Guvernul a anuntat noile taxe si impozite, dar si cresterile salariale in 2014: Salariul minim creste la 850 lei de la 1 ianuarie si 900 lei de la 1 iulie / Acciza suplimentara de 0,07 euro la litru de carburant / CAS ar putea scadea cu 5 puncte din iulie la angajator / Accize indexate cu inflatia

de Red. Economic     HotNews.ro
Luni, 4 noiembrie 2013, 19:10 Actualitate | Politic

Victor Ponta
Foto: Agerpres
Guvernul a finalizat luni seara negocierile cu FMI, obtinandu-se o majorare a deficitului la 2,2% din PIB, cresterea salariului minim in doua etape, pana la 900 lei, incepand cu 1 iulie si indexarea pensiilor cu 3,76%. PNL nu a obtinut, asa cum isi dorea, o reducere a contributiilor de asigurari sociale de 3%, de la 1 ianuarie, dar Memorandumul contine un "angajament foarte clar" de reducere a CAS cu 5 puncte procentuale, de la jumatatea anului viitor, in paralel cu identificarea resurselor necesare pentru a nu afecta bugetul de stat.
Toate redeventele, cu exceptia celor la petrol si gaze naturale, cresc cu 25%. Cifrele prezentate de cei doi oficiali romani nu prevad nicio masura pentru impulsionarea mediului de afaceri, cu exceptia promisei reduceri a CAS.

"Am finalizat cu bine asta-seara negocierile cu institutiile internationale - FMI, CE si Banca Mondiala - referitoare la bugetul pe 2014", a anuntat, luni seara, premierul Victor Ponta. "Evident, nu a fost vorba de niste discutii usoare sau facile, au fost abordate probleme extrem de dificile si alegeri dificile legate de prioritati", a precizat primul ministru. "Am stabilit pentru anul viitor deficit de 2,2% din PIB, in scadere fata de 2013, la un PIB in crestere cu 2.2%", a mai spus premierul.

Care sunt principalele prevederi ale acordului:
  • Investitiile vor atinge 6% din PIB
  • Salariul minim creste la 850 lei de la 1 ianuarie si la 900 lei de la 1 iulie
  • Salariile nu vor creste pentru toti bugetarii, sunt vizati in primul rand profesorii debutanti si medicii rezidenti
  • 2 miliarde lei pentru continuarea investitiilor in infrastructura locala si 500 mil lei pentru continuare programe in investitii in infrastructura cu finantare externa.
  • Pensiile vor fi indexate cu 3,76%.
  • CAS ar urma sa scada cu 5% din iulie 2014"cu obligatia guvernului de a identifica (...) resursele necesare pentru un impact bugetar neutru".
Ce se scumpeste:
  • Accizele vor fi indexate cu inflatia
  • Impozit pentru constructiile speciale detinute de persoanele juridice (retele transport energie, stalpi, depozite, magazii)
  • Redeventele la resurse minerale cu exceptia petrolului si gazelor cresc cu 25%
  • Acciza de 0,07 euro la litrul de carburant
  • Restructurarea CFR incepand cu decembrie 2013 si privatizarea in 2015

Intr-o interventie telefonica la B1 Tv, ministrul Finantelor, Daniel Chitoiu, a precizat ca acciza de 0,07 euro pe carburanti nu va determina o majorare "semnificativa" a pretului, fiind vorba de o scumpire de circa "7-8%".


Cele mai importante declaratii facute de premierul Victor Ponta:

  • Investitii - peste 6% din PIB, cu posibilitatea de a continua cresterea economica si sa lansam anumite proiecte extrem de importante.
  • Salariul minim - crestere la 850 lei de la 1 ianuarie si 900 lei de la 1 iulie.
  • Fond de crestere a salariilor la bugetari - nu va fi o crestere egala, ci tintita pe anumite categorii.
  • Continuam negocierile pentru a stabili gradul de crestere a salariilor medici rezidenti, profesori debutanti, categorii unde trebuie sa luam clar decizii de crestere.
  • Vom avea alocate 2 miliarde lei pentru continuarea investitiilor in infrastructura locala si 500 mil lei pentru continuare programe in investitii in infrastructura cu finantare externa.
  • Toate pensiile vor fi indexate cu 3,76%.
  • Vom avea o crestere a plafonului de datorie pentru infrastructura la autoritati locale de 1,2 miliarde lei.
  • Cofinantarile pentru fonduri europene cresc cu 3%.
  • Avem un buffer pentru proiecte de infrastructura, in primul rand Comarnic Brasov, si Suplacu de Barcau - Bors.

Ca masuri de crestere a veniturilor:
  • Indexare accize cu inflatia. Din fericire, are o cota scazuta si influenta va fi mica.
  • Introducem impozit pentru constructii speciale. Nu e vorba de constructii de locuinte, ci despre persoane juridice.
  • Cresc redeventele la resurse minerale fara petrol si gaze cu 25%.
  • Acciza de 0,07 euro la litrul de carburant. Acesti bani vor merge in fondul special pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere.
  • Vom avea ca actiune prioritara adoptarea pana in decembrie a bugetului de venituri si cheltuieli pentru CFR Marfa, care intra intr-o noua procedura de privatizare.
  • Reducerea CAS. Tema cea mai intens discutata. Va exista in Memorandumul de intelegere cu FMI un angajament foarte clar de scadere semnificativa (corectat de Chitoiu), deci peste 3%.
  • Semnificativ este 5%, ar avea impact pe mediul de afaceri. O scadere de 5% din al doilea semestru, cu obligatia guvernului de a identifica pana la 1 iulie resursele necesare pentru un impact bugetar neutru. Este un angajament politic asumat de guvern si de USL si in mod sigur de la 1 iulie aceasta scadere semnificativa va opera si speram sa aiba efectele dorite.
Cele mai importante declaratii facute de ministrul Finantelor, Daniel Chitoiu:
  • Am prevazut masuri pentru continuarea reducerii arieratelor, ne-am incadrat in tintele asumate in acordul din vara si Memorandumul incheiat cu CE.
  • O alta masura in reforma companiilor de stat - implementarea managementului profesionist la toate companiile de stat.
  • Sfarsit de noiembrie - manager profesionist la Hidroelectrica, tranzactionam toate contractele pe OPCOM.
  • Continuarea procesului de listare si vanzare pachete majoritare de actiuni.
  • Hidroelectrica - 15% , 51 prin majorare de capital a companiei Electrica  si listarea la complexul energetic Oltenia.
  • Ca termene, mai iunie 2014, la CEO trimestrul IV 2014.
  • S-au prevazut masuri de restructurare, avem obligatia sa aprobam buget si plan restructurare CFR Marfa in decembrie.
  • CFR Marfa va face parte dintr-un program comun de restructurare si imbunatatire management.
  • Pentru sustinerea cresterii economice. Am alocat o suma importanta  - peste 300 mil lei - cofinantare la fonduri rambursabile, BERD si BEI, pentru a rezolva infrastructura.
Intrebari pentru ministrul Finantelor:

S-a discutat despre grupa I de munca?
Este in planul Guvernului pe 2014, dar nu s-a discutat cu FMI.

Ce inseamna constructiile speciale?
E vorba de constructii speciale detinute de persoane juridice - retele transport energie, stalpi, depozite, magazii, scutite sau nesupuse impozitarii in prezent.
Toate companiile care detin constructii speciale se vor impozita - Enel, Transgaz, Electrica. Vom stabili in perioada urmatoare cum le vom impozita

Ati discutat despre scutirile de impozit pentru culte?
Nu am discutat despre aceste lucruri cu FMI.

Ce inflatie se ia in calcul la indexarea accizelor?

Este acciza din prezent in euro la cursul in lei, din 2012, la 1 octombrie, plus inflatia comunicata de Institutul de Statistica.

Pe ESA deficitul e tot 2,2%. Aceasta crestere de deficit bugetar este destinata cofinantarii la fonduri europene, deci pentru investitii.

S-a luat in calcul insolventa CFR Marfa?

Nu. In acord am prevazut restructurarea in vederea privatizarii la jumatatea anului 2015. Procesul s-a reluat, dar va incepe cu restructurarea. Privatizarea CFR Marfa e in prima jumatate a anului 2015. Restructurarea incepe din decembrie, procedura demareaza si se finalizeaza in prima parte a lui 2015, in iunie 2015.

Luati in calcul majorarea cotei unice pentru reducerea CAS?

Nu.Propunerile - am fost acuzati ca am asigurat confidentialitatea negocierilor, pe masa s-au pus multe variante, confidentialitatea a asigurat succesul negocierilor - nu ne-a cerut nimeni sa crestem cota unica, au fost diverse variante.

Se impoziteaza si antenele de transmisie, GSM?
Nu pot da toate detaliile, saptamana viitoare oferim toate categoriile.

Extinderea bazei de impozitare - ce s-a discutat?

Alte masuri nu am discutat in momentul de fata si nu am aprobat.

Am majorat si plafonul imprumuturilor din Trezorerie la 4 miliarde lei pentru a face platile inainte pentru fondurile europene.

Cati bani inseamna reducerea CAS cu 5%?

Cifrele exacte le prezentam cand avem toate analizele. Evaluarile le avem facute, suma globala pentru 5 luni este 2 miliarde lei.

Am luat in calcul sa majoram numai la anumite categorii salariile. Nu majoram salariile la toti bugetarii. Majoram salariul minim in doua transe.

S-a discutat extinderea bazei impozitare pentru PFA si drepturi de autor?
Nu.

PNL e multumit de compromisul la reducerea CAS?

E o prevedere clara in memorandum, este un obiectiv major pentru crearea de locuri de munca, e un angajament ferm. Din analizele facute e mult mai benefic si pentru angajator si pentru economie o reducere substantiala a CAS, impactul e mai mare in economie, se reduc evaziunea si frauda fiscala.

Domnul Antonescu este multumit?

Da, l-am informat pe domnul presedinte si a fost de acord cu rezultatul negocierilor.

CAS se reduce la angajator.

Incasarile la sfarsitul lui octombrie au depasit nivelul programat si au fost mai mari cu aproape 8% fata de anul anterior.

Reforma ANAF a luat sfarsit, a crescut colectarea in octombrie. Intra in functiune si Directia de antifrauda fiscala. Sper ca si in noiembrie si decembrie sa avem incasari suplimentare.

Estimarea FMI privind veniturile suplimentare a veniturilor pe care le-am obtine la buget ar fi de 400-500 milioane de lei, intr-un scenariu pesimist. In realitate vor fi mai multi

Decizia reducerii TVA va fi urmata de o evaluare la 6 luni dupa introducerea ei. In aprilie 2014 vom face aceasta evaluare

Daca vom constata ca masura a fost benefica, vom analiza daca vom extinde reducerea TVA si la alte produse agroalimentare. In acest moment nu s-a luat nicio decizie cu privire la reducerea TVA la alte produse

Oltchim nu mai face parte din pachetul de negociere. Nu am discutat nimic despre Oltchim

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

19924 vizualizari

  • +53 (55 voturi)    
    Cam ce-a vrut sa spuna Ponta de fapt! (Luni, 4 noiembrie 2013, 19:28)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    "Salariu minim pe economie va creste cu doua saorme, pensiile cu una, salariile profesorilor debutanti si medicilor stagiari mai vedem, vom scadea CAS niciodata. In rest, totul se scumpeste, inclusiv spaga..."
    • +37 (37 voturi)    
      Cresc pensiile cu 3,76% si benzina cu 5% (Luni, 4 noiembrie 2013, 23:11)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      1) Benzina se va scumpi cu 5%

      La un pret de 6 lei/litru, o scumpire cu 0.07 Euro (0.31 lei) inseamna o crestere a pretului benzinei cu 5.17%.

      Orice sofer care va cumpara 60 litri benzina pe luna sponsorizeaza cu taxa de 0.07 Euro/litru cresterea cu 3.76% a unei pensii de 494 lei.

      Este mai mult decit evident ca aceste cresteri de pensii si salarii sunt obtinute din sporirea pretului carburantilor.

      2) Ponta spunea ca nu se va introduce taxa pe carburant

      Citat: "Guvernul va introduce o acciză de 7 eurocenţi la litrul de carburant".

      Dupa ce primul ministru a zis va introduce o taxa de 10 centi pe litru a revenit zicind ca nu se va pune nici o taxa. Acum anunta o taxa de 7 centi pe litru!! Ce credibilitate poate avea Ponta.
      • +15 (17 voturi)    
        Vrei sa zici 7.27% (Luni, 4 noiembrie 2013, 23:49)

        Alex S [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        sunt 7 eurocenti inainte de TVA, adica 8.7 eurocenti cu TVA inclus. Adica aproximativ 40 de bani. La 5.5 lei benzina azi, 40 de bani adica 7.27%
        • -9 (11 voturi)    
          Eu am luat carburantul 6 lei/L (Marţi, 5 noiembrie 2013, 0:08)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

          Depinde cum faci calculele. Eu am luat carburantul ca fiind 6 lei/litru iar de TVA nu am mai tinut cont. Cu cit iei benzina mai ieftina cu atit cei 7 centi/litru reprezenta o crestere procentuala mai mare.
          Pun pariu ca poate veni oricind altcineva cu un calcul si mai exact decit al tau.
      • +17 (17 voturi)    
        Creșterea prețurilor pe toată linia (Marţi, 5 noiembrie 2013, 3:20)

        trigger [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        1.creșterea prețului produselor datorate atât combustibililor cât si a creșterii prețurilor pentru utilitățile agenților economici;
        2.cresterea prețului utilităților pentru consumatorul casnic : apa, gaze, electricitate, canalizare, încălzire, salubritate...

        "Sunt considerate constructii speciale sonde de ţiţei, gaze, sare, platforme de foraj marin, centrale hidroelectrice, termoelectrice, nuclearoelectrice, staţii de transformare şi de conexiuni, precum şi clădirile şi construcţiile speciale anexe ale acestora, posturi de transformare, reţele aeriene de transport şi distribuţie a energiei electrice şi stâlpii aferenţi acestora, cabluri subterane de transport, instalaţii electrice. Tot în această categorie intră şi canalizări şi reţele de telecomunicaţii subterane şi aeriene, căi de rulare, de incintă sau exterioare, galerii subterane, planuri înclinate subterane şi rampe de puţ, puţuri de mină, coşuri de fum, turnuri de răcire, baraje şi construcţii accesorii, diguri, construcţii-anexe, de îmbunătăţiri funciare, porturi, canale navigabile cu ecluzele şi staţiile de pompare aferente canalelor, poduri, viaducte, apeducte şi tuneluri, reţele şi conducte pentru transportul sau distribuţia apei, produselor petroliere, gazelor şi lichidelor industriale, reţele şi conducte de termoficare şi reţele de canalizare, terasamente, platforme betonate, împrejmuiri, instalaţii tehnologice, rezervoare şi bazine pentru depozitare."
        • +9 (9 voturi)    
          intradevar..... (Marţi, 5 noiembrie 2013, 6:34)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui trigger

          .....se va ajunge rapid la o crestere a preturilor la energie, care va declansa scumpiri la toate produsele dar prostimea tace si inghite.
          Le vor scoate ochii pensionarilor cu cate 30 de RON dar ii vor jupui la alimente, medicamente si intretinere.
          La fel vor pati si bugetarii, cei care vor nu vor fi concediati.

          Pentru sectorul privat, cel care produce si care tine toata tara, se anunta vremuri si mai rele, in timp ce smecherii isi negociaza intre ei spagi de milioane de Euro.

          Acesta este sistemiul politic actual, dragi concetateni !
          De ce mai mentinem asemenea dusmanie ? De ce nu incercam sa gasim o alternativa care sa fie in folosul nostru, al celor care muncim si il platim?
          Nu aceasta este menirea sistemului politic, de a fi in folosul si nu impotriva cetatenilor ?
          Ce ar fi daca am gandi un pic ?
          • +1 (1 vot)    
            Mda (Marţi, 5 noiembrie 2013, 21:44)

            dorian65 [utilizator] i-a raspuns lui translativus

            Aveti dreptate dar ati uitat sa precizati ca guvernul indexeaza accizele cu inflatia si gata s-a dat drumul la tavalugul inflationist.
            Cred ca o sa plece USL mai devreme decat au estimat ei ca vor sta la guvernare.
        • +5 (5 voturi)    
          Cosuri de fum (Marţi, 5 noiembrie 2013, 11:14)

          Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui trigger

          Fumariciul -impozit din secolul 16.Interesant este daca se impoziteaza cosurile de fum care scot fum-adica functioneaza afacerea respectiva sau si cele reci care nu scot fum in sensul ca afacerea respectiva a fost pusa de mult pe butuci.
          Daca s-ar impozita butucii ar fi mai rentabil pentru guvern.
          Acest document cu FMI este proba indubitabila a incompetentei acestui guvernt de aventurieri politici.
    • +9 (11 voturi)    
      Taxa de 7 centi/litru = 30 km autostrada/an (Luni, 4 noiembrie 2013, 23:27)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      La un cost de 10 mil. Euro pe km de autostrada este nevoie de peste 8 ani pentru a stringe bani de 4000 km autostrada dintr-o taxa de 7 centi/litru daca toti cei 22 mil. romani ar avea masina si ar face un plin de 60 litri in fiecare saptamina pe parcursul a mai mult de 8 ani.

      Demonstratie:
      4000km * 10milEuro/km / 7 centi/litru / 60litri/om/saptamina / 52saptamini/an / 22000000 oameni = 8.325 ani

      Daca in Romania nu ar exista decit 11 mil. masini si plinul de 60 litri este facut la 2 saptamini atunci dintr-o data timplu de colectare a banilor creste la 33.3 ani.

      Daca nu sunt decit 5.5 mil masini carora in medie li se face un plin de 60 litri o data pe luna (caz realist) atunci timpul de colectare a banilor pentru 4000 km autostrada ajunge la 133.2 ani!!

      Asta este guvernul Ponta, arunca cu cifre fara sa faca calculele!

      Cu taxa lui Ponta de 0.07 Euro/litru se pot construi la modul realist 400 km autostrada cu banii strinsi in 13.32 ani, adica 30 km/an, asta daca nu se evapora nici un leu si costul se mentine la 10 mil. Euro/km. Nu cred ca renteaza.

      Am ajuns la concluzia ca Romania nu are nevoie de autostrazi. Acestea sunt prea scumpe si odata terminate stau goale.
    • +15 (15 voturi)    
      Salariul (Marţi, 5 noiembrie 2013, 1:07)

      zizi_m [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      minim e marea problema.
      O multime de chestii gen salarii la bugetari se negociaza cu sindicatele plecand de la indicatorul asta. Deci e pomana electorala pentru bugetari.
      Cine achita nota de plata? Sectorul privat, bineinteles.
      Si mare lucru daca nu va taia iar de la investitii, asa ca la anu' iar fac 30 de autostrada.
      Iar faza cu CAS-ul la angajator scazut din iulie daca blah blah ... e praf in ochi pentru intreprinzatori. Dar e atat de penibila incat sunt mari sanse sa intoarca impotriva lui. Buratino asta crede ca sectorul privat sta cu mana intinsa la el ca asistatii. Sa vedeti cum va creste evaziunea fiscala la impozitul pe salarii.
      • -17 (19 voturi)    
        Sectorul privat este un parazit (Marţi, 5 noiembrie 2013, 3:10)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui zizi_m

        Este total fals ca sectorul privat ar achita cresterile de salarii (si pensii) din sectoul de stat.

        Sectorul privat este in realitate marele parazit al tarii, el face evaziune fiscala neplatind aproape nici o taxa. Angajatii din privat au salarii minime pe economie in acte desi in realitate acestea sunt ceva mai mari, asta ca angajatorul sa nu isi plateasca obligatiile catre stat. Firmele private declara pierderi fictive ca sa nu apara cu profit si sa nu-si plateasca impozitele. Este o escrocherie acest sector particular.

        Pe urma sunt marile jafuri ale sectorului privat care a pus mina pe petrolul, gazele, aurul, cupru tarii, padurile, terenurile agricole, curentul electric, pe tot ce are valoare.

        Angajatii de la stat tin de fapt in spinare sectorul privat. Fara salariile acestora majoritatea magazinelor private ar da faliment din lipsa de cumparatori deoarece angajatii de la privat sunt foarte saraci si nu isi permit mai mult decit cumparatul strictului necesar.
        • +2 (2 voturi)    
          Bravo ! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 9:44)

          Troller [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Acum imi dau si eu seama. Munca la negru, evaziunea fiscala si altele se petrec in totalitate in sectorul privat.
        • +4 (4 voturi)    
          Hai ca (Marţi, 5 noiembrie 2013, 10:39)

          ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          esti "naiv" rau :))))
          Deci daca s-ar desfiinta cu totul sectorul privat voi bugetarii ati duce-o mai bine :)))))
        • +6 (6 voturi)    
          Doamne! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 10:58)

          Jar [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Aveti China ca exemplu despre ce inseamna sectorul privat intr-o economie,chiar condusa de un partid comunist,iar voi spuneti ca sectorul privat e parazit.Aveti ex. cu Oltchim,cu CFR marfa si calatori etc.care au spoliat si spoliaza bugetul de stat,buget care e alimentat,la baza,de sectorul privat si din imprumuturi,iar voi...Doamne!
          De unde vin banii de salarii angajatilor de la stat ,ma?
      • +2 (2 voturi)    
        scara salariala! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 11:38)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui zizi_m

        daca maresti salariul minim impingi in SUS toata scara salariala (nu poti plati un dascal cu grade la nivelul bibliotecarei de scoala -pana si sindicatele au aceasta pozitie).
        Iar daca maresti salariul salahorului la stat va creste si la privat. SI uite asa se scumpesc toate.
        Curentul electric -care va contine si impozitul pe retea- va mari si pretul franzelei si al iluminatului public (adica noi taxe locale).
        Si pentru ce? ca sa poata Ponta sa-si cumpere voturi?
    • +1 (1 vot)    
      vrea sa ne bage in groapa (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 1:20)

      pitic69 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Nenorocitul asta de ponta vrea sa ne bage in groapa. In strada oameni buni sa-l dam jos pana nu ne omoara excrocul asta!
  • +40 (42 voturi)    
    "Va mai dau la salariu (Luni, 4 noiembrie 2013, 19:33)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    100 lei. Iar pentru alocatia copiilor inca 140 lei"
    Parca asa spunea si Ceausescu!
    Sper ca acest cretin sa pateasca la fel!
    Ce zici tontule si kkrau, facem o vizita la Targoviste?!
    Asa ca sa vedeti ce "Dulce ca mierea este glontul patriei"!
    Hai, care uslas se bate cu caramida in piept?
    (fara goagal)
    • +13 (13 voturi)    
      mda, reflexe vechi la oamni noi :)) (Luni, 4 noiembrie 2013, 23:15)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      an electoral, prea multa lume pe strada...
      tre'sa faca ceva.
      acu, nu stiu care minte, ca otv ghitza a dat pe sticla un salariu de o mie pentru bujetari.

      o fi supralicitat, sau dottore mai are in maneca un sutar, pentru spre toaman, cand isi va anunta candidature...surpriza (sanchi !)
  • +37 (39 voturi)    
    auzi (Luni, 4 noiembrie 2013, 19:37)

    Soljenitin [utilizator]

    ba ponta, ia traieste tu cu 900 de lei pe luna si apoi sa imi zici daca iti pare bine de toate scumpirile astea. tolomacule.
  • +29 (33 voturi)    
    Goodbye Romania (Luni, 4 noiembrie 2013, 20:00)

    Cutezatorii2013 [utilizator]

    la revedere patrie draga.
    • +25 (25 voturi)    
      am taiat'o (Luni, 4 noiembrie 2013, 23:32)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Cutezatorii2013

      pe timpul lui al batran, in iepoca de aur.
      cu cat ma departam de tzarisoara, cu atat mai tare mi se strangea inima si parca m'as fi intors.
      trei ani la rand am visat, aproape noapte de noapte ca ma intorceam si nu puteam sa mai scap din nou.
      m'am intors in 2008, si cu mine s'a intors si cel mic.
      s'a dezmeticit repede si e plecat de mai bine de un an.
      cel mare, nici n'a vrut sa auda de intoarcere, dupa o vizita facuta prin 96.

      acum, cred ca o sa plec pentru totdeauna, fara strangere de inima, fara regrete.

      chiar si in relatiile personale, n'am mai regasit nimic din ce a fost. oamenii s'au schimbat.

      azi, romanul este mai constrans, mai controlat si mai manipulat decat era pe vremea comunistilor.
      numai ca mult mai subtil, caci multi nici nu'si dau seama...
      atunci, macar stiai de unde vine, de ce si de cine sa te aperi.
      • +2 (4 voturi)    
        foarte bine (Marţi, 5 noiembrie 2013, 8:43)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        pacat ca ai facut greseala sa te intorci !

        ps.
        'azi, romanul este mai constrans, mai controlat si mai manipulat decat era pe vremea comunistilor.'

        asta e valabil peste tot .. din pacate .. aceasta 'democratie' e cateodata mai rea decat comunismul .. macar atunci lucrurile erau pe fata !
  • +38 (38 voturi)    
    0,07 euro? (Luni, 4 noiembrie 2013, 20:09)

    Alex S [utilizator]

    0,07 euro? Adica 0.31 lei pe litru. Inca vreti PSD?
    • +21 (21 voturi)    
      cica da 7 mil zic ca DA (Luni, 4 noiembrie 2013, 21:13)

      rakleta [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      eu unu zic nu ... da daca is mic ce sa fac ?
    • +16 (16 voturi)    
      Rectific (Luni, 4 noiembrie 2013, 22:09)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      Rectific. Este vorba de 7 eurocenti fara TVA, cu TVA e 8.7 eurocenti, adica 39 de bani pe litru !!
    • -7 (7 voturi)    
      foarte putini mai vor ... (Marţi, 5 noiembrie 2013, 8:47)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      de prin 2004 , decand a picat psd-ul .

      problema e ca cei ce au urmat au facut dezastru mai mare, si nu exista alternativa.
      • +1 (1 vot)    
        serios? (Marţi, 5 noiembrie 2013, 11:50)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        a fost dezastrul mai mare dupa 2004? bey, gigele, ia argumenteaza tu, te rog, cu ceva cifre. du-te sa vezi cum a evoluat salariul mediu, pensiile etc din 2004 incoace.
        • -2 (2 voturi)    
          ai dreptate .. (Marţi, 5 noiembrie 2013, 12:14)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          am gresit din graba ... dupa 2009 .
          • +1 (1 vot)    
            refuzi sa vii cu cifre, hai ca-ti dau eu (Marţi, 5 noiembrie 2013, 15:40)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            Uite aici si citeste:
            http://ro.wikipedia.org/wiki/Salariul_mediu_%C3%AEn_economia_Rom%C3%A2niei

            Deci salariul mediu a crescut si dupa 2009 (singura exceptie fiind anul 2009, varful crizei mondiale, insa in 2011 deja salariul mediu crescuse peste valoarea celui din 2008. In 2011, salariul mediu a crescut cu 6% fata de anul anterior, in 2012, an in majoritate guvernat de USL, a crescut cu doar 1%. Stai sa vezi in 2013, rezultatele. Amice, lasa intoxicarile sau, daca chiar crezi sincer ce spui, incearca sa vezi adevarul din cifre, nu din manipularile altora. Guvernarea PDL, dincolo de minusurile oricarei guvernari (da, au si ei coruptii lor) a fost o guvernare buna.
  • +41 (41 voturi)    
    Da Victoras ,merge.... (Luni, 4 noiembrie 2013, 20:12)

    potaissa [utilizator]

    ai promis pulimii lapte si miere , ai dat cu ``Jos Base`` pana-n panzele albe , baronasii tai recidivisti au furat la voturi cat China ,fraierimea te-a pus la putere ,dar asta tot nu te-a ajutat .La ora actuala stai cam cu pixu- n mana si areti cam trist , baiete , Europa nu te baga-n seama ,americanii nici asa ,Crizut incepe sa faca scandal ,iar asa incet nici pe la Antene nu mai sunteti invitati.Trist personaj...
  • +37 (41 voturi)    
    catastrofa frateeee (Luni, 4 noiembrie 2013, 20:32)

    mavi [utilizator]

    fugiti din romanica ca nu mai tine. chitoiu a zis la b1 ca va creste pretu la carburant cu 7 sau 8%. dar! daaaaaarrrrrr! crestem pensiile cu 3%. uraaaaaaaaa ovatii din tribune! usl! usl! usl!
    • +28 (32 voturi)    
      hehe (Luni, 4 noiembrie 2013, 20:41)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mavi

      pai votantii USL sunt in marea lor masa asistati sociali si pensionari. Ii doare pe ei undeva de pretul benzinei. Las' sa plateasca soferii mai mult 're'ar ai drea'ku de chiaburi
      • +5 (5 voturi)    
        usor! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 11:42)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        daca creste costul transportului nu-l vei vedea in pretul franzelei/morcovului/soriciului?
        daca creste costul manoperei la primarie n-o sa coste mai mult o adeverinta?
        costul biletului de tren nu creste odata cu pretul pe kwh? dar iluminatul de acasa?
  • +27 (27 voturi)    
    redevente (Luni, 4 noiembrie 2013, 20:37)

    Eugen_ [utilizator]

    De ce cresc cu 25% redeventele IN AFARA celor de la gaze si petrol?
    1.Nu ne dam noi cumva prea ieftin petrolul, resursa neregenerabila?
    2.Cu cine s-a intalnit ponta in SUA, cu reprezentantii chevron?

    Daca si aceste cresteri ingrozitoare de preturi (care ne asteapta in mod sigur) ne vor lasa indiferenti, atunci vom ramane indiferenti definitiv...

    Bulgarii au obtinut, in urma unor demonstratii, SCADEREA pretului energiei electrice. La noi oare ce se va intampla dupa ce vor fi taxati si stalpii celor de la Enel? Vor suporta ei cheltuiala din buzunarul lor sau dintr-al nostru?

    România, trezește-te! Ti-au accizat astia si patul! Urmeaza taxa pe litri de aer respirat.
    • +4 (4 voturi)    
      exista o explicatie... (Marţi, 5 noiembrie 2013, 12:37)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      vizitele lui ponta din ultima vreme, a fost chemat la raport, ce sa impoziteze si ce nu, cu cat, care redevente sa creasca, el baiat cuminte si ascultator, aplica in practica tot, dar prin alti ministri, el nu raspunde de nimic...
  • +37 (37 voturi)    
    Marxism Socialism (Luni, 4 noiembrie 2013, 20:49)

    feisbuk [utilizator]

    Indexam pensiile, ca astia voteaza in general, si, culmea, ne voteaza.

    Marim salariul minim ca sa mai prostim niste nefericiti.

    Vom vedea cu reducerea CAS.

    Ajustam doar accizele si mai marim taxele, ba bagam si unele noi.

    Ne facem ca privatizam.

    Reducerea TVA alta data.

    Una peste alta, vin vremuri foarte grele pt micii angajatori si oameni in general. Cresteri inerente de preturi, inflatie, presiune pe micii angajatori care nu isi permit sa plateasca in plus cei 50 / 100 lei (adica vreo 100 / 200 lei cu toate taxele) pentru fiecare om.

    Ca de obicei, romanii vor imprumuta modelul grecesc. Evaziune cat se poate (personal nu mai cer bonuri si nici facturi - cu cat mai putini bani pe mana acestor neaveniti, cu atat mai bine pt economie), munca la negru sau in zona gri, o scarba cat se poate in general si hlizitul la chilotii Mihaelei Radulesc la un celebru show tv.

    Sa speram ca marea zgaltaiala de adancime vestita de Marmureanu va fi mai aproape de Palatul Victoria si Unirii decat de Chisinau, ca poate asa se reduce coeficientul de "inteligenta".
  • +10 (30 voturi)    
    Proteste (Luni, 4 noiembrie 2013, 21:13)

    Popescu Gh. [utilizator]

    Vreau sa vad si eu daca protesteaza careva impotriva cresterii pretului la carburanti, asa cum s-a protestat pt rosia montana.
    Nu de alta, dar incep sa cred ca singura problema importanta a Romaniei este doar rosia montana
    • +15 (15 voturi)    
      ce descoperire (Luni, 4 noiembrie 2013, 22:05)

      verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui Popescu Gh.

      Cand si daca se va sparge buba, motivatia va fi tot ceva de ordin mai general : clasa politica corupta, politica fiscala dezastruoasa, lipsa locurilor de munca suficiente si bine platite, si tot asa.
      Ceea ce este absolut adevarat dar neamul asta are o toleranta a naibii de mare la suferinta.
      Multumim nea Nicu.
  • +11 (23 voturi)    
    7 centi/litru, 1 plin/ luna = 15 Milioane /an (Luni, 4 noiembrie 2013, 21:38)

    razvan73 [utilizator]

    Si asta presupunand ca faceti doar 1 plin pe luna. Daca faceti doua, deja e lux - 30 Milioane / an. Cam de atat ne baga mana in buzunar socialul guvern Ponta.......

    In schimb tinde sa isi pastreze masa de votanti cu praf in ochi pentru pensionari (dar nu pensionari soferi :)

    Pentru cine inca mai crede in povesti exact acelasi lucru s-ar intampla si cu eventualele gaze de sist....ar fi doar un instrument in mana sus pusilor zilei.

    Sa speram ca guvernul asta de incompetenti nu prinde Craciunul!
    • +10 (12 voturi)    
      Cu tancul sau tirul (Luni, 4 noiembrie 2013, 21:46)

      GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui razvan73

      Ii urasc sincer pe incompetentii astia, dar la o masina Diesel cu un rezervor de 60 de litri cum e a mea, la care fac in medie doua plinuri pe luna (vacante si deplasari de week-end incluse) ies in plus 8,4 Euro/luna, adica 100,8 Euro/an, adica 450 RON. De unde 30 milioane?
      Nu zic ca nu ma scot din minti astia, dar macar sa calculam cum trebuie!
      • +4 (4 voturi)    
        aveti dreptate (Marţi, 5 noiembrie 2013, 0:04)

        razvan73 [utilizator] i-a raspuns lui GorillaKilla

        m-am grabit si, cum am scris si mai jos, am gresit
      • +5 (5 voturi)    
        fleac! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 11:44)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui GorillaKilla

        franzela/morcovul/soriciul sunt transportate pana la tejghea. Pretul lor creste odata cu transportul.
        Impozitarea retelei electrice se regaseste in costul kwh si de aici se naste o avalansa de scumpiri.
    • +13 (13 voturi)    
      Calcul gresit (Luni, 4 noiembrie 2013, 22:01)

      badcomm [utilizator] i-a raspuns lui razvan73

      Considerand plinul la 70l (si e foarte mult) inseamna 70*0.07 = 4.9 eur / plin*12 = 58.8 eur / an

      Dar sa calculam altfel, 30000 km e un numar ok de km pentru cineva care merge mult. la 7l/100km medie avem 2100 litri/an*0.07 = 147eur / an pentru cineva care merge multicel.

      Problema nu e neaparat suma, nu e enorma, problema e ca nu se va face nimic util cu banii.
      • +5 (5 voturi)    
        corect (Marţi, 5 noiembrie 2013, 0:05)

        razvan73 [utilizator] i-a raspuns lui badcomm

        ma bucur ca a sesizat atata lume :-), cum am zis si mai jos: m-am grabit
    • +4 (4 voturi)    
      Mai taie un zero de la suma (Luni, 4 noiembrie 2013, 22:12)

      sebas90 [utilizator] i-a raspuns lui razvan73

      .
      • +3 (3 voturi)    
        am taiat (Marţi, 5 noiembrie 2013, 0:07)

        razvan73 [utilizator] i-a raspuns lui sebas90

        ca sa fie corect.
        mi-am dat seama imediat dupa ce am trimis, dar comentariile nu se mai pot corecta. multumesc!
    • +4 (4 voturi)    
      0,07*50*12*4.4 = 184 ron ? de unde 1500 ? (Luni, 4 noiembrie 2013, 22:15)

      rakleta [utilizator] i-a raspuns lui razvan73

      ???
      • +3 (3 voturi)    
        asa e (Marţi, 5 noiembrie 2013, 0:09)

        razvan73 [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

        am calculat din graba ca 7 centi/litru ar insemna 28E/luna...
    • +8 (8 voturi)    
      Acciza suplimentara combustibil (Marţi, 5 noiembrie 2013, 0:18)

      dorin.c [utilizator] i-a raspuns lui razvan73

      Cresterea accizelor la combustibil cu 0.07 EUR (sau 7 eurocenti) pe litru este defapt mai mare decat valoarea respectiva din cauza TVA-ului care se aplica si la aceasta acciza.

      La 100 de litri de combustibil acciza suplimentara (cu TVA inclus) este de 38,61 lei (100 * valoare acciza * procent TVA * curs valutar de calculare acciza sau 100 * 0.07 * 1.24 * 4.4485).

      Este important insa si ca acceasta crestere a accizelor din pretul carburantului ii va afecta direct pe transportatorii de marfa si indirect si pe noi pentru ca acestia vor incerca sa-si recupereze din profitul pierdut.

      Impactul real al cresterii accizelor din combustibil e greu de masurat dar va fi cel mai probabil de peste 50 de lei pe luna (sau 600 de lei pe an) pentru o familie medie.
  • +24 (28 voturi)    
    Un hoit! (Luni, 4 noiembrie 2013, 21:58)

    Airwaves [utilizator]

    Dragii mei, daca nu v-ati prins inca, astea sunt "cerintele" FMI. E atat de usor sa dai vina pe "ei", pe "altii"...

    Din pacate, tot ce am banuit ca se va intampla cu PSD-ul la putere s-a intamplat si se intampla, cu varf si indesat. Din NOU! Cine nu invata din istorie e condamnat sa o repete. Ohooo... si tare ne mai place sa o repetam.

    Cand un guvern nu mai are solutii ce face? SCUMPESTE! Pune taxe, inventeaza taxe, viseaza taxe. Taxele reprezinta "solutiile" unui guvern incapabil, ale unui organism mort si aflat in plin proces de putrefactie. Scumpirile reprezinta ultimul resort ale unui hoit numit PSD. Ma rog, USL.

    Stau si ma intreb ca dobitocul... unde naiba este opozitia!? Mai avem partid de opozitie? Daca da, care e ala?

    Am ajuns un popor vlaguit, supt de orice putere. Anemic. Cateodata, ne adunam in gloata si scandam diverse chestii. Speram ca cineva ne va asculta, se va speria de noi, va vedea ca suntem o forta...

    Stiti ceva? Pana nu iesim cu zecile de mii sa ii scoatem afara ca pe niste javre imputite, asa cum am facut in '89, NIMIC, dar NIMIC nu se va schimba.

    In continuare vor flutura "LEGEA" in sictir prin fata noastra, vor spune ca trebuie sa fim niste oite ascultatoare si ca nu e bine sa behaim fara...autorizatie. Asta am ajuns dragilor, un hoit inert. O masa usor de manipulat. Un popor cu capul plecat, obosit si satul de strigat pe la gardurile boierilor. De ce boieri? Pentru ca, exact ca acum 100 de ani, cei care ne conduc se comporta ca niste boieri.

    Acets guvern nu ne (mai) reprezinta interesele. Prin urmare este ilegitim. Ce facem cu un guvern ilegitim? Eh, va las sa reflectati la acest aspect cand o sa platiti intretinerea, cand o sa alimentati la pompa, cand o sa aveti stampila de vot in mana....
    • +3 (3 voturi)    
      Scuze (Marţi, 5 noiembrie 2013, 0:06)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      Am dat minus din greseala ... vroiam sa dau plus
    • +4 (4 voturi)    
      la 70%? (Marţi, 5 noiembrie 2013, 11:47)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      ce sa faca TOATA opozitia? E usor sa dai vina pe altii! De vina este cel ce i-a votat, lasandu-se fraierit de vorbe goale.
      Cum e posibil sa crezi in dublarea pensiilor si in triplarea alocatiilor?
  • +6 (6 voturi)    
    7 centi /litru ~ 3 Milioane/an (Luni, 4 noiembrie 2013, 22:10)

    razvan73 [utilizator]

    Din graba, se pare ca am gresit mai sus...
  • +9 (9 voturi)    
    Interesant dar nu si corect... (Luni, 4 noiembrie 2013, 23:00)

    Inanina [utilizator]

    Daca se mareste salariul doar la profesorii debutanti si la cei in varsta nu se mai poate, atunci pentru cei in varsta sa micsoreze varsta de iesire la pensie, macar atat sa faca si pentru ei. Oricum strica banii degeaba, ca nu le poate da tinerilor cat sa-i multumeasca si sa ramana in sistem, pe cand cei in varsta ar ramane si cu mai putin. Ca sa vezi respect, si-au facut treaba cu ei, la ce sa le mai dea si bani ca tot nu au unde se mai duce... Rusine, mare rusine... Ati crescut varsta de pensionare, dar bani nu mai aveti si pentru cei care si-au mancat tineretea in sistemul asta pacatos...
    • +1 (3 voturi)    
      Lasa ! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 9:57)

      Troller [utilizator] i-a raspuns lui Inanina

      Lasa, ca in Romania se practica niste sporuri de vechime astronomice, fara sustinere in cresterea performantei.
      • +1 (1 vot)    
        Daca... (Marţi, 5 noiembrie 2013, 17:26)

        Inanina [utilizator] i-a raspuns lui Troller

        Daca in articol ar fi fost vorba de performanta, chiar ca nu as fi comentat nimic. Cine garanteaza ca cei tineri au performante si isi merita marirea iar cei in varsta nu? Cat despre sporuri, la cat se toaca nervii in acest sistem, nu este mare... alte sporuri nu mai sunt si crede-ma ar fi trebuit unul neuropsihic... Si cred ca nici nu ai citit tot ce am spus! Si... lasa! sa ajungi si tu la o varsta! Oare n-o sa-ti mai doresti nimic?! In rest, toate cele bune!
        • 0 (2 voturi)    
          Parca totusi sunt prea mari... (Marţi, 5 noiembrie 2013, 19:25)

          Troller [utilizator] i-a raspuns lui Inanina

          De exemplu, in meseria x, debutanta are 800, cea cu experienta de 5 ani 1200 iar cea cu experienta 20 ani are 2100. Am vazut concret cum o persoana tanara si entuziasta era mult mai eficienta decat una care avea suficienta experienta sa evite munca . In plus, un spor asa de important te leaga de "mosie" si iti inchide viata, refuzi sa te muti intr-un loc mai bun, refuzi sa evoluezi, refuzi sa risti, esti ca o leguma.
          Ba am citit tot ce ai scris si vad doar dezbinare.
  • +8 (8 voturi)    
    accize (Luni, 4 noiembrie 2013, 23:58)

    Eugen_ [utilizator]

    7 centi pe litru in plus, dupa ce am platit timbru de mediu ca sa faca ministresa plumb bugetul mare?

    Ma duc in Ucraina sa-mi fac un plin pe luna si nu va mai platesc voua hotilor. Ma faceti sa regret ca n-am mers si cu masina in Bulgaria s-o inmatriculez, m-ar fi costat tot atat...

    Legat de benzina, la viitorii vecini de UE (fugiti ma ucrainenilor!) Ucraina am vazut in Lukoil benzina cu 10 hrivne parca, adica pana intr-un euro. 4,5 lei bre, nu 6! Iar pentru cei aproape de moldoveni, dati o fuga incolo, tot vreun euro e "gazul" si la ei.
  • +3 (5 voturi)    
    oameni buni (Marţi, 5 noiembrie 2013, 1:51)

    AndC [utilizator]

    nu stiu cine, dar cineva dezinformeaza.. Am vazut live conferinta de presa, si l-am auzit pe CTRL+V zicand "0.7 centi". in plus, pe site-ul guvernului: "o acciză de 0,7 cenţi la litrul de carburant, fie benzină, fie motorină"
    link de unde citesc informatia:
    http://www.gov.ro/primul-ministru-victor-ponta-am-stabilit-pentru-anul-viitor-un-deficit-bugetar-de-2-2-din-pib-investi-ii-care-sa-depa-easca-6-din-pib-salariul__l1a121527.html
    hotnews, va rog sa verificati din nou corectitudinea.
    • +1 (1 vot)    
      Eu vad altceva in link-ul dvs.. (Marţi, 5 noiembrie 2013, 9:51)

      AlinBarna [utilizator] i-a raspuns lui AndC

      Scrie acolo: "[..] ci e vorba despre persoane juridice şi despre construcţiile civile cu un anumit caracter, o creştere a redevenţelor la resursele minerale cu excepţia petrol şi gaze, de 25%, o acciză de 7 eurocenţi la litrul de carburant, fie benzină, fie motorină. Aceste accize şi aceşti bani rezultaţi vor merge în fondul special pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, mai concret, pentru marile proiecte de infrastructură rutieră."

      Deci sunt 7 centi, da? :)
      • 0 (0 voturi)    
        razgandirea (Marţi, 5 noiembrie 2013, 10:37)

        AndC [utilizator] i-a raspuns lui AlinBarna

        Din pacate, CTRL+V se razgandeste dupa cum bate vantul. Aseara a zis in conferinta 0.7 centi, iar pe site-ul guvernului a scris 0.7, asa cum am postat si eu facand copy-paste. Cel mai probabil, au modificat apoi.
        • +4 (4 voturi)    
          amice (Marţi, 5 noiembrie 2013, 11:56)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui AndC

          cand ai 2 informatii diferite iar una dintre ele vine din partea lui Ponta plagiatorul, care crezi tu ca e cea corecta? Hai, ce naiba, era evident ca Ponta minte. Omul asta atat stie sa faca bine si hotarat, sa minta!
  • +11 (11 voturi)    
    completare (Marţi, 5 noiembrie 2013, 2:05)

    AndC [utilizator]

    ca sa fie clar, cand spune 0.7 centi eu inteleg 0.007 euro = 0.0315 Ron, adica vreo 0.5%, pe care decent ii putem pune la neglijabil.
    Altfel, daca taxa e defapt 7 centi si iese cu totul cresterea pretului la 10%, totul se va scumpi: de la painea cu tva scazut, carne, oua, mobila, tot! si inclusiv combustibilul, pentru ca ala tot cu combustibil este transportat
  • +12 (12 voturi)    
    Cu minciuna, cu 3%, cu 0,125345853 (Marţi, 5 noiembrie 2013, 2:30)

    Wanheda [utilizator]

    Pret mai mic la paine, Cu mariri de maxim un kil de barabule...astia mai stau 10 ani la putere ca deh privatul sa munceasca dublu pt aceeasi bani ca sa aiba asistatul
  • +7 (7 voturi)    
    Jos Guvernul Ponta (Marţi, 5 noiembrie 2013, 7:41)

    DanDare [utilizator]

    Ne-am saturat de scumpiri, nu le mai suportam, munca noastra nu mai are valoare pe zi ce trece in timp ce guvernantii ne fura cu nerusinare prin toate metodele posibile : legale si ilegale.

    Aceste masuri sunt o corectie aplicata poporului roman pentru ca s-a solidarizat impotriva Rosia Montana si a Gazelor de Sist.

    Sper ca miscarile de protest din w-end sa se amplifice si sa se protesteze si impoptriva acestor masuri aberante si a celor care le-au adoptat.

    In Ungaria Guvernul reduce pretul la utilitati, si ingheata dobanzile bancare , isi ajuta poporul, iar la noi e tocmai invers.
  • +6 (6 voturi)    
    Metode de ingrasare a porcului in ajun! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 8:29)

    hotnewsfil [utilizator]

    Ne apropiem cu pasii repezi de alegerile din 2014.
    Ca maine mergem la vot. Practic, suntem in ajunul alegerilor.
    USLse pregateste intens pentru sacrificare populatiei. Foloseste metodele cele mai eficiente, la romani, pentru a-si umfla 'bazinul de sacrificiu electoral', analog cu ingrasarea porcului in ajun.
    Cea mai des uzitata metoda este cea a promisiunilor fara acoperire, care mai de care mai bombastice.
    Ca de regula, concert-maestru in ademenirea populatiei este PSD, el se adreseaza maselor largi populare, are o larga audienta.
    Expertii in manipulare selectioneaza caile de aburire a alegatorilor saraci, dar multi : li se promit mari avantaje materiale, marirea salariilor si a pensiilor, etc, etc.
    Penelistii din echipa de experti in promisiuni cer sefilor Comisiei de Adunare de Voturi, pesedistilor : 'bagati-o , ma, si pe aia din partea noastra, cu scaderea taxelor si impozitelor, recte scaderea taxei CAS, ca sa le putem scoate ochii alegatorilor ca incurajam intreprinzatorii, investitorii.,sa existe si un ingredient de dreapta, sa nu mai fim acuzati ca nu mai avem niciun cuvant de spus in USL.
    Fiecare intalnire a Comisiei se incepe si se incheie cu o ceremonie : toti membrii comisiei se ridica in picioare si striga, in cor : 'Jos Basescu!'.
  • +4 (4 voturi)    
    mda (Marţi, 5 noiembrie 2013, 9:29)

    electron [utilizator]

    Crestem pensii si salarii, De unde bani pai mai bagam o taxa in bezina, ca romanul ii comod si nasul lui fin nu suporta auotbuzul, asa ca o sa mearga in continuare cu masina.
    Cu CAS mai vedem...o mai lalaim pana la alegeri ca sa mai putem promite o data ca il scadem.
    Autostrazi si drumuri alea sunt povesti o sa se faca exac cate sau facut si pana acuma sub "domnia" lui Ponta. Alea ce s-au inceput in timpul lui Boc si sunt spre finalizare se vor termina ca doar nu se fac chiar de rusine, in rest noroc bun si pita unsa
    Si uite asa suntem noi mintiti cu nerusinare.
    Avem de a face nu cu cel mai cinstit ci cel mai mincinos guvern din cate am avut pana acuma.

    Inca nu va e dor de ceilalti?
  • +5 (5 voturi)    
    taxe traduse (Marţi, 5 noiembrie 2013, 14:28)

    liviusmaximus [utilizator]

    Impozite pe cladiri speciale:
    - stalpi - pret crescut la energie electrica !
    - cosuri termocentrale, redevente la carbune, etc - pret crescut la incalzire !
    - benzina - aici e mai simplu, cresc toate preturile in cascada !
    - impozit pe digurile de aparare impotriva inundatiilor - oricat as fi de creativ, nu inteleg :( .

    Cresc insa salariile si pensiile, aproape cat inflatia :).
    In plus, avem un angajament la fel de "ferm si serios" ca toate cele luate de ponta, de a scadea cas-ul pt cei care o sa mai aiba serviciu in 2014, daca se vor gasi resurse (atunci inainte de campanii electorale).
    multumesc, nu trebuia sa va straduiti atat...
  • +3 (3 voturi)    
    sa va fie rusine!!!!!!!! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 14:57)

    PitigoiLaura [anonim]

    sunteti niste nesimtiti!!!!!!!!!! adica eu facut 6 ANI DE FACULTATE si am salariu comparabil cu un vazator de la supermarket?  dupa ce ca noi salvam vieti ! facem garzi neplatite,!!!!!!!!!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Treziti-va romani !!! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 15:30)

    andreesanu [utilizator]

    Cred ca sunteti fericiti voi aia care i-ati adus pe derbedeii astia la guvernare ,voi ati fost cozile de topor
    Azi stringeti cureaua,mai puneti o haina ,o patura daca o mai aveti !!!,suportati ceea ce ati facut.Cind nu-i cap vai de picioare !!!.
    Ce credeati ca a fatat purceaua ,ca vor gasi USL ce n-au gasit altii,bani dea moaca !!!.
    Treziti-va romani ,nu are de unde veni binele la care visati voi ,astia sunt pusi pe capatuiala.
    Tara-i tocata de 24 de ani ,economia distrusa ,ce-i care au investit in Romania n-au venit sa va dea, ci sa ia !!!.Si nu uitati !!! derbedeii s-au imprumutat in numele vostru ,voi si neam de neamul vostru pentru 4-5 generatii veti rabda pina se v-a plati si ultimul sfant.
  • +5 (5 voturi)    
    Miting general (Marţi, 5 noiembrie 2013, 15:45)

    AddsAdds [anonim]

    Am ajuns sclavii europei, muncim pentru hoti si acceptam sa fim batjocoriti in cel mai mare stil. De ce parlamentarii isi pot hotara venituriile in functie de nevoi iar restul populatiei trebuie sa se multumeasca cu cate un os care ii este oferit dupa bunul plac al alesilor? De ce trebuie sa fim umiliti la noi in tara de acesti parveniti intitulati parlamentari, chiar nu mai avem demnitate si putere de a spune ceea de gandim si ce simtim? Nu ar fi mai bine sa iesim in strada sa ne spunem pasul si sa aratam hotilor ca asa nu se mai poate. Propun ca o luna de zile sa nu mai plateasca nimeni niciun impozit si nicio taxa sa vedem atunci din ce or sa se mai adape aceste hiene.
  • +3 (3 voturi)    
    ce facem ? (Marţi, 5 noiembrie 2013, 23:27)

    TRABI [utilizator]

    Ce mai comentati si consumati inutil energie .
    Repede cu ei afara din parlament
    Chiar nu vedeti ca unii dintre voi abia mai faceti fata vietii din munca cinstita si poate chiar sunteti specialisti in profesia voastra iar ra..atii astia isi bat joc de noi in fiecare zi . Numai puscariabili , impostori care au furat voturile , folosesc bani imprumutati pe viata voastra si a urmasilor vostri , ne-au distrus locurle de minca , ne tin in salarii de mizerie de o jumatate de viata de om , plagiatori dovediti si noi stam in continuare fara sa reactionam ,
    Ia sa dam odata cu ei de pamant si sa ne alegem conducatori care ne pot tine in randul lumii ( ce nu v-ar placea sa aveti un nivel de trai cel putin pe jumatate ca al germanilor ? )
    Nu-i mai ascultati si neantarziat sa ne reconsideram pozitia fata de tradatori de neam .
    Chiar daca unii aveti servicii si ceva salarii , nu va lasati dusi de val pentru ca in ritmul dezastruos care nu s-a intrerupt de 23 de ani vom urma unul cate unul sa ne lasam familiile , copii si sa luam drumul pribegiei , care or mai avea varsta , care nu cersetori .


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi