EXCLUSIV Marile mize ale UDMR in afara de ministere si de functii: Guvernul Ponta sa renunte la procesele cu primarii maghiari care au arborat steagul secuiesc. Plus inca doua solicitari delicate

de C.Pantazi, D.Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 27 februarie 2014, 17:47 Actualitate | Politic


Steagul secuiesc ridicat pe cladirea Palatului Administrativ din Miercurea Ciuc / Foto: Agerpres

UDMR va stabili, sambata, la Targu Mures, conditiile intrarii la guvernare alaturi de PSD, iar printre solicitarile referitoare la ministere si alte functii vor figura si alte revendicari de ordin politic, au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate discutiilor. Potrivit acestora, exista o presiune interna mai ales din partea liderilor din Secuime ca UDMR sa solicite drept conditie pentru intrarea la guvernare renuntarea la procesele cu primarii maghiari care au arborat steagul secuiesc. O alta conditie ar fi ca Guvernul sa adopte un act normativ prin care sa li se permita autoritatilor locale sa adopte insemnele minoritatilor nationale. "Exista o presiune mare din partea primarilor din Harghita si Covasna. Anul trecut, doar in Harghita erau 70 de procese de prefect impotriva primarilor", au precizat sursele citate.

  • UDMR ar urma sa ridice si o a treia problema: infiintarea facultatii cu predare in maghiara la Universitatea din Targu Mures, blocata de Guvernul Ponta imediat dupa preluarea puterii. Coincidenta sau nu, un amendament propus de UDMR, care netezeste calea infiintarii facultatilor de stat in limba maghiara, a trecut, miercuri, 25 februarie, cu votul PSD de plenul Camerei Deputatilor.
  • Coincidenta sau nu, Ministerul Dezvoltarii a pus in dezbatere publica pe data de 7 februarie un proiect de lege care legalizeaza arborarea steagului secuiesc pe institutii oficiale. Criza in USL a inceput pe 7 februarie, cand Crin Antonescu l-a propus pe Klaus Iohannis la functia de vicepremier si ministru de interne.
UDMR a solicitat doua ministere drept conditie pentru intrarea la guvernare, insa structura noului guvern va fi prezentata luni, 3 martie. Victor Ponta si Kelemen Hunor au inceput discutiile inca de luni, 24 martie, cu o zi inainte de iesirea oficiala a liberalilor de la guvernare. In discutie ar fi Cultura si Mediul.

Pe langa functii, liderii UDMR din secuime vor ridica problema iesirii prefecturilor din procesele intentate de prefecti primarilor care au arborat steagul secuiesc pe institutii publice si adoptarea actului normativ care sa legalizeze utilizarea simbolurilor minoritatilor. Legalizarea arborarii steagului ar fi o mare victorie simbolica pentru UDMR in plina campanie pentru europarlamentare. Pe de o parte, ar da satisfactie comunitatilor locale, pe de alta parte ar puncta politic in fata radicalilor (PPMT, CNS, PCM) care ar ramane fara discurs.

Problema renuntarii la procese fusese prefigurata de inca de luni, 24 februarie, de catre deputatul UDMR de Covasna, Tamas Sandor.
  • Tamas Sandor: "Ar exista si conditii preliminare pentru a incepe eventuale negocieri, si anume detensionarea situatiei in ceea ce priveste steagurile locale si judetene, precum si simbolurile nationale. Noua nu ne trebuie cinci sali de sport in plus, pe noi nimeni nu ne-ar putea <<cumpara politic>> cu 100 de kilometri de drumuri, ci ne intereseaza principiile, si anume, mai concret, posibilitatea de a folosi simbolurile locale, judetene si cele nationale. Rezolvarea acestor probleme ar putea fi o conditie premergatoare unei eventuale negocieri", a afirmat Tamas, care a reiterat ca nu sunt discutii cu privire la posibilitatea intrarii UDMR la guvernare in cazul in care s-ar rupe USL"
  • "Si aici ma refer la domnul Ponta, si nu la reprezentantii Guvernului in teritoriu, care in ultimii doi ani ne-au pus in cap 54 de procese administrative in ceea ce priveste simbolurile nationale, steaguri locale si judetene sau bilingvismul". (Sursa: Mediafax)
Alti deputati UDMR au declarat pentru HotNews.ro ca problema steagurilor nu s-a luat inca oficial in discutie. "Deocamdata nu s-au discutat detalii in grupul parlamentar. Mandatul de negociere va fi dat sambata la sedinta Consiliului Reprezentantilor Unionali. In legatura cu procesele, insasi ideea si metodele folosite contravin nu doar bunului simt. Nu ma pronunt ca deputat, dar ca persoana va spun ca demersurile prefectilor nu erau in regula", a declarat deputatul UDMR, Antal Istvan. "Eu am steag, l-am pus la mine si le-am spus tuturor: puneti-va linistiti steagul, ca nimeni nu poate intra pe proprietatea dvs sa va spuna daca aveti dreptul sau nu", a mai spus deputatul Antal Istvan. "S-a creat aceasta sansa Romaniei sa intram in normalitate si sa demonstram ca respectam drepturile minoritatilor", a mai spus deputatul UDMR.
  • Guvernul Ponta a dat in judecata primarii UDMR pe motiv ca au arborat steagul secuiesc. Guvernul Ponta legalizeaza arborarea steagului secuiesc
Prefectii din Harghita si Covasna au actionat in judecata pe parcursul anului 2013 zeci de primarii din cele doua judete dupa ce edilii au arborat steagul secuiesc, incurajati fiind inclusiv de presedintii Consiliilor Judetene conduse de reprezentanti UDMR. Pe de alta parte, in decembrie 2013, Consiliul National al Maghiarilor din Transilvania (CNMT) a fost amendat cu 30.000 de lei de catre Politia Locala din Targu Mures, pentru arborarea steagului "Tinutului Secuiesc" pe sediu, acesta fiind considerat un "steag publicitar". Retragerea din aceste procese aflate inca pe rol in contencios administrativ ar presupune ca prefectii sa-si retraga actiunea impotriva primarilor.

Premierul Victor Ponta a fost intrebat, in octombrie 2013, daca Guvernul va adopta un act normativ care sa reglementeze arborarea drapelului secuiesc pe institutii, el raspunzand: "Guvernul Romaniei, nu. Poate Guvernul Ungariei". Consilierul personal al premierului Victor Ponta, Gyorgy Frunda, declarase anterior, intr-o interventie telefonica la Antena 3, ca problema arborarii steagurilor comunitatilor locale pe institutii trebuie reglementata printr-un act normativ. Frunda a amintit in acel context ca si premierul Victor Ponta a spus, in plenul APCE, ca Guvernul Romaniei va adopta un act normativ care sa reglementeze modalitatile de folosire a insemnelor locale pe cladiri publice de interes local si pe cladiri proprietate privata.

Cateva luni mai tarziu, pe data de 7 februarie 2014, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a pus in dezbatere publica pe site-ul institutiei Proiectul de LEGE privind stabilirea metodologiei de aprobare, arborare si folosire a steagurilor unitatilor administrativ teritoriale.

Proiectul stabileste ca "unitatile administrativ teritoriale pot avea conform prezentei legi steaguri proprii", ceea ce legalizeaza arborarea steagului secuiesc pe cladirile primariilor sau consiliilor judetene si utilizarea acestuia la diferite manifestari si actiuni.
  • PSD si Victor Ponta au criticat in opozitie Guverul MRU ca infiinteaza facultati in limba maghiara. PSD voteaza in Parlament legi care permit infiintarea de facultati in limba maghiara
Deputatii PSD au votat in unanimitate, cot la cot cu UDMR, amendamentul depus de un parlamentar maghiar care deschide calea pentru infiintarea unei facultati in limba maghiara la Universitatii de Medicina si Farmacie (UMF) din Targu Mures. Amintim ca jumatate din motiunea din cenzura a USL din 2012 in urma careia a picat guvernul Ungureanu in 2012 a fost dedicata tocmai intentiei Executivului de a deschide o astfel de facultate in limba maghiara.

Marti, 25 februarie, plenul Camerei Deputatilor a votat proiectul de lege pentru aprobarea Ordonantei de urgenta nr.117/2013 privind modificarea si completarea Legii educatiei nationale, ordonanta adoptata de Guvernul Ponta in decembrie 2013, adica acum doua luni. OUG din decembrie elimina din leagea educatiei urmatorul articol: "Guvernul, la propunerea Ministerului Educatiei Nationale, poate infiinta facultati, in cadrul universitatilor de stat, cu consultarea senatului universitar". Un amendament depus de deputatul UDMR Szabo Odon in februarie reintroduce in lege integral articolul de mai sus, acordand astfel din nou posibilitatea Guvernului de a infiinta  facultati in cadrul universitatilor de stat.

Amendamentul deputatului Szabo Odon a fost insusit de Comisia pentru invatamint, iar proiectul legislativ a fost votat in plen cu o majoritate zdrobitoare. Toti cei 156 de deputati PSD prezenti au votat pentru aceasta modificare, la fel ca si cei 17 deputati UDMR, ba chiar si cei 11 deputati PC au votat pentru. Doar deputatii PDL au votat impotriva, plus un deputat PPDD.

Cu alte cuvinte, deputatii PSD au votat o initiativa UDMR contrara unei ordonante de urgenta adoptata de guvernul condus de Victor Ponta, presedintele PSD. Proiectul trebuie sa treaca si de Senat, camera decizionala, pentru a ajunge la promulgare.

Background. Ce scria in motiunea de cenzura a USL din aprilie 2012:

"Guvernarea PD-L a distrus autonomia universitara atunci cand a introdus in Legea educatiei nationale formule precum ¬ministerul controleaza aplicarea autonomiei¬ sau ¬Guvernul infiinteaza facultati¬, fara ca o astfel de procedura sa porneasca firesc de la senatul universitatii, asa cum se intampla in orice universitate dintr-o tara democratica.
   
Decizia Guvernului de a modifica structura organizatorica a UMF Targu Mures incalca autonomia universitara, pentru ca ea a fost luata fara consultarea senatului universitar, incalcand legea la evaluarea si validarea facultatii si a programelor sale de studii si incalcand directivele europene in materie.

Putem spune despre aceasta hotarare a Guvernului ca este:
1. O decizie cu caracter penal.
2. O decizie care intra in conflict cu reglementarile europene in domeniu.
3. O decizie care incurajeaza separatismul, iar nu multiculturalismul.
"

Citeste aici integral textul motiunii

Mai mult, una dintre primele masuri luate de guvernul Ponta 1, dupa caderea guvernului MR Ungureanu, a fost sa opreasca infiintarea unei facultati cu predare in limba maghiara la UMF Targu Mures.

Aplicarea unei Hotarari a guvernului MR Ungureanu privind infiintarea unei noi facultati in cadrul Universitatii de Medicina si Farmacie (UMF) Targu Mures a fost suspendata, in 4 mai 2012, in urma unei decizii a Curtii de Apel Targu Mures, care a admis o solicitare in acest sens formulata de conducerea UMF. Vicepremierul de atunci Marko Bela (UDMR) declara ca Executivul trebuie sa atace sentinta Curtii de Apel Targu Mures, el sustinand ca instanta a facut "un abuz".

Guvernul Ungureanu a atacat cu recurs sentinta de suspendare. Guvernul Ponta a decis, insa, sa retraga recursul formulat de fostul Executiv.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

16747 vizualizari

  • +34 (38 voturi)    
    sa dea materie prima la gaterul (Joi, 27 februarie 2014, 17:51)

    un domn [utilizator]

    lui verestoy..daca nu pot lua Ardealu..macar Padurea sa o ia..neam de migratori iudemere ashtia !
    • +28 (32 voturi)    
      Autonomie teritoriala? (Joi, 27 februarie 2014, 19:55)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      UDMR va cere si autonomie culturala, teritoriala, etc...oare pana unde poate merge tupeul lui Ponta doar din ambitia de a ramane prim-ministru?
      • -22 (36 voturi)    
        dar da-ti-le mai frate (Joi, 27 februarie 2014, 20:45)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        sa vedem ce fac cu ele... atata vreme cat platesc impozite, care-i problema?
        • +18 (26 voturi)    
          fiecare trebuie sa-si stie locul (Joi, 27 februarie 2014, 21:59)

          tepes [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

          Amice sebagian dar, daca, dupa judecata ta, ei fiind platitori de impozite, de ce nu ne-ar cere sa-i pupam si-n fund? Ai o judecata de om redus care nu stie decit sa pape si sa faca caca.Asta-i problema
        • +19 (21 voturi)    
          Disfunctie analitica (Joi, 27 februarie 2014, 23:31)

          Sufleu [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

          Cine a zic ca Verestoy plateste impozite la padurile taiate?! Sau ca autonomia teritoriala, a la URSS, nu naste monstrii?! Vezi Crimeea acum, Transnistria, Gagauzia etc. Vrem sa ajungem euroasiatici?! E simplu, dam autonomie, asa cum am fost fortati sa facem de Stalin in anii 50, sau cum au fost fortati de rusi sa faca moldovenii. E la mintea cocosului.
          • +6 (14 voturi)    
            Verestoy (Vineri, 28 februarie 2014, 4:42)

            Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Sufleu

            Ce are Verestoy mai deosebit faţă de toţi ceilalţi defrisatori de păduri din ţară? Este ungur, altceva?
            • +7 (7 voturi)    
              Nu sînt avocatul diavolului (Vineri, 28 februarie 2014, 10:11)

              marga 2 [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

              dar veniți în Caraș-Severin să vedeți ce defrișări s-au făcut, cu aprobarea tacită a autorităților,care nu sînt maghiari.Cine este prieten cu Hrebe are multe avantaje în această țară,indiferent de naționalitate.
              • -1 (1 vot)    
                Exact (Vineri, 28 februarie 2014, 13:48)

                Sakura [utilizator] i-a raspuns lui marga 2

                Ştiu, exact de acolo vorbesc şi eu. Inclusiv în rezervaţiile naturale se rade tot ce se poate. Şi întradevăr, nefiind nici un picior de ungur în afacerile lemnoase locale, nimeni nu are nimic de zis.
            • +3 (5 voturi)    
              Pai Nu-i destul ca sa-l ia Politia? (Vineri, 28 februarie 2014, 10:31)

              alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

              Pai Nu-i destul ca sa-l ia Politia?

              Aperi toti hotii din tara asta? sau ce?
              • +2 (4 voturi)    
                Este (Vineri, 28 februarie 2014, 13:49)

                Sakura [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

                Din contră, aş vrea ca poliţia să-i ia pe TOŢI hoţii din ţară. Dar să-i ia pentru că sunt HOŢI, nu pentru că sunt unguri.
        • -12 (24 voturi)    
          Libertate pentru unguri (Joi, 27 februarie 2014, 23:41)

          sebagain [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

          Cer libertate pentru unguri, sasi, germani. Face-ti-le domne, regiuni autonome. N-or sa poata sa vorbeasca doar maghiara intre ei. Lasa-ti-i sa vorbeasca ce limba vor ei in scoala, in universitati, la pimarie. Care-i problema? Totul e sa nu ceara mai multi bani de la buget si sa-si plateasca taxele sa-si poarte costumele populare la fel de caraghioase ca si ale noastre.Atunci sa vezi turism in Romanica.
          • -2 (6 voturi)    
            ... (Vineri, 28 februarie 2014, 10:10)

            un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

            ca apoi sa isi ceara si mai multe drepturi absurde?
            Ce treaba are turismul cu autonomia?
            Ce treaba are limba si invatamantul cu autonomia?
            Aveti deja scoli in lb maghiara!
            Aveti reprezentati in parlament!
            Aveti dreptul sa vorbiti cum vreti cu cine puteti!
            La ce va trebuie autonomie? De ce faceti pasi in vederea dezmembrarii unui stat?
            Granistele sunt formale intre statele UE! Dar voi vreti totusi mutarea granitelor in interiorul UE! Rautatea vostra este dincolo de absurd!
            Penibil.
          • +4 (6 voturi)    
            Problema e ca se-ncalca Constitutia (Vineri, 28 februarie 2014, 10:38)

            alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

            1. Problema e ca se-ncalca Constitutia
            legat de propunerea lor si a ta cu "teritoriile maghiare" pe teritoriul Romaniei, de care vorbesti
            Iar Constitutia trebuie respectata de toti chiar si de unul ca tine ...sau ca ei: "Romania e un stat national unitar si indivizibil"...

            2. scoli universitati in limba maghiara au : nu dezinforma grosolan: Maghiarii Pot invata in maghiara de la gradinita pana in ultimul an de facultate.

            3. "legat ca platesc impzoite" : Problema e ca judetele unde traiesc majoritari sunt subventionate la greu din bugetul statului roman: cu tot cu costumele lor populare. Apoi si nu i-a oprit nimeni sa faca turism din contra maghiarii din Budapesta calaresc pe-acolo de vreo 100 de ori pe an dar bani de mancare nu li s estrang destui:
            Deci nu produc nici macar ce mananca in Harghita si Covasna in schimb injura la greu statul roman care ii subventioneaza....si le da de mancare.
        • +5 (5 voturi)    
          care e problema? (Vineri, 28 februarie 2014, 10:05)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

          Directie e aceeasi ca in alte exemple.
          Vezi trasnistria, kosovo, georgia, crimea mai nou.
          UDMR a mai cerut o data protectoratul Ungariei.
          Aici se incearca sa se ajunga....dar este penibil sa ai astfel de fantezii intr-o Europa Unita!
          Dar de.... ultimul popor migrator din continent se integreaza mai greu in UE.
        • +2 (2 voturi)    
          problema e ca se incalca Constitutia (Vineri, 28 februarie 2014, 10:30)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

          Problema e ca se incalca Constitutia chiar Art 1.
          care spune ca Romania e Stat National Unitar


          Deci chiar daca tu platesti impozite nu-nseamna ca esti liber sa faci crime, sa furi, sa dai in cap sau sa incalci
          Constitutia (ceea ce e o crima mai grava decat astea de mai sus, poate asa o sa intelegi mai clar cat de grav e)

          Macar atat lucru trebuia sa te duca capul daca ai
          fost la scoala : poti sa le transmiti acest lucru si prietenilor tai maghiari ...
    • +24 (26 voturi)    
      . (Joi, 27 februarie 2014, 20:04)

      Marius Muntean [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      PSD-ul va mai pierde cateva procente bune daca face concesii UDMR-ului.
      S-ar putea totusi sa recupereze cu mai multe voturi cumparate.
      Ne fac varza astia tara.
  • +48 (56 voturi)    
    No', că iară dau Hunii năvală .... (Joi, 27 februarie 2014, 18:12)

    alex1234 [utilizator]

    No', că iară dau Hunii năvală ....

    si Bolșevicii de la noi, iară îi susțin....


    Apăi, până când io-m tăt' lăsa să-și facă die cap ?
    • +3 (21 voturi)    
      așteptăm cu interes (Joi, 27 februarie 2014, 19:08)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      turnarea videoclipului 'I Am a Hungarian Girl'.
      • +20 (20 voturi)    
        Gresesti caci ei is la putere nu noi (Joi, 27 februarie 2014, 20:30)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Gresesti caci "ei" is la putere nu "noi"

        Deci la noi e valabila

        "Teoria Paturii Suprapuse" a lui Mihai Eminescu
        ----
        " Întîmplarea m-a făcut ca din copilărie încă, să cunosc poporul românesc din apele Nistrului începînd, în cruciş şi în curmeziş pînă în Tisa şi în Dunăre şi am observat că modul de-a fi, caracterul poporului, este cu totul altul, absolut altul decît acela al populaţiunilor din oraşe, din care se recrutează guvernele, gazetarii, deputaţii, etc. Am observat şi mai mult: că clasa veche superioară, rea, bună, cum o fi fost seamănă în toate cu mult mai mult poporului , că are mai multă francheţă de caracter şi incompatibil mai multă onestitate, că sînt în ea rămăşiţe de vrednicie dintr-o vreme anterioară epocii fanarioţilor. Se putea oare să nu conchid că pătura suprapusă de roşii nu e nici română de origine, nici asimilabilă măcar?…"
        -- sau
        " Nu e ruşine că aţi uzurpat numele de român, ruşine că strămoşii sînt condamnaţi a purta acelaşi nume, cu care drapaţi corupţia şi mizeria de caracter”
        --
        "Este în realitate, nimic mai mult, nimic mai puţin, decît proclamarea perpetuă a predominării elementelor străine asupra poporului istoric, compus încă pînă azi din ţărani mici şi mari.
        Odată ajuns la această convingere, totul era hotărît pentru mine, era o datorie de a fi şi de-a rămînea în partea poporului istoric din care însumi fac parte, şi în contra păturii suprapuse de venetici. M-am convins că acea ură în contra trecutului, acea aruncare în apă a tuturor tradiţiilor, acel abis creat între trecutul şi prezentul de azi, nu e un rezultat organic şi necesar al istoriei române, ci ceva factic şi artificial."
    • +4 (4 voturi)    
      pt.palinca (Joi, 27 februarie 2014, 22:01)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Pina cind ne-or lua prunii.
  • +33 (41 voturi)    
    In definitiv.... (Joi, 27 februarie 2014, 18:16)

    CetateanulRoman [utilizator]

    de cind au aparut, comunistii s-au aliat perfect cu "reprezentantii "populatiei maghiare. Amindoua gastile voiau sa ingenuncheze Romania.

    pcr+madosz = psd+udmr in spate cu urss

    Q.E.D.
    • +23 (25 voturi)    
      "reprezentantii"...... (Joi, 27 februarie 2014, 19:30)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      ....polulatiei maghiare + "reprezentantii" romanilor si a celorlalte nationalitati conlocuitoare, in toatalitarismul comunist si in marea escrocherie numita "democratie parlamentara", au avut, au si vor avea acelasi scop comun - CIOLANUL !

      Fara griji, fara emotii si fara frica, escrocii isi continua jaful, stiind ca cei pe care ei pretind ca ii reprezinta, fie ei romani, maghiari sau celelalte nationalitati, ii vor vota si revota mereu, pentu ca asa a fost, este si va fi sistemul politic.

      Atata timp cat cetatenii nici macar nu indeaznesc sa creada ca se poate si altfel, escrocherimea politicianista sta linistita, prosperand vartos pe spinarea fraierilor iar fraierii se cearta si se urasc intre ei pentru ca de aceea sunt....fraieri.
  • +36 (42 voturi)    
    Capra (Joi, 27 februarie 2014, 18:17)

    Parol [utilizator]

    Dar sa ne punem si capra in fata astora. Steaguri locale, toti or sa adopte acelasi steag. Ala bleu. Ca sa arate clar ca ei sunt altceva decat Romania. Facultate numai in limba straiana. Ca asa e la romani. Minoritatile au mai multe drepturi decat majoritatea. Ia sa facem noi facultati numai pentru romani sa vedem ce iese pe la UE cand se afla. Renuntare la procese... Nu vor sa le restituim si amenzile, eventual cu dobanda? Cultura si mediu. In traducere: separatism si mai mare pe chestiuni de limba si libertate la taiat paduri. Am omis ceva? Ah, trebuie sa ne mai ceara sa si inghitim la final. Asta ca tot se calca drapelul Romaniei la Gheorgheni acu cateva zile si nu se sesiza nimeni. Dimpotriva, au sarit "secuii" ca a fost "provocare". E provocare sa arborezi drapelul Romaniei in Romania... Minunat! Ce mai urmeaza?!
    • +41 (47 voturi)    
      Daca Ponta este de acord cu cerintele (Joi, 27 februarie 2014, 18:37)

      Taboo [utilizator] i-a raspuns lui Parol

      ungurilor devine tradator de tara. Pentru asta nu exista decat o singura pedeapsa!
      • +32 (34 voturi)    
        E deja tradator (Joi, 27 februarie 2014, 18:49)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Taboo

        400 milioane la kazaci.
        • +6 (6 voturi)    
          absurd (Vineri, 28 februarie 2014, 10:27)

          levierul [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          ce cerere tampita poate fi asta: guvernul sa renunte la procesele cu primarii.. Adica guvernul a dat in judecata primarii? sau cum? zau asa... nici pe timpul comunistilor nu se negocia cu politicul, partea justitiei... nici atunci. Pana si Stalin nu intra cu picioarele in justitie, dar o manipula odios.
      • +27 (33 voturi)    
        Dubios (Joi, 27 februarie 2014, 19:03)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui Taboo

        Din cate stiu eu, procesele intentate impotriva celor cu steagurile sunt in domeniul justitiei.
        Ce vrea acum UDMR?
        Ca Ponta sa dea ordin justitiei sa inchida dosarele?
        Frumos va sta!
        O adunatura de comunisti inhaitati cu iredentistii maghiari.
        Astia vor conduce Romania .
        Cartile sunt deja facute.
        • +14 (18 voturi)    
          Sa nu spunem lucruri fara acoperire (Joi, 27 februarie 2014, 19:33)

          Parol [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

          Nu au cum sa intervina in justitie. Ceea ce cere UMDR se poate face. Actiunile sunt intentate de Prefecti pentru ca sunt actiuni in contencios administrativ. Ce vor ei este ca Prefectii sa-si retraga actiunile. Sa renunte astfel la ele. E legal. Dar de ce?!
          • 0 (0 voturi)    
            raspuns Parol (Luni, 3 martie 2014, 10:15)

            LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui Parol

            Teoretic nu dar cu ajutorul lui Ponta care este ruda prin alianta ( veri) cu ministru justitiei se poate orice - asa e in Romania sub conducerea USD
      • +13 (15 voturi)    
        daca VV o sa fie de acord... (Joi, 27 februarie 2014, 22:07)

        keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui Taboo

        iesim la proteste ? pina daramam gluma asta de guvern ?
    • +23 (25 voturi)    
      Ce mai urmeaza? (Joi, 27 februarie 2014, 18:40)

      antijeg [utilizator] i-a raspuns lui Parol

      ORICE !!!
  • +24 (30 voturi)    
    UDMR trbuie sa ceara drepturi.... (Joi, 27 februarie 2014, 18:29)

    geocrin [utilizator]

    Sa aiba si ei aceleasi drepturi care primesc minoritatile de romani, ucrainieni si slovaci in ungaria.
    Ungaria pretinde ca are democratie exemplu, UDMR trebuie sa raspunda la intrbarea, daca ei sunt multumiti cu drepturile primite de minoritati in Ungaria.
    Din pacate UDMR este tot un partid de urmasi de comunisti la fel ca partidul lui Pontescu .
    • -2 (6 voturi)    
      Oare de ce nici unul din Ungaria nu cere (Vineri, 28 februarie 2014, 10:28)

      marga 2 [utilizator] i-a raspuns lui geocrin

      repatrierea ?Ați fost să vedeți ce drepturi au sau ați preluat din sloganurile șovine ?
      Dacă știți careva maghiara uitați-vă la emisiunile naționalităților conlocuitoare( pe Duna.tv) din Ungaria,atît la televiziune cît și la radio.Eu mă uit și mi-e ciudă ce emisiuni frumoase se fac despre tradiții,obiceiuri,port,cultură sau numai vorbesc de emisiunile cu obiceiurile culinare,care se fac pe regiuni sau localități .Acolo vezi șvabi,sași,croați,sîrbi.ruteni,evrei,trăind în armonie și toleranță.Oare de ce comunitățile romănești nu participă la așa ceva ?De ani de zile urmăresc aceste emisiuni în speranța că apărem și noi,dar degeaba.Ne limităm doar la Ecranul nostru.Singura emisiune care se ocupă de cultura noastră,dar mai mult de religia ortodoxă .Puteți să mă jigniți dar acesta este politica comuniștilor,învrăjbirea.De aici primesc pesediștii voturi nu din laudele la adresa minorităților conlocuitoare.
      • +2 (2 voturi)    
        VAI, VAI, VAI........ (Vineri, 28 februarie 2014, 16:12)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui marga 2

        in ungaria curge numai miere si lapte......vai, vai, valeleuuuuuuu.
      • +1 (1 vot)    
        pai... (Vineri, 28 februarie 2014, 16:47)

        gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui marga 2

        si comunitatile de svabi, sasi, croati si ce-or mai fi, au autonomie acolo? au dreptul de a-si arbora steaguri cu insemnele proprii? Daca au probleme cu justitia pot cere ca justitia sa inchida ochii si dosarele? Are minoritatea saseasca, ca toto ati adus vorba de sasi, dreptul la invatamant in limba germana? Exista macar o scoala in Ungaria unde se preda in limba romana?
      • +1 (1 vot)    
        nu v-as jigni, nici daca as avea motive (Vineri, 28 februarie 2014, 18:26)

        geocrin [utilizator] i-a raspuns lui marga 2

        Nimic nu este mai usor dect a jigni pe cineva, nu este felul meu sa ma comport asa.
        Apreciez comentariul dumneavoastra, insa eu stiu cazuri concrete cind ma refer la romanii din ungaria.
        Nu este locul aici sa ma explic, oricum sunt sigur ca stiti, in Ungaria nu se poate concepe sa spuna cineva ca ete de alta nationalitate.
        Am multe cunostinte in Ungaria de nationalitate romana si ceea ce afirm NU este inventata.
        Nu sunt sovin, nici numele meu nu-i permite, familia mea este mixta.
        Ar fi multe de vorbit, ma refer cu intelepciune nu minati de nationalism din aceasta traiesc multi politicieni romani si UDMR.
        Vadim deja este pe tusa .
  • +23 (23 voturi)    
    slabut (Joi, 27 februarie 2014, 18:35)

    Reshape [utilizator]

    Pai UDMR-ul ar putea sa ceara si 4 ministri, si 2 vice premieri, si pe doamna Ponta, si autonomia, ca le-ar da Ponta cu ochii inchisi, ca nu da de la el, da de la Romania.
    Poate ca data viitoare, la alegeri, iesim si noi mai multi, macar asa, sa nu mai apuce uniunea versatila a maghiarilor din Romania Parlamentul?
  • +29 (31 voturi)    
    De data asta, (Joi, 27 februarie 2014, 18:38)

    Kepler [utilizator]

    ponta se joaca cu focul. Dar oricum e pe duca.
    • +11 (11 voturi)    
      eu am zis ca (Joi, 27 februarie 2014, 22:10)

      keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      ...sa cada naibii sandramaua usl inca din decembrie 2013 !!! e bine si acum, pentru mine acum e Craciunul !!!
      Deci ce planuri ne facem de Paste ? un nou guvern si un nou PM ?
  • +21 (21 voturi)    
    Patriotii de la PSD (Joi, 27 februarie 2014, 18:47)

    EuSiCuMine [utilizator]

    sunt in stare sa vand tara la bucata daca le iese banul!
  • +19 (21 voturi)    
    @NL (Joi, 27 februarie 2014, 18:55)

    Parol [utilizator]

    Pai ti-a scapat miza. Daca le iese schema cu universitatea si aia cu steagul, nu mai ramane decat autonomia si separatismul. Vin si alea. Oricum, de ce 4 ministrii cand cu stegul si scoala si-au ucis competitia politica? Oricati am iesi noi la vot, ungurii tot 6% sunt. Ca sa nu mai intre in Parlament ar trebui ca voturile ungurilor sa se imparta. Adica ungurii sa inceapa sa voteze pcm sau cu isi mai zice Jobbikul prin Romania. Kelemen e oricum muuult mai aproape de Jobbik decat era Bella. Dar per ansamblu is toti la fel: niciunul nu simte ca e parte a tarii asteia si nu incearca decat s-o sape cat mai tare... Si daca intre timp iese si-un banut, o avere ceva, cu atat mai bine... Apropos, intrebare intrebatoare: care este partidul din Romania care s-a aflat cel mai mult la guvernare?! ;) Aveti o singura incercare...
  • +10 (14 voturi)    
    Prstul daca-l pui la masa i se scoala .... (Joi, 27 februarie 2014, 18:56)

    andreesanu [utilizator]

    Ce dovada mai trebuie sa -ti dai seama cu cine ai de a face ???.
    Se apara ,isi cunosc interesul ,il scot interesul in fata cu orce prilej.
    Cind te aliezi cu asa scule doar sa zici ca ai putere ,atunci fii sigur ca ai sa fii f...tut cind lumea ti-ii draga,or pe la spate.
    Astia n-au mama n-au tata,au doar interese.
    Asta merita Ponta .
    • +8 (14 voturi)    
      Gresit partial (Joi, 27 februarie 2014, 19:35)

      Parol [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Nu e doar Ponta, ci toti. Doar Tariceanu si alde Antonescu au refuzat orice alianta cu ei. Si PDSR-ul pana-n 96 dar p-aia nu-i mai luam in calcul. Practic CDR i-a adus prima oara, Nastase i-a mentinut, apoi le-a dat reject Tariceanu, apoi i-a adus inapoi Boc si acolo au stat pana Antonescu s-a tinut de cuvant ca nu va lucra cu ei. Acum, iarasi vin la guvernare... Si uite asa 6% din populatia Romaniei guverneaza aproape permanent, dupa o agenda proprie...
  • +20 (24 voturi)    
    Socialistul Victor Ponta este disperat! (Joi, 27 februarie 2014, 18:57)

    GRANDFATHER [anonim]

    In disperare de cauza liderul socialist Victor Ponta o sa fie nevoit sa cedeze in fata conditiilor si conditionarilor(citeste: "santajului"!) "aliatilor" de la UDMR!
    "Pisicutul parsivel" se tine cu ghearele si cu dintii de fotoliul de la Palatul Victoria si pentru ca sa se salveze este in stare sa linga acolo unde a scuipat si sa "joace" Ardealul si pe ardeleni la masa verde!
    VOTATI USD!
  • +10 (16 voturi)    
    Fatalitate! (Joi, 27 februarie 2014, 19:03)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Indiferent ce votam la alegeri, rezultatul contine întotdeauna udmr!
    Si comunisti si securisti ascunsi.
    • +11 (11 voturi)    
      Ce ti-e si cu securistii astia! (Joi, 27 februarie 2014, 19:39)

      Clovis [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Pai io astept sa avem "securisti ascunsi" care sa apere interesele Romaniei nu ale altora. Toate tarile au securisti, si noi trebuie sa avem. Dar securisti care sa joace pentru Romania, sa contracareze securistii care sunt infiltrati prin tara asta! Ca daca nu sunt securisti care sa apre Romania si poporul romani inseamna ca avem de-a face cu spioni infiltrati, care-i apara pe ceilalti numai pe noi nu...
  • -12 (26 voturi)    
    Lasati-i dom'le sa puna steagul (Joi, 27 februarie 2014, 19:05)

    redmc [utilizator]

    Care-i problema? Un steag e un simbol al identitatii si atat, nu schimba nimic dpv juridic. Chiar si Tinutul Secuiesc, daca e o entitate culturala care e problema? Daca de pilda dobrogenii s-ar simtii foate mandri de zona lor si ar arbora un steag al lor ar fi vreo problema?Nu cred. Mult zgomot pt nimic.
    • +10 (14 voturi)    
      Dobrogea! (Joi, 27 februarie 2014, 19:39)

      GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui redmc

      Dobrogea a fost cucerita de turci si inglobata in Imperiul Otoman in 1420! Si a ramas sub stapanire otomana pana in 1878, cand a reintrat in granitele Romaniei in urma Razboiului ruso-romano-turc din 1877-1878 si a tratatelor de pace de la San Stefano si Berlin! Dobrogea a fost primita de Rusia invingatoare cu titlul de despagubire de razboi, iar acesta a cedat-o Romaniei conditionat, in schimbul celor de trei judete din sudul Basarabiei, Ismail, Bolgrad si Cahul, cedate Moldovei in urma Razboiului Crimeii si a Tratatului de pace de la Paris din 1856!
      • +1 (3 voturi)    
        vai de istorie! (Vineri, 28 februarie 2014, 11:20)

        D_Poroineanu [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

        Constantinopolul a cazut al 1453. Cum adica Dobrogea ocupata in 1420? Restul afirmatiilor sunt iarasi absurde.
        • +2 (2 voturi)    
          ....."vai de istorie"..... (Vineri, 28 februarie 2014, 16:18)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui D_Poroineanu

          inainte de a cuceri constantinopolul, otomanii ajunsesera la dunare....capitala imperiului era la adrianopole......constantinopolul era ca o insula in int. imperiului otoman.ok?
          p.s. nu mai comenta daca nu cunosti....
        • -1 (1 vot)    
          Care afirmatii sunt absurde?! (Vineri, 28 februarie 2014, 16:57)

          GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui D_Poroineanu

          Hai sa te vad cata istorie sti!
        • +2 (2 voturi)    
          Afirmatii absurde?! (Vineri, 28 februarie 2014, 18:49)

          GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui D_Poroineanu

          D_Poroineanu, nu stiu cand si cine te-a invatat istorie, dar "mirarile" tale sunt surprinzatoare!
          Apropo de momentul revenirii Dobrogei in granitele nationale! Dupa razboiul ruso-romano-turc din 1877-1878, independenta Romaniei a fost consfitita in tratatele de pace de la San Stefano si Berlin! Dar nu a fost gratis! Marile Puteri Occidentale au impus Romaniei indeplinirea a 3 conditii:
          1. - Modificarea articolului 7 din Constitutia din 1866, prin eliminarea paragrafului care limita acordarea cetateniei romane doar locuitorilor apartinand unei confesiuni crestine(aceasta modificare a fost ceruta de lobby-ul evreiesc);
          2.- Rascumpararea de catre guvernul roman a tuturor actiunilor emise de "Consortiul de banci germane(evreiesti) "Strousberg", care finantasera constrirea de cai ferate in Romania(Afacerea Strousberg a fost un mare scandal politico-financiar din secolul al XIX-lea, având ca obiect concesionarea construcției liniei ferate Roman - București - Vârciorova către consorțiul condus de Bethel Henry Strousberg, un antreprenor evreu. Scandalul a fost provocat de neregulile descoperite ulterior în contract și de condițiile de concesionare, total nefavorabile statului român.);
          3. - Acceptarea schimbului teritorial propus de Rusia, care oferea statului roman Dobrogea, de la Mangalia, Delta Dunării si Insula Șerpilor, in schimbul retrocedarii celor trei judete din sudul Basarabiei: Ismail, Bolgrad si Cahul!
          Istoria Romanilor este plina de astfel de momente si nu are nimic cu "istoria trumfalista" pe care politicienii din toate timpurile au "predicat-o" poporului! Ar trebui sa sti ca "FREEDOM IS NOT FREE!"(Libertatea nu este gratis!) si ca romanii au luptat, muncit si platit pentru tot ceea ce au!
    • +16 (20 voturi)    
      Problema e (Joi, 27 februarie 2014, 19:43)

      Parol [utilizator] i-a raspuns lui redmc

      Ca nu e doar un steag. E afirmarea unei idei care prinde tot mai mult contur.
      Cand dualismul austr-ungar a restabilit granitele asa-zisei Ungarii istorice, primul lucru pe care l-au facut in afirmarea "unitatii" statului maghiar a fost chiar inlaturarea autonomiei secuiesti, deznationalizarea si maghiarizarea totala a acestora si inlaturarea oricaror simboluri care ar fi putut conduce la ideea ca Ungaria nu e indisolubila.
      La referendumul din 2000 stii cati secui erau in Romania?! 300! Despre ce regiune este vorba? Despre ce secui? Astea-s vrajeli. Secuismul este reinventat pentru ca numai asa se poate repune in discutie auto-determinarea. Ca unguri n-ar avea suport pentru ca Ungaria exista ca stat si drepturile lor sunt respectate aici. Ca secui vorbim deja de o "alta natie" cu alte cerinte... Unii ne iau de prosti. Cu motive bine intemeiate.
    • +2 (2 voturi)    
      altu' (Vineri, 28 februarie 2014, 12:06)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui redmc

      care sufla in oala ungurilor.treaba e mult mai complicata decat carpa aia a lor.mai tii minte cand veneau fel de fel de oficiali unguri si agitau apele in harcov???doooh!cat despre udmr la guvernere mai bine fara...
  • +17 (19 voturi)    
    Centurionul (Joi, 27 februarie 2014, 19:19)

    Bazil [utilizator]

    Politica, cea mai harnica lucratoare de pe centura.
  • +11 (13 voturi)    
    tradare fara scrupule (Joi, 27 februarie 2014, 19:59)

    un oarecare [utilizator]

    ponta nu are scrupule. vinde orice doar ca sa ramana la putere ...
  • +6 (8 voturi)    
    Cum adica sa renunte la procese? (Joi, 27 februarie 2014, 20:23)

    alt_gigel [utilizator]

    Pai ce, cand vrea pontalescu sa renunte la procese renunta asa simplu? Si justitia ce face in tara asta? Sa-i bage la zdup pe secui, mama lor. In Ungaria sa plece toti carora nu le convine situatia.
    • -11 (15 voturi)    
      hmmm (Joi, 27 februarie 2014, 20:58)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui alt_gigel

      iar ei iti vor spune sa pleci peste Carpati, de unde au venit stramosii tai in Ardeal! aici e cuvant contra cuvant si interes contra interes, fiindca argumente istorice reale n-are niciuna dintre parti
      • +13 (15 voturi)    
        asta-i teoria lui roesler....... (Vineri, 28 februarie 2014, 1:06)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        pe la 1860, cand s-a constituit dualismul austro-ungar si s-a dat frau liber si desantat , maghiarizari fortate, a aparut din neant un semidoct, pe nume roesler, care a emis teoria absurda ca milioanele de romani din transilvania provin din emigrantii valahi de peste munti., individul in cauza uitand sa specifice ca insasi documentele lor istorice, mentioneaza,ca pt. invadarea transilvaniei ,s-au dus lupte grele cu voevodatele romanesti(Gelu, Glad,etc), care existau deja in acest teritoriu.
        p.s. stimate "srpc" nu mai lua in seama propaganda maghiara, pt. ca argumente istorice sunt.....nu doar "cuvant contra cuvant".ok?
  • 0 (12 voturi)    
    Asa ne trebuie! (Joi, 27 februarie 2014, 21:01)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    Daca noi, etnicii romani, am fi inteles la timp ca maghiarii au tot dreptul sa ceara indeplinirea celor promise lor la Alba Iulia in 1918, nu am fi asistat acum la un comportament al lor care ne scandalizeaza pe noi. Ei se considera indreptatiti sa recurga la asocierea cu cel care le poate rezolva cerintele, chiar daca il desconsidera.
    • +10 (16 voturi)    
      Ce tot aberezi? (Vineri, 28 februarie 2014, 5:00)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Ce tot aberezi? Repeti chestia asta a 100 oara pe site-uri

      Li s-a dat tot ce li s-a promis la 1 Dec si inca pe-atata. Uite aici lista.

      1. in justitie pot folosi limba lor cu avocat maghiar si translator: deci deplina libertate de a se judeca in limba lor.

      2. Au judecatori , avocati, militari, politisti, medici, profesori, ingineri maghiari : nu sunt ingraditi cu nimic de a face ce meserie vor ei in administratia tarii noastre

      3. in adm. locala sunt reprezentati proportional cu nr. lor si au deplina libertate de a se guverna local singuri

      4. in ad, centrala sunt la guvernare din '90 incat au iesit bancuri ca
      "de ce se fac alegeri in Romania? sa vada UDMR-ul cu cine guverneaza..."

      5. au teatre, opere, ziare, reviste carti : f. mult platite de statul roman din banul public

      6. au scoli la toate nivele inclusiv universitati unde pot invata in limba maghiara din clasa 1-a pana la masterat si doctorat

      7. au canale tv si radio in maghiara cate vor muschii lor inclusiv spatiu garla la tvr central si regional

      8. au placute bilingve in toate localitatile unde sunt
      semnificativi (20%) (deci nici macar majoritari)

      9. li s-au dat inapoi proprietati garla inclusiv ce a rascumparat statul roman cu milioane de dolari in procesul actantilor

      11. oamenii lor de afaceri sunt printre cei mai bogati din romania si-si fac liberi afacerile cum vor ei

      10. grofii lor politici s-au imbogatit la greu la fel ca si baronii nostrii locali...

      In concluzie:
      Chiar nu ti-e jena sa spui ca "nu li s-a dat ce li s-a promis" cand li s-a dat tot ce s-a promis si mai mult decat atat????

      Te bate Dumnezeu si pe tine si pe ei sa mintiti canmd au primit tot ce li s-a promis, fara ca ei sa recunoasca statul roman national unitar.

      Ma-ntreb ce-i lipseste chelului maghiar?

      VA spun eu : Tichia de Margaritar...a separarii teritoriale ...

      Dorinta lor ca si a ta

      e sa crape in paispe statul national unitar roman..

      stipulat in art 1. din Constitutie
      • -1 (3 voturi)    
        iti spun doar atat (Vineri, 28 februarie 2014, 11:11)

        dallara [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        "Să nu iei numele lui Dumnezeu în deşert" pentru ca Dumnezeu e pentru toti si cu siguranta nu va face dreptate intre romani si unguri in acest sens !....iar porunca a doua indiferent de caz este iubeste-ti aproapele !!!!.....si nu este faculltativ ci in acord cu principiile lui Dumnezeu este obligatoriu !!!.....esti prea zelos frate si crezi spunand ca ai citit nu stiu unde ca detii adevarul absolut,ceea ce este iar un PACAT !!!.....
        • 0 (2 voturi)    
          atat iti spun...... (Vineri, 28 februarie 2014, 16:04)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui dallara

          nu-L asocia pe D-zeu, cu ......comportamentul maghiarilor....cate crime au comis astea in 500 de ani.....crezi ca D-zeu nu le-a vazut....asa ca ciocul mic , ca faci PACAT.
      • -3 (3 voturi)    
        @ alex (Vineri, 28 februarie 2014, 11:16)

        Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        "III. În legătură cu aceasta, ca principii fundamentale la alcătuirea noului Stat Român, Adunarea Națională proclamă următoarele:
        Deplină libertate națională pentru toate popoarele conlocuitoare. Fiecare popor se va instrui, administra și judeca în limba sa proprie PRIN INDIVIZI DIN SANUL SAU și fiecare popor va primi drept de reprezentare în corpurile legiuitoare și la guvernarea țării în proporție cu numărul indivizilor ce-l alcătuiesc".
        - Puteti dvs. sa insirati si alte argumente, numai ca cel fundamental e cel marcat de mine cu majuscule. E vorba, cu alte cuvinte, de AUTONOMIE pe criterii etnice! Deci inclusiv PREFECTI maghiari.
        - Daca vrem liniste, trebuie sa ne obisnuim cu realitatea ca ei, maghiarii, au un anumit dispret pentru noi, romanii (vezi si afirmatia lui Marko Bella) si ca acest sentiment al lor nu-l putem schimba cu "ba pe-a matii", ci prin intampinarea dorintei lor de a trai in Romania dar cu senzatia ca se afla in CASA LOR, in casa care a fost a lor timp de o mie de ani.
        Partea trista a intregii probleme acum e ca tocmai politicianul cel mai detestat, acest Ponta, e in situatia de a iesi in intampinarea cerintelor maghiarilor. Ca o face nu din convingeri pincipiale ci din motive de pastrare cu orice pret a scaunului de premier, asta o inteleg, desigur, si maghiarii, dar pe ei nu-i intereseaza acest aspect.
        • +2 (2 voturi)    
          Minciuni Abracadabrante (Vineri, 28 februarie 2014, 13:29)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

          1. UDMR are indivizi din SANUL SAU
          si in JUSTITIE ca JUDECATORI
          si AVOCATI si TRANSLATORI

          Acolo NU SCRIE
          sa aiba JUDECATORI DOAR din SANUL LOR
          caci ar fi o contradictie aberanta a Realitatii

          Exemplu:
          Daca se judeca un ungur cu un sas cum ar fi ca judecatorul sa fie VESNIC ETNIC MAGHIAR si in ACELASI TIMP VESNIC ETNIC GERMAN ?(ca toti sa fie judecati "DOAR din Sanul lor")

          Un Judecator e JUDECATOR indiferent de Etnia sa
          Nu interpreta deci aberant Declaratia de la 1 Dec si citeste EXACT ce scrie acolo
          Exista multi Judecatori in Romania de etnie
          maghiara iar ungurii se pot judeca In LIMBA MAGHIARA cu Avocati maghiari si cu Translatori Maghiari.

          Nu ti jena sa spui ca judecatorii ar trebui sa fie DOAR Maghiari in procesele in care ar aparea un ungur? Pai e o contradictie in termeni :

          Daca se judeca un Ungur cu un Tigan : judecatorul ar trebui sa fie si TIGAN si MAGHIAR
          IN ACELASI TIMP !
          Dupa "logica ta stramba" Nu?
          Hotaraste-te care e judecatorul!

          II.
          - Unguriii au 6% in parlament (chiar mai mult) exact cati sunt
          - Ungurii au in adminsitratia locala reprezentanti Proportionali cu cati sunt: Nu ti rusine sa sustii ca n-ar avea?

          Deci au autonomie deplina pe criterii etnice
          Proportional cu Numarul Lor : ia lista de Consilieri si Primari din Covasna si Harghita si
          daca nu au un numar de alesi ai lor proportionali cu cati sunt ma-mpusc Dar daca au te-mpusti tu?
          Apoi deciziile unde sunt majoritari le iau cum vor muschii lor: Ia toate deciziile din Covasna si Harghita si vezi daca nu au decis liberi cum au vrut muschii lor.

          Declaratia nu se refera insa la faptul ca li se acorda drepturi etnice pe o baza "fara legatura cu ce rezulta din alegeri libere" ci indica clar "Proportional cu Numarul lor" (iar acest "Proportional" in acest caz inseamna exact "procentul rezultat din alegeri")
          Prefectul e reprezentatul Guvernului in teritoriu si nu are legatura cu Consiliile Locale si judetene prin care se implementeaza Autonomia locala.
  • +10 (12 voturi)    
    urmaresc cu interes (Joi, 27 februarie 2014, 21:34)

    vali2 [utilizator]

    Sper ca nu are tupeul sa-si vanda tara.. altfel o sa fim nevoiti sa iesim in strada
    • +8 (8 voturi)    
      suntem doar o mana de oameni... (Joi, 27 februarie 2014, 22:23)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      care ar iesi in strada, restul sunt prea ocupati sa se uite la acces direct, sinteza zilei si cum sa faca bani peste noapte sa-si cumpere masina mult-visata...

      daca am putea sa-i aruncam in niste temnite pe ai lor si pe ai nostri... am trai fericiti in tara noastra

      conducatorii...
    • -5 (11 voturi)    
      si pana acum? (Joi, 27 februarie 2014, 23:31)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      Cand o vindea pdl-ul nu ai urmarit cu acelasi interes? De ce nu ai iesit in strada atunci? Buna dimineata.
      udmr-istii au fost cu toata lumea. crve destepte care se vand scump, nu crve fraiere ca partidele balama romanesti.
      • +6 (6 voturi)    
        Udmr (Vineri, 28 februarie 2014, 7:04)

        Dana Bob [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

        Am ajuns la concluzia ca mergem la vot sa vedem cu cine va face UDMR alianta la guvernare!
        Asta sa zic ca inteleg ! Dar nu inteleg cum va coabita UDMR cu Pc[ cancerul politicii romanesti in acceptiunea maghiarilor] sau cu revendicarea Facultatii de medicina in lb maghiara la Tg- Mures
        lucru ptr care a cazut guvernul MRU!
        Grea misie are Ponta!
  • +10 (12 voturi)    
    Sa ne mai destindem (Joi, 27 februarie 2014, 21:40)

    Pop Radu [utilizator]

    http://www.timesnewroman.ro/politic/11626-foto-udmr-negociaza-intrarea-in-guvern-vrem-placute-bilingve-la-wc-urile-din-palatul-victoria
  • +1 (3 voturi)    
    Sa nu ne dea lectii UE - ul! (Vineri, 28 februarie 2014, 8:47)

    hotnewsfil [utilizator]

    Din titlu : 'Guvernul Ponta sa renunte la procesele cu primarii maghiari care au arborat steagul secuiesc. Plus inca doua solicitari delicate ...'.
    Toate cererile maghiarilor din UDMR aceasta subunitate a comunitatii maghiare mondiale, sunt indreptatite, perfect legitime, sunt zdravane, sanatoase, niciuna nu esta "delicata".
    Se cuvine ca steagul secuiesc sa fie instalat definitiv, pe cladirile tuturor institutiilor administrative ale tarii, inclusiv pe cladirea guvernului si pe cea a parlamentului, chiar si in curtea tuturor scolilor din tara, de toate gradele de invatamant, si pe cele de 'grupa mica'.
    Cel mai reputat poet roman actual sa traduca, ajutat de un secui vorbitor si al unei romane stalcite, cuvintele imnului secuiesc. Imnul sa fie cantat la deschiderea lucrarilor parlamentului, a orelor de curs ale scolilor, in gari si in statiile autobuze si troleibuze, succesiv, cand pe romaneste, cand pe secuieste.
    Garda imbracata in unifirma secuiasca, prezentata in poza atasata articolului, sa fie permanenta, la intrarea parlamentului si a guvernului., inclusiv si grupul celor doi care poarta steagul secuiesc.
    USD si UDMR sa convina asupra a doua lozinci unice, pe care sa le utilizeze in campaniile electorale din acest an, pe care sa le fixeze in mintea electoratului, maghiar si roman.
    Aceste doua lozinci sunt 'Jos Basescu' si 'Jos Trianon', ca sa fie ambele parti - un partid si o uniune (asociatie) - satisfacute pe deplin si sa strangem relatiile cu vecina de peste Tisa, sa mai reparam din ce a stricat cel mai mare dusman al Romaniei si al romanilor (latratura lui Viorel) - presedintele tarii Traian Basescu.
  • +1 (1 vot)    
    coalitie? (Vineri, 28 februarie 2014, 9:00)

    hop [utilizator]

    NU!vinzare de tara,si vor obtine (bozgorii)tot ce vor ca tara asta este condusa de hoti si neispraviti,da...au fost alesi de popor,bravo popor!!!
  • +1 (1 vot)    
    PSD - aceeași mizerie ! (Vineri, 28 februarie 2014, 10:03)

    periscop [utilizator]

    Plagiatorul ăsta și ciracii lui ar face orice numai să rămână la guvernare!
  • +1 (1 vot)    
    Cere 10 ca poate primesti 5 si tot e bine (Vineri, 28 februarie 2014, 10:37)

    benicio [utilizator]

    Cel mai probabil o sa ceara autonomie, steaguri secuiesti, scoli, facultati in maghiara, traznai din astea, iar printre ele posturi cheie in niste ministere cu mana larga, ceea ce de fapt ii si intereseaza. O sa lase de la ei, ca sunt baieti buni, pretentiile nationaliste si o sa se multumeasca cu posturile cheie. Castig de imagine pentru guvern, castig de imagine pentru UDMR, iar perdantii tot oamenii de rand, romani si secui deopotriva.
  • +2 (4 voturi)    
    imaginatia si isteria romaneasca, (Vineri, 28 februarie 2014, 10:57)

    dallara [utilizator]

    provoaca mereu comentarii inflacarate supraevaluate. In ce priveste teoria conspiratiei sau clasarea in aproape toate categoriile in coada rusinii Europei.....in mintea cetateanului contemporan salasluieste o manipulare progresiva atingand cote alarmante,indicand ca prostia este inradacinata definitiv......crezand ca lipsa progresului si a civilizatiei se datoreaza catorva bozgori sau tigani.....dar nici nu e de mirare cand de douazeci de ani placa este aceeasi iar dovada suprema a prostiei o corespunde realegerea cu majoritate zdrobitoare a descendentilor celor care au distrus progresul definitiv in 1990....pentru care bineinteles tot bozgorii sunt de vina....vai de steaua voastra !
  • +2 (2 voturi)    
    sa fim europeni (Vineri, 28 februarie 2014, 11:39)

    Bazil.the.3rd [utilizator]

    Ma gandeam la pensie sa revin in tara , o cabana undeva in Apuseni.
    Sigur.
  • +1 (1 vot)    
    Numai (Vineri, 28 februarie 2014, 12:14)

    Point [utilizator]

    pentru simplul fapt ca udmr a luat in discutie art 1 din constitutie nu au ce cauta in guvern sau alt for de decizie al tarii.iar tontalaului trebuie sa-i aminteasca cineva acest lucru.
  • +1 (3 voturi)    
    LEGEA DESCENTRALIZARII (Vineri, 28 februarie 2014, 12:20)

    Cheie primara [utilizator]

    Art unic. Romania renunta la Ardeal si il cedeaza Ungariei.

    Semneaza Victor Ponta
    Contrasemneaza Liviu Dragnea
  • 0 (0 voturi)    
    rromi (Sâmbătă, 1 martie 2014, 7:50)

    Dana Bob [anonim]

    A venit primavara!!!!!!!!!!!
    Sa ne bucuram!
    Si sa ne mai si destindem: Aseara la B1 un reprezentant al rromilor cerea si el un minister in nou , noutul guvern!
    Noi nu am putea cere? Cerem minister si pe urma vedem ce vom face cu el ! Sa fim si noi in trend!
  • +1 (1 vot)    
    Sa fim tradatori (Sâmbătă, 1 martie 2014, 15:28)

    fzwsfwe [utilizator]

    Oare cat de tradator poate sa fie Ponta ca sa cedeze atat de usor la niste simboluri atat de importante pentru prelungirea mandatului de premier cu numai cateva luni? Nu ii trece prin minte ca o decizie atat de neinspirata il va afecta ulterior?
    Rusinica
  • 0 (0 voturi)    
    comentariu (Luni, 3 martie 2014, 10:06)

    LiviuDrula [anonim]

    Ponta & company in disperarea lor de a nu pierde puterea ( ciolanul) va vinde Romania ungurilor care ajunsi la putere vor avea cale libera la paduri, revendicari nesimtite.etc, etc. Pentru aceasta Ponta poate fi condamnat pt. inalta tradare


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri