Tolontan: O fabrica de piine a grupului fondat de Dan Voiculescu va beneficia de reducerea la 9% a TVA-ului

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 3 aprilie 2013, 11:43 Actualitate | Politic


Catalin Tolontan
Foto: HotNews.ro
Catalin Tolontan, redactor-sef Gazeta Sporturilor (ziar ce apartine trustului detinut de Dan Voiculescu), scrie pe blogul sau ca masura de reducere la 9% a TVA-ului la paine, anuntata de ministrului conservator al Agriculturii Daniel Constantin, nu vizeaza scaderea pretului ci ajutorarea fabricilor, urmand ca de acest lucru sa beneficieze o firma detinuta de Dan Voiculescu.

'"Din punctul meu de vedere, eu cred ca vom avea venituri suplimentare la bugetul de stat, chiar cu un TVA mai mic, prin combaterea evaziunii fiscale. Obiectivul pe care il urmarim cu scaderea TVA de la 24% la 9% la paine, faina si grau destinat panificatiei, nu vizeaza neaparat ieftinirea painii", a afirmat ministrul.

Un unghi pe care media l-a scapat din vedere in aceste zile. 'Decizia de a scadea TVA de 9% la piine este un angajament politic pe care il vom aplica in ciuda opozitiei unor functionari din ministerul de finante', a declarat recent Daniel Constantin,  ministrul agriculturii," scrie Tolontan.

"Numai ca aceasta decizie politica promovata de Daniel Constantin va favoriza economic o firma care poarta numele lui Dan Voiculescu. 'SMART FOOD SOLUTIONS S.R.L. este o companie noua pe piata romaneasca, ce face parte din Grupul Industrial Grivco', potrivit site-ului  piinii Savoria, marca produsa incepind cu 2010 de 'cea mai moderna fabrica de toast din sud-estul Europei, investitie de 9 milioane de euro din fonduri europene'", mai precizeaza jurnalistul.

Tolontan explica in continuare legaturile dintre Voiculescu, Constantin si aceasta decizie. "Grivco este grupul fondat si controlat de Dan Voiculescu, al carui nume il si poarta. PC este partidul fondat de Dan Voiculescu si care l-a trimis pe Daniel Constantin in guvernul USL. Dan Constantin are datorii private catre Dan Voiculescu, in urma unui imprumut. Cind am scris repetat ca Dan Voiculescu, in calitate de politician, om de afaceri si detinator de media, detine o forta disproportionata pentru o societate democratica, afirmatia nu avea in spate nici un motiv ascuns, nici un conflict, ci doar inevitabilitatea unor astfel de situatii, precum reducerea TVA-ului la piine".

Tolontan admite in final ca desi lucreaza la o publicatie detinuta de familia Voiculescu, opinia sa este libera.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7208 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    Tolontane, Tolontane.... (Miercuri, 3 aprilie 2013, 11:51)

    JestersTear [utilizator]

    ... ti-ai cam taiat craca de sub picioare!
    Mult succes in continuare! Cu siguranta nu la Intact, insa!
  • -2 (4 voturi)    
    ce e nou? (Miercuri, 3 aprilie 2013, 11:55)

    owl [utilizator]

    are reclama la Antene - deci nimic nou.
    ce cota de piata are fabrica?
  • 0 (8 voturi)    
    Tolo e cel mai tare! (Miercuri, 3 aprilie 2013, 11:58)

    Trojan.H [utilizator]

    De la distanta!
  • +1 (11 voturi)    
    Comment sters de user (Miercuri, 3 aprilie 2013, 12:04)

    Mowgli [anonim]

    • +3 (3 voturi)    
      Dpdv moral (Miercuri, 3 aprilie 2013, 12:18)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

      Cred ca Tolo se gandeste mai mult din punct de vedere principial. E clar ca vanzarile unei astfel de fabrici sunt afectate de nivelul TVA. Problema e mai degraba daca evaziunea chiaar va fi combatuta prin astfel de masuri. Cine ii opreste sa faca controale si acum la cei care fac paine. In Bucuresti in multe piete sunt fabrici de paine care nu dau si nu au dat niciodata bon fiscal. Ca s anu mai vorbesc daca le controleaza cineva compozitia painii. Ca si pe partea aia pot fi penalizati...
      • 0 (0 voturi)    
        Nu ai dreptate! (Joi, 4 aprilie 2013, 9:16)

        lst [utilizator] i-a raspuns lui cititor9

        Tolo nu gandeste din punct de vedere principial!
        Tolo, de data asta, nu gandeste!

        Iar TVAul nu afecteaza vanzarile. Cererea si oferta in acest domeniu este inelastica. Cresterea TVA de la 19 la 24% nu a scazut vanzarile!

        De cand dracu' e TVA-ul un beneficiu? Indiferent ca e mai mare sau mai mic...

        Da asta se-ntampla cand "sportivii" se apuca de finante-fiscalitate...

        Daca ar fi cunoscut mecanismul ar fi inteles ca nu e nicio chiftea la mijloc.
        Scaderea de TVA ar putea - cel mult - ieftini painea, desi ma indoiesc (asta pentru tolontani).

        Pentru ceilalti: scaderea TVAului tinteste in scaderea "atractivitatii" evazioniste. Daca acceptam ca 70% din paine este nefiscalizata, inseamna ca pentru 7 paini din 10 TVA-ul este incasat de la mine, cumparatorul, si bagat in buzunar de producator&comerciant. La 9% (desi ar fi trebuit 5% sau chiar 0 la paine), riscul ramane acelasi dar "beneficiul" evazionistilor e prea mare ca sa mai riste.

        Daca ar fi dupa mine, as reduce TVA la o (zero) la paine si as lasa TVA 24% la faina (si la graul de panificatie). Ca sa-si recupereze TVAul deductibil, industria painii ar juca mai mult decat "cu mainile curate" !!!

        Prin ce beneficiaza Felix de reducerea TVAului?
        Printr-un mediu concurential mai putin viciat/perturbat.
        Ceea ce va doresc si voua!

        PS: Astept momentul in care orice politician roman (Basescu, Antonescu, Ponta, Felix etc) va putea fi contestat ca a promovat si implementat o lege beton a sanatatii sau invatamantului pentru ca are interese (fiu/fiica/nepot/nepoata etc) iar de respectiva lege beneficiaza toti romanii.

        So, Tolo, daca te dai cocos, de ce nu scrii de "afacerile" lu nen'tu Felix cu care are probleme prin justitie? Scrii aberatii care nu-i pot fi imputate ca sa pozezi in "ziarist" sau ca sa-ti mareasca leafa?
    • -4 (4 voturi)    
      cam da ... (Miercuri, 3 aprilie 2013, 12:18)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

      adica nu toate fabricile de paine beneficiaza ?
      sau toate sunt ale lui voiculescu ?
    • -4 (4 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 3 aprilie 2013, 12:19)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

      pe acelasi principiu, cei care au marit pensiile ar trebui sa fie trasi la raspundere pentru ca au parintii pensionari!

      iar cei care vor sa construiasca autostrazi ar trebui sa fie acuzati pentru faptulca au masini!

      doar asa informativ...cati membri PDL au fabrici de paine?
    • +2 (2 voturi)    
      pai diferenta de 15% intra in buzunarul patronului (Miercuri, 3 aprilie 2013, 13:14)

      sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

      ca doar pretul nu o sa scada.Asta in varianta in care firma era cinstita si platea TVA-ul pana acum. Oricum 15% din incasari bani albiti nu e de ici de colo.
    • 0 (0 voturi)    
      conflict de interese (Miercuri, 3 aprilie 2013, 13:15)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

      Asta iti scapa...
  • +5 (5 voturi)    
    Iti explic eu un pic (Miercuri, 3 aprilie 2013, 12:19)

    spysoby [utilizator]

    Te astepti sa scada pretul daca scade tva?Nu scade nimic deci acesta masura ajuta fabricile de piine .Deci si pe Voiculescu ;da si nu numai pe el.
  • +1 (1 vot)    
    Mare lucru! (Miercuri, 3 aprilie 2013, 13:04)

    closer [utilizator]

    Este un ajutor direct pentru Voiculescu si nu numai pentru el!
    Incet , incet, trebuie sa isi recupereze sponsorii alegerilor banii cheltuiti de pe toate sursele posibile .
    Este criza , oamenii nu au bani, bugetul la fel, dar se reduc taxele colectate de la producatori.
    Bravo!
    Impozitele cerute populatiei au crescut !
    Inseamna ca alegatorii au bani!
    Daca voia sa se dea "rotund" , ar fi fost mai indicata micsorarea unilaterala a pretului .
    Asa beneficiaza doar de reducere din partea statului.
    Inlesnirea este mai convenabila producatorilor .
  • 0 (4 voturi)    
    Nea Tolontane (Miercuri, 3 aprilie 2013, 13:37)

    xrogo [utilizator]

    esti cam tolomac daca crezi ca masura se aplica numai la fabrica lui Voiculescu!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Una peste alta (Miercuri, 3 aprilie 2013, 16:10)

    Doru_T [utilizator]

    Ce se intampla daca avea Felix fabrica de lapte? Sau benzinarii? Spune-mi un om de afaceri care se satura si spune "stop" cresterii avutiei lui (cand simte ca devine o forta disproportionata pentru o societate democratica).
  • 0 (0 voturi)    
    Catalin Tolontan (Joi, 4 aprilie 2013, 11:13)

    Radu Pandele [utilizator]

    Cred ca ce a vrut sa spuna Catalin e ca pentru interese personale, Voiculescu e in stare sa ravaseasca tot sistemul. E o paralela fina.
    La fel cum pentru a scapa de lege pentru smecheriile comise a facut din justie un circ total, in acelasi fel ar fi in stare sa riste incasarile bugetare pentru a-si favoriza o banala fabrica de paine.
    Practic in multe cazuri tara joaca asa cum canta Voiculescu.
  • 0 (0 voturi)    
    mananca si el o paine. tolontan (Joi, 4 aprilie 2013, 20:16)

    acimpoieru [utilizator]

    Bufonul poate uneori sa spuna adevaruri fara a risca sa i se taie capul. O sa poata acum sa loveasca mai credibil in dusmanii stapanului.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by