Listele PSD si PNL pentru alegerile europarlamentare: Numele - surpriza de pe locurile eligibile

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Miercuri, 5 februarie 2014, 16:35 Actualitate | Politic

Desi la nivel oficial nu s-au stabilit numele eligibile pentru posturile de europarlamentari, PSD si PNL au stabilit deja, in mare parte, pe cine sustin pentru Parlamentul European. Dincolo de numele batute in cuie ale sotiilor celor doi lideri de partid, Daciana Sarbu (PSD) si Adina Valean (PNL), pe lista au loc si cateva nume noi. Potrivit surselor HotNews.ro, pe listele PSD cu sanse mari pe locurile eligibile se inscriu Dan Nica, Mircea Geoana (desi acesta si-ar dori si postul de comisar european) si Ecaterina Andronescu. La PNL, Crin Antonescu merge pe mana lui Eduard Hellvig, Norica Nicolai, Ovidiu Silaghi, iar la capitolul nominalizari noi se inscriu fostul senator Mircea Diaconu si logodnica lui Mihai Voicu - Claudia Benchescu.

Lista pentru europarlamentare la PSD va fi decisa joi, 6 februarie, la Comitetul Executiv al partidului. Surse social democrate au declarat pentru Hotnews.ro ca din cei 11 mandate de europarlamentari ai partidului, trei nu vor mai candida: Ioan Enciu, Adriana Ticau si Minodora Cliveti.

In locul acestora, new-entries pentru locuri eligibile se numara actualul ministru al Telecomunicatiilor, Dan Nica, Mircea Geoana si Ecaterina Andronescu.

Sursele citate sustin ca organizatia PSD Bucuresti va avea dreptul la trei propuneri pe locurile eligibile, iar printre acestia se numara Catalin Ivan (europarlamentar), Corina Cretu(europarlamentar) si Ecaterina Andronescu.

"Va fi propusa din partea PSD Bucuresti pentru un loc eligibil si doamna Ecaterina Andronescu, ramane de vazut ce se va decide maine la CEX", au explicat sursele citate.

Ministrul Dan Nica va candida pe un loc eligibil in locul Adrianei Ticau, iar Mircea Geoana este sustinut de catre conducerea PSD tot pentru unul din locurile eligibile. Totodata, pe lista locurilor eligibile s-ar putea inscrie si una din propunerile organizatiei de tineret a PSD.

Potrivit surselor social-democrate, Ioana Pop Cazacu, sefa organizatiei TSD Maramures, ar putea sa se regaseasca pe lista eligibila la europarlamentare. Pop este fina lui Victor Ponta si in vara lui 2013 a intentionat sa candideze la sefia tineretului social democrat, insa a renuntat.

Un alt nume vehiculat in interiorul PSD ar fi cel al senatorului Alexandru Mazare, care ar fi sustinut de catre organizatia de Constanta. Lucrurile nu sunt transate in ceea ce priveste candidatura acestuia, au explicat sursele citate.

Corina Cretu, Daciana Sarbu , Catalin Ivan,  Victor Bostinariu, Viorica Dancila, Ioan Mircea Pascu si Claudiu Tanasescu sunt numele europarlamentarilor PSD care sunt sustinuti de partid pentru un nou mandat, acestia fiind candidati pe locurile eligibile.

Lista provizorie a PSD:
  • Corina Cretu
  • Daciana Sarbu
  • Catalin Ivan
  • Mircea Geoana
  • Dan Nica
  • Victor Bostinariu
  • Viorica Dancila
  • Ioan Mircea Pascu
  • Claudiu Tanasescu
  • Ecaterina Andronescu (incert)
  • Ioana Pop Cazacu (incert)
  • Alexandru Mazare (incert)

In actuala legislatura europeana, PSD a avut 12 mandate de europarlamentar, insa dupa demisia lui Adrian Severin, 11 europarlamentari au ramas activi. Social democratii isi fac calculele pe un procent de 38-40% si suplimentarea mandatelor de la 11 (cate au in prezent) la 15-16.

De precizat este ca PSD merge impreuna cu PC si UNPR in alegerile europarlamnetare si va ceda doua locuri eligibile partenerilor.

Sursele citate sustin ca UNPR il va propune pe parlamentarul Damian Draghici, iar PC va merge pe mana ministrului Maria Grapini.

De partea cealalta, liberalii si-au propus ca tinta 25% din voturi si suplimentarea locurilor pe care le au in prezent cu 2-3 mandate (de la 5 mandate la 8). Pe lista la europarlamentare se inscriu in prima instanta actualii europarlamentari PNL. O decizie va fi luata la sfarsitul saptamanii in Delegatia Permanenta a partidului.

Pe locurile eligibile se regasesc, potrivit surselor Hotnews.ro de la varful PNL, actualii europarlamentaru: Eduard Hellvig, Norica Nicolai, Adina Valean si Ovidiu Silaghi.

In interiorul PNL s-a vorbit despre o noua candidatura la europarlamentare a ministrului Transporturilor, Ramona Manescu. Situatia insa nu a fost clarficata, urmand ca o decizie in acest sens sa fie luata la Delegatia Permanenta a PNL. Ramona Manescu este intr-o situatie politica delicata dupa accidentul aviatic din Muntii Apuseni.

La capitolul nume noi pentru un loc eligibil se inscrie fostul senator Mircea Diaconu, care este sustinut de Crin Antonescu. Totodata un alt nume vehiculat pentru un loc eligibil este cel al presedintelui cluburilor studentesti liberale, Claudia Benchescu.

Potrivit surselor citate, Benchescu este logodnica lui Mihai Voicu si este promovata intens de acesta. La nivel oficial, ea este sustinuta de organizatia de tineret a PNL.

Lista provizorie a PNL:
  • Norica Nicolai
  • Eduard Hellvig
  • Adina Valean
  • Ovidiu Silaghi
  • Mircea Diaconu
  • Ramona Manescu (incert)
  • Claudia Benchescu (incert)
Romania are la nivel european 33 de mandate de parlamentari. Odata cu aderarea Croatiei la UE s-a stabilit ca fiecare tara sa cedeze cate un loc pentru noii intrati, astfel ca Romania va pierde un loc, iar din 2014 va avea 32 de reprezentanti.























11486 vizualizari

  • +12 (16 voturi)    
    opozitia are liste? (Miercuri, 5 februarie 2014, 16:43)

    clarice [utilizator]

    Dar care este opozitia PMP sau PDL offfff ce dilema.
    In timp ce ei se cearta si racoleaza membrii de la unul la altul ,puterea isi vede interesul castigarea alegerilor europarlamentare.
    Si cand te gandesti ca din 2012 pana acum aveau timp berechet sa se reorganizeze dar nu si-au revenit din pumni nici acum si noi ne macinam creierii ca ne-a calarit USLul
    • +9 (11 voturi)    
      care'i dilema ? (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:09)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui clarice

      la guvernare sunt 4 partide, doua mari si doua mici, cum zice cantecul, plus minoritatile gramada.

      dece n'ar fi si la opozitie patru partide ?
      normal, bla bla aga va contesta pe ceilalti, el facand opozitie si la putere si la opozitie.
      asta da...pozitzie.
      pana si loialul preda a dat bir cu fugitii.
    • +1 (9 voturi)    
      opozitia? (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:11)

      DanielBorca [anonim] i-a raspuns lui clarice

      Da ce avem opozitie ?
    • +6 (10 voturi)    
      Crin Antonescu DIVORTEAZA? (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:22)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui clarice

      sau nu mai e cazul acum pt ca sotia si-a castigat dreptul de a fi pe listele PNL? Adina lucreaza de dimineata pana seara, ca o furnicuta, e a e de fapt barbatul in casa cumparata de la Virgil Magureanu
    • -3 (5 voturi)    
      NR & F9 (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:31)

      Demostene [utilizator] i-a raspuns lui clarice

      pdl, pmp? Nu va mai uitati la "aceeasi Marie cu alta palarie". pmp = pdl 2.0. De ce nu va reorientati sa acordati o sansa unor partide cu totul noi (oameni noi si conceptii noi) pornite de jos in sus, de la firul ierbii si nu invers? Noua Republica si Forta Noua par o alternativa foarte viabila la tot ce exista in acest moment, chiar daca sunt la inceput. Din cate stiu Forta Noua inca strange semnaturi pentru infiintarea partidului, de ce nu le intindeti o mana de ajutor, macar sa le oferiti o semnatura? Vrem opozitie? Haideti sa punem si noi umarul.
      • 0 (2 voturi)    
        Am pus umarul! (Miercuri, 5 februarie 2014, 22:10)

        gazania [utilizator] i-a raspuns lui Demostene

        Fiul meu , acum 2 ani s-a inscris in Noua Republica si la indemnul meu. Acum eu am o deziluzie si cu acest partid. In afara de Neamtu ,ati mai vazut vreun coleg de-al lui pe la TV ?Sper sa gresesc. Si discursul lui e deja tot mai previzibil, general, fara lucruri punctuale . Se mai si ataca unii pe altii (opozitia).Vreau sa vad si alti membri de partid.
  • +22 (28 voturi)    
    incepand cu (Miercuri, 5 februarie 2014, 16:44)

    berenger [utilizator]

    19 iunie 2012, vreme de trei ani, mircea diaconu nu are voie sa ocupe o functie publica.
    • +12 (14 voturi)    
      ha, ha (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:09)

      mihail nica [utilizator] i-a raspuns lui berenger

      in romania, nu si in ue //
      le explicam noi cum se interpreteaza legea.
  • +17 (23 voturi)    
    Unde e Renate Weber? (Miercuri, 5 februarie 2014, 16:48)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Ca nu apare pe lista... In rest consoartele, iubitele si orangutanii de rigoare. Asta ca toata lumea se strofoaca de faptul ca Basescu si-a facut fata europarlamentar... Dar fata lui Sarbu si nevasta lui Ponta... ce merite o avea? Dar muierea lui Antonescu... madame Valean... ce merite o avea?
    • -3 (11 voturi)    
      dar eba? (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:18)

      zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      faci pariu ca va fi pe listele pmp?
      • +8 (14 voturi)    
        Pai la EBA am inteles... (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:44)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui zeita anticoruptiei

        ne-am revoltat multi.. desi a candidat independent si a castigat... Dar de ce nu se indigneaza nimeni de madame Valean si madame Sarbu? E acelasi lucru. Revin... ce merite are Daciana Sarbu fata de EBA? Dar Valean? Cum sunt ele mai competente decat EBA...?
        • -2 (2 voturi)    
          Revolta e ACEEASI ! (Miercuri, 5 februarie 2014, 22:14)

          gazania [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

          Cel putin pt unii . Daca usl face atatea porcarii nu este mai scuzabil TB pt acelasi lucru. Acum obliga PMP sa-i puna fiica pe lista. Sunt LA FEL de condamnat pt astea.
      • +3 (5 voturi)    
        Dar europarlamentarul Adrian Severin (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:02)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui zeita anticoruptiei

        el nu candideaza?
  • +20 (24 voturi)    
    Nepotism la greu (Miercuri, 5 februarie 2014, 16:48)

    alex4321 [utilizator]

    1. Nepotism la greu

    sa-ti pui nevasta sau logodnica

    pe lista de euro-parlamentar

    e o nesimtire fara margini

    A) Daciana Sarbu (PSD) - sotia lui Ponta
    B) Adina Valean (PNL) - sotia lui Antonescu
    C) Claudia Benchescu (PNL)
    - logodnica lui Mihai Voicu
    D) fini,finutze
    Si acesti tupeisti mai au tot ei tupeul sa-l acuze pe Ceausescu de nepotism


    2. sa pui Penali pe aceste liste eo Nesimtire la Patrat

    Exemple:
    A). Ovidiu Silaghi

    " DNA cere Parlamentului European, prin intermediul Parchetului ICCJ, ridicarea imunitatii lui Ovidiu Silaghi, in vederea urmaririi penale a acestuia, pentru trafic de influenta, in dosarul de coruptie al lui Nelu Iordache, fostul ministru al Transporturilor fiind acuzat ca a cerut si primit mita."

    url: http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-16183491-seful-dna-cere-sesizarea-parlamentului-european-cazul-ovidiu-silaghi.htm


    B) Mircea Diaconu

    " În octombrie 2011, Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul instanţei supreme să-l cerceteze pentru abuz în serviciu şi conflict de interese pe Mircea Diaconu, senator şi director la Teatrul "C.I.Nottara", pentru că ar fi favorizat numirea soţiei sale în funcţia de regizor la teatru.

    Potrivit ANI, în 8 august 2007, Maria Diana Diaconu, soţia lui Mircea Diaconu, în calitate de salariat al Teatrului "C.I. Nottara", a solicitat conducerii teatrului acordul cu privire la participarea, în data de 13 august 2007, la concursul pentru ocuparea postului vacant de regizor artistic. Maria Diana Diaconu a fost, în perioada 19 noiembrie 2001 - 15 august2007, actor în cadrul Teatrului "C.I. Nottara".

    http://www.realitatea.net/mircea-diaconu-cercetat-penal-pentru-trei-infractiuni-ponta-il-trimite-la-parchetul-general_948064.html#ixzz2sSWZKc3z

    Concluzie:
    ==

    Rubedenii (neveste, logdnice, fini, finute etc...)

    si Penali se gasesc la greu pe listele acestor profitori

    Romani nu-i mai votati
    • -8 (16 voturi)    
      EBA - fiica presedintelui (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:17)

      #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Ai perfecta dreptate.
      • +6 (10 voturi)    
        Corect situatia e similara si pentru EBA (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:06)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui #DeDreapta#6Case#DinMeditatii

        Corect situatia e similara si pentru EBA

        si acolo vorbim tot de Nepotism nerusinat

        DAR sa asteptam lista.
      • +2 (6 voturi)    
        Hai mai usor (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:25)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui #DeDreapta#6Case#DinMeditatii

        EBA a candidat ca independenta si a si prins un loc. Nu a fost pe lista PDL! Sa vad alt curajos anul asta...
        • +6 (10 voturi)    
          EBA a fost sustinuta de partidul stat (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:22)

          alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui antrax

          Hai mai usor cu minciuna prin omisiune

          EBA a fost sustinuta de partidul stat la vremea aceea

          Nu te fa ca nu stii

          Sa candideze acuma ca Independenta

          si-atunci e "pe buine"

          N-o s-o mai acuze nimeni de Nepotism
          • 0 (2 voturi)    
            sa zicem (Miercuri, 5 februarie 2014, 21:21)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

            da, a fost sustinuta de PDL dpdv logistic. Dar de ce nu au facut asta si Daciana sau Valeanu? De ce? Adica chiar nu vezi diferenta intre a candida pe liste si a candida independent?
            • -1 (3 voturi)    
              Nu nu vad (Joi, 6 februarie 2014, 2:27)

              alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

              Nu nu vad diferenta

              PDL a facut liste cu cine o voteaza din PDL sa voteze pe EBA

              S-au n-ai aflat?
            • -2 (2 voturi)    
              Cat timp o sa-ti ia sa vezi ca-s toti la fel (Joi, 6 februarie 2014, 2:29)

              alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

              Cat timp o sa-ti ia sa vezi ca-s toti la fel?

              Inca 25 de ani?


              Voteaza macar cu oricine nu s-a "rotit"

              pe-acolo
              • +2 (2 voturi)    
                nu sunt toti la fel (Joi, 6 februarie 2014, 11:48)

                gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

                nu, astea e o minciuna voiculesciana. nu sunt la fel. In PDL am vazut si oameni competenti. Da, si ei au facut trafic de influenta, au beneficiat de avantaje, dar au facut si treaba, aste e marea diferenta,
                Funeriu era competent, un adevarat om de stiinta. MRU la fel, un adevarat intelectual. Iar despre faptul ca au existat liste in pDL cu cine sa voteze pe EBA, sunt convins ca au existat dar de asta a intrat EBA in PE, in PDL sunt 86000 de membri iar EBA a luat 4.3 % din voturi, mult mai mult decat si daca ar fi votat toti membrii PDL cu ea. EBA a beneficiat de numele lui Traian, Basescu, asta e fost de fapt motivul pt care e ea in PE insa asta nu prea ai cui sa imputi.
            • -2 (2 voturi)    
              adica daca unul te minte mai artistic (Joi, 6 februarie 2014, 2:30)

              alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

              Si-apoi ce vrei sa ne spui ca daca


              unul te minte mai artistic

              pentru tine ala e "mai cinstit" ?
          • 0 (0 voturi)    
            Ce omisiune nene? (Joi, 6 februarie 2014, 13:41)

            antrax [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

            N-am vrut sa scriu o polologhie doar am atras atentia asupra unui mic amanunt. Toti ceilalti au fost pe liste, si aia care trebuie sa iasa pusi mai sus.La fel se face si la locale, no?
            Bineinteles c-a avut o finantare si un grup de "promoteri", banuiesc ca de la organizatia tineret PDL, dar cu vroiam eu sa subliniez e c-a avut tupeul/curajul sa fie candidat independent, iar PDL avea lista proprie asa ca n-a fost sustinuta oficial si nici nu cred c-au avut instructiuni s-o voteze pe EBA ca altfel riscau sa piarda mai multe locuri de pe lista. As vrea sa vad si un greu din asta care face la fel.
            Oprescu de ex a fost independent dar sustinut oficial de PSD la ultima candidatura. N-a avut competitie de la PSD la acelasi post, corect? Si a si sarit in ajutor toata masinaria politica.
            Fa o comparatie...
    • -3 (11 voturi)    
      sa te vad cand publica pmp lista ce zici (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:19)

      zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      cand o sa vezi ca eba e pe locul 2 ce o sa zici?
      • +4 (8 voturi)    
        O sa zic la fel si pt EBA : Nepotism Nerusinat (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:05)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui zeita anticoruptiei

        O sa zic la fel si pt EBA : Nepotism Nerusinat

        Mai ceva ca pe vremea lui Ceausescu

        Dar tu de ce faci distinctie?
      • 0 (2 voturi)    
        si daca? (Miercuri, 5 februarie 2014, 21:22)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui zeita anticoruptiei

        daca nu va fi pe listele alea ce faci? pleci?
        ne lasi? era retorica, ca am mai auzit asta de la Antonescu, unul din iubitii tai.
  • +7 (11 voturi)    
    doua vesti remarcabile (Miercuri, 5 februarie 2014, 16:54)

    nash pandelica [utilizator]

    ca vagim il va avea coleg pe von mazare, care va da tonul la moda la bruksal.

    si ca in sfarsit, i'a venit timpul si lui mhai voicu...

    si ca un supliment, viorica dancila este pupila lui dragnea. agrono mitza, cred ca a fost angajata la proinvest, firma agricola a lui liviu de Alexandria.

    cine are, are !
  • +7 (9 voturi)    
    Opozitia unde este? (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:07)

    Cristi1x2 [utilizator]

    Alo, opozitia se aude? Unde sunteti, afisati si voi ceva, dati dovada ca existati. Nu va mai ascundeti in tufisuri. Iesiti in evidenta. Aratati-le celor de da USL ca inca se mai poate face opozitie in Romania. PDL lui Blaga e ca si inexistent ( mai buna era Nuti de 1000 de ori decat acet domn care zice ca face opozitie ). Mai mult se ciondanesc cu cei de la PMP (dreapta impotriva dreptei) decat sa iasa in evidenta. Adunati-va odata dupa drumuri toata dreapta, luati o hotarire si mergeti impreuna la europarlamentare si la prezidentiale (dati dovada de forta, aratati oamenilor de dreapta ceva, altfel nu vad bine Romania ). Ocroteste-i Doamne pe romani.
  • +3 (5 voturi)    
    Europarlamentari la pachet (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:36)

    OmulNou [utilizator]

    Cate doi europarlamentari la pachet, sot si sotie, care impreuna valoreaza jumatate din valoarea fiecaruia.
  • +3 (5 voturi)    
    interesant (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:20)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    da ... Marile Familii Politice !
    Urmașii creatorilor României Mari !
    Cam PENIBIL !
  • +2 (6 voturi)    
    Alexandru Mazăre, fratele primarului de Constanţa (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:23)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Alexandru Mazăre, fratele primarului de Constanţa
    http://www.replicaonline.ro/alexandru-mazare-intr-o-ipostaza-mai-putin-cunoscuta-cine-nu-e-parinte-nu-stie-cum-e-87867/
  • -1 (3 voturi)    
    si TATA? (Miercuri, 5 februarie 2014, 21:38)

    U_swamp [utilizator]

    Da, articol bun si fara erori de scriere... Printre atitia frati, soti, logodnici, veri, nu regasesc insa un TATA responsabil care sa-si impinga fiica la europarlamentare... Cel putin la Usele. Avem insa rabdare
  • +1 (3 voturi)    
    Standarde USL! (Joi, 6 februarie 2014, 6:51)

    hotnewsfil [utilizator]

    Avand in vedere meritele exceptionale dovedite de inegalabilele politiciene (de 'talie internationala', de renume mondial - ca tovarasa) - Daciana si Adina-, acestea trebue sa fie pe primele 'doua locuri unu'.
    Dupa un spatiu lasat liber pe lista, de departajere calitativa, de respiro, candidatii ce urmeaza la rand vor fi ierarhizati functie de numarul de decibeli cu care racnesc 'Jos Basescu!'.
  • +2 (4 voturi)    
    Alesii boborului pe euroregiuni. (Joi, 6 februarie 2014, 8:52)

    Plagarus [utilizator]

    In rai, Dumnezeu sta de vorba cu cativa romani:
    − Cum o duc moldovenii tai, Stefane ?
    − Rau, Doamne, rau …
    − Cum asa?
    − Pai jumatate sunt in Spania, jumatate in Rusia.
    − Da' ardelenii tai, Iancule ?
    − Binisor, Doamne…
    − I-auzi! Pai de ce ?
    − Jumatate sunt in Italia, jumatate sunt in Germania !
    − Da’ oltenii tai, Tudore?
    − Foarte bine, Doamne !
    − Bravo! Cum asa ?
    − Pai, jumatate sunt in Timisoara, un sfert in Camera Deputatilor, PE, si restul in Senat.!!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version