Rodica Cazanciuc este de doua saptamani Director Reglementare in cadrul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate companiei. Anuntul privind selectia pentru aceasta functie a fost publicat si pe site-ul institutiei, care pe 5 aprilie anunta rezultatele finale ale concursului: Rodica Cazanciuc a fost declarata admisa pe functia de Director Reglementare dupa ce a trecut un interviu, a luat 90 de puncte la testul de specialitate si a trecut proba selectiei dosarelor. Amintim ca sotul Rodicai Cazanciuc, Robert Cazanciuc, a fost propus de premierul Victor Ponta pentru functia de ministru al Justitiei, iar in urma cu o zi a depus juramantul de investitura. Rodica Cazanciuc este verisoara lui Victor Ponta, potrivit presei (aici si aici).

HotNews.roFoto: Hotnews
  • Intrebat la B1 TV daca Robert Cazanciuc este ruda cu el, premierul Victor Ponta a declarat: "Prin alianta, dar nu m-am gandit sa il pun sa divorteze".
  • PSD in 2012: "Rodica Cazanciuc nu stie ce inseamna sa concepi si sa implementezi o strategie de dezvoltare a unei companii de anvergura TAROM"
  • Rodica Cazanciuc nu a putut fi contactata de HotNews.ro 

Rodica Cazanciuc a castigat prin concurs functia de director al Directiei Reglementare, potrivit Autoritatii Aeronautice Civile Romane. Pe site-ul institutiei au fost publicate pe 22 martie rezultatele selectiei dosarelor depuse de candidati pentru postul vacant de director in cadrul Directiei Reglementare, Rodica Cazanciuc si Constantin Voicu fiind declarati admisi. Pe 27 martie au fost anuntate rezultatele obtinute la testul de specialitate, unde Rodica Cazanciuc a obtinut 90 de puncte, iar contracandidatul sau Constantin Voicu s-a retras din concurs (Sursa).

Pe 1 aprilie a urmat un interviu sustinut in fata comisiei de concurs, la care Rodica Cazanciuc a fost declarata "admisa". Pe 5 aprilie pe site-ul Autoritatii Aeronautice Civile Romane a fost anuntat rezultatul final al concursului, Rodica Cazanciuc fiind din nou "admisa" (Sursa)

Vezi aici cum a fost organizat concursul si care sunt criteriile de evaluare si selectie pe acest post

Rodica Cazanciuc - CV

Din iunie 2011 si pana in prezent Rodica Cazanciuc a fost Director Comercial al Tarom, iar din 2007 pana in 2011 a fost Ticketing coordinator si Helpdesk manager la Tarom. In 1994 a absolvit Universitatea Politehnica din Bucuresti - Mecanica fina, iar ulterior a facut un master in marketing la Academia de Studii Economice din Bucuresti, potrivit profilului de Linkedin.

Antena 3: Pe contul de Facebook al Rodicai Cazanciuc, sotia domnului Robert Cazanciuc, la familie este trecuta Alexandra Hertanu, sora premierului Victor Ponta

Sambata, 13 aprilie, in cadrul emisiunii "Exces de putere" de la Antena 3 a fost publicata informatia potrivit careia pe contul de Facebook al "Rodicai Cazanciuc, care este sotia domnului Robert Cazanciuc", la familie este trecuta "Alexandra Hertanu, sora premierului Victor Ponta". "Sa vedeti cum un amarat de cont de Facebook poate sa lamureasca lucrurile daca esti atent si cauti si mai ales premierul ar fi trebuit sa stie ca lucrurile sunt publice. Alexandra Hertanu este sora premierului Victor Ponta. Contul de Facebook este al Rodicai Cazanciuc care este sotia domnului Robert Cazanciuc, lucreaza la Tarom. Va asigur ca este contul doamnei si ca toate sunt clare. Singura persoana trecuta la familie este sora domnului Ponta. Sotia domnului Cazanciuc este ruda cu sora domnului Ponta, oare domnul Cazanciuc si domnul Ponta nu sunt rude si ei?", intreba Oana Stancu.

"Asadar, daca sotia lui Cazanciuc este ruda cu sora lui Ponta, si premierul devine, prin alianta, ruda cu Robert Cazanciuc, in speta var prin alianta", scrie Antena3.ro.

Care sunt cerintele postului de Director Reglementare

Potrivit Autoritatii Aeronautice Civile Romane, principalele conditii de inscriere la concursul pentru ocuparea functiei de Director Reglementare sunt:

  • cetatenia romana
  • studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta, cu observatia ca "absolvirea de studii superioare cu profil aeronautic si/sau studii post universitare in domeniul managementului sau in domeniul aeronautic constituie avantaje".
  • experienta profesionala de minimum 5 ani in domeniul aviatiei civile si experienta relevanta in administrarea/ managementul unor domenii de activitate specifice navigabilitatii aeronavelor, operatiunilor aeriene, certificarii personalului aeronautic, ATM/CNS sau aeroporturilor, din cadrul unor intreprinderi din sectorul de stat sau privat
  • nu a fost destituit dintr-o functie publica sau nu i-a incetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare in ultimii 5 ani

Principalele citerii de evaluare si selectie pe acest post au fost urmatoarele:

  • Experiente manageriale, in particular: ocuparea unor functii de conducere in conditiile de mai sus, dar nu mai putin de sef de serviciu sau alte functii comparabile cu aceasta / gestionarea de relatii cu institutii publice europene, autoritati nationale, industrie, in domeniile de activitate specifice reglementarilor aeronautice.
  • cunostinte privind organizarea aviatiei civile din Romania, organizarea Uniunii Europene si a aviatiei civile internationale (OACI, ECAC, EUROCONTROL, EASA etc.);
  • cunoasterea legislatiei europene si nationale in domeniul aviatiei civile in general si in particular a celei dedicate domeniilor de activitate specifice navigabilitatii aeronavelor, operatiunilor aeriene, certificarii personalului aeronautic, ATM/CNS sau aeroporturilor

PSD in 2012: Singura calitate a Rodicai Cazanciuc este aceea de a fi sotia unui PDL-ist, secretar general la Ministerul de Externe

In februarie 2012, Departamentul de transporturi si infrastructura din PSD publica un comunicat de presa in care anunta urmatoarele: "Rodica Cazanciuc nu stie ce inseamna sa concepi si sa implementezi o strategie de dezvoltare a unei companii de anvergura TAROM; singura ei calitate este aceea de a fi sotia unui PDL-ist, secretar general la Ministerul de Externe. Nu in ultimul rand, de parca manegementul defectuos al TAROM nu ar fi de ajuns, avioanele nu sunt puse la lucru iar pretul acestora creste semnificativ prin comisioanele incasate. Acest management de proasta calitate pune in pericol activitatea firmelor de turism care nu pot contracta servicii specifice pentru oferta din aceasta vara deoarece acest director, doamna Cazanciuc, nu stie ce sa faca si a paralizat activitatea pe sectorul charter. In plus, TAROM risca sa stea cu avioanele la sol toata vara pentru ca alte companii aeriene au inceput deja sa oferteze agentii de turism", scrie Ziua de Cluj.

Pe langa aceasta situatie, sursele HotNews.ro au semnalat anumite probleme in concursul de alegere a directorului general al companiei. "In urma concursului pentru postul de Director General, Claudia Virlan - actualul director general, nu a fost selectata (desi lucreaza de multi ani in AACR si e director general de 4 ani), ci a fost ales un nimeni, pilot la Tarom detasat la aeroport in urma cu 6 luni pe postul de director la aeroportul Baneasa", au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate situatiei. Potrivit acestora, in Consiliul de Administratie de la AACR au fost selectate "cel putin doua persoane in conflict de interese".