Proiect legislativ privind inchiderea hipermarketurilor in weekend, discutat de deputati in Comisia pentru Agricultura

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 12 februarie 2014, 19:14 Actualitate | Politic

Comisia pentru Agricultura din Camera Deputatilor a dezbatut, miercuri, un proiect legislativ referitor la inchiderea hipermarketurilor in weekend. Initiatorul propunerii este chiar vicepresedintele Comisiei, deputatul PNL Marin Anton. Acesta a declarat ca principalele modificari la Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare trebuie sa se faca in sprijinul producatorilor si comerciantilor romani.

"Modificarile se fac in sprijinul producatorilor si comerciantilor romani care nu au inca un acces corect in supermarketuri. Legea 321 favorizeaza foarte mult politica supermarketurilor si vrem sa aducem pe o pozitie de egalitate atat producatorii si comerciantii romani, cat si supermarketurile", a declarat Marin Anton, potrivit Agerpres.

De asemenea, vicepresedintele Comisiei sustine ca "pentru a incuraja produsele romanesti sa se vanda in magazine specializate in piete, supermarketurile sa fie inchise de sambata de la ora 14.00 pana luni dimineata".

"Alte modificari se refera la pretul de achizitie si pretul de vanzare pentru ca in momentul asta definitia din lege arata ca supermarketurile au pretul de vanzare format din pretul de achizitie plus TVA. Ai impresia ca nu castiga nimic, ceea ce nu e corect. Definitia din lege e ambigua si lasa loc de interpretare. O alta modificare a legii presupune termenul de plata. Lumea plateste cash in hipermarketuri. Termenul de plata de 30 zile catre producatori este mult prea mare. Zece zile este un termen corect si ar trebui respectat", a spus Anton.

Reprezentantii hipermarketurilor au sustinut abrogarea Legii 321/2009, spre deosebire de deputati care au pledat pentru imbunatatirea acesteia.

"Ne pare rau ca la aceasta intalnire nu au fost invitati partenerii nostri de afaceri - furnizorii si procesatorii, pentru ca din discutiile pe care le-am avut cu ei intr-o forma neoficiala a rezultat ca aceasta lege trebuie abrogata in cel mai scurt timp pentru ca nu mai este valabila conditiilor actuale ale pietei. Functioneaza foarte bine negocierea directa si nu mai e nevoie de un act legislativ care sa impuna anumite reguli sau termene", a afirmat directorul executiv al Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania, Delia Nica.

Ea considera ca inchiderea hipermaketurilor in weekend ar avea ca efect reducerea personalului.

"Este o cultura in Romania ca clientii sa-si faca cumparaturile sambata si duminica. Pentru noi vanzarile din weekend inseamna o cifra de afaceri intre 30 si 40% din timpul saptamanii si o alocare de personal de 15-18% cu toate consecintele care decurg de aici: reducerea de personal atat la noi, cat si la producator, pentru ca vom avea nevoie de mai putina marfa in rafturi, clientii se vor trezi in fata unei neoptiuni de a face cumparaturile", a adaugat Nica.

Referindu-se la tarifele aplicate de hipermarketuri, Nica sustine ca "furnizorii sunt cei care isi doresc sa isi plateasca taxa pentru a prinde cea mai buna pozitionare la raft".


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4730 vizualizari

  • +12 (14 voturi)    
    ultimul paragraf... (Miercuri, 12 februarie 2014, 19:28)

    Bakerman [utilizator]

    ...e de milioane.
  • +17 (21 voturi)    
    si doar 2 ore (Miercuri, 12 februarie 2014, 19:33)

    Adrian1 [utilizator]

    si eventual doar 2 ore de TV cu muzica romaneasca, nu?
  • +14 (18 voturi)    
    Singura reactie posibila? (Miercuri, 12 februarie 2014, 19:50)

    Ricochet [utilizator]

    Huo, "liberali" de doi bani!!!
  • +25 (27 voturi)    
    Bravo, PNL!!!! (Miercuri, 12 februarie 2014, 20:17)

    vercingetorix [utilizator]

    O "adevarata" masura de dreapta!

    Pai, mai, desteptilor, daca foarte multi romani care muncesc au timp de cumparaturi in week-end pt ca in timpul saptamanii lucreaza pana tarziu, de ce sa nu ii lasi sa isi faca toate cumparaturile cand doresc?
    • +19 (19 voturi)    
      sunt o catastrofa (Miercuri, 12 februarie 2014, 22:03)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui vercingetorix

      Asa de mult este de facut pentru agricultura romaneasca iar hamsterii astia uite cu ce se ocupa... sa ne zica cind si unde sa ne facem si cumparaturile.
      Si_au pierdut orice bun simt
    • +4 (4 voturi)    
      NU CIND DORESC! (Joi, 13 februarie 2014, 9:30)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui vercingetorix

      Sprijinirea producatorilor romani este o idee bune, insa implemntarea propusa este total aiurea!
      Noi care lucram facem cumparaturile in weekend nu pentru ca "asa vrea muschii mei", ci pentru ca este singurul interval de timp cind suntem liberi, deci ideea era nu "cind doresc", ci "cind pot"!
      • +1 (1 vot)    
        Producatorii romani (Joi, 13 februarie 2014, 14:35)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        TREBUIE sa fie sprijiniti, dar NU prin masuri populiste care nu vor face decat sa creeze cozi la hipermarketuri. Caci oamenii vor cumpara tot de la hipermarketuri atata timp cat producatorul roman nu are mijloacele necesare pentru a-si desface produsele.
  • +24 (24 voturi)    
    Doamne! (Miercuri, 12 februarie 2014, 20:24)

    catelu [utilizator]

    Mult timp liber au parlamentarii astia si odihnita le e mintea!
  • +18 (20 voturi)    
    le stau baietilor in gat (Miercuri, 12 februarie 2014, 20:32)

    farty [utilizator]

    ... Cu alte cuvinte, baietii nu pot sa isi deschida in liniste o afacere "serioasa". Eu numai in weekend pot sa imi fac cumparaturile, deoarece in timpul saptamanii, culmea, muncesc. De ce sa fiu obligat sa imi fac aceste cumparaturi de la magazinele baietilor? Pai e corect?
  • +14 (14 voturi)    
    Bravo USL (Miercuri, 12 februarie 2014, 20:51)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    O masura f. "buna" pt. alegeri. Cred ca nu-i mai voteaza nimeni.
    • +4 (4 voturi)    
      sas stii ca este buna! (Joi, 13 februarie 2014, 9:32)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

      Popunerea denota mult machiavelism.
      Pentru succesul in alegeri, nu trebuie sa FACI ceva, ci sa PARA ca faci, sa vada poporul ca te agiti, ca iti pasa de el!
      Asa si cu propunerea asta, Nu se va aplica, dar USD-ul va apare ca cei buni, care tin cu Poporul, dar care au imptriva pe imperialistii verosi, marile concerne si lanturi internationale, care vor sa inrobeasca tzarishoara noastra, prin intermediul hypermarketurilor!
  • +12 (14 voturi)    
    PNL de PNL (Miercuri, 12 februarie 2014, 21:09)

    Cetateanu [utilizator]

    O masura ff liberala. Deci reduceri de locuri de munca, cresterea stresului sa-ti faci toate cumparaturile pana se inchide magazinul, scaderea cifrei de afaceri a unora care desi sunt magari ( taxa de raft - asta da sa se vada cum poate fi combatuta legal) platesc taxe si impozite. In schimb vor creste veniturile celor care au grija ca comertul de piata sa fie legal: politie, inspectori de toate culorile, lucratori din primarii, adica toti cei care contribuie la bunastarea alesilor locali si partidelor.
    Ca omu daca are nevoie de ceva din piata are grija sa treaca pe acolo. N-am vazut piata sau zona comerciala cu alimente proaspete "aprozaristi"(apropo si astia-s comersanti de produse de import care numa vama si fiscu stie cate au trecut prin acte) care sa nu functioneze chiar si duminica dupa-amiaza.
  • +9 (13 voturi)    
    oribil (Miercuri, 12 februarie 2014, 21:31)

    argoman [utilizator]

    incredibil ce stupizi pot sa fie parlamentarii nostri dar,nici cu cei europeni nu mi-e rusine si ei au cam aceeasi gandire.
  • -11 (13 voturi)    
    nu cred ca se reduce numarul de persoane angajate! (Miercuri, 12 februarie 2014, 22:06)

    Codruta N [utilizator]

    Cantitatea de cumparaturi necesara ramane aceeasi - deci oamenii vor CUMPARA de undeva!
    Fie cumpara mai mult direct de la producatori (care, in felul asta, vor angaja personal ca sa faca fatza), fie vor cumpara mai mult de la hypermarket in timpul saptamanii, asa ca acestea vor trebui sa suplimenteze numarul de casieri sau sa deschida noi spatii de vanzare samd...

    Astea, ce zice madam Nica, sunt bãrbi!
    • +2 (2 voturi)    
      da' mami, ai dreptate (Joi, 13 februarie 2014, 11:42)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      si cum cumpar eu in Timisoara, direct de la producatori, pui Avicola Bacau, pate Scandia Sibiu sau apa Zizin? ca na, acuma, mea pulpa, astea-mi plac mie.
      asta ca sa fiu gentil si sa nu pomenesc de pestele oceanic proaspat, pe care ar trebui, probabil, sa-l iau tot de la producator, sau eventual de la buticul din colt, care abunda de astfel de produse.
      iar astalalta cu deschis noi spatii de vanzare e tot din putzul (la feminin) gandirii, nu-i asa?
      adica dupa ce ca le reduci din vanzari si venituri, le mai si ceri sa-si deschida noi puncte de vanzare.
      mataluta cu cine ai facut economie la scoala?
      in final, da-mi voie sa intreb: atata timp cat supermarket-urile abunda in produse autohtone (mezeluri, carne proaspata, lactate, produse de panificatie, apa etc...) care reprezinta GROSUL vanzarilor zilnice pentru un supermarket, cum protejeaza aberatia asta de lege pe producatorii acestora?
      te ascultam.
    • +1 (1 vot)    
      acum ce ne opreste ? (Joi, 13 februarie 2014, 17:50)

      liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      1) piata este libera ! ce ii opreste pe romani sa cumpere din piata si nu din supermarket ? ce-i opreste pe micii comercianti sa fie la fel de creativi in prezentarea si promovarea produselor, precum marii comercianti ?
      2) este o masura stupida, fara nici-o finalitate. in plus, este ILEGALA ! Ca multele propuneri haotic lansate, la o simpla contestare aceasta lege nu ar trece. Pt ca, daca supermarketul plateste angajatii in week-end, nu ai dreptul legal in UE sa-i limitezi dreptul la activitate. E ca si cum te-as obliga pe tine sa postezi doar martea la 20.15 pe hotnews.
      3) unii oameni, lucreaza de luni pana vineri seara, uneori si sambata, sa-si plateasca impozite la statul asta destept. dupa ce ca nu-mi da inapoi nici macar o aspirina, ar fi culmea sa-mi interzica sa-mi fac cumparaturile saptamanale duminica la pranz, cand am timp si pt aceasta activitate. daca vreau prezervative la ora 11, duminica, ma sfatuiesti sa merg la tarani in piata ? dar cafea ? cati tarani producatori si cati "tarani comercianti" sunt in pietele noastre ?
      Asadar, agricultura locala trebuie sustinuta, dar nu astfel. Asociatiile locale si regionale capabile sa se organizeze si sa se contra-opuna lanturilor de supermarketuri sunt solutia corecta. Ajuta-i in sensul asta, da-le facilitati fiscale, creaza-le cadrul legal si vor aparea. Sunt printre cei interesati de o astfel de afacere. Dar, ne-ar trebui si minti la parlament, nu numai capete seci de politicieni buni la toate si la nimic...
  • +4 (10 voturi)    
    O masura total idioata. (Miercuri, 12 februarie 2014, 22:42)

    Tigertiki [utilizator]

    Daca vor sa mareasca consumul ca economia sa creasca atunci trebuie sa inchidem magazinele unde se "face consumul "nu ? Macar de la astia intra TVA-ul corect la stat. Nu stiu pe cine vrea sa sprijine PNL-istul idiot, pe evazionisti sau o alta clica cu mainile unsuroase: BOR.. In loc de cumparaturi mai bine bagam bani la sutana !!!
  • +5 (5 voturi)    
    piete soioase... (Joi, 13 februarie 2014, 11:15)

    lisandra [utilizator]

    imi este sila sa merg in piata, multa mizerie, inghesuiala, tarabe soioase si aglomerate, marfa raspandita peste tot, pe jos, pe trotuare sau portbagajele masinilor. Piata imi inspira nesiguranta si neincredere. Si, care produse romanesti? Numai dupa cum arata vezi ca sunt de import...ma dezgusta atmosfera de mahala si, nu m-as duce niciodata cu copiii...
    Prefer sa merg chiar mai departe dar, magazinul sa fie curat, luminos, spatios si sa-mi dea siguranta.Copiii sunt incantati sa ne insoteasca...
    Magazinele de cartier sunt murdare, necivilizate, iar evaziunea infloreste sub ochii autoritatilor care ignora si tolereaza comertul ilegalde legume, fructe si tigari de pe trotuar, aceasta plaga de care nu mai scapam
    • -4 (6 voturi)    
      distracție pe măsura educației (Joi, 13 februarie 2014, 12:06)

      _cetateanul_mentat_ [utilizator] i-a raspuns lui lisandra

      Să înțeleg că faci parte din categoria "Îmi îmbrac copiii cu papion și rochiță, le pun pantofii de lac, apoi ies la plimbare în hipermarket"... să mă chinui eu să te ocolesc cât caști gura... Mai bine du-te în parc, la plimbare, la cinema, la pădure... dă-le copiilor o educație adecvată (auzi "copii sunt încântați să ne însoțească" - păi dacă nu cunosc altă distracție).

      Ălora care se arată nemulțumiți de posibila închidere le urez să lucreze pe un salariu de nimic pe 23 decembrie noaptea în schimbul 3, iar apoi pe 26...

      Dacă legislația muncii ar fi corect întocmită - orele din w/e, sărbători legale sau noaptea să fie plătite pe măsură - vă asigur că însuși comercianții își vor închide obloanele duminica - cam cum ar fi prin occident (unde n-a murit nimeni de foame pentru că "a muncit în timpul săptămânii").

      A mai existat o încercare acum ceva vreme, iar comercianții au amenințat că pleacă pentru că le scade cifra de afaceri cu 30%...
      HA HA HA
      ei s-au făcut că vorbesc serios, iar alții s-au făcut că-i cred (după "lobby-ul" de rigoare).


      ... părerea mea (hâc)
      • +2 (2 voturi)    
        doar atata poti (Joi, 13 februarie 2014, 12:36)

        Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui _cetateanul_mentat_

        parerea mea.
        (hac-ul ti-l las tie)
        • -1 (1 vot)    
          și care e părerea ta? (Joi, 13 februarie 2014, 18:34)

          _cetateanul_mentat_ [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

          căci nu m-am prins, sau doar vorbești ca să te afli în treabă?

          (he, he, știam că voi primi voturi negative de la oamenii "muncitori")

          dublu hâc!
      • +1 (1 vot)    
        În primul rând (Joi, 13 februarie 2014, 15:28)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui _cetateanul_mentat_

        corect se scrie INȘIȘI comercianții.
        În al doilea rând magazinele mici din țările civilizate sunt CURATE și marfa este ieftină și bună.
        • -2 (2 voturi)    
          grammar nazi? (Joi, 13 februarie 2014, 18:49)

          _cetateanul_mentat_ [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

          Îmi fac mea culpa.... inițial subiectul era la singular; deh, viteza și neatenția. Totuși, corect se scrie ÎNȘIȘI (cu o mică căciuliță și virgulițe în loc de sedile) :P

          Dacă citeai cu atenție, observai că eu nu am afirmat că lumea ar trebui să cumpere de la comercianții de cartier sau din piață, ci că se pot efectua cumpărături și în timpul săptămânii. Oare toți ăia care vă plângeți munciți de la 8 dimineața la 10 seara - zi de zi? (Ori sunteți exploatați, ori aveți productivitate scăzută).
          Seara, dacă trebuie, fac un mic ocol până la supermarket / hipermarket, și în 30-60 minute fac cumpărăturile.
          Duminica mi-o rezerv altor activități.

          Părerea mea (cu hâc.... sau fără)
    • +1 (1 vot)    
      Parlamentarii care sustin (Joi, 13 februarie 2014, 15:02)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui lisandra

      tampenia asta probabil isi fac piata pe planeta marte. Poti cumpara de la producatori doar dupa ce organizezi conditiile de control
    • +1 (1 vot)    
      erata la comentariul precedent (Joi, 13 februarie 2014, 15:20)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui lisandra

      Am vrut sa spun ca aveti dreptate. E ca si cand ai pune carul inaintea boilor. Producatorii trebuie sa fie ajutati mai intai sa produca igienic si calitativ, sa aiba posibilitatea sa-si transporte produsele la locurile de comercializare si totul sa fie sub un control riguros din partea unor institutii credibile, un lucru destul de rar in tara noastra in care coruptia porneste de la varf si se propaga pana la ultimul cetatean. Abia dupa aceea poti sa indraznesti sa reduci programul de vanzare al hipermarketurilor unde macar cumparatorului i se ofera iluzia unor marfuri proaspete si bune.
      Si, vorba dumneavoastra, evaziunea fiscala pe care o practica pe ascuns mari firme private si de stat sub protectia unei clase politice corupta pana in varful unghiilor, este foarte vizibila in piete unde nu se inghesuie nici o dugheana sa-ti dea un bon fiscal pentru marfa cumparata.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version