis si ofera PSD o parghie puternica de control   
Argumente anti-demisie si alegeri anticipate
  • Victor Ponta trebuie sa ramana in functie pentru a-si asuma o guvernare care se anunta dificila in 2015, mai ales dupa risipa din campanie, dupa valul de promisiuni generoase si cheltuieli mari antamate menite sa afecteze in mod semnificativ bugetul pe anul viitor.
  • Guvernul Ponta trebuie sa-si asume direct ruperea relatiilor cu troica de finantatori FMI-Comisia EEuropeana - Banca Mondiala, sugerata deja in campanie si sa probeze ca dispune de solutii asa cum se lauda
  • Daca PSD va intra acum in opozitie, va ajunge la putere un PNL nereformat, cu aceleasi figuri ponosite iar acestia vor plati anul viitor oalele sparte in campania electorala de PSD, ceea ce ar putea avea drept consecinta pierderea alegerilor in 2016. 
  • Cu un PNL nereformat, alegerile anticipate n-ar face decat sa trimita acasa coruptii din actualul Parlament pentru a-i inlocui cu alti corupti. Daca PNL ramine la fel de nereformat, atunci concentrarea puterii in mainile unui singur partid (presedintia, Parlamentul si Guvernul) ar fi la fel de nociva ca si in cazul PSD.
  • PSD si Victor Ponta vor guverna oricum sub amenintarea valului de proteste din tara si nu vor mai avea curaj sa adopte masuri impotriva interesului public. Deja s-au grabit sa anunte ca vor pica in Parlament legea amnistiei si gratierii. 
  • Daca UDMR va iesi de la guvernare vom avea o majoritate fragila, deci Guvernul PSD nu va mai avea capacitatea de a-si impune atat de usor proiecte controversate sau decizii arbitrare. Daca UDMR nu iese de la guvernare, va actiona impotriva propriului electorat si risca ratarea parlamentului in 2016. 
  • Anticipatele sunt in orice situatie greu de declansat, deoarece nici un parlamentar nu doreste sa-si piarda mandatul dupa doi ani, mai ales ca larga majoruitate a alesilor au investit sume importante in campanii

Observatie: Nu e clar daca noul Parlament ales in urma eventualelor alegeri anticipate va fi la fel de numeros ca actualul legislativ sau daca e posibila implementarea rezultatului referendumului din 2009, care reduce numarul de parlamentari la 300.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

37554 vizualizari

  • +44 (44 voturi)    
    asa cum Boc si PDL au fost taxati pt nerealizari (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:55)

    misa2002_2006 [utilizator]

    tot la fel sa fie taxat si Ponta si partidul lui.
    Demisia lor e un lucru onorabil, in schimbul mizeriilor care le-au facut.
    Dar oare au habar astia ce inseamna "onorabil"?
    • +24 (24 voturi)    
      de acord (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:39)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      Demisia si alegeri anticipate! Sa nu uitam de MRU care a stat ca premier doar 78 de zile. Nu i s-a acordat nici o sansa!

      3 ani de zile pentru Ponta e deja muuuult prea mult sa ne arate ce poate!!! Nu mai are ce sa ne arate decat minciuni si vorbe in gol, timp pierdut, energie pierduta a tuturor celor care ne tot batem capul sa vedem ce prostii mai fac!!!

      Penalii afara din parlament, ca nu vad decat interesele lor personale! Nu mai trebuie alesi penali, ca nu au cum sa se gandeasca la nevoile cetatenilor, ei isi fac legi doar pentru EI!!!! TIMP si BANI pierduti pentru tara si pentru fiecare cetatean!
      • +7 (7 voturi)    
        Guvernul cade cand nu are majoritate in parlament (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:06)

        Caligula [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Victor Ponta si-a schimbat retorica dupa alegeri. PSD se pare ca a inteles ca fara diaspora nu poate avea un candidat la prezidentiale si nici nu poate trece de referendumuri.

        PSD-ul are nevoie de reforme dovedite.

        In mod normal, un partid aflat in opozitie e mai usor reformabil. Romania e insa o exceptie datorita ipocriziei aproape generale a politicienilor si traseismului politic. PSD-ul trebuie sa se reformeze stand la putere. Asta va descuraja si traseismul politic peste doua cicluri de migrari. Daca ajunge in opozitie, PSD-ul nu se va reforma, asa cum nu sa reformat anterior. Avem nevoie de o stanga reformata.
        • +7 (7 voturi)    
          E o iluzie (Marţi, 18 noiembrie 2014, 22:14)

          Daea_Mi [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

          PSD-ul si-a schimbat retorica doar de suprafata. Acum spun si fac ce vrea poporul, ca sa calmeze spiritele. Dar ma indoiesc ca o sa ii tina mult. Caci daca ar fi o schimbare de profunzime, ar anula toate ordonantele de urgenta emise pentru a-si apara interesele personale.
          Avem nevoie de o alta stanga. Nu are sens de ales mere dintr-un cos cu mere putrezite, ca intr-o masura mai mare sau mica, fiecare mar e atins de putreziciune. PSD-ul e corupt pana in maduva spinarii. Trebuie taiat de la radacina. Ca doar Ponta e din "generatia noua", si s-a dovedit mai putred decat generatia veche.
    • +6 (8 voturi)    
      si ce rezolva? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:44)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      s-a vazut si in Guv Boc, s-a vazut si in guv USL si Ponta, partidele nu au oameni buni de pus in functiile de ministri.
      Partidele au tot vandut povestea cu tehnocratii pt ca pur si simplu sunt pline numai de baroni si nepotii acestora.
      De exemplu, ce finantist cu adevarat bun ar fi in PSD sau PNL (si sa nu incepem iar cu tanasescu, Ialomiteanu sau Vladescu/tariceanu)?
      • +14 (14 voturi)    
        alegeri anticipate sa vada puterea votului!! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:03)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

        Alegeri anticipate si parlament FARA PENALI! Oameni buni nu mai votati penali care sa isi faca legi pentru ei! Parlament cu oameni care au facut ceva pentru cetateni!
        • +11 (11 voturi)    
          alegerile anticipate..... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:12)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui fit

          .....cu respectarea rezultatului la referendum pentru doar 300 de inutili si o singura camera de dezmat sunt obligatorii daca se vrea, cat de cat, o schimbare dar asta nu rezolva adevarata problema pentru ca ramanem cu acelasi sistem politic ticalos.

          Pentru moment, alegerile anticipate ar mai prelungi agonia dar pe termen mediu si lung, inseamna un dezastru.
          Singura solutie este schimbarea acestui sistem politic perfid !
          • +2 (2 voturi)    
            putem sa repetam lucrurile astea la nesfarsit (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:52)

            subcultura [utilizator] i-a raspuns lui translativus

            insa partidele tot nu vor putea sa faca nimic, pt ca nu au oameni.
            Cum sa faci parlament fara penali sau nepoti sau semidocti daca toti sunt ori una ori alta?!
            Trecerea la sistem cu 300 de parlamentari presupune modificarea prealabila a Constitutiei, deci mai dureaza ...
      • +4 (4 voturi)    
        in primul rand ar intelege (Marţi, 18 noiembrie 2014, 16:00)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

        in primul rand ar intelege cu totii ca poporul are ultimul cuvant si cand ii sunt calcate in picioare drepturile, nu poate fi controlat..
        in al doilea rand ar intelege ca e timpul sa nu mai procedeze la furaciuni, pt ca sunt trasi la raspundere..
        in al treilea rand pt ca s-ar aplica acelasi tratament si la dreapta si la stanga..

        unde-i lege nu-i tocmeala si trebuiesc trasi cu totii la raspundere pt faptele lor, avand in vedere ca reprezinta poporul si sunt platiti cu banii nostrii!!!!!

        oameni buni de pus in functii sunt, dar nu sunt alesi pt ca au ei leprele lor care sa le promoveze..
        pt ca neamurile lor sunt multe si datoriile la bogatanii care dau bani de campanii, la fel..sunt multe si trebuiesc platite..

        trebuie omorata caracatita asta odata..
        cu totii avem dreptul la o viata decenta..
    • +27 (27 voturi)    
      Prea mult pana in 2016! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:48)

      Andradda [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      Plagiatorul si gloata lui trebuie obligati sa prezinte bugetul pe 2015 si totodata trebuie lasati la guvernare, cel putin pana prin februarie 2015, cand se va lamuri toata lumea cum e cu noile taxe, (vor exista sau nu?), cum e cu scumpirile si mai ales cum se vor imparti banii catre ministere.
      Si abia dupa ce Ponta si ministrii sai isi vor pune semnaturile pe toate documentele ce tin de buget, sa fie demisi iar noul guvern sa invcerce sa repare ce se mai poate repara, fara insa a raspunde pt degringolada guvernarii lui Ponta.
      Adica abia dupa ce bugetul va fi fixat, sa se traga o linie clara si opinia publica sa fie informata. Asta , asta si asta a facut guv Ponta - asta , asta si asta vom face noi de-acum inainte.
      Altfel, Ponta ar scapa prea usor de raspundere.
    • +18 (18 voturi)    
      Nu lasatii (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:12)

      mgu [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      sa vedem cu ce vor acoperi "pomenile electorale" si toate minciunile din campanie.Sa-si duca crucea pina la capat.Sa vedem ce se va intimpla cu Kazmunai,cu EADS,Microsoft,Ar fi cea mai mare greseala sa-i trimiti acasa,sa traga un guvern liberal
      (ca si Boc dealtfel dupa Tariceanu)doi ani de greselile lui Ponta si apoi sa te trezesti cu ei in 2016 ca si cind nu sar fi intimplat nimic.Asa au venit in 2012 la guvernare,Boc a fost constrins la masuri de austeritate datorita "capabilului Tariceanu",au trimbitat taierile de salarii dar,au profitat de ele pina in 2014 cind,au intrat in recesiune.PSD ul sa stea,dupa 2016,15 ani in opozitie ca acolo ii este locul.Sa speram ca dispare odata cu Iliescu,NAstase si Ponta.Doamne ajuta!
    • +11 (11 voturi)    
      Sa ne gandim logic (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:26)

      Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      Daca PSD-ul vrea cu tot dinadinsul sa ramana la guvernare, cu toate problemele care sunt, fara buget, cu gauri de acoperit, cu oale sparte de pomeni electorale, si stiind ca intotdeauna interesele PSD au fost divergente de cele ale oamenilor, inseamna ca in mod logic cel mai bine pentru noi ar fi daca am avea alt guvern.
      Ceea ce ii convine PSD cu siguranta ca noua nu ne convine!
      Poate de Craciun sau in ianuarie vom avea un alt guvern, insa pentru alegeri anticipate e cu totul alta discutie. Mai intai trebuie pus in aplicare rezultatul referendumului si micsorat in mod drastic numarul de parlamentari.
    • +2 (2 voturi)    
      Schimbarea (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 8:13)

      Dicu [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      Schimbarea primului ministru se impune, dar cand?
      Daca se face acum nu stim pe cine ar pune TB (de cand cu sprijinul pentru Udrea nu mai cred in flerul sau). Ar putea pune un om din PSD mai curat ca de exemplu Rus, dar cine stie cum vor evolua lucrurile. Rus ar putea realmente sa faca un guvern bun care sa dureze. Daca schimbarea o face Klaus va deconta lipsurile noii guvernari. Pentru tara insa e bine ca schimbarea sa se faca pentru a veni la guvern oameni (chiar neangajati politic) care se mai si pricep.
    • -1 (1 vot)    
      daca (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 9:07)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      inca faceti comparatie Boc-Ponta, nu ati inteles nimic.
  • -38 (44 voturi)    
    atita obiectivitate? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:57)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    ooo, ce surpriza incurajatoare: pro si con la hotnius... felicitari, DT!
    • +11 (11 voturi)    
      AR FI MOMENTUL... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:12)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Anonim AntiBasescu

      Ca tu si mazeta si gigi kent si alti postaci psd sa va abtineti definitiv de la orice comentariu!
      Domnile de la HN, cand ceream acum un an si ceva in urma demisia impostorului ponta, imi cenzurati cererea cu sarg!
      Acum de ce nu aplicati aceeasi masura mazetelor?!?!
    • +12 (14 voturi)    
      /// (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:41)

      hmara [utilizator] i-a raspuns lui Anonim AntiBasescu

      Ce nickname iti iei dupa 21.12.2014?
      Ca asta de-acuma nu isi va mai avea rost.
      Grivei?
      Viorel?
      Shrek?
  • +22 (26 voturi)    
    Nu,altfel (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:58)

    Budd [utilizator]

    Demisie Ponta dar fara alegeri anticipate. Coalitia de la guvernare trebuie sa explice oamenilor de ce le va mari taxele, benzina si energia si le va scadea pensiile, salariile etc.
    Noi stim de ce insa cei care i-au votat ca bolunzii trebuie sa vada pe pielea lor.
    • +10 (10 voturi)    
      Puterea votului ceteanului! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:16)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Budd

      Nu se poate sa mai avem un guvern IRESPONSABIL in care nu mai avem INCREDERE, la cate MINCIUNI au spus! Ne cheltuie banii, ne consuma timpul, energia aiurea, in loc sa ne vedem fiecare de treburile noastre, trebuie sa stam mereu cu urechile ciulite la ce prostii si marsavii mai fac!

      Reparatiile trebuie incepute cat nai rapid, cu cat le intarziem, cu atat PSD o sa faca HAOS si COSTURI tot mai mari!

      Nu stim ce le mai poate veni in cap, ceva ireversibil!!! Populatia trebuie doar sa inteleaga ca risipa electorala care a fost facuta de PSD are deja costuri. Populatia va trebui sa arate intelegere pentru viitorul guvern care va trebui sa demonstreze zi de zi corectitudine si interesdoar pentru cetateni.
      • +6 (10 voturi)    
        Fiti vigilenti. E o stire care trece neobservata! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:00)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Guvernul PSD pregateste pe furis ordonante care sa limiteze drepturile noastre sau instrumentele DNA. Deja pe comisarul.ro a aparut o stire care anunta trecerea trupelor antitero la Ordine Publica, ca DNA sa nu mai poata ridica penalii, in schimb sa poata fi ridicati manifestantii de pe strazi.

        La cat de disperati sunt sa nu ajunga in puscarie, ar fi in stare sa limiteze si internetul. Credeti ca e mare lucru, la cate abuzuri au facut?
  • +23 (29 voturi)    
    Ce nu e clar??!! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:58)

    Daniels22026 [utilizator]

    Parlamentul actual poate fi foarte usor schimbat si trebuie schimbat imediat! De ce?

    Pentru ca e plin de penali. Mai rau ca acum, nu mai poate fi. Dar avantajul imens este timpul cistigat de justitia independenta.

    Impreuna putem ajuta DNA-ul. Cu cit guvernul plagiatorului pica mai repede, cu cit penalii transpartinici se scarpina in cap si pierd timp cu noile alegeri, cu atit mai bine pentru DNA. Care trebuie sa lucreze ca masina de cusut.

    Jos parlamentul! Vrem alegeri anticipate! Vrem sa pice guvernul ACUM!!!!!! Pe ei fratilor! Jos parlamentul!!!!! Jos guvernul!!!!!!!!!!!1
    • +8 (8 voturi)    
      si culmea! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:41)

      misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Presedintele poate face asta singur!Nerecunoasterea Parlamentului, pe motiv ca e plin de penali si ca prin atitudinea si actiunile lor, nu reprezinta interesele poporului!
      Ar fi prea frumos..asta nu se poate intampla in zilele noastre, decat in vise.
      • +9 (9 voturi)    
        nu stiu daca e chiar asa (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:07)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

        crezi ca nu o facea Base pana acum, daca se putea?
    • +3 (3 voturi)    
      ceea ce nu e clar.. (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 8:51)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      .. este tocmai legea electorala dupa care votam.
      Trebuie o lege foarte clara care sa respinga din start participarea la alegeri , pe liste electorale a tuturor penalilor, fosti, actuali, si viitori.
      Un alt impediment, este ca actuala lege, desi cica se numeste uninominala, este destul de optuza, si aproape ca nu permite diasporei sa voteze la parlamentare.. Trebuie sa apartii unui judet, sa votezi pe cine partidul ti l-a impus in judetul respectiv.. si stim ca baronii, semidoctii, incompetentii sunt mai mereu in capul listei
      Asa ca mai intai trebuie gandita o lege clara si care sa permita cu adevarat alegerea pentru parlament a unor oameni care merita si care au demonstrat ca fac ceva constructiv. Oameni cinstiti, loiali Romaniei si nu intereselor proprii
  • +21 (23 voturi)    
    discutia este inutila (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:59)

    pehash [utilizator]

    Pentru Ponta, demisia nu este o optiune. Daca isi da demisia, Iohannis poate numi orice prim-ministru doreste. De ce ar numi unul de la PNL? Nici macar nu exista in PNL azi o persoana capabila sa preia functia. Din momentul in care devine presedinte, Iohannis nu mai este membru PNL. De fapt, nu a fost niciodata.. a fost un caz clasic de 'o mana spala pe alta'.
    PSD nu s-ar putea opune doar cu riscul alegerilor anticipate. Deci Ponta se sinucide politic (si probabil urmeaza vizite dese la DNA) si partidul, golit de resurse financiare dupa 2 runde de alegeri prezidentiale, ar lua probabil sub 30%. Nu au decat de pierdut...

    Pe de alta parte, inca 2 ani cu Ponta/PSD la putere inseamna minim 4 ani de tras din greu dupa ei ca sa acoperim gaurile. De costul de oportunitate nici nu mai are rost sa vorbim.. deja au trecut 2 ani de cand nu mai accesam fondurile europene.. inca 2 ani?..
    • -4 (4 voturi)    
      Citeste stirile (Marţi, 18 noiembrie 2014, 23:21)

      h.bogdan [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Nu mai abera pe aici. Citeste stirile hotnews de azi. Prin programul Posdru sunt disponibile peste 100 mil. Cand a plecat guvernul boc ( cu b mic), programul era blocat. Cine a furat? Cate cursuri aberante se faceau prin programul posdru pe vremea lui boc. Consumul de facebook dauneaza grav sanatatii.
      • +1 (1 vot)    
        greu cu cifrele astea.. (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 10:40)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui h.bogdan

        hotnews? facebook? de ce nu incerci sa intri pe mfinante.ro? vei gasi acolo executia bugetara si sursele de venituri de la an la an... eurostat este o sursa si mai buna de informare, de pe care vei afla cu uimire ca in Romania investitiile scad YoY inca din decembrie 2012. Practic, avem crestere economica bazata pe consum, cu deficit bugetar si balanta externa negativa.. deci ne imprumutam ca sa importam.. cum platim? guvernul Boc atragea mai multe investitii in mijlocul crizei. furau politicienii atunci cum fura si acum.. ce legatura are asta cu politica macroeconomica?
  • +13 (23 voturi)    
    Aveti putzintica rabdare... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:00)

    BEDE [utilizator]

    Nu asa de repede cu demisia, nici cu alegeri anticipate.
    Ia sa se faca Ponta DKK pana la capat, ca sa-si asume deficitul bugetar rezultat din pomenile electorale si din manevrele necugetate cu taxele. Si sa-si asume si bugetul pe 2015, pe care nu l-a facut.
    Daca ar fi sa fie ceva alegeri anticipate, acestea ar pica totusi cel mai bine in toamna lui 2015, pt ca abia in vara lui 2015 s-ar putea sa avem un bilantz corect al minunatei guvernari pontificale. Dar, de la toamna 2015 pana la toamna 2016 nu ar fi grozav de mult timp, si, daca ar trece acest timp fiind PSD-ii la putere, atunci actuala opozitie poate ar reusi sa se organizeze astfel incat sa fie capabila sa asigure un guvern mai stabil (poate, dar de asta nu sunt sigur...), timp in care PSD-ului sigur ca va scadea cota.
  • +19 (21 voturi)    
    e clar ce vrem (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:01)

    outside_the_wall [utilizator]

    Demisie si alegeri anticipate
    • +9 (9 voturi)    
      si (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:42)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

      guvern tehnocrat
      • +11 (11 voturi)    
        mai bine anticipate (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:06)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

        sa ne aratam puterea votului! Parlament FARA PENALI! Penalii isi fac legi pentru ei si dau justitia, tara peste cap. Trebuie alesi doar oameni care AU FACUT DEJA CEVA pentru cetateni!
  • +19 (27 voturi)    
    Anti-demisie (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:02)

    igorashu [utilizator]

    Argumentele sunt mult mai convingatoare.
    In plus, trebuie batut fierul cat e cald si modificata de urgenta legislatia electorala pentru a da tuturor sansa de a vota si pentru a elimina orice sansa de fraudare.
    Altfel alegerile anticipate s-ar desfasura pe actuala legislatie si nu rezolvam nimic.
    Si pentru ca PSD-ul e in corzi, trebuie sa vedem pe unde scoate camasa in 2015. Altfel o sa avem iar un Boc de sacrificiu.
  • +15 (23 voturi)    
    Ponta trebuie sa demisioneze (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:02)

    Marius Ogrean [utilizator]

    Ponta demisioneaza si Basescu numeste alt prim ministru de la PSD pentru ca este partidul cu cel mai mare numar de parlamentari.

    Astfel parerea poporului este ascultata (nu il vrea pe Ponta) si PSD nu scapa de responsabilitatea prostiilor pe care le-a facut la guvernare.
    • +8 (8 voturi)    
      trebuie si alegeri anticipate (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:48)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      Ponta jos, guvernul jos, alegeri parlametare anticipate! Mai suportati haosul cu ordonantele de urgenta date pe shestache? Astia ar fi in stare sa ne limiteze si accesul la internet!

      Puterea in mana mafiei PSD e periculoasa! Deja se pare ca pregatesc o ordonanta sa mute trupele antitero la Ordine publica ca DNA sa nu mai poata ridica penalii, dar sa se poata ridica manbifestantii de pe strazi!
    • +8 (8 voturi)    
      Nici vorba! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:55)

      Andradda [utilizator] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      Basescu trebuie sa refuze categoric, numirea unui nou premier.
      Daca o fi sa fie, noul premier trebuie numit, obligatoriu de catre Johannis.
      Astfel se trage o linie clara intre mandatele celor doi presedinti.
      Pana aici a fost Basescu, cu ale lui bune si rele, cu guvernele sale, cu premierii sai samd.
      Iar de-acum inainte va incepe o alta etapa, cu un nou presedinte si cu un nou premier numit de noul presedinte.
    • +4 (4 voturi)    
      In primul rind, (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:14)

      MadameDuRecamier [utilizator] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      partidul-stat, in urma vreunui congres, ar trebui sa-si aleaga alt presedinte. Cel ales va fi numit de Johannis in functia de PM.
      Concret, la o privire atenta in PSD, pe cine vedeti ales de acest partid corupt, care pare sa-si aleaga sefii in functie de gradul de dedicatie in favoarea penalilor, cel de santajabilitate, de supusenie?

      Si, sa o dam pe wishfull thinking si sa zicem ca ar avea un membru de partid, calificat, tinar, nesantajabil si deschis modernizarii mostenitorului PCR. Chiar credeti ca baronii si GIO l-ar alege?

      Nu, Miki Mao sa-si duca crucea pina la capat. Ajuns acolo, cel putin nu vom mai auzi de el in politica mare. Ce se poate face acum, e sa fie pusa presiune pe el si pe GIO, pt. adoptarea unor legi favorabile Statului de Drept. Trebuie sa-i fie speculata frica. Frica de a pierde puterea, frica de a fi injunghiat pe la spate de proprii tovarasi, asa cum e traditia in acest partid putred. Putred de la 1917, putred in toate formele si numele pe care le-a adoptat. Un partid nereformabil, distructiv.
  • +8 (22 voturi)    
    Parerea mea este ca trebuie sa ramana (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:07)

    NameInFlame [utilizator]

    Stiu, multi vor striga demisia, dar daca vreti un PSD&Co cu adevarat zdrobiti, trebuie sa incaseze cat mai multe lovituri, nu trebuie lasati sa ajunga in opozitie, trebui sa devina si ramana cat mai nepopulari pana in 2016.
    Alegerile actuale au fost doar lovitura in moalele capului, dar nu este fatala.
    Multe prostii nu mai pot face, nu vor risca sa devina si mai nepopulari ca acum, toata lumea e cu ochii pe ei si astepta sa le plateasca polite grase.
    • +4 (4 voturi)    
      da, in campanie si-au dat cu tesla (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:39)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui NameInFlame

      acum sa simta si durerea, mama lor de hoti...
    • +9 (9 voturi)    
      Ce opozitie?! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:42)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui NameInFlame

      Tu ce-ti doresti mai mult si mai mult?!

      Cel mai important este ca DNA-ul si justitia independenta sa lucreze cit mai mult timp. De aceea e cel mai bun moment pentru demiterea parlamentului si a guvernului.

      Toate partidele sint PLINE ochi de corupti. Acum trebuie sa le destabilizam, prin alegeri anticipate. Se vor bate pe locuri in parlament. Haosul se instaureaza printer penali. Si DNA-ul ii vineaza ca pe potirnichi.

      Acum e momentul!!!! Alegerile anticipate sint interesul nostru. Nicidecum razbunarea pe PSD. Alegatorii PSD-isti pricep oricum foarte greu. Nimeni pe lumea asta nu le poate da vreo lectie pe care ei s-o inteleaga.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu e suficient (Marţi, 18 noiembrie 2014, 19:41)

        NameInFlame [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Schimbarea nu se poate face azi, se poate face, dar in 6 luni - 1 an. Pe cine vei vota? PNL e la fel de corupt ca PSD. Trebuie sa se poata afirma si altii ca partid pe scena politica, gen MM. Are timp DNA-ul sa ia pe toti dupa aceea, oricum nu doarme, sunt instrumentati si cercetati, cercetarea asta in sine dureaza multe luni, nu se face pe loc.
        In plus, vin vremuri grele in europa, nici romania nu scapa. Multe corporatii se pregatesc de reduceri de costuri la personal, in domenii despre care se stie ca au bani, nu mai au de unde sa scada decat de acolo. Una din cauze e taxarea crescuta.
        Guvernul Ponta a facut asta, ei trebuie sa isi asume consecintele. Sa nu uitam pomenile lui Moliceanu pt care a platit cu varf si indesat Boc prin taierule de salarii si marirea TVA. Un guvern sustinut de Iohannis, risca sa aiba aceeasi soarta ceea ce il va afecta indirect si pe el.
        Lasati-l pe neamt sa isi faca treaba asa cum sti el, incet si bine. Procesul de schimbare reala e greu si dureros, trebuie sa acceptam si sa intelegem asta.
        Suntem furiosi si e bine, sa nu ne peierdem aceasta furie si vigilenta, am invatat ca putem iesi in strada si am invatat ca le e frica de noi cand facem asta, dupa parerea mea e cel mai mare castig pentru societate romaneasca si trebuie pastrat ca atare. Noi ca cetateni avem datoria sa le mentinem politicienilor vie frica strazii.
        • 0 (0 voturi)    
          Ce vor penalii? (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 9:04)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui NameInFlame

          Penalii vor in primul rind sa sugrume DNA-ul si CSM-ul. Si au fost foarte aproape de obiectivul lor. Acum s-au indepartat, dar n-au renuntat la scopul lor malefic.

          De aceea alegerile anticipate sint in avantajul nostru. Dar nu pentru ca am cistiga alegerile. Caci asa cum scrii foarte bine, penalii sint in procent foarte mare, in toate partidele. Alegerile anticipate confera insa un avantaj imens DNA-ului, de minim 6 luni. Asta conteaza bineinteles imens in balanta alegerilor din 2016. Dintr-o campanie electorala urmata imediat de urmatoarea, penalii nu se mai pot aduna usor impotriva justitiei.
    • +6 (6 voturi)    
      Ai dreptate ca trebuie zdrobiti (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:46)

      tr0uble [utilizator] i-a raspuns lui NameInFlame

      Dar inainte sa ii zdrobesti le iei parghiile de conducere din mana.

      Daca un sofer de autobuz este incompetent, nu il lasii sa mearga cu masina prin oras ca mai mult strica pana il dai tu afara pentru incompetenta.

      Or plagiatorul sef e mai mult decat un sofer de autobuz. Asta conduce o tara si se vede ca nu e in stare sa o conduca spre bunastare. Trebuie dat jos acum de la volan si sa plateasca pentru toate contraventiile de pana acum.
      Nu putem sa il lasam sa faca si mai multe in continuare doar sa avem ce ii mai pune in spate.

      Nu e corect in primul rand pt noi ca tara. Nu mai spun ca nici onorant pt noi, sa il lasam pe asta sa isi faca de cap pe spatele nostru.
  • +11 (13 voturi)    
    Demisia! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:08)

    Kentt [utilizator]

    Nici un calcul nu stă în picioare când e vorba de sancționarea nedreptății. Nu e în spiritul dreptății înseși. E ne-drept.
  • +20 (20 voturi)    
    Demisia si guvern tehnocrat! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:08)

    tr0uble [utilizator]

    Pana sa analizam alte aspecte ale demisiei, trebuie sa ne gandim ce legimitate are Guvernul Romaniei in momentul acesta.
    Legimitate in fata partenerilor interni si mai ales externi.
    Cu un premier respins atat de elocvent si un partid de guvernare atat de dispretuit, legitimitatea acestor oameni este 0.

    Cred ca pentru oalele sparte, domnul plagiator sef poate raspunde si din postura de inculpat, nu din acea de Prim ministru.
    Daca ar avea o urma de decenta acum in al 13-lea ceas si-ar depune demisia pentru a salva Institutia Primului Ministru si imaginea Guvernului Romaniei de la rusinea de a avea un asemenea exponent.
    Pentru oalele sparte trebuie sa raspunda atat plagiatorul cat si partidul care l-a cocotat in varful piramidei.

    Un guvern de tehnocrati poate explica si altfel nu doar cu "Ticaloasa mostenire" ce a facut actualul guvern Ponta si de ce nu, organele statului ar trebui sa judece si sa ii traga la raspundere conform legilor pe cei care au produs prejudiciile.

    Cred ca asta s-a cerut in strada pe 16 Noiembrie.
    Sa se respecte legile, sa avem o Romanie curata in care sa conduca cei care sunt pregatiti si care merita sa conduca.

    Noua ne trebuie un administrator bun, nu un golanas smecher sa ne spuna el cu statistici masluite cat de bine o duc romanii.

    Referitor la reducerea cvorumului pentru demiterea presedintelui, cred ca prevederea asta ar trebui aruncata la cosul de gunoi in care se arunca si legea amnistiei si gratierii pentru ca este acelasi produs al aceluiasi parlament mizerabil.
    • +1 (1 vot)    
      Cu anticipate la pachet (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:44)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui tr0uble

      De acord cu tine. Dar si alegerile anticipate sint foarte potrivite. Bagam haos intre penali. Asta ne confera un avantajos foarte pretios.
      • +4 (4 voturi)    
        Nu sunt bune anticipate acum (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:18)

        JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Sa fim realisti si sa nu ne imbatam cu apa rece:

        Ponta si-a facut numarul de voturi pe care conta (mai multe nu avea de unde) si voturile lui Ponta sunt voturi pro PSD. Daca s-ar face alegeri anticipate acum, eu cred ca PSD ar lua un scor mare, avand in vedere ca votantii PSD sunt ofticati ca nu a iesit romanul lor presedinte.

        Johannis in schimb, pe langa voturile anti PSD, a avut si multe voturi pentru el ca om si voturi anti-sistem, voturi care s-ar putea sa nu se reimparta la eventuale anticipate. PNL si PDL nu sunt reformate, iar celelalte partide am vazut ce scoruri au luat.

        PSD-ul trebuie lasat sa isi duca pana la capat programul de guvernare si sa isi asume perioada dificila care va urma. Acum daca Ponta tre sa fie sau nu prim-ministru, nu stiu ce sa spun, cum ar fi mai bine, insa pe rationamentul de mai sus as prefera sa ramana sa isi asume impreuna cu PSD bugetul si guvernarea pe 2015.

        Parerea mea.
        • +3 (3 voturi)    
          Gresesti (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:54)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

          Electoratul PSD e disciplinat ca oile. Si asa va muri. Aici nu e nimic de facut. Nici acum, nici mai incolo.

          Dar daca ciobanul PSD e zapacit de cap, de penalii care trebuie sa intre pe listele electorale, de DNA care ii loveste non-stop, de goana dupa ciolan ... Ciobanul PSD isi va mina greu si aiurea electoratul. Si mai ales, PSD-ul se va divide. Asta e lovitura nimicitoare impotriva electoratului PSD-ist. Daca avem noroc sa se divida in trei sau patru parti, ii vom juca pe degete.
  • +4 (14 voturi)    
    sa ramana PM (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:08)

    TeodorGligor [anonim]

    sa ramana, sa ne batem joc de el in fiecare zi, cea mai buna pedeapsa
    • +5 (5 voturi)    
      Ce sunteti sadomazochisti? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:43)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui TeodorGligor

      Ne va zapaci mai rau de cap!
    • +4 (4 voturi)    
      Mai mult (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:47)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui TeodorGligor

      Vrei sa ne razbunam sau sa invingem? Ce este mai important?

      Hai sa bagam haos intre penali. Alegeri anticipate! Guvernul de asemenea trebuie alungat. Iar guvernul de tehnocrati capata libertate maxima.
  • +10 (10 voturi)    
    ati uitat o varianta .Puscaria (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:08)

    mnicku [utilizator]

    in urma plingerilor penale pentru alegerile prezidentiale ,mincinosul este cercetat penal ca si pm (dar nu ca si senator/deputat, cu toate ca el e 3 in 1 )

    deci iarasi alegeri anticipate sau alt pm
    • +3 (3 voturi)    
      Nu e "sau", e "si" (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:48)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Si alegeri anticipate, si alt pm si alt guvern.
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:09)

    pathfinder [utilizator]

    Pro!
  • +6 (8 voturi)    
    Guvern fara penali (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:10)

    bilbofil [utilizator]

    1. Nu se pot forța alegeri anticipate. Nu ar fi de acord parlamentarii, de a căror complicitate prelungită timp de 2 luni depinde dizolvarea. De altfel, după experiența ultimelor scrutine, actualul guvern, care ar rămîne demisionar, nu știe cum se organizează alegeri libere și corecte.

    2. Împiedicarea dreptului de vot este o știrbire a suveranității poporului român, prevăzută de Constituție. Cei implicați, inclusiv premierul, trebuie eliberați din funcții pentru a putea participa la ancheta penală.

    3. Alegerile din 2012 și traseismul politic dau o majoritate parlamentară PSD + șleahta. Ei ar trebui să continue guvernarea, mai puțin pe domeniile din sfera de competență a președintelui, unde alegerile din 2014 impun o schimbare.

    4. Este deci nevoie de un nou guvern PSD + etc., care să continue mandatul primit de USL în 2012 pînă la finele legislaturii, cu miniștri independenți recomandați de președintele ales la Externe, Justiție, Apărare și Administrație-Interne.
    • +1 (1 vot)    
      Ba nu (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:51)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

      Daca iesim citeva zile in strada, strigam alegeri anticipate, PNL-ul ni se va alatura repede. Evident, pica si guvernul, si Ponta.

      Acum avem toate sansele sa schimbam parlamentul de penali. Iar DNA-ul lucreaza non-stop in tot acest timp. Bate fierul cit e cald!
      • +2 (2 voturi)    
        Ai citit Constitutia? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:33)

        bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Parlamentul poate fi dizolvat doar dacă refuză de două ori la rînd învestirea unui nou guvern. ȘI Monica Macovei, și Morar să fie propuși acum și parlamentarii i-ar investi. După care ar vota, evident, pe dos la toate propunerile guvernului. A fost povestea Guvernului Boc II, între 2009 și 2012.
        • +1 (1 vot)    
          ! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:57)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

          Alegerile anticipate pot fi organizate si de teama strazii. Si vor fi. Perfect constitutional!

          Dupa evenimentele de astazi, o sa pice repede. Si guvernul si parlamentul.
    • 0 (0 voturi)    
      Punctul 2, (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:21)

      MadameDuRecamier [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

      da, si acum, caci Basescu va semna imediat. Necazul e, ca astia, unii dintre ei, sunt si senatori si deputati, iar in parlament, GIO are majoritate.
  • +5 (7 voturi)    
    Ponta trebuie sa plece (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:10)

    dumitrica [utilizator]

    Demisia lui Ponta si alegerea unui nou premier ar fi cea mai buna solutie. Actualul prim ministru este un individ de spectacol a carui unica activitate consta in acordarea de interviuri si aparitii la TV. Ponta trebuie sa dispara din politica pe modelul lui Emil Constantinescu dupa 2000.
  • +8 (12 voturi)    
    ok (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:12)

    Ana Armanca [utilizator]

    Și eu mă gândeam că ar fi bine ca guvernul Ponta să rămână până în 2016, ca să deconteze guvernarea. Dar câte prostii mai poate face în perioada aceasta?! Dacă în 2016 va lăsa o țară foarte îndatorată, dacă va mai face și alte promisiuni și măriri de salarii care nu au acoperire în venituri?!
    Și dacă plecat acuma de la guvernare PSD, curățat de DNA și puțin machiat revine în forță în 2016 și va repeta jaful și mârlăniile de acuma?
    Cred că România are nevoie de cel puțin două mandate în care să se reformeze și să se facă curățenie în politică.
    Pe de altă parte alternativa PNL nu mi se pare viabilă.
    Nu votez un PNL care are penali în parlament, care nu și-a ajutat măcar propriul candidat la președenție de vina de a-i avea acolo pe penali...
    Nu cred că PNL își va asuma măsuri și reforme...
    • 0 (0 voturi)    
      Cine guvernează ? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:34)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui Ana Armanca

      Până decontează Ponta ?
  • +13 (15 voturi)    
    Trebuie sa plece (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:12)

    slur [utilizator]

    Pentru mine, trebuie sa plece cat mai repede. Cancerul PSD care s-a extins in ultimii 2-3 ani punand stapanire pe multe institutii publice cheie (ex: CNA, ICR, Avocatul Poporului), trebuie extirpat cat mai repede.
    Porcul PSD a fost trantit la pamant de votul nostru, dar pana in 2016 se va ridica si va fi totul ca inainte.
    Speranta noastra e ca PNL/PDL sa fi inteles lectia si sa se fi reformat profund.
  • +11 (15 voturi)    
    Demisia guvernului (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:12)

    lp [utilizator]

    cu orice risc. presiunea despre care se vorbeste ca ar resimti-o acest guvern, o va resimti si un eventual alt guvern. In primul rand ca ar fi un gest de normalitate, doi, ca trebuie profitat de marja de timp ingusta in care se poate profita de actuala conjunctura.
    Pe de alta parte, nu sunt deloc convinsa ca "pocainta" pe care o afiseaza PSD-ul zilele astea e de durata
    • 0 (2 voturi)    
      si eu sunt de acord pentru demisie! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:26)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui lp

      Nu putem sa mai tinem la conducere niste oameni in care nu mai avem INCREDERE, la cate MINCIUNi au spus! Ne cheltuie banii, timpul energia aiurea, in loc sa ne vedem de treburile noastre, trebuie sa stam mereu cu urechile ciulite la ce prostii si marsavii au mai facut!

      Sa inceapa reparatiile cat mai repede, cu cat le intarziem, cu atat PSD o sa faca HAOS si COSTURI tot mai mari si nu stii ce le mai vine in cap, care nu mai poate fi reversibil. Populatia trebuie sa inteleaga ca risipa electorala facuta de PSD are costuri si sa arate intelegere pentru doar pentru un guvern care demonstreaza corectitudine si interes pentru cetateni.
  • +12 (12 voturi)    
    sa prezinte Bugetul 2015 (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:13)

    un domn [utilizator]

    sa vada si lagatorii USLamului ..ce Potp Ar fi Pregatit DACA ajungea dottore la cotroceni..apoi sa ii predam la Parchet si DNA..fara catushe..asa cum s a prezentat El Insusi !, mentorul lui dottore
  • +7 (7 voturi)    
    Varianta de mijloc (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:13)

    Andrei Bz. [anonim]

    Varianta de mijloc: sa ramana guvernul PSD pana la alegeri dar cu alt prim-ministru.
  • +7 (9 voturi)    
    eu votez varianta 2 (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:14)

    greenforest [utilizator]

    In mod normal as zice sa isi dea acum demisia, dar daca punem alt guvern, aici ma refer la guvern non PSD, o sa duca greul cheltuielilor electorale, iar dupa 2 ani, in 2016, exista marea sansa sa fie alesi din nou. Ca atare ii schimbam doar pentru 2 ani.

    Nu cred ca alianta ACL, este pregatita acum sa faca un guvern.
  • +7 (7 voturi)    
    cadere (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:16)

    nimrod [utilizator]

    Daca UDMR se retrage, Ponta pica la prima motiune si PSD va avea deja o uriasa problema. Nu cred ca e nevoie de alegeri anticipate ci doar de un nou guvern care va face sluj in fata UE in noua conjuctura pentru ca PSD-ul sa nu se prabuseasca definitiv, mai ales in ochii propriului electorat.
  • +9 (9 voturi)    
    ar mai fi o variantă (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:17)

    ws [utilizator]

    capul mafiot să demisioneze, iar psd să asigure în continuare guvernarea.

    iar psd să numească un premier fără atâtea bube în cap.

    ponta, cu toții verii și nașii și finii și socrii și nevestele și cumnații și prietenii și colegii lui trebuie înlăturați urgent de la putere. grupul mafiot trebuie dezmembrat urgent.

    my 2 c.

    ws
  • +7 (9 voturi)    
    Încă nu! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:17)

    Procrastinator [utilizator]

    Încă nu e momentul pentru schimbarea guvernului și alegeri anticipate, dar nici nu trebuie să așteptăm până în 2016.
    • +1 (1 vot)    
      Ba acum e momentul! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:33)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Procrastinator

      ...ca deja guvernul se pare ca pregateste o lovitura pe la spatele DNA, dar si manifestantilor din strada si nu stii ce mai inventeaza sa ne limiteze drepturile

      Pe comisarul.ro a aparut o stire (si pe stiripesurse.ro, dar pe jumatate, mai manipulata) ca guvernul o sa treaca trupele antitero (adica mascatii) care lucrau pentru DNA sa ridice penalii la Ordine Publica!!! Deci mascatii nu vor mai ridica penali, ci manifestantii de la demonstratiile de pe strazi!!!!
  • +16 (16 voturi)    
    Avem nevoie de noi partide (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:17)

    slakeritul [utilizator]

    Avem nevoie de partidul Monicai Macovei. Avem nevoie de rediscutarea legii partidelor si inlaturarea conditiilor nebune de formare a unui partid politic. Si nu in ultimul rand vrem un partid sau mai multe care sa reprezinte romanii din diaspora!
    E clar ca nu putem reforma clasa politica doar cu partidele actuale.
    • 0 (2 voturi)    
      si ilegale. Insa doar pt unii (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:23)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

      a se vedea udmr-ul , un fel de c.... a piliticii . Ei tot timpul au fost cu ciolanul in gura de 25 de ani dar niciodat n-au raspuns sub nici o forma.

      O lege trebuie sa fie valabila pt toti nu doar pt unii. Pt cite atacuri la adresa RO au facut i-as desfiinta.
  • +4 (8 voturi)    
    Punctul b) (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:18)

    CosminMaricari [utilizator]

    Eu m-am lăsat convins că Ponta/PSD trebuie să mai rămână la putere până-n 2016. În caz contrar, oricine preia acum guvernarea o să plătească oalele sparte de Ponta în graba să înhațe toată puterea. Doi ani de rău sigur pentru un viitor care e posibil să fie mai bun... Dar altă soluție nu prea văd.
  • +7 (11 voturi)    
    Pai ne comportam la fel ca ei ?!? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:19)

    bogdan1477 [utilizator]

    1. E totalmente imoral sa fortezi acum demisia guvernului. Pe ce motiv? Au fost alegeri prezidentiale, nu parlamentare, avem un parlament legitim. A forta acum schimbarea de guvern echivaleaza cu ce a vrut sa faca USL in 2012: sa-l dea jos pe Basescu pe motiv ca nu mai are sustinere populara. Vrem ca dreapta sa foloseasca aceleasi mijloace ca stinga???
    2. Ponta trebuie lasat pina-n primavara macar, sa-si decoteze toata bramburela legislativa si economica. Trebuie sa vina cu bugetul de 2015, sa arate de unde vor fi bani pentru acoperit toate gaurile din 2014. Si trebuie sa accepte acordul cu FMI. In felul asta va fi obligat ori sa mareasca taxele, ori sa scada cheltuielile, exact cum prezicea Basescu prin vara-toamna.
    3. Daca ACL/PNL vine acum la guvernare, va trebui sa deconteze electoral masurile anti-populare de echilibrare a bugetului. Iar in 2016 va pierde alegerile.
    • 0 (0 voturi)    
      Diferenta (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:37)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Președintele este numit prin vot universal și nu poate fi destituit decît pentru înaltă trădare sau alte «încălcări grave ale Constituției».

      Guvernul este investit și demis de parlament exclusiv pe criterii politice, pentru nerespectarea programului de guvernare sau pentru inadecvarea acestuia la realitate.

      Ceea ce ar fi imoral (altfel spus, o gafă politică de proporții), ar fi repetarea situației din 2009 și 2011 cînd opoziția, PDL și respectiv USL, au «cumpărat» o majoritate de strînsură.

      Actuala majoritate parlamentară trebuie lăsată să guverneze pînă la capăt. Cu respectarea legii și a obligațiilor internaționale.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dat mașina pe mâna unui nepriceput (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:39)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      și ți-a izbit-o-n stâlp !
      Ce faci, i-o mai dai o data ?
      • +1 (1 vot)    
        pai cine a dat masina (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:23)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Fisherman

        Masina a dat-o poporul pe mina unui incompetent, si tot poporul trebuie sa si-o ia inapoi, prin vointa lui. Daca poporul vrea anticipate, sa iasa in strada. Dar tu, presedinte ales, nu ai dreptul sa fortezi alegeri anticipate doar pentru ca momentan ai mai multe voturi ca ceilalti. Regulile democratiei trebuie respectate de toate partile, si atunci cind convin si atunci cind nu convin. Iar noi de aia o ducem prost, pentru ca tot timpul ne consideram mai smecheri decit legea.
    • +1 (3 voturi)    
      nu sunt de acord (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:41)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      parlamentul e ilegitim. Am votat maxim 300 de tantori.
      • +2 (2 voturi)    
        nu e ilegitim (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:26)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

        Dupa acel vot cu 300.000, usl a vost votat de acelasi popor. Nu de altcineva. Repet, regulile democratice trebuie respectate si cind nu convin. iar legea spune ca referendumul cu privire la 300 de parlamentari e consultativ.
        Daca vom desconsidera legile existente nu vom mai avea nici o legitimitate sa urlam impotriva unui nou atac la statul de drept ca cel din 2012.

        Trebuie usor, usor sa intelegem ca legile sunt legi si regulile reguli, si ca trebuie respectate si cind nu convin.
        • +1 (1 vot)    
          daca e asa, ai dreptate si sunt de acord (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:07)

          outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          esti sigur ca referendumul a fost doar consiltativ? CC l-a validat. Nu trebhuia pus in aplicare?
          • 0 (0 voturi)    
            referendumul (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:06)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

            In Romania, spre deosebire de alte tari, referendumurile cu propuneri legislative sunt exclusiv consultative. Parlamentul nu are nici o obligatie in sensul asta. CCR l-a validat, adica a admis ca s-a desfasurat conform legii. Dar tot consultativ ramane. Uite aici o explicatie:
            http://bogdandima.ro/horror-constitutional-despre-referendumuri/
    • +1 (1 vot)    
      Pe ce motiv????? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:42)

      epishebe [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Tu ai vazut imaginile cu oamenii din diaspora?? Ti se pare motiv mic? Abuz de putere pentru a incerca sa opreasca oamenii din a-si exercita DREPTUL de vot, stiind ca nu voteaza cu el! Este un mic detaliu pentru tine?

      Din partea mea, dupa poate sa puna tot PSD premier, sau sa se faca unul din toate partidele, cu un premier apolitic. Putin imi pasa. Pentru onoarea tarii, omul asta trebuie dat jos.
      • +1 (1 vot)    
        Total de acord (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:28)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui epishebe

        Ponta trebuie dat jos (desi ar merita lasat macar pina-n primavara, sa vada si votacul uslamist ce premier dibaci a avut). Dar trbeuie dat jos de demonstratii ample ale cetatenilor sau de justitie, nu de catre presedinte sau opozitie, care-s parti interesate in proces.
        • 0 (0 voturi)    
          Ah, total de acord (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:35)

          epishebe [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Categoric. Pentru asta se iese in strada. Daca el nu are bunul simt sa demisioneze mai repede si daca avocatul poporului nu are bunul simt sa se autosesizeze mai repede, suntem noi acolo sa le amintim!

          Nu, Iohannis si partidele trebuie sa stea cuminti la locurile lor.
    • +1 (1 vot)    
      hm (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:59)

      slur [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Esti sigur ca guvernul are legitimitate? Crezi ca daca s-ar organiza saptamana viitoare alegeri anticipate, USL 2.0 ar mai putea forma o majoritate in Parlament?
      • +2 (2 voturi)    
        Logica ta e strimba (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:51)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui slur

        Exact pe aceeasi logica s-a incercat debarcarea lui Basescu in 2012. La fel spuneau si atunci uslamistii ca Basescu trebuie dat jos pentru ca nu mai are sustinere. Atunci ai fost de acord cu logica asta? Ce facem acum, schimbam parlamentul/guvernul de fiecare data cind ii scade popularitatea?

        Au fost alegeri prezidentuiale, s-a ales un nou presedinte. Cind or fi alegeri parlamentare, se va alege un nou parlament. Pina atunci, se poate pune presiune pe guvern sa nu mai faca mari trasnai.
      • +2 (2 voturi)    
        chiar daca (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:46)

        zxcv [utilizator] i-a raspuns lui slur

        se presupune ca actuala majoritate nu mai are aceeasi sustinere ca in 2012, regulile jocului trebuie respectate. Altfel nu mai e democratie , e haos. Orice guvernare se erodeaza dupa un termen mai lung sau mai scurt, asta nu inseamna ca trebuie organizate alegeri din an in an sau din trimestru in trimestru. Puterea politica se schimba o data la 4 ani prin alegeri, asa spune constitutia si toata lumea trebuie sa inteleaga ca democratia se face dupa reguli. Acum au fost alegeri pentru presedintele tarii nu pentru parlament.
  • +3 (9 voturi)    
    D E M I S I A (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:20)

    ZaR [utilizator]

    Demisia guvernului si alegeri anticipate...

    Suntem majoritari, deci democratic, tara trebuie condusa dupa principiile celor care au dat presedintele tarii...

    NU EXISTA ALTA SOLUTIE altfel n-am rezolvat nimic...schimbarea trebuie facuta pana la capat iar momentul nu trebuie ratat ca in trecut!!!
  • +8 (16 voturi)    
    Romania trebuie resetata! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:21)

    alexjecu [utilizator]

    O balmajim in varianta romaneasca! Ponta trebuie sa demisioneze si trebuie dizolvat Parlamentul! Alegeri anticipate in primavara! Ancheta pentru organizarea alegerilor si control al Curtii de Conturi! DNA trebuie sa atace direct coruptia politica! Se vor gasi destui oameni de isprava! Chiar o Constituanta! Asa se construieste o tara! Daca e nevoie, apel la expertiza euro-atlantica!
    • 0 (0 voturi)    
      Cheia raman alegatorii (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:37)

      ZaR [utilizator] i-a raspuns lui alexjecu

      Ca si la alegeri ce a contat de fapt pentru inclinarea balantei a fost trezirea alegatorilor care au facut o mica revolutie...

      daca vrem rezultate trebuie terminata aceasta revolutie...

      la inceput va fi greu, cu facturi inca de platit pentru proasta guvernare, dar atata timp cat spiritul revolutionar nu moare schimbarea adevarata va fi posibila

      Cand o corabie ia apa nu astepti pana se scufunda de tot ca sa-i reprosezi conducatorul ei ca a fost un idiot ci iei masuri imediat sa o salvezi...

      ROMANIA CU PONTA SI PSD SE SCUFUNDA PE ZI CE TRECE!!!
  • +8 (8 voturi)    
    hm (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:21)

    Xorciser [utilizator]

    Daca au loc alegeri anticipate fortele de dreapta nu vor avea majoritate si din nou puterea politica va fi la mana "solutiilor imorale" (gen Gabi Oprea- UNPR) sau a oportunistilor UDMR.

    Deci daca nu sunt alte argumente de ordin extern (gen renegocieri cu FMI etc), nu vad de ce ar trebui alegeri anticipate. PSD a venit la guvernare prin vot si are sustinere in parlament (deocamdata). Daca nu o sa mai aiba, atunci sa faca motiune de cenzura si sa dea jos guvernul- cine poate.
  • +2 (2 voturi)    
    Degringolada (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:23)

    Thomas_chase_Jerald [utilizator]

    PSD e acum in degringolada, aceeasi dilema "sa ramanem la guvernare sau sa intram in opozitie?" e prezenta si in partidul lui Ponta.

    Cei mai multi PSD-sti sunt total derutati si nu stiu ce varianta ar fi mai buna.

    C care au ca filosofie "dupa noi potopul!" vor dori cu orice pret sa ramana la putere. Si sunt destui in categoria asta

    Mai e insa o categorie de PSD-isti, mai putin numeroasa. care au inteles ca orice luna in plus petrecuta la putere grabeste colapsul definitiv al partidului creat candva de Iliescu Ion din ramasitele defunctului PCR. Pentru ca, incepand din 2015, Ponta si ai lui vor trebui sa plateasca factura falsei imagini de economie functionala si prosperitate relativa pe care s-au chinuit sa o serveasca romanilor pana la alegeri.
  • 0 (2 voturi)    
    Parerea mea (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:26)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Legitimitate pierduta

    1. Nu va putea face bugetul, se va eschiva...va insemna plati timp si plati suplimentare pentru noi

    2. Nimeni nu il mai vrea....este Ceausescu2....duca-se invartindu-se

    3. Un guvern tehnocrat, sau " ACL" care nu mai exista conform minunatului Blaga....va rezolva problema mai repede....va fi un guvern de consum, care va strange antipatie datorita taxelor care o sa trebuiasca sa fie puse

    Cel putin, nu ne mai indreaptam spre China si Rusia....apropo....maine la Gaudeamus....Rusia este invitatul de onoare...oare cine, ce guvernare a facilitat acest lucru in conditiile in care Pederastia Rusa stimuleaza agresivitatea in Ucraina, si fratii nostri din Moldova sunt constant presati economic si politic pentru a nu urma acelasi drum ca al nostru!
    Unii o sa fim acolo sa aratam ca nu suntem de acord cu aceasta cale
  • +1 (3 voturi)    
    Guvern Tehnocrat (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:28)

    Fisherman [utilizator]

    Electoratul care a înclinat balanța este unul educat, tânăr, care are reședința în țară.

    Mesajul său este foarte clar: PSD este depășit la toate capitolele. A pierdut legătura cu electoratul viu, activ.
    Se agață doar de electoratul pasiv, cel a cărui viață de zi cu zi depinde de pensii și ajutoare.
    Activul acestui partid are un comportament înțepenit în schema vechilului.
    Minciuna a ajuns politică de stat.

    Guvernul PSD și-a demonstrat incompetența în numeroase situații.

    Este o situație de urgență. Tineretul este din ce în ce mai neliniștit pentru că I s-a demonstrat că la conducerea țării este un grup de incompetenți.

    Se impune retragerea acestui guvern și constituirea unuia format din tehnocrați care să gestioneze urgențele: Bugetul pe 2015, Legea Electorală, Votul prin Corespondență si cel Electronic.
  • +1 (1 vot)    
    Demisie pentru onoarea tarii (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:33)

    epishebe [utilizator]

    Nu ne putem face de ras sa pastram un premier care a facut magariile astea. Sa fie ales premier tot din PSD, ca sunt majoritari, dar Ponta trebuie dat jos dupa ce a incercat sa ia drepturile de vot a mii de romani!

    Nu imi pasa sa il fac pe Ponta de ras, imi pasa de redresarea mai rapida a tarii.
  • +2 (2 voturi)    
    Pana in 2016 (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:35)

    takada [utilizator]

    Demisia lui Ponta!

    Parlamentul dominat de pesedeu NU trebuie dizolvat.
    pesedeul sa-si asume raspunderea pentru guvernarea si desfasurarea catastrofala a alegerilor din strainatate.Ei sa-si duca crucea pana la capat,pana in 2016,pentru simti presiunea noastra a tuturor.

    Trebuie abrogata legea in care Presedintele Romaniei poate fi demis cu 30%(unde s-a mai pomenit asa ceva) si sa ramana legea cu acel 51% dintre alegatori.

    PNL nu are nicio sansa acum la guvernare.
    Lumea nu a iesit la vot sau in strada pentru vreun partid,ci pentru un crez (vot liber) si impotriva unui partid-stat.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu-si da Ponta demisia (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:37)

    OmulNou [utilizator]

    Daca-si da demisia redevine un nimeni, numai puterea l-a facut cineva. Ma rog... "cineva"...
  • +1 (3 voturi)    
    Cum adica? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:39)

    verid [utilizator]

    Sa asteptam sa ne duca la sapa de lemn acest guvern"zero",prin impozite si taxe?Nu ,ar fi o mare prostie!Este absolut necesar sa fie instaurat un nou guvern care sa rezolve problemele financiare create de pomenile lui Ponta,prin obligativitatea returnarii banilor primiti nemeritat,prin confiscarea extinsa a averilor obtinute prin frauda,prin returnarea de catre BOR a tuturor pomenilor acordate de Ponta,precum si a micsorarii la jumatate ori chiar la o treime a aparatului de stat.Doar o minte bolnava ne-ar putea cere sa platim pomenile lui Ponta.
  • -5 (5 voturi)    
    hehe (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:41)

    Mazeta [utilizator]

    Observ la comentariile anterioare o medie de 3 semne de exclamare. Isterie, frate!!!
    • +1 (1 vot)    
      /// (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:43)

      hmara [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      He, he,

      la tine ne punem toti cate 3 semne de intrebare.
      Stim de ce . Stii si tu.
    • +1 (1 vot)    
      Da-mi adresa si-ti trimit eu un halat (Marţi, 18 noiembrie 2014, 21:28)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      sau o camasa de forta; deci la ce spital esti?
  • +2 (2 voturi)    
    Asumare (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:44)

    lizardking [utilizator]

    Ar trebui sa fim o natie tare masochista daca l-am lasa pe Ponta 'sa-si asume" guvernarea pana-n 2016. Nu ne ajunge dezastrul de pana acum? E clar, trebuie sa plece si sa avem un guvern orientat pe atragere masiva de investitii straine in Romania, dar orientat, deopotriva si pe ridicarea antreprenorului roman. Fara capital romanesc nu dezvoltam tara.
  • 0 (2 voturi)    
    alegeri anticipate (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:48)

    xanti [utilizator]

    In 2 ani PSD isi revine din soc,trebuie rasi de pe scena politica acum cat e valul de entuziasm pro Johannis.
    • +1 (1 vot)    
      Extremism politic (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:06)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      @Pontiac, PSD are aceleași drepturi ca oricare alt partid la existent cu excepția celor care sunt interzise prin lege.

      Numai atunci când nu va mai fi votat de minimum 5% din electorat abia atunci va fi, vorba ta, ”ras”.

      Până atunci ne rade el pe noi...
    • 0 (0 voturi)    
      Extremism politic (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:06)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      @Pontiac, PSD are aceleași drepturi ca oricare alt partid la existent cu excepția celor care sunt interzise prin lege.

      Numai atunci când nu va mai fi votat de minimum 5% din electorat abia atunci va fi, vorba ta, ”ras”.

      Până atunci ne rade el pe noi...
  • +2 (2 voturi)    
    Un articol de toata jena! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:49)

    Sthelian [utilizator]

    Pai in loc sa spuneti ca in toate tarile spre care Romania se uita cu jind conducatorii de partid (in special de la putere, dar si din opozitie) inca din seara alegerilor cind se anunta rezultatele voturilor ies si-si asuma public raspunderea demisionind,
    domnul Tapalaga iar o da cotita cu PSD (de, buni banii din campanie, nu) cum ca Ponta sa mai stea premier...
    Dar Ponta nici n-a iaesit public cu o declaratie ci pe facebook!
    Acum, trebuia desemnat un premier deja.
    Ponta era premier interimar FARA SA POATA DA OUG.
    Cum aliantele se fac si desfac in parlament ca nu conteaza decit doctrina ciolanului, PSD poate da alt premier.
    Si asa pentru alegeri anticipate e de la foarte greu in sus: 2 guverne picate, consultari cu presedintele (iar ciudat ca normal ar fi cu cel in functie, dar mai stii ce interpretari se dau) si inca macar 90 de zile inainte...
  • 0 (0 voturi)    
    Cand gresesti, platesti! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:49)

    Gigelush_de_plus [utilizator]

    Cand cineva greseste grosolan, si face tot ce poate sa ascunda adevarul, manipuland, furand, mintzind , nu poate fi iertat. Legea e lege.

    Singura solutie, premier tehnocrat, ministri tehnocrati, guvern sustinut de toate partidele prezente in parlament fara comentarii
  • 0 (0 voturi)    
    sa prezinte bugetul si sa plece (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:49)

    zyk [utilizator]

    legile trebuie respectate. acolo era o data... 15 noiembrie!!! Nu esti in stare sa faci o "lucrare" in termen, gata pleaca. Clasa politica trebuie schimbata sau adusa pe o cale normala.
  • +5 (5 voturi)    
    Guvernul Ponta nu trebuie sa demisioneze! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:51)

    Penten [utilizator]

    Deocamdata! Trebuie sa elaboreze bugetul pe 2015, sa explice cu ce va acoperi pomenile electorale, sa se compromita si mai rau.
    PNL trebuie sa aiba timp sa se reformeze, apoi alegeri anticipate. Aici vad o problema. Trebuie modificata Legea electorala in sensul reducerii numarului de parlamentari. Pe listele electorale ar trebui inscrisi numai cei cu un anumit nivel de pregatire (poate nu e exprimarea corecta, dar nu as vrea sa mai faca legi fosti strungari, cei cu meserie "auto", etc)
  • +6 (6 voturi)    
    Nu va duceti dupa fenta (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:54)

    Clopotul [utilizator]

    1. Ponta & comp. trebuie sa-si asume bugetul si toate masurile economice initiate cu scop electoral. Detin (inca) o larga sustinere in parlament iar zilele acestea nu se incearca decat sa se dreaga busuiocul dupa durerea alegerilor. Legea amnistiei si acordul pentru urmarirea penalilor din parlament sunt doar "fente" dupa care nu trebuie sa se ia nimeni. Adevarata bomba va exploda atunci cand se vor vedea efectele economice... dupa fapta, va urma si rasplata (in 2016)
    2. Pana ce Iohannis nu va fi investit oficial, Traian Basescu nu ar trebui sa accepte o numire oficiala la Externe ci sa ceara un interimat. Nu ar avea rost sa se trezeasca Iohannis cu un ministru de externe bagat pe gat si care sa nu fie pe aceeasi lungime de unda cu viziunea si planul de politica externa al Presedintelui Klaus Iohannis.
    3. N-ar fi rau ca Iohannis, respectand atat de mult vointa populara, sa puna in discutie si referendumul din 2009 in care tot poporul (intr-o majoritate covarsitoare), si-a exprimat acordul in privinta limitarii numarului de parlamentare. Cred ca ar fi un gest de multumire si o dovada de respect pentru toti cei 12 milioane de oameni care au iesit la vot (indiferent pe cine au votat)
    • 0 (0 voturi)    
      Ponta & penalii afara, PSD sa arate ce poate (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:45)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui Clopotul

      Din păcate doar cu tancurile, ca pe vremea lui Elțîn se poate dizolva parlamentul. Există pe de altă parte o armată de bugetari în funcție cu căciula întinsă la PSD care plînge după vremile de huzur ale lui Tăriceanu și care va vota USL-ul reciclat de cîte ori va fi nevoie.

      Trebuie demiși trădătorii de neam care au atentat la suveranitatea poporului român: Ponta, Dragnea, Corlățean și complicii. Demiterea lor, miniștri independenți la Externe, Justiție, Armată, Interne. PSD trebuie lăsat la guvernare cîtă vreme nu este trîntit de o moțiune organizată cinstit, pe față.
  • 0 (0 voturi)    
    Nou pm, nou guvern (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:09)

    n.dumiritu [utilizator]

    Problema e ca Ponta s-a bagat inclusiv in prerogativele ce apartin presedintelui: politica externa si aparare. Si a facut-o in stilul lui smucit, nedind socoteala presedintelui nelegitim (cum zic ei). Noul presedinte va trebui sa obtina prin concesie de la Ponta cit si in ce fel va face politica externa? Toti trebuie sa se intilneasca si sa constate ca au construit un sistem constitutional (puterea executiva) extrem de prost. Parerea mea este ca singura cale este un nou prim-ministru si un nou guvern. Altfel, am ales cu 6 milioane de voturi pe urmatoarea persoana care da decoratii la Cotroceni.
  • +1 (1 vot)    
    SA-SI ASUME (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:29)

    ana maria matei [utilizator]

    pana in 2016....e foarte usor sa scoti castanele fierbinti cu mana altora....
  • +1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:35)

    tirolez [utilizator]

    sa-si asume guvernarea, pomenile etc. Ati uitat ce guralivi erau in opozitie? Aa, dar nu oricum, toata lumea cu ochii pe ei sa nu mai fure NIMIC. Si sa dea si inapoi ce au luat.
  • +1 (1 vot)    
    Cea mai buna solutie este (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:47)

    urasilagara [utilizator]

    confiscarea averilor banditilor si apoi sa justifice proveninta lor. Sa se infiinteze tribunale populare (asa cum au facut ei cand au pus mana fraudulos pe putere in Romania, ajutati de bolsevici. Sa se deschida procesul direct cu verdictul VINOVAT. Sa se citeasca sentinta in urmatoarea secunda si bagat la ocna de sare pe viata cu o cana de apa de canalizare pe zi si bataie cu funia uda. Asta merita aceste ...accidente ale naturii
  • +1 (1 vot)    
    DEMISIA (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:48)

    coxinel [utilizator]

    Sa DEMISIONEZE guvernul Ponta pentru UMILINTA indurata de romanii din strainatate (atat in turul 1 cat si in turul 2), care au fost nevoiti sa stea la cozi infernale ca sa poata vota.Si sa propuna PSD-ul ( care inteleg ca inca are majoritate in parlament ) un alt premier.Ca doar NU SE SFARSESTE LUMEA fara Victor Ponta...Domnii Ponta, Dragnea, etc sa treaca in esalonul 2 dupa cat rau au facut romanilor din strainatate.NU ESTE SUFICIENT DOAR SA TACA O PERIOADA...asa cum propunea domnul Victor Ponta.In concluzie, DEMISIA domnule Ponta!!!Va rugam INSISTENT SA DEMISIONATI, daca doriti atat de mult binele POPORULUI...cum sustineti.
  • 0 (0 voturi)    
    Ponta ar trebui sa demisioneze (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:46)

    Metec [utilizator]

    Daca ar avea onoare (dar nu are!), Ponta ar demisiona atat din functia de prim-ministru, cat si din cea de presedinte al PSD. Un asemenea esec, catalizat de o guvernare extrem de slaba si de abuzuri antidemocratice, combinat cu ruperea relatiilor cu FMI, cu reorientarea politicii externe spre China, etc., etc., sunt destule argumente pentru plecarea Mincinosului National din Palatul Victoria.
    Insa nu sunt de acord nici cu alegeri anticipate, nici cu schimbarea majoritatii guvernamentale! Alegerea unui presedinte din alt partid decat cel de la guvernare nu trebuie sa conduca la noi alegeri parlamentare. Este la fel de nedemocratic precum a fost incercarea de a rastunra presedintele in functie de catre noua majoritate parlamentara, in 2012! Epoca acestor crize adolescentine ale democratiei trebuie sa treaca.
  • +1 (1 vot)    
    Demisia (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:59)

    terka [utilizator]

    Pentru ca nu este un PM si un guvern de incredere ( daca ma intrebati pe mine n-a fost niciodata, dar deh.... unora le-a placut).
    Ar trebui sa ne temem de ce ar putea face avand o parte importanta din putere, chiar si cu Johannis presedinte.

    Perioada care vine va fi oricum grea, indiferent cine isi asuma sarcina de PM dar macar prin demisia ponta am avea parte de raul mai mic.
  • +1 (1 vot)    
    doi ani (Marţi, 18 noiembrie 2014, 16:01)

    ernst [utilizator]

    doi ani cu Ponta/PSD este prea mult. iar preluarea puterii de catre "noul PNL" prin aranjamente in parlament nu este in concordanta cu votul popular. ramane o singura varianta. nu e totusi exclus sa agonizam pana la termen, in 2016 [parca era toamna].
  • +1 (1 vot)    
    Întâi sa vedem bugetul (Marţi, 18 noiembrie 2014, 16:01)

    Vivienne [utilizator]

    Apoi demisia lui Ponta, cel mai prost prim ministru.
    Ne face de rușine de fiecare dată când apare public.
  • -1 (1 vot)    
    Demisia si alegeri anticipate!! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 16:10)

    AndraDan [anonim]

    Demisia si alegeri anticipate!!

    Nu gasesc argumentele anti-demisie sustenibile, nu pentru economia si bunastarea Romaniei pe termen scurt! Ponta nu mai trebuie lasat la guvernare, pentru a-si asuma promisiuni care stim bine k nu le poate sustine. Romania este aproape de recesiune, si consecintele vor fi simtite de cetateni nu de politicieni. Trebuie sa actionam, nu sa stam pe margine sa vedem cum se darama casa caramida k caramida, asta a fost mesajul nostru, al tinerilor!!! Gata k "ma lasi?", " 'om vedea", etc! Alegeri anticipate, k noi partide, k tineri k politicieni care vor sa lucreze pentru cetatenii lor, k mai putini Parlamentari, cu Institutii independente care sa supravegheze bursa, comertul, institutile de finante, de medicina, de stat, private
    . DEMISIA si Alegeri anticipate!
  • 0 (0 voturi)    
    Guvern de tehnicieni (Marţi, 18 noiembrie 2014, 16:26)

    MVSorin [utilizator]

    Oameni integri, independenţi politic, numiţi de Iohannis, personalităţi unanim recunoscute ce pot să oprească dezastrul şi să stabilească priorităţi pe termen mediu şi lung.
    Ei pot organiza alegeri corecte la termen. Parlamentarii vor fi extrem de cuminţi, cu teama ieşirii din viaţa publică, indiferent de partid.
  • +1 (1 vot)    
    eroare (Marţi, 18 noiembrie 2014, 16:42)

    DanPopescu1 [anonim]

    dupa parerea mea, a merge in continuare in aceeasi configuratie, este ca si cum ai lasa un sofer de autobuz prost care, impreuna cu "mecanicii" sai au slabit franele, au dezmembrat scaunele, au desumflat cauciucurile si au bagat apa in motorina, sa conduca mai departe pe un drum cu serpentine si desfundat! poate ca ar merita se se duca intr-o prapastie, dar daca autobuzul este Romania si in el este ingramadita "pulimea" (cum ne cosidera ei), nu cred ca se merita "distractia"!
  • +2 (2 voturi)    
    Fratilor, BANII sunt la el (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:23)

    bigbrother [utilizator]

    Este nevoie sa ramana fara ei a.i sa nu mai faca si alte prostii. Ponta trebuie sa ramana fara pargii economice, este pus lupul paznic la oi. Vorbim de un personaj care a avut un buget propriu pe mana, pusculita proprie, un individ care a promis atat de multe si a facut atat de putine, incat orice zi in plus nu face decat sa amane acele promisiuni si sa creasca nota de plata.

    In plus, odata demis, n-ar mai aparea atat de mult la TV delirand haotic, mintind cu nerusinare si mancand #$# la Latrina 3. Ar fi pus la naftalina pentru ca nimeni nu va mai avea nevoie de el.

    Sa nu uitam ca Ponta inca se bucura de o sustinere destul de mare in randul populatiei, sustinere data de promisiunile economice. Daca i s-ar lua din mana pargiile economice lui Ponta, situati s-ar schimba foarte mult, sunt convins ca si-ar pierde foarte repede din popularitate.

    Da, s-au facut deja multe gauri in buget, dar ce facem, doar pentru a avea pe cine trage la raspundere lasam un nebun sa se joace cu bugetul cum vrea el? Credeti ca nu va mai face alte tampenii, ca nu va mai face alte promisiuni? Ca nu o va da sucita incercand sa acopere problemele in stilul clasic PSD, luat dintr-o parte si pus in alta si apoi numita crestere economica?

    Intrebati-i pe cei care l-au votat, de ce au facut asta? Ca este ortodox? Foarte putini s-au gandit la asta. Ca este "viu", orice prostie ar mai insemna asta? Ca nu e corupt? Nici macar, totul tine de promisiunile facute. Totul se rezuma la BANI.

    Pana la urma cineva trebuie sa plateasca nota de plata si o vom face cu totii in curand, cei care se bucura ca vor castiga niste bani vor avea surpriza sa nu se bucure de ei prea mult timp cu noile taxe ce vor aparea. Insa, avem sansa sa reparam o "gaura" mai mica la buget sau sa lasam sa devina o "gaura" care sa ne inghita pe toti in viitorul apropiat.
  • +2 (2 voturi)    
    DEMISIA!! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:50)

    oho [utilizator]

    Dar intai da bugetul si apoi DEMISIA!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Argumentele contra sunt fictive! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 22:07)

    Daea_Mi [utilizator]

    "Ponta sa isi asume..." In veci asa ceva n-o sa se intample. De ce sa plateasca Romania inca 2 ani pentru incompetenta lui? A avut timp pana acum sa isi asume guvernarea - care initial si-a luat-o fortat pentru ca s-a simtit prea competent. Apoi i s-a urcat "competenta" la cap si si-a asumat martea neagra, obstructionarea votului si alte magari de genul. Fierul trebuie batut pana e cald. E nevoie de demiterea guvernului si de formarea unui guvern TEHNOCRAT din 300 de oameni. Cu siguranta daca e strecurat fiecare partid, raman 300 de oameni care au inca constiinta nationala. Nu e nevoie de mai mult.
  • +4 (4 voturi)    
    Nu demisia ! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 2:53)

    John M. [utilizator]

    Sa stea acolo si sa ne arate ce a vrut sa faca din aceasta tara.
    Bugetul pe masa.
    DNA la poarta.
  • +2 (2 voturi)    
    Doamna Monica Macovei (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 7:30)

    iiiion [utilizator]

    Va rugam infiintati partidul / fundatia aceea mai repede, sa putem vota cu dvs !
  • +1 (1 vot)    
    Articolul este inexat (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 8:30)

    PepePiedone1 [anonim]

    "Victor Ponta si-a pierdut legitimitatea" - nu este adevarat. Conform constitutiei, Guvernul raspunde numai in fata Parlamentului unde PSD ul are majoritate. Presedintele nu are dreptul sa-l demita pe primul ministru. Primul ministru poate demisiona la presiunea anumitor factori - de exemplu minerii au fortat demisia guvernului Petre Roman in 1991. Chiar daca Victor Ponta demisioneaza, premierul viitor este propus de partidul sau alianta care are majoritatea Parlamentara in acest caz PSD-ul. Parlamentul este dizolvat numai in cazul in care nu aproba in terment de 60 de zile premierul acceptat de presedinte. Presedintele poate are voie sa accepte numai candidatul propus de partidul sau alianta cu majoritate in parlament. Sunt convins ca parlamentul va aproba orice alta varianta propusa de PSD, deci nu se va ajunge la cazul in care vor trece 60 de zile fara aprobare. Deci sansele de alegeri parlamentare anticipate sunt slabe.
    In 2012 PSD-ul a obtinut majoritatea in Parlament ca urmare a nemultumirii populatiei fata de politica guvernului Boc.
  • +1 (1 vot)    
    lasati (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 9:06)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    nu va framantati.
    Liberalii vechi se pregatesc de guvernare desi au doar loaze si fosti uslisti infierbantati, Fostii Pdlisti sunt vazuti ca membri de mana a doua de vechii pnlisti.

    Prima garnitura ar fi de pnlisti "pur sange" si ar dezamagi pana peste poate.

    Apoi o poveste fara sfarsit,

    Anticipatele ar rezolva problema . Dar nu cred ca liberalii sunt gata sa lase locurile din Parlament...asa ca vor mai trage de timp.
  • +1 (1 vot)    
    NU DEMISIA, (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 9:14)

    ana maria matei [utilizator]

    asumarea bugetului si a masurilor ce se vor lua incepand cu ianuarie 2015. Nu ar trebui lasati sa fuga, s-a terminat cu scosul castanelor fierbinti cu mainile altor iar in 2016 sa vina si sa spuna ia uite astia au taiat, au introdus taxe.....noi suntem cei mai buni, va marim pensiile, indemnizatiile...NU VREAU SA VAD UN USL RELOADAD IN 2016....NU VREAU SA-I MAI VAD DELOC, VREAU CA PANA IN 2016 SA DISPARA SINGURI!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă