Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) a amanat pentru joi dezbaterea sesizarii PDL privind Hotararea Parlamentului de revocare a lui Vasile Blaga din functia de presedinte al Senatului, informeaza Agerpres.

Potrivit unui comunicat de presa al CCR, "Plenul Curtii a discutat sesizarea referitoare la neconstitutionalitatea dispozitiilor art.30 alin.(3) si (4) din Regulamentul Senatului, precum si ale Hotararilor Plenului Senatului nr.24/2012 si nr.25/2012, sesizare formulata de un numar de 28 senatori apartinand grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal. Curtea a hotarat amanarea solutionarii sesizarii de neconstitutionalitate pentru 27 septembrie, ora 11,00."

Amintim ca parlamentarii PDL au contestat la CCR atat dispozitiile art. 30 alin. (3) si (4) din Regulamentul Senatului, cat si Hotararea Plenului Senatului nr. 24 privind revocarea lui Vasile Blaga din functia de presedinte al Senatului si Hotararea nr. 25 privind numirea lui Crin Antonescu in functia de presedinte al Senatului.

In 14 septembrie, grupul senatorilor PDL a depus la Curte o noua sesizare cu privire la Hotararea Parlamentului de revocare a lui Vasile Blaga din functia de presedinte al Senatului.

De asemenea, secretarul Comisiei juridice din Senat, democrat-liberalul Mircea Andrei, a declarat ca "este firesc" ca PDL sa conteste inlocuirea lui Vasile Blaga de la sefia Senatului, care "nu s-a facut legal".

Autorii sesizarii sustin ca, in cadrul procedurii de revocare a lui Vasile Blaga, Senatul era obligat sa verifice daca propunerea indeplineste conditiile de validitate, daca inscrierea pe ordinea de zi a plenului reunit in sesiune extraordinara este regulamentara si sa constate faptul ca propunerea de revocare este inadmisibila intrucat nu provine de la grupul parlamentar care l-a propus pe Blaga.

Revocarea lui Vasile Blaga de la sefia Senatului a mai fost contestata la Curte, insa judecatorii CCR au respins in 9 iulie sesizarea PDL in acest sens ca fiind inadmisibila.

Judecatorii aratau in motivarea deciziei de atunci ca Hotararea Senatului nr. 24 nu poate fi supusa controlului de constitutionalitate, deoarece, prin obiectul sau de reglementare, nu se incadreaza in sfera actelor parlamentare asupra careia Curtea Constitutionala se poate pronunta, fiind un act juridic cu caracter individual, care nu afecteaza valori si principii constitutionale.

"Curtea Constitutionala nu se poate transforma intr-un arbitru al conflictelor politice din Parlament, nu poate cenzura optiunile politice majoritare ale parlamentarilor cu privire la alegerea presedintelui unei Camere, a conducerii sau a membrilor Biroului permanent al fiecarei Camere sau ai altor organe de lucru si nici nu are rolul unei instante de apel pentru solutionarea unor diferende sau neintelegeri intre persoane ce au calitatea de parlamentari. Astfel de acte reprezinta manifestari politice care, chiar daca imbraca, formal, haina unor acte juridice, nu au caracter normativ, in sensul ca nu contin reglementari juridice de larga aplicabilitate si cu efect juridic general sau circumscris unei categorii determinate de subiecte de drept, ci reprezinta acte juridice cu caracter individual si scop politic, avand ca obiect numiri, alegeri sau validari in functii, inlocuirea unei persoane cu alta, cu respectarea procedurilor regulamentare, nu poate reprezenta o problema de constitutionalitate pe care Curtea Constitutionala sa poata fi solicitata a o transa", sublinia CCR.