VIDEO Traian Basescu ironizeaza anuntul lui Victor Ponta ca Romania va utiliza dreptul de veto la Bruxelles: Toti sefii de stat s-au bagat sub birouri, sunt in alerta / Nu poti sa mergi in halul acesta la Bruxelles

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:46 Actualitate | Politic

Presedintele Traian Basescu a parut sa nu stie ca premierul Victor Ponta este autorul declaratiei potrivit careia Romania isi va folosi dreptul de veto daca nu va fi de acord cu bugetul Uniunii Europene pentru 2014 - 2020, calificand ulterior afirmatia drept "o greseala".

Traian Basescu, care va participa la consiliul european de la Bruxelles, a fost intrebat vineri de ziaristi, la Palatul Cotroceni, cum comenteaza declaratia potrivit careia Romania si-ar putea folosi dreptul de veto la negocieri, daca nu obtine un buget favorabil.

Initial, presedintele a intrebat cine a facut declaratia, daca a fost vorba de un purtator de cuvant. O ziarista i-a precizat ca este Victor Ponta, la care Traian Basescu a reactionat: "A...".

"De la anuntul de ieri facut public - cine a fost, purtatorul de cuvant? - toate statele contributoare, sefii lor de stat s-au bagat sub birouri. Sunt intr-o alerta ca Romania pune veto. Cred ca sesizati ironia. Nu poti sa mergi in halul acesta la Bruxelles. Si eu sunt pregatit sa utilizez dreptul de veto, daca se incalca Tratatul", a explicat seful statului.

El a precizat ca astfel de declaratii facute inaintea consiliului nu fac decat sa slabeasca pozitia tarii: "Eu inainte de consilii niciodata nu am facut declaratii de pozitie, e cea mai mare greseala sa faca anticipat declaratii de pozitie pentru ca se duce dezarmat. Poti prezenta ce se va discuta, dar a te duce in pielea goala e o naivitate. Probabil, mergea in CAER, dar nu in UE".

Traian Basescu a subliniat ca, de opt ani de cand participa la astfel de reuniuni, nu a vazut "niciun stat facand un veto in Consiliul European atunci cand nu s-a incalcat Tratatul": "Misiunea liderilor europeni e sa stea acolo pana gasesc solutii. Am participat la negocierea bugetului 2007 - 2013, a durat trei zile si doua nopti, in care pana la urma Romania a obtinut un buget pe care nu reuseste sa-l cheltuiasca. Nu te poti duce la donatori si sa spui 'dna Merkel, daca nu-mi dai atat, eu iti trantesc un veto de nici nu mai pleci de la Berlin'. E ridicol. Veto-ul se utilizeaza, si eu sunt un adept al utilizarii lui, in situatia in care se incalca Tratatul".

El a sustinut ca procesul de negociere in Consiliul European este mai "fin" decat mecanismul unui ceasornic, "dar nimeni nu tipa, nu da cu pumnii in masa, ca noi punem veto de la intrarea pe usa".

"E exclus. Aici trebuie sa ai argumente. (...) Va asigur ca pana miercuri va mai aparea cel putin inca un proiect, s-a facut turul statelor, s-au vazut puncte de vedere, nimeni nu are bani cati ar vrea si inca nu s-au rezolvat problemele cu donatorii. Cand se inchide subiectul cu donatorii se trece la subiectul doi, cum ii repartizam, pe ce criterii", a continuat seful statului.

Traian Basescu a notat ca acest proces de negociere este "un mecanism politic" si nu o "decizie economica".

"Nimeni nu poate tipa cu anticipatie, e nepoliticos. Dreptul de veto trebuie introdus de o tara cand se incalca tratatul de aderare sau cand i se aplica alte criterii decat altor state", a mai spus Basescu.

Intrebat concret daca se simte dezarmat in urma acestei discutii depre veto, Traian Basescu a raspuns: "Nu, pentru ca sunt mai inteligent decat ce s-a propus, sunt mai bine pregatit".

Traian Basescu a fost intrebat ulterior si daca se va intalni cu Victor Ponta la Bruxelles (unde premierul se va afla, la randul sau, saptamana viitoare, pentru a participa la o intalnire cu presedintele francez Francois Hollande si cu prim-ministrii socialisti), presedintele raspunzand ca oricand poate sa dea o cafea la hotelul la care va fi cazat.

"Oricand pot sa beau o cafea la hotelul in care sunt cazat, in oras, mai ales ca in pregatire, avand in vedere ca incepe joi (Consiliul European, n.r.), intentionez sa ajung de miercuri, exact pentru a intra mai bine in atmosfera si pentru a mai discuta, pe la Comisie, pe ici, pe acolo", a spus Basescu.

























Material sustinut de LIDL

FOTO Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Salate de paste

Pastele integrale sunt cea mai buna alegere in materie de paste, daca doresti un pranz satios si totodata nutritiv: sunt bogate in fibre care stimuleaza sistemul digestiv si micsoreaza nivelul colesterolului rau din sange, contin vitamine, minerale si nutrienti esentiali pentru o stare generala buna de sanatate, sunt indicate pentru persoanele care sunt atente la silueta si isi doresc un mai bun control al greutatii, contin antioxidanti si enzime. In combinatie cu sosul de vinete, salata de paste este un pranz excelent, pe care il puteti lua cu voi la birou!​



7740 vizualizari

  • +38 (56 voturi)    
    Dumnezeule, ce diferenta imensa!!! (Vineri, 16 noiembrie 2012, 19:10)

    Ion B [utilizator]

    Cum intre cine?
    Intre "marinar" si "copy & paste".
    De la cer la pamant.
    Si cand te gandesti ca ponta vrea sa reprezinte ROMANIA!?!
    • -33 (45 voturi)    
      doamne, sunteti platiti! (Vineri, 16 noiembrie 2012, 19:29)

      malureanu [utilizator] i-a raspuns lui Ion B

      cum sa compari un semidoct cu un intelectual...chiar daca pe modelul dambovitean! ca va fac astia, va introduc ceva in vena?
      • +24 (32 voturi)    
        hohohoho (Vineri, 16 noiembrie 2012, 19:58)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

        a venit mos craciun mai devreme si ne-a adus postaci cu sacul.

        malurene de unde aparusi?
        eu nu as compara pe nimeni cu ponta, e prea penibil...
      • +32 (36 voturi)    
        Ponta intelectual???? (Vineri, 16 noiembrie 2012, 20:05)

        emigrant [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

        Nu inteleg cine e intelectualul ..Ponta? Ponta e un impostor plagiator care nu se pricepe la nimic minte de ingheata apele si mai e si arogant cit cuprinde. Sint de acord ca trebuie sa fii drogat sa nu vezi asta. Romanii sint drogati de ura aruncata pe toate canalele de mass media.
      • +25 (31 voturi)    
        Care intelectual? (Vineri, 16 noiembrie 2012, 20:17)

        Mari.an [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

        Un intelectual "model dambovitean" nu e un intelectual. E doar cel mai smecher dintre smecheri la el in cartier.

        Semidoctul de care vorbesti pare sa vorbeasca destul de clar si destul de la obiect.

        In plus, pare sa propuna si ceva constructiv, si chiar arata cu degetul in toate directiile politice.
      • +27 (31 voturi)    
        Cum?? (Vineri, 16 noiembrie 2012, 20:20)

        Preventiv [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

        L-a facut cineva pe Ponta semidoct??? Nu pot sa cred....
      • +25 (29 voturi)    
        Din putul gandirii categoria (Vineri, 16 noiembrie 2012, 20:25)

        Clop [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

        "Ia o frunza de brusture si trage apa in fundul curtii".

        "malurene", ce vrei sa spui exact?! Vrei doar sa spui ca ochelarii lui Ponta si costumele de cioclu, ii dau, eventual, "morga necesara", eu asta banuiesc...

        Cat despre bagatul in vene/la hantene... asta e fix pentru semidoctii care-si fac veacul acolo cam seara de seara.

        Altfel, Ponta, dupa scandalul copy-paste, nu poate reprezenta nimic, daramite o tara!
        • 0 (0 voturi)    
          avertisment ptr romani (Duminică, 18 noiembrie 2012, 16:51)

          tasse [utilizator] i-a raspuns lui Clop

          Oare ce fel de romani sunt cei care se fac ca nu vad ca in ultimii patru ani mafia (ciuma) portocalie a adus aceasta tzara la sapa de lemn ??!! Nu pot sustzine ca V.Ponta este, sau poate fi, o somitate sau un exemplu de sfintzenie dar nu se poate face o comparatzie intre marinarul-dictator si actualul premier in ceea ce priveste calitatea de OM si de ROMAN. Discursul piratului, la ultima conf de presa, a fost exact modelul unui consumator de bodega la taclale cu Gigi Becali, acesta este nivelul de cultura si exprimare a actualului guvernator de Romania. Ca presedintele acestei tzari nu mai este pentru cel putzin jumatate din populatzia Romaniei.
      • +9 (11 voturi)    
        Cred ca ii supraapreciezi.... (Vineri, 16 noiembrie 2012, 22:27)

        CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

        Intelectual e un pic prea mult pentru Base, semidosct e mult prea mult pentru tonta! Poate vrei sa reconsideri?
      • 0 (0 voturi)    
        Nu am urmarit comentariile - scuze ca raspund asa (Marţi, 20 noiembrie 2012, 19:55)

        Ion B [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

        O fac pentru ca as vrea sa incerc sa lamuresc niste lucruri:
        - Nu mai locuiesc in Romania de aproape 20 de ani. NU ma plateste nimeni, nu-ti face probleme! Muncesc cinstit si scriu si eu sa-mi ard naduful. Imi iau zilnic portia de suparare citind ziarele romanesti ca sa aflu ce se mai intampla in tara in care m-am nascut. Masochist! Probabil ca sunt, da' nu pot sa las o zi fara sa citesc ce se intampla acolo.
        - Chemand numele Domnului sa-ti arati mirarea si neincrederea ma face sa inteleg ca esti sincer cand iti pui intrebarile astea. Si atunci, cum doi oameni de buna credinta sa vada un lucru "absolut gri" asa de alb sau asa de negru?
        - Eu mi-am zi mai de mult: nu mai esti in Romania, cauta-ti niste repere, gaseste niste oameni in care sa ai incredere, pe care sa-i respecti.
        Cauta sa privesti prin ochii lor, cauta sa intelegi argumentele si contra-argumentele lor...
        Asa am ajuns sa am incredere in Basescu nu pentru ce a fost (In mod cert a fost si el secu' - n'ar fi putut sa fie comandantul de nava care a fost) ci pentru ceea ce incearca sa fie si sa faca.
        Raspunde sincer:
        Incepe sa functioneze justitia aia sau nu? Parca da, dupa numarul de hoti care incep sa intre in inchisori in comparatie cu NUP-urile cu care ne-am obisnuit de atatia ani.
        Exista cu adevarat o libertate a presei sau nu? Sigur ca este dupa cat de injurat este un presedinte ales in mod democratic.
        Stiu: Constiinta trece prin burta si cu ea goala (burta), suntem mai vulnerabili.
        Doamne ajuta si numai ganduri bune.

        Ion
    • -2 (4 voturi)    
      chiar asa... (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 14:56)

      danbaloiu [utilizator] i-a raspuns lui Ion B

      ;;;e imensa diferenta§
      !
      Dar, in sensul celalalt.
  • -17 (25 voturi)    
    si tu esti nashpa (Vineri, 16 noiembrie 2012, 19:13)

    Locke Lamora [utilizator]

    nashparliule care o arzi semidoct prin zona.
  • -35 (45 voturi)    
    incredibil (Vineri, 16 noiembrie 2012, 19:32)

    malureanu [utilizator]

    acum am vazut mai bine textul! deci el crede ca este mai inteligent, mai bine pregatit! nu se poate! cred ca si-a pierdut complet simtul ratiunii! este mai bine pregatit ca a facut sluj doamnei merkel? nu cred ca a inteles o iota din mecanismele UE! INCREDIBIL!
    • +18 (24 voturi)    
      malurene esti penibil (Vineri, 16 noiembrie 2012, 19:56)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

      nu mai apasa pe plus la comentariile tale.

      sa nu te simti singur in viitor, nu de alta.
    • +21 (25 voturi)    
      Euroscepticii lui peste prajit (Vineri, 16 noiembrie 2012, 20:26)

      emigrant [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

      "A facut sluj D-nei Merckel". Tu esti Crin Antonescu?? La asa popor asa guvernanti..Dvs nu intelegi o iota Dle/D-na.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu sluj... (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 19:29)

      finutza [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

      ... ci ca sa-l citez chiar pe impricinat "s-a facut pres".
  • +21 (21 voturi)    
    ASAAA SUPER BASEEE (Vineri, 16 noiembrie 2012, 20:01)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Croseu de dreapta, perversa de la targu ocna <3
  • +28 (28 voturi)    
    trebuie sa treaca inca 20 de ani... (Vineri, 16 noiembrie 2012, 20:19)

    UnchiuSam [utilizator]

    citesc comentariile simpatizantilor USL si imi vine sa fug din tara, sa-i las cu ai lor la conducere, sa se spele pe cap (si pe creier) cu ei; noi ceilalti, ce vina avem?
    • +11 (11 voturi)    
      ha ha (Vineri, 16 noiembrie 2012, 20:33)

      Eugenca [utilizator] i-a raspuns lui UnchiuSam

      degeaba iti mai vine sa fuci acuma ca nu prea mai ai unde. Spania e in rahat pana la gat, Italia la fel, s-a spart basica si cu Canada ca deja s-au blocat dosarele de emigrare pentru ultimul an.
      Eu mi-am dat seama de mult ca Siviu Brucan a avut perfecta dreptate dar acum se pare ca a gresit, in sensul ca a fost prea optimist cand le-a dat romanilor 20 de ani. Sunt deja 23 de ani de la caderea comunismului (era sa zic revolutie dar m-am oprit la timp) si tot mortaciunea de iliescu si securistul de voiculescu fac jocurile in Romania iar prostii de romani sunt dusi de nas mai rau ca cei din tarile bananiere
  • -27 (29 voturi)    
    Dar cine este (Vineri, 16 noiembrie 2012, 20:29)

    evoque [utilizator]

    merkel asta? Este uniunea europeana o uniune de state independente sau este o uniune de presedinti sub masa lui merkel.
    Mai sa fie, daca ai coloana si pretinzi ca esti inteligent poti sa te antepronunti tocmai pentru a fi cocos in ring si nu gaina. Daca esti gaina si spui ca esti inteligenta tot gaina ramai.
    "Capul plecat sabia nu il taie" - asta da politica externa, asta da reprezentare inteligenta.
    • +10 (10 voturi)    
      Cine este Merkel... (Vineri, 16 noiembrie 2012, 20:38)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Merkel este cine este.. Dar cine este Ponta? Asta nu te intrebi? Consideri ca ce a spus Ponta e normal si ce a spus Basescu este gresit?

      Ponta se da viteaz la latrinele lui TV; cand e sa dea cu ochii de cei de prin UE, minte de ingheata apele, dupa care zice "saru'mana, am inteles". Ponta e viteaz rau, nu avem ce zice. Sau asa il vezi tu prin visele tale.

      Ai imaginatie bogata, sincer.
    • +11 (11 voturi)    
      Ai aparut iar (Vineri, 16 noiembrie 2012, 21:20)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Cu un comentariu din fundul mintii tale... germania e cam la fel ca Rusia. Cand Rusia strange robinetul de gaze toata Europe tremura (la propriu) iar cand Germania nu mai cotizeaza cu banutii stransi la salteluta, toata Europa se duce in cap. A se vedea situatia Europei in momentul de fata si de facut o analiza a cotizatiilor facute de diferitele membre ale UE. Poate atunci vei gandi si tu.
      Si acum revenind la ale noastre. Heliport la Tg. Jiu. A devenit Tg Jiu capitala Olteniei. Inainte era Scornicestiul. Iti dai seama ce nevoie are metropola aia de heliport? E asa de mare ca te ratacesti in ea. E putin mai mica decat parcul care il detine Voiculescu pe langa cashcarabeta aia in care isi traieste si el viata aia amara de i-a lasat-o Dumnezeu pe pamant. 102 km patrati si o populatia cat un cartier mai rasarit al Craiovei. Alo USL... deja ati inceput? Se va transforma Tg Jiu in noul Bacau al Romaniei (a se vedea perioada Nastase si cresterea Bacaului.
    • +9 (9 voturi)    
      Merckel (Vineri, 16 noiembrie 2012, 22:14)

      alexandru_v [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Ea este liderul unui stat donator. Sau Mai pe intelesul dvs: ea da banii si noi vrem cat mai multi. N-ati inteles asta din text? Atunci tb as cititi Mai mult si mai des...
    • +7 (7 voturi)    
      Doamna Angela Merkel (Vineri, 16 noiembrie 2012, 22:22)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      este cancelarul Germanicii, stii tu, tara aia proasta care baga banul gros la bugetul UE ca sa rada "desteptii" ca Pontanocchio ca trebuie sa-i primeasca daca scrie un proiect plagiat, impanat cu achizitii umflate sau cursuri de perfectionat boii din administratie la trasul la jug.

      Independenta teritoriala nu ne-a luat-o nimeni, independenta financiara a vandut-o cam de multisor tovarasul Ilici si cu clica lui.

      Iar la faza cu antepronuntatul veto-ului cocosului, poate il crezi pe CtrlV Pontanocchio egalul domnului David Cameron? Poate cand o fi si Romania satula ca tot arunca bani inspre Germania si Marea Britanie si ei nu vreau sa faca nimic sa ii merite sau, mai rau, nu vreau sa faca nimic cu ei punct. Ai idee cam cat costa o linie de credit ce iti pune la dispozitie sute de milioane de euro iar tu sa-ti permiti luxul sa nu ii folosesti? =))
      • -5 (5 voturi)    
        cati (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 0:21)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

        bani a luat romania cu camata sub boc? asta ai uitat, sau vii cu scuza ca ilici, ca tariceanu, ca mama lui stefan cel mare?!
        De ce sunteti mediocri si nu ganditi cu demnitate, avem dreptul sa spunem ceva atunci la naiba cu germania si hai spunem, momentan ei ne belesc de resurse, ne blocheaza piata si finantarile iar noi trebuie sa luam pozitia ghiocel.
        Asta numiti voi demnitate si respect? In asta consta mandria de a fi roman?
        Este sufiecient ca o singura tara sa aiba demnitate si apoi ai sa vezi cum o sa fie urmata de altele, UE nu este germania cu toti banii nemtilor si in plus vezi ca si romania cotizeaza la bugetul ue dar de primit inapoi, nada.
        • +4 (4 voturi)    
          evoque, (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 1:58)

          ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          nu imi vinde tu mie gogosi cu cat cotizeaza Romania la bugetul UE. Esti mare, vaccinat, da un search pe Google "EU budget" si vezi ce suma pune Romania contributie si ce SUMA primeste dreptul sa foloseasca. Faci diferenta si apoi inghiti in sec.

          Faptul ca in timpul guvernarii Boc s-au incheiat acorduri cu FMI reprezinta un aspect pozitiv, mai ales ca acordurile au fost duse la bun sfarsit. Poti sa cauti si cate acorduri cu FMI a avut Romania, si cate dintre acestea s-au desfasurat fara sincope. Si apoi vino cu niste exemple de reusite din regimurile Iliescu sau Nastase. Sau o sa imi spui ca pe vremea lor nu s-au imprumutat bani? :))

          Nu ne-a obligat nimeni sa luam bani cu imprumut, sa aderam la UE sau la NATO. Puteam sa traim demni si fara toate astea. Dar daca am aderat, trebuie sa respectam regulile, iar daca am imprumutat, trebuie sa platim, chit ca banii au ajuns in buzunarul baronilor. Altadata poate alegem altceva decat hoti la conducerea tarii.

          Din cate inteleg, tu azi imi ceri bani cu imprumut si dai mana cu mine sa perfectam intelegerea, iar maine imi dai cu flit si ma injuri pentru ca iti cer banii inapoi si sa respecti ce ne-am inteles. Decat asa "prieten demn", mai bine ma lipsesc de tine.
        • +2 (2 voturi)    
          Recistigarea demnitatii. (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 6:06)

          emigrant [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          Cum necum am ales niste incapabili sa ne conduca si s-au dovedit si mari hoti. Astia negociaza. Cum sa negocieze hotii astia ceva bun ptr noi cind ei au zero credibilitate?Asta insa romanii sint incapabili sa realizeze. Cind ai incompatibili in Guvern si mai esti si plagiator nimeni nu sta de vorba cu tine... Batalia noastra ar trebui sa fie cum sa facem sa aducem oameni cinstiti si capabili in fata, cum sa promovam meritocratia. Functionarea Justitiei este esentiala. Ce nu intelege mafia e ca Justitia are acum nu numai suportul lui Basescu dar mai ales al institutiilor Europene. Asta e speranta. Numai cu oameni capabili patrioti Romania isi va recupera demnitatea pierduta. Nu cu Ponta, Dragnea sau Antonescu...
          • -3 (3 voturi)    
            Voi (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 16:22)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui emigrant

            sunteti de nedescris.
            Ce naiba are discutia despre demnitate cu ponta antonescu etc.
            Sunteti absolut fixisti. Propaganda asta probasista este josnica. De aproape 8 ani este basescu presedinte, a avut la dispozitie guvern, parlament, referendum pentru schimbarea parlamentului si nu a facut nimic strict din interese de partid.
            Cred ca scriu degeaba pentru ca hotnews are o cenzura bine pusa la punct si tot ce este legat de basescu (contra) nu publica.
            Traiti intr-o mentalitate formata de comunisti in care doar liderul suprem are dreptate. Jenant este putin spus. Romania isi merita soarta.
            Da trebuie gasiti lideri capabili, lideri precum elena basescu, deputatul acesta arestat, etc. Acestia sunt lideri?!
            • +1 (1 vot)    
              evoque, (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 17:10)

              ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui evoque

              tu ai mutat discutia inspre demnitate si inspre cum trebuie sa dam dovada de demnitate batand cu dreptul de veto in masa. Discursul acesta apartine USL, este un discurs izolationist si neconstructiv, cum dealtfel s-a dovedit a fi toata activitatea depusa de USL in aceste luni cat s-a aflat la conducerea tarii: atacul complex la statul de drept, masurile economice cu impact negativ, distrugerea pana si a imaginii culturale a Romaniei prin promovarea unui politruc josnic la conducerea ICR.

              Imi place ca vrei sa dai impresia ca esti impartial/a, dar te deranjeaza enorm parerile celor care il sustin pe Traian Basescu, care s-a certat cu mare parte a conducerii PDL (partid ce nu a avut in cei 8 ani majoritate in Parlament) pe teme de coruptie si justitie, "dictatorul" care, cu toata puterea la dispozitie, nu a fost in stare sa-si impuna punctele de vedere. Pana si "presul" de Boc l-a refuzat cand a fost vorba sa isi dea demisia. Jalnic "dictator". Cred ca nu ai trait niciodata intr-o dictatura adevarata, iti urez sa nu ai ocazia.

              Nu cred ca Hotnews iti cenzureaza comentariile, daca sunt decente. La fel cum nu cred ca Hotnews se autocenzureaza in privinta unor subiecte anti-Basescu. Vino cu exemple concrete, nu cu fumigene.

              Am votat mereu PNL, dar nu voi vota PNL sau orice alianta ce include PNL la alegerile viitoare. L-am votat pe Traian Basescu, si nu pe Adrian Nastase, Mircea Geoana sau Crin Antonescu. Si nu imi pare rau. Ma face asta "basist"? Foarte bine atunci, prefer sa fiu considerat "basist" decat nastasist, geoanist sau antonescianist.
              • -1 (1 vot)    
                usor si atentie la cord (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 22:57)

                evoque [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

                Cu privire la veto, consider ca este absolut normal si demn sa folosesti acest drept din moment ce il ai si asta nu pentru ca spune ponta, asta pentru ca o impune interesul national, iar interesul national este dincolo de basescu si ponta. Sa nu uitam ca tocmai presedintele basescu a uzat de dreptul la veto in momentul in care se discuta aderarea serbiei la ue, iar atunci nu aveam nici un interes direct desi indirect era absolut normal sa sustinem serbia, dar presedintele este cocos exact cand nu trebuie.
                Nu ma deranjeaza parerile celor care il sustin pa basescu, pentru ca este absolut normal sa avem opinii separate, important este ca suma acestor opinii sa fie constructiva, insa atata timp cat se discuta de pe pozitia doar basescu are dreptate sau doar ponta are dreptate nu va rezulta nimic constructiv.
                Basescu nu a fost niciodata certat cu conducerea pdl, te inseli amarnic la acest capitol, Basescu a condus efectiv pdl tot timpul, la fel cum facea si iliescu cu psd. Faptul ca nu a impus rezolvarea unor lucruri care tin de discursul presedintelui cu privire la statul de drept si alte bla, blauri de genul asta este pentru ca nu a vrut, nu pentru ca nu a putut. Basescu "a cedat" tocmai din cauza intereselor personale si de grup, iar acest lucru il aduce azi in punctul in care credibilitatea lui politica este aproape de zero.
                La aproape 50 de ani am prins destul din dictatura lui ceausescu, asa ca .....
                Cenzura hotnews exista si nu doar pentru trivialitati, pentru ca eu personal am raspuns trivial in momentul in care am primit replici de asemenea natura. Culmea este ca replicile altora care fac parte din grupul postacilor pro basescu sau pro-pdl sunt publicate fara probleme de moralitate, insa in momentul cand ai o replica mai "dura", fara injurii, la adresa presedintelui sau pdl nu mai esti publicat sau esti blocat de la orice comentariu pe anumite perioade de timp. Cum se cheama toate acestea? Cenzura.
                Pentru ce am dorit sa scapam de comunism? unul dintre motive era
  • -8 (8 voturi)    
    contre... (Vineri, 16 noiembrie 2012, 21:57)

    b0g [utilizator]

    Ei nu stia, vreajeala ... Doi... la precedentele negocieri Base a dat cu sumsemnatu de parca era el la banca si isi semna un tratat fiscal pentru anii cand nu o sa mai fie el la presedinte, doar asa ca sa lase ceva la urmasi. Deci fixam deficitul in constitutie si taiam in carne vie dupa aia (ca pe vremea lu nea Nicu) ...bun asa ce veto si drepturi dati-ne austeritate ..unde semnam ca suntem primii care vrem. Acum nu e despre tratat ...e despre ciolan ...hai cel mai mic ca si asa nu cheltuim fonduri UE pentru ca suntem destul de dezvoltati, poate chiar adoptam si euro in 2-3 ani...
    • -1 (5 voturi)    
      Mai b0g ce stii tu? (Vineri, 16 noiembrie 2012, 23:34)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui b0g

      Pe vremea lui nea Nicu, tarisoara asta era respectata. tarisoara asta avea o industrie aeronautica proprie (nu mai exista dupa ce a venit Iliescu, ca vorba aia ce ii trebe lui comunistii de la Moscova? Face el noul comunism in Romania). Pe vremea lui nea Nicu, tarisoara asta exporta numai pantofi in cifra mai mare decat cifra totala de exporturi de acum (si exporta la pret de dumping). Pe vremea aia nea Nicu era primit unde Pontanochio si handicapatul cu care se tine de mana (oare?) nici macar in cele mai frumoase vise nu indraznesc sa viseze (Londra, Paris, Beijing, etc). Si culmea erau primiti la cel mai inalt nivel. Pontanochio la Bruxelles a fost confundat cu un usier... cand a intins mana ceilalti au crezut ca cere si el un tips. In vremea aia Romania (cu ajutor evident) a trimis un om in spatiu. In vremea aia Romania era un mare exportator de arme (in lumea a III-a, dar exportam). Aveam o industrie militara relativ bine dezvoltata si cam tot ce am primit de la rusi, am primit si dreptul de a produce sub licenta (TR-85, TR-85M, MLI, etc). Dupa Lovitura de Stat din 1989 si asasinarea presedintelui Ceausescu, Iliescu a distrus tot. CUG Iasi care era singurul producator de tevi agabaritice din SE Europei a devenit o umbra palida a ce a fost candva. Uzina Metalurgica Iasi nu mai spun nimc. Nicolina Iasi, Tesatura Iasi, Tractorul Brasov, IMGB, ARO campulung Muscel. Fabrica de hartie Letea (singura fabrica de hartie din tara). Combinatuil de Aluminiu Slatina, Combinatele de la Galati si Resita, si lista poate continua la infinit. Cate din toate acestea mai exista acum? Sau cele care mai exista cat mai sunt in posesia statului? Cate din privatizarile efectuate, au fost facute corect? Fara spagi uriase pentru a inchide ochii la toate devalizarile uriase care s-au facut? Asa ca taci din gura.
      In final il voi cita pe fiul lui Nicolae Ceausescu: " Ce a facut tata in 25 de ani voi nu veti reusi sa varuiti in 50"
      Q.E.D.
      • +6 (6 voturi)    
        Nu e chiar așa... (1) (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 4:56)

        Clerval [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

        ...în sensul că Ceaușescu a făcut „industria” cu aproximativ 10 miliarde de dolari împrumutați de la Banca Mondială dar au fost atât de incompetenți și ce au făcut a fost nesustenabil încât în 1980 România a dat faliment, nu a mai putut plăti. Umilința îndurată de la BM și FMI l-a făcut să plătească cu ORICE preț datoria. Adică în 9 ani de rații la produsele de bază, cozi imense la orice altceva, întrerupere a curentului electric de câteva ori pe zi și lipsa căldurii și a apei calde în apartamente iarna. Practic, nici în perioada războiului (și în nici o altă perioadă) românii nu au trăit privațiuni mai mari.
        IMPORTANT - Nimeni nu i-a întrebat pe români (1) dacă vor să fie conduși tot de cei care i-au dus la faliment și (2) dacă sunt de acord cu planul de a plăti datoriile cu măsurile acelea draconice pe seama populației.
        Într-o notă subiectivă (tot ce e mai sus sunt fapte verificabile) este credința mea că în perioada aceasta de 9 ani lupta animalică pentru a face rost de câte ceva a desfigurat orice urmă de decență și bun simț din „țărișoara asta”. Toată lumea a început să fure orice se putea fura de la serviciu (cu leit motivul „ce-ți pasă, bă, fur de la tine?”), buna creștere și bunul simț s-au dus treptat (cam la valoarea la care a ajuns acum...) pentru că e cam greu să stai ore întregi la o coadă imensă unde atunci când vine camionul cu carne nu ajunge la toată lumea. Trebuie să-i descrii lui bOg și îmbrâncelile care urmau, țipetele, țiganii, cum cei mai slabi erau dați la o parte de cei puternici, ar înțelege cum s-a ajuns ca în România orice să fie power game și scuipat și raporturi de forță. Trebuie să-i descrii și Jocul cunoștințelor, pilelor și relațiilor, ca să înțeleagă și bOg de ce suntem atât de înclinați către mâncătorie și intrigă, delațiune, plagiat și aranjamente. Se poate continua, dar îmi face rău...
        Acum, înapoi la fapte. Industria aeronautică... ce exemplu de bani împrumutați cheltuiți aiurea! Licența pentru BAC 1-11 și motorul RR Spey, deja
        • -2 (2 voturi)    
          sugestii (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 10:01)

          liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui Clerval

          Imi permit sa-ti sugerez o lectura interesanta - Naomi Klein - Doctrina Socului. Si nu sunt comunist, dimpotriva. Dar de la liberalismul economic la neo-liberalismul aplicat si in Romania din 89 incoace, ar cam fi niste mari diferente.
          Si daca ai timp si de " Confesiunile unui asasin economic"de John Perkins ar fi excelent :).
          La nivel intern, mi-e egal daca avem pdl sau usl. Din cate vedem nu conteaza prea tare in directia generala.
        • +1 (1 vot)    
          Ai perfecta dreptate (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 12:34)

          Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Clerval

          Ai perfecta dreptate si ma inclin in fata adevarurilor spuse de tine. Au fost bani imprumutati de la diferite unitati bancare si platite apoi de poporul roman cu sacrificii. dar diferenta este ca cu acei bani (o parte sifonati) s-a construit ceva in tara asta. Ne place sau nu s-a construit cate ceva. E foarte adevarat de asemeni ca s-a furat si foarte multa tehnologie din exterior (fabrica de sticla de la Scaieni in momentul deschiderii era echipata cu tehnologie copiata dupa cea mai moderna tehnologie din vest). Am inceput sa construim Centrala Atomica de la Cernavoda. Au fost si lucruri bune in acea perioada. Si exemplu cel mai elocvent este ca dupa 23 de ani de zile acesti asa zisi politicieni se lupta pe viata si pe moarte pentru ce mai este. Timp de 23 de ani s-a furat pe rupte si inca mai exista de furat. Asta este adevarul.
          Si revenind la bani imprumutati, toate guvernele post-decembriste au imprumutat bani. Problema este ca nu prea vad ce s-a facut cu acei bani. Exceptand pensiile pensionarilor achitate cu imprumuturile facute si cateva capete de strazi numite pompos autostrazi nu prea vad rezultatele creditelor externe. Mai nou vad ca domnul Ponta vrea sa cedeze reactoarele 3 si 4 parca unor investitori privati sa le construiasca. Nu de alta, dar sa ne luam grija de cum vor fi facute, cu ce bani.
        • +2 (2 voturi)    
          felicitari ! (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 14:57)

          keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui Clerval

          o sinteza a anilor '80 cum rar am mai intalnit ! asa arata realitatea pe care am trait-o...
  • 0 (0 voturi)    
    Politica unei (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 11:47)

    Nadina [utilizator]

    tari se face prin politicienii care se pot ridica deasupra "mediocritatii propriilor infatuari" , de catre INALTE VALORI ale acestei tari. Cui servesc "politicienii" de astazi ? Pe cine reprezinta cei care ocupa functii inalte in Romania si arunca in derizoriu marile interese nationale ? DISPRETUL si URA , santajul si manevrele scenariilor de a discredita pe cei din jur , doar pentru a crea IMPRESIA de competenta - dar in defavoarea unui POPOR - cui servesc ? Cine alimenteaza aceasta "lupta" interna ce macina aceasta tara ? Fara principii , fara legi respectate de toti in egala masura , fara personalitati reale , fara respect si dialog deschis, fara buna credinta si respect reciproc - nu se poate construi nimic durabil in folosul tarii.
  • +2 (2 voturi)    
    O sa postez bancul pana il intelege si Ponta (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 17:02)

    denvarel [utilizator]

    Odata un tigan a plecat in Germania sa caute un loc de munca acolo. Odata cu gasirea unei slujbe stabile a inceput sa trimita rudelor acasa, lunar, cate 100 euro ajutor, dupa puterile sale.
    Trec anii, tiganul se insoara in Germania si se gandeste sa-si cumpere o casa pentru nevasta si copilul care trebuie sa vina. Cum fiecare euro este dramuit le scrie rudelor din tara ca nu mai poate sa le trimita 100 euro lunar, le va trimite doar 50, restul fiindu-i necesar pentru plata ratelor la casa.
    Acasa staborul se intalneste de urgenta, discuta problema aparuta si hotaraste sa trimita 2 veri de-ai tiganului peste el sa-l bata. "Cum isi pemite el sa-si cumpere casa pe banii nostrii?"
  • 0 (0 voturi)    
    plagiatorul nu scapa nicio ocazie (Duminică, 18 noiembrie 2012, 1:20)

    visio [utilizator]

    pentru a isi arata neputinta intelectuala; parca tine mortis sa castige un pariu care ii este nefavorabil...
    penibil pentru un premier, si jalnic pentru o tara...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri