Traian Basescu: Imi asum eroarea de a nu fi inteles art. 140 din Codul de procedura penala. Daca premierul nu il corecteaza, devine emblema coruptiei

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 30 ianuarie 2014, 13:45 Actualitate | Politic

Traian Basescu
Foto: Presidency.ro
Presedintele Traian Basescu a declarat joi ca isi asuma eroarea de a nu fi inteles, atunci cand a promulgat Codul de procedura penala, ca articolul 140 permite folosirea tehnicilor de interceptare a potentialilor infractori doar dupa ce astia sunt anuntati, dar ii cere premierului Victor Ponta sa corecteze aceasta eroare. In caz contrar, a acuzat seful statului, Victor Ponta devine "emblema coruptiei" in Romania. Declaratiile presedintelui vin dupa un schimb de scrisori facute publice de Victor Ponta, in care premierul  i-a cerut lui traian Basescu sa-si asume decizia politica de promulgare a codurilor.


"Imi asum eroarea de a nu fi inteles sensul art. 140 din Codul de procedura penala. Asta nu inseamna ca el nu trebuie corectat (...) O spun in modul cel mai serios si cu toata responsabilitatea: daca premierul nu isi asuma emiterea unei OUG care sa corecteze neajunsurile art 140, este emblema coruptiei (...) devine scutul oamenilor corupti si primul responsabil ca nu a actionat cand putea", a afirmat presedintele Traian Basescu, intr-o scurta declaratie de presa, la Cotroceni.

Acesta a explicat ca lipsa unei interventii din partea Guvernului, pentru a corecta acest articol, inseamna ca "statul ramane fara mijloace de a identifica si preveni acte de genul: abuz in serviciu, trafi de influenta, fraude fiscale, trafic de persoane, criminalitate transfrontaliera, comercializare sau tranzit de droguri".

"Are destule altele care l-au situat deja in sfera omului corupt, prin utilizarea actelor normative, ba pamanturi la CJ Braila, tratarea Rompetrol, ascunzand coruptia, ba problema ASF, toate il arata ca fiind un om corupt. Daca nu face urgent modificarile la art 140 el devine scutul oamenilor corupti si primul responsabil ca nu a actionat cand putea", a continuat Basescu.

Declaratiile acestuia vin dupa un schimb de scrisori intre Traian Basescu si Victor Ponta. Presedintele i-a transmis lui Ponta o scrisoare prin care cere Guvernului adoptarea unei ordonante de urgenta pentru modificarea noului Cod Penal. Aceasta in conditiile in care noul Cod ar urma sa intre in vigoare de la 1 februarie 2014 putand crea o serie de disfunctionaliati in sistemul judiciar. Premierul i-a raspuns printr-o alta scrisoare aratand ca atat Codul Penal, cat si cel de Procedura Penala, au fost promulgate de presedinte, si-i cere presedintelui sa-si asume decizia politica de promulgare a codurilor.

Pe de alta parte, premierul a precizat ca "urmeaza ca dupa dezbaterea care a avut loc astazi, 30 ianuarie 2014, in cadrul CSM, ministrul Justitiei sa prezinte Guvernului propunerile de modificare". Scrisorile au fost facute publice de catre Guvern.

Modificarea celor doua Coduri prin ordonanta de urgenta a fost solicitata atat de Inalta Curte, cat si de DNA si de CSM.

Iata mai jos cele mai importante declaratii facute de Traian Basescu:
  • Va fi o foarte scurta declaratie de presa legata de intrarea in vigoare a noilor Coduri
  • Ma refer in primul rand la Codul de procedura penala, promulgat ca legea 135 din 2010
  • Referirea e la art. 140 - utilizarea mijloacelor tehnice inainte de punerea sub urmarire penala a unei persoane
  • Eu imi asum promulgarea Codului de procedura penala, pentru ca asta este responsabilitatea presedintelui
  • In acelasi timp, imi asum si eroarea de a nu fi inteles sensul art. 140. Asta nu inseamna ca el nu trebuie corectat
  • Juristii de la Presedintie sunt constitutionalisti, nu penalisti, iar eu nu sunt un penalist
  • Asta nu inseamna ca nu trebuie corectata o eroare, asa cum pe 15 octombrie noaptea s-a elaborat OUG pe care dl Ponta a aprobat-o pe 16 octombrie, pentru a rezolva problemele de interese din Autoritatea Fiscala, ASF, la fel poate sa rezolve si problema Codului de procedura penala
  • Fac precizarea ca am participat la sedinta CSM din 6 ianuarie cand s-a convenit ca observatiile Inaltei Curti, de la doamna Haineala, legate exact de art. 140, sa fie introduse intr-o OUG care sa fie adoptata de Guvern inainte de intrarea in vigoare a Codurilor
  • Asta nu s-a intamplat si vreau sa atentionez asupra catorva elemente. Statul ramane fara mijloace de a identifica si preveni acte de genul: abuz in serviciu, trafi de influenta, fraude fiscale, trafic de persoane, criminalitate transfrontaliera, comercializare sau tranzit de droguri
  • Toate acestea se urmaresc prin mijloace tehnice
  • Din acest punct de vedere, art 140 ia organelor statului capacitatea de a prinde retele sau oameni implicati in astfel de ilegalitati
  • Imi asum ca nu am inteles in 2010 continutul articolului, dar asta nu-l scuteste pe dl Ponta, care a primit toate semnalele, ca trebuiesc aduse unele modificari
  • Mai mult, o Ordonanta e necesara pentru a da modul unitar de interpretare a perioadei de tranzitie dintre coduri
  • O spun in modul cel mai serios si cu toata responsabilitatea: daca premierul nu isi asuma emiterea unei OUG care sa corecteze neajunsurile art 140, este emblema coruptiei
  • Are destule altele care l-au situat deja in sfera omului corupt, prin utilizarea actelor normative, ba pamanturi la CJ Braila, tratarea Rompetrol, ascunzand coruptia, ba problema ASF, toate il arata ca fiind un om corupt
  • Daca nu face urgent modificarile la art 140 el devine scutul oamenilor corupti si primul responsabil ca nu a actionat cand putea
  • O sa ma intrebati de ce reactionez atat de tarziu: pentru ca tot timpul a fost aceasta discutie, ca se va interveni legislativ, prin OUG
  • Am ajuns in ultima zi si premierul nu gaseste altceva e facut decat sa spuna ca a fost din 2010
  • Da, s-ai facut o eroare, din partea mea, si poate din partea dl Predoiu, si poate acum aveti explicatia de ce nu-l sustin, a negociat cu toata lumea in Parlament
  • Ii cer public dl Ponta sa corecteze aceasta eroare

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

24141 vizualizari

  • -61 (67 voturi)    
    mult zgomot pt nimic (Joi, 30 ianuarie 2014, 13:59)

    sorin3 [utilizator]

    sau nu iese fum fara foc?
    • +41 (51 voturi)    
      Asteptam cu interes (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:21)

      Florin Cj [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Postarile userilor: sorin1 si sorin2.
      • -39 (53 voturi)    
        asteptam cu interes (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:41)

        sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui Florin Cj

        postarile userilor Florin Bv si Florin Mh.
      • +38 (44 voturi)    
        neah (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:42)

        igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Florin Cj

        Pai n-are cum... Latrina2 si-a schimbat numele, iar Sorin (Alexandrescu) are treaba dar cu (Latrina)3.
        • -28 (36 voturi)    
          nu ati reusit sa cititi dincolo de titlu? (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:49)

          sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

          Conferinta de presa era programata intre intilniri cu oficiali mai degraba militari si am crezut ca se va face obisnuta conferinta de presa in care de fapt nu se spune nimic. Se pare ca pe linga gretosii postaci USL au aparut si zelosii postaci .... ai cui or fi oare PDL, MP,MRU, Basescu?
          • +1 (7 voturi)    
            titlul spune multe (Joi, 30 ianuarie 2014, 19:31)

            lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

            Basescu ii cere lui Ponta sa faca modificarea ca sa nu devina corupt, zice el "emblema coruptiei". In consecinta initiatorii acestui articol din Cod, cei ce l-au sustinut si promulgat sunt deja emblema coruptiei, sunt corupti?
    • -45 (57 voturi)    
      cum nimic? (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:40)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      DNA nu știe decât cu ascultatul telefoanelor. Fără interceptări, procurorii trebuie să iasă din birouri tocmai pe frigul ăsta.
      • +29 (31 voturi)    
        trebuie sa iasa afara? (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:49)

        Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Deci sa asculte cu paharul la zid sau cum?
      • +39 (43 voturi)    
        Mazeta draga tu nu ai nici o treaba... (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:55)

        Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        tu pui egal intre ascultatul telefoanelor si abuzul ascultarii telefoanelor.
        ...asa, un exemplu mai pe intelesul tau, intre a bea apa si a te ineca in apa este o diferenta chiar daca ambele au acelasi element la baza. Daca cumva DNA abuzeaza , trebuie corectat abuzul, nu legea pe care o abuzeaza, insa pana una-alta acel abuz trebuie demonstrat. Deocamdata, nu am vazut interceptari ale DNA decat care demonstrau coruptia unor oameni, cand o sa apara filmulete de la DNA cu scene fierbinti in care apar implicati politicieni de rang inalt, atunci o sa fiu intru totul de partea ta, atunci DNA abuzeaza, pana atunci e util pentru societate ca ei sa functioneze in continuare.
        • +9 (9 voturi)    
          numai DNA? (Joi, 30 ianuarie 2014, 16:40)

          cinic [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

          dar ascultari pe terorism, pe droguri, pe trafic de persoane nu se mai fac?
          • -4 (8 voturi)    
            Daca te uiti in urma... (Joi, 30 ianuarie 2014, 16:50)

            finutza [utilizator] i-a raspuns lui cinic

            ... o sa poti numara pe degete cate acte de terorism au fost rezolvate, cati traficanti de droguri au fost adusi in instanta, cati interlopi acuzati de trafic de persoane stau acum in inchisoare? Si adusi acolo pe baza interceptarii convorbirilor telefonice. Asta in comparatie cu multimea de politicieni deferiti justitiei (din opozitia d-lui Basescu, evident; sa nu raspunsi cu cazul Ridzi fiindca acolo actele erau prea evidente, nu era nevoie de telefoane). Iar cazurile pe care ai putea sa le dai ca exemplu, nici nu au prea fost depistati prin ascultarea telefoanelor decat intr-o mica masura. Cel putin in privinta alora acuzati de terorism, ar trebui sa se multumeasca partenerilor straini...
            • 0 (2 voturi)    
              Terorismul (Vineri, 31 ianuarie 2014, 9:31)

              Mao2 [utilizator] i-a raspuns lui finutza

              politic (coruptilor) este mult mai nociv ca cel religios...loveste in milioane de oameni (este practic genocid)...nu prea conteza de la ce partid sunt condamnatii ...nevinovaţii nu sunt condamnati...pana la basescu nu a existat nici macar un singur condamnat pentru coruptie...
              • 0 (0 voturi)    
                L-as apaluda... (Vineri, 31 ianuarie 2014, 19:57)

                finutza [utilizator] i-a raspuns lui Mao2

                ... daca ar proceda la fel si cu coruptii din tabara proprie (sper sa nu parezi cu Ridzi, ar fi jenant).
        • -3 (13 voturi)    
          N-ai dreptate (Joi, 30 ianuarie 2014, 16:43)

          finutza [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

          DNA asculta din inertie, altceva nu stie sa faca, si cand este nevoie, scotoceste in arhiva, selecteaza din conversatiile aluia si... pac! la Razboiu!
          D-l Basescu este suparat ca i s-a luat jucaria...
      • +6 (8 voturi)    
        90% reusita! (Joi, 30 ianuarie 2014, 16:39)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        deci in proportie de 90% DNA a obtinut condamnari. Unde e ilegalitatea?
        Zi-i lui Bogdan Teodorescu sa fie mai consistent ca sa nu te faca PE TINE de kko.
      • +5 (5 voturi)    
        da si nu (Joi, 30 ianuarie 2014, 18:41)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        1) se aplica si dealerilor de droguri, pedofililor, etc. trebuie sa-i anunti in avans ca sunt urmariti penal si apoi, ii poti urmari la modul practic. o fi bine ?
        2) frunda zice ca vechiul cod era gandit pt interceptari in 1968 ! :). toti nomenclaturistii si infractorii aveau telefoane atunci ? ca fixu' s-a bagat ceva mai tarziu prin blocuri...
    • +47 (63 voturi)    
      V-A DAT-O BASESCU IAR !!! (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:59)

      aer [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Mama mama ce mare ati luat-o !!!
      Ditamai hap-ul v-a dat .....

      Unul care-si recunoaste greseala este intotdeauna peste cel care nu vrea sa indrepte o greseala ....

      Deci v-a dat-o la tot uslam-ul la pranz sa va stea in gat bine de tot .... un fel de desert !!!

      Forta Basescu !
      • -10 (18 voturi)    
        Forza,nu forta.. (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:20)

        cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui aer

        S-a trezit viitorul/actual/fost,nimeni.
        Sa inteleaga finalul.
        @nenea vid-aer..invata sa silabisesti,apoi sa folosesti virgule,etc....inainte de a clapaci p-aciluea partinic...
        Acu' zi-mi de varani si latrine.
        Deja mi-am luat perna cu ungureni....
        • +2 (2 voturi)    
          esentialul (Vineri, 31 ianuarie 2014, 9:19)

          luciaS [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

          l-a spus, incearca sa intelegi iti repet sio eu, v-a dat-o Basescu iar
      • 0 (14 voturi)    
        România in cod roșu -permanent (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:59)

        trigger [utilizator] i-a raspuns lui aer

        PDL, PNL , Antonescu si chiar Basescu si-au cam luat papara cu PSD și Ponta .
        PSD ul si-a învățat lecția după doua mandate de stat pe bara. Si acum sunt hotărâti sa nu mai cedeze puterea.
        In tot acest timp au pus in practica o metoda simpla de indobitocire a populației . Metoda care a dat rezultate si va da in continuare. Exemplul cel mai concludent este longevitatea mafiotului Mazăre ( si ca el alții ) in postul de primar al Constantei... Si trebuie avut in vedere ca nu vorbim de o comuna sau un orașel din valea Jiului ;
        1.Modificarea codului penal sau pastrarea lui in forma actuala nu aduce nimic nou in procentajul sustinatorilor PSD;
        2.Acum PSD se poate debarasa de serviciile PNL ului in frunte cu visatorul la fotoliul de președinte - Antonescu;
        3. Acciza la combustibil nu va fi introdusă . Este o strategie de a menține presiune pe alegători atât la europarlamentare cât si la prezidențiale . Acciza este singura măsura care prin efectele in buzunarul populației va aduce un minus in procentaje la alegeri;
        4.Si pentru ca Ponta nu o sa introducă acciza, boborul o sa-l aleagă si președinte ;
        5.PDL si Basescu au pierdut mult prin faptul ca au fost prea cu cărțile pe fata. Nu au știut cum sa minta populația .
        Ponta minte in fiecare zi. Marii psdisti nu dorm. Toate esecurile au devenit "succesuri" sau au fost puse in cârca lui BOC, MRU sau Basescu. Cianura a devenit peste noapte miere, iar sistul tot peste noapte a început sa dea lapte. Banii din datoria Rompetrol nu sunt nici aia buni așa ca au renunțat la ei.
        Ați văzut cum face Ponta ? Tipa in gura mare , face pe unu nazist sau fascist, de Merkel mai zice câte una doua si apoi iese senin pe sticla si zice ca a greșit, a fost neinspirat...
        Creează situații scandaloase si apoi i-l acuza pe Basescu ca face scandal.

        Și Basescu așteaptă ordonanța de urgentă ca așa s-a discutat in csm . Pai trebuia ieșit in fiecare zi si tocat mărunt la Ponta pana scotea ordonanța . Pdl-ul la fel, tace malc.
      • -4 (10 voturi)    
        Daca este asa sigur ca... (Joi, 30 ianuarie 2014, 17:06)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui aer

        ... este o aberatie acel articol, de ce nu reclama la Curtea Constitutionala ca legea de punere in aplicare a Codului de Procedura Penala contravine Constitutiei? Aud? Aaaa, stie ca noua reglementare este PERFECT constitutionala, doar ca iubitii lui procurori au ramas fara "jucaria" preferata (de fapt si singura, fiindca la altceva nu se pricep decat la ascultat, o meteahna a unui inaintas de seama, eminenta academician doctor inginer EC).
  • -36 (44 voturi)    
    Auzi braul, (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:44)

    xrogo [utilizator]

    am ajuns si ziua asta in care-l vad pe Basescu recunoscand ca a gresit ceva,este o premiera,Doamne da sa se trezeasca si el la realitate,sa vada ca este si el om si poate gresi,si chiar a facut-o de multe ori.
    • +58 (66 voturi)    
      Basescu a recunoscut de multe ori ca a gresit. (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:49)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Numai latrinistii nu vad asta si fac matanii la cel mai mare mincinos al tarii, Poanta.
      • -12 (18 voturi)    
        mai citeste ... (Joi, 30 ianuarie 2014, 16:17)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        a recunoscut ca au gresit juristii lui ... atat .

        a si a zic ca nu e penalist ..poate doar penal .
      • +1 (9 voturi)    
        Greeseealaa e omeneeeascaaaa! (Joi, 30 ianuarie 2014, 17:05)

        cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        Om integru,manager intr-o societate comerciala.
        A recunoscut ca a lui e vina deci pleca cu demnitate.
        Pariu.contra unei flote disparute iar tu il pui pe mihaileanu,da, pun pariu ca (nu) mai stii cine a zis..."imi asum in totalitate esecul neintegrarii in Schengen"?
        Deci greseala poate fi si baseasca.
      • 0 (4 voturi)    
        Daca a gresit de atat de multe ori... (Vineri, 31 ianuarie 2014, 9:34)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        ... nu se pune problema daca mai este bun pentru postul ce-l ocupa?
    • +18 (22 voturi)    
      Asculta mai bine braul.. (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:37)

      czr [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      poate auzi si ca sponsurul tau Voiculescu, ca un om cu coloana vertebrala ce e, a recunoscut ca a fost TURNATOR si ca si-a turnat VERISOARA la securitate..
    • +19 (23 voturi)    
      pisicul minciunos asunde kk sub pres (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:39)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Noul Cod a fost scris în 2009 la Ministerul Justiţiei, condus de Cătălin Predoiu, titular de proiect a fost actuala şefă a DIICOT Alina Bica. El a fost legiferat de Parlament, unde comisia de specialitate a fost condusă de actualul premier, Victor Ponta. Din comisie au mai făcut parte şi Tudor Chiuariu, condamnat definitiv acum în dosarul Poşta Română, şi fostul deputat Mihail Boldea, judecat pentru corupţie.
      • +8 (10 voturi)    
        si Mona? (Joi, 30 ianuarie 2014, 16:44)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

        Pivniceru nu a vazut nimic? deci nu e experta asa de mare pe cat zicea Ponta?
      • +7 (9 voturi)    
        Felicitari pentru aceste (Joi, 30 ianuarie 2014, 17:01)

        Kecske [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

        precizari foarte necesare.
    • -3 (11 voturi)    
      nu e prima oara (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:44)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      a mai recunoscut si marirea in ciuda a orice fundament economic si strict pentru voturi a salariilor profesorilor. Cand te joci cu bugetul de la marimea functiei ca sa obtii voturi pentru partidul si camarila ta de suflet, e suficient sa spui: am gresit si imi asum. No shit. Asa, si? O demisie, o maslina, ceva?
    • -3 (9 voturi)    
      Greşeala se plăteşte! (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:51)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Iar plata e la indemâna USL, şi anume intrarea in vigoare a noului cod penal.
    • +5 (7 voturi)    
      companie perfecta! (Joi, 30 ianuarie 2014, 16:43)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      intre cei care au gresit: Chiuariu, Pivniceru, Ponta (interimar la Justitie), Cazanciuc. Deci niciun ministru al justitiei nu a gresit si doar TB?
      sau avertismentele de la CSM, ICCJ le-a dat Ponta la cos ca sa-si salveze jefuitorii lui [si ai TAI]?
      Comisia juridica de atunci [sef Fl.Iordache de la PSD] cu memebru Ponta nu a gresit?
    • -2 (4 voturi)    
      Hi-hi-hi (Joi, 30 ianuarie 2014, 20:05)

      rad_prostii [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      pAi numai cine nu munceste, asistatii ca tine, nu greseste.
  • +32 (40 voturi)    
    Si acum apare excrocul Ponta spasit (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:46)

    UnOarecare [utilizator]

    si da OUG si minte ca el a pregatit-o din 6 ianuarie de cand i-a zis ultima data Basescu si ca ce are cu el...
    • +15 (21 voturi)    
      miram-as (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:20)

      idiot-platitor-de-taxe [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      Desi mi-ar placea sa vina Ponta cu OUG-ul necesar, am mari dubii ca se va intampla asta. Il jumulesc colegii lui penali daca face asta.
      • +3 (3 voturi)    
        nu o sa o faca (Vineri, 31 ianuarie 2014, 9:26)

        luciaS [utilizator] i-a raspuns lui idiot-platitor-de-taxe

        deoarece acele articole s-au pus in codul penal in august 2013 (oare cine era atunci la guvernare) si sesizarile din partea DNA si DIICOT au fost puse la ministrul justitiei din 14 11 2013
    • +14 (18 voturi)    
      Ba nu (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:27)

      OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      Ponta n-o sa dea ordonanta sa se amane intrarea in vigoare a codurilor, daca o face n-o sa mai scape toti amicii lui corupti. De ce sa dea cu piciorul acestei ocazii care-l scapa de presiunile baronilor din teritoriu? Sigur, nu e la fel de bine ca descentralizarea, care i-ar fi facut zei pe baroni, dar macar ii lasa sa faca ce contracte vor cu cine vor. Ce conflict de interese, ce abuz in serviciu? In Romania domneste coruptia, incepand cu premierul, aparatorul ei.
    • +5 (9 voturi)    
      intradevar..... (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:58)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      .....dar problema este alta.
      Cum de s-a putut ajunge la asa ceva ? Cine a propus marsevia respectivului articol si cum de un parlament intreg nu a observat-o !

      Asa se intampla cand legislatia este elaborata de tot felul de birlici, care habar nu au de intelesul cuvintelor pe care le folosesc si care voteaza la gramada, in functie de cum le arata "seful de grup".

      De aceea, in sistemul administrarii statului prin contract, Parlamentul nu exista iar legile vor fi elaborate de echipe de maxim 15 juristi specializati pe domeniul in care se vrea acea lege. Echipele se vor constitui special pentru legile respective si se vor autodesfiinta dupa ce CCR va da avizul pozitiv promulgarii legilor respective.

      Astfel se asigura o legislatie corecta, elaborata de specialisti, verificata de CCR si abia atunci promulgata.
      De asemenea, costul unui astfel de sistem va fi extrem de mic fata de cel actual, care este imbacsit de tot felul de bagatori de seama, cladiri costisitoare, masini, diurne, hoteluri, amante.....etc.
  • +38 (52 voturi)    
    Asaltul postacilor pro-USL (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:49)

    OmulNou [utilizator]

    Gata a inceput atacul din partea postacilor, ca li s-a zis de sus. As vrea sa stiu si eu dragi postaci, cum justificati faptul ca Ponta a pagubit statul roman in afacerea Rompetrol cu aprox. 660 milioane de dolari. Va provoc sa gasiti un mod pozitiv de a interpreta aceasta imensa pierdere a statului. Hai, spuneti-mi cat de buna fost decizia lui Ponta de a pagubi statul cu aproximativ 2145000000 lei.
    • +6 (14 voturi)    
      Ioane, n'o sa-ti raspunda nimeni... (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:06)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      la o intrebare de bun simt.
      Cel mult vor da cu pietre si noroi pentru ca altceva nu stiu sa faca.
    • -3 (15 voturi)    
      Citeste ce spun economistii, (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:08)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      nu postacii basisti novici in ale economiei
      http://www.capital.ro/castiga-sau-pierde-statul-roman-din-afacerea-cu-rompetrol-181799.html.
      • +3 (7 voturi)    
        cum sa citeasca asa ceva ... (Joi, 30 ianuarie 2014, 18:31)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        doamne-fereste !

        ia repede minusuri multe , poate nu observa nimeni link-ul . !!!!!
    • -3 (15 voturi)    
      documentare (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:31)

      lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      Inainte de a vorbi te documentezi si vezi in ce stadiu era procesul dintre Rompetrol si statul roman. Apoi vezi ce a castigat si ce a pierdut statul roman. In rest, vorbesti vorbe. Dosar 347
  • +30 (42 voturi)    
    așa a dărâmat PDL și mizeria Plagiatorului (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:52)

    visio [utilizator]

    Cu această declarație, Băsescu a realizat două obiective majore:
    1. a compromis definitiv, pe bună dreptate, candidatul PDL la Președenție;
    2. obligă Plagiatorul să își accepte propria prostie și incompetență.

    Băsescu, ca Președinte, este obligat de Constituție să semneze orice lege care îi vine dela Parlament și Guvern.
    • -2 (16 voturi)    
      De ce minti badie, (Joi, 30 ianuarie 2014, 14:59)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui visio

      de cate ori scumpul tau presedinte nu a retrimis o lege sa fie modificata pentru unele articole?\
      La fel putea sa faca si cu legea asta,dar nu a facut-o si stii de ce?
      Pentru ca a fost propusa de Boculet si ai lui,si cum ce a facut Boc este super nu a putut sa o respinga.
      • -1 (11 voturi)    
        îmi dau seama că nu îți place șahul (Joi, 30 ianuarie 2014, 16:23)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        omule, Băsescu are un plan și toți politicienii sunt piese de șah pe tabla lui;
        sunt câteva observații necesare:
        1. rolul Președintelui este să promulge; el nu este legiuitor;
        2. Plagiatorul a fost șeful comisiei care a elaborat codul penal, pe vremea când pdl guverna cu psd.
        3. Codul Penal nu este suficient de explicit, la fel cum legea trimisă înapoi de Băsescu, lege privitoare la vânzarea de teren agricol; între noi fie vorba, lumea a vuit pentru că unu dela ambasada Ungariei a declarat că țara asta de mici vrea să cumpere ardealul la bucată; dacă nu ai lege care specifică procedura, vânzarea nu se întâmplă...

        revenind la topic, rămân consecvent față de ceea ce am scris inițial; dacă nu înțelegi lumea din jurul tău, stai în casă.
    • -8 (16 voturi)    
      Predoiu (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:21)

      idiot-platitor-de-taxe [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Cred ca ar fi potrivit ca Presedinte. Acum, avand in vedere ca actualul guvern e plin de hoti, eu ma declar basist. Totusi, Base nu e tocmai ingeras si, de-as avea de ales intre el si Predoiu, prefer oricand Predoiu.
      • +3 (11 voturi)    
        hei idiotule platitor-de-taxe (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:56)

        GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui idiot-platitor-de-taxe

        Inteleg de ce platesti taxele alea si il preferi pe Predoiu :).

        Salutari din ... Lanul de capsuni
    • +4 (16 voturi)    
      mai citeste Constituti (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:26)

      cetatean.ro [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Presedintele nu e obligat sa semneze orice prostie emisa de guvern sau parlament. Mai citeste Constitutia.
    • +1 (11 voturi)    
      pe vremea cand aveam servici (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:29)

      nedumeritul [utilizator] i-a raspuns lui visio

      pe vremea cand aveam servici puteam semna documente si astfel:
      ...semnez dar cu observatii.
      Nu inteleg prostia asta: presedintele e obligat sa semneze indiferent daca este de acord sau nu,iar semnatura este interpretata oficial si juridic ca este de acord.Este absurd...contrazice nu numai logica lui Mark Twain,a lui Einstein dar si a ciobanului Ghita.
      Si acest lucru a fost conceput de niste experti ???
      • +1 (7 voturi)    
        nu poți promulga o lege cu observații (Joi, 30 ianuarie 2014, 16:08)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

        dacă ai observații de făcut, le trimiți la CCR și judecătorii de acolo decid cum trebuie modificată legea; dela ccr, legea se întoarce la parlament, iar se dezbate pe banii noștri și eventual se promulgă; cât despre experți, ai dreptate: avem numai handicapați și hoți la guvernare...
        • +1 (3 voturi)    
          nu zau (Vineri, 31 ianuarie 2014, 4:25)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui visio

          are voie sa o trimita 1 data inapoi la parlament, nu numai la ccr, cu observatiile de rigoare. A facut asta cu multe legi. Dar, da, ai dreptate. O gramada de habarnisti care comenteaza prost chiar si cand li se atrage atentia.
          • 0 (0 voturi)    
            iar in final (Vineri, 31 ianuarie 2014, 13:30)

            Jagged Fel [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            tot trebuie sa o promulge...asa ca ia-ti pepenele de la casierie si frumusel acasa, ca aici nu e loc pentru tine!
    • +4 (6 voturi)    
      Legea e organica sau nu? (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:46)

      ravasilache [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Nu, nu este obligat sa semneze orice ii vine de la parlament. O poate intoarce la parlament si poate cere re-analizarea - cum a mai facut cu alte ocazii. De la guvern nici atat, pentru ca guvernul nu emite legi.

      Legea contine mizerii, dar nu sunt sigur ca poate fi corectata prin OUG - poate cineva cu pregatire juridica ne explica. Daca este lege organica (si, conform consitutiei, s-ar cam incadra la asa ceva) nu poate fi modificata prin OUG.
    • -1 (7 voturi)    
      oh, cunoscatorule care esti (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:46)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui visio

      E obligat zici? De aia are dreptul sa o trimita o data spre modificare si a folosit acest drept in multe alte cazuri, mai putin in asta?
    • +6 (10 voturi)    
      Nasol ! (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:54)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Adică tu sugerezi că de fapt Băsescu a făcut faza cu promulgarea Codului și revenirea ulterioară cu cenușa în cap ca să-l compromită pe Predoiu ??? Cum ar veni, Băsescu a pus calculul politic mai presus de interesul național, pe care-l predică cu orice ocazie ? Nu, cred că te înșeli. Prefer să-l cred pe Băsescu când ne spune tuturor că întâiul incompetent al țării este chiar șeful statului.
      • 0 (0 voturi)    
        știi de ce marile națiuni trăiesc bine? (Vineri, 31 ianuarie 2014, 15:27)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        pentru că fac treaba bine...însă tu poți crede ce vrei, e dreptul tău; din nefericire, ai dreptul să votezi; politica, amice, este o combinație periculoasă de diplomație, minciună, economie, militărie, dialog social, etc; ups, am uitat că tot românul se pricepe la politică și fotbal...știm cu toții cum NU ne-am calificat și nici nu ne vom califica prea curând la vreun CM sau CE; la fel despre politică, bănuiesc că ești mulțumit de salariul minime pe economie de 150€...eu îți respect părerea însă îmi pare rău că trebuie să te întrețin; comunismul a prost nația asta într-un mare fel; Geniul Carpaților era un semianalfabet, nr2 era analfabetă, și în zilele noastre parlamentarii se ”superimunizează”, și primul ministru este Plagiator; spui că te pricepi la politică?!!!!
  • +7 (13 voturi)    
    Sa nu uitam ca (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:02)

    UnOarecare [utilizator]

    Ponta ca a fost presedintele Comisiei parlamentare care a dezbatut si adoptat codurile din materie penala
    crosetate de Predoiu, omul de casa al lui Hrebencuc
  • +7 (15 voturi)    
    Ufff. au aparut USL-amii pe "post" (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:04)

    Sani [utilizator]

    Chiar imi era teama ca au capotat.
    N-au reactionat la cateva lovituri ale "basistilor":
    ..Gruia Stoica la DNA......Chtoiu versus Carpatica
    .....Salariile USL la Autoritatea Financiara....

    Chiar ma gandeam:
    oare s-au intristat?
    oare au obosit?
    sau....Doamne Fereste....
    au devenit rationali & corecti?!
    ...BRRRRRR! Un vant rece dinspre DNA bate?
  • -2 (12 voturi)    
    Aham (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:11)

    Gigi Kent [utilizator]

    Deci eu zic ca pana da sau nu Ponta o ordonanta de urgenta ala care a promulgat o asemenea treaba e de fapt "emblema coruptiei din Romania". Recte Traian Basescu.
  • -2 (14 voturi)    
    pe principiul (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:18)

    evoque [utilizator]

    eu am spart geamul, ala este de vina. :))
  • +6 (8 voturi)    
    zdrangane cutitele... (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:21)

    nedumeritul [utilizator]

    Se aud sunete care ne amintesc de noaptea cutitelor lungi.Azi in lumea moderna se poate obtine acelasi rezultat si fara cutite...trebuie doar sa asmuti poporul....
  • +3 (5 voturi)    
    ?!?!?! (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:23)

    Paul_ [utilizator]

    O lege organica NU poate fi modificata prin OUG.
    • -1 (5 voturi)    
      LOL (Joi, 30 ianuarie 2014, 16:02)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      Exact. Sah mat la Ponta... Basescu nu e un ingeras, dar macar e destul de inteligent sa actioneze cand si cum trebuie. Adversarii lui posiliti sunt copii de mingi prin comparatie.
  • -2 (14 voturi)    
    meschin (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:39)

    yo4ro [utilizator]

    Ce minciuna! Crede ca asa s-a spalat pe maini!
    Si sefu' al mare si Copypaste mint de rup.
    Nu a vazut sau inteles de cand au format acest nou cod penal?
    Nu l-a sfatuit nimeni pe presedinte? Doar sunt atatia juristi si servicii!
    Mint unul mai mult ca altul!
    Jos clasa poolitica din Romania!
  • +5 (13 voturi)    
    Oare am înțeles bine ? (Joi, 30 ianuarie 2014, 15:47)

    Tescovin [utilizator]

    Adică Băsescu a avut în mână cheia pentru a desființa mârșăviile lui Ponta & co și nu a făcut-o ?! Și acum are pretenția de la Ponta să-și îndrepte singur măgăria pe care a făcut-o intenționat ?!!! Să-mi fie cu iertare, dar recunoașterea publică de către Băsescu a greșelii ne ajută acum precum muzica pe mort. Nici nu vreau să mă gândesc că totul ar fi o înscenare și că Băse joacă (din nou) teatru. Să zicem că e pur și simplu incompetent, cum singur recunoaște. Oricum ar fi, suntem fiii ploii.
  • +2 (10 voturi)    
    cod penal (Joi, 30 ianuarie 2014, 16:22)

    adrian8 [utilizator]

    creat de bas+boc+pdl .

    sustinut de usl .

    si acum e ca in tenis ... servesc de la unu la altul , important pentru ei e sa gaseasca un vinovat , dar sa ramana codul asa .
  • +1 (17 voturi)    
    Ti-o asumi Cum? (Joi, 30 ianuarie 2014, 16:28)

    alex4321 [utilizator]

    Ti-o asumi Cum?

    Cu Gura?

    Stroe "si-a dat demisia" de exemplu....forta nefortat
    dar si-a dat-o.

    Tu ti-o asumi "din gura"?

    Ce "asumare" ii asta?

    Ca taci , ca zici e la fel?

    Crae sunt faptele prin care ti-o asumi?

    Nu Vorbele !
    • +4 (8 voturi)    
      recunoscand da (Joi, 30 ianuarie 2014, 17:13)

      misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      ce ai fi vrut sa isi dea demisia?
      pentru ce?
      Pontacu asta, care a rescris in martea neagra zeci de articole in codul penal , nu a vazut greseala lui Basescu?
      ce ai vrea destabilizare?
      sa creasca si mai mult euro si sa ne bage in pamant pe toti cei cu credite.. e usor sa dai din gura fara sa judeci..
      judecati..
      Lui Ponta i-a convenit ce nu a modificat..asta e..
      si mai lasati dracu trancaneala si iesiti in strada daca aveti sange si strigati jos Guvernul si puscariabilii lui!
      ca au jmurit degeaba aia in revolutie..nu am castigat nimic, noi prostimea..
      doar s-au mai format niste clase sociale de lux..
  • +3 (9 voturi)    
    pai cine e exponentul coruptiei? (Joi, 30 ianuarie 2014, 16:50)

    asdff [utilizator]

    Ponta, ca nu da oug cu 2 zile inainte, sau matale, care n-ai zis nici pas din 2009 incoace?
  • +1 (9 voturi)    
    greseala??? (Joi, 30 ianuarie 2014, 17:11)

    CetateanAnonim [utilizator]

    Nu cred ca a fost greseala faptul ca a promulgat legea respectiva in forma aceea.
    Acum a vazut o oportunitate sa iasa mai onorabil din situatia in care s-a bagat singur.
    Cand spui ca iti asumi inseamna ca si patesti ceva, daca doar declari ca iti asumi atunci care mai este sensul asumarii?
    Aici in culpa este Basescu, nu Ponta, parerea mea...
    • 0 (6 voturi)    
      asumare (Joi, 30 ianuarie 2014, 18:14)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui CetateanAnonim

      a la base
    • +1 (7 voturi)    
      maine poimane (Joi, 30 ianuarie 2014, 18:29)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui CetateanAnonim

      iese si ilescu si zice ca isi asuma "revolutia" si mineri , ca a gresit ...
      si apoi toata lumea il iarta .. nu ?
  • -2 (8 voturi)    
    licheaua Ponta (Joi, 30 ianuarie 2014, 17:56)

    Vasile123 [utilizator]

    Deci daca eu sunt bou si imi scapa copilul pe marginea unei prapastii, si Ponta e acolo si ii strig sa nu lase copilul sa cada, el imi raspunde "hahaha, de ce nu, ca tu l-ai lasat!, zdup si un shut in fund." . Omul asta e mai mult in sfera patologicului decit in sfera coruptiei.
    • +2 (8 voturi)    
      tu asta ai inteles? (Joi, 30 ianuarie 2014, 18:27)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Vasile123

      copilul nu e scapat , e aruncat cu buna stiinta .
      • +2 (8 voturi)    
        Basul tace si face (Joi, 30 ianuarie 2014, 23:30)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Cand ii da un pumn in barba la Ponta-lash...ajunge unda pana la tine mai adriene, mai.
        Ia zi, cum e sa fii sluga la borfasii astia?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version