Agentia Nationala de Integritate (ANI) ii acuza de incompatibilitate pe ministrii Eduard Hellvig (Dezvoltare Regionala si Turism), Liviu Pop (Dialog Social) si Ovidiu Silaghi (Transporturi), si pe secretarul general adjunct al guvernului, Dan Mihalache, potrivit unui comunicat de presa al Agentiei. In cazul Hellvig, ANI sustine ca acesta a fost simultan ministru si director al unei companii private, dar si ca ar fi primit bani de la o alta firma, desi nu figura ca angajat.In cazul Liviu Pop, ANI il acuza de conflict de interese si abuz in serviciu contra intereselor publice, dupa ce Pop a dat un ordin ca ministru al Educatiei prin care, contrar unor decizii judecatoresti, obliga statul sa retina cotizatia sindicala, fiind astfel asigurat un folos patrimonial fostului sau angajator, Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant. In cazul Silaghi, ANI acuza o diferenta de aproximativ 45.955 Euro intre veniturile realizate si cele raportate. In cazul lui Dan Mihalache, ANI sustine ca acesta a ocupat simultan postul de secretar general adjunct al guvernului si functia de administrator la o companie privata.

  • UPDATE Premierul Victor Ponta a luat act de anuntul facut de Agentia Nationala de Integritate, privind constatarea incompatibilitatii in cazul a patru demnitari. "Din primele date, am constatat ca sesizarile nu se refera la probleme de incompatibilitate legate de activitatea lor in cadrul echipei guvernamentale, ci la elemente din trecut", se arata intr-un comunicat al Guvernului. In aceasta situatie, Ponta a cerut celor patru demnitari sa demareze toate procedurile legale pentru a-si prezenta punctul de vedere in fata institutiei si, daca este cazul, pentru a contesta acuzatiile care li se aduc. Fiind prima zi a campaniei electorale, premierul considera ca astfel de situatii nu trebuie sa fie folosite politic, fiind necesar a fi lamurite rapid.  Ponta a mai precizat ca in cazul in car acuzatiile ANI se vor dovedi intemeiate, cei in cauza nu vor mai face parte din echipa guvernamentala.

UPDATE (ora 14:15): Dan Mihalache: "O sa il dau in judecata pe domnul Horia Georgescu (...) Solicit ca institutia care supervizeaza ANI, respectiv, CNI (...) sa vada ca in aceste cazuri, si ma refer si la colegii mei, s-a comis un abuz politic incalificabil si sa ia masurile de rigoare. Aceste lucruri ma fac sa ma intorc in justitie impotriva acestei institutii. Seful politic al acestei institutii este aceasta jigodie frustrata numita Horia Georgescu".

UPDATE (ora 12:15): Eduard Hellvig, conferinta de presa la sediul PNL: "As fi vrut sa incept campania electorala altfel, sa vorbesc despre proiectele din colegiul in care candidez, despre ce se face la Ministerul Dezvoltarii. Regret enorm ca institutiile statului, care ar trebui sa se ocupe de problematici care sa protejeze cetateanul, se ocupa si se implica activ in campania electorala. Astazi ANI a intrat in campania electorala alaturi de partidele politice. Nu am primit nicio informare oficiala de la ANI. De la 1.01.2005, intre Eduard Hellvig si acea societate nu mai exista niciun contract, e ridicol sa spui ca in perioada in care am fost ministru am administrat si societatea respectiva."

UPDATE (ora 11:54): Eduard Hellvig la Antena 3: "O sa merg pana la capat, este o mizerie. Inteleg care este atacul, e de la faptul ca sunt secretar general al PNL si ca am fost alaturi de presedintele Crin Antonescu din 2009. Motivul e sa nu ajungem in 2014, sa nu castigam alegerile din 2012 si sa nu castigam prezidentialele din 2014".

UPDATE (ora 11:32): Liviu Pop la RFI: "E o chestiune, din punctul meu de vedere, strict politica, decizia aparand exact in prima zi de campanie electorala, in conditiile in care eu sunt candidat la Senat in Maramures din partea USL. Astept decizia, in 15 zile, la instanta si instanta o sa decida acest lucru. Mi se pare cat se poate de normal, nu vreau sa comentez decizia ANI, decat o pura coincidenta, ca este in prima zi de campanie electoral."

UPDATE (ora 11:26): Eduard Hellvig sustine o conferinta de presa la ora 12:00, la sediul PNL.

UPDATE (ora 11:19): Ovidiu Silaghi: "Cercetarea ANI a inceput in cazul meu de la o presupusa decizie a mea cu privire la scutirea unei taxe de pod la Cernavoda. S-a demonstrat ca nu eu semnasem acel ordin si probabil s-a incercat sa se gaseasca altceva. Eu am pus la dispozitia ANI documente privind modul cum au circulat toti banii pe care i-am castigat, asa ca nu am nicio vulnerabilitate si intru linistit in campanie." (sursa: Agerpres)

UPDATE (ora 11:10): Dan Mihalache a anuntat ca va actiona in instanta Agentia Nationala de Integritate: "Comunicatul ANI este o mizerie, care arata ca Agentia Nationala de Integritate nu este altceva decat o oficina de propaganda politica si nu o institutie a statului de drept". (sursa: Mediafax)

Vezi mai jos acuzatiile detaliate aduse de ANI la adresa celor patru demnitari

Eduard Hellvig

Eduard Hellvig

Foto: HotNews.ro

Eduard Hellvig

Ce sustine ANI:

  • Eduard Hellvig a avut concomitent patru locuri de munca: ministru al Dezvoltarii, director in cadrul S.C. SINTEZIS BIROTICA S.R.L., angajat pe functia de cercetator in stiinte politice in cadrul S.C. DIB MEDIA CONSULTANCY S.R.L., si a primit si drepturi salariale de la S.C. LIFE LINE ￯ MEDICAL CENTER S.R.L..
  • ANI sustine ca, urmare a ocuparii celor 4 functii, Eduard Hellvig este incompatibil si este decazut din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica, cu exceptia celor electorale, pe o perioada de 3 ani. Hellvig poate contesta raportul de evaluare a incompatibilitatii, in termen de 15 zile de la primirea acestuia, la instanta de contencios administrativ.

Acuzatiile ANI, pe larg:

Agentia Nationala de Integritate a constatat, in urma procedurilor de evaluare, incalcarea legislatiei privind regimul juridic al incompatibilitatilor de catre EDUARD RAUL HELLVIG, Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului.

Sub aspect procedural, au fost indeplinite cerintele Legii nr. 176/2010, referitoare la instiintarea persoanelor evaluate, EDUARD RAUL HELLVIG fiind informat, in datele de 11.10.2012 (confirmare de primire 16.10.2012), 15.10.2012 si 22.10.2012, despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza ￯ de a fi asistat sau reprezentat de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. La data de 06.11.2012, EDUARD RAUL HELLVIG a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, in exercitarea dreptului la aparare.

In urma evaluarilor demarate la data de 10.10.2012, s-au constatat urmatoarele:

EDUARD RAUL HELLVIG s-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 07.05.2012 - 31.10.2012, intrucat a exercitat, simultan, atat functia de Ministru al Dezvoltarii Regionale si Turismului, cat si functia de Director in cadrul S.C. SINTEZIS BIROTICA S.R.L., incalcand, astfel, dispozitiile art. 84), alin.1), lit. c) si art. 86, alin. 1) din Legea nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei.

Incepand cu data de 07.05.2012, EDUARD RAUL HELLVIG exercita functia de Ministru al Dezvoltarii Regionale si Turismului.

De asemenea, in perioada 01.07.2004 ￯ 31.10.2012, acesta a detinut si functia de Director in cadrul S.C. SINTEZIS BIROTICA S.R.L. In punctul de vedere transmis Agentiei Nationale de Integritate, EDUARD RAUL HELLVIG a mentionat ca nu detine functia de director al S.C. SINTEZIS BIROTICA S.R.L. si nici nu a exercitat aceasta functie in niciun moment pe parcursul ultimilor ani. Contrar celor afirmate de catre EDUARD RAUL HELLVIG in punctul de vedere depus la dosarul de evaluare, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale a comunicat Agentiei faptul ca incetarea efectiva a contractului individual de munca a fost operata la data de 31.10.2012., in urma cu o saptamana.

Astfel, au fost identificate elemente in sensul incalcarii legislatiei privind regimul juridic al incompatibilitatilor, deoarece, potrivit dispozitiilor art. 84), alin.1), lit. c) si art. 86, alin. 1) din Legea nr. 161/2003 ￯Functia de membru al Guvernului este incompatibila cu: (￯) functia de (￯) director (￯) la societatile comerciale (￯). Persoana care exercita una dintre functiile publice de autoritate prevazute la art. 84 si 85 din Legea 161/2003 este obligata, la data depunerii juramantului sau, dupa caz, la data numirii in functie, sa declare ca nu se afla in unul dintre cazurile de incompatibilitate prevazute de lege￯.

Din verificarile efectuate a mai rezultat faptul ca, in perioada 20.12.2011 - 14.09.2012, EDUARD RAUL HELLVIG a fost angajat pe functia de cercetator in stiinte politice in cadrul S.C. DIB MEDIA CONSULTANCY S.R.L., societate care nu se incadreaza in categoria societatilor care desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare, conform Ordonantei nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, motiv pentru care Agentia Nationala de Integritate a dispus sesizarea Inspectiei Muncii privind contractul individual de munca incheiat intre EDUARD RAUL HELLVIG si S.C. DIB MEDIA CONSULTANCY S.R.L., avand in vedere faptul ca nu au fost respectate prevederile legale in materie.

Au mai razultat, conform extraselor bancare, tranzactii reprezentand incasari drepturi salariale de la S.C. LIFE LINE ￯ MEDICAL CENTER S.R.L. (in perioada august ￯ octombrie 2012), in cuantum de 26.703 Lei, in conditiile in care acesta nu figureaza, ca si angajat al societatii, in baza de date centrala a Inspectiei Muncii, motiv pentru care Agentia Nationala de Integritate a dispus sesizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea stabilirii obligatiilor fiscale referitoare la veniturile realizate in perioada august ￯ octombrie 2012, de la angajatorul S.C. LIFE LINE ￯ MEDICAL CENTER S.R.L.

Persoana fata de care s-a constatat starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica, cu exceptia celor electorale, pe o perioada de 3 ani.

Liviu Pop

Liviu Pop

Foto: Agerpres

Liviu Pop

Ce sustine ANI:

  • Liviu Pop ar fi savirsit infractiunea de conflict de interese si infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor publice cind, ca ministru al Educatiei, a dat un ordin de ministru care obliga statul sa retina cotizatia sindicala, respectiv, sa o vireze ulterior sindicatelor din invatamant, efectuand acte de administrare in numele acestora, fiind astfel asigurat un folos patrimonial fostului sau angajator, respectiv Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant
  • ANI a sesizat Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie cu privire la posibila savarsire a infractiunilor de conflict de interese si abuz in serviciu contra intereselor publice

Acuzatiile ANI, pe larg:

Agentia Nationala de Integritate a constatat, in urma procedurilor de evaluare indicii referitoare la posibila savarsire de catre LIVIU MARIAN POP, fost Ministru al Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, a infractiunii de conflict de interese, precum si a infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor publice, fapte prevazute si pedepsite de art. 2531 si art. 248 din Codul Penal al Romaniei.

Sub aspect procedural, au fost indeplinite cerintele Legii nr. 176/2010, referitoare la instiintarea persoanelor evaluate, LIVIU MARIAN POP fiind informat, la data de 08.06.2012, respectiv la 26.06.2012, despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza ￯ de a fi asistat sau reprezentat de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. La data de 02.07.2012, acesta s-a prezentat la sediul Agentiei Nationale de Integritate, ocazie cu care a luat cunostinta de informatiile si datele cuprinse in dosarul de evaluare, depunand, ulterior, la data de 10.07.2012, un punct de vedere, in exercitarea dreptului la aparare.

In urma evaluarilor demarate la data de 06.06.2012, s-au constatat urmatoarele:

Indicii referitoare la posibila savarsire a infractiunii de conflict de interese in materie penala si a infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor publice, fapte prevazute si pedepsite de art. 2531 si art. 248 din Codul Penal al Romaniei, de catre LIVIU MARIAN POP, intrucat, in execitarea prerogativelor de Ministru al Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, a emis, cu nerespectarea hotararilor judecatoresti executorii, Ordinul nr. 4271, care obliga statul sa retina cotizatia sindicala, respectiv, sa o vireze ulterior sindicatelor din invatamant, efectuand acte de administrare in numele acestora, fiind astfel asigurat un folos patrimonial fostului angajator, respectiv Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant.

La data de 15.05.2012, LIVIU MARIAN POP a fost desemnat in functia de Ministru interimar al Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. In prezent, LIVIU MARIAN POP detine functia de Ministru delegat pentru Dialog Social in cadrul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.

In perioada 01.12.2007-17.05.2012, LIVIU MARIAN POP a exercitat functia de Secretar General al Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant.

Ulterior numirii in functia de Ministru al Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, LIVIU MARIAN POP, fost Secretar General al Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant, a emis Ordinul nr. 4271/29.05.2012 de modificare a Ordinului comun nr. 4576/2011 privind validarea fluxurilor financiare pentru cheltuielile de personal din invatamantul preuniversitar de stat, prin care nu se mai permitea retinerea cotizatiei sindicale de catre unitatea de invatamant, ordin contestat in instanta de federatiile sindicale din invatamant, inclusiv de Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant, instantele de judecata pronuntandu-se in sensul mentinerii ordinului comun ca fiind temeinic si legal.

Astfel, LIVIU MARIAN POP, in calitate de Ministru interimar al Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a avantajat patrimonial Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant, organizatie cu care s-a aflat in raporturi de munca in ultimii cinci ani, incalcand astfel dispozitiile in vigoare referitoare la conflict de interese si abuz in serviciu contra intereselor publice, in materia legislatiei penale.

Avand in vedere cele de mai sus, Agentia Nationala de Integritate a dispus sesizarea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie cu privire la posibila savarsire a infractiunilor de conflict de interese si abuz in serviciu contra intereselor publice de catre LIVIU MARIAN POP, fost Ministru interimar in cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

Complementar, fapta persoanei cu privire la care s-a constatat nerespectarea regimului juridic al conflictului de interese constituie temei pentru eliberarea din functie, precum si interdictia de a mai ocupa o functie sau o demnitate publica pe o perioada de 3 ani de la data ramanerii definitive a raportului, ori, dupa caz, constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit reglementarilor aplicabile demnitatii si functiei respective.

Ovidiu Silaghi

Ovidiu Silaghi

Foto: Agerpres

Ovidiu Silaghi

Ce sustine ANI:

  • ANI sustine ca exista o diferenta de 206.798 Lei (aprox. 45.955 Euro), intre cheltuielile efectuate si veniturile realizate in perioada 07.05.2012-15.10.2012 de catre OVIDIU IOAN SILAGHI, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
  • ANI a sesizat Comisia de cercetare a averilor din cadrul Curtii de Apel Oradea, potrivit dispozitiilor art. 17, alin. 4 din Legea nr. 176/2010, in vederea inceperii actiunii de control cu privire la modificarile patrimoniale intervenite si veniturile realizate de catre OVIDIU IOAN SILAGHI, in perioada exercitarii functiei de Ministru al Transporturilor si Infrastructurii
  • ANI a sesizat Oficiului National pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii Banilor

Acuzatiile ANI, pe larg:

Agentia Nationala de Integritate a constatat, in urma procedurilor de evaluare, existenta unei diferente semnificative, in sensul art. 18 din Legea nr. 176/2010, in cuantum de 206.798 Lei (aprox. 45.955 Euro), intre cheltuielile efectuate si veniturile realizate in perioada 07.05.2012-15.10.2012 de catre OVIDIU IOAN SILAGHI, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii.

Sub aspect procedural, au fost indeplinite cerintele Legii nr. 176/2010, referitoare la instiintarea persoanelor evaluate, Ovidiu Ioan SILAGHI fiind informat, la data de 30.07.2012 (confirmare de primire din data de 02.08.2012), respectiv in data de 31.10.2012 (informarea fiind ridicata personal de avocatul lui OVIDIU IOAN SILAGHI la data de 02.11.2012), despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza ￯ de a fi asistat sau reprezentat de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris.

La datele de 25.09.2012, 02.10.2012, 25.10.2012, 02.11.2012, 05.11.2012, avocatul lui OVIDIU IOAN SILAGHI s-a prezentat la sediul Agentiei Nationale de Integritate pentru a lua la cunostinta de informatiile si datele cuprinse in dosarul de evaluare, depunand, totodata, mai multe puncte de vedere, in exercitarea dreptului la aparare.

In urma evaluarilor demarate la data de 23.07.2012, s-au constatat urmatoarele:

Existenta unei diferente semnificative, in sensul art. 18 din Legea nr. 176/2010, in cuantum de 206.798 Lei (aprox. 45.955 Euro), intre modificarile patrimoniale intervenite si veniturile realizate in perioada 07.05.2012 - 15.10.2012 de catre OVIDIU IOAN SILAGHI, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii.

Incepand cu data de 07.05.2012, OVIDIU IOAN SILAGHI exercita functia de Ministru al Transporturilor si Infrastructurii.

In perioada 07.05.2012 - 15.10.2012, OVIDIU IOAN SILAGHI a realizat, impreuna cu ARIANA SILAGHI, sotia acestuia, venituri salariale in cuantum de 24.872 Lei iar modificarile patrimoniale intervenite in aceeasi perioada au fost in cuantum de 231.670 Lei, rezultand o diferenta nejustificata de 206.798 Lei (aprox. 45.955 Euro).

Avand in vedere cele de mai sus, Agentia Nationala de Integritate a dispus:

- sesizarea Comisiei de cercetare a averilor din cadrul Curtii de Apel Oradea, potrivit dispozitiilor art. 17, alin. 4 din Legea nr. 176/2010, in vederea inceperii actiunii de control cu privire la modificarile patrimoniale intervenite si veniturile realizate de catre OVIDIU IOAN SILAGHI, in perioada exercitarii functiei de Ministru al Transporturilor si Infrastructurii;

- sesizarea Oficiului National pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii Banilor, in vederea efectuarii de cercetari cu privire la tranzactii financiare suspecte efectuate de OVIDIU IOAN SILAGHI impreuna cu ARIANA SILAGHI, in temeiul prevederilor Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terrorism.

Persoana a carei declaratie de avere a fost supusa evaluarii, fiind identificate diferente semnificative, este considerata incompatibila.

Dan Mihalache, in 2007

Dan Mihalache, in 2007

Foto: Agerpres

Dan Mihalache

Ce sustine ANI:

  • Dan Mihalache a avut simultan functia de Secretar General Adjunct al Guvernului, cu rang de Secretar de Stat, cat si functia de administrator in cadrul S.C. DIB MEDIA CONSULTANCY S.R.L.
  • Dan Mihalache este decazut din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica, cu exceptia celor electorale, pe o perioada de 3 ani. El poate contesta raportul de evaluare a incompatibilitatii, in termen de 15 zile de la primirea acestuia, la instanta de contencios administrativ.

Acuzatiile ANI, pe larg:

Agentia Nationala de Integritate a constatat, in urma procedurilor de evaluare, incalcarea legislatiei privind regimul juridic al incompatibilitatilor de catre SORIN-DAN MIHALACHE, Secretar General Adjunct al Guvernului.

Sub aspect procedural, au fost indeplinite cerintele Legii nr. 176/2010, referitoare la instiintarea persoanelor evaluate, SORIN-DAN MIHALACHE fiind informat la datele de 31.07.2012, 07.09.2012, 17.09.2012, 17.09.2012, 28.09.2012 si 28.09.2012, 23.10.2012, despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza ￯ de a fi asistat sau reprezentat de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. La data de 06.11.2012, SORIN-DAN MIHALACHE a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, in exercitarea dreptului la aparare.

In urma evaluarilor demarate la data de 31.07.2012, s-au constatat urmatoarele:

SORIN-DAN MIHALACHE s-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 10.05.2012 ￯ 08.06.2012, intrucat a exercitat, simultan, atat functia de Secretar General Adjunct al Guvernului, cu rang de Secretar de Stat, cat si functia de administrator in cadrul S.C. DIB MEDIA CONSULTANCY S.R.L., incalcand, astfel, dispozitiile art. 84), alin.1), lit. c) si alin. 2), precum si art. 86, alin. 1) din Legea nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei.

Incepand cu data de 10.05.2012, SORIN-DAN MIHALACHE exercita functia de Secretar General Adjunct al Guvernului, cu rang de Secretar de Stat.

In perioada 10.03.2010 - 08.06.2012, SORIN-DAN MIHALACHE a detinut functia de administrator in cadrul S.C. DIB MEDIA CONSULTANCY S.R.L., conform evidentelor Oficiului National al Registrului Comertului.

De asemenea, SORIN-DAN MIHALACHE a continuat sa exercite calitatea de administrator in cadrul S.C. DIB MEDIA CONSULTANCY S.R.L. pana in luna august 2012, asa cum rezulta din documentele transmise de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.

Astfel, au fost identificate elemente in sensul incalcarii legislatiei privind regimul juridic al incompatibilitatilor, deoarece, potrivit dispozitiilor 84), alin.1), lit. c) si alin. 2) precum si art. 86, alin.1) din Legea nr. 161/2003, ￯Functia de membru al Guvernului este incompatibila cu: (￯) functia de (￯) administrator (￯) la societatile comerciale (￯). Functia de secretar de stat, functia de subsecretar de stat si functiile asimilate acestora sunt incompatibile cu exercitarea altei functii publice de autoritate, precum si cu exercitarea functiilor prevazute la alin. (1) lit. b) - i)￯.

Conform prevederilor legale, persoana care exercita una dintre functiile publice de autoritate, respectiv cea de Secretar General Adjunct al Guvernului, asimilata functiei de secretar de stat, este obligata, la data depunerii juramantului sau, dupa caz, la data numirii in functie, sa declare ca nu se afla in unul dintre cazurile de incompatibilitate prevazute de lege.

Persoana fata de care s-a constatat starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica, cu exceptia celor electorale, pe o perioada de 3 ani.