Gyorgy Frunda: Ponta are dreptul sa critice justitia, nu sunt de acord cu Inspectia Judiciara a CSM

de I.R.     HotNews.ro
Luni, 20 ianuarie 2014, 11:02 Actualitate | Politic

Gyorgy Frunda in studioul HotNews.ro
Foto: Hotnews
Gyorgy Frunda, consilierul onorific al premierului Victor Ponta, a declarat la RFI ca Ponta "are dreptul sa critice justitia, tot asa cum au dreptul acesta Viktor Orban, presedintele Hollande sau fostul presedinte Chirac". Frunda respinge pozitia Inspectiei Judiciare, care a decis ca declaratiile premierului dupa condamnarea lui Adrian Nastase afecteaza justitia.

Frunda se declara in dezacord cu Inspectia Judiciara a CSM: "Eu nu sunt de acord cu sustinerea Inspectiei Judiciare cum ca declaratiile unui prim-ministru, in speta ale domnului Ponta, ar influenta justitia, prin stricarea renumelui acesteia. Instantele judecatoresti, judecatorii in general isi creeaza renumele prin hotararile pe care le iau, prin rapiditatea cu care rezolva cazurile, prin obiectivitatea cu care dau sentintele, prin predictibilitatea cu care aduc aceste hotarari".

Consilierul premierului avertizeaza ca "tindem spre o dominatie inacceptabila a justitiei intr-un stat de drept".

"A spune ca noi, justitia suntem intangibili, nu cumva sa ne critice cineva, pentru ca aduce atingere independentei noastre tinde spre o dominatie inacceptabila a justitiei intr-un stat de drept. Tot asa cum justitia isi spune cuvantul cand e cazul pentru ministri sau parlamentari, tot asa si aceste doua puteri ale statului, Executivul si Legislativul, au dreptul sa-si spuna punctele de vedere prin reprezentantii lor asupra sentintelor definitive ale instantelor judecatoresti, cu doua exceptii: nu ai voie sa te implici in cazuri in derulare, pentru ca poate influenta justitia si nu ai voie sa aduci atingere bunului renume al unui judecator cinstit. Dar asemenea situatii nu am avut in Romania", sustine Frunda.

Citeste in intregime pe RFI.ro.

























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

3655 vizualizari

  • +52 (56 voturi)    
    Romania are lepră... (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:04)

    Nicolas et la biche [utilizator]

    ...si Frunda este una din plăgi.
    • +26 (30 voturi)    
      Ai perfecta dreptate. (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:19)

      CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui Nicolas et la biche

      .
    • +26 (30 voturi)    
      Pai sa-l trimita (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:38)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui Nicolas et la biche

      la Tichilesti.
      Totusi ungurii astia erau oameni seriosi.
      Sau, ma rog, au fost foarte seriosi cu noi, romanii.
      Pina s-au molipsit.
      Dar decit un avocat corupt, si nu ma refer deloc la dl.Frunda, as vrea sa-l vad in tzeapa pe Kereshtoi Attila.
      Padurile din HC stiu de ce.
      • +11 (15 voturi)    
        Păduri cu uscături (Luni, 20 ianuarie 2014, 14:06)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Kappa

        Ii zice Verestoy si nu e ungur.
        Si nici Frunda nu e.
        Ungur, maghiar, roman, șvab e cel care se scoală
        la 5 sa aibă grija de animale, sa prindă metroul
        pînă la locul de munca, și în ultimele zile ale lunii
        nu prea mai mănîncă.
        Dar de votat votează. Pentru ca e roman, e ungur, e democrat,
        și iremediabil naiv.
        Iar cei pe care ii votează, nu sunt romani, unguri, democrați,
        ci iremediabil corupți.
        • +2 (2 voturi)    
          Kereshtoi (Luni, 20 ianuarie 2014, 17:31)

          Kappa [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

          e porecla, Domnule.
          De la cherestea.
          Faceti Dvs.drumul pe shosea prin HarCov.
          Shi cind o sa vedeti muntii aia tunshi chilug nu shtiu ce'o sa simtiti.
          Mie, mi-a venit sa vars, dar bineinteles astea sint chestiuni personale care nu schimba cu nimic miezul problemei.
    • +8 (12 voturi)    
      de fapt (Luni, 20 ianuarie 2014, 12:40)

      Mao2 [utilizator] i-a raspuns lui Nicolas et la biche

      are lepre...
    • +5 (5 voturi)    
      Pisto bacsi, Pisto bacsi ... (Luni, 20 ianuarie 2014, 17:06)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui Nicolas et la biche

      ... "dottorat" cu Ponta faci?
  • +26 (30 voturi)    
    Domnule Frunda,nu ai dreptul (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:09)

    marga 2 [utilizator]

    să vorbești despre Viktor Orban,tu care niciodată nu ai fost în relații bune cu el.
  • +17 (23 voturi)    
    corect... (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:17)

    lucyan [utilizator]

    asemenea situatii nu am avut in romania, niciodata zic eu, sa fiu mai convingator, exceptand cazul cand ponta ii face pe toti basisti, incepand de la judecatori pana la procurorii care nu tin cont de faptul ca usl este la guvernare...
    chiar si asa, frunza asta are dreptate, nu erau cinstiti, nu indeplineau criteriile de moralitate impuse de usl...
  • +18 (22 voturi)    
    da (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:18)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    gheorghe frundeanu, tupeistul de serviciu.
  • +17 (21 voturi)    
    sfarsitul echilibrului si inceputul mediocritatii (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:21)

    MG [utilizator]

    sfarsitul echidistantei aparente si inceputul mediocritatii
    • +12 (16 voturi)    
      AMENDAMENT (Luni, 20 ianuarie 2014, 12:29)

      titiacs [utilizator] i-a raspuns lui MG

      frunda a fost , este si va fi , komunistul de " servicii " al udmr-ului si nu poate fi suspectat de echidistanta ! cit despre mediocritate , aceasta a pus mina demult pe Romania , inclusiv pe udmr.
  • +36 (40 voturi)    
    Confuzia d-lui Frunda (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:23)

    Tescovin [utilizator]

    Libertatea cuvântului e una din liniile de forță ale statului de drept. În lipsa ei, degeaba avem dominația justiției, ăla nu mai e stat de drept.
    Problema apare când dl. Ctrl-V Ponta nu înțelege că, în poziția pe care o ocupă (cât mai vremelnic, sperăm cu toții), se aplică zicala „quod licet bovis non licet Jovis”. Oricine e liber să critice Justiția, Guvernul, Președintele, Sanepidul etc, dar când șeful Guvernului critică justiția e băgare de nas unde nu-ți fierbe oala. Oare Justiția a criticat vreodată Guvernul ? Nu, pentru că nu e treaba ei. Mă și mir că un jurist ca dl. Funda (se face că) nu înțelege confuzia în care a căzut.
  • -19 (27 voturi)    
    justitie sau inchizitie (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:30)

    evoque [utilizator]

    mai precis absurdistan.
    Daca nimeni nu are voie sa critice justitia inseamna ca am creat o noua forma a inchizitiei, ani de comunism nu au disparut din mintile intunecate a unor judecatori si procurori comunistia.
    Pe de alta parte MJ face parte din guvern iar seful guvernului nu are voie sa critice justitia. dang dang
    • +20 (26 voturi)    
      dang dang ? (Luni, 20 ianuarie 2014, 12:00)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Te-ai lovit la cap si a iesit "dang dang" ?

      Guvernatorii nu au voie sa critice justitia si in acest fel sa intimideze actul justitiei, intru-un stat de drept unde justitia executivul si legislativul sunt puteri separate.
      • +8 (12 voturi)    
        3X dang (Luni, 20 ianuarie 2014, 13:43)

        titiacs [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeT

        sunt tare curios ce ar spune preacuviosul pacalici-din-carti daca judecatorii ar sta toata ziua pe la latrinele TV si ar comenta " maretili realizarili " ale celui mai "kinstit " guvern al Romaniei. Si parol, dar chiar ar avea ce sa le spuna tovilor din guvern.
        • -4 (8 voturi)    
          si eu (Luni, 20 ianuarie 2014, 14:11)

          evoque [utilizator] i-a raspuns lui titiacs

          sunt tare curios ce ar spune un judecator care condamna o persoana nevinovata la 5 ani de inchisoare in momentul in care ar afla ca pentru greseala respectiva o sa execute el cei cinci ani.
          De asta unora nu le trebuie creier si sunt setati sa vada doar "lantrine" si alte expresii fixe pentru oameni care nu gandesc.
          O noutate, poate, pentru unii este ca societatea nu se mai afla in evul mediu. Scoate capul afara si priveste.
          • +5 (5 voturi)    
            in schimb (Luni, 20 ianuarie 2014, 14:35)

            titiacs [utilizator] i-a raspuns lui evoque

            pentru cei care "gindesc " ca tine sunt suficiente expesiile "inteligente " ale sferto-doctilor : basist , dictatura , base , boc , udrea, romanica , jos ai vostri -sus ai nostri, prea-cuviosul bombonel, prea-cinstitul felix ! in plus : varza , viezure , minz , nana, flota , lepra-comunista si alte cuvinte si expresii daco-felixiste ! Traiasca kakaraii ! P.S. ai grija ca "evoque " este un cuvint cu tenta franceza si se prea poate sa se supere ai tai rumini cinstiti , drepti si a toate cunoscatori si sa te taie de la plata ! au grande evoque !
      • -3 (7 voturi)    
        priveste (Luni, 20 ianuarie 2014, 14:07)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeT

        in oglinda, citeste ce ai scris si vei recunoaste ca sustii o tampenie.
        Daca in activitatea ta, cineva te critica inseamna ca te intimideaza? Eu cred ca nu. Din contra critica o sa te ajute sa fii mai bun, asta daca esti capabil.
        Daca esti incapabil atunci incerci sa te ascunzi sa te feresti si sa nu iti asumi raspunderea deciziilor. Iar justitia asta incearca sa faca sa nu raspunda pentru toate deciziile eronate, sa formeze o casta superioara si intangibila. Asta nu este justitie.
        • +5 (5 voturi)    
          statul de drept nu este timpenie (Luni, 20 ianuarie 2014, 14:35)

          GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          Separarea puterilor intr-un stat de drept nu este o timpenie.
          --
          Aci nu vorbim despre cit de benefica este sau nu este critica in general ci de amestecul puterii Executive (prin declaratii defaimatoare menite sa intimideze pe cei care fac parte din puterea judecatoreasca) in hotaririle puterii Judecatoresti si asa ceva nu este admisibil intr-un stat de drept.
    • +18 (22 voturi)    
      ponta nu e nimeni (Luni, 20 ianuarie 2014, 12:03)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      ponta, din pozitia pe care o are, de PM, NU ARE VOIE sa critice justitia pt ca se amesteca executivul in justitie. e simplu, tu, eu, presa avem voie sa criticam, dar Ponta nu, Antonescu nu, Basescu nu, parlamentarii nu. Simplu? Ai inteles principiul asta simplu de separare a puterilor in stat? Executivul nu are voie sa critice deciziile justitiei, la fel si legislativul, tot asa cum justitia nu poate comenta deciziile lui Ponta sau ale lui Basescu.
      • -6 (6 voturi)    
        am (Luni, 20 ianuarie 2014, 14:13)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        facut eu referire la ponta? Nu.
        Si sa citez un clasic al psd, "pe persoana fizica" un politician sau un ministru sau presedintele poate critica justitia? A nu presedintele nu, el are voie sa spuna orice pentru ca el este in tot si in toate, ce sa ii faci reminscente ale societatii comuniste.
        • +1 (1 vot)    
          ce nu intelegi? (Marţi, 21 ianuarie 2014, 0:21)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          ca PM nu mai esti persoana fizica, nu poti sa faci comentarii "ca persoana fizica" pt ca nu mai esti una. refuzi sa intelegi asta sau asta e fisa postului tau?
    • +12 (16 voturi)    
      Iar o dai in bara!!! (Luni, 20 ianuarie 2014, 13:11)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Justitia o pot critica eu, tu, mama ta, nenea Ion de la tara sau oricare jurnalist de la oricare trust de presa.
      Un prim-ministru N-ARE VOIE, ESTE INTERZIS!!!
      Cu atat mai mult cu cat acest prim-ministru conduce un guvern care are puterea ABSOLUTA in tara si este sprijinit in parlament de 80% din voturi!!!
      Este ca si cum, prim ministrul Romaniei din anii 1984-1989 (Constantin Dascalescu) ar fi criticat justitia lui Ceausescu!
      Justitia, buna sau rea, este cea pe care o aplica instantele in salile de judecata; nu cea pe care si-o doreste Ponta si borfasii pe care-i apara el!
      Te rog sa intelegi ca, cu toate ca legile pot fi mai proaste sau mai bune, justitia se bazeaza exclusiv pe acestea. Judecatorii dau decizii bazate strict pe legile in vigoare, nu pe ce vrea primul ministru!
      Daca are 80% din parlament, primul ministru n-are decat sa modifice legile dupa cum il taie capul (daca poate trece si de CC). Dar pana atunci, N-ARE VOIE sa comenteze nicio decizie a instantelor judecatoresti!
      Pricepusi?
      • -5 (5 voturi)    
        si (Luni, 20 ianuarie 2014, 14:16)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

        ce are daca un un pm critica justitia sau o sentinta (indiferent cine este acela).
        In rest ce sa spunem: Dascalescu=Ponta si Ceausescu=Basescu :))
        • +6 (6 voturi)    
          Din toate comentariile.. (Luni, 20 ianuarie 2014, 14:50)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          si "logica"-ti imbatabila, ti-au mai ramas doar punctele, parantezele si danga-dang-ul. Asta e tot ceea ce te caracterizeaza.
          • -1 (1 vot)    
            alius & ticbis (Luni, 20 ianuarie 2014, 19:19)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            va simtiti bine in doi?!
        • +3 (3 voturi)    
          Are...!!! (Luni, 20 ianuarie 2014, 16:11)

          ticbis [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          Pentru ca institutia primului ministru si cea a justitiei se presupun a fi complet separate intr-un stat de drept. Asa cum justitia nu se baga in actul de guvernare, asa nici guvernul nu are de ce sa se bage in activitatea judiciara.
          In istoria universala, aceste doua institutii au fost contopite doar in regimurile dictatoriale: la nazisti, la comunisti, la dictaturile militare sud-americane, la anarhiile africane, la legionari, la regimurile extremiste religioase musulmane din tarile arabe, la toate guvernele care n-au auzit in viata lor de cuvantul "democratie"!
          Acum ai inteles?
          Daca nu, te asigur ca o sa-ti explic si de 1000 de ori, pana vei intelege sau pana o sa te plictisesti!
          Capisci?


        • +3 (3 voturi)    
          ajunge!!!! (Luni, 20 ianuarie 2014, 19:21)

          asada [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          Mai fa si tu o pauza ca ai facut clabuci!!! ia o hartie igienica si sterge-te la gura!!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Ponta ar trebui sa se abtina de a critica justitia (Luni, 20 ianuarie 2014, 18:49)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Partidul pe care il conduce si alianta din care face parte au dovedit ca doresc subordonarea oricui, evident si a justitiei. Daca asta ti-ai dorit atunci cand a fost revolutia inteleg de ce il sustii pe Ponta.
  • +20 (24 voturi)    
    Frunda un Ortoprofil bugetar (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:33)

    Plagarus [utilizator]

    " Preten " cu toti tzepuitorii politici, indiferent de partide, Frunda este un trist reprezentat al minoritatii maghiare
    • +15 (17 voturi)    
      "Trist"...????? (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:47)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      "Periculos".......asta e cuvantul !!!!! Nu fi naiv...:)
    • +7 (9 voturi)    
      DA, cu D mare (Luni, 20 ianuarie 2014, 12:44)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Exact cum spui!! "PRETENIA" asta, foarte interesata si subtila, explica cu adevarat interesele sale. Toate interesele sale.Scotoceste-i evolutia si urmareste-o in continuare si te vei convinge. PONTA ( si PSD) crede ca are "la mana'' UDMR-UL,FRUNDA SI UDMR-UL(si inca si mai mult partidul lui Tokes) crede ca are "la mana" PSD-ul. Stratagema in care cred ei , se cheama a "echilibrului" reciproc, a "reglarii reciproce". Eu o denumesc a santajului reciproc. Din care castiga G.Frunda ...prin pasii lui marunti.Solutia adecvata ar fi insa aceea a "cartilor pe masa" si la vedere.Ca intre Germania si Franta.Altfel jocul asta de-a soarecele si pisica este foarte daunator in timp ROMANIEI.
  • +14 (20 voturi)    
    pe vremuri asta parea pro european (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:40)

    clarice [utilizator]

    De fapt era un filorus convins.
    Rusine UDMR pentru mesajele antieuropene.
    Locul vostru este in CSI.
  • +15 (19 voturi)    
    Vedeţi dumneavoastră, (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:57)

    Ionutzelu [utilizator]

    domnule avocat, afirmaţii de genul ăsta nu vă fac deloc cinste. Ele denotă anumite frustrări legate de justiţie în general şi de judecători în particular. Aţi pierdut multe cazuri ca avocat pledant? Vă simţiţi nedreptăţit de instanţele de judecată?
    Vă propun un argument, de bun simţ, pentru ceea ce am scris. David Cameron e Prim Ministru în Marea Britanie, victor ponta e pm în România. De câte ori a criticat domnul Cameron justiţia din Regat? Vă dau indicii ajutătoare: numiţi un om politic englez (valabil şi pentru germani, chiar şi pentru francezi şi italieni) care a criticat justiţia ţării respective în timpul unui mandat public. Şi nu, nu accept drept răspuns Berlusconi.
  • +14 (18 voturi)    
    Absurdistan (Luni, 20 ianuarie 2014, 11:57)

    catalin72 [utilizator]

    Da Evoque ,cind prim ministrul iese public si acuza Justitia de condamnari politice,cind spune ca Justitia nu e independenta ,chiar pare ca traim in Absurdistan !
  • +13 (17 voturi)    
    Dar de refuzul Parlamentului ce ziceti? (Luni, 20 ianuarie 2014, 12:15)

    EagleEye [utilizator]

    Bine ca nu prea il intereseaza pe nimeni parerea dumneavoastra.Dar de faptul ca Parlamentul a refuzat ridicarea imunitatii a d-lui Borbely ce ziceti?Sunteti de acord?Oare de ce simt ca da?Ajunge din voi 20 si ceva de ani,ar trebui lasat locul pentru tineri,care chiar vrea sa faca ceva pentru tara asta.Ajunge din comunisti!
  • +15 (19 voturi)    
    nici Hollande nici Chirac (Luni, 20 ianuarie 2014, 12:15)

    Aramis [utilizator]

    n-au criticat vreodata justitia, in tarile civilizate nu se intimpla niciodata asta - ca sa respect adevarul pina la capat am sa zic "nu se intimpla niciodata in public".
    indiferent de ce e in capul lor sau ce vorbesc cu sotia, copiii, consilierii etc., niciodata IN PUBLIC.

    Panimaisci, tavarisci Frunda?
  • +10 (14 voturi)    
    Si ca mai are . . . . (Luni, 20 ianuarie 2014, 12:33)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . dreptul sa faca Ponta sa faca mai Frunda? Uite am sa iti spun eu cateva drepturi ale lui Ponta. Ar avea dreptul sa te dea afara cu un sut in dos pentru ca de la o vreme in calitate de avocet al penalilor vorbesti numai prostii. Ar avea dreptul sa se ocupe de bunul mers a treburilor statului lucru pentru care ar trebui sa se ocupe mai putin de daramarea lui Basescu si mai mult de sanatate de invatamant de infrastructura de absobtia banilor europeni etc. etc. DAR IN NICI O OCAZIE NU TREBUIE SA SE AMESTECE IN JUSTITIE SI SA CRITICE DECIZIILE ACESTEIA.
  • -8 (12 voturi)    
    Bine ca in USA (Luni, 20 ianuarie 2014, 13:01)

    xrogo [utilizator]

    Obama poate sa critice hotarari a Curtii Supreme si sa ceara Congresului sa scoata o lege care sa corecteze accea hotarare,dar la noi nu este voie,la noi judecatorii si procurorii e tabu,saracii asa sunt de influentabili si asculta de toate criticile.
    In aceiasi directie nu trebuie sa criticam medicii ca nu mai opereaza bine,profesorii ca nu o sa mai predea lectiile de suparare,muncitorii o sa se supere si nu o sa mai lucreze sau o sa faca rebuturi,halal gandire de basescian!!
    • +5 (9 voturi)    
      nota zero (Luni, 20 ianuarie 2014, 13:52)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      la cultura politica
  • +7 (11 voturi)    
    CEDO e tot basist? (Luni, 20 ianuarie 2014, 13:53)

    quetzal [utilizator]

    daca frunda&ponta + banda lor de crima organizata sunt convinsi ca justitia nu e independenta de ce nu depun plangeri la CEDO sa-l elibereze pe "nevinovatul" bombonel?
    Dar stai, parca au mai depus o plangere in 2012 pt "vicii procedurale" (nici vorba de "condamnare politica" de ce oare?) si au fost dati afara cu suturi:)
  • +6 (10 voturi)    
    Ce clovn! (Luni, 20 ianuarie 2014, 14:04)

    OmulNou [utilizator]

    "tindem spre o dominatie inacceptabila a justitiei intr-un stat de drept". - adica hotii ar trebui sa domine nu? Ce clovn e Frunda!
  • +2 (2 voturi)    
    demisia (Luni, 20 ianuarie 2014, 15:50)

    ctrlm [utilizator]

    E complet deconectat de la realitate
  • +1 (1 vot)    
    Despre filosofie (Luni, 20 ianuarie 2014, 17:35)

    chiaburu [utilizator]

    Daca taceai mai Gheorghe (gyorgy0 frunda filosof ramaneai!
    Primul Ministru al unui stat democratic nuare voie sa zica nimic despre JUSTITIE punct.
    Ai inteles avocatule1
  • +1 (1 vot)    
    alt PENAL VOCAL (Luni, 20 ianuarie 2014, 20:41)

    liviusmaximus [utilizator]

    Ai ramas cu imunitatea neridicata si ai redevenit VOCAL. Nesimtire mare !


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică