Remus Pricopie, propus la Educatie, Mihnea Costoiu - Cercetare si Nicolae Banicioiu - Sport si Tineret - au fost avizati favorabil in Parlament

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 21 decembrie 2012, 13:02 Actualitate | Politic


Comisiile de specialitate din Parlament i-au avizat astazi favorabil pe Remus Pricopie - propus pentru functia de ministru al Educatiei, Mihnea Costoiu - propus pentru functia de ministru delegat al Cercetarii si Invatamantului Superior si pe Nicolae Banicioiu - propus pentru functia de ministru al Tineretului si Sportului. Cei trei au fost audiati in cadrul Comisiilor de specialitate din Parlament.

"Exista o lege a educatiei adoptata anul trecut, exista si un alt proiect de lege in Parlament si trebuie sa vedem care sunt directiile pe anii urmatori, pentru ca trebuie sa trecem la planificarea strategica pe 2013-2020", a declarat Pricopie.

In cadrul comisiei, Remus Pricopie a primit 23 de voturi "pentru", 5 abtineri si 1 vot "impotriva". Mihnea Costoiu a primit 24 de voturi "pentru", 5 abtineri si 1 vot "impotriva", iar Nicolae Banicioiu a primit 24 de voturi "pentru", 4 abtineri si 2 "impotriva". 

Remus Pricopie
Foto: Agerpres
Cele mai importante declaratii ale lui Remus Pricopie:
  • Principiul legat de dialog social - cred ca Ministerul Educatiei este cea mai mare structura din orice tara, pentru ca sunt implicate multe persoane in acest sector, si cred ca dialogul cu toate categoriile de public este extrem de important
  • Politicile publice fundamentate transparent - cred ca atunci cand adoptam masuri este in interesul tuturor sa se consulte cu partenerii si specialistii, sa existe dialog pe fundamentarea stiintifica a politicilor
  • In cazul in care voi fi nominalizat ministru, voi prelua mandatul la sfarsitul lunii decembrie, cand trebuie sa stabilesc ce fac in lunile care urmeaza
  • Sunt elemente importante precum situatia anului scolar si universitar, cifra de scolarizare, bugetul, planificarile
  • Clarificarile legislative sunt importante, este o problema pe agenda Guvernului si a Parlamentului
  • Exista o lege a educatiei adoptata anul trecut, exista si un alt proiect de lege in Parlament si trebuie sa vedem care sunt directiile pe anii urmatori, pentru ca trebuie sa trecem la planificarea strategica pe 2013-2020.
  • Cred ca sunt multe lucruri facute la Ministerul Educatiei in ultimii ani, sub toate mandatele
  • Trebuie sa avem in vedere consultarea cu BM, CE in ce priveste fondurile structurale, trebuie sa vedem directiile Procesului Bologna
  • Voi incerca sa subliniez cateva dintre directiile de actiune: toate politice Ministerul Educatiei trebuie sa aiba in vedere elevul si studentul pe toate dimensiunile
  • Trebuie sa privim si cazurile speciale, particularitatile, iar Ministerul Educatiei trebuie sa aiba in vedere realizarea unor politici concrete pentru dezvoltarea invatamantului in limba minoritatilor
  • Utilizarea instrumentelor informatice: trebuie sa fie folosite mult mai mult
  • Intarirea capacitatii de analiza a sistemului - trebuie sa existe cercetari constante si Institutul de Stiinte ale Educatiei ar trebui sustinut
  • Cred ca noi suferim la capitolul invatamantului superior, mai ales la tranzitia dintre liceu si facultate
  • Cred ca proiecte de tipul ELI, poate nu de aceeasi dimensiune, ne-ar putea ajuta in viitor
Raluca Turcan,intrebari:
  • Veti retrage titlul de doctor lui Victor Ponta? Cunoastem cu totii atributiile institutiilor privind atribuirea sau retragerea titlului de doctor.
  • Legea Educatiei - in conditiile in care Comisia Europeana a laudat Legean Educatiei Nationale (LEN), cunoasteti ultimele amputari la aceasta lege in baza unei ordonante de urgenta, fara dezbatere publica?
  • As dori sa cunosc pozitia dvs. referitoare la BAC-ul profesional.
Anghel Stanciu, intrebari:
  • Aveti informatii ca prevederea cu 6% pentru educatie va intra in vigoare cu acest buget?
Mihnea Costoiu
Foto: Agerpres
Mihnea Costoiu, propus pentru functia de ministru delegat pentru Invatamant superior si Cercetare, este audiat in Parlament:
  • Multi dintre dvs veniti din universitati si stiti ca productia stiintifica vine in mare parte din universitati
  • Apropiind cercetarea de universitati este o sansa de a creste performanta acestor doua directii
  • Aceasta apropiere poate duce la o incercare de a transfera productia stiintifica teoretica catre institutele de cercetare
  • Autonomia universitara trebuie sa fie intarita, concomitent cu intarirea responsabilitatii publice
  • Ne dorim dezvoltarea de parteneriate intre institute si universitati
  • Incurajarea centrelor de performanta este o prioritate in conditiile in care in Romania exista multe zone, nu neaparat Bucurestiul, centre de performanta foarte dezvoltate care trebuie sprijinite pentru a putea sa intram cu ele in zona cea mai inalta din acest punct de vedere in UE
  • Marile proiecte pot sa aduca o plus valoare importanta in universitatile romanesti si in cercetare
  • As sublinia preocuparea noastra pentru zona de practica. Invatamantul superior sufera din acest punct de vedere
  • Un proiect national care sa integreze mai multe proiecte existente cred ca este necesar
  • Polii de excelenta in cercetare - agricultura si medicina, aici dorim sa insistam, si pe tehnologiile informatice
  • Un lucru pe care ni-l dorim intarit este derularea proiectelor de formare continua in universitati
  • Cercetarea - ne dorim incurajarea institutelor performante, coagularea eforturilor noastre, impreuna cu Ministerul Agriculturii, pentru sprijinirea statiunilor si institutelor de cercetare prin politici transversale
  • Ne dorim politici fiscale incurajatoare pentru institutele de cercetare
  • Necesitatea in zona cercetarii de dezvoltare de proiecte finantate prin fonduri europene
  • Proiectul ELI e in desfasurare din punct de vedere al procedurilor de achizitie si nu are nicio suma diminuata, are sumele necesare derularii in 2012. Este cel mai important proiect de cercetare al Romaniei
  • Suntem extrem de interesati si conlucrarea cu dl Zamfir este extrem de buna
Alin Petrache, intrebari:
- aveti in vedere desfiintarea universitatilor publice?

Pentru Andea:
- care este stadiul elaborarii cadrului national al calificarilor?
- cum apreciati ca se poate respecta si exercita autonomia universitara? De exemplu ma refer la ce s-a intamplat la Universitatea Bucuresti, cu acele acuze de plagiat care au fost luate in discutie si care nu erau de competenta senatului, asta reprezinta un exces.

Ecaterina Andronescu:
- CNATDCU a revizuit criteriile si sper ca tinerii vor avea mai multe sanse

Alte intrebari:
- ce procent va fi alocat pentru cercetare si cat pentru invatamantul superior?
- cum va ganditi ca am putea sa-i tinem pe tinerii cercetatori si profesori in invatamant, cand legea impune niste restrictii majore?
- aveti in vedere atragerea cercetatorilor romani stabilit in strainatate in invatamantul romanesc? LEN are anumite facilitati pe aceasta directie.

Nicolae Banicioiu
Foto: Agerpres
Nicolae Banicioiu, propus pentru functia de ministrul al Sportului si Tineretului, este audiat in Parlament:
  • Am terminat in 2004 Facultatea de Medicina Dentara la Carol Davila, am fost membru al acestei comisii intr-o perioada destul de interesanta
  • Am fost implicat in activitatea structurilor de tineret inca de pe vremea studentiei, am fost presedinte al societatii studentilor medicinisti
  • Stiu ca este un minister nou creat pe structura ANST si pozitia politica se bazeaza pe consultarea cu mediul beneficiar al deciziilor politice, din punctul meu de vedere
  • In domeniul Tineretului, in zilele urmatoare dupa desemnare sper ca vom incepe creionarea unei strategii pentru tineret
  • Tin la colaborarea cu ONG-urile si structurile asociative de tineret
  • Obiectivul principal pe care mi-l asum este imbunatatirea participarii tinerilor la luarea deciziilor care ii afecteaza, prin stimularea cooperarii intre institutii si ONG-uri si ne propunem dezvoltarea dialogului intercultural
  • Programe transversale: cele trei ministere vor colabora si in privinta dezvoltarii de programe de tipul "A doua sansa" pentru cei care au abandonat scoala
  • Imi doresc un program national de tabere tematice si ne indreptam catre tinerii din mediul rural, cea mai afectata categorie in ce priveste mersul la scoala
  • Problema principala este crearea de locuri de munca, eu voi propune crearea de facilitati pentru tinerii intreprinzatori
  • Tinerii din zonele defavorizate si cei din afara granitelor - voi sustine sa mergem pana la conditionarea participarii companiilor la lucrarile publice de existenta a 10% angajati tineri
  • Nu mai insist pe deficiente in ce priveste Sportul. Statul a facut mai putin pentru sport
  • Incercam sa gasim solutii de finantare, dar o prioritate a mandatului meu e de a convinge structurile guvernamentale sa ma ajute sa promovez sportul de masa
  • In 2012 Institutul Parhon ne-a dat o statistica ingrijoratoare: suntem pe locul 3 la obezitate in Europa si avem cea mai mare rata de obezitate infantila din Europa
  • Intarirea statutului orelor de educatie fizica in scoli, ma gandesc si la cluburile sportive scolare care au fost lasate uitarii
  • Sportul de performanta si imbunatatirea conditiilor pentru loturile nationale si olimpice: au fost foarte slab finantate
  • Am invatat din greselile trecutului si orice decizie politica ar trebui luata prin consultarea cu beneficiari, de aceea imi propun constituirea unui consiliu consultativ al marilor sporturi
Remus Pricopie:
  • Depolitizarea invatamantului: cred ca trebuie sa fie pe agenda Ministerului. Nu fac parte din niciun partid politic. Legat de organizarea ministerului, propunerea premierului este de a avea un minister al educatiei si un ministru delegat care sa se concentreze pe invatamant superior si cercetare e foarte buna, pentru ca acest domeniu ar trebui mai bine evidentiat
  • Nu cred ca e momentul unei rupturi in doua ministere, dar cred ca Ministerul Educatiei va functiona foarte bine
  • A mai existat un astfel de sistem in 2001
  • Nu ministrul trebuie sa decida vizavi de legislatie, sunt mult mai multi actori si  in primul rand Parlamentul - raspunsul trebuie sa il avem in urma dezbaterilor publice si Parlamentul e suveran sa decida
  • Da, voi fi aici de fiecare data cand veti solicita, conform agendelor celor doua institutii
  • Nu cred ca este discutabil acest subiect, legislatia trebuie respectata si aplicata - referitor la plagiat
  • Nu imi aduc aminte ca vreun ministru sa nu se fi batut pentru salarii, sper sa am mai mult succes eu si colegul meu Mihnea
  • Descentralizarea - trebuie sa aplicam masurile necesare, pentru ca eu cred ca decizia trebuie sa fie apropiata de comunitati
  • Piata muncii: voi sustine infiintarea unei agentii, cu analize foarte serioase privind finantarea acesteia
  • 100 de euro naveta: raspunsul final il vom avea la nivel de guvern
  • Fondurile structurale: eu vad deja dezghetul, vad la SNSPA ca am primit deja decontari si Guvernul a anuntat in ianuarie o noua serie de decontari
  • Evaluarea universitatilor: va raspunde domnul Costoiu
  • Invatamantul rural e una dintre temele pe care le-am cercetat.
Ecaterina Andronescu:
- dupa ce se incheie bugetul, as vrea sa veniti toti trei si sa prezentati ce ati vrea sa faceti pe termen scurt si lung.

Mihnea Costoiu:
  • Desfiintarea universitatilor publice: cred ca va referiti la universitatile mici, desfiintarea in niciun caz
  • Problema cea mai importanta este accesul tinerilor si mentinerea stachetei acestui sistem
  • Credem ca trebuie sa ne aplecam asupra problemei - si la Suceava, si la Ploiesti avem probleme, nivelul salarial e foarte mic, dar si atractivitatea este mica
  • In plus, experienta pe care eu am avut-o la Politehnica imi permite sa spun ca am reusit sa atargem tinerii cu ajutorul proiectelor europene
  • Clasificarea: e un subiect extrem de discutat. Cred in necesitatea unei asemenea clasificari. LEN a statuat acest lucru si sustin aceasta necesitate. Credem ca trebuie refacut modul in care s-a facut aceasta clasificare, poate nu a fost timp, dar trebuie spus ca in Romania clasificarea s-a facut pe un singur criteriu - cercetarea. Comisia Europeana a lansat zilele trecute un apel catre universitati de a se inscrie intr-un nou proces de clasificare. Credem ca pe acest model sau pe unul pe care il imbratiseaza si Comisia ar trebui sa mergem
  • Cred cu tarie in autonomia universitara dublata de responsabilitate
Nicolae Banicioiu:
  • Sper sa fiu un ministru al surprizelor placute
  • Vom introduce legea voluntariatului cu care am sa vin in fata dumneavoastra






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















2437 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Liviu Marian Pop ? nimic? (Vineri, 21 decembrie 2012, 15:13)

    I_made_a_bubu [utilizator]

    Nu pot sa imi dau seama de ce nu l-au propus pentru Ministru al Educatiei pe Liviu Marian Pop, dupa parerea mea acela fiind singurul care propunea un program de guvernare viabil pentru Ministerul Educatiei.

    Parea un om care ar fi putut sfinti locul.
    • +1 (1 vot)    
      Vezi să nu! (Vineri, 21 decembrie 2012, 18:11)

      Geos Costan [utilizator] i-a raspuns lui I_made_a_bubu

      Liviu Pop a reintrodus cotizaţiile obligatorii la sindicate, l-a protejat pe Ponta în cazul plagiatului fără un motiv bine întemeiat (doar că e PSD-ist) şi e semidoct. Aşa că l-ar fi sfinţit... aşa cum sfinţeşte popa locul de veci...
  • 0 (0 voturi)    
    Nedumerire (Vineri, 21 decembrie 2012, 22:13)

    EllySt [utilizator]

    Ca simplu cetatean nu pot sa nu imi exprim mirarea pentru alegerea d-lui Remus Pricopie in functia de ministru al educatiei.
    In mintea mea, un ministru al educatiei trebuie sa fie o persoana care depaseste cu mult media la nivel national din punct de vedere intelectual, profesional si moral. In acest minister exista o concentrare mai mare (comparativ cu alte ministere) a elitei intelectuale a acestei tari si atunci este de presupus ca si ministrul ar trebui sa se ridice la un anumit nivel.

    La d-l Remus Pricopie, daca enumeri diplomele/certificatele pare OK, dar daca te uiti la detalii ceva nu se leaga. Desigur ca lecturarea CV-ului d-lui Pricopie m-a dus cu gandul la CV-urile domnilor Ponta si Sova si la lupta acestora cu masteratele din CV-uri.

    D-l Pricopie a inceput prima facultate la ...27 de ani - 1997-2001 (SNSPA), a facut doctoratul in ...2 ani (2004/2005), a devenit decan la SNSPA tot in... 2005. A urmat cursuri postuniversitare (intre... 1996-2000), adica inainte de termina o facultate si a urmat o a doua facultate (chimie) intre 2000-2005 - alegerea nu pare logica pentru ca nu pare ca a avut nici o activitate in domeniul chimiei.

    Daca ne mai uitam si la activitatea profesionala lucrurile par si mai neclare. A fost director de comunicare in MEN (01-05.2001) sau expert (1998-2001) in acelasi minister inainte de a absolvi prima facultate. Intre 2001-2003 era (simultan) consilier la Ministerul Educatiei, lector la SNSPA si student la chimie. Este posibil asa ceva? Daca privim cu atentie toate aceste lucruri, majoritatea s-au intamplat in timpul cat d-na Andronescu era ministru. Mai trebuie sa ne miram de numirea d-lui Remus Pricopie? Se pare ca nu.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by