Premierul Victor Ponta a vizitat din nou, marti, lucrarile de constructie a noului pod de la Agigea, spunand ca, la cate vizite a facut acolo, deja a "infiat" acest pod, transmite Mediafax.

"Am fost la Mangalia la santierul naval si am venit sa vad ce face podul. Deja l-am infiat pe acest pod de cate ori am fost aici pentru ca se punea problema anul trecut si a fost o decizie destul de grea si de riscanta pe care am luat-o, se punea problema sa se inchida podul vechi si practic toata lumea sa ocoleasca vreo 80 de kilometri. Atunci ne-am asumat riscul sa nu-l inchidem in speranta ca acesta va fi gata anul asta, sper ca e gata. Cand il punem in functiune pe acesta putem sa-l terminam pe celalalt si practic toata legatura intre Constanta si sudul judetului si mai departe spre Bulgaria din acel moment va avea intotdeauna o solutie de rerva. Nu vom depine doar de acest pod facut cu mai bine de 30-40 de ani in urma", a declarat Victor Ponta.

El a precizat ca in sedinta de guvern de marti va intra in dezbatere un proiect care prevede ca va fi preluat de catre CNADNR un drum de patru kilometri din Agigea, care urmeaza sa faca legatura intre pod si drumul national.

"Azi luam la CNADNR bucata de drum de patru kilometri care trebuie facuta, o facem si apoi o dam inapoi Consiliului Local Agigea, dar important este ca practic o sa aiba tot cap si coada, o sa ai si pod, o sa ai si drum, ca nu poti sa ai pod daca nu ai drum si deageaba ai drum daca nu ai pod", a spus premierul.

Cand un jurnalist a intrebat cand va fi gata acest drum, un reprezentat de la CNADNR a raspuns: "Cel mai tarziu anul viitor pe vremea asta".

Premierul a mentionat ca dureaza asa mult amenajarea drumului respectiv pentru ca toate lucrarile de investitii sunt contestate.

"Avem banii de investitii, nu reusim sa cheltuim pentru ca sunt o multime de proceduri, de contestatii. Am incercat in fel si chip sa reducem termenele, dar acolo nu mai depinde nici de mine, nici de ministrul Transporturilor, nici de seful CNADNR, depinde de numarul de contestatii si de cand se judeca contestatiile, din pacate nu avem in Romania niciun fel de lucrari de infrastructura la care sa nu fie contestatii. Am ridicat garantiile pentru cei care contesta, tot exista aceasta boala romaneasca care ne duce foarte departe. Noi dam drumul la procedura imediat cand se va termina, cand se termina contestatiile", a mai spus Ponta, care a fost insotit de ministrul Transporturilor Ioan Rus.

Premierul a primit asigurari din partea constructorilor ca noul podul va fi gata in 31 octombrie.

Premierul Victor Ponta a mers in mai multe randuri sa viziteze lucrarile la noul pod de la Agigea, ultima data in 1 mai.

Montajul tablierului metalic la podul rutier de la kilometrul 0+540 al Canalului Dunare - Marea Neagra a fost finalizat vineri, tronsonul central montat al podului avand 17,2 metri si 95 de tone.

Potrivit unui comunicat transmis de "Administratia Porturilor Maritime" SA Constanta, podul rutier la kilometrul 0+540 al Canalului Dunare - Marea Neagra, cu o structura de tip hobanat, va fi cel mai mare pod de acest gen din Romania. Acesta va avea o lungime totala de 360 de metri, o deschidere centrala de 200 de metri, iar latimea podului va fi de 17,4 metri, permitand circulatia pe patru benzi. Inaltimea libera sub tablierul podului in axul Canalului Dunare - Marea Neagra va fi de 18,4 metri.

Finantat prin Programul Operational Sectorial in Transporturi din fonduri structurale ale Uniunii Europene si de la bugetul statului, proiectul are ca termen de finalizare data de 31 octombrie 2014.

Proiectul, intitulat "Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunare - Marea Neagra si lucrari aferente infrastructurii rutiere si de acces in Portul Constanta", va fi continuat prin urmatoarele obiective: podul hobanat peste Canalul Dunare - Marea Neagra la km 0+540, avand o lungime totala de 360 m, din care 200 m are deschiderea centrala si alte doua deschideri marginale de cate 80 m; viaducte de acces la pod; un viaduct pe malul stang cu o lungime de 281,15 m (spre Constanta), cu 8 deschideri; un viaduct pe malul drept cu o lungime de 262,42 m (spre Agigea), cu 8 deschideri; un pasaj de trecere la nivel cu calea ferata; lucrari de drumuri de acces spre zona de nord si de sud a Portului Constanta, inclusiv racordul cu varianta ocolitoare a municipiului Constanta (A4), cu o lungime totala de 1.700 m; lucrari de constructii civile si anume doua cladiri pentru asigurarea controlului accesului in port; parcari in zonele de acces la noile porti de acces, 7 si 10 bis; lucrari hidrotehnice si de consolidari.