Monica Macovei vrea sa scoata ora de religie din scoli

de C. Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 12 septembrie 2014, 16:32 Actualitate | Politic

Monica Macovei si-a lansat candidatura la prezidentiale
Foto: Captura macoveipresedinte.ro
Europarlamentarul Monica Macovei, candidat la prezidentiale, a declarat vineri, la Timisoara, in cadrul unei intalniri cu oameni de cultura, ca religia nu are ce cauta in scoli, iar ora de religie trebuie inlocuita de istoria religiilor. "Religia nu are ce cauta in scoli, ci istoria religiilor ar trebui sa fie introdusa. Lasa copilul sa-si aleaga singur religia si da-i istoria religiilor, care reprezinta de fapt istoria umanitatii, e multa cultura generala acolo", a declarat Macovei citata de pressalert.ro.

Macovei s-a aratat indignata si de faptul ca Guvernul Ponta finanteaza bisericile in loc sa finanteaza evenimentele culturale. "Saptamanal, din fondul de rezerva se dau bani pentru biserici, pentru asta sunt bani. "Daca aveti bani pentru biserici, dati si pentru cultura", asa trebuie sa le spuneti guvernantilor. Bani sunt, exista acest fond de rezerva care ar trebui folosit atunci cand este nevoie, in caz de calamitati, inundatii, etc, dar 90 % din acesti bani s-au dus la biserici. Mai bine s-ar da acesti bani caminelor de batrani", a explicat Monica Macovei citata de pressalert.ro.












Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Barbatul acuzat de asasinat la comanda mafiei italiene spune ca i sa facut o inscenare. Probele din dosar care il contrazic

Alexandru Gaina, individul acuzat ca la comanda mafiei italiene a ucis un om de afaceri roman, a vorbit in exclusivitate pentru Stirile Pro TV.
53608 vizualizari
  • +88 (114 voturi)    
    Da! (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:30)

    corvus coraX [utilizator]

    Un motiv în plus să votez cu Monica Macovei.
    • -20 (52 voturi)    
      vorbe (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:48)

      danimesh [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      Cu tot respectul pentru doamna Macovei, dar aceste idei apar numai in prag de alegeri....de ce nu a facut-o pana acum?
      Daca va reusi acest lucru, subscriu la cele scrise de tine :)
      • +54 (64 voturi)    
        prin OUG? (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:52)

        mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui danimesh

        Femeia isi spune parerea, initiaza legea (daca poate) penalmentul voteaza. Sau nu. Dar sa spui chestia asta, evident are "cojones".
      • +5 (57 voturi)    
        dimpotriva! (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:55)

        outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui danimesh

        Prin aceste declatratii risca sinuciderea politica, avand in vedere ca o mare masa de oi or sa o urasca. :) vreau un candidat demn, nu unul care se da in staba cu popii in campania electorala!
        • +37 (41 voturi)    
          te contrazici (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:02)

          codo [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

          A fi demn inseamna tocmai a spune ceea ce crede, nu ceea ce vor masele sa auda. MM nu vizeaza paturile sociale cumparabile de popi si de primari, ci pe cele de cetateni care judecata singuri dar le este sila/lene sa voteze. Nu poti sa multumesti pe toata lumea. Bravo ei ca spune ce crede, proiectul ei imi place si il sustin.
          • +4 (12 voturi)    
            nu ma contrazic, bro :) (Vineri, 12 septembrie 2014, 18:45)

            outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui codo

            pai tocami asta vroiam sa zic, ca vizeaza minoritatea, nu majoritatea oilor (cumparate de popi - da, cred ca e o majoritate, poate de aici si neintelegerea). Adica a fi demn, e sa actionezi conform principiilor tale, nu dupa conjunctura (prostime multa care vrea religie). Bravo ei, o voi vota si eu! Asadar, nicio contradictie, doar ipoteze difereite (probabil), si anume ca oile sunt majoritare.
        • +18 (28 voturi)    
          E un risc (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:24)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

          si eu cred ca nu era cazul sa porneasca razboiul cu biserica dar ideea e de un mare bun simt.

          Din pacate, bunul simt nu prea tine in campanie... iar biserica are ceva forta, nu degeaba Ponta si Udrea s-au grabit sa le dea 'respectul'
        • +26 (32 voturi)    
          de ce ești așa sigur?! (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:48)

          corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

          Există un număr tot mai mare de români care doresc scoaterea religiei din școli. S-ar putea să ai supriza ca acest subiect de campanie să-i aducă Monicăi Macovei un plus de voturi. Asistăm în acest moment la ingerință abuzivă a bisericii ortodoxe în toate deciziile importante care privesc societatea românească, cu toate că, nicăieri în Constituție nu se specifică că am fi vre-un stat religios sau creștin ortodox, garatându-se doar libertatea credințelor.
          • +11 (13 voturi)    
            nu sunt sigur, doar am evidentiat curajul dansei (Vineri, 12 septembrie 2014, 18:49)

            outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

            mi-as dori sa fie asa!
        • +14 (18 voturi)    
          Si logica ta fiind... (Vineri, 12 septembrie 2014, 18:00)

          ac [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

          ... hai sa declaram BOR love si sa pupam icoane ca nu sintem votati de megaortodocsi. Nu, multumesc. Prefer sa-mi iau vesta cu lanturi si sa navighez impotriva curentului. Cum si fac de 42 de ani.
          • +9 (9 voturi)    
            nu stiu de unde ai scos asta (Vineri, 12 septembrie 2014, 18:53)

            outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui ac

            eu sunt secularist (si ateu, si roacker) :) Tocmai, ziceam ca nu s-a compromis facand ce si-ar dori majoritatea oilor care merg la vot si care cad in ortodozism patriotard.
        • +19 (23 voturi)    
          Cineva trebuia sa o spuna - bravo Macovei (Vineri, 12 septembrie 2014, 18:41)

          Caligula [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

          Eu cred ca fiecare are dreptul sa-si aleaga religia, sau sa aleaga nicio religie. Statul nu poate favoriza nicio religie sau religia, si experienta SUA arata ca o astfel de atitudine - de punere pe un picior egal a tuturor - duce de fapt la o re-vitalizare a peisajului religios. Asta e un bun motiv de sustinere a candidaturii lui Macovei in egala masura de cei care cred cat si de cei care nu cred in religie.
    • +32 (42 voturi)    
      Clar (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:50)

      Xorxe [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      Bravo ei!
    • -17 (25 voturi)    
      ..... in schimb ...... (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:36)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      In schimb a pierdut votul meu.
      • +9 (13 voturi)    
        așa-i în viață (Vineri, 12 septembrie 2014, 18:35)

        corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        Nu le poți avea pe toate... Din fericire ai alternative, bugăt...
      • +10 (10 voturi)    
        :) (Vineri, 12 septembrie 2014, 21:00)

        uzu [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        votul tau pe care sunt foarte sigur ca nu l-a avut vreodata.
  • -10 (44 voturi)    
    titlul de Antena3 (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:41)

    dan24 [utilizator]

    Existau variantele "Macovei doreşte separarea şcolii de religie" sau "Macovei: Religia nu trebuie impusă copiiilor".
    Toa'rşa Ivanov, poate ne explicaţi cum anume poate preşedintele ţării să introducă, să scoată sau să modifice curicula şcolară în ţara asta. Eu recunosc că nu cunosc mecanismul. Faptul că a zis că nu are ce căuta nu e sinonim cu a spune că o va elimina.

    Vă faceţi de râs, pe bune.
    • +9 (13 voturi)    
      Te-ai facut de ras (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:34)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui dan24

      Prin ineptiile sustinute. Presedintele poate sa faca acest lucru prin de la a cere Guvernului pana la a initia o lege. Are foarte multe cai pe care nici macar un parlamentar sau un ministru nu le au. Gandire de A3.
      • 0 (6 voturi)    
        tu te-ai facut de ras ! (Vineri, 12 septembrie 2014, 21:03)

        uzu [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        "cai pe care nici macar un parlamentar sau un ministru nu le au" ?
        pai daca presedintele initiaza o lege, cine o voteaza ? tata ? nu tot parlamentul ?
        deci presedintele nu poate face o schimbare pe care parlamentul nu o doreste decat prin referendum ... dar vezi tu ca noi la referendum am ales sa avem doar 300 de parlamentari si nici azi parlamentul n-a catadicsit sa ne onoreze dorinta.

        daca taceai nu stia lumea ca esti ... modest in gandire. uite acuma au aflat toti ...
  • +35 (51 voturi)    
    Are votul meu (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:43)

    coco04 [utilizator]

    Clar!
  • +43 (59 voturi)    
    da, are votul meu! (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:45)

    outside_the_wall [utilizator]

    e singura care nu face compromisuri cu hotii BOR! Bravo!
  • +36 (44 voturi)    
    de acord (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:45)

    #SCHIMBARE [utilizator]

    acum e clar ca votez cu ea....sunt ortodox, ai mei la fel...dar asta nu e motiv sa se predea copiilor mei religia ortodoxa ... religia se invata de acasa nu la scoala..unde nu are ce cauta imprimarea unei anumite religii obligatoriu...si acest obligatoriu este evident prin neobligativitatea punerii acestei materii ultima sau prima ora din ziua de curs..astfel fiind pe la mijlocul zilei in mare parte atrunci copii neavand cu cine sa fie lasati devin "obligatoriu" cursanti
  • -31 (45 voturi)    
    Ce kkt sa stie un copil ... (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:50)

    fghr [utilizator]

    in a si alege religia?

    Nu stiu prin ce clasa se face religia , dar eu unul nu mi las copilul sa ia decizii de capul lui , mai ales ca nu vorbim de alesul culorii la sosete...

    Asa gogomanie mai rar aud....
    • +12 (18 voturi)    
      Bravo (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:57)

      CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui fghr

      Să nu care cumva să-ți înveți copilul să gândească cu capul propriu. Așa se va adapta mai bine în țara asta de gânditori profunzi de gânduri deja rumegate de alții.
      • -8 (12 voturi)    
        Tu in schimb esti foarte original (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:13)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

        Cliseele astea stupide rumegate de altii nu te deranjeaza?
        • +7 (9 voturi)    
          ... (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:54)

          CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

          Scuze, nu știam că încurajarea unui copil să gândească este un clișeu.
          • -1 (3 voturi)    
            Nici eu nu stiam ca educatia e ceva nociv (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 14:50)

            Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

            Nu stii pentru ca vorbesti din ce iti imaginezi tu ca ar fi bine, fara sa aiba legatura cu realitatea vietii, a naturii umane si a educatiei.

            Desi eu n-am spus ceea ce spui tu, nu te ajuta cu nimic sa gandesti daca nu ai niste informatii si niste experienta. Poti sa gandesti pana iti fierbe apa in radiator, ca te ajuta doar sa-ti dai seama ca n-ai ajuns nicaieri.

            Faptul ca imbratisezi niste clisee care se opun altor clisee nu e neaparat o virtute si nu te face mai special.
      • -5 (9 voturi)    
        . (Vineri, 12 septembrie 2014, 20:33)

        fghr [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

        Nu cred ca mi ar fi f usor in casa avand un copil musulman :) ca l am lasat eu sa aleaga prin clasa 3-4 ce religie sa urmeze si la mintea lui de copil i sa parut mai interesant cum suna Mahomed...

        Nu am inca copii si imi permit sa mai si glumesc, dar e omare prostie sa lasi un copil de scoala sa generala sa ia decizii importante de capul lui ..
    • +13 (19 voturi)    
      Bravo. (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:58)

      mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui fghr

      Bravo, corect. Ce e aia, alegere. Se strica moastele daca copii asteapta pana la 15 ani.
      In alta ordine de idei... nu ai inteles. NU te opreste nimeni sa-l duci la biserica, sau la MOASTE, doar ca nu va face asta cu scoala. deaaaah
    • +3 (11 voturi)    
      Avand in vedere cum vorbesti (Vineri, 12 septembrie 2014, 18:13)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui fghr

      mai ales cand e vorba si de copilul tau, nu ma mir!
    • +5 (7 voturi)    
      bah (Vineri, 12 septembrie 2014, 21:01)

      englez [anonim] i-a raspuns lui fghr

      Daca ar studia istoria religiilor cum zice macovei ar putea pe baza cunostintelor acumulate sa-si aleaga singur religia.
      Asa ca ii lasam la mana popilor BOR sa-i invete la matanii si AJUTA-MAdoamne
      RUSINE
  • +35 (43 voturi)    
    Ce frumos ar fi - Mircea Eliade predat in (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:51)

    popestii [utilizator]

    scolile din tara sa natala!! MIRCEA ELIADE - Istoria Credintelor si ideilor Religioase - cuvant inatnte... "[..] orice manifestare a sacrului este importantă; orice rit, orice mit, orice credinţă sau figură divină reflectă experienţa sacrului, şi prin urmare implică noţiunile fiinţă, semnificaţie şi adevăr. Aşa cum am observat cu altă ocazie, este greu să ne imaginăm cum ar putea
    funcţiona spiritul uman fară a avea convingerea că ceva ireductibil real există în lume; şi este cu neputinţă să ne închipuim cum ar putea să apară conştiinţa, fară a conferi o semnificaţie impulsiun ilor şi experienţelor
    omului." Cum suna asa un inceput de ora la scoala?
    • +14 (20 voturi)    
      Hehe (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:49)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui popestii

      Textul de mai sus e generator de infarct preoţesc :)
  • -18 (46 voturi)    
    Credeam ca am cu cine sa votez... (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:52)

    DanDa [utilizator]

    Cand am citit titlul mi-am zis: "gata, asta e! Acum am cu cine sa votez! Macovei scoate religia din scoli. E foarte bine" Citind articolul m-am desumflat imediat: vrea sa inlocuiasca doar titlul orei din "religie" in istoria religiei". Stiu ca nu e acelasi lucru dar in scoala tot indoctrinare religioasa se va face indiferent de denumirea orei de religie. Ora de religie trebuie scoasa in afara scolii. Vrei religie? Ai biserici mai dese decat magazinele de paine. Faceti scoala de duminica la biserica (unde nu se va duce nimeni), faceti ce vreti dar scoateti religia in afara scolii. Definitiv.
    • +23 (29 voturi)    
      nu cred (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:05)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui DanDa

      Istoria religiilor nu o pot preda popii. E cu totul altceva, proiectul ei este foarte bun.
      • -2 (4 voturi)    
        clarificare (Vineri, 12 septembrie 2014, 20:41)

        DanDa [utilizator] i-a raspuns lui codo

        Nici acum religia nu o predau popii. La scoala unde sunt copiii mei la religie vine chiar o femeie. Indoctrinare se poate face de oricine sub orice titulatura a materiei daca asa e ordin de la inspectorat respectiv biserica.
        • +6 (8 voturi)    
          de ce nu (Vineri, 12 septembrie 2014, 23:07)

          sisif.sisif [utilizator] i-a raspuns lui DanDa

          dece nu ii retragi de la ora de religie?
          ii ceri monicai macovei sa interzica religia dar tu nu ai cojones sa spui nu unei preotese?
    • +18 (20 voturi)    
      confundati (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:09)

      alexro [utilizator] i-a raspuns lui DanDa

      Confundati amarnic istoria religiilor cu religia. Prima este o abordare rationala si explicativa (de la nasterea ideii de religie, i.e. trecerea de la vanat la agricultura) ce nu are nimic de a face cu indoctrinarea. Nu va pretind sa il cititi pe Eliade, dar nu ar fi rau sa o faceti ... aveti o trimitere chiar in comentariul de deasupra celui al dvs.
      • 0 (2 voturi)    
        clarificare (Vineri, 12 septembrie 2014, 20:43)

        DanDa [utilizator] i-a raspuns lui alexro

        Nu confund nimic. In TEORIE aveti perfecta dreptate. Practica ne omoara. Indoctrinare se poate face de oricine sub orice titulatura a materiei daca asa e ordin de la inspectorat respectiv biserica. Le trebuie doar un pretext care sa tina de religie.
      • +1 (1 vot)    
        Esti comic... (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 14:56)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui alexro

        Cine poate spune rational si explicativ, in afara religiei, cum s-a "nascut ideea de religie"? "Trecerea de la vanat la agricultura"?? Si zici ca povestile astea nu sunt indoctrinare?
    • -6 (14 voturi)    
      ”istoria religiei” la clasa I!! (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:22)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui DanDa

      Da, pare o idee genială!!

      Probail va fi și predată de fosta profesoară de religie, devenită specialistă în istoria religiilor!!!
      • +5 (11 voturi)    
        A zis asta doar pentru ca... (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:45)

        Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        A zis asta ca sa nu le pocneasca vena vajnicilor crestini ca li-l scoate din scoli de tot pe Mos Craciun... asta... Dumnezeu. Iti dai seama ca nu se pune problema sa-i invete chiar pe cei de clasa intai istoria religiilor.

        Oricum, e inca un motiv pentru a o vota.
      • +4 (4 voturi)    
        DE CE (Vineri, 12 septembrie 2014, 21:04)

        englez [anonim] i-a raspuns lui king david hotel

        trebuie in clasa I??//
    • +11 (19 voturi)    
      nu poate fi indoctrinare (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:26)

      radu_ [utilizator] i-a raspuns lui DanDa

      Atata timp cat se ocupa de toate religiile este un pas inainte.

      In primul rand trebuie predata de un istoric, nu de un preot.
      • -2 (4 voturi)    
        nici acum (Vineri, 12 septembrie 2014, 20:44)

        DanDa [utilizator] i-a raspuns lui radu_

        Nici acum religia nu o predau preotii. La scoala unde sunt copiii mei la religie vine chiar o femeie. Indoctrinare se poate face de oricine sub orice titulatura a materiei daca asa e ordin de la inspectorat respectiv biserica.
    • +6 (12 voturi)    
      Hmm (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:50)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui DanDa

      Tu nu ştii ce înseamnă "istoria religiilor", bag seamă.
    • +6 (10 voturi)    
      nu-i chiar asa (Vineri, 12 septembrie 2014, 18:00)

      AriesanThomas [anonim] i-a raspuns lui DanDa

      Partial ai dreptate...sunt convins ca sunt detul de multi care vor incerca in continuare sa indoctrineze copiii dupa religia ortodoxa.

      Dar istoria religiilor este un subiect foarte important din istoria omenirii si trebuie predat intr-un mod obiectiv. Nu poti sa invinuiesti masura in sine pentru faptul ca multi nu o vor aplica in modul intentionat.
      • -4 (8 voturi)    
        Da, trebuie predata de roboti... (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:16)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui AriesanThomas

        ..dar stai, ca astia sunt programati de oameni, care nu sunt obiectivi... hai sa desfintam scolile!
    • +6 (6 voturi)    
      nu stiu cum ai citit articolul (Vineri, 12 septembrie 2014, 18:08)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui DanDa

      si unde scrie ca vrea sa inlocuiasca numai titlul materiei.
    • +2 (4 voturi)    
      Confuzie mare... (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:49)

      Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui DanDa

      Religia si istoria religiilor sunt doua lucruri diferite. Prima e nociva, a doua e cultura generala. A pune intre ele semnul egal e ca si cum ai spune ca a preda istoria nazismului e acelasi lucru cu a preda nazismul.
      • +1 (1 vot)    
        Mai gandeste-te (Duminică, 14 septembrie 2014, 0:01)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Vasilake

        Sau poate fi ca si cum ai spune ca a citi despre muzica te invata mai mult despre muzica decat auditiile sau invatarea unui instrument.
  • -12 (32 voturi)    
    Nici una, nici alta! (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:54)

    EuSiCuMine [utilizator]

    In scolile romanesti nu se face teoria evolutiei si se vrea introducerea istoriei religiilor? Eu nu as fi vrut sa invat asa ceva si nu mi se pare util.
    • +5 (13 voturi)    
      Una da alta nu (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:27)

      GabrielCalancea [anonim] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      Omule, inseamna ca nu ai inteles nicio boaba din acest articol. Istoria religiilor este o chestie foarte buna, este singurul lucru care te invata sa deossebesti un lucru laic de unul sacru. Multi romani nu-si dau seama de acest lucru si cred ca tot ce vine de la biserica e lucru bun. Teoria evolutiei deja se inavata la biologie, in caz ca nu stii - noi nu suntem in America, sau ce stiri mai citesti pe acolo. Si teoria evolutiei, e doar o teorie, inca nu este demonstrata, dar sunt deacord sa fie bagata in manuale, pentru ca este o teorie care a pus bazele unor studii complexe despre animale. Charles Darwin nu trebuie sa moara.
      • +3 (11 voturi)    
        Wut? (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:03)

        CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui GabrielCalancea

        Teoria evoluției nu este „doar o teorie”, ci este o teorie științifică, ceea ce e cu totul altă mâncare de pește.

        O teorie științifică (precum cea a evoluției, teoria gravitației, teoria atomică, teoria heliocentrică etc.) este explicația de cel mai înalt nivel al unui fenomen natural (aka real), testată și demonstrată prin experimente și studii repetate. O teorie științifică trebuie să poată fi utilizată pentru a face predicții și ipoteze testabile. Etc. Evoluția este una dintre „cele mai demonstrate” teorii științifice existente.
        • -6 (12 voturi)    
          Una din cele mai mari minciuni existente (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:18)

          Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

          Tu habar nu ai ve vorbesti. Ce spui tu e SF. Pune mana si citeste si lasa atitudinea asta de suporter de echipa de fotbal.
          • +4 (6 voturi)    
            Ce anume e SF? (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:56)

            CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

            Te superi dacă elaborezi? Care este această minciună? Teoria evoluției?
            • +4 (6 voturi)    
              mai greu (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 0:00)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

              L-ai vazut mai bisericos si te iei de el cerandu-i chestii imposibile si nepredate in unica scoala de turma numita biserica? Raule :D

              E tare-n gura, fara logica si se baga in discutii fara niciun argument sau logica, intolerant ca orice cre s tin adevarat, dar sa stii ca se inchina la fiecare biserica, din 50m in 50m, deci nu e baiat rau...
              • 0 (2 voturi)    
                Never (used his) mind (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 15:14)

                Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                Cand cineva nu e de acord cu tine, ca un ateu plin de logica, stiinta si obiectivitate, incepi atacurile la persoana si "deductile" de 2 neuroni. Bineinteles, totul argumentat foarte "solid".

                De unde si pana unde ai dedus ca sunt "bisericos"? Sau ca ma inchin la fiecare biserica? Eu iti pot spune de unde am dedus ca esti ///, cu mai multe argumente. Da' n-are rost.

                Sunt aproape sigur ca am mai multe studii decat tine. Si inca in mai multe domenii, care nu au legatura cu religia.
                • 0 (2 voturi)    
                  oh, cultule in cruce (Duminică, 14 septembrie 2014, 1:55)

                  Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

                  Omul a afirmat ceva, tu ai comentat sfertodoct si ti-a pus o intrebare SIMPLA la care i-ai raspuns din parti.

                  In ceea ce priveste a ta cultura-n cap si modul in care intelegi sa comentezi cand HABAR N-AI (caps, ca poate si intelegi ce vezi fara sa pricepi), ai o dovada elocventa mai jos, la alt comentariu, cand ti-am tradus ceva din romana-n romana. In general ignor sfertodoctii, dar pe aia cu gura mare am tendinta sa-i mai altoiesc un pic, in caz ca nu intelegi de ce m-am obosit inca o data in cazul tau. "Daca se poate".

                  Adevarul e ca daca ma uit pe comentariile tale, nu esti bisericos. Tii cu diavolul. mea culpa :D

                  Ni le masuram dupe ce ne numaram si comparam diplomele de licenta sau inainte?:))))))))) Lame...
            • 0 (2 voturi)    
              Nu ma supar (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 15:05)

              Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

              1. " testată și demonstrată prin experimente și studii repetate."

              2. " Evoluția este una dintre „cele mai demonstrate” teorii științifice existente."

              Astea sunt 2 minciuni cu care nici un om de stiinta serios nu o sa fie de acord. Doar oamenii cu gandire gen suporter de echipa de fotbal, care-si formeaza cultura din filme si desene animate de pe Discovery.

              Daca o sa citesti si materiale 'mai grele' o sa-ti dai seama.
        • +1 (1 vot)    
          operezi cu notiuni inexacte (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 6:58)

          tavitza [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

          Iarta-mi corectura, si daca-ti pica prost mesajul, ignora-l: ”teoria evolutiei” e altceva decat ”teoria evolutionista” (cunoscuta si ca ”teoria darwinista”, actualmente in totala contradictie cu ”Geneza” sustinuta de Religia Crestina, dar alterata de Biserica, in urma re-scrierilor si interpretarilor elaborate de-a lungul veacurilor, de catre clerici). E mult de spus, si nu transform locul de fata intr-un loc al disputei fara finalitate. Cat despre alegerea carei religii copilul va urma s-o aprofundeze, ma raliez unei opinii de mai sus: Istoria religiilor va da copilului cheia unor comori de intelepciune de nepretuit, cu care isi va elabora propriul sistem de valori pentru o viata care incepe nu numai din banca de la scoala. Sa nu uitam ca toate (TOATE) religiile propovaduiesc un cod moral si comportamental care se regaseste in legislatia oricarei natiuni. Iar Coranul nu face de loc exceptie de la aceasta regula generala: mesajul ”fii bun, drept si corect sub toate aspectele”, iar ”Divinitatea” (oricare nume ar purta ea), te va pretui pe masura. Si sa nu uitam ca, spre deosebire de Biblie, Coranul a ramas in forma complet nealterata, pentru a-i cuprinde sensurile iti trebuie cunostinte araba complete, altfel nu ai acces decat la traduceri care nu-ti vor da mesajul original, emis de catre Profet. In final, nu-i decat un proces de cunoastere profunda, si abia apoi, de concluzionare si alegere.
          Tare mi-e insa teama ca ideea Dnei MM nu e decat populism ieftin, adresat unei intelectualitati scarbite de realitati din ce in ce mai infecte. ”Parerea mea… ” ca sa citez un clasic inca in viata…
          • 0 (2 voturi)    
            Nu mai propaga minciuni (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 15:21)

            Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui tavitza

            " in urma re-scrierilor si interpretarilor elaborate de-a lungul veacurilor"

            Pune mana si citeste, ai la dispozitie manuscrise foarte vechi, (secolul I pt Noul Testament si mai vechi pentru Vechiul), chiar pe internet. Diferentele sunt impresionant de mici si de nesemnificative. Poti verifica singur, daca vrei neaparat si inveti limbile originale. Nu mai crede tot ce vezi in filme sau citesti in romane.


            "Istoria religiilor va da copilului cheia unor comori de intelepciune de nepretuit"

            Si cine a scris istoria asta in mod obiectiv si cunoscand adevarul absolut?
      • -2 (6 voturi)    
        "Doar o teorie"? (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:58)

        Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui GabrielCalancea

        O teorie confirmata atat teoretic cat experimental nu mai e "doar o teorie". Vezi aici exemple concrete de evolutie observata: http://www.talkorigins.org/faqs/faq-speciation.html
        • +2 (4 voturi)    
          the poing being...? (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 9:53)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Vasilake

          Lots of references... care spun ce pana la urma? Ce a evoluat in ce? Mutantii ce mor mai repede&usor decat normalii, sau obtinerea de soiuri / rase noi in eprubeta nu este evolutie.

          Dude, nu suntem in stare sa facem de la zero, din chimie anorganica, o celula vie si tu vii cu credinta in verigi lipsa? De ce nu faci un experiment prin care cativa aminoacizi sa ajunga singuri sa alcatuiasca un ADN daca esti asa credincios? Ah... nu poti nici macar sa faci 200 de aminoacizi sa alcatuiasca singuri o proteina simpla? Eh... asta e... tre sa te rogi mai mult la dumniezo-ul evolutionistilor si sa ai credinta mai mult! Ca sanse ai avea! Cam unu la vreo 2 milioane de miliarde, daca ai facut statistica si probabilitati in facultate!

          Evident ca este o teorie, pentru ca nu o poti pune in practica. Teoretic ti-ar trebui milioane de ani ca sa o pui in practica. Nu are nimeni vreme de asa ceva! :))

          Din nefericire si evolutionistii si popii ajung sa transforme niste povesti frumoase in the holy grail of supreme truth! Problema este ca popii ii mai invata pe copii in scoli sa se mai si maimutareasca dupa obiceiuri si traditii. Adica sa ajunga din oameni, maimute. Baiu-i ca popii reusesc asta mai bine decat reusesc evolutionistii sa faca din maimute oameni!
    • +12 (12 voturi)    
      una nu o descalifica pe cealalta (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:30)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      Si teoria evolutiei imi amintesc ca era in materia de biologie ...

      unora li se pare inutil orice e de invatat, personal as studia si una si alta cu mare placere...
    • +11 (11 voturi)    
      Cu adevarat inutil (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:36)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      E doar vorba de cultura generala nu de ajutor social.
    • +7 (7 voturi)    
      Sfat (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:50)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      Pune mâna pe carte şi citeşte.
  • +6 (12 voturi)    
    completare (Vineri, 12 septembrie 2014, 16:55)

    #SCHIMBARE [utilizator]

    si NU INTELEG de ce nu s-a ales varianta NORMALA ca re;logia sa fie una din optionale??? si in acest fel cei care VOR ca si copii lor sa participe la astfel de cursuri sa aiba aceasta posibilitate si fara a-i boliga pe ceilalti care nu vor?...de ce nu a fost inlocuita cu ora de morala si comportare in societate?...ca suntem popor de ortodocsi si asta nu insemana ca nu suntem niste aruncatori de gunoaie peste tot, nu ne batem nevestele ca la fasole si copii la fel...si nu injuram oe strada ca boschetii mare parte din ortodcsi....ce trebuie copiilor nostrii e sa li se prezinte sistematic morala si comportarea in societate..poate mai scade numarul nesimtitilor din aceasta societate plina de ortodocsi de fatada...si de preoti care se dau ORTODOCSI...dar 99% din ei au masini si caseatat de scumpe pe care cu salariul lor nu le-ar putea lua intr-o suta de ani....si totusi le au..deci preoti care isi INSUSESC bani dati de oameni pt BISERICA si nu pentru casa lor..99% FALSI PREOTI de fapt niste hoti care fac aceasta meserie si baga in buzunarul lor ca niste hoti ordinari...ca sa nu mai zic ca nu platesc nici un fel de impozite !!!...cinste celorlati 1%
  • -5 (11 voturi)    
    . (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:00)

    tirolez [utilizator]

    Nu stiu daca presedintele are astfel de atributii si nu cred ca si-a ales batalia potrivita, atat timp cat religia e optionala, nu era ceva presant. Cine voia, scotea si pana acum copilul. Isi indeparteaza o parte din electorat in mod gratuit.
  • -8 (18 voturi)    
    Povesti (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:07)

    RaduMischie [utilizator]

    Astea-s povesti vanatoresti si ipocrizie pana la Dumnezeu (pardon de conotatia religioasa). Asta e ultima problema pe care o are tara noastra (si, asa cum spunea cineva mai sus, oricum presedintele nu are de-a face cu programa scolara). Doar o incercare de a lua voturi de la cei anti-BOR/anti-religie in scoli (prin ipoteza, asemenea votanti nu sunt in marea masa a votantilor PSD). Si o incercare stupida de a nu pierde prea mult teren, prin propunerea unei istorii a religiilor. O alta stupizenie: copilul trebuie sa-si aleaga singur religia. Nu zau? Ce stie un copil? Una e sa-mi zici ca nu vrei ca cei mici sa fie "indoctrinati" si alta e sa-mi spui ca ar putea sa-si aleaga ei religia.
    PS Oricum, intreaga candidatura a Monicai Macovei este o gluma proasta. La ce bun sa candidezi (si sa-ti pierzi ceva din credibilitate) cand este clar ca lumina zilei ca nu vei castiga? Doar pentru a face valuri? Sau pentru a arata ca exista si o alta posibilitate de alegere? Nu e nici un impact din aceasta perspectiva, poporul nu invata nimic din asemenea candidaturi-surpriza.
    • 0 (2 voturi)    
      . (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 8:50)

      Wilson [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      Aşa ca i-o alegi mneata, că ştii mai bine, doar eşti adult.
  • -5 (21 voturi)    
    Ce se preda la Religie (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:10)

    Ciprianus [utilizator]

    Doamna Macovei habar nu are ce se preda la ora de Religie. In fiecare clasa (IX - XII) este un capitol destinat Istoriei religiilor! Ora de Religie are si rolul de a-l face pe elev sa inteleaga mai bine pe cei care sunt de alte confesiuni sau religii si de a promova toleranta, o valoare europeana! Doamna Macovei isi da cu parerea asupra a ceva ce nu cunoaste! Le are in domeniul justitiei, dar la educatie, nu! Interesant e ca toti politicienii se considera un fel de "mafalda" cand vine vorba de educatie!
    • +1 (3 voturi)    
      really? (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:01)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Ciprianus

      si cine preda istoraia asta a religiilor? Popii? Nu a adevarat, fac doar indoctrinare! Rerligia e predata la modul confesional si sfatuitor, NU ca un obiect de studiu. Clar?
    • -5 (9 voturi)    
      N-ai cu cine... (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:21)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprianus

      ...indoctrinatii astia atei nici macar nu au habar ce se face la materia asta.
  • +6 (16 voturi)    
    BRAVO (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:15)

    KevinTommaso [anonim]

    Cea mai BUNA stire din ultimii 24 de ani.
  • +11 (19 voturi)    
    Da! Votez Macovei (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:45)

    triciupa [utilizator]

    100% de acord cu evacuarea popilor din scoli, religia nu are ce cauta acolo. De acord cu istoria religiilor, desigur adaptata la nivelul de intelegere al elevilor. Ortodoxismul militant practicat pe scara larga (si care va deveni panslavist cu o viteza ametitoare) trebuie sa ramana in biserica, acolo unde prezenta nu este obligatorie.
  • +5 (9 voturi)    
    Filozofia ar trebui introdusa .. (Vineri, 12 septembrie 2014, 17:51)

    cladob [utilizator]

    Din pacate sistemul scolar se bazeaza mai mult pe acumulare de cunostinte si nu pe antrenarea, incurajarea gandirii, care ulterior duce la cautare, dicernamant, gasire si acumulare de cunostinte..
  • +9 (13 voturi)    
    Corect! (Vineri, 12 septembrie 2014, 18:04)

    redmc [utilizator]

    Quasi-obligativitatea orelor de religie in scoli e un anacronism. Pt ca a fost marginalizata decenii bune biserica a luat un avant mare dar treptat oamenii pricep ca majoritatea fetzelor bisericesti n-au nimic sfant ci urmaresc o pozitie economica si sociala sigura. Asa ca pozitia d-nei Macovei e corecta si nici nu e asa de riscanta politic precum cred unii mai pesimisti din fire.
    • +3 (5 voturi)    
      asta cu marginalizatul nu e chair asa (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:08)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui redmc

      au fost marginalizati cativa preori care se opuneau regimului (oricine se opunea patea astfel, ca era preot, ca nu). Poate nu l-ai vazut pe Teoctist Securist inchinaind cu Ceausescu. :) Uite aici cat de marginalizata a fost BOR (nu, nu ma refer la anumiti preoti dizidenti) http://korallion.blogspot.co.uk/2013/12/comunism-si-ateism.html
    • -8 (10 voturi)    
      NU E OBLIGATORIE! (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:21)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui redmc

      Nu mai vorbiti aiurea. Daca se poate.
      • +4 (6 voturi)    
        NU ZAU! (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:59)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

        Tu stii sa ctesti? Daca da, intelegi ceva inainte sa comentezi prost sau aiurea cum spui tu? Daca se poate.

        Vezi ca sunt niste chestii numite litere in fata la cuvantul "obligativitatea". literele alea formeaza un cuvant. Chiar daca este unul total necunoscut si neauzit vreodata in mediul monoeducational numit biserica, care pentru unii reprezinta singura educatie sigura, sa stii ca are o semnificatie.

        Hai sa-ti traduc un pic si legatura cu realitatea... OPTIONAL inseamna sa OPTEZ pentru si sa ma inscriu, nu sa fiu inscris by default si sa am posibilitatea sa optez cu chiu cu vai sa ies. Inteles, religiosule? Daca se poate...
  • +7 (11 voturi)    
    Iarasi multi comenteaza fara macar sa binevoiasca (Vineri, 12 septembrie 2014, 18:12)

    LiviuX [utilizator]

    sa citeasca articolul.
    E drept ca nici titlul nu e bine ales, din articol nu reiese nicaieri ca ar fi spus ca ar vrea asta. Ci doar ca e impotriva predarii religiei ca ar fi de acord cu ore de istoria religiei. Probabil va face ce poate in acest sens, dar de aici pana a afirma ca a spus ca va scoate religia din scoli e o diferenta imensa. Evident ca Presedintele nu are astfel de atributii, doar poate milita pentru asa ceva.
    Relativ la articol si declaratiile ei asa cum reies din el, sunt de acord si eu cu ce spune: si eu sunt impotriva religiei in scoli, mai ales ca nu poti sa alegi ce vrei, mai mult, consider ca nici istoria religiilor nu are nevoie de o disciplina separata, se incadreaza foarte bine la Istorie. Iar in ce priveste fondurile, se sa mai zic... Paraziti pe banii nostri!
    • -5 (7 voturi)    
      Ba poti sa alegi ce vrei. (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:22)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Poti sa nici nu te duci si sa nu alegi nimic. Nici pana acum nu ai inteles treaba asta?
      • +2 (4 voturi)    
        Da, frumoasa alegere, ai gandit mult? (Vineri, 12 septembrie 2014, 21:12)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

        Ca in gluma pentru copii: Alege intre marul mai mic sau nimic. Asta e alegere? Daca tot vrei sa impui studierea religiei, atunci vreau posibilitati egale pentru toti. Daca eu vreau sa aleg nu stiu ce budism sau secta legala (asta ar fi singura conditie, SA FIE LEGALA) atunci sa se oblige sa-mi asigure asta. Altfel e discriminare! Iar daca aleg sa nu studiez (cum bine spui, exista si varianta asta si stiu de ea) atunci lasa-ma sa fac ce vreau in ora aia, ca tot nu mi-o consideri nicaieri, nu ma tine prizonier in clasa.
        • +1 (3 voturi)    
          Tu sigur n-ai gandit deloc (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 14:39)

          Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Daca nu imi e foame sau nu imi plac merele aleg "nimic". Care e gluma? Te-ai gandit mult la ea? De ce nu e "alegere"?

          Repet. NU E IMPUSA studierea religiei. NU iti tine nimeni copilul prizonier in clasa. Nu mai minti si nu mai inventa false drame. Parintii pot sa opteze. Tu vorbesti din povestile care circula pe internet, iar eu iti vorbesc din realitate.

          "Sa nu mai faca NIMENI religie pt ca MIE nu-mi place" ce e? Nu e discriminare? Mai ales intr-o tara care se declara religioasa in procent atat de mare? Cum ar fi daca ai aplica "logica" asta si in alte domenii? Hai sa nu se mai faca nici sport, daca nu se face si cricket sau polo pe cai, sa nu se mai faca nici muzica daca nu se pun si manele si cantece indiene, sa nu se mai dea de mancare daca nu se dau mancaruri de toate felurile, sa nu se mai imbrace in uniforme daca nu se imbraca si in burka sau in kilt etc.

          Daca esti budist sau orice altceva, sau pur si simplu nu vrei sa faca religie copilul - foarte bine, POTI ALEGE SA NU FACA.

          Nu se poate face la scoala chiar tot ce are chef fiecare parinte sau copil.

          Poate e mai important ce se face la religie si cat de pregatiti sunt cei care predau.

          Sa fie "legala"? Pai de ce? Uite ca in legea de acum e legal sa se faca religie ca materie optionala, iar tu vrei sa o schimbi. Unele legi vrei sa fie respectate iar altele nu?

          Eu nu sustin neaparat predarea religiei in scoli, dar nici nu pot fi de acord cu aberatiile. Dintr-o data cel mai periculos lucru si cea mai mare problema este religia, oricare ar fi ea.
        • 0 (0 voturi)    
          religie? (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 16:56)

          titburi [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          "posibilitati egale pentru toti" - legala pentru cine? Cine a stabilit ce este si ce nu este legal pentru cineva?!!!
          Urmasii lui Adam si Eva cum au facut copii prin incest si nu au fost condamnati?
  • +8 (10 voturi)    
    ideea e asa (Vineri, 12 septembrie 2014, 18:44)

    Itsoc [utilizator]

    macovei n-o sa atraga niciodata electorat usd de partea ei asa ca tot ce poate sa faca e sa se bata pentru nehotarati si pentru non votanti ori astia asa ii aduci la vot. cu astfel de idei.
    bravo monica! ai votul meu si voluntariatul meu pentru a incerca sa conving cat mai multi sa voteze!
  • +1 (5 voturi)    
    Din pacate... (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:06)

    Mirobo [utilizator]

    Doamna Macovei ar fi candidatul ideal al unor generatii viitoare.
    Altfel spus : acum nu o meritam ca si candidat.
    PS: desi unii si-ar dori un presedinte femeie( si doamna Macovei ar fi o varianta dezirabila), nu sunt sanse reale pentru dumneaei sa obtina mandatul anul acesta.
    • +1 (5 voturi)    
      pai sa o votăm, atunci (Vineri, 12 septembrie 2014, 22:23)

      gbalthazar [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      Pai daca o votam devenim noi "generatiile viitoare". Numai gandeste-te ca mai sunt 5 milioane de oameni ca tine care gandesc 'as vota-o, dar n-are sanse'. Ei bine, are sanse. Sansa asta suntem chiar noi.
      • 0 (2 voturi)    
        Mda... (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 15:31)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui gbalthazar

        "Sansa asta suntem chiar noi. "

        "Voi" sunteti atat de destepti si de revolutionari, incat tot ceea ce puteti face este sa daramati ceva. De facut ceva, nici vorba.
  • -10 (14 voturi)    
    Reptila (Vineri, 12 septembrie 2014, 19:35)

    Un cititor [utilizator]

    nu sufera oamenii normali. E prietena cu ciudatii de la ACCEPT. Membru fundator. Risu' lumii
    • 0 (0 voturi)    
      cine ? (Vineri, 12 septembrie 2014, 21:07)

      uzu [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      la cine te referi ?
    • +1 (1 vot)    
      Daca e vorba de cei ca "Reptila", foarte bine (Vineri, 12 septembrie 2014, 21:16)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Pentru ca astia abia nu sunt normali, daca se exprima asa despre cineva (indiferent cine). E foarte bine ca nu sufera de astia (vezi si "fghr" de mai sus, cum vorbeste despre copii, inclusiv al sau!).
  • +4 (6 voturi)    
    bun (Vineri, 12 septembrie 2014, 20:18)

    Francisc 1 [utilizator]

    votez! chiar nu stiam cu cine , acum stiu , multumesc doamna!
  • +2 (4 voturi)    
    asta vreau (Vineri, 12 septembrie 2014, 20:32)

    alizee [utilizator]

    Dă, Doamne!!!....
  • 0 (2 voturi)    
    câteva amendamente (Vineri, 12 septembrie 2014, 21:25)

    visio [utilizator]

    1. din religie, numai cele 10 porunci trebuie păstrate;
    2. bătrânii sun tpărinții unor copii; deci, acești copii trebuie să își îngrijească părinții.
    • +3 (5 voturi)    
      Nu sunt de acord (Vineri, 12 septembrie 2014, 22:33)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui visio

      1. De ce toate? De ex. ce e rau a ravni la femeia altuia? Nu vad nimic rau in a ravni la ceva. Ravnesc de ex sa am 4 case ca Nastase (vorba vine, ca mi-ar place altele mai mult...) sau ravnesc sa am averea lui Patriciu. Ce e rau in asta?
      2. Daca parintii i-au maltratat pe copii, abuzat sau mai stiu eu ce toata copilaria lor, de ce copiii ar trebui sa aiba grija de acesti (asa-zis) parinti?
      A lua religia ad-literam e absurd. Nu de alta, dar chiar religia te invata lucruri rele, vezi facerea lumii. Cum s-a dezvoltat omenirea de la doar Adam si Eva, fara ca sa fie practicat incestul, deci ca pana si copiii lui Adam, eventual nepotii sa se culce cu Eva, apoi fratii cu surorile, etc.?
      • 0 (4 voturi)    
        Chiar asa.... (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 10:06)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        De ce sa fie rau sa o ravneasca cineva pe nevasta-ta, sau pe maica-ta? SI eventual sa te bata sau sa te omoare ca sa le ia? Ce e rau in asta? Cel mai tare face ce vrea si genele celui mai tare se vor propaga. Le face si un bine ca le ia de langa un prost.

        De ce sa fie rau sa maltratezi pe cineva? Daca poti? E absurd.

        Oare in evolutia aia in care banuiesc ca crezi tu, organismele si apoi fiintele, o fi tinut cont ca sunt "inrudite"? O fi existat conceptul asta de rude? O fi tinut cont de "incest"? "Evolutia" crezi ca a zis: nu, voi amibelor nu va cuplati, ca sunteti rude!"? La animale incestul e frecvent. Ce sa mai zici despre reproducerea asexuata, la microbi de exemplu, care e culmea incestului-se reproduc singuri? E penibil cand oameni care sustin a crede intr-o teorie fara nici o morala, devin dintr-o data mironosite cand e vorba de Bible si striga: "incest! incest!".
        • +1 (3 voturi)    
          omule, Liviu x are dreptate (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 21:48)

          visio [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

          și tu aberezi; biblia era o carte scrisă acum 2000 ani, pentru mentalitățile acelor vremuri; hai să privim biblia prin ochii științei, hai să punem întrebări decente și să obținem răspunsuri corecte; sau, cum spune biblia: Adevărul ne va elibera; deci, modul în care biblia tratează înmulțirea speciei pe modelul Adam și Eva este o aberație și nu trebuie să ne fie rușine în a ne recunoaște greșelile; probabil că a fost o explicație potrivită acelor vremuri, însă azi avem internetul și avem școala care ne învață incestul; pe de altă parte, biblia este o istorie scurtă a poporului evreu; recent, există teoria coform căreia Isus nu ar fi fost evreu; eu împărtășesc această idee și nu simt nevoia să contrazic sau să conving o persoană de această opinie personală...
          p.s. dacă tot ne-am găsit pe net să discutăm treburi, atâtea capete mai mult sau mai puțin inteligente, e bine să învățăm ceva unuii dela ceilalți; injuriile nu generează răspunsuri demne de un om inteligent, și din moment ce am descoperit dialogul, e clar că prezentăm urme de inteligență; hai să fim inteligenți, pentru că numai inteligența aduce un plus de valoare....de războaie și Inchiziție suntem sătui!
          • 0 (2 voturi)    
            Asta e umila ta parere... (Duminică, 14 septembrie 2014, 0:10)

            Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui visio

            ...cu zero argumente. Ai scris o gramada de vorbe fara sens sau legatura cu subiectul.

            Mai citeste inca de cateva ori ce am scris, poate o sa intelegi pana la urma ridicolul afirmatiilor facute. Si e stiintific.

            Nu inteleg unde ai vazut tu injurii in ce am scris, nici cine te impiedica sa fii inteligent sau sa inveti ceva de la mine.
            • 0 (0 voturi)    
              am încurcat destinatarii :) (Luni, 15 septembrie 2014, 11:06)

              visio [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

              Liviu X, hai să nu aberăm despre incest, semantică aplicată, etc....
        • 0 (2 voturi)    
          Ba are dreptate (Duminică, 14 septembrie 2014, 13:54)

          XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

          Ce, daca s-au casatorit, inseamna ca sunt legati pentru vecie, orice ar fi ? Poate sotia descopera ca se potriveste cu altcineva, sau invers, sotul descopera adevarata dragoste alaturi de alta - nu e nimic rau in sine. A, daca incepem sa ne alegem detaliile care ne convin ca sa ne ilustreze opinia, sigur, gasim si dintr-o parte si din alta.
          Poate ea e o sotie foarte buna, si lui ii intoarce capul una tanara care umbla doar pentru bani, si care il face sa isi si neglijeze copiii si ... ma rog, poti scrie un roman despre cate efecte negative pot aparea. Si ce ? La fel se poate scrie un roman care sa incurajeze divortul - iei cazul in care ea e foarte agresiva si rece cu cu copiii, si sotul totusi tot sta cu ea, dar copiii ajung extrem de nefericiti, fiica cea mare fuge de acasa si se apuca de droguri, pana la urma mare intr-un sant etc etc.
          Fiecare caz are particularitatile sale, si tocmai de asta religia e o tampenie - incearca sa reglementeze si aspecte de viata care ar trebui lasate doar la decizia celor direct implicati, fara a le induce sentimente de vina.
          Cat despre maltratare, incest ... astea nu au fost mentionate de LiviuX, tocmai pentru ca sunt altceva. Cel putin in ceea ce priveste maltratarea oamenilor, religia are dreptate - nu e bine sa faci asa ceva. Dar exact despre asta e vorba - religia are SI niste lucruri bune, SI o multime de tampenii. Pe cine nu duce capul la mai mult, nu are decat sa o ia ad-literam, dar ele tot tampenii raman si cu cat mai multi oameni isi dau seama de asta, cu atat mai bine.
  • +1 (3 voturi)    
    Avind dreptate, M.M. greseste! (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 2:32)

    ofCAER [utilizator]

    Fiindca M.M. nu este acum un (euro)parlamentar sau un roman simplu care exprima pareri; domnia sa este candidat la presedintie! Iar cu aceasta abordare a subiectului in loc sa atraga alegatori, mai multi respinge.
    Eu voi vota si cu M.M.; pe-aici sunt multi care vor vota la fel; insa voturile noastre nu ajung...
    Ar fi bine ca temele sensibile sa le lasa societatii civile; ar fi bine ca, odata aleasa presedinte, sa aiba o buna colaborare cu societatea civila.
  • +2 (6 voturi)    
    Halla Rabka (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 2:41)

    mihaiionescu2 [utilizator]

    Excelenta idee ! Lasati copilul sa-si aleaga religia ! Daca vorbim de predarea istoriei religiilor, inseamna ca nu discriminam nici una, nu-i asa ? Doar nu o sa facem vreo selectie, sa pagubim, fereasca metodologia!, vre-o religie. Este adevarat ca vom intimpina cateva dificultati minore, cum ar fi faptul ca unele dintre religii propovaduiesc fapte considerate in Romania ( si in UE) ca fiind fapte penale. Dar mult mai importanta este dezvoltarea echilibrata a personalitatii copilului, lasindu-i optiunea sa aleaga. Pina cand dna Macovei isi va da seama ce inseamna intr-un stat de drept apologia prezentarii unor persoane fizice fara capacitate de discernamant, chiar din pozitia de parlamentar, unor religii contrare legilor penale ale statului ca fiind de fapt o alegere viabila, am putea fiecare, acasa, sa dam posibilitatea copilului de a alege. Pina la urma, daca are capacitatea de a alege un lucru de care nu sunt lamuriti pe deplin nici adultii, atunci va fi mult mai usor in lucruri mai simple, cum ar fi micile comandamente morale sau angajamentele scolare. Oricum felicit de pe acum pe mamele copiilor angrenati in actul de alegere pentru curajul de a-i lasa sa faca singuri acest pas important pentru ei, fiind putine religii care respecta femeia. Stimata doamna Macovei, sincere felicitari pentru asa o idee venita de la cineva care cunoaste foarte bine consecintele in drept.
  • -3 (3 voturi)    
    RELIGIA (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 11:06)

    GeorgeBalmuș [anonim]

    Doamnelor si domnilor cu poale lungi si minte scurtă care vă tot dați cu părerea ce e bun si ce nu să se predea în scoala.Se pare că voi sunteți antihriști in adevăratul înțeles al cuvântului dacă vreti să se introducă Istoria religiilor si să se scoată religia din școli.Să se introducă si istoria religiilor si sa se faca matematica o oră mai puțin că sunt 4-5 pe saptamana. Oare Isus Hristos a venit degeaba pe Pământ? Nu a-ți citit Biblia cu atentie ? Nu vă rugați ? Chiar nu puteți face diferența intre religia creștină, în special ortodoxă si celelalte ,,religii'' care de fapt nici nu sunt religii? Mai aveí a confunda Singura religie adevărată cu falsele religii? Cultura e una si religia e alta, Chiar si asta confundaí? Nu exista decât un Domn, o Credință , un Botez , restul sunt basme satanice! Două mii de ani de înțelepciune hristică , aplicate în practică de marii sfinți ai Răsăritului, nu înseamnă nimic pentru voi? vreti semnul egalității intre culte? Da , toate sunt o apă si un pământ , că religia e UNA , si Biserica e UNa , sfântă , sobornicească și apostolească.Dacă Mântuirea cu erudiția intelectuală sunteți jalnici, iar dacă voi nu aveți nici un Dumnezeu lăsați macar pe altii să aibă !
  • +2 (6 voturi)    
    si cu ocazia asta mi-am schimbat votul (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 11:18)

    Cosimo [utilizator]

    Ei, uite, cu asta m-a convins s-o votez pe ea in primul tur. Aveam de gand sa votez cu Johannis, dar declaratia asta a inclinat suficient balanta spre Macovei. Nu neaparat pentru ceea ce a spus, cat pentru curajul de-a o fi spus, si tocmai in campania electorala, stiind bine ca se adreseaza unui popor spalat pe creier. As vrea sa avem un astfel de presedinte.
    Evident, in turul doi voi vota cu cine ajunge acolo dintre cei doi, ori Macovei, ori Johannis.
  • 0 (0 voturi)    
    un raspuns pentru majoritatea (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 12:00)

    cobra1 [utilizator]

    1. Monica Macovei vrea dar nu poate. In caz ca a-ti uitat presedintele face parte din executiv nu din legislativ

    2. Daca toti care au comentat aici citeau istoria BOR vedeau ca primele scoli au aparut pe langa Biserici si manastiri

    3. Oare cand invatati sa scrieti corect in Limba Romana? (unii)
    • 0 (0 voturi)    
      Unii si altii (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 13:18)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui cobra1

      Ultima intrebare se referea la primul punct? Ori sunteti autocritic, ori aveti o dublura.
    • +1 (1 vot)    
      dar tu cand inveti limba romana? (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 13:56)

      Cosimo [utilizator] i-a raspuns lui cobra1

      Din pacate, si tu esti agramat rau de tot, ca si domnul Balmus de mai sus si ca multi altii. Dragilor, se scrie "ati uitat", "ati citit" etc., NICIODATA nu se scrie "a-ti uitat", "ati citit" etc.
      In plus, in cazul tau, esti varza la capitolul virgule si te exprimi agramat. Nu se spune "Daca toti care au comentat aici citeau istoria BOR vedeau", ci corect este "Daca toti care au comentat aici AR FI CITIT istoria BOR, AR FI VAZUT". Nici macar fraza de la punctul 3 nu e scrisa corect. Daca n-ai fi fost agramat, ai fi scris cam asa: "Oare cand veti invata sa scrieti corect romaneste?
    • +2 (2 voturi)    
      BOR cea retardata (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 16:42)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui cobra1

      1. Important ca vrea. Este un inceput pentru Romania.

      2. La bisericile si manastirile BOR se invata scrierea chirilica. Daca nu era Scoala Ardeleana, si in ziua de azi am fi scris cu chirilice mutumita retardatilor BOR, care au preluat toate cuvintele bisericesti de la rusi (incepand de la "rai", trecand prin "sobor", si pana la "iad", in directia asta).

      3. Mai repede ca tine in orice caz.
  • +4 (4 voturi)    
    BRAVO MONICA MACOVEI ! (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 17:21)

    utug [utilizator]

    In turul 1 cu Monica.
    In turul 2, cu regret pentru Monica, va trebui sa votam cu Iohanis.
    BRAVO MONICA !
  • +1 (1 vot)    
    Inapoi la "directive" (Duminică, 14 septembrie 2014, 7:35)

    John M. [utilizator]

    Comunistii i-au facut pe popi informatori la securitate. Urmasii lor, PSD-istii i-au facut pe popi aliati pe fata, dandu-le proprietati imense, putere, bani si religie in scoli.
    Copiii trebuie lasati in pace sa-si aleaga forma de spiritualitate atunci cand vor avea discernamant. Daca as avea copii in scoala NU I-AS LASA LA ORA DE RELIGIE SI AS CONTESTA OBLIGATIVITATEA EI IN TRIBUNAL.
  • -2 (2 voturi)    
    Nimic fara Dumnezeu. (Duminică, 14 septembrie 2014, 14:58)

    Da_Doamne_mintea_de_pe_urma [utilizator]

    Desi eram fan M. Macovei nu sunt de acord cu abordarea ei privind schimbarea religiei din scoli. Daca 90% suntem crestini ortodoxi de peste 2000 de ani de ce sa nu ramanem asa? Dupa parerea mea un popor fara credinta in Dzeu este mai usor de condus si manipulat. Din pacate comunismul ne-a distrus elitele a.i vor trece multi ani pana (daca) ne vom mai reveni.
    • +1 (1 vot)    
      Cine te opreste sa ramai asa? (Luni, 15 septembrie 2014, 1:05)

      xtragfx [utilizator] i-a raspuns lui Da_Doamne_mintea_de_pe_urma

      Religia nu poate fi o obligație

      Si eu sunt ortodox, si ? nu sunt credincios, sunt pentru ca nu a fost alegerea mea sa fiu ortodox.

      Majoritatea suntem asa, am fost făcuți ortodocși de prunci fără sa avem nici un habar, inconștienți, acum sa-mi ceara sa ma botez nici mort nu ma duc.

      Desi eu nu o practic, n-am nimic impotriva practicării religiei, dar de adulți, care pot sa gândească, sa judece niște aspecte, nu de copii, n-o sa fiu niciodata de acord se bage obligatoriu prostii în cap copilului meu care nu are capacitatea mentala de a discerne. Pana in pânzele albe sunt dispus sa merg.

      Ma bucur ca mai sunt politicieni care au curajul sa spuna adevarul in fata, nu la altii perfizi care sunt in stare sa se faca frate si cu dracul pentru a castiga
      Bravo doamna Macovei, mai exista oameni.
  • +1 (1 vot)    
    Suntem ... (Duminică, 14 septembrie 2014, 19:04)

    utug [utilizator]

    Suntem mandri ca suntem romani, urmasi ai Romei si ai Imparatului Traian.
    Este bine totusi sa nu uitam ca abia dupa 1862 am adoptat alfabetul latin iar primul document scris in limba romana este un petec de hartie scris cu litere slavone nu mai devreme de 1521.
    "Scrierea cu alfabetul chirilic a fost în uz pe teritoriul României de astazi pâna în a doua jumatate a secolului al XIX-lea ... Înlocuirea alfabetului chirilic cu cel latin a fost decretata în 1862 de domnitorul Alexandru Ioan Cuza"
    . "Teoctist ... pentru a dezradacina din Moldova samânta catolicismului si sa ridice pentru totdeauna tinerilor putinta de a citi sofismele latinilor, a încredintat pe Alexandru cel Bun sa surghiuneasca din tara pe oamenii de alta credinta si sa scoata literele latine din toate scrierile si cartile si sa introduca în locul lor, pe cele slavone".
    Poate ca nu este intamplator ca primul ministru Ponta si-a plagiat teza de doctorat iar electoratul roman nu prea intelege ce este chestia asta cu plagiatul.

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Alfabetul_chirilic_rom%C3%A2n

    Scrisoarea lui Neacsu din Câmpulung (1521)
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Scrisoarea_lui_Neac%C8%99u
  • +1 (1 vot)    
    Despre religie, (Luni, 15 septembrie 2014, 8:47)

    Ando1971 [utilizator]

    Sa fim seriosi si sa recunoastem ca inainte de toate religia prin biserica a fost si este cel mai eficient instrument de manipulare.
    Nici o alta institutie nu are pe constiinta mai multe crime decat are biserica crestina in general fie ca este catolica fie ca este ortodoxa, oricine care este interesat de adevar poate afla cum s-a impus crestinismul in lume.
    La noi ortodoxia este majoritara si se incearca in vederea sporirii eficientei in manipulare luand lucrurile cat mai din pripa, introducand religia in scoli nu se incearca decat spalarea creierului incepand de la varste cat mai mici pentru a pastra o masa de "manevra" la un nivel cat mai mare.
    Sunt ortodox dar nu m-a intrebat nimeni ce vreu sa fiu, asa m-am nascut si asa am sa mor, insa prin biserica foarte rar calc, pentru ca ori de cate ori ajung pe acolo trebuie sa am bani la mine, altfel nu se poate, daca nu dai de buna voie ti se cere de la obraz.
    Biserica nu este altceva decat o afacere, foarte profitabila pentru unii si un instrument foarte eficient de a aduce voturi pentru politicienti. Chiar nu observa nimeni cat de credinciosi devin politicienii in campania electorala si preotii cum se afiseaza cu viitorii lor donatori de fonduri?
    Multa ipocrizie pe de-o parte si multa prostie pe de alta parte.
    Religia trebuie scoasa din scoli, fie si pentru ca nu avem cu totii aceiasi religie si nu trebuie sa obligam pe nimeni sa creada in ceva in care nu se regaseste. Fiecare trebuie sa aiba dreptul sa-si aleaga religia in care crede si in care se regaseste.
    Dar chiar si pentru ortodocsi, credinta trebuie sa o ai in suflet si nu trebuie impusa cu forta...altfel te lasa popa repetent.
  • 0 (0 voturi)    
    religia in scoli (Miercuri, 22 octombrie 2014, 1:35)

    something [utilizator]

    HEEEELOOOOOOOOOOOO????!!!
    Voi uitati un singur lucru......mama scolii este Biserica ,va convine sau nu ,asta este ,n-am ce sa va fac .Prima scoala, daca verificati istoria Tarii Romanesti,s-a ridicat in curtea unei Manastiri ,ci nu langa vorbariile si parlamentarile voastre inutile ,asa ca d-na Monica Macovei sa-si schimbe strategia de vanat voturi ca nu tine........desi din pacate si cu multa parere de rau in calitate de parinte ,pot spune ca exista o farama de dreptate in tot ceea ce spune ,pentru ca noi insine nu constituim modele morale pentru copiii nostri ,de aceea ca sa scuzam PATIMILE ,spunem ca n-are ce cauta Religia in SCOALA!Dar violenta are ce cauta in scoala???De ce nu faceti ceva in aceasta privinta???Familii destramate ,copiii dezorientati ,drogati ,nepregatiti ,,,,,,cred ca voi de fapt ,,POLITICIENILOR"asta vreti ,o mare MASA DE PROSTI USOR MANEVRABILI ,din PACATE PENTRU VOI SI DIN FERICIRE PENTRU NOI, mai opun rezistenta o mica parte de DASCALI CU VOCATIE SI TRAIRE MORALA!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică