Laszlo Tokes: Noi, ardelenii, ne-am saturat ca Bucurestiul sa administreze Ardealul ca pe un soi de colonie

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 1 august 2013, 15:05 Actualitate | Politic

Europarlamentarul Laszlo Tokes, care i-a cerut premierului Ungariei, Viktor Orban, "protectorat pentru Transilvania", i-a transmis lui Victor Ponta, dupa reactia acestuia la declaratii, ca ardelenii s-au "saturat ca Bucurestiul sa administreze Ardealul ca pe un soi de colonie", relateaza Mediafax.

Europarlamentarul Laszlo Tokes precizeaza, intr-un comunicat de presa, ca reactie la declaratiile de marti ale premierului, care spunea, referindu-se la cererea de "protectorat pentru Transilvania", ca regreta ca "n-avem un presedinte al Romaniei care sa-si indeplineasca atributiile constitutionale si sa ia pozitie atunci cand sunt atacate integritatea teritoriala si independenta statului roman", ca "Ponta ar trebui sa se intrebe mai degraba ce suveranitate mai are tara pe care o conduce, dupa ce a amanetat-o, practic, Fondului Monetar International".

"Drept raspuns, doresc sa ii pun in vedere premierului plagiator urmatoarele: ramanand la exemplul Tirolului de Sud, vreau sa atrag atentia ca atunci cand Austria s-a inteles cu Italia referitor la protectorat, a recunoscut frontiera de stat a acesteia. Prin urmare, nici nu se pune problema ca cineva sa ameninte integritatea teritoriala a Romaniei sau granitele ei. Iar in ceea ce priveste ideea independentei, domnul Ponta ar trebui sa se intrebe mai degraba ce suveranitate mai are tara pe care o conduce, dupa ce a amanetat-o, practic, Fondului Monetar International. Noi, ardelenii, ne-am saturat ca Bucurestiul sa administreze Ardealul ca pe un soi de colonie. Istoria ultimelor decenii a demonstrat - mai mult sau mai putin - ca, in mod succesiv, puterea de la Bucuresti este incapabila de o guvernare corespunzatoare, creand in general mai multe probleme Romaniei, decat solutii. Dupa ce au dus tara in faliment, acum incearca sa dreaga busuiocul cu credite externe si minciuni politice", a precizat Tokes.

El cere ca maghiarii si romanii din Ardeal sa fie lasati sa-si rezolve singuri problemele.

"In calitate de cetatean european si maghiar din Ardeal, cer sa fim lasati sa ne rezolvam problemele noastre proprii, ceea ce ar fi benefic nu doar romanilor si maghiarilor din Ardeal, ci intregii tari. Daca cineva nu vede asta, atunci ori e orb, ori isi vede doar propriile interese si propria putere. Nota de plata pentru aceste comportamente, insa, ne revine tot noua, cetatenilor contribuabili ai Romaniei", a mai precizat Tokes.

Europarlamentarul Laszlo Tokes i-a cerut premierului Ungariei, Viktor Orban, in 27 iulie, la Universitatea de Vara Balvanyos de la Baile Tusnad, ca impreuna cu Guvernul pe care il conduce sa construiasca un sistem de cooperare nationala, astfel incat sa ofere "protectorat" Transilvaniei, "asa cum a facut Austria cu Tirolul de Sud".

El a mai spus ca trebuie sa fie selectati specialisti care sa realizeze un drapel al Transilvaniei, pentru ca "secuimea are un steag", si impreuna, prin cele doua, maghiarimea sa mearga mai departe "pe aceasta cale a autonomiei, a autonomiei secuimii", sustinand totodata ca Baile Tusnad, unde se desfasoara Universitatea de Vara "Balvanyos, reprezinta o zona autonoma a Tinutului Secuiesc.

Premierul Victor Ponta a reactionat, marti, la declaratiile lui Laszlo Tokes, spunand ca afirmatiile acestuia "nu sunt doar insultatoare, ci chiar penale si ar fi trebuit sanctionate si de presedintele Traian Basescu daca Romania ar fi avut un presedinte".





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

3063 vizualizari

  • +17 (19 voturi)    
    Vasile de la Craiova: (Joi, 1 august 2013, 15:14)

    georgeb [utilizator]

    Noi Oltenii ne-am saturat sa administreze Bucurestiul Oltul ca pe un fel de colonie.

    Noi cei din New Hampsire ne-am saturat sa administreze Londra New Hampshire-ul ca pe un soi de colonie

    Noi cei din Dallas ne-am saturat sa administreze Houston-ul Dallas-ul ca pe un fel de colonie.

    Noi cei din Sectorul 6.... noi cei din bocul 15-V, eu cel din apartamentul 21....

    WHO GIVES A SHIT???
    • -8 (16 voturi)    
      da... (Joi, 1 august 2013, 15:39)

      uzu [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      te gasisi si tu smecher.
      noi ardeleni da, ne-am saturat. voi oltenii sunteti o mana de oameni.
      unguru' (pe Tokes de fapt nu-l prea suport) chiar are dreptate.
      • +4 (4 voturi)    
        ardelean ... de unde? (Joi, 1 august 2013, 17:14)

        IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui uzu

        - "te gasisi si tu smecher"?
        - ardeleni(i)?
        Iar daca ungurul are dreptate voi ardelenii de ce nu faceti nimic in privinta asta? Nu stiu, poate sa iesiti in strada si sa cereti federalizare?
      • +3 (3 voturi)    
        nu prea tine (Joi, 1 august 2013, 17:34)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui uzu

        cea mai mare parte din fonduri sunt deja administrate local.

        Musiu Tokes n-a zis la nimeni ca muntii din Harghita si Covasna se defriseaza local de alesi locali pentru ca n-am auzit ca Verestoy Atila sa fie bucurestean.

        Singura durere ar fi ca mai sunt o parte din fonduri care ar trebui sa ramana local pentru investitii care sunt mai mari decat pentru un judet si cam asta se face prin infiintarea regiunilor.
        Este partea a doua cum anume se vor realiza.

        Daca ceva merge prost in orasul sau satul tau, atunci priveste la primarie si nu la Bucuresti.

        Administratia locala toaca majoritatea fondurilor si nu Bucurestiul.
      • +3 (3 voturi)    
        Scuze uzu (Joi, 1 august 2013, 19:20)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui uzu

        se pare ca nu intelegi, eu nu sunt o mana de oameni, sunt un singur om (ala din apartamentul 21).
    • +5 (11 voturi)    
      Ardelenii sunt romanii de acolo, nu tu ! (Joi, 1 august 2013, 15:41)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      Erdély - asa se spune in ungureste .... eu nu stiu cine sunt edelenii tai !




      Deci cine esti tu sa vorbesti ca un lider al tuturor ardelenilor?








      gura!
      • +7 (9 voturi)    
        Nu mai spune... (Joi, 1 august 2013, 16:14)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

        Pai daca "ardelenii sunt romanii de acolo", Tokes asta cand zice "Noi, ardelenii" o fi si el roman! Cine ii da lui dreptul sa vorbeasca in numele romanilor "de acolo"?
        Nu inteleg ce legatura are cu articolul, cum se zice Ardeal in ungureste?
    • -7 (11 voturi)    
      cam vb aiurea! (Joi, 1 august 2013, 16:00)

      briciu [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      poate nu stii, si sigur nu stii ca Scotia are independenta administrativa fata de londra !!!
      dar tu vb dupa ceva zaibar
      • +3 (3 voturi)    
        new hampshire, hampshire, tot in ungaria e, nu? (Joi, 1 august 2013, 19:22)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui briciu

        da, scuze, am uitat ca anglia nu e america.

        De unde si pana unde a venit discutia despre scotia?

        PS: nici tu nu intelegi, eu stau la 21.
  • +10 (12 voturi)    
    Cusuta cu ata... verde (Joi, 1 august 2013, 15:18)

    benicio [utilizator]

    Da, sigur, foloseste cliseul Ardealului condus de mitici ca sa atraga de partea lui romanii din Ardeal. Plus nenumarate clisee si lozinci tipice mai degraba vechilor structuri de securitate decat unui om de la care a pornit (cel putin oficial) Revolutia din 1989. Suspect...
    • -4 (8 voturi)    
      Relax (Joi, 1 august 2013, 16:41)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Daca s-ar face un referendum ca in Scotia nu stiu cati romani Transilvaneni NU ar vota o autonomie economica a Transilvaniei. Din cauza asta nici nu se face :)
      • +1 (1 vot)    
        Strugurii nu se culeg pana nu se coc (Vineri, 2 august 2013, 11:12)

        benicio [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

        Anumite lucruri trebuie facute la timpul lor, poate ca romanii transilvaneni nu sunt inca pregatiti pentru un asemenea referendum. Eu as da dreptul sa participe la referendum numai acelora care stiu cine a fost Iuliu Maniu si ce a facut el.
    • +2 (4 voturi)    
      despre Tokes (Joi, 1 august 2013, 17:16)

      IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      securist infect... care are tot atatea in comun cu Romania cat am eu cu Papua Noua Guinee...
  • +7 (11 voturi)    
    secuimea (Joi, 1 august 2013, 15:20)

    serbancc [utilizator]

    trebuie protejata cu un gard de sarma ghimpata...
    • +7 (7 voturi)    
      :) (Joi, 1 august 2013, 15:37)

      Analfabet [utilizator] i-a raspuns lui serbancc

      mai mult...doar Tokes trebuie protejat cu sarma ghimpata... costa prea mult tot gardul.
  • +15 (17 voturi)    
    Amuzant (Joi, 1 august 2013, 15:21)

    cmg_george [utilizator]

    "Istoria ultimelor decenii a demonstrat - mai mult sau mai putin - ca, in mod succesiv, puterea de la Bucuresti este incapabila de o guvernare corespunzatoare, creand in general mai multe probleme Romaniei, decat solutii"

    Pai bine domnu' Laszlo Tokes UDMR-ul matale nu a facut cumva parte din puterea asta de la Bucuresti?
    • 0 (8 voturi)    
      Mda. (Joi, 1 august 2013, 16:43)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui cmg_george

      Vezi ca Tokes ii din alt partid cu o doctrinca mai diferita decat a UDMR-ului. UDMR-ul cred ca de mult nu mai reprezinta populatia de etnie maghiara ci doar propriile lor interese.
  • +10 (12 voturi)    
    Dle Tökes, cu (mai putin ) respect.... (Joi, 1 august 2013, 15:34)

    Andradda [utilizator]

    Ca Ponta este iresponsabil si incompetent, s-a lamurit toata lumea.
    Insa nu este cazul sa vb dvs in numele Ardealului.
    Nu de alta dar Ardealul nu v-a numit purtator de cuvant (asta in primul rand)
    In al 2-lea rand, in Ardeal traiesc la ora asta 80% romani si doar vreo 16-17% maghiari, restul fiind, (stiti voi ce nationalitate).
    Deci nu este cazul sa transformati problema maghiara intr-una a intregului Ardeal.
    Putina decenta n-ar strica.
    Ca sa nu spun ca sunteti un manipulator versat si un dezinformator "de mare clasa".
    Stiti foarte bine ca dupa reclamatiile voastre din ultimii 20 de ani, o multime de Comisii Europene, americane, ONU, NATO s-au deplasat pe teritoriul Ardealului si au ajuns la concluzia ca ABSOLUT NICIUNA din plangerile maghiarilor nu isi are temei.
    Ba dimpotriva, au ajuns la convingerea ca Romania este un exemplu pozitiv legat de tratamentul aplicat nationalitatilor conlocuitoare. (mai putin partea cu rromii dar si de asta s-au convins europenii ca nu e vina romanilor ci a intregului sistem european)
    Deci, una peste alta si puse cap la cap, Dle Tökes ar fi bine sa vorbiti, daca si cand vorbiti, NUMAI in numele maghiarilor, nicidecum in numele Ardealului.
    Nu de alta dar la ora actuala Ardealul este al romanilor si al Romaniei - geopolitic vorbind, iar in ce priveste procentul nationalitatilor care convientuiesc in Ardeal este in favoarea cetatenilor de etnie romana, nicidecum maghiara.

    Nu va mai merge Dle Tökes. Pana si ungurii din Ungaria s-au saturat de voi datorita prtentiilor voastre care, tot mai mult si mai des, frizeaza absurdul!!
  • +7 (7 voturi)    
    Tokes ardeleanul! (Joi, 1 august 2013, 15:38)

    Chiar Eu [utilizator]

    Gata, Tokes maghiarul, sovinul, pro autonomistul de priterii etnice, bolnavul de autonomie secuiasca, preot si om al lui Dumnezeu a descoperit ca exista si romani in Ardeal si le trimite un mesaj. "Bucurestiul" de care vorbeste popa Tokes reuneste reprezentantii tuturor romanilor din toate regiunile inclusiv "bucuresteni" UDMR-isti, care sunt la guvernare sau in preajma ei de nu mai stiu eu cand. Cat timp a facut parte din partidul cu pricina nu parea sa-i displaca ce facea si el si coetnicii lui "bucuresteni!!!!" prin parlamentul tarii.
  • +8 (8 voturi)    
    :) (Joi, 1 august 2013, 15:38)

    Analfabet [utilizator]

    Si noi, cetatenii romani de orice etnie, ne-am saturat sa vina cate un prost sa incite la dezbinare. Dar cu tiganii ce aveti ma, sunt rasa inferioara sau cum?
  • +9 (9 voturi)    
    "Noi, ungurii, ne-am saturat de Romania" (Joi, 1 august 2013, 15:40)

    Metec [utilizator]

    Dar, de ce asa repede, coane Loti?! Voi ati calarit Transilvania 1000 de ani, noi doar de (aproape) 100... Mai vorbim in anul 3000, daca putem face ceva.
  • +9 (9 voturi)    
    Cand Ungaria conducea Ardealul, ati omorat oameni (Joi, 1 august 2013, 15:41)

    MG [utilizator]

    Cand Ungaria conducea Ardealul, ati omorat oameni doar pentru ca erau romani. Tokes nu este in pozitia de a da primul cu piatra.
  • +10 (10 voturi)    
    aha.. (Joi, 1 august 2013, 15:41)

    CristiRu [utilizator]

    Acum esti ardelean? Eu m-am saturat de insistenta ta.
  • +9 (9 voturi)    
    Protectorat... (Joi, 1 august 2013, 15:45)

    Rntmpx [utilizator]

    Tokes cred ca vorbeste prostii. N-a fost vorba niciodata de vreun protectorat al Austriei in Tirolul de Sud. Acum face parte dintr-o euroregiune, impreuna cu Tirolul de Nord din Austria. Protectoratul inseamna cu totul altceva si tine de o epoca coloniala care a apus demult.
  • -5 (7 voturi)    
    Pericolul adevarat abia acum incepe! (Joi, 1 august 2013, 15:49)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    Ar trebui ca noi, romanii din Regat, sa privim cu toata seriozitatea noua situatie ivita acum, cand, in numele TUTUROR transilvanenilor, pastorul Tokes lanseaza cererea de autonomie a INTREGII Transilvanii! Numai cine nu vrea sa vada nu vede ca inclusiv o majoritate relativa a romanilor din Transilvania considera ca trebuie inlaturata tagma Miticilor din Bucuresti. Dl. Ponta sa ia aminte ca va fi foarte usor sa fie declarat ca lider al Miticilor si ca astfel el insusi va constitui un real pericol pentru integritatea Romaniei!
    • +8 (8 voturi)    
      Stai cuminte (Joi, 1 august 2013, 16:25)

      Andradda [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      De-o fi sa fie ca ardelenii sa-si ceara autonomia si desprinderea de Bucuresti, o vor face romanii, majoritarii locuitori ai Ardealului.
      Deocamdata romanii (ardeleni, moldoveni, olteni, munteni) sunt pasnici si se multumesc cu tara lor asa cum e.
      Problema e cu guvernantii!
  • +7 (7 voturi)    
    ei ,acuma...... (Joi, 1 august 2013, 16:15)

    luci30 [utilizator]

    nu o mai intoarce ,,raspopitule,,Ca de la secui ai trecut la maghiari,de la maghiari la ardeleni si tot asa,umfli gogoasa,si-ti dai importanta.Si horthy era amiral fara flota,tu de ce n-ai fii fara decenta/moralitate!
  • +4 (4 voturi)    
    taatl si mama minciunii (Joi, 1 august 2013, 16:18)

    Gheorghescu [utilizator]

    un mincinos ii raspunde altui mincinos.
    Amandoi bat campii si se contrazic. Pe Pinnochio Ponta il stim, asa ca fiti atenti cum o arde Tokes:

    "Europarlamentarul Laszlo Tokes i-a cerut premierului Ungariei, Viktor Orban, in 27 iulie, la Universitatea de Vara Balvanyos de la Baile Tusnad, ca impreuna cu Guvernul pe care il conduce sa construiasca un sistem de cooperare nationala, astfel incat sa ofere "protectorat" Transilvaniei, "asa cum a facut Austria cu Tirolul de Sud"."

    "In calitate de cetatean european si maghiar din Ardeal, cer sa fim lasati sa ne rezolvam problemele noastre proprii, ceea ce ar fi benefic nu doar romanilor si maghiarilor din Ardeal, ci intregii tari. Daca cineva nu vede asta, atunci ori e orb, ori isi vede doar propriile interese si propria putere. Nota de plata pentru aceste comportamente, insa, ne revine tot noua, cetatenilor contribuabili ai Romaniei"

    Vorba ceea: cand ati mintit, domnule Tokes, cand i-ati cerut lui V. Orban sa se bage, sau cand ati cerut sa fiti lasat sa va rezolvati singuri problemele?
    Ca si cum v-a interesat vreodata si v-a pasat ce simt si ce cred romanii din Transilvania.
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Joi, 1 august 2013, 16:31)

    vitan.sandu [utilizator]

    Ceausescu e de vina! Prietenii stiu de ce.
  • +4 (4 voturi)    
    o idee mai buna... (Joi, 1 august 2013, 16:39)

    za_omu [utilizator]

    De ce nu, mataluta si toti ardelenii care vor protectorat, drapeluri si alte chestii personalizate :) , va mutati direct in Ungaria unde in loc de apa in fantani e miere, cainii umbla cu covrigi in coada s.a.m.d.? Asa mai scapam si noi de niste contribuabili la defrisarea padurilor...sau acolo nu mai aveti ce sa taiati decat frunza la cainii aia cu covrigi in coada? :)
  • +6 (6 voturi)    
    Bre ungure, jaf si cotropire voi ati facut (Joi, 1 august 2013, 16:43)

    tanase_v [utilizator]

    Bre ungure "voi ungurii"
    care ati navalit
    in Ardeal acum vreo 1000 de ani
    si ne-ati jefuit si cotropit si ne-ati ucis conducatorul

    "un anume vlah (quidam blachum) pe nume Gelou, ducele Vlahilor (dux Blachorum)"

    asa cum scrie propriul vostru cronicar,

    Tot voi vorbiti, despre jaf si cotropire?

    Bateti-va obrazul de rusine ca unii care ati adus in Europa jaful si cotropirea ...

    Cereti-va scuze ..ca ati adus cu voi in Ardeal doar jaful
    si crima...si nu numai in Ardeal ci ati bagat in sperieti toata Europa la acea vreme....

    cititi cronicile europene de atunci si propriile voastre cronmici...si cruciti-va ce scriu ele despre voi ca ati facut....prin Europa....
  • +5 (5 voturi)    
    Tokes murdarul (Joi, 1 august 2013, 17:17)

    nano2k [utilizator]

    Sa nu vorbeasca acest mizerabil in numele meu!
  • +4 (4 voturi)    
    de ce Tokes mai are cetățenie română? (Joi, 1 august 2013, 20:45)

    visio [utilizator]

    se vede dela o poștă că nu re nicio treabă cu România; din reacția autorităților, înțeleg că sunt de acord cu afirmațiile lui; nu e bai, schimbăm autoritățile; nu plătesc salariile unor leneși, unor inculți, unor indiferenți; schimbăm pramatiile...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi