Klaus Iohannis, despre explorarea gazelor de sist in Vaslui: Mi se pare un lucru exceptional de bun

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 10 octombrie 2013, 16:40 Actualitate | Politic

Prim-vicepresedintele PNL, Klaus Iohannis, a declarat, joi, raspunzand unei intrebari, ca i se pare un lucru "exceptional de bun" faptul ca autoritatile din Vaslui au avizat explorarea gazelor de sist de catre o firma straina, adaugand ca statul roman este "incapabil" sa faca astfel de investitii, scrie Mediafax.

Klaus Iohannis a fost intrebat, joi, intr-o conferinta de presa, ce parere are despre faptul ca, la Vaslui, autoritatile locale au avizat explorarea gazelor de sist de catre o firma straina, raspunzand ca este "un lucru exceptional de bun".

"Mi se pare un lucru exceptional de bun. Noi trebuie sa stim ce resurse avem. Ca le exploatam apoi sau nu, este partea a doua. Dar, sa stai asa pe o tara si sa nu stii ce ai, este total gresit. Si daca metode si tehnologii noi permit explorarari mai detaliate, mai bune decat cele de dinainte, sunt de parere ca trebuie facute", a raspuns Iohannis.

Intrebat cum ajuta statul aceste explorari, atata timp cat sunt facute de catre firme straine, Iohannis a raspuns: "Ne ajuta sa facem, totusi, niste lucruri pe care noi nu suntem in stare sa le facem. Daca am fi fost in stare le-am fi facut noi. Noi suntem incapabili sa facem asa ceva, de aceea le fac altii in locul nostru. Ei nu le duc cu ei decat intr-o mica parte"

In plus, raspunzand unei intrebari legate de efectele negative ale explorarilor si exploatarilor gazelor de sist, Iohannis a spus ca politicienii trebuie "sa cantareasca foarte bine" daca activitatile respective sunt necesare.

"Daca apare o consecinta negativa, ea apare in locul unde se petrece exploatarea si, de aceea, este bine ca politicienii sa cantareasca foarte bine, daca e nevoie de activitatea respectiva, cu urmarile negative cu tot. Dar, sa condamni pausal explorari si exploatari prin firme straine mi se pare absolut exagerat. Economia romaneaca functioneaza datorita investitorilor straini. Daca i-am scoate si ar ramane numai ai nostri, ar ramane foarte, foarte putina economie. Eu cred ca politica Romaniei in ultimii 23 de ani a fost corecta, in sensul de a atrage investitii straine in Romania, care si creeaza locuri de munca", a mai spus Iohannis.

Acesta a adaugat ca "e bine sa nuantam aceste lucruri si sa devenim mai putin xenofobi economici".

Intrebat ce parere are despre faptul ca tot mai multi parlamentari au afirmat ca proiectul Rosia Montana nu va trece de Parament, Iohannis a raspuns: "Inseamna ca s-au lamurit".

In 3 octombrie, Chevron a obtinut autorizatie de construire pentru amplasarea in judetul Vaslui a primei sonde de explorare a gazelor de sist in Romania, dupa ce compania a primit toate avizele necesare de la autoritatile statului pentru prospectarea solului in perimetrul de la Silistea.

Prima sonda de explorare va fi amplasata in extravilanul comunei Pungesti, la 650 de metri de localitatea Silistea si 950 metri de satul Pungesti. Suprafata totala pe care se va intinde platforma de extractie este de 20.298 metri, iar forajul se va face la o adancime de 3.000 de metri.

Consumul total de apa folosita in procesul de foraj este de aproximativ 35.000 litri pe zi, necesarul de apa fiind asigurat din surse externe, si nu din panza freatica, in baza unui contract semnat cu o firma autorizata. Apa va fi transportata cu cisternele si depozitate in rezervoare ce vor fi amplasate in incinta platformei betonate.

"Pe suprafata aferenta instalatiei de foraj va fi montata o geomembrana care va asigura impermeabilitatea solului", sustin in documente reprezentantii firmei Chevron.

Forajul de la Silistea se executa in baza contractului de concesionare incheiat intre ANRM si Regal Petroleum PLC, aprobat prin hotararea de guvern HG 2.283/2004. Ulterior, prin Ordinul ANRM nr. 25/3 noiembrie 2011, s-a aprobat transferul integral din drepturile dobandite si obligatiile asumate prin acordul de concesiune pentru explorare-dezvoltare-exploatare petroliera in perimetrul V-2 Barlad catre SC Chevron Romania Exploration and Production SRL.

Chevron Romania mai detine trei certificate de urbanism in judetul Vaslui pentru explorarea solului in vederea identificarii eventualelor rezerve de gaze de sist, doua obtinute la sfarsitul anului trecut si inceputul acestui an impreuna cu cel de la Silistea si unul in urma cu doua luni. Pentru perimetrele de la Paltinis (Bacesti) si Popeni (Gagesti), compania petroliera detine acordul de mediu, iar pentru perimetrul Puiesti se afla in procedura de evaluare a impactului asupra mediului in ceea ce priveste amplasarea sondelor de explorare.























Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

14034 vizualizari

  • +30 (50 voturi)    
    Normal (Joi, 10 octombrie 2013, 16:48)

    Andradda [utilizator]

    Vasluiul e foarte departe de Sibiu!
    ia sa fi fost vorba de gaze de sist in judetul Sibiu!
    Tot asa de "extraordinar" ti s-ar fi parut?
    Ca te-ar matura sibienii , cu primarie cu tot.
    Dar asa e.
    Cand riscurile sunt la altii, da-i sa mearga! mai ales cand ti-o cere partidul!
    Nu-i asa dle Johannis?
    • -14 (44 voturi)    
      In Canada se fractureaza cred ca de prin anii 70 (Joi, 10 octombrie 2013, 17:48)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      S-au dat sute de mii de sonde de atunci, nci un cutremur, nici o contaminare....ba dimpotriva Edmonton are cea mai curata apa din lume. Good luck cu spalarea pe cap si sindromul drobului de sare.
      • -3 (11 voturi)    
        Propaganda sau adevar? (Joi, 10 octombrie 2013, 18:33)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        hai sa vedem un filmulet:
        http://www.upworthy.com/fracking-is-pretty-hard-to-understand-until-it-isnt-2?g=2&c=fea
        • -4 (14 voturi)    
          Vezi ca se spune de RISK si NEGLICENCE (Joi, 10 octombrie 2013, 19:09)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

          Riscurile is, iar neglijenta a fost pe la americani. De aici si pana la hydraulic hell cum se vehiculeaza pe la noi e cale lunga.
          In Canada se fractureaza pe la 7-8000 de gauri anual, daca ar fi probleme de contaminare as fi auzit mai ales ca si lucrez in domeniu.
          Ala e un filmuletz prezentand basics about fracking. In rest, specificul geologic al zonelor care se fractureaza nu e specificat.
          Fracturile alea is coontrolate, e chestie de logica elementara sa iti dai seama ca nimeni nu pompeaza atat de mult incat astea sa ajunga la suprafata, e si imposibil dealtfel, nu ai tehnologie petru asta. Sa spui ca provozi fracturi de 2-3km e absurd.
      • +13 (17 voturi)    
        Intrebare (Joi, 10 octombrie 2013, 18:57)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        Archaeocyathus, tu de ce esti de partea exploatarii gazelor de sist in Vaslui?

        E clar ca nu se va face pentru mine, tine sau pentru oamenii din Vaslui (declarata cea mai saraca zona din UE) ci se va face pentru profitul personal al catorva si va pune in pericol ecologic zona, putand polua apa din zona.

        Ce vor face Vasluienii? Vor cumpara apa de baut sau se vor imbolnavi?
        Sa zicem ca asta nici macar nu e realitate, e doar o posibilitate.
        Intreb din nou: tu de ce esti pentru asta?
      • +3 (3 voturi)    
        Nu cred ca stii ... (Joi, 10 octombrie 2013, 22:30)

        AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        ... dar te-ai uitat vreodata pe harta sa vezi C A T este Canada? Sper ca se plateste bine...
    • +19 (29 voturi)    
      stati linistiti (Joi, 10 octombrie 2013, 18:11)

      VoodooH [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      Si pe Valea Hartibaciului, aproape de Sibiu, au inceput prospectari. Manifestatiile anti-RMGC din Sibiu sunt si impotriva gazelor de sist. Dom' primar va avea serios de lucru cu noi, daca nu-si schimba declaratiile.Au fost 1000 de oameni in strada pentru Rosia Montana in Sibiu, pentru gaze de sist in judet sper sa iasa 5-10,000. Sa-l vedem atunci pe dom' primar daca isi pastreaza declaratiile. Atentie, Iohannis, te-am votat de fiecare data si eu si toti pe care ii cunosc. Joaca-te cu focul ...
    • +9 (13 voturi)    
      Ba bine ca nu-s bune! (Joi, 10 octombrie 2013, 18:24)

      TimantiusRaptor [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      De luat spaga, evident!
      Ca-n rest sunt sanatate curata, cancer garantat, mediu facut praf etc - vezi la aia de fractureaza in draci de nu stiu cate decenii....
  • +16 (32 voturi)    
    Ja, Wol (Joi, 10 octombrie 2013, 16:50)

    skyradio [utilizator]

    sa vezi ce o sa mai spui tu cind s.or apuca la Selimbar sa caute gaze de sist, sau la Cisnadioara de unde va vine apa in Sibiu la robinet!
  • +18 (26 voturi)    
    deci suntem incapabili (Joi, 10 octombrie 2013, 16:53)

    tz3p3s [utilizator]

    ... bun, macar acuma stim.
    • +1 (1 vot)    
      precizare (Joi, 10 octombrie 2013, 19:17)

      Un Anarhist Moderat [anonim] i-a raspuns lui tz3p3s

      din punct de vedere al fezabilitatii, atat statul cat si privatul din Romania sunt perfect capabili sa investeasca in explorarea si mai ales in exploatarea resurselor... orice companie, fie ea si "de stat", nu ar avea nici o problema sa se imprumute ca sa asigure finantarea unui astfel de proiect... dar asa nu s-ar putea rezolva cea mai importanta problema, aceea a spagii aferente contractului... sa trecem deci la privatul autohton: oricare comunist privatizat autohton care a fost macar nitel la putere din 90 incoace ar putea teoretic finanta orice... daca n-ar avea banii "blocati" la Monte Carlo... de unde nu-i poate scoate la lumina pentru ca ar trebui sa scrie in declaratia de avere de exemplu "spaga de la privatizarea petrom" sau "comision borduri"... si asta suna urat, nu-i asa?
  • +9 (29 voturi)    
    Johannis a scapat cucuveau pe gura! (Joi, 10 octombrie 2013, 17:04)

    Andradda [utilizator]

    " Economia romaneaca functioneaza datorita investitorilor straini."
    Si de ce este asa, dle Johannis?
    Pt ca voi stati cu mana intinsa sa va luati dreptul. cand vindeti totul!
    Miliardele de euro stau la Bruxelles pt ca voi nu sunteti in stare sa faceti niste planuri pt economia romaneasca.
    Voi asteptati sa va luati dreptul si apoi va laudati ca ati adus investitori!
    De ce nu luati bani de la UE sa avansati si sa promovati propria economie si propriul capital uman al Romaniei?
    Ne laudam cu sute de elevi si studenti olimpici care castiga sute de medalii de aur peste tot unde se duc.
    Dar nu va trece prin cap sa le puneti la dispozitie laboratoare si fonduri, in asa fel incat peste 5 ani, specialistii romani sa fie cei cautati in alte tari, nu noi sa tot stam sa asteptam sa vina altii la noi?
    Cu o pregatire adecvata si cu o investitie de la UE, in 5-6 ani, Romania ar putea sa-si exploateze singura si gazele de sist si aurul de la Rosia Montana. Ca utilaje, slava D-lui sunt pe toate gardurile iar inginerii romani au dovedit ca sunt cautati peste tot in lume!
    De ce nu faceti nimic in acest sens?
    Americanii, canadienii, germanii sau japonezii nu sunt nicidecum mai prosti decat romanii dar nicidecum mai inteligenti,
    Insa ei investesc in vitor si stiu unde sa bage banii!
    Din fondurile UE care ne stau la dispozitie voi nu atrageti nimic pt cercetare si invatamant daca nu va iasa si voua de-o vila, de-o cabana sau de cine stie ce alte acareturi!
    Tinerii inteligenti romani se duc sa lucreze la Microsoft, pt Nokia, pt Gold Corporation pt ca voi va bateti joc de ei.
    Lasa sa vina strainii sa ne faca tot.
    Noi stam cu mainile in san!
    Nesimtirea lui Johannis a inceput sa iasa la suprafata!
  • +1 (23 voturi)    
    scarbos! (Joi, 10 octombrie 2013, 17:04)

    bullet_dodger [utilizator]

    auzi la el, I SE PARE!!!!!
  • +4 (22 voturi)    
    Afara cu voi (Joi, 10 octombrie 2013, 17:08)

    skanda7 [utilizator]

    Daca sunteti incapabili dati-va demisia! E treaba statului roman sa exploateze resursele acestei tari.
    • +4 (20 voturi)    
      Intr-un stat comunist da, (Joi, 10 octombrie 2013, 17:19)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui skanda7

      intr-un stat capitalist economia, inclusiv exploatare resurselor, apartine celor ce detin capital.
      • +1 (21 voturi)    
        Discurs de Antena3 (Joi, 10 octombrie 2013, 17:51)

        skanda7 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Serios? Fa-ti o firma de taiat lemne si du-te sa defriseaza padurile din Germania! :)))
        Nene, resursele strategice sunt controlate de stat in orice tara civilizata. Ca ele pot fi oferite spre exploatare unor companii private, e partea a 2-a.
        Problema in Romania e ca singurii beneficiari ai exploatarii resurselor sunt companiile respective si politicienii ce umfla comisioanele. Pu.le.tii raman cu aerul imputit, apa otravita, padurile defrisate si in aceeasi saracie lucie.
        • -2 (10 voturi)    
          Ai gasit cui... (Joi, 10 octombrie 2013, 18:14)

          math [utilizator] i-a raspuns lui skanda7

          .. sa ii explici cum e cu padurile si resursele din Germania. Nu vezi ca e la nivelul manualului de economie politica de la scoala profesionala de prin 1985 ?
      • 0 (2 voturi)    
        nu-i chiar asa: (Joi, 10 octombrie 2013, 19:49)

        Un Anarhist Moderat [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        din pacate in Romania resursele se numesc NATIONALE... asta inseamna ca degeaba detii matale capital - in lipsa unui agreement cu NATIUNEA proprietara (sau cu cei care o administreaza onest) ramai matale cu capitalul si natiunea cu resursele neexploatate...
  • +12 (16 voturi)    
    Exceptional. (Joi, 10 octombrie 2013, 17:16)

    xolv [utilizator]

    Da, e exceptional, ca incercam sa ne reducem dependenta energetica de Rusia. Rau va fi cand toata productia va fi exportata, sau cand facem cadouri de 10 md unor canadieni/evrei.
  • 0 (20 voturi)    
    Cutremure simtite la Galati (Joi, 10 octombrie 2013, 17:17)

    Keys [utilizator]

    Da ... interesant.
    Sa vezi mai Klaus ce misto e cand la Galati sunt vreo 30 de cutremure in decurs de cateva zile.
    Dar hai, ca doar cateva s-au simtit...
    Si cu ce mai avem din Vrancea ...cool, nu?

    Si stai ca oficial nu s-a inceput nici macar explorarea ... da da.

    Cine stie, poate dupa ce termina cu zona asta "baietii", vin si la tine acolo.
  • +4 (18 voturi)    
    e bine ca te-ai compromis si tu (Joi, 10 octombrie 2013, 17:59)

    jackalphonse [utilizator]

    ...ca unii aveau dubii ca esti hot.
  • +1 (11 voturi)    
    Bine, jmechere (Joi, 10 octombrie 2013, 18:10)

    Kappa [utilizator]

    Va sa zica birladenii tb.sa se pregateasca de stramutare ca sa nu le cada casa in cap de la cutremure pt.ca o gasca de politicieni sa incaseze comisioane grase din afacerea asta.
    Si americanii sa ne vinda noua gazul nostru la pretul lor, asa cum e si cu petrolul si cu gazele din zona Marii Negre.
    Ca tine mai rar, bibicule.
  • +2 (10 voturi)    
    ticalosia politicienilor (Joi, 10 octombrie 2013, 18:11)

    math [utilizator]

    ..nu are limite. Din pacate nici prostia votantilor....

    Cand erau in opozitie criticau nonstop atat Rosia Montana cat si exploatarea gazelor de sist. Acum ne intoarcem dupa cum bate vantul sau mai bine zis spaga. Asta e tot ce ne intereseaza pe noi la USL. De ochii lumii mai facem un parc, o floricica, un pod.

    Ticalosia cu aceste proiecte vine din contractele care se fac PRIN NEGOCIERE DIRECTA. Nu s-au cerut oferte de la mai multe firme/investitori nici pentru Rosia Montana nici pentru gazele de sist. ii lasam pe unii (baieti destepti, alesi de noi dintre noi...) sa exploreze 5 ani si apoi ne trezim ca nu mai vrem DAR NICI NU MAI PUTEM sa ii dam afara si ei trebuie lasati sa si exploateze resursele NOASTRE vreo 20 de ani.

    Una e sa incurajezi investitiile straine alta e sa atribui direct FARA CONCURENTA afaceri de miliarde. Se pare ca ticalosia perioadei 2012-2014 va face sa paleasca perioada de glorie a lui Nastase. Cred ca Ponta a tinut cursuri in China, despre cum pot ramane comunistii la putere termen nelimitat cu toata democratia, NATO, UE, Schengen ... si alte vrajeli occidentale.
    • +1 (3 voturi)    
      si restul? (Joi, 10 octombrie 2013, 21:10)

      Un Anarhist Moderat [anonim] i-a raspuns lui math

      de acord dar v-as ruga sa completati si pentru intervalul 2004 - 2012 pe care vad ca l-ati "uitat"...
      • +1 (1 vot)    
        nu l-am uitat (Vineri, 11 octombrie 2013, 0:20)

        math [utilizator] i-a raspuns lui Un Anarhist Moderat

        in 2005-2012 s-au facut niste pasi mici dar importanti inainte. USL face pasi inainte doar daca se impune de undeva: FMI, UE..... In rest numai tampenii eventual populiste. Tot ce au criticat vehement la BOC si MRU a RAMAS LA FEL. Acest limbaj dublu este o mare ticalosie, si este jenant ca lumea care i-a votat nu isi da seama. Daca ar fi lasati de capul lor Ponta, Antonescu, Voiculescu ar crea un fel de Rusie la scara mai mica.
        • -1 (1 vot)    
          aceeasi mizerie... (Vineri, 11 octombrie 2013, 2:54)

          Un Anarhist Moderat [anonim] i-a raspuns lui math

          trebuie sa va contrazic: multa lume isi da seama... mai mult: multa lume a stiut dinainte ca asta se va intampla... dar 2005-2012 au fost ani la fel de nenorociti ca si cei dinainte... si cei responsabili trebuiau penalizati (la randul lor) macar la urne... dupa cum 2013-2016 vor insemna "aceeasi mizerie" si ciclul se va relua... cu acelasi "succes"... personal inca mai sper la o desteptare, atat la propriu cat si la figurat, a societatii... pentru ca situatia generala se deterioreaza, din toate punctele de vedere, incet dar sigur... si mai devreme sau mai tarziu pragul suportabilitatii va fi depasit si lucrurile vor degenera grav... cand nu mai ai nimic de pierdut dispare si moderatia...
          • 0 (0 voturi)    
            si eu am putine sperante (Vineri, 11 octombrie 2013, 13:19)

            math [utilizator] i-a raspuns lui Un Anarhist Moderat

            ...dar nu sunt chiar asa pesimist. Teoria ca toti sunt la fel de corupti si ticalosi este falsa. Exista chiar si in politica oameni seriosi care si-au pastrat reputatia. Vorbesc de ce au facut in realitate nu ce se spune despre ei la Antena3.
            Urmeaza sa vedem daca au vreo sansa. 2005-2012 nu a fost o perioada la fel proasta !
  • +5 (15 voturi)    
    s-a tampit si asta... (Joi, 10 octombrie 2013, 18:17)

    liviu_ [utilizator]

    pacat...
  • +5 (13 voturi)    
    Alt Cianurat (Joi, 10 octombrie 2013, 18:42)

    alex1234 [utilizator]

    Alt Cianurat

    Bine macar ca se desconspira singuri...

    Bagati-l pe lista si feriti-va de el la vot !

    NU Cianura ! NU Fractura !
  • -2 (6 voturi)    
    35.000 litri/zi (Joi, 10 octombrie 2013, 18:45)

    Vlad C [anonim]

    Ca idee, 35.000 litri/zi inseamna 35m3 / zi.

    Adica 2-3 cisterne cu apa / zi, 20-30 cisterne pe luna.

    E echivalentul consumului de apa pentru aproximativ 100 apartamente.
  • +4 (6 voturi)    
    Chevron in Vaslui au deja licenta de exploatare (Joi, 10 octombrie 2013, 19:57)

    hopsinoi [utilizator]

    Ca veni vorba in Vaslui Chevron are licenta de EXPLOATARE si explorare.

    Este dezamagitor Iohanis, speram mai mult de la el, dar se vede ca ori nu si-a facut treaba ori e cumparat.

    Draga Iohanis sa bei tu si cu Plagiatorul Ponta apa din fantanile din Vaslui peste 2 ani!

    La prima miscare (cutremur care va fi provocat chiar de exploatare) de pamant puturile de forare se vor sparge si ortavurile vor infesta (otravi) pe vecia panza freatica din Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    Re Archaeocyathus (Joi, 10 octombrie 2013, 23:30)

    un dac [utilizator]

    Tu zici asa: "S-au dat sute de mii de sonde de atunci, nci un cutremur, nici o contaminare..."
    si spui: "mai ales ca si lucrez in domeniu".
    Prin urmare, te rog sa comentezi informatiile din linkul de mai jos. Deja vorbim de Science, nu de Archaeocyathus.
    PS: daca nu raspunzi sau daca raspunzi in dodii, poti linistit sa-ti schimbi "porecla" de pe HN. Pentru ca vei mai avea credibilitate ZERO.


    http://uk.reuters.com/article/2013/07/12/us-science-fracking-earthquakes-idUKBRE96A0TZ20130712
  • 0 (0 voturi)    
    Energii alternative (Miercuri, 16 octombrie 2013, 23:58)

    ecohornet [utilizator]

    Tehnologii inovative pentru arderea ecologică şi eficientă a biomasei – aplicaţii în dezvoltarea durabilă a comunităţilor rurale şi urbane

    SC ECOHORNET SRL va propune o nouă abordare în dezvoltarea durabilă a zonelor rurale şi urbane prin conversia biomasei: gunoaie, resturi şi deşeuri vegetale, agricole, forestiere, silvice, agrozootehnice, selecţie de deşeuri menajere, plante energetice, tocatură lemnoasă, în special a lemnului degradat şi uscat din pădurile şi terenurile necultivate, chiar şi pe cele cu un continuţ mare de siliciu, rumeguş de lemn sau în amestec etc., compactată şi granulată sub formă de peleţi, granule curate, fără miros, nontoxice, nealterabile, în cea mai ieftină şi curată energie termică şi electrică, utilizând echipamente de foarte înaltă performanţă, licenţiate sub marca ecoHORNET, fabricate în România de S.C. Ecohornet S.R.L.
    Aceste gunoaie, resturi şi deşeuri care, astăzi, zac peste tot şi sufocă prin poluare mediul înconjurător, constituie un combustibil ideal pentru echipamentele ecoHORNET care functioneaza permanent cu temperaturi de peste 1250°C, includ automatizarea totală a procesului şi sunt concepute pentru a opera cu un nivel foarte mic al emisiilor.
    - Centrale termice pe peleţi, puteri de la 20 la 350 kw;(1 MW) acoperă în totalitate necesarul de căldura şi apa caldă pentru sectorul civil şi industrial. Acestea, pot fi utilizate la: blocurile de locuinţe, locuinţele individuale, birouri, şcoli, spitale, hoteluri, clădiri administrative, hale, sere, crescătorii de păsări şi purcei, săli de sport, piscine, terenuri de fotbal, sau în orice fel de incintă care impune asigurarea unui regim termic adecvat şi folosirea apei calde.
    - Arzătoare cu peleţi tip injector, puteri de la 20 la 500 kw, înlocuiesc injectoarele pe gaz, motorină, ulei, păcura, CLU, GPL etc. care sunt utilizate astăzi la: centrale termice, generatoare de aer cald, generatoare de abur, cuptoare de pâine, uscatoare de cereale, producţia de energie el


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri