Monica Macovei: Ma deranjeaza abuzul de cruci de la televizor de catre politicieni care n-au nimic cu Dumnezeu, ii mint pe oameni pentru a le fura votul. Se duc prin biserici, se duc pe la slujbe, pupa cruci, pupa icoane, dar nu au nimic comun cu credinta

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 22:43 Actualitate | Politic

Monica Macovei
Foto: Agerpres
Monica Macovei, candidat independent la presedintia Romaniei, a declarat sambata la Timisoara ca este important ca la scoala copiii sa invete valorile morale crestine si istoria religiilor. "Ganditi-va cum ar arata Romania daca s-ar respecta macar trei porunci din Biblie: sa nu furi, sa nu minti, sa nu ucizi. Daca astea sunt transmise copiilor, eu sunt foarte fericita, pentru ca asa schimbam Romania", a declarat Monica Macovei la postul public de radio din Timisoara.

Monica Macovei a afirmat, de asemenea, ca insista pentru introducerea istoriei religiei in scoli, pentru ca "te invata istoria culturii, istoria umanitatii". "Face parte din cultura generala. Asa cum ni se da cultura generala, ca sa gandim liber, sa fim creativi, sa alegem liber. Asta e legat si de politica: un om liber, un om destept, un om cult va sti cu cine sa voteze ca sa ii fie viata mai buna, si sa-i fie demna, si sa fie respectat", a spus Monica Macovei.

Vorbind despre modul in care se raporteaza Guvernul la biserici, Monica Macovei a declarat ca Victor Ponta "tine ca Voda bisericile sub papuc" si ca "incearca sa le mituiasca cu cate ceva, cu cate o firimitura, cu niste bani inainte de alegeri".

"Sa finantam bisericile care au nevoie, sa le finantam pe cele care sunt monument istoric, trebuie renovate, dar sa le finantam prin legi adoptate de Parlament, prin decizii ale Parlamentului, si nu prin decizii unilaterale ale primului-ministru. Pentru ca, repet, (Ponta, n.n.) nu este Voda", a spus Monica Macovei.

Monica Macovei considera ca acest mod de raportare al politicienilor la Biserica este degradant si pentru preoti, care sunt pusi astfel sa adune voturi pentru politicieni corupti.

"Si as mai spune ca este si degradant pentru preoti sa fie astfel - nu stiu, as spune cuvintul mituiti, in fine - sa fie incercati asa de politicieni. De ce fac politicienii asta? Nu din credinta o fac, ci ca sa adune voturi", a spus Monica Macovei.

Mai mult, nici oamenii care apeleaza la preoti nu trebuie pusi in situatii degradante. "Vreau sa mai spun ceva, o experienta personala, o poveste. Cand am facut parastas pentru bunicul meu, se ocupa mama de toate cele, si eram la cimitir in jurul mormantului. Si preotul, cred ca mama ii daduse ceva inainte si urma sa-i dea ceva dupa ¬ dupa cum stiti nu se intampla in multe locuri nimic, nu zic in toate, fara asta -, s-a oprit in mijlocul parastasului. Noi stateam pe marginea mormantului si s-a oprit in mijlocul parastasului, a oprit cadelnita, si s-a uitat spre mama. Si noi ne-am intrebat toti: ce este, parinte? Si el a zis, pai, cand imi dati restul de bani? Multi romani trec prin asta la botezuri, la nunti. Multi preoti nu cer, dar avem probleme pe care trebuie sa le rezolvam si de o parte, si de alta", a povestit Monica Macovei.

In opinia Monicai Macovei, principala preocupare a Guvernului ar trebui sa fie bunastarea si sanatatea oamenilor. "Daca oamenii nu au ce manca, daca frigiderul e gol, daca oamenii nu au medicamente, atunci din banii acestia - bugetul de rezerva al primului-ministru -, haideti sa ajutam oamenii. Ca nu Dumnezeu are nevoie de bani, ci oamenii au nevoie de bani", a spus Monica Macovei.

Monica Macovei a mai spus ca oamenii risca sa fie pacaliti de multi politicieni ipocriti care mimeaza credinta. "Ma deranjeaza foarte mult abuzul de cruci de la televizor de catre politicieni care n-au nimic cu Dumnezeu, care nu cred si care, pur si simplu, ii mint pe oameni pentru a le fura votul. Se duc prin biserici, se duc pe la slujbe, se duc la sarbatori nationale, pupa cruci, pupa icoane, dar ei nu au nimic comun cu credinta. O fac numai pentru voturi. Si vreau sa spun oamenilor acest lucru", a mai spus Monica Macovei, la postul public de radio din Timisoara.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

11986 vizualizari

  • +18 (20 voturi)    
    Macovei - Religie (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 22:48)

    gbalthazar [utilizator]

    http://macoveipresedinte.ro/posts/comunicat-de-presa-religia-in-scoli
  • -33 (45 voturi)    
    busuiocul... (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 23:10)

    TeodorGligor [anonim]

    Inceraca o 'dreaga' d-na Macovei dupa ce ieri a afirmat ca ar vrea sa se scoata predarea religiei din scoala...si-a dat semana ca a gafat si acum incerca sa o corecteze..
    • +17 (19 voturi)    
      2014 - Romania (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 23:52)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui TeodorGligor

      Domnule, religia nu are ce cauta in scoala, nu suntem fundamentalisti, invatamantul in Romania trebuie sa fie laic, este articol in Constitutie. In scoala poti invata istoria religiilor, sunt foarte de acord. Ceea ce se petrece in invatamantul romanesc inseamna predarea unui ortodoxism fetid, inseamna impartasania cu clasa si alte chestini care nu tin de viata de scolar, ci de viata privata a scolarului si a familiei sale si nu face decat sa inregimenteze creierul intr-o zona extrem de periculoasa pentru o persoana aflata in dezvoltare.
      • -8 (8 voturi)    
        Precizare.Laicitatea statului (Duminică, 14 septembrie 2014, 23:59)

        cid [utilizator] i-a raspuns lui Clop

        Faptul ca se preda religia in scoli nu înseamnă ca este afectata in vreun fel laicitatea statului. Statul nu ar mai fi laic dacă ar fi condus de reprezentanții vreunei religii si dacă in loc de legile clasice ar fi regulile vreunei religii. Din acest punct de vedere Tarile Romanesti si mai tarziu Romania, au fost tot timpul laice. Nu te speria. Stai linistit. Statul este condus in continuare de Base si Ponta care nu au nici o treaba cu vreo religie. Ei pot fi tot atat de bine si musulmani si atei. Depinde de votanti. E drept Ponta mai da ceva bani pe la biserici in campanie dar ... tot laici suntem.
    • +9 (9 voturi)    
      istoria religiilor (Duminică, 14 septembrie 2014, 10:06)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui TeodorGligor

      A spus inlocuirea religiei cu istoria religiilor. Ce ti se pare in neregula cu treaba asta? La ce foloseste indoctrinarea copiilor cu ideea profund gresita si periculoasa a adevarului suprem propovaduit de o SINGURA religie? Iti place ce se intampla acum cu oamenii macelariti de Statul Islamic in numele asa-zisului adevar propovaduit de Mahomed? Iti plac atentatele executate de teroristii musulmani in numele singurei credinte pe care ei o cunosc? Ai fi vrut sa fii unul din milioanele de oameni macelariti sau arsi pe rug de Biserica Catolica de-alungul istoriei?
      Cunoasterea, inclusiv in ceea ce priveste diversitatea religiilor, este singura care ne poate apropia.
  • +21 (47 voturi)    
    amin (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 23:13)

    Mazeta [utilizator]

    Sper ca doamna Macovei sa scoata Religia din scoli si sa castige alegerile. Doamne ajuta!
    • +9 (11 voturi)    
      Aminoacid :D (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 23:55)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Scrii la 'sto, mazeta, in primul rand este vorba despre desteptarea Romaniei din somnul dat de moaste...
  • +16 (30 voturi)    
    Da' n-ar fi mai bine (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 23:22)

    Taras Bulba [utilizator]

    N-ar fi mai bine sa nu amestecam religia si spiritualitatea, de orice fel ar fi ele, cu politica?! N-ar fi mai bine sa-i marginalizam pe aia care incearca sa aduca religia in discursul politic?!
    • +4 (8 voturi)    
      http://macoveipresedinte.ro (Duminică, 14 septembrie 2014, 0:00)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      Dvs. votati pe cineva care se duce si face sluj la popi in campanie pentru ca da bine la ignoranti?!

      Spiritualite inseamna sa privesti pierdut 5 ceasuri o gramada de pietre sau un apus de soare, de exemplu... si dupa aia, sa tragi o concluzie. Sau spiritualitate inseamna cand dai mana cu cineva. Etc.
    • +2 (2 voturi)    
      Macovei (Duminică, 14 septembrie 2014, 6:47)

      AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      Tocmai asta zice si incearca sa faca MM !!
    • +5 (7 voturi)    
      Pai.. (Duminică, 14 septembrie 2014, 12:57)

      razvanrizea [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      ...asta a zis si Monica Macovei, tu ce ai citit inainte sa comentezi?
      • -2 (2 voturi)    
        Din contra (Luni, 15 septembrie 2014, 1:17)

        Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui razvanrizea

        MM ne spune sa respectam trei porunci din Biblie! Adica exact opusul neamestecului de care vorbesc!
  • +6 (8 voturi)    
    dna Macovei are dreptate (Duminică, 14 septembrie 2014, 0:09)

    anonim3 [utilizator]

    Si are dreptul sa vorbeasca pt ca ea chiar nu incalca cele 10 porunci.
    Dar cei care le incalca zi de zi, si in plus incearca sa corupa biserica si pe slujitorii ei sunt de fapt exponentii diavolului. Aviz celor care cred cu adevarat.
  • +4 (4 voturi)    
    sunt citiva care nu prea stiu sa.. (Duminică, 14 septembrie 2014, 1:52)

    exilatul [utilizator]

    citeasca...femeia asta vorbeste de "istoria religiilor" si nu de religie...care e total diferit....acum nu stiu daca e buna de presedinte dar parerea mea de ateu este ca are o idee buna...asa s ar vedea cit rau a facut si face religia in lume...
  • +6 (6 voturi)    
    Religia muncii bine facute! (Duminică, 14 septembrie 2014, 6:05)

    hotnewsfil [utilizator]

    In cadrul lectiilor de istorie universala, elevii trebue sa fie invatati, in special, despre evolutia civilizatiei si a culturii oamenilor si mai putin asupra biografiei amanuntite a celor care au condus tari si popoare, sa fie invatati si despre evolutia religiilor principale.
    Pentru o cat mai buna pregatire a viitorilor adulti, trebue sa se acorde mai mult timp lectiilor despre civism, despre solidaritate, despre voluntariat, despre respectul pentru opinia celuilalt, despre respectul pentru MUNCA BINE FACUTA, despre respectarea cuvantului dat, despre respectul pentru curatenie, acasa si in 'in strada', despre respectul pentru natura (cu fiecare din componentele ei), despre egalitatea in drepturi a tuturor oamenilor (inclusiv al femeilor cu barbatii), etc.
    Trebue sa nu se atarne pe pereti icoane, in scoli. Este primitiv aspectul, inselator, profund daunator in evolutia copiilor.
    Trebue sa se insiste asupra astronomiei, ca ramura a astrofizicii, sa fie invatati copiii ca universul, legile si componentele lui, desi cunoscute azi in mare masura, au ramas , inca, o mare necunoscuta, sa stie copiii ca unitatea de masura a distantelor din univers este 'anul-lumina', ca un an lumina este egal cu 10.000 de miliarde de km, ca exista miliarde de sisteme solare in univers, ca distantele dintre galaxii se masoara in miliarde de ani-lumina, ca universul s-a creat pe sine, este propriul Creator (creatorul de sine) cu fiecare din componentele lui, copiii sa stie ca ipoteza existentei unui Dumnezeu-creator este facuta de oameni (inventata) intr-un anumit stadiu al dezvoltarii stiintei si tehnologiei, ca au trait si traiesc oameni pe pamant care nu au fost si nu sunt crestini, care nu cred in minuni, in moaste, in picturi- kitsch - icoane facatoare de minuni, in afurisenie, in ingeri buni si rai, in existanta diavolului (care o fi mai mare si
    mai tare?, Dumnezeu sau diavolul, care pe care l-a creat?), in invierea omului Iisus (cea fizica, cea moral-spirituala a existat si exista
  • +3 (3 voturi)    
    Religia muncii bine facute! CONTINUARE! (Duminică, 14 septembrie 2014, 6:08)

    hotnewsfil [utilizator]

    , oameni care nu lalae rugaciuni, care nu toarna la cruci pe o arie de 200 mp, in apropierea bisericii, etc., care considera ca religia este o conceptie azi perimata, un bun al istoriei , interesanta numai ca studiu al evolutiei oamenilor.
    Religiile, bisericile trebue sa renunte la presiunea pe care o fac permanent, de a domina societatea, de a o tine in primitivism.
    • 0 (0 voturi)    
      Dragule, (Luni, 15 septembrie 2014, 11:35)

      Ponta [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Biserica nu poate domina societatea! Ea conduce / domina prin prostia multora din aceasta societate.
      Lipsa de cultura inseamna educatie zero, si ff multa prostie dublata de o primitivitate foarte agresiva.
      Biserica mizeaza pe habotnicie, daca putem spune conduce la un fundamentalism ortodox. Incarcereaza mintile slabe (pe multi ii vezi mai toata ziua la biserica - ca au sau nu treaba, pupand icoane si cruci.
      A crede (lucru de altfel normal zic eu intr-o societate dezvoltata) nu are nicio legatura cu pupatul icoanelor, cozi la apa sfintita de un popa borfas etc, etc.
      Un spirit inalt se cultiva permanent, dar nu cu pupat icoane si habotnicie.
  • +5 (5 voturi)    
    Rolul Monicai Macovei! (Duminică, 14 septembrie 2014, 6:12)

    hotnewsfil [utilizator]

    Valul 'pro-Monica Macovei, de acum, este identic, ca scop nobil, consistenta si puritate morala, ca indarjire, fiind la fel de urat si de atacat de catre iliescieni, cu valul 'Piata Universitatii', din 1990. Si acum, prin sustinerea Monicai Macovei, ca si atunci cand cei din "zona libera de comunism', cei ce alcatuesc 'valul' sunt considerati, de catre tacutii fara sperante, niste visatori care incearca sa se lupte cu o imensa dihanie. Cei din valul actual sunt ferm convinsi ca : Desi invatamantul si sanatatea trebue sa fie, permanent, pe primul loc al preocuparilor tuturor politicienilor responsabili, aflati la putere sau in opozitie, in aceasta perioada, pe primul loc trebue sa se afle justitia, mentinerea acesteia pe calea pe care a apucat sa intre temeinic Fara justitie, nimic nu poate fi acum in Romania! Continuarea curatirii Romaniei de borfasi, de corupti, nu se poate asigura ferm, neabatut, decat de o mana forte, un om hotarat, cum a dovedit, din
    plin, ca este Monica Macovei. Este, insa, adevarat ca, pentru a fi la fraiele tarii, adica si ale justitie, Monica Macovei ar trebui sa castige, mai intai, alegerile, sa fie votata de cei mai multi dintre romani. Or, Monica Macovei este, inca, 'o necunoscuta', pentru cei mai multi alegatori potentiali. Patrunderea conceptiilor ei despre rolul justitiei este franata acum de borfasi, de polliticieni - marunti si oportunisti, in cvasitotalitate-, inhaitati trans-partinic, organizati in gasti (partide) imense, care stiu sa ii minta, sa ii ademeneasca pe romanii-orbi, tinuti metodic in statutul de 'asistati social'. Monica Macovei nu are in proprietate sau in folos discretionar posturi de televiziune care sa o prezinte favorabil, la scara nationala. Posturile TV existente ii sunt potrivnice, fiind detinute si intretinute de marii borfasi, de corupti, de politicienii lipsiti de caracter, care fac politica numai ca sa se imbogateasca sau sa isi satisfaca dorinta
    de putere nelimitata.
  • +3 (3 voturi)    
    Rolul Monicai Macovei! CONTINUARE! (Duminică, 14 septembrie 2014, 6:13)

    hotnewsfil [utilizator]

    Majoritatea populatiei, o masa de pomanagii care stau cu mana intinsa catre politicienii mincinosi, corupti, are creerele spalate si indoctrinate anti- Monica Macovei. Monica Macovei a inceput sa inchege o armata de voluntari, care au promis ca vor lua la picior intreaga tara, vor face asa zisa informare 'face-to-face', ca vor aduna astfel,'bob-cu-bob, milioane de voturi in favoarea Monicai Macovei. Cei mai multi dintre romanii onesti doresc succesul acestei formidabil de puternice femei, care sa mai uimeasca UE inca o data. Fiecare 'bob' poate fi buturuga mica ce rastoarna carul mare, firul de nisip care sa blocheze mecanismul neo-comunist ce a insfacat tara. Tot asa cum Piata Universitatii a invins prin puterea exemplului care a dat roade ulterioare, tot asa acum valul Monica Macovei, chiar daca nu va invinge definitiv in Noiembrie 2014, va germina in constiinta milioanelor de romani, a deciziei de a schimba efectiv rosturile
    tarii, incepand cu 2016
  • +3 (3 voturi)    
    Educarea copiiilor, din primii ani ai vietii lor! (Duminică, 14 septembrie 2014, 6:22)

    hotnewsfil [utilizator]

    Va rog sa accesati: htt://www.wwu.edu/depts/csl/download/CR_guide.pdf
    Veti descoperi : "A practical Guide for Integrating Civic Responsibility into the Curriculum"
    Acest ghid este folosit in scolile din SUA, pentru educarea civica a elevilor. Nu religiei in programul scolar, da istoriei religiilor, nu icoanelor in clasele de invatamint, da Educatiei civice, de nezdruncinat, pe viata, a responsabilitatii civice. Prima lectie, repetata mereu, trebue sa fie "cum sa invatati"-metoda de a invata, incepind cu esentialul pe care, apoi,cel ce invata, sa brodeze detatiile, orientate tot timpul pe structura esentiala. Cea mai mica nota trebue sa se dea celui "prins" ca a tocit, ca e papagal, ca nu stie sa desprinda esentialul dintr-un text, ca pune pe prim plan detaliile, ca nu a meditat asupra textului pe care pretinde ca l-a invatat. Stiinta, priceperea de a invata ceva, atit de straina scolii romanesti, trebue sa fie insusita, in primul
    rand, de profesori, sa fie o conditie eliminatorie a licentierii lor ca educatori, invatatori sau profesori de toate gradele. Daca n-au timp suficient sa predea o lectie, daca n-au spatiu suficient pentru a scrie textul unei lectii (in carti), profesorii trebue, in mod obligatoriu, sa trateze complet esentialul, folosirea economicoasa a detaliilor trebuind sa fie inclusa numai in masura strict necesara intelegerii esentialului. In jurul esentialului trebue sa se construiasca intreaga lectie. Un "esential" bine predat si bine inteles il inarmeaza pe omul-elev cu un instrument in plus pentru a-si construi o cariera, pentru dezvoltare spirituala trainica si pentru a deveni un cetatean veritabil in tara sa si in intreaga lume, solid ancorat in realitatea vietii, capabil sa discearna deliberat, prin vointa proprie, bine orientat, stapan pe el, demn, celula valoroasa a societatii umane, in deplin acord cu societatile de toate speciile de pe pamant (si cu cea
    a firelor de iarba, a cateilor,.).
    Sa generalizam stiintei invatarii!
  • -5 (5 voturi)    
    Partea 1 din 2 (Duminică, 14 septembrie 2014, 7:37)

    GRadu007 [utilizator]

    Femeia asta e de o mediocritate cumplita. Nici macar nu intelege ca cele 10 porunci constituie un intreg, ca e stupid sa iti inchipui ca merge si asa, adica sa respecti doar 3 din 10 (cum iti convine tie la un moment dat, ca sa impaci si capra votului din Romania si varza de Bruxelles) si sa le ignori fara nici o pierdere pe celelalte, ca mai putin importante si cam incorecte politic.

    Iar povestea aia cu istoria religiilor in scoli e deja o smecherie fumata si obosita rau de tot a ateilor care cauta votul popular incercind sa-i prosteasca pe oameni ca, in ciuda aparentelor, ei sint credinciosi de fapt, iar studiul Bibliei ori istoria religiilor e cam tot aia, doar ca istoria religiilor e o chestie mai elevata, mai occidentala, mai moderna, mai intelectuala.

    "Monica Macovei a declarat ca este important ca la scoala copiii sa invete valorile morale crestine si istoria religiilor."

    Nu vad legatura intre cele doua, dupa cum nu vad care ar fi dificultatea in a invata valorile crestine. Nu a le invata e problema, ci a le asimila si a le respecta cu sfintenie. Ori asta nu se poate fara credinta, iar istoria religiilor nu e de absolut nici un folos aici.

    Apoi, nu exista o "Istorie a religiilor", exista atitea citi autori. Unele mai bune, altele mai proaste. Nu mi se pare o materie de studiu obligatorie. Oricine e interesat poate sa citeasca o astfel de carte (sau mai multe) la orice virsta devine interesat de subiect, exact la fel ca pe orice alta carte de istorie sau roman politist. Nu ai nevoie de explicatii sau supervizare ca sa citesti si sa intelegi o succesiune de fapte istorice.
    • 0 (0 voturi)    
      Fundamentalism (Luni, 15 septembrie 2014, 11:24)

      Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui GRadu007

      Ideea lui Macovei era ca, daca tot se afiseaza ca mari crestini, sa respecte "macar 3 din cele 10" porunci. A folosi asta pentru a afirma ca Macovei e mediocra este o abordare atat de dogmatica si lipsita de logica incat frizeaza fundamentalismul.

      Pe de alta parte, in ce fel s-a demonstrat ce cele 10 "porunci" constituie un intreg? In ce fel, fiecare luata separat, nu mai este valabila? De ce nu poate exista si o a unsprazecea? Numai pentru ca apar ca atare intr-o carte considerata arbitrar de unii ca fiind "adevarata"?

      Spre deosebire de religia predata ca un adevar de la sine inteles ce nu necesita analiza sau demonstratie, istoria religiilor este cultura. Intr-adevar, poate fi cititita din carti dar la fel pot fi citite matematica, biologia, istoria... Deci, dupa logica dumitale, la ce bun sa mai mergem la scoala? Putem invata singuri, acasa, la orice varsta, nu?
  • -3 (3 voturi)    
    Partea 2 din 2 (Duminică, 14 septembrie 2014, 7:38)

    GRadu007 [utilizator]

    Nici religia nu ar trebui sa existe ca materie de studiu in scoala. Ce mai face familia si biserica daca scoala se ocupa de educatia religioasa a copiilor? Nu ar fi mai bine daca parintii si-ar lua copiii de mina si, duminica dimineata, s-ar duce impreuna la biserica in loc sa mearga la strand, la circiuma sau sa zaca acasa, cu nasul in televizor sau in vodca?

    Si nici statul nu ar trebui sa se ocupe de organizarea invatamintului. Printre altele, desfiintarea ministerului invatamintului ar avea si marele avantaj ca nu i-am mai auzi pe politruci dindu-si cu parerea despre ce si cum cred ei ca trebuie sa invete copiii la scoala. Ce naiba de importanta pot avea parerile despre cum trebuie organizat invatamintul ale unor Basescu, Ponta, Dragnea, Udrea si a tot restului clasei politrucice?

    Plus ca am scapa de o gramada de ONG-uri si de parerile lor primite "de afara", odata cu finantarea, despre cum ar trebui statul sa spele creierii natiunii.
  • +4 (4 voturi)    
    Religia (Duminică, 14 septembrie 2014, 7:39)

    dana_s [utilizator]

    Religia - o fraza de dansii inventata. Ca cu a ei putere sa va aplece-n jug...
    Mihai Eminescu
    In loc de religie, as introduce cate putin din fiecare materie care sa permita copiilor ca, in cls. a XII-a, sa zicem, sa fie in stare sa inteleaga in intregime filmul Zeitgeist:
    Filmul documentar Zeitgeist, cu subtitrare in Romana
    ww.youtube.com/watch?v=WbcNrgVA9Y8
  • +4 (4 voturi)    
    Opinia d-nei Macovei despre religie, (Duminică, 14 septembrie 2014, 9:52)

    Inna100 [utilizator]

    ... importanta istoriei religiilor, cat si despre evaluarea clara in cateva cuvinte a clicii de " pseudo politicieni ipocrito- religioso-credinciosi " care ne sufoca viata in ultimii ani, o impartasesc pe deplin. Eu o sa o votez, pentru ca .. ma reprezinta!
    Si, imi doresc din tot sufletul ca bunul Dumnezeu sa dea mintea romanului cea de pe urma, si sa votam , in sfarsit o persoana inteligenta, corecta, echilibrata, cu coloana vertebrala! Si, pentru ca are curajul si puterea sa se arunce in lupta, impotriva acestor... mizerii care ne otravesc vietile de nepermis de multi ani, cred ca ii pasa cu adevarat de noi, de viitorul copiilor nostri
  • +3 (3 voturi)    
    la ordin (Duminică, 14 septembrie 2014, 9:52)

    revo [utilizator]

    Pai nici popii nu au nimic de-a face cu credinta. Cei mai multi sunt inregimentati, primesc fonduri si parohii pe criterii de apartenenta politica, fara a se inscrie oficial intr-un partid, sau pur si simplu sunt la ordinul serviciilor de securitate din care fac parte. Stiti foarte bine ca au fost inregimentati pe vremea comunistilor, aveau sarcini precise de a raporta tot ce misca in comunitati. Situatia nu s-a schimbat, vedeti cele 2 cazuri clare despre care a scris presa: popa profesor care trebuia sa interogheze copiii la scoala si sa raporteze "dusmanii" care apartineau altei culte; directiva ministrului Stanoievici catre preotii aflati in afara granitelor de a strange informatii despre romanii plecati (adica alti potentiali dusmani ai lui Ponta, la alegeri). Pe langa informatii, biserica este folosita ca agent electoral.
    Asta este tristetea si ticalosia cea mare: si popii, si primarii trebuie sa faca sluj in fata celui de la putere, ca sa fie sprijiniti sa-si faca treaba. Toti sunt dependenti de cel care are painea si cutitul la un moment dat. Este principala cauza pentru care guvernantii nu doresc dezvoltarea si bunastarea societatii. Un om independent, intr-o societate prospera, nu mai poate fi manevrat si manat de la spate ca un animal rupt de foame si inspaimantat.
  • -4 (4 voturi)    
    monica (Duminică, 14 septembrie 2014, 10:37)

    IulianBrabete [anonim]

    daca iei mai mult de 5% in 5 minute imi dau demisia din functia de pensionar!SUCCESURI!
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Duminică, 14 septembrie 2014, 10:40)

    vitan.sandu [utilizator]

    Chiar asa, cum pot politicieni "fara nici un Dumnezeu" sa se bata, inclusiv pe tema credintei?! Avem insa si noi o certitudine: oricat se vor stradui ei, nu au nici o sansa, cine este credincios asa ramane, cine nu Dumnezeu sa-l ierte.
  • +6 (6 voturi)    
    Asa cum nici "institutia nasiei" nu are nimic (Duminică, 14 septembrie 2014, 11:53)

    Maniu [utilizator]

    in comun, asa cum e practicata de un Oprea, Ponta, cu credinta crestina ci mai degraba cu un ritual pagan sau medieval de juramint de credinta si sprijin reciproc INTRU CELE RELE!
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Duminică, 14 septembrie 2014, 12:37)

    dragos234 [utilizator]

    N-are cu cine. Tzarano-cocalarii sunt prea multi.
    • -4 (4 voturi)    
      opinia mea (partea 1) (Duminică, 14 septembrie 2014, 16:45)

      GRadu007 [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      Cele 10 porunci constituie un intreg, e stupid sa iti inchipui ca merge si asa, adica sa respecti doar 3 din 10 (cum iti convine tie la un moment dat, ca sa impaci si capra votului din Romania si varza de Bruxelles) si sa le ignori fara nici o pierdere pe celelalte, ca mai putin importante si cam incorecte politic.

      Iar povestea aia cu istoria religiilor in scoli e o smecherie (deja obosita rau de tot) a ateilor care cauta votul popular incercind sa-i prosteasca pe oameni ca, in ciuda aparentelor, ei sint credinciosi de fapt, iar studiul Bibliei ori istoria religiilor e cam tot aia, doar ca istoria religiilor e o chestie mai elevata, mai occidentala, mai moderna, mai intelectuala.

      "Monica Macovei a declarat ca este important ca la scoala copiii sa invete valorile morale crestine si istoria religiilor."

      Nu vad legatura intre cele doua, dupa cum nu vad care ar fi dificultatea in a invata valorile crestine. Nu a le invata e problema, ci a le asimila si a le respecta cu sfintenie. Ori asta nu se poate fara credinta, iar istoria religiilor nu e de absolut nici un folos aici.
      • 0 (0 voturi)    
        opinia ta (Luni, 15 septembrie 2014, 11:29)

        Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui GRadu007

        Ti-am raspuns la comentariul cvasi identitc de mai sus. Te gandeai ca merge ca la rugaciune: daca repeti ceva de multe ori, devine adevarat? :)
    • +3 (3 voturi)    
      Ba are (Duminică, 14 septembrie 2014, 17:49)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      Votati cu ea si luati cu dvs toti cunoscutii. Daca toti necocalarii facem asa, sa vedeti ce multi suntem.
  • +1 (1 vot)    
    subscriem (Duminică, 14 septembrie 2014, 13:28)

    Gaby51 [utilizator]

    Cei ,,sapte ani de acasa'' cuprind si un minim de educatie religioasa , excluzand ateii.
  • -2 (2 voturi)    
    DEONTOLOGILOR (Duminică, 14 septembrie 2014, 13:36)

    vitan.sandu [utilizator]

    Nu poatti decat ceea ce va convine, chiar daca sunt comentarii decente. Rusinica.....
  • -6 (6 voturi)    
    MM nu crcile te deranjeaza ci politicienii farisei (Duminică, 14 septembrie 2014, 14:05)

    andreesanu [utilizator]

    Exprimare nefericita MM,ar trebui sa te deranjeze politicienii farisei si nu crucile !!!.
    Crucea nu face politica !!!,reprezentantii bisericilor mai calca strimb ,asta-i adevarat si mai umbla cu lucruri necurate sa incline balanta spre nevolnicii zilei.
    • 0 (0 voturi)    
      Ba si crucile (Luni, 15 septembrie 2014, 11:30)

      Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Si crucile deranjeaza. Si politicienii farisei.
  • -7 (7 voturi)    
    e irelevant cum sunt afisate aci comentariile (Duminică, 14 septembrie 2014, 14:58)

    mihaitzateo [utilizator]

    Religia nu o sa fie scoasa din scoli,pentru ca dna Macovei nu o sa castige alegerile.
    A pierdut si din putinul de il avea,cu idea de a scoate religia din scoli.
    Acum revenind la titlu,e irelevant ce se afiseaza pe aci la comentarii,fata de parerea majoritatii celor de vor vota din Romania.
    Asta ca sa stie si dnele si dnii redactori de aci,cum va fi treaba.
    Daca nu le convine cum e pe aci,pot sa plece prin tarile baltice,unde ateismul e foarte puternic.
    • 0 (0 voturi)    
      Bineinteles (Luni, 15 septembrie 2014, 11:33)

      Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

      Din pacate, ai dreptate: e irelevant pentru ca aici posteaza cei cu o inteligenta si cultura peste medie, cei fara wc in curte, cei care nu cred ca soarele se invarteste in jurul pamantului, cei care se informeaza din mai multe surse... Iar in Romania, acestia sunt o minoritate.
  • +6 (6 voturi)    
    Subscriu (Duminică, 14 septembrie 2014, 16:38)

    Caligula [utilizator]

    La urma urmei, e vorba de libertatea de constiita. Nu e normal ca orele de Economie Politica sau Socialism Stiitific sa fie inlocuite cu orele de Religie.
  • -3 (3 voturi)    
    opinia mea (partea 2) (Duminică, 14 septembrie 2014, 16:46)

    GRadu007 [utilizator]

    Nu exista o "Istorie a religiilor", exista atitea citi autori. Unele mai bune, altele mai proaste. Nu mi se pare o materie de studiu obligatorie, mai ales ca istoria nu e o stiinta. Oricine e interesat poate sa citeasca o astfel de carte (sau mai multe) la orice virsta devine interesat de subiect, exact la fel ca pe orice alta carte de istorie sau roman politist. Nu ai nevoie de explicatii sau supervizare ca sa citesti si sa intelegi o succesiune de fapte istorice.

    Nici religia nu ar trebui sa existe ca materie de studiu in scoala. Ce mai face familia si biserica daca scoala se ocupa de educatia religioasa a copiilor? Nu ar fi mai bine daca parintii si-ar lua copiii de mina si, duminica dimineata, s-ar duce impreuna la biserica in loc sa mearga la strand, la circiuma sau sa zaca acasa, cu nasul in televizor sau in vodca? Si nici statul nu ar trebui sa se ocupe de organizarea invatamintului. Printre altele, desfiintarea ministerului invatamintului ar avea si marele avantaj ca nu i-am mai auzi pe politruci dindu-si cu parerea despre ce si cum cred ei ca trebuie sa invete copiii la scoala. Ce naiba de importanta pot avea parerile despre cum trebuie organizat invatamintul ale unor Basescu, Ponta, Dragnea, Udrea si ale tot restului clasei politrucice? Plus ca am scapa de o gramada de ONG-uri si de parerile lor primite "de afara", odata cu finantarea, despre cum ar trebui statul sa spele creierii natiunii.
    • 0 (0 voturi)    
      Iar? (Luni, 15 septembrie 2014, 11:34)

      Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui GRadu007

      Iar dau de tine cu acelasi comentariu? Am crezut ca mi s-a stricat scroll-ul...
  • 0 (0 voturi)    
    Propunere (Duminică, 14 septembrie 2014, 17:03)

    calincb [utilizator]

    Cred că n-ar fi rea iniţierea unei propuneri legislative prin care să se acorde politicienilor care nu supravieţuiesc fără un sobor de preoţi, câteva locuri de la buget (fără plată), la un schit, undeva în munţi. Acolo, atmosfera monahală va fi propice propagării doctrinei PSD (sau alteia) eventualelor grupuri de turişti.
  • -1 (1 vot)    
    generalizarea catorva evenimente nu-i inteligenta (Duminică, 14 septembrie 2014, 18:43)

    mihaiionescu2 [utilizator]

    Pentru parintii care nu vor ca la scoala sa fie predata religia crestin-ortodoxa. Inainte de a va face publica optiunea incercati un mic exercitiu de imaginatie: tocmai ati aflat ca tumoarea copilului este maligna. Urmeaza un coctail de chimiterapie si radioterapie. Nimic garantat, doar multa suferinta. Nici statistica tratamentului nu este imbucuratoare, doar putini supravietuiesc. Este adevarat ca exemplul e unul la limita, dar este foarte real. In aceasta realitate eu nu am intilnit inca parinti atei, ci dimpotriva, si asta incepind cu 1992. Este adevarat ca nu i-am chestionat pe toti, dar toti cu care am intrat in contact se rugau pentru copii lor. Unii dintre ei fosti atei convinsi, intelectuali si vasnici insultatori ai “popimii”. Un singur eveniment si “credinta” lor s-a schimbat radical. Religia crestin-ortodoxa oferta repere ferme si asta de peste 2000 de ani. Traditia romaneasca este crestin-ortodoxa. Optiunea de a lasa un copil fara repere si fara traditie este una cu urmari ireversibile. Au mai incercat si altii cu ai lor copii si acum depresia este la ea acasa. Ridicati in slavi libertatea copilului de a decide ? Uitati-va si la urmarile acestei libertati la nivel national, nu exemple ridicole, de genul: “am un copil crescut si educat in deplina libertate in marele stat X si este super OK”. Nu ati auzit de nici un coleg de-al lui care ia medicatie anti-depresiva ? Sigur ca nu, aceste lucruri nu se spun public. Dar intrati pe statisticile multianuale privind depresia la copii si analizati-le. Lectura placuta !
    • +1 (1 vot)    
      Diferente (Luni, 15 septembrie 2014, 7:45)

      dana_s [utilizator] i-a raspuns lui mihaiionescu2

      Una este credinta, rugaciunea, recunostinta, spiritualitatea autentica, si cu totul altceva, religia.
      Datoria ta, ca parinte, este sa-ti educi copilul de mic, sa-i pui la dispozitie surse de informare si dinspre 'partea adversa', la care eventual, tu, nu ai avut acces, pentruca acesta sa poata intelege corect lucrurile, sa devina mai tolerant, sa apere adevaratele valori (sta in legea firii, daca nu esti indoctrinat), si sa aleaga in cunostinta de cauza.
      • 0 (0 voturi)    
        alegerea in cunostinta de cauza (Luni, 15 septembrie 2014, 9:49)

        mihaiionescu2 [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

        Cam de la ce varsta apreciati ca poate un copil sa gestioneze informatii contradictorii si poate sa aleaga in cunostinta de cauza ? Cand poate sa vada "adevarata" fata a lucrurilor precum si diferenta dintre propovaduire si fapta ? Cand poate intelege ca greseala unui om poate fi privita si prin prisma efortului aceluia de a nu mai gresi ? Cand poate sa gestioneze o rupere fata de reperele familiare, fata de traditie ? Cand poate aprecia corect faptul ca ceea ce numim "istoria umanitatii" are o latura plina de cruzime, inclusiv partea care priveste istoria religiilor ?
        Ati incercat vreodata sa prezentati unui copil doua rezolvari ale aceleasi probleme si sa-i dati masura relativitatii alegerii ? Sau ceva mai simplu: sa-l convingeti sa nu manince mai mult de X prajituri pe saptamina, fara amenintari (nici de genul "o sa faci bube pe limba") si fara argumente coercitive (in categoria coercitiv intra si: "o sa se supere mama/bunica/catelu" si alte variante de santaj sentimental ).
        • 0 (0 voturi)    
          educatie onesta (Luni, 15 septembrie 2014, 11:27)

          dana_s [utilizator] i-a raspuns lui mihaiionescu2

          Copilul are incredere totala in parintele lui.
          Care, fiind matur, trebuie sa fie in stare sa gestioneze informatii contradictorii, sa discearna binele de rau si sa-l transmita copilului. Mai tarziu, acesta isi va face propriile cautari si va fi recunoscator sa constate ca drumul pe care a fost 'pus' este cel bun, al recunoasterii si ocrotirii adevaratelor valori, al bunavointei, tolerantei, dreptatii, cooperarii, demnitatii, onoarei, al cunoasterii continue.
          Lucrurile acestea se fac prin joc, prin dezvoltarea abilitatilor de comunicare, a capacitatii de a intelege si accepta pierderea, pentruca sansa, contexul nu va fi obligatoriu, tot timpul, de partea ta. Asa e lumea in care traim, cam asta inseamna 'egalitate de sanse' in raport cu toata lumea.
          ...cu prajiturile... Copilului ii dai sa manance. Ce trebuie, cat trebuie si cand trebuie, cu respect si atitudine corecta fata de aceasta activitate, nu cu avioane si povesti.
          Dincolo de marketingul alimentar absolut ipocrit, pervers, nociv, pe care cei mici nu sunt in stare sa-l perceapa, sa-i estimeze consecintele absulut periculoase si sa-l evite. Avand incredere deplina in tine in primul rand, si nu in televizor, copilul isi va face bune obiceiuri alimentare, nu va fi obez, deja obosit, cu sindrom ADHD sau, poate, depresiv.
      • 0 (0 voturi)    
        Dana, ai un plus... (Luni, 15 septembrie 2014, 11:47)

        Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

        ... pentru o abordare excelenta: "Nu incerc sa-mi impun punctul de vedere decat in masura in care pot sa-i demonstrez valabilitatea. Altfel, permit celuilalt sa-si hotarasca singur valorile, incercand sa-i ajut demersul in mod obiectiv". Superb!
    • +1 (1 vot)    
      Pe undeva e normal (Luni, 15 septembrie 2014, 11:39)

      Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui mihaiionescu2

      Pot sa inteleg ca cineva sa devina religios atunci cand e inghesuit intr-un colt, fara nici o sansa. Din pacate, asta nu demonstreaza adevarul religiei ci doar speranta umana in fata inevitabilului.
  • 0 (0 voturi)    
    Draga Monica, (Luni, 15 septembrie 2014, 11:23)

    Ponta [utilizator]

    Tu, cam ce ai vrea sa pupi???
    Crezi ca ar fi posibil a exista doua Monica Lewinsky?
    Adica de ce nu? Romania nu poate iesi in evidenta si altfel?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică