Fostul premier Emil Boc sustine ca singurele tronsoane de autostrada din Romania sunt cele care au fost incepute si finalizate in timpul guvernarii sale si a spus ca, de aici incolo, conform Master Planului de Transport, "cu autostrada s-a cam terminat in Romania".

Intrebat cum comenteaza Master Planul de Transport si faptul ca o serie de autostrazi vor fi transformate in drumuri expres, Emil Boc a declarat, miercuri, presei, ca strategia ar trebui regandita, iar dezbaterea publica sa arate faptul ca Romania are nevoie de autostrazi, transmite Mediafax.

"Se pare ca, in Romania, singurele tronsoane de autostrada care au fost facute sunt cele pe care le-am inceput si le-am facut noi, pe vremea guvernarii noastre, pentru ca, de aici incolo, cu autostrada s-a cam terminat in Romania. Ar fi pacat. Nu am vazut strategia, dar eu niciodata nu voi renunta la autostrazi. Cred ca strategia ar trebui regandita, iar dezbaterea publica sa arate faptul ca Romania are nevoie de autostrazi, pentru ca nu poti pretinde sa fii intr-o tara a UE fara sa ai un sistem modern de autostrazi", a spus Boc.

Romania ar trebui sa construiasca 656 de kilometri de autostrada si 2.226 de kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, reiese din Master Planul de Transport, in conditiile in care fostul ministru al Transporturilor Dan Sova promitea in aprilie 1.800 de kilometri noi de autostrada pana in anul 2020.

Proiectele de autostrazi incluse in Master Plan sunt Sibiu - Brasov (103 km), Ploiesti - Comarnic (49 km), Craiova - Pitesti (115 km), Comarnic - Brasov (54 km), Brasov - Bacau (158 km) si Gilau - Bors (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fara TVA, potrivit unui document de sinteza furnizat de Ministerul Transporturilor.

In plus, Master Planul cuprinde constructia de drumuri expres insumand aproximativ 2.200 de kilometri, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizand circa 17,5 miliarde euro fara TVA.

In actuala varianta a Master Planului, sectiunea Sibiu - Pitesti, de 115 km, una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania, promisa de autoritati, figureaza ca viitor drum expres.

Romania avea, la finele anului trecut, 644 km de autostrada, 16.466 km de drumuri nationale, 35.587 km de drumuri judetene si 32.190 de drumuri comunale. Potrivit documentului, in Romania nu exista drumuri expres.

Documentul mai prevede constructia a 2.674 km de drumuri transregionale, 293 km de drumuri EuroTrans si 172 km de variante ocolitoare, totalul fondurilor necesare pentru dezvoltarea sectorului rutier fiind de 26,1 miliarde euro.

Consultantul statului roman pentru realizarea Master Planului este compania americana AECOM, in baza unui contract de 9,5 milioane lei fara TVA, atribuit in 2012. Termenul avansat de autoritati pentru finalizarea documentului a fost amanat de mai multe ori.