Victor Ponta, despre o a treia sesiune de Bacalaureat: Daca va fi cazul, da

de R.P.     HotNews.ro
Vineri, 19 septembrie 2014, 16:59 Actualitate | Politic

Premierul Victor Ponta a declarat astazi, intrebat daca este de acord cu o a treia sesiune de Bacalaureat pe an: "Daca e cazul, da". "Da, sunt pentru orice fel de masura in care educatia sa fie inclusiva. Cred ca scoala trebuie sa fie pentru toti, evident incurajand si premiind elitele", a sustinut Ponta, pentru Adevarul.
  • Posibilitatea organizarii unei a treia sesiuni de BAC pe an, pe langa sesiunea din vara si cea din toamna, este prevazuta in Ordonanta de Urgenta prin care guvernul a adus 97 de modificari la Legea Educatiei Nationale; aceeasi OUG care a introdus universitatile fara BAC si pe care Avocatul Poporului este asteptat sa decida daca o trimite la CCR de mai bine de 2 luni.

Premierul Victor Ponta a declarat vineri: "Eu cred ca sunt vreo 250.000 de tineri care nu au luat bacalaureatul si care nu se pot angaja nicaieri in acest moment. Ideea sa spun 'Cei 250.000 - cum spun cei de dreapta - sunt niste loaze, nu ne intereseaza, sa moara', eu nu pot sa-mi asum acest lucru. Vreau sa le dau inca o sansa si inca o sansa: 'Hai, invatati, incercati, hai sa incercam sa va integram in societate'. (...) Acest gen de capitalism salbatic era tipic secolului XIX, inceput de secol XX. Cand il aud la oamenii politici din Romania anului 2014, mi se pare inconstienta. (...) Da, sunt pentru orice fel de masura in care educatia sa fie inclusiva. Cred ca scoala trebuie sa fie pentru toti, evident incurajand si premiind elitele", relateaza Agerpres.

In ceea ce priveste introducerea clasei pregatitoare, careia i s-a opus la preluarea mandatului, Victor Ponta a spus ca a acceptat aceasta idee. "Pana la urma, da. In 2012 a fost o mare provocare, am reusit sa trecem peste ea si acum infrastructura s-a adaptat la acest lucru. Cred ca s-au obisnuit si parintii cu ideea. (...) Toate studiile internationale arata ca evolutia societatii duce spre un sistem de educatie ceva mai timpuriu si, chiar daca acum si eu ma gandesc 'l-as tine acasa cat mai mult', realitatea este ca un sistem de educatie de la 5 ani si jumatate - 6 ani este adecvat noii societati", a afirmat Ponta, potrivit agentiei citate.

Ordonanta de Urgenta nr. 49/2014 prevede, printre altele, ca "in cazuri temeinic justificate, se poate organiza o sesiune de bacalaureat speciala, aprobata prin ordin al ministrului educatiei nationale". Pana la aceasta ordonanta, legea educatiei nationale prevedea ca ministerul educatiei organizeaza o sesiune de bacalaureat in iunie-iulie, o sesiune de bacalaureat in august-septembrie si o sesiune in primavara pentru olimpici.

Aceasta este Ordonanta prin care Guvernul Ponta a adus in vara 97 de modificari la Legea Educatiei Nationale si prin care a prevazut organizarea in universitati de colegii pentru persoane fara Bacalaureat si organizarea de doctorate cu frecventa redusa. Detalii aici

Masura a fost criticata de Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti - Invatamant Preuniversitar. Presedintele federatiei, Mihaela Guna, a declarat pentru HotNews.ro la momentul aprobarii acestei OUG: "Tragem un semnal de alarma ca sunt bani consumati care ar trebui dirijati in alta parte, catre cei care inca invata in scoala. E un semnal adresat parintilor, copiilor si profesorilor ca ar trebuie sa recurgem cat mai putin la aceasta a treia sesiune de Bacalaureat". Detalii aici

Pe de alta parte, rectorul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, Ioan Aurel Pop, a declarat atunci pentru HotNews.ro: "nu vad un impediment foarte mare in a organiza in conditii serioase aceasta sesiune, mai ales ca in ultimii ani avem foarte multi tineri care nu se mai inscriu la bacalaureat, foarte multi care nu trec si atunci a le mai oferi o sansa celor care doresc sa isi incerce sansele nu vad un impediment. Si aici poate sa existe un contraargument ca riscam sa transformam BAC-ul intr-un experiment prea simplu si atunci exigenta trebuie pastrata". Detalii aici

Universitatea din Bucuresti a criticat, insa, aceasta ordonanta si a anuntat ca "posibilitatea organizarii unei sesiuni speciale de bacalaureat, la latitudinea Ministerului Educatiei, greveaza asupra credibilitatii si importantei acestei evaluari nationale". Detalii aici

Ministerul Educatiei a precizat ca urmare a acestei dezbateri post-aprobare a ordonantei de urgenta ca "se vorbeste mult despre Bacalaureat si despre intentia acestei OUG de a veni in sprijinul celor care nu trec acest examen de maturitate. Nimeni, insa, din fosta guvernare nu s-a gandit ce se va intampla cu sutele de mii de absolventi de liceu care nu trec examenul de Bacalaureat (intre 2010 si 2013 nu au promovat examenul de Bacalaureat 209.000 elevi). Ce se intampla cu ei? Ce optiuni au ei si ce face statul pentru a le oferi o alternativa? Ii lasam sa devina o problema sociala doar pentru ca n-au reusit sa treaca un examen? Aici ne deosebim fundamental! Actualul Guvern are o abordare inclusiva, prin care vrea sa ofere o sansa fiecarui elev. Sigur, asta nu inseamna ca nu trebuie sa aplicam politici diferentiate in functie de performante: cei merituosi trebuie promovati, trebuie recompensati - iar ultimii ani chiar au insemnat eforturi in plus pentru toti cei care au obtinut rezultate foarte bune -, iar cei care esueaza la acest examen nu trebuie abandonati".

"Aici vedem diferenta de gandire: noi credem ca statul trebuie sa fie responsabil si sa intinda o mana de ajutor catre toti elevii. Conform strategiei Europa 2020, asumata de Romania, ponderea populatiei cu studii superioare si varsta intre 30 si 34 de ani ar trebui sa fie de peste 25%, fata de 40% la nivel european. Cum atingem acest obiectiv daca nu ii sustinem si nu ii incurajam pe absolventi?", si-a explicat Ministerul Educatiei pozitia. Detalii aici

Citeste si:


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2529 vizualizari

  • +10 (12 voturi)    
    de ce nu? (Vineri, 19 septembrie 2014, 17:09)

    thebblack [utilizator]

    cu o singura conditie, ca la fiecare sesiune suplimentara baremul de trecere sa scada cu cate un punct.
    • +8 (10 voturi)    
      Sfântul Punct din Oficiu (Vineri, 19 septembrie 2014, 17:30)

      kolo1 [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Mulți n-ar reuși să treacă nici așa.... În orice caz, nu până nu s-ar ajunge ca necesar pentru promovare să fie doar punctul din oficiu. ;))
  • +12 (14 voturi)    
    Nu inteleg ceva... (Vineri, 19 septembrie 2014, 17:23)

    LiviuV [utilizator]

    ...de ce trebuie ca toti cei 250.000 sa aiba BAC-ul luat? Nu mai avem nevoie si de tamplari, mecanici, lacatusi sau alte meserii?
    Daca intrebati prietenii sa va recomande vreun zidar bun o sa constatati ca nu prea sunt recomandari.
    • +2 (2 voturi)    
      Va lamuresc eu: (Vineri, 19 septembrie 2014, 18:46)

      ofCAER [utilizator] i-a raspuns lui LiviuV

      NU, nu trebuie ca toti aceia sa aiba BAC-ul luat, insa odata ce aceia si-l vor fi luat, vor sti cui sa multumesca pentru "luare". Si mai ales "cum". Ca sunt, in cvasi-majoritatea lor, la primul "vot".
      Pai nu ca-i clar acum?! A lucrat bine doamna prof. univ. dr. Abramburica...
  • +11 (13 voturi)    
    Asa, taticu (Vineri, 19 septembrie 2014, 17:25)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    fara numar, fara numar!
    Tara te vrea prost, bacu/i fara rost!
  • +8 (10 voturi)    
    Invatati, invatati, invatati (Vineri, 19 septembrie 2014, 17:27)

    Ricochet [utilizator]

    "Hai, invatati, incercati, hai sa incercam sa va integram in societate", zice micul Lenin, gaunos ca o nuca seaca.

    Cu alte cuvinte:
    "Incercati baieti, in definitiv scoala asta nu-i asa de mare scofala, puteti recupera cu usurinta intre sesiunea a 2-a si a 3-a de bac cei 12 ani de scoala in care n-ati invatat nimic!"
  • +11 (13 voturi)    
    nu ma mai mira nimic (Vineri, 19 septembrie 2014, 17:30)

    ktb [utilizator]

    Sunt atatea greseli de gandire in rationamentul lui, incat nici nu as sti de unde sa incep. Nu inteleg cum se poate considera ca elevii care au picat bacalaureatul de doua ori - avand in vedere circumstantele actuale - sunt doritori a trece a treia oara prin aceiasi "pierdere de timp" (pentru a-i cita pe majoritatea care au aparut la televizor in timpul sesiunii a doua).

    Se specifica foarte clar ca a doua jumatate a liceului nu mai reprezinta invatamant obligatoriu, deci s-ar putea presupune ca elevii care aleg sa isi desavarseasca studiile ar avea interesul sa invete si sa reuseasca sa ia examenul folosindu-se de maxim doua sesiuni.

    Educatia este pentru toata lumea; toata lumea care vrea sa aiba parte de ea.
    • 0 (0 voturi)    
      corectare (Vineri, 19 septembrie 2014, 17:37)

      ktb [utilizator] i-a raspuns lui ktb

      aceeasi* pierdere de timp

      incep cu o idee si termin cu alta. mea culpa.
  • +5 (5 voturi)    
    Omul asta stie ce vorbeste? (Vineri, 19 septembrie 2014, 17:48)

    benicio [utilizator]

    Da, scoala e pentru toti, absolut toti au dreptul sa urmeze o scoala. Insa diploma, domnule prim-ministru, nu e pentru toti. E pentru cei care o merita. Inclusiv diploma de doctor.
  • +4 (4 voturi)    
    tine cu ai lui (Vineri, 19 septembrie 2014, 17:57)

    ValentinV [utilizator]

    Da Ponta, cu conditia ca toate costurile cu a 3-a sesiune sa le plateasca elevii de participa la ea. De ce sa platim altii la nesfarsit lenea si prostia altora? Sa scoata banii ei daca nu au fost in stare nici din a 2-a incercare. Pana cand sa ii duca restul in spate? Prim ministru mai incapabil nu am mai vazut pana acum...reuseste sa uimeasca zilnic. El cu ai lui. Vai de tara asta din toamna incolo...
  • +4 (4 voturi)    
    100% promovabilitate (Vineri, 19 septembrie 2014, 18:01)

    Steamy [utilizator]

    Dom' prim ministru, io zic că dacă nici după a treia sesiune nu trec mulți bac-ul, să se organizeze după aceea câte o sesiune în fiecare săptămână sau, de ce nu, în fiecare zi. La cât sunt pregătiți cei care nu au luat bacul, îl pot da și de trei ori pe zi.

    Și nu în ultimul rând, dificultatea subiectelor să scadă de la o sesiune la alta, astfel încât până la alegerile prezidențiale să avem promovabilitate la bac 100%. Iar după încheierea cu succes a tuturor sesiunilor, dl. Valeriu Zgonea să înmâneze fiecărui absolvent diploma de bac împreună cu insigna cu textul "Am apsolvit liceu"!
  • +3 (3 voturi)    
    Viorele vad ca tu ai grija de copY ! (Vineri, 19 septembrie 2014, 18:06)

    Plagarus [utilizator]

    Sa fie o singura comisie nationala formata din : Diaconu D.,Cretu V., Diaconu I., Duculescu V. cu Adelu maestru de ceremoni !
    Fara a XXX-zecea sesiune de Bac, va fi jale si vorba nemţilor : toţi câinii vor fi doctori.

    In anii 30 in Germania se ajunsese la o asa inflatie de “doctori” incat doctorii doctori, adica pe bune si cu contributii in domeniile in care-si luasera doctoratul au scos o zicere: Sa nu dai cu piatra in vreun caine ca s-ar putea sa dai intrun “doctor”.
    La noi cu siguranta ai lovi un “om politic”.
  • +3 (3 voturi)    
    Comunism (Vineri, 19 septembrie 2014, 18:57)

    xolv [utilizator]

    10 sesiuni de BAC pe an, facultati pentru toti si locuri de munca garantate la capusele de stat. Credeti ca utopia comunista a murit in 1989 ??
  • +3 (3 voturi)    
    "vreo 250.000 de tineri ... nu se pot angaja" (Vineri, 19 septembrie 2014, 18:58)

    ofCAER [utilizator]

    Lasati, don' doctor, ce daca nu se pot angaja, de inscris in PSD sunt buni.
  • +1 (1 vot)    
    O idee mai buna. (Vineri, 19 septembrie 2014, 21:05)

    MagnusLucian1320675938794 [anonim]

    Notarea sa inceapa de la 5, sa nu trebuiasca sa facem o a 4-a sau a 5-a sesiune... Ponta, fi si tu econom, ce dreq. De unde scoti banii aia, ca doar nu de la tine?
  • +1 (1 vot)    
    Si multi se plangeau de ceausescu... (Vineri, 19 septembrie 2014, 21:15)

    LiviuX [utilizator]

    Pai ala a fost mic copil in distrugerea invatamantului, pontalaul e ca o bomba atomica pe langa el. Nu vedeti si cazul manualelor? La ce trebuie schimbate in fiecare an cele pentru invatamantul primar? Alfabetul e tot ala, scrierea e tot latina, 1+1 fac si acum 2... Ce se schimba ESENTIAL in asta ca sa fie schimbate in fiecare an? Doar firmele clientelare si cei care le fac, care iau alti bani.
  • +1 (1 vot)    
    Ce-i de facut? (Vineri, 19 septembrie 2014, 21:42)

    Ceauceau [utilizator]

    Sa urmarim cum punea problema Nicolae Iorga:

    "Cea dintai sarcina pe care toti trebuie s-o indeplinim astazi este sa punem temelia unei tari sigure de viitorul ei. Ce vast camp de activitate ni se deschide! Nu putem crede ca am ajuns la capat decat atunci cand cel din urma taran al nostru va fi la nivelul oricarui taran din lume. Si nici atunci nu ne vom putea odihni . Caci problemele de educatie ale unui popor se pun din nou cu fiecare generatie, care trebuie educate pentru a face mai departe pasul pe care-l cere neiertatoarea vreme" (1920)


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi