VIDEO Traian Basescu: Este nepermis ca o tara ca Romania sa nu isi poata asigura 100% hrana de care are nevoie

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 29 octombrie 2013, 10:08 Actualitate | Politic


Presedintele Traian Basescu a declarat joi, cu ocazia Centenarului Societatii Romane a Horticultorilor, ca este nevoie ca politicul sa isi asume o politica ferma pentru agricultura, in conditiile in care, arata seful statului, succesele inregistrate pana acum in acest domeniu au fost generate de politicile Uniunii Europene. Presedintele si-a manifestat speranta ca strategia comisiei prezidentiale pentru agricultura va fi definitivata cat mai curand si va fi asumat de politic, un obiectv al ei fiind reducerea, pana la liminare, a importurilor. "Este nepermis ca o tara ca Romania sa nu isi poata asigura 100% hrana de care are nevoie", a declarat presedintele.

Declaratii Traian Basescu:
  • Dincolo de suisuri si coborasuri, Societatea Romana a Horticultorilor practic a scris istoria horticulturii romanesti.
  • Ceea ce dumneavoastra si inaintasii dvs au facut in cei 100 de ani va avea cu certitudine o continuare.
  • Nu m-as feri de idea de a nu cadea in festivism, asa ca, astazi, cand implinim 100 de ani, nu putem sa nu observam cateva cifre.
  • In legumicultura, suprafata utilizata a crescut cu 16.000 ha, fata de suprafata utilizata in 1990, dar cand privim la cantitatile recoltate - 10-14 tone de legume pe ha - nu putem sa nu constatam ca sunt de 2 -3 ori mai mici decat in tarile vechi membre ale UE. Avem o legumicultura extensiva, dar o productivitate redusa.
  • Importam 131 mii de tone de fructe si exportam 21 mii tone. Sunt cifre care trec ca un fir rosu prin situatia noastra.
  • Programul reusit la viticultura - si aici, ca un roman normal, pot aprecia ca e un salt extraordinar de calitate la vinuri - dar daca apreciem cantitatile vedem ca importam 54 milioane litri de vin si exportam 11 milioane litri de vin. A crescut calitatea dar este clar ca trebuie sa facem ceva pentru revenirea la suprafete consistente care sa faca din noi un jucator important pe piata vinurilor din UE si nu numai. Avem calitate din ce in ce mai buna, cantitatea insa ne arata ca trebuie lucrat aici si ca programele derulate pana acum trebuie continuate in mod obligatoriu.
  • Calitatea indiscutabil a crescut enorm, introducerea noilor tehnologii in vinificatie a dat un salt de calitate vinurilor romanesti, dar din punct de vedere cantitativ suntem un mare importator de vinuri.
  • Aa mai observa un lucru, daca in 1990 aveam 700 de cercetatori in horticultura, astazi mai avem 250.
  • Daca in 1990 aveam 45 de statiuni de cercetare, astazi mai avem 18.
  • Nu spun neaparat ca trebuia sa avem tot 45 de statiuni de cercetare dar in mod cert trebuia sa avem nu 700, ci 1700 de cercetatori.
  • Astea sunt problemele care nu sunt o responsabilitate a dumneavoastra ci o responsabilitate a politicului care nu a generat politici de sustinere a horticulturii romanesti.


  • Este una din sperantele pe care eu le am, si anume aceea ca acea faimoasa comisie prezidentiala pentru agricultura, care a finalizat un raport in luna iulie si a lasat raportul in dezbatere publica pana in septembrie, va lua observatiile primite nu numai de la specialisti ai agriculturii romanesti si de la fermieri, dar si de la comisarul pentru Agricultura, le va insera si in perioada urmatoare vom avea definitivata si asumata acea strategie pentru agricultura pentru anul 2020, strategie care, evident, acum cand stim bugetul exercitiului bugetar urmator al UE, poate fi fundamentata pe resurse existente si nu pe povesti.
  • Fac un apel public la comisia pentru agricultura- pentru ca ea nu imi este subordonata, ea lucreaza autonom - sa introduce observatii CE, ale agricultorilor romani si sa ii dea forma finala care sa se constituie in strategia de dezvoltarea a agriculturii romanesti pana in 2020.
  • Ne-am obisnuit sa spunem tot timpul realitatea pe care o stim totii, si anume ca avem conditii sa facem o agricultura intensiva, valoroasa, ajutati si de introducerea tehnologiilor moderne. Si totusi, v-am dat cateva cifre si ele sunt valabile pentru toata agricultura.
  • Este nevoie ca politicul sa isi asume o politica ferma pentru agricultura. Pana acum, acolo unde ne-au aparut succesele, trebuie sa o spun, ele au fost generate in primul rand de politicile UE, care au atins favorabil un mic segment sau altul din ansamblul agriculturii romanesti. Dar politicul in Romania trebuie sa isi asume, spun eu, acea strategie care sper sa fie definitivata in curand si sa avem o politica agricola care sa puna in valoare si calitatea, si capabilitatile solului, si priceperea agriculturilor romani, si sa aiba ca obiectiv sa reduca pana la eliminare importurile. Este nepermis ca o tara ca Romania sa nu isi poata asigura 100% hrana de care are nevoie.
  • O sa mai spun ceva care poate fi luat ca o mica aroganta. Dar o sa o spun. Imi revendic dreptul de a fi un mic horticultor, de 3 ani nu am mai cumparat rosii, ardei, legume etc. Le cultiv in gradina.
  • Sunt un om care apreciaza mult munca dvs si am incercat sa va si imit.
  • Am observat ca anul acesta si rosiile s-au facut foarte bine, si ardeii, si dovleceii. Anul trecut, rosiile mari romanesti s-au stricat, au rezistat rosiile cherry.
  • Un amator poate sa isi puna rosii pe langa curte, dar poate sa le aiba sau nu, in functie de conditiile meteo sau daunatori. Dvs aveti misiunea ca, indiferent de vreme, sa asigurati Romaniei hrana daca Guvernul creeaza conditii ca acest lucru sa se intample.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4633 vizualizari

  • +9 (23 voturi)    
    Domnu Presedinte (Marţi, 29 octombrie 2013, 10:34)

    un domn [utilizator]

    USLamismul are ceva obiective dar nimic de capul lor

    1 sa va mai suspende odata, ca au incercat si le place
    2. sa dezbine Romania in USLamishti si in Basishti, cu ajutorul teveurilor lui Felix Voiculescu
    3. regionalizarea ca un joc de zaruri de la Las vegas

    ati inteles ? nu ii mai pomeniti ca ii pomeniti degeaba ei sunt din 2012..off line si off topic cu Romania !!!
    • +11 (15 voturi)    
      obiectivul usl : (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:45)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      ciubucuri cat mai consistente.
      ce s-ar face daca ar functiona si economia si agricultura, pomicultura si zootehnia???
      cum ar mai putea, contra unor sume "modice", sa faca importuri, daca am avea productie romaneasca in excedent si de calitate care, nu numai ca ar asigura nevoile intrene dar, ar duce si la cresterea exporturilor???
      • 0 (14 voturi)    
        Mai talpasilor (Marţi, 29 octombrie 2013, 12:35)

        it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Ce-mi plac mie partizanatele astea: ala e bun, ala e rau, cind toti sint cam o apa si-un pamint ...

        Ce-a facut PDL-ul? Ce face USL-ul ? Iti spun eu, tunuri prin vami, etc. Nu sa dezvolte pe plan local ceva fiindca ei NU cistiga. Sa dezvolti ceva e greu. Sa dai un tun e mai usor.

        D-zeule, fereste-i pe romani de propria lor prostie....
        • +1 (5 voturi)    
          ce inseamna talpash nene ? (Marţi, 29 octombrie 2013, 15:23)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

          ca nu l am gasit nic cu ..google translate ))))
          • -2 (4 voturi)    
            Inseamna cam ceea ce esti tu. (Marţi, 29 octombrie 2013, 15:43)

            it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            http://dexonline.ro/definitie/t%C4%83lpa%C8%99

            Plata ti-o iei direct de la sediul PDL sau ti se varsa pe card ?
      • 0 (12 voturi)    
        E presedinte de 9 ani (Marţi, 29 octombrie 2013, 13:09)

        vasilachi [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Cit de credibil pot fi dupa ce ai condus tara 9 ani?
        • +4 (8 voturi)    
          dar un palgiator? (Marţi, 29 octombrie 2013, 14:27)

          Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui vasilachi

          cat de credibil este un plagiator?
    • -4 (20 voturi)    
      Nene, USL = PDL = aceeasi mizerie (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:51)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      .... in ceea ce priveste agricultura Ro.

      Iar cu dezbinarile, Base a inceput, apropos.

      Astia ne-au distrus tara - toti, fara osebire - si dupa aia voi de fraieri vedeti ca Base e cu un mm mai bun decit Ponta si cadeti in extaz.

      Pina la urma, nu inteleg: gazele de sist scot tereul din agricol, ce facem? vrem pomicultura, horticultura, ape curate, produse bio sau gaze de sist ? Care e strategia lor ?

      Au avut vreodata o strategie ?.
      • +3 (11 voturi)    
        USLamismul cred ca l ai votat (Marţi, 29 octombrie 2013, 12:13)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

        implicit ai votat Lovitura de Stat de asta vara..altfel nu intekeg ce vrei sa scri aici !
        • 0 (6 voturi)    
          Hotnews, pls nu cenzurari mesajele ... (Marţi, 29 octombrie 2013, 12:46)

          it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          ... pe care mi le asum, apropos.

          Deci, reiau ideea pentru "un domn" care profita de bunavointa HN pentru a deturna in maniera securista ceea ce nu-i convine: ataca persoana, nu ideea.

          Nu am votat USL (ever). L-am salvat pe Basescu de 2 ori, desi stiu citi bani face, spre deosebire de tine. Nick-ul de "un domn" nu va caracterizeaza, mai corect e "un nene".
          • +1 (5 voturi)    
            te las sa imi spui nene (Marţi, 29 octombrie 2013, 15:01)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

            pentru ca m a apucat cascatul in momentul lecturii randurilor tale..pur si simplu esti de adormit..si copii
        • -3 (9 voturi)    
          lovitura de .. teatru ... (Marţi, 29 octombrie 2013, 13:03)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          cauta tu definitia lovituri de stat , si comparo cu evenimentele de anul trecut !

          alegeri si referendum sunt manifestari democratice , nu anti democratice (lovitura de stat) .

          va palce atat de mult propaganda asta fara baze reale ....
          • +2 (4 voturi)    
            rectific (Marţi, 29 octombrie 2013, 15:02)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            felix si USLamismul au activat pe scena Nationala, Referndumul pentru demiterea presedintelui, in denumire prescurtata, opera Lovitura de Stat din vara 2012, e bine asa ?
  • +10 (20 voturi)    
    Se putea si mai la obiect! (Marţi, 29 octombrie 2013, 10:37)

    un dac [utilizator]

    In pomicultura situatia este dezastruoasa comparativ cu 1990. Nu am cifrele exacte in fata, dar sunt foarte multe fructe (arbori si arbusti puieti) la care cererea este ZERO sau mult diminuata. Suprafetele de cultura au scazut la aproape toate soiurile.
    Statiunile de cercetare trebuie sa fie mult mai multe, poate chiar mai multe de 45. Dar ce te faci cu rechinii imobiliari, vezi cazul statiunii de cercetare din Valcea.
    Fiecare mic si mediu agricultor trebuie sa aiba la indemana puieti pentru infiintarea livezilor. Plus ca mai este si o chestiune de soiuri aclimatizate local.
    Avem inclusiv o specie de kiwi care ar da rezultate foarte bune in zona de cires.
    Si da, importam banane intr-o tara bananiera, ca sa facem haz de necaz.

    PS: Astept de la ministrul agriculturii, altul decat pupilul nefericit al lui Voiculescu, sa vina la televizor cu date concrete: exista cerere europeana pentru nuci, spre exemplu, dam fonduri in directia X ca sa acoperim cererea, livram puieti la pret redus (tot stau aproape degeaba statiunile de cercetare) pentru urmatoarele fructe ca sa nu mai importam etc.
    Adica un plan. Pe termen lung.
    • +11 (19 voturi)    
      pupilul lui voiculescu (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:14)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      este doar pe hartie Ministrul Agriculturii in rest...cred ca nu are treaba cu asta )))
    • +9 (11 voturi)    
      fructe şi legume româneşti (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:51)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      Este trist să vezi că-n supermarketuri nu se găsesc fructe şi legume româneşti în schimb există:
      - usturoi din China
      - struguri din Italia şi Grecia
      - mere din Austria
      - varză din Polonia
      ....şi tot aşa.
      Nu are România usturoi? Nu are struguri? Nu are mere sau varză? Chiar e nevoie să le importăm de la mii de km distanţă?

      Guvernul trebuie să gândescă un sistem prin care micii producători să fie sprijiniţi şi încurajaţi să-şi unească forţele pentru a rezista importurilor. Este strigător la cer ce se-ntâmplă.
    • +1 (11 voturi)    
      Daca ar fi asa de simplu... (Marţi, 29 octombrie 2013, 12:34)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      Oricum, am un comentariu vav de rechinii imobiliari si TB - Puiu Popoviciu, "mogulul bun" caruia TB i-a tras gratis (citeste pe banii primariei Bucuresti) toata infrastructura de utilitati in zona Baneasa - mall& rezidential si altele, PE TERENUL CARE APARTINEA FACULTATII DE AGRONOMIE si unde erau livezi in care se facea practica tehnologica! PDL, PSD si TB, hoarde de rechini imobiliari! Tariceanu a dat o lege, sa nu se mai construiasca in intravilan pe terenuri care sunt spatii verzi la momentul legii - cand a venit PDL cu PSD la putere, au abrogat-o intr-o secunda!

      Cat despre gogoasa lui TB ca el nu a mai cumparat rosii, ardei, dovlecei, LEGUME, de 3 ANI!, iar a iesit la iveala Pinnochio din dl. presedinte! 1. ca n-a mai cumparat el de cand e presedinte, mancarea lui si a familiei lui e pe cheltuiala tarii, dar daca ar fi, prin absurd, asa, as vrea sa stiu, dl. TB, presedintele... figurilor de stil, mananca doar vara legume? Ca gradina lui de legume produce doar vara, de prin iulie pana prin septembrie.
  • -5 (23 voturi)    
    :))) (Marţi, 29 octombrie 2013, 10:42)

    DanielFarcaş [anonim]

    acu te-ai trezit si tu ma?dupa ce ai nenorocit oamenii cu masurile de austeritate impuse de UE si FMI?
  • +6 (24 voturi)    
    pai sa ne hotaram... (Marţi, 29 octombrie 2013, 10:53)

    lucyan [utilizator]

    mergem pe agricultura sau pe gaze de sist? ca amandoua nu se poate... noi nu suntem canada sau usa sa dispunem de terenuri de care sa ne batem joc, chiar daca ei sustin ca numai 3-5 % din sonde au avutt probleme, multi sustin ca celellalte sonde sunt in zone nepopulate sau cu terenuri aride, acolo unde osndele au fost instalate in vecinatatea localitatilor, au aparut probleme imediat...
    • +1 (13 voturi)    
      nu gaze de sist (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:06)

      manoman [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

      in gradina Edenului.
    • +2 (4 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 29 octombrie 2013, 12:29)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

      Afara cu toate firmele rusesti din tara!
    • -1 (1 vot)    
      Nu vorbi prostii (Marţi, 29 octombrie 2013, 20:32)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

      Nu sunt probleme in Canada. Au belele americanii dar aici in Canada se face treaba ca la carte. Da exemple nu hahahai aiurea.
  • -6 (22 voturi)    
    Vorba aceea din Morometii... (Marţi, 29 octombrie 2013, 10:53)

    Gigi Kent [utilizator]

    Primul Agricultor al Tarii :))
    • +5 (11 voturi)    
      vezi si scpune Cocoshila despre tine (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:00)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      dar nu o lua personal...e un fapt, o constatare
      • -1 (7 voturi)    
        Ai dreptate ... (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:53)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        ... zice "Da ba si tu o tigare?" :P
    • -5 (11 voturi)    
      se trezeste dupa 9 ani de mandat ... (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:52)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      ca trebuie sa avem grija de agricultura ...

      corect dar foarte penibil , omul asta nu are pic de rusine !!!

      maine poimaine vine sa zica ca trebuie sa facem multe autostrazi , ca sunt foarte importante .....
      • +4 (10 voturi)    
        iti convine sau nu (Marţi, 29 octombrie 2013, 12:11)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        omu are dreptate in TOT ceea ce spune..USLamismul MINTE in tot ceea ce spune..e o diferenta !!!
        • +2 (8 voturi)    
          nu intelegi ... (Marţi, 29 octombrie 2013, 12:56)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          nu are legatura cu ce-mi convine sau nu .

          discutia e legata de ipocrizie si nerusinare , cand mai are cateva luni de mandat ... brusc si-a amintit de agricultura , pana acum nu !
          • +1 (5 voturi)    
            ok spune mi (Marţi, 29 octombrie 2013, 13:48)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            USLamismul minte sau nu ?
      • +3 (5 voturi)    
        Nu se trezeste.... (Marţi, 29 octombrie 2013, 13:05)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Nu se trezeste pentru ca tot testeaza calitatea vinului dupa cum ne si spune.

        Si imi place ca ne arata el cat de mici sunt rosiile mici. Foarte dragut.

        Un presedinte cu musca la arat. Nu ii da cineva un hecatar sa puna rosii mici pe el sa ne mai lase?
      • -1 (7 voturi)    
        Da, ma! (Marţi, 29 octombrie 2013, 13:13)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Vezi ca a lovit in "ala micu'"!
        Si te doare rau la... trandafiri, nu?!
        Mananca/I tu cu neamul tau de uslas!
  • -13 (27 voturi)    
    Inca o prostie (Marţi, 29 octombrie 2013, 10:58)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    De ce nu cultiva bas banane ca sa scapam de importuri? Pentru ca e mai simplu sa cultive aberatii zi de zi. Faptul ca importam e de fapt benefic pt oameni si pentru economie. Cate locuri de munca s-au creat in domeniul transportului, depozitarii si distributiei in cazul acestor importuri? Plus ca omul poate alege ce mananca si ce bea. Poate unora le place ananasul sau vinul frantuzesc, ca sa vorbesc pe intelesul lui bas. E vorba de libertatea de a alege si de libertate punct. Dar cum sa inteleaga asta un nomenclaturist comunist.
    • +10 (14 voturi)    
      inca una spusa de tine (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:13)

      AlexRatoi [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      nu e vb de libertatea de a cumpara, e vb de faptul ca tara iese pe pierdere chiar si la agricultura, unde avem teren destul.

      Ce nu-mi convine la Base este ca vine sa dea acum declaratii la sfarsit de mandat. A avut timpul lui sa faca si sa dreaga, acum sa lase pe altul mai bun. Si prin altul mai bun nu ma refer la Ponta sau Antonescu.
    • 0 (14 voturi)    
      Tare de tot! (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:14)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      Eu o analiza mai pertinenta dpdv economic nu am mai auzit de pe vremea cand Varujan era mai mult pe la TV decat pe la DNA:-)

      PS: Nu vrea bre nimeni sa cultivam vin frantuzesc sau banane. Stai linistit, nu atenteaza nimeni la libertatea ta de a bea un vin frantuzesc.
  • -6 (20 voturi)    
    8 ani.... (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:12)

    belamy [utilizator]

    s-a trezit dupa opt ani de hibernare....
  • +1 (13 voturi)    
    asta-i România modernizată...Coane (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:36)

    visio [utilizator]

    toți politicienii au mințit, fără jenă, și au furat cât au putut; nu este corect să dăm vina pe natura umană pentru tentații; eu să fi fost un ministru oarecare și nu aș fi putut să refuz un prieten sau un cumnat sau frate ori partener de afaceri; îi dădeam un contract oarece, însă la prețul corect (vezi autostrazi, etc); natura umană poate fi updatată, însă nu am cum să îl cred pe patriciu ori voiculescu când afrmă că sunt cinstitți; pe bune acum, m-aș declasa eu însumi din statulul de om...
    so, mulțumim Traian Băsescu (vârful de lance al politicii românești) pentru România modernizată: judecători corupți, polițiști mânjiți...
    p.s. Ponta, nu râde băiețaș; îți vine și ție rândul...
  • +9 (13 voturi)    
    Agricultura/Educatia/Sanatate/Infrastr/Turism (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:46)

    Sani [utilizator]

    Aici trebuie sa crestem.

    Trei Prioritati principale:
    1 Agricultura poate deveni furnizoare de resurse relativ rapid.

    2.Educatia asigura crestere pe termen lung!

    3. Sanatate...nu se poate fara ea.

    Apoi:
    4. Infrastructura
    5, Turismul

    Conditia esentiala, necesara dar nu si suficienta insa este:
    JOS USL_amul!
    • +2 (6 voturi)    
      anu asta sau niciodata ! (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:50)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      asta sa fie deviza !!!
    • -4 (12 voturi)    
      da .. jos usl ... ca pdl-boc (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:57)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      au facut toate astea ...
      • +1 (3 voturi)    
        Matematica ?! (Marţi, 29 octombrie 2013, 12:14)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Vezi ultima fraza: Conditie necesara dar nu suficienta.

        Cu alte cuvinte:
        Cu asa interlopi nu faci nimic....
        ....asta nu inseamna ca ceilalti cretini politicieni care s-au perindat de-a lungul vremurilor au stiut sa-si defineasca prioritatile.

        Sau crezi ca Ceausescu, Iliescu, Nastase, Constantinescu, au stiut....ca de Basescu nu te intreb!
        • -2 (4 voturi)    
          pai .. (Marţi, 29 octombrie 2013, 12:45)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Sani

          daca ai luao in ordinea cronologica
          iliescu , basescu-boc, ponta .. atunci ar stii toti de frica !

          dar cand te faci ca uiti de cei dinnainte , atunci toti se consoleaza cu gandul ca 'las ca dupa ce plec eu or sa urle doar la aia care vin' .. si tot asa ....
  • +1 (9 voturi)    
    Idee buna cu gradinaritul (Marţi, 29 octombrie 2013, 11:54)

    Rhadoo [utilizator]

    Cand era USL in opozitie, ei aratau cu degetul spre Boc, Ungureanu, Basescu ca de ce nu fac nimic pentru tara. Acum USL e la putere, iar Basescu arata cu degetul spre ei. Pana la urma nici unii, nici altii nu au facut nimic, dar sa se certe si sa ofere circ la popor se pricep.
    Stim ca USL a pus un guvern de toata jena, asta e evident. Din tot discursul lui Basescu mi-a placut ideea de a se da exemplu prin cultivarea de legume si fructe in gradina. In strainatate, oamenii care stau la bloc sau in case fara un petic de gradina se zbat sa obtina de la primarie sau consiliul local un petic de pamant in apropierea orasului pe care sa-l lucreze si sa planteze rosii, castraveti, dovlecei etc. Iar chiria pentru lotul de pamant nu este impovaratoare, echivalentul a maxim 200-300 lei pe an, in Romania poate fi chiar mai ieftin, ideea e sa se promoveze si astfel de activitati care sunt bune si pentru economie si care mai taie din burta de bere si din stat la televizor.
  • +3 (5 voturi)    
    EVAZIUNEA INGROAPA ROMANIA (Marţi, 29 octombrie 2013, 12:24)

    Johanis [utilizator]

    De ce sa cumperi de un furnizor roman, cand dac faci achizitia intracomunitara platesti fara TVA ? 24% mai putin bani investiti, basca in Ro nici nu-i mai dai dupa ce vinzi marfa. Legi proaste, oameni corupti!
  • +2 (6 voturi)    
    perfect corect! (Marţi, 29 octombrie 2013, 12:30)

    DrInOrice [utilizator]

    O tara cu atata teren agricol bun care sta la mila importurilor, e de porc! Ne batem joc de noi si de copiii nostri, atat prin mancarea pe care le-o dam acum, cat si prin ce le lasam
  • -1 (5 voturi)    
    Domnul Presedinte (Marţi, 29 octombrie 2013, 14:00)

    Mirobo [utilizator]

    are dreptate.Din nou. Nu trebuie decat sa vizitezi ,de exemplu Turcia sa iti dai seama cum ne batem noi joc de pamantul pe care-l avem. Ca observatie :am vazut infiintata intr-o portiune vasta de teren arabil o "cultura" de panouri fotovoltaice. Este corect?
    • +1 (5 voturi)    
      pupilul lui Voiculescu (Marţi, 29 octombrie 2013, 15:07)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      nu are timp de asa ceva..el e friendly eci )))) adica inexistent..si nici umbra nu face ))))
  • +1 (3 voturi)    
    Romania poate (Marţi, 29 octombrie 2013, 14:39)

    sorin3 [utilizator]

    dar nu vrea.
  • 0 (4 voturi)    
    Dle Presedinte ,abia acum vezi dezastrul !!! (Marţi, 29 octombrie 2013, 16:42)

    andreesanu [utilizator]

    De 24 de ani se distrug plantatii,se distrug sere,se distrug sisteme de irigatii ,se distrug fabrici de prelucrare a legumelor,fructelor,se distrug institute de cercetare,statiuni de ameliorare ,se distrug centre de productie a materialului semincer.
    S-au tocat toate fabricile de pesticide care asigurau protectia plantelor,azi cumparam mincare =rusine = dezastru in agricultura.
    Agricultura nu are sens fara animale,ele valorifica superior ,ele dau valoare produselor agricole,ele fac rentabila agricultura .
    Fara sisteme de irigatii,fara canalul Siret -Baragan vorbim in vint despre redresarea agriculturii in Baragan. Sa redresezi ceva azi este o piatra de moara atirnata de gitul unui copil !!!
    Natia asta pina nu v-a minca tarina nu se va trezi !!!
  • 0 (4 voturi)    
    de acord (Marţi, 29 octombrie 2013, 18:04)

    liviusmaximus [utilizator]

    Dar, de la guvernul Roman incoace, cine v-a oprit sa faceti ceva ? Pe TOTI cei din politica ! Doar nu o sa ma astept de la Ponta sau socru-sau (fost min al agriculturii) sa rezolve ceva...Cu vanzarea terenurilor agricole catre straini cum ramane ? S-a discutat in CSAT ?
  • +1 (3 voturi)    
    Domnul Presedinte constata din nou! (Marţi, 29 octombrie 2013, 18:19)

    GRANDFATHER [anonim]

    Ca si cum nu ar fi detinut in ultimii 9 ani cea mai inalta magistratura din Romania, domnul Presedinte constata cu surprindere ca si agricultura romaneasca se afla pe butuci!
    Iata ce spunea acum sase luni(aprilie 2013) despre aceiasi problema domnul Øystein Hovdkinn, ambasadorul Nor­vegiei in Romania: „Puteţi hrăni 80 de milioane de oameni, dar im­portaţi două treimi din alimente. Este cel mai mare paradox, este o nebunie“, a spus am­ba­sa­dorul în cadrul unei conferinţe de presă în care norvegienii au anunţat o finanţare ne­ram­bursabilă de 306 mil. euro pentru România.
    "Nebunia" despre care vorbea domnul ambasador consta in faptul ca romanii impoerta 70% din ceea ce mananca si platesc aceste importuri cu bani imprumutati! Si astfel datoria externa pe termen scurt, mediu si lung a ajuns la cca. 100 de miliarde de euro! Asta inseamna ca, statistic, fiecare locuitor din tara asta(de la cel cu tata in gura pan'la cel cu barba sura) are o datorie de 5.000 de euro!
    Daca un strain stie si spune asta, ce ar mai putea spune politicienii nostri, care au condus Romania in ulti,ii 24 de ani?!
  • +3 (3 voturi)    
    asta viata de presedinte ! (Miercuri, 30 octombrie 2013, 0:02)

    ics_11 [utilizator]

    chermeze la vila de la neptun, si la ciresica, inot la piscina la vila dante, plimbare cu nepotica, vizite la diverse targuri si festivaluti, la biserica, cultivator de legume, examente de marinar etc.
    mai adaugam grija pentru activitatea lui ponta, conferintele de presa si interviurile tv si constatam ca basescu nu mai are timp sa exercite prerogativele constitutionale ale unui presedinte.
    va fi un om foarte fericit cand, dupa alegerile prezifdentiale, va avea si mai mult timp pentru toate aceste activitati care-l preocupa si care nu au nimic de-a face cu functia de presedinte.
    • +1 (1 vot)    
      Misto asta cu examene de marinar... (Miercuri, 30 octombrie 2013, 10:42)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!
      A bon entendeur, salut!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by