VIDEO Traian Basescu: Realizarea uniunii bancare avantajeaza Romania/ Exista riscul ca trenul de aderare la zona euro sa treaca si sa nu mai revina in gara/ Problema romilor nu se va rezolva intr-o zi sau doua sau punandu-i in avion

de Red. stiri     HotNews.ro
Joi, 13 septembrie 2012, 15:50 Actualitate | Politic

Presedintele Traian Basescu a declarat joi, in prima conferinta de presa dupa referendumul esuat pentru suspendarea sa, ca sustine fara rezerve procesele accelerate de integrare din Uniunea Europeana, cu o zi inainte de a pleca la Bruxelles, unde se va intalni cu presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, cel care a anuntat miercuri un proiect european de uniune a statelor-natiuni.


Traian Basescu se va intalni cu presedintele Consiliului European, Herman Van Rompuy, cu presedintele CE, Manuel Barroso, si cu comisarul pentru justitie, Viviane Reding, in cadrul unei vizite efectuate la solicitarea sa.

"Sunt un sustinator fara rezerve ale proceselor care se desfasoara insa degeaba le sustin eu daca nu reusim sa realizam o unitate in abordarea politicii europene (...) Va garantez ca ramanerea in afara zonei euro ar fi o drama pentru Romania, pe termen mediu si lung", a spus seful statului.

Basescu a precizat ca trebuie sustinut si proiectul uniunii bancare, care "avantajeaza Romania", precum si Mecanismul European de Stabilitate, recent avizat si de Curtea Constitutionala a Germaniei.

"MES se adreseaza statelor in dificultate, cu datorii mari, si suntem interesati ca aceste state sa aiba solutii convenabile atunci cand sunt in dificultate, pentru ca Romania exporta in aceste state, cum de asemeni nu avem nici  un motiv sa fim impotriva uniunii bancare, ceea ce va duce la o atenta supraveghere a bancilor din zona euro si nu numai".

Un al proiect aflat pe agenda vizitei de maine este legat de posibilitatea prelungirii cu un an a perioadei de utilizare a fondurilor europene, dar a lasat sa se inteleaga ca acest lucru ar putea fi ratat.

Iata mai jos cele mai importante declaratii ale presedintelui Traian Basescu:

  • Maine o sa fac o vizita de lucru la Bruxelles, avand intalniri cu presedintele consiliului european, Van Rompuy, cu presedintele CE, Manuel Barroso, si cu comisarul pentru justitie Viviane Reding
  • Vizita o fac la solicitarea mea, am considerat necesar sa discut cateva din problemele de actualitate pentru Romania
  • E categoric in desfasurare un proces rapid de schimbare a UE si procese particulare de interes pentru Romania pe care doresc sa le discut cu cei trei inalti demnitari
  • Interesele particulare ale Romaniei
Mecanismul de Cooperare si Verificare
  • Dupa evenimentele din 3-6 iulie, CE a decis sa solicite pentru Romania un raport suplimentar ce vizeaza in mod deosebit statul de drept, care trebuie finalizat pana in decembrie
  • E de interes major sa vedem exact abordarile Comisiei cu privire la acest raport special
  • Raportul fiind determinat de evenimentele din 3-6 iulie si de tergiversarile de dupa terminarea referendumului, mesajul meu va fi unul precis, dincolo de alte discutii colaterale, si anume acela ca institutiile Romaniei au rezistat la efortul la care au fost supuse de majoritatea parlamentara
  • Nu e de neglijat sprijinul politic primit de la CE, de la liderii europeni, dar avem o certitudine: institutiile statului au rezistat acestei presiuni politice uriase
  • Nu e insa de natura a ne favoriza faptul ca Parlamentul a respins solicitarea parchetelor de a ridica imunitatea in vederea anchetelor pentru doi membri ai parlamentului
  • Sigur ca nu sunt de bun augur atacurile la justitie aproape continue si angrenarea unor politicieni importanti in asa numitele auto-denunturi pentru participare la referendum
Aderarea la Spatiul Schengen:
  • Pozitia mea ramane neschimbata. Accesul e o chestiune tehnica, asa cum e definita de tratatul de aderare, si nu poate fi conexat cu alte conditionalitati, inclusiv cu MCV
  • Un subiect de interes particular e legat de finantarea proiectului de cercetare ELI, abrevierea de la Extrem Light Infrastructure, derulat de institutul de fizica nucleara de la Magurele
  • Pentru noi e de interes accelerarea procedurilor de aprobare a acestui proiect
Fondurile europene
  • Discutand despre interese particulare ale Romaniei, voi relua discutia legata de extinderea cu un an a perioadei de utilizare a fondurilor europene, din pacate momentul optim a trecut, nu stiu daca mai poate fi reluat cu succes subiectul avand in vedere ca am lansat solicitarea in consiliul informal din 23 mai
  • Fiind un consiliul informal s-a luat doar nota, a urmat intalnirea cu presedintele Barroso in care i-am dat o nota scrisa si trebuia sustinuta solicitarea in Consiliul din 28-29 iunie
  • Sa vadem daca subiectul poate fi reluat convingator, e o tatonare, dar de regula constructiile de acest gen se fac in anumiti pasi
  • Nu poti sa le bruschezi, pentru ca de regula risti sa primesti un refuz daca lucrurile nu sunt oarecum pregatite
  • Nu voi aborda problema fondurilor europene, pentru ca tine de Consiliul nu de Consiliul European
  • E o mare diferenta intre Consiliu si Consiliul European. Consiliul UE e rezervat guvernelor. Asta nu exclude incercarea de a influenta politic solutiile pozitive pentru Romania, dar stiind ca premierul Ponta merge luni la Bruxelles cred ca va fi pe agenda dansului aceasta problema
  • Chiar azi se desfasoara un ECOFIN si ar fi fost un moment potrivit sa se vina pe tema fondurilor europene in Romania
Agenda europeana
  • Ceea ce ma intereseaza e sa ma pun la curent cu evolutiile legate de cadrul fiscal multianual pentru 2014 - 2020
  • In cursul verii au avut loc discutii intre guverne si ma intereseaza viziunea presedintelui CE avand in vedere ca Romania trebuie sa ramana in continuare un beneficiar net de fonduri, chiar daca exista reticente multe la nivelul donatorilor legate de finantarea fondurilor de coeziune sau a politicii agricole comune
  • Romania are interes major ca politicile ce vizeaza fondurile de coeziune sa ramana in continuare la nivelul UE favorabile reducerii decalajelor fata de statele vechi membre ale UE
  • Doresc sa discut cu presedintele Barroso si cu Van Rompuy procesele de aprofundare a integrarii in UE
  • E evident ca in ultima perioada aceste procese au capatat viteza si v-as aminti ca numai in cursul acestui an am adoptat Tratatul Fiscal 
  • A devenit functional si Mecanismul European de Stabilitate. In momentul de fata s-a lansat teza uniunii bancare si are si un termen foarte scurt de intrare in functiune, in trepte, dar la 1 ianuarie 2013 se preconizeaza intrarea in procesul de realizare a uniunii bancare
  • Comentariu personal, deocamdata: alaturi de MES, realizarea uniunii bancare avantajeaza Romania
  • MES se adreseaza statelor in dificultate, cu datorii mari, si suntem interesati ca aceste state sa aiba solutii convenabile atunci cand sunt in dificultate, pentru ca Romania exporta in aceste state, cum de asemeni nu avem nici  un motiv sa fim impotriva uniunii bancare, ceea ce va duce la o atenta supraveghere a bancilor din zona euro si nu numai
  • Romania avand o piata dominata de banci din zona euro, cam 85%, pentru noi e un avantaj, chiar daca indirect
  • Avem o singura rezerva: procesul uniunii bancare sa nu se realizeze strict doar pentru statele si tarile din zona euro
  • Daca vreti, un element esential in a fi convingatori in solicitarile noastre e legat de mentinerea tintei de aderare la euro, care trebuie sa ramana 2015, doar daca viata ne va demonstra ca nu se poate, ca nu putem, ar trebui sa modificam tinta
  • In acest moment nu avem niciun motiv sa modificam tinta de aderare
  • Unul din motivele pentru care am solicitat sa facem parte din Tratatul Fiscal a fost exact pentru acest lucru, pentru a participa la decizii, pentru a fi atenti daca se pune problema modificarii criteriilor de aderare la euro
  • Mai e un lucru pe care ar trebui sa-l intelegem toti: viteza pe care a luat-o procesul de integrare in UE e deja mare
  • E bine ca acest tren cand trece sa ne urcam de la inceput in el, pentru ca riscul de a nu indeplini criteriile, de a asta sa chibzuim politic cum o fi mai bine, e major si exista riscul ca trenul sa treaca si sa nu mai revina prin gara
  • Stiu foarte bine care e abordarea si sunt state care nu mai au timp sa stea dupa cei care nu pot lua decizii politice in timp util
  • Fac un apel la clasa politica ca in ce priveste abordarile europene sa existe un deplin consens, altfel riscam enorm si platitorii facturii unor riscuri nepermise vor fi romanii
  • Sigur ca o astfel de abordare inseamna seriozitate si consecventa, sa nu lasi dubii asupra apartenentei la UE sau a vointei de a fi parte a UE, care tinde si catre realizarea unei uniuni politice
  • Din acest punct de vedere sunt un sustinator fara rezerve ale proceselor care se desfasoara insa degeaba le sustin eu daca nu reusim sa realizam o unitate in abiordarea politicii europene
  • Deja am inceput sa aud diversi analisti, politicieni, care se gandesc daca ne intereseaza sau nu zona euro. Va garantez ca ramanerea in afara zonei euro ar fi o drama pentru Romania, pe termen mediu si lung
  • 2015 trebuie sa ramana pentru noi o tinta, pentru ca e un tren pe care riscam sa nu-l mai putem prinde in viitor
  • Pana la realizarea uniunii politice intervine o alta uniune unde vom avea probleme majore si va trebui sa discutam foarte bine - uniunea fiscala
  • Romania nu-si poate permite acum acelasi nivel de fiscalitate pe care il au state precum Germania, Marea Britanie
  • Acolo vom avea nevoie categoric nevoie de perioade de tranzitie
Minoritatea roma
  • Nu voi exista sa discut problema minoritatii roma
  • Dna Reding a facut o propunere pentru un grup de state interesate care sa incerce sa degaje solutii la nivel european, propunerea noastra de acum patru ani: sa avem o proiectie a rezolvarii problemei minoritatii roma revine pe agenda
  • Atunci nu s-a finalizat cu o politica, sa speram ca de data aceasta, initativa venind de la dna Reding si de la guvernul francez, poate reusim sa cream o politica la nivel european
  • Problema romilor nu se va rezolva intr-o zi sau doua sau punandu-i in avion
  • Problema romilor se va rezolva prin educatie, sigur si multe altele, dar educatia e fundamentala

Criza politica din Romania si implicatiile ei

  • In concluzie, in ceea ce ne priveste Romania a iesit slabita din acest conflict intern si trebuie sa recunoastem ca ce s-a intamplat la noi in perioada 3-6 pana pe 27 august a generat o criza de incredere in Romania
  • E o pierdere mare si nu o vom acoperi cu declaratii, ci cu fapte
  • Cam acestea sunt gandurile cu care ma duc la Bruxelles, in incercarea de a clarifica unele lucruri, in dorinta de a declansa procesul de redobandire a increderii in Romania si in capacitatea politicienilor romani de a fi buni europeni
  • Romania nu are alta sansa decat sansa integrarii cat mai profunde in UE, pentru ca globalizarea nu iarta pe nimeni
  • O tara ca Romania si indraznesc sa spun, ca Germania, nu poate face fata singura procesului de globalizare
  • Va trebui sa regandim toata Europa daca vrem sa ne protejam cetatenii
  • Nu accepta nimeni si nu gandeste nimeni pierdea identitatii culturale, a identitatii natiunilor, dar e clar ca niciunul dintre noi singur nu poate face fata proceselor de globalizare, care nu mai sunt sub controlul politicienilor
  • Acesta e capitalismul, aceasta este competitia, asta-i viata daca vrem sa tindem la prosperitate sau la sansa de a avea prosperitate
Intrebari
  • Intrebare: aveti un mesaj pentru cei care protesteaza in fata palatului Cotroceni?
  • Raspuns: Mesajul meu l-ati auzit, in ce priveste protestele, e un drept pe care cetatenii romani si l-au castigat, acela de a protesta
  • Cum decurge coabitarea cu premierul Ponta? Nu comentez
  • Dezbaterile asupra Romaniei din Parlamentul European? Nu am comentarii cu privire la dezbaterile din parlament
  • Ce fel de presedinte veti fi? Nu ma schimba nimic e greu sa ma schimb dupa 61 de ani de viata. O a treia suspendare? Bucurosi le-om duce toate
  • Cum comentati ideea ca dna Reding a actionat ca un agent electoral al dvs?
  • A fost o exagerare, probabil a surprins pe multi reactia CE din necunoasterea tratatului. 
  • Tratatul obliga CE sa reactioneze la derapajele din statele membre. Daca nu exista o reactie, CE nu si-ar fi facut obligatiile ce decurg din tratatul constitutiv al UE
  • Reactiile liderilor europeni au fost pe masura informatiilor pe care le-au primit si a covingerilor lor, probabil
  • Poate cineva din sala sa-mi spuna ce articol din Constituie am incalcat? Aceeasi intrebare si-o pun si liderii europeni. Nu se poate sa suspenzi un presedinte doar pentru ca nu mai e popular.
  • Sunt acum cativa presedinti proaspat alesi care au cazut sub 50%. Cred ca aici a fost neintelegerea liderilor europeni si a CE in general
  • Va considerati parte a acesti crize de incredere?
  • Sunt parte a clasei politice, deci sunt si eu parte a ce s-a intamplat. Dar sunt niste lucruri la care nu voi renunta indiferent ce se va intampla: independenta justitie. E de netolerat sa punem sub semnul intrebarii aceasta nevoie de a avea o justitie independenta. Si acum continua tot felul de atacuri. 
  • E de nenegociat orice intruziune politica in structurile de securitate nationala. E de nenegociat setul de obligatii pe care il are presedintele
  • Mi-a venit acum pe biroul acordul cu FMI. Tentatia a fost sa spun nu am fost aici cand s-a negociat, am vrut sa-l trimit guvernului: 'dat-i drumul fara semnatura mea'.
  • Uitandu-ma in legea tratatelor am constatat ca nu se poate fara semnatura mea
  • Am sa semnez acesl acord desi nu am avut nicio contributie la modul cum a fost negociat. Nu am cum sa renunt la atributiuni ale functiei, printre care cea de a reprezenta statul romani, indiferent cate procente am in sondaje
  • Cum comentati declaratiile critice ale presedintelui Lituaniei, care a spus ca Romania e paralizata de agitatia politica?
  • M-ati vazut pe mine agitat? Chiar si la garaj, m-ati vazut pre mine agitat? Presupun ca nu mie mi s-a adresat.




























10805 vizualizari

  • +15 (27 voturi)    
    Foarte bine (Joi, 13 septembrie 2012, 15:55)

    Tatian [utilizator]

    Asteptam sa vedem cu ce ne informeaza domnul presedinte
    • +11 (21 voturi)    
      :D (Joi, 13 septembrie 2012, 16:39)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Tatian

      O dizolva parlamentul? :D
      • +12 (16 voturi)    
        Câteva gânduri despre aderarea la euro (Joi, 13 septembrie 2012, 20:27)

        0m [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        Constat că
        -> multe din produsele de pe piaţă depind de euro (în special cele din import)
        -> preţul benzinei depinde de euro
        -> preţurile la imobiliare le stabilim în euro
        -> unele salarii din mediul privat sunt în euro (convertite la cursul zilei)
        -> cunosc multă lume care îşi ţine economiile în euro
        -> chiriile sunt în euro
        De ce am avea probleme să trecem la euro?
        • -1 (11 voturi)    
          gresit. (Vineri, 14 septembrie 2012, 0:02)

          ChavaLito [utilizator] i-a raspuns lui 0m

          intrebarea e: De ce sa renuntam la Leu?
          priveste toate tarile care sunt pe euro,in special spania portugalia irlanda grecia,sunt la pamant ... politica lor economica o face Banca Centrala Europeana care este o banca privata si are doar interese bancare si corporatiste,la fel si Uniunea Europeana care are o comisie europeana nealeasa de nimeni si lideri anti'sociali si anti'democratici.mai bine zis UE este o structura anti'sociala,cu un regim dictatorial (Bruxelles) iar in curand daca popoarele care au fost integrate cu forta,daca nu vor riposta si isi vor apara drepturile UE se va transforma intr'o organizatie suprastatala Totalitara,mult mai stricta ca Uniunea Sovietica. De ce oare Norvegia elvetia islanda cehia anglia nu vor sa 'adere' la Euro?fiindca vor ca ei sa isi conduca tara nu vor sa devina o colonie asemenea Romaniei. Trezirea Fratelo.
          • +6 (8 voturi)    
            Ai dreptate ,insa (Vineri, 14 septembrie 2012, 0:56)

            neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui ChavaLito

            nu include Elvetia , caci nu are nicio legatura ! Elvetia a fost si e NEUTRA! Nu e parte a Ue si nici a tratatelor militare ....Nu are treaba cu euro....
          • +4 (6 voturi)    
            Norvegia si EURO (Vineri, 14 septembrie 2012, 1:11)

            was [utilizator] i-a raspuns lui ChavaLito

            Norvegia nu face parte din Uniunea Europeana, au refuzat aderarea pana acum de doua ori (1972, 1994)
          • +5 (7 voturi)    
            Euro nu e de vina pentru problemele actuale (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:01)

            24alex24 [utilizator] i-a raspuns lui ChavaLito

            Statele problemă suferă de prost management, nu din cauza monedei Euro. Când s-au văzut cu o monedă puternică și cu rate de împrumut internațional microscopice, liderii politici italieni, greci și spanioli au început să finanțeze creșterile de nivel de trai pe credite guvernamentale (de la piețe și bănci) și private (îndatorarea cetățenilor și a firmelor în principal de la bănci), neglijând politicile strategice de creștere a competitivității și de diversificare a sectoarelor economice productive. De aici criza actuală a datoriilor sudului Europei, de aici marasmul prelungit al unor economii susținute de sectoare economice cu valoare adăugată scăzută: agriculura, construcțiile și turismul. În plus Grecia este măcinată de o evaziune fiscală de peste 70%, enorm și pentru România.
            Deci Euro nu are nicio vină pentru lipsa de viziune a societăților cvasifalimentare, chiar dacă lipsa de competitivitate a sudului îl face mai greu de suportat de către Grecia, Spania, Italia sau Portugalia.

            Și vă rog eu, renunțați la teoriile conspirației. Banca Centrală Europeană nu este o bancă privată! Poate o confundați cu FED-ul american.

            Nu există niciun regim dictatorial la Bruxelles. Instituțiile UE nu pot face un pas fără acordul, cel puțin tacit, al statelor membre.

            Cat despre chestia cu colonia, este un discurs prefăcut naționalist al unor elite politice cu interese penale de la București și din țară, interesate direct de subordonarea justiției pentru a evita infundarea pușcăriei pentru fapte săvârșite în trecut sau ce ar urma să fie comise de acum încolo. Deci numeroși membri USL, dar și unii din alte partide, sunt deranjați că UE nu îi lasă să se ”descurce” ca în vremurile bune din anii 90 si începutul anilor 2000.
            • +3 (3 voturi)    
              felicitari ! (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:59)

              keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui 24alex24

              excelent argumentat !
          • 0 (2 voturi)    
            înțeleg ce spui; de acord (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:08)

            0m [utilizator] i-a raspuns lui ChavaLito

            ..dar atunci hai să îi dăm mai multă valoare leului;
            la câte din punctele de mai sus crezi că am putea să exprimăm prețurile doar în lei? (exemplu: imobiliarele)
          • +3 (7 voturi)    
            traiasca dezmatul! (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:23)

            foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui ChavaLito

            sa-si bata joc de buget USL, asta vrei? sa faca inflatie cat cuprinde, ca sa anihileze cresterile de salarii? La obiect [poate intelegi ceva]: Islanda nu este in UE, Anglia nu vrea sa renunte la pound, Norvegia o duce imparateste din petrol (cat mai tine), iar Cehia o va face dupa terminarea mandatului Klaus. Inteleg ca ti-a spus instructorul tau de partid ca membrii zonei euro sunt imbecili (Germania, Franta, Italia fiind colonii?). Stai la cai baiete si rumega!
          • +3 (3 voturi)    
            Finlanda (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:58)

            keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui ChavaLito

            are euro ca moneda...si functioneaza ! bine !
            situatia din Spania, Italia, Grecia are altceva la baza, nu moneda euro....
        • +2 (6 voturi)    
          Vei afla (Vineri, 14 septembrie 2012, 0:54)

          neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui 0m

          Cand vom trece la euro vei afla ! Si te va durea ! .... Intreaba-i pe britanici de ce nu au trecut la euro!?
          • +2 (2 voturi)    
            mai bine ... (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:47)

            lucyan [utilizator] i-a raspuns lui neaga1900

            i-am intreba cum reusesc sa mentina cursul euro- lira la nivelul actual...
            ce zici, nu asa ar fi mai corect sau pe tine te incalzeste faptul ca avem moneda nationala ... preturile (inclusiv accizele pe care le incaseaza statul) depind de euro (ok, numai intr-un anumit sens)...
            sau cine stie, poate gandesti in viitor si s-ar putea ca peste vreo doi ani sa avem o economie asa de puternica incat euro sa nu mai reflecte adevarata putere economica, atunci da, avem nevoie de un leu care sa reflecte acest lucru...
            pana una alta, cursul valutar serveste intereselor multor oameni, companii, chiar si statului, amanarea trecerii la euro costa doar poporul, care trebuie sa suporte scumpirile in lant, ratele la banci, etc...
        • +1 (1 vot)    
          OARE? (Sâmbătă, 15 septembrie 2012, 2:28)

          T34 [utilizator] i-a raspuns lui 0m

          Nush de ce om avea noi probleme, insa pot sa-ti spun ca TOTI cetatenii tarilor din zona Euro spun ca, de cand Euro le-a inlocuit moneda nationala, nivelul de trai le-a scazut de cel putin 2 ori. La noi de cate ori crezi ca va scadea??
          • 0 (0 voturi)    
            Lasa-i ! (Duminică, 16 septembrie 2012, 20:09)

            neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui T34

            Daca nu se lovesc cu propiul cap nu au de unde sti !
    • -12 (22 voturi)    
      asteptam cuminti, cu mainile la spate (Joi, 13 septembrie 2012, 17:22)

      epaminonda [utilizator] i-a raspuns lui Tatian

      si buzele tzuguiate.
    • +24 (36 voturi)    
      Va spune lucrurilor pe nume (Joi, 13 septembrie 2012, 17:45)

      bobobobo [utilizator] i-a raspuns lui Tatian

      Eu zic ca dupa ziua de ieri tot omul de rand care a privit la televizor in direct de la Parlamentul European, multi romani s-au trezit si multi nu se vor mai lasa pacaliti si amagiti de minciunile care se spun la Haznaua3. Sa ascultam spusele presedintelui. Sigur va spune lucrurilor pe nume si ne va spune ceea ce trebuie facut pentru ca tara sa intre dinou pe linia de plutire.
      • +14 (16 voturi)    
        Pai e simplu (Joi, 13 septembrie 2012, 21:41)

        Gheorghe1 [utilizator] i-a raspuns lui bobobobo

        Nu trebuie sa ne zica nimeni nimic..

        Trebuie sa fim cinstiti cu noi insine si cu cei din jur si sa ne respectam munca si semenii.

        Atata tot.
    • +26 (42 voturi)    
      Basescu inspira incredere (Joi, 13 septembrie 2012, 17:55)

      bobobobo [utilizator] i-a raspuns lui Tatian

      Basescu inspira foarte multa incredere cetateniilor si, dupa cum observati, un exemplu ar putea fi chiar intalnirea de zilele trecute cu ambasadorii. Astfel putem observa ca exista si politicieni care sunt preocupati cu adevarat de soarta Romaniei si de modul in care suntem perceputi in afara. Va fi nevoie de masuri concrete si de multe eforturi pentru a recastiga increderea partenerilor nostri si a investitorilor starini, dar conteaza ca in sfarsit a fost demarat acest proces de refacere a imaginii Romaniei.
    • -13 (21 voturi)    
      Dupa smotrul de ieri... (Joi, 13 septembrie 2012, 18:43)

      finutza [utilizator] i-a raspuns lui Tatian

      ... va face praf democratia, economia, justitia, partidele politice, institutiile, orientarea pro-NATO si pro_UE a... Lituaniei!
      • -4 (10 voturi)    
        gresesti... (Joi, 13 septembrie 2012, 20:09)

        ggna [utilizator] i-a raspuns lui finutza

        Ce s-a spus ieri erau vorbele lui Base spuse de o doamna blonda! Chiar nu s-a prins nimeni??? Nici macar cand a zis acuma, ca nu el este agitat, deci nu i se adresau lui. Bineinteles ca nu.
        Doamna a venit cu un scop precis, doar n-o lovise acuma dorul de a vizita Romania.
  • +25 (43 voturi)    
    Asteptam declaratia (Joi, 13 septembrie 2012, 15:59)

    bobobobo [utilizator]

    Normal ca Basescu se intalneste cu numele mari din Europa... Ce credibilitate mai are Ponta stiind ca este unii dintre cei mai mari plagiatori din tara si lipsit de credibilitate la ora actuala ? Toate aceste din cauza haosului pe care l-a creat de cand a venit la guvernare !Nu numai hoas, ci si prabusirea financiara in care ne-a bagat. De cea economica nu mai vorbesc, deoarece a pus-o pe butuci. Din cate stiu nici bani de pensii si salarii nu mai are luand de la ministere si primarii fonduri care erau prevazute pentru investitii, ca sa le dea el acum acele majorari promise prosteste. Sa vedem de unde va mai lua bani...
    • -23 (33 voturi)    
      da.. (Joi, 13 septembrie 2012, 16:24)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui bobobobo

      poate vorbeste de Ryad.. poate de detentiile unor militanti arabi in Romania cum cere UE mai nou... poate despre moralitate si de ce M Macovei ar trebui sa demisioneze dupa ce CSM-ul s-a pronuntat clar ca a incalcat independenta justitiei ( ca doara dl presedinte nu ierta pe nimeni cand era vorba de principii).. asteptam cu drag si spor
      • +11 (15 voturi)    
        "Macovei ar trebui sa demisioneze (Joi, 13 septembrie 2012, 21:31)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

        dupa ce CSM-ul s-a pronuntat clar ca a incalcat independenta justitiei"
        Te rog sa fii mai precis. Recunosc ca mi-a scapat o astfel de hotarire a CSM-ului.
        De Adrian Severin nu au zis nimic?
        • 0 (4 voturi)    
          hotararea csm (Vineri, 14 septembrie 2012, 0:02)

          ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui ty

          vezi hotararea csm nr. 471/22.05.2012
          • +2 (2 voturi)    
            Poti da si un link? (Vineri, 14 septembrie 2012, 14:13)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

            Poti te rog sa dai si un link ca sa vad ce a facut si ce se spune in hotarare? De asemeni si un link la o lege sau ceva in care se specifica urmarile legale ale unei astfel de hotarari, ca sa vad de ce ar trebui sa demisioneze si din ce functii. Eu nu am gasit decat referiri, dar nu si hotararea publicata.
            • 0 (0 voturi)    
              este pe site-ul csm (Sâmbătă, 15 septembrie 2012, 21:06)

              ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              acolo o gasesti, la "Hotarari ale CSM".
    • +9 (13 voturi)    
      ce? (Joi, 13 septembrie 2012, 16:37)

      UglyKidJoe [utilizator] i-a raspuns lui bobobobo

      "stiind ca este unii", sper ca glumesti...
      • -16 (26 voturi)    
        basescu este mai mult de unu. (Joi, 13 septembrie 2012, 17:27)

        epaminonda [utilizator] i-a raspuns lui UglyKidJoe

        este presedinte, jucator, capitan de nava de 306, 304... 300 de metri, cavalerul justitiei, tata, amant, socru mic, glumet mare, singurul barbat din politica, degustator de whisky, sofer de Logan, imun in fata justitiei si nu in ultimul rand purtator de tricouri Polo albastre.
        • +10 (16 voturi)    
          Ponta il are la degetul mic! (Joi, 13 septembrie 2012, 22:29)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui epaminonda

          Basescu nu poate intra in pielea oricarei piese de sah, el nu poate intra in pielea unui pion sau nebun, chiar daca situatia o cere cum e cazul de fata. Ponta, in schimb, poate juca natural si-n rol de cal, de nebun, de tura, de rege...chiar si regina. El are puterea sa-i plagieze pe toti ca un actor desavarsit.
    • +28 (44 voturi)    
      basescu un politician puternic (Joi, 13 septembrie 2012, 17:43)

      Tatian [utilizator] i-a raspuns lui bobobobo

      Basescu este singurul politician roman care mai inspira incredere.Singurul care spune problemele Romaniei publice restul ies doar sa acuze sau sa spuna minciuni.
    • +9 (11 voturi)    
      He, he, he (Joi, 13 septembrie 2012, 21:11)

      mihai_42 [utilizator] i-a raspuns lui bobobobo

      sa inebunesc nu alta, nu mai aveti teme de batut campii si v-a apucat brusc dragul de arabi si inchisorile CIA :)))
  • -26 (42 voturi)    
    Poate i-a venit mintea la cap (Joi, 13 septembrie 2012, 16:53)

    Incomod1 [anonim]

    si-si da demisia, cat mai poate.. ca mandatul sigur nu-l va termina... dar ar trebui sa aiba bun simt pentru asta.. :)
    • +14 (24 voturi)    
      Nu esti atent.. deloc.. (Joi, 13 septembrie 2012, 20:04)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui Incomod1

      Presedintele va sustine o conferinta de presa.. nu ponta plagiatorul..
      Demisia este pentru Ponta!! Demult a intrecut toate criteriile posibile si imposibile pentru a se cara de la volan..inainte de a ne rasturna pe toti in prapastie..
      Sa fii mai atent alta data, da??
    • +11 (15 voturi)    
      Sperante desarte (Joi, 13 septembrie 2012, 21:38)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Incomod1

      Antonescu nu-si da demisia desi si-a luat angajamentul.
      • -5 (9 voturi)    
        demisia (Joi, 13 septembrie 2012, 23:58)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui ty

        basescu a zis ca demisioneaza in 5 minute ... si au trecut mai mult de 5 ani ...
        • 0 (2 voturi)    
          Si vor mai trece inca doi (Vineri, 14 septembrie 2012, 14:45)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          Promisiunea de demisie a lui Antonescu e mai proaspata. Si a pierdut.
    • +7 (13 voturi)    
      ...bun-simtul PLAGIATORULUI? (Joi, 13 septembrie 2012, 21:42)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui Incomod1

      inteleg ca te mandresti sau poate chiar te identifici cu PLAGIATORUL-SEF. Reflecteaza. Mai intati va demisiona Ponta, sau va fi debarcat.
  • -19 (31 voturi)    
    Demisie? Sa fim seriosi! (Joi, 13 septembrie 2012, 17:19)

    Gustav666 [utilizator]

    O va spala pe Reding dupa ziua de ieri. Si-i va spurca pe europarlamentarii romani care au luat cuvantul in plenul PE si au sustinut altceva decat indicatia pretioasa data ambasadorilor si anume ca "institutiile statului de drept au rezistat loviturii de stat".
    • +14 (20 voturi)    
      Cred ca faci o confuzie!!! (Joi, 13 septembrie 2012, 20:39)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      Uslasii exceleaza in injurii si comportari de genul celor spuse de tine, dupa cum se poate observa bine si din comentariul tau. Ca sa nu mai spun ca ponta si antonescu sunt si ei specialisti in asta, vezi limbajul si exprimarile folosite la intrevederile avute cu sefi de stat, guverne, parlamentari UE, etc. Pe Basescu nu l-am auzit vorbind asa. Daca ti insa stii, prezinta te rog un link ca sa demonstrezi asta.
  • -24 (38 voturi)    
    Demisia... (Joi, 13 septembrie 2012, 17:38)

    AndreeaElena [utilizator]

    Singura declaratie pe care ar trebui sa o faca este cea cu privire la demisia sa! Romanii asta asteapta dupa ce au votat intr-un numar exorbitant pentru demiterea sa!
    • +24 (34 voturi)    
      Nr ala exorbitant (Joi, 13 septembrie 2012, 18:42)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui AndreeaElena

      devine tot mai mic. Poate il demite pe dottor ca ne rade o lume intreaga.
    • +25 (35 voturi)    
      Un numar exorbitant (Joi, 13 septembrie 2012, 18:46)

      sirb [utilizator] i-a raspuns lui AndreeaElena

      de fraude la referendum vrei sa zici. Pentru ce sa isi declare demisia? pt ca au vraudat Usl pana ce n-au mai putut? Scuzati-ma dar eu nu permit sa fiu manipulata de un grup de fraudaci in frunte cu Turnatorul Voiculescu ! asa ca lasati-o jos ca macane cu ,, un nr exorbitant pt demisie!
    • +9 (15 voturi)    
      Nu vorbi prostii. (Joi, 13 septembrie 2012, 21:53)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui AndreeaElena

      Este un politician veritabil. Cind face o declaratie mai pot analisti de orice sa mai dezbata citeva zile pe la TV. Cind nu spune nimic se cauta cu disperare teme de dezbatere. Evident rolul principal il are tot Basescu. Azi miine se va analiza la TV si cea ce a zis cind era la gradinita.
      Daca pleaca pe mare va fi o plictiseala generala. De pacalici lumea se va satura repede. O gramada de posturi de stiri se vor desfinta din lipsa de audienta.
      Calm plat. Ne vom uita la posturile TV de sport sau de muzica populara.
  • -22 (32 voturi)    
    ... (Joi, 13 septembrie 2012, 18:31)

    Anonymous89 [utilizator]

    Asta as vrea si eu sa vad stimabile.As vrea sa-l vad pe prea demisul nostru presedinte cum ne explica purtarea sa fata de cei 7,5 milioane de romani sa sa ne spuna verde in fata de ce susitine ca Romania este o tara democratica in timp ce el se intoarce la cotroceni ca un mare dictator.
    • +15 (23 voturi)    
      Sorry (Joi, 13 septembrie 2012, 19:20)

      Palax [utilizator] i-a raspuns lui Anonymous89

      Voturi la referendum cu Da = 7.5 - 1.5 = 6 Milioane. Nu seamana decat o treime din populatia romaniei. Deci ca o mica portiune il considera dictator, asta nu inseamna ca il considera si restul...
      • -4 (8 voturi)    
        de ce scazi 1.5 mil (Joi, 13 septembrie 2012, 23:57)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Palax

        Tu scazi 1.5 mil pt. ca asa a spus Videanu ?!
        • +7 (9 voturi)    
          DNA nu Videanu (Vineri, 14 septembrie 2012, 1:47)

          Palax [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          Tu inca crezi ca USL-ul a adunat 6 milioane voturi legale? DNA-ul a zis ca au fraudat intre 1-2 milioane. Eu cred ca mai mult. E ca si cum dupa un accident incerci sa gasesti toate suruburile care au sarit din masina.
          • 0 (2 voturi)    
            esti dezinformat (Vineri, 14 septembrie 2012, 8:16)

            ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Palax

            DNA-ul nu a zis "ca au fraudat intre 1-2 milioane". cel putin deocamdata. morar a zis ca la sectiile cercetate au gasit fraude in proportie de 5,10,15%. nu a zis numarul sectiilor cercetate.
            • 0 (0 voturi)    
              subminarea intereselor nationale (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:58)

              Palax [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

              Deci, USL-ul a construit un intreg sistem de coordonare prin telecomunicatii al membrilor pentru ziua de referendum. Si tu crezi ca sistemul i-a coordonat toti membri sa zica buna ziua la lume pe strada? Intr-un accident al unei masini de 300 de cai putere, tu presupui ca probabil mergea cu viteze aproape de limita legala cand nu mai sti nimic altceva?
      • +7 (9 voturi)    
        si pe deasupra (Vineri, 14 septembrie 2012, 1:27)

        was [utilizator] i-a raspuns lui Palax

        Referendumul era (oficial) facut ca sa-se stie cati romani cred ca Presedintele a incalcat grav Constitutia (ce articol?). Normal ca daca se valida referendumul, atunci trebuia sa fie demis Presedintele, dar Latrina TV a facut sa-se inteleaga ca se voteaza altceva.
    • +9 (17 voturi)    
      Pacat ca miopia intelectuala nu are tratament (Joi, 13 septembrie 2012, 20:07)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui Anonymous89

      .. Somn usor... draga anonim.. sa nu uiti sa iei si ierburile...
      • +8 (12 voturi)    
        nu e miopie, e meschinarie (Joi, 13 septembrie 2012, 21:46)

        roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui Inna100

        interesul joaca fesul. Numai ca ei saracii nu realizeaza ca sunt doar griveii setati ai lui Vantu...pe care-i hipnotizezi live si cum ii pui asa stau...
    • +9 (13 voturi)    
      Da, ca un mare dictator.. (Joi, 13 septembrie 2012, 22:39)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Anonymous89

      Dictator care a fost demis prin incalcarea legilor de catre cei mai democrati dintre democrati.

      Se intoarce acolo unde a fost ales. Nu mor caii cand vor javrele. Si daca vroiau micii dictatori sa scape de Basescu, acceptau propunerile acestuia, ca doar si la celalalt referendum au votat 9 milioane de oameni, mai multi decat acum si vad ca nu va agitati deloc. Doar acum o dati cu "poporul a facut", "poporul a dres".

      Dar ai si tu dreptate: nu este o tara democratica, pentru ca intr-o democratie presedintele nu este schimbat doar ca a scazut in sondaje si ca nu-i place unui nebun. Si mai ales nu incalcand legile!
    • 0 (0 voturi)    
      dictator? (Vineri, 14 septembrie 2012, 14:10)

      hamham [utilizator] i-a raspuns lui Anonymous89

      s-a intors nu ca un dictator ci ca un presedinte ce respecta deciziile curtii constitutionale.
      pai cume frate, aplicam deciziile cc doar cand ne place?

      cum mai apaludau uslasii deciziile CC care erau defavorabile guvernului boc!

      da bine,poate in capu tau dictator inseamna sa respecti legea si curtea constitutionala.

      no,amu meri la culcare!
  • +26 (32 voturi)    
    multumesc Base (Joi, 13 septembrie 2012, 19:49)

    ggna [utilizator]

    Ma simt mai in siguranta cand vorbesti tu de la pupitru! Desigur ca nu te plac, dar daca duci naibii Romania asta unde trebuie, stai acolo ca sa nu ne mai treaca frisoanele cu toti isterii veniti cu japca.
    Aaaa...bine ca ai pus inapoi steagul NATO, nesimtitul de Crin daca mai statea mult il punea pe cel al Rusiei.
  • -8 (24 voturi)    
    inept (Joi, 13 septembrie 2012, 19:57)

    miha53 [utilizator]

    nimic mai mult
    • +9 (25 voturi)    
      lasa ca e mai non inept oktoberPoanta! (Joi, 13 septembrie 2012, 20:25)

      rakleta [utilizator] i-a raspuns lui miha53

      sau not! Sau de cine ar trebui sa spun ? AdorMescu ? Varanescu ? Sovaescu ? Hmm ..... Iliescu ?
  • -16 (22 voturi)    
    ... (Joi, 13 septembrie 2012, 20:30)

    AndreeaElena [utilizator]

    Nimic nu il mai schimba pe dl Basescu? Eu din cate imi aduc aminte l-au cam schimbat romanii pe 29 iulie. E drept ca printr-un abuz s-a intors la Cotroceni. Dar nu-i nimic, in iarna romanii vor vota USL, iar 2014 Crin Antonescu si vom scapa in sfarsit de acest personaj atat de nociv pentru Romania!
    • +16 (20 voturi)    
      cacarau presedinte never - pariu (Joi, 13 septembrie 2012, 20:47)

      rakleta [utilizator] i-a raspuns lui AndreeaElena

      Le-o trage PSD din spate lui USL cu independentul Oparescu. Antonescu dupa prestarea lamentabila din vara nu o sa mai vada Palatul decat de la Antene.
    • +14 (18 voturi)    
      info (Joi, 13 septembrie 2012, 21:22)

      rochiri [utilizator] i-a raspuns lui AndreeaElena

      Ce articol din Constitutie a incalcat Basescu ?
      Asta este intrebarea!
      USL va pierde din procente pana la alegeri , este foarte foarte greu sa guvernezi in aceste tipuri !
      • -10 (14 voturi)    
        uite mai jos 3 articole incalcate (Joi, 13 septembrie 2012, 22:43)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

        eu consider ca basescu a incalcat urmatoarele articole :

        1. art. 80 - fiind prsedinte jucator nu poate fi mediator

        2. art. 102 - a exercitat atributii care reveneau guvernului

        3. art. 142 - Pere Lazaroiu este la a 2-a numire la CCR
        • +5 (11 voturi)    
          Care sunt atributiile... (Vineri, 14 septembrie 2012, 0:12)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          ....care reveneau guvernului? Sa dai exemplu cu legi clare, in care s-au incalcat atributiile guvernului. Prin ce legi aceste atributii sunt ale guvernului si ce legi le-a incalcat Basescu.

          Art 80: unde scrie ca un "presedinte jucator" nu poate fi si "mediator"? In care lege? Care este diferenta dintre "jucator" si "mediator"? Prin ce legi se face aceasta diferenta si cum si cand au fost incalcate aceste legi?

          Art 142: Petre Lazaroiu, nu a avut doua mandate pline/intregi, asa cum si Iliescu a fost presedinte de trei ori, pe motivul ca primul "nu se pune", ca a fost numai de 2 ani... Judecatorii bde la CC nu au voie sa aiba 2 mandate de 9 ani, parca..

          Mai ai si alte "incalcar" ale Constitutiei?
          • -7 (9 voturi)    
            da, mai sunt si alte incalcari (Vineri, 14 septembrie 2012, 0:41)

            ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            Referitor la art.142, trebuie doar sa-l citesti si te lamuresti : "...Curtea Constitutionala se compune din noua judecatori, numiti pentru un mandat de 9 ani, care nu poate fi prelungit sau innoit."
            La Iliescu a fost ca nu legea (constitutia) nu se aplica retroactiv, adica era alta mancare de peste.

            In ce priveste celelalte articole iti dau raspunsurile CCR :

            "Faptul că Preşedintele României, prin comportamentul său politic, şia asumat public iniţiativa luării unor măsuri economico-sociale, înainte ca acestea să fie adoptate de către Guvern, prin asumarea răspunderii, poate fi reţinut ca o încercare de a diminua rolul şi atribuţiile primului ministru."

            "În ceea ce priveşte declaraţiile domnului Traian Băsescu referitoare la comunitatea romă şi sancţionarea acestuia de către Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, rămâne ca Parlamentul să decidă, pe baza datelor şi a informaţiilor care-i vor fi prezentate cu ocazia dezbaterilor, asupra existenţei şi gravităţii acestor fapte."

            "Curtea îşi afirmă dezaprobarea cu privire la formularea de acuzaţii, etichetări jignitoare şi insulte la adresa exponenţilor autorităţilor publice în legătură cu activitatea desfăşurată de ei"

            "În legătură cu aceste susţineri, Curtea reţine că faptele concrete menţionate mai sus, imputate Preşedintelui, îmbracă forma unor conflicte cu ceilalţi participanţi la viaţa politică."

            "Referitor la rolul Preşedintelui României, prevăzut de art.80 din Constituţie, Curtea constată că domnul Traian Băsescu nu şi-a exercitat cu maximă eficienţă şi exigenţă funcţia de mediere între puterile statului,
            precum şi între stat şi societate."

            In plus a incalcat art.84 :

            Art.84 alin.(1) prevede că „În timpul mandatului, Preşedintele României nu poate fi membru al unui partid şi nu poate îndeplini nici o altă funcţie publică sau privată.”

            în ziua de 4 martie 2011, el a participat la Întâlnirea la vârf a Partidului Popular European (PPE), la Helsinki ... pe banii statului.
            • +4 (8 voturi)    
              praf in ochi (Vineri, 14 septembrie 2012, 1:53)

              Palax [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

              Prin ce initiative economice a incalcat constitutia?
            • +8 (10 voturi)    
              Mda.. (Vineri, 14 septembrie 2012, 3:38)

              Alius [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

              Le-ai zis nu gluma! In primul rand, aia cu CC-ul, asa cu ai prezentat si tu, un judecator CC are voie o singura data la un mandat de 9 ani, care nu poate fi prelungit sau innoit. Deci sa-mi arati al cui mandat de 9 ani a fost prelungit sau innoit. Ca legea are "gauri", asta o stim. Toate legile au fost facute asa, special. Lazaroiu a avut un singur mandat de 9 ani, care nu a fost nici prelungit, nici innoit. Doar a tinut locul 2 ani de zile, "provizoriu" altui judecator (sau a umplut un loc liber). 2 ani de zile nu este un mandat de 9 ani.

              Restul, ce ai scris, e numai abureala de doi lei. Aia cu "tiganca imputita" a fost spusa nu in public, asa ca nu are ce i se imputa. Maine il acuzam pe Basescu de faptul ca nu a tras apa la WC la el in casa si ca nu s-a spalat pe maini.

              Ca nu si-a "exercitat cu maxima eficienta si exigenta", nu e o incalcare a unei legi (ca tot nu s-a mentionat nici un articol de lege acolo), dar poti sa o treci la "raspundere prezidentiala", asa cum ministrii ar trebui sa aiba si ei un fel de "raspundere ministeriala". Atata a putut Basescu, iar faptul ca nu poti mai mult, ca nu esti mai eficient, nu e incalcare de lege, caci altfel era trecuta in Constitutie ca lege, fireste.

              "Art.84 alin.(1) prevede că „În timpul mandatului, Preşedintele României nu poate fi membru al unui partid şi nu poate îndeplini nici o altă funcţie publică sau privată.” - ce functie a indeplinit Basescu la acea intalnire la care a fost invitat ca persoana (personalitate) publica? Numeste tu functia avuta la acea participare, in afara de functia de Presedinte al Romaniei.

              Asa cum am spus, slab nene, slab rau. Daca n-au gasit aia de la USL legi concrete incalcate din Constitutie, nu crezi ca n-ai sa gasesti nici tu? Dar tu incearca. Auzi la el, "tiganca imputita" e incalcarea Constitutiei. Vai de capul vostru!
              • -1 (7 voturi)    
                citeste avizul consultativ dat de ccr (Vineri, 14 septembrie 2012, 7:39)

                ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Alius

                De ce nu citesti tu avizul consultativ dat de CCR, ca sa nu mai pun eu cu copy/paste si ghilimele ?!
                • 0 (0 voturi)    
                  Pai tocmai asta era ideea. (Vineri, 14 septembrie 2012, 14:17)

                  Alius [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

                  Ca in acel aviz consultativ nu scrie de nicio lege incalcata. Sunt doar baliverne puse pe o hartie.
    • +8 (14 voturi)    
      Daca aveau un pic de minte (Joi, 13 septembrie 2012, 22:01)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui AndreeaElena

      modificau si Constitutia si demisiona Basescu. Aveam macar o Constitutie adaptata la realitatile zilei. Asa am ramas doar cu decontarea prostiilor lor. Ai auzit ca leul este singura moneda din UE care s-a depreciat in raport cu euro in acest an?
    • +11 (15 voturi)    
      Ai grija de tine!!! (Joi, 13 septembrie 2012, 22:13)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui AndreeaElena

      Exista pastile pentru memorie, asa ca poate daca le iei iti vei aduce mai bine aminte ca nu a fost schimbat pe 29 iulie... Iar ca sa mai spui ca vei vota pe antonescu, dupa cum s-a comportat ca presedinte interimar si dupa inca cum se mai comporta, inseamna ca e chiar mai grav.
  • +16 (20 voturi)    
    discurs (Joi, 13 septembrie 2012, 20:41)

    traiang [utilizator]

    Discurs la obiect echilibrat ,in sfarsit se reitereaza problemele Romaniei nu fumigene care ne-au umplut capul in ultimele luni.
  • +8 (8 voturi)    
    Euro are doua taisuri (Joi, 13 septembrie 2012, 20:50)

    Alt Popescu [anonim]

    Moneda este un element prin care se poate controla competitvitatea unei tari.

    Ai nevoie de export pentru intrari de valuta ...ieftinesti moneda nationala.

    Creste moneda nat in raport cu valuta ... exporti mai putin si importi mai mult...

    E simplu....

    Leul este o parghie de control a competitivitatii firmelor din Romania.

    Pentru o tara ca Ro ... a caror exporturi depind de pretul marfurilor sale...o astfel de parghie este foarte importanta.

    E important sa poti ieftini marfa ce o ai de vanzare intr-un mod unilateral prin moneda....asfel incat toti agentii economici sa se poate alinia rapid cu preturi mai atractive.

    Ca sa nu iti pese prea mult de moneda trebuie sa ai marfuri care nu depind de pret atat de mult. Cum ar fi tehnologia de varf....

    Daca vinzi roboti si utilaje performante pe care doar tu le produci ... atunci ...nu prea iti pasa de moneda....

    Insa romania nu are asa ceva .... pt ca Romania nu are corporatii cu patente exclusive de productie. Romania nu are cercetare. Firmele din Ro nu fac industrie de inalt nivel.... la modul organizat si eficient...cu R&D etc, etc.

    Asta in schimb o fac cei din zona Euro...alde Germania, Franta, Olanda....

    Economia Romaniei are o viteza de lumea a 2 a...

    Si acum contra exemplul de tara cu Euro este Grecia....

    care e prinsa intr-un cleste si care nu si poate face economia competitiva caci are Euro ca moneda ...

    Ei nu pot ieftini produsele si serviciile prin moneda....

    Turismul prin urmare ramane la acelasi pret ca in 2007 in Grecia....

    Deci ei nu pot vinde mai mult....si uite asa ii sugruma dragutul de Euro.

    Asa ca Euro asta e bun.... daca ti-l mai si permiti...
  • -15 (19 voturi)    
    prrrrrrrrrrrrrrrr............... (Joi, 13 septembrie 2012, 21:07)

    cebuano [utilizator]

    Scuip pe UE...
  • -10 (14 voturi)    
    Opinie (Joi, 13 septembrie 2012, 23:17)

    A310 [utilizator]

    Regret nespus ca v-am votatpentru functia de presedinte al Romaniei , deoarece s-a dovedit ca ati girat o tagma de damnati , care au pricinuit foarte mult rau multor romani . Ati revenit la Cotroceni printr-o manevra MIZERABILA , povestea cu "independenta justitiei" este pentru ignoranti .
    Va erijati in salvatorul Romaniei , a mai fost un presedinte al Romaniei care era de neinlocuit si a sfarsit la Targoviste
    • +8 (10 voturi)    
      tu nu-ti vezi gradina de pietre (Vineri, 14 septembrie 2012, 2:06)

      Palax [utilizator] i-a raspuns lui A310

      cum a pricinuit foarte mult rau ? bazat pe ce? declaratiile tale par a fi bazate pe generalizari fara nici un argument quantificabil.
  • 0 (0 voturi)    
    basescu nu intelege (Vineri, 14 septembrie 2012, 11:00)

    visio [utilizator]

    ca romii=tiganii nu au leac; ei sunt invatati de mici sa fure; pentru ei munca este ceva injositor; mie nu imi convine sa platesc un asistat social care poate sa munceasca dar nu vrea; cand pleaca la furat trebuie sa stie ca va face puscarie; iar puscaria trebuie sa insemne 3 felii de paine pe zi si o cana cu apa; plus munca in folosul comunitatii pentru ca si-a insusit bunurile muncite de altii...dupa c edsai cateva exemple severe, ceilalti tigani isi vor reveni; altfel, vom face puscarii numai pt ei....sa traiasca acolo daca nu le convine libertatea.
    • 0 (0 voturi)    
      au probleme cu Software-ul (Vineri, 14 septembrie 2012, 15:54)

      Palax [utilizator] i-a raspuns lui visio

      un animal isi formeaza biologia dupa mediul din care traieste, la om intervine si software-ul care se formeaza lafel, sau mai bine zis cultura(sistemul de operare detinut de membrii etniei). Acest software se copiaza de pe dvd-urile apropiate, adica cele ale familiei si cele care merg pe calculatorul cu pricina(adica in cazul asta tiganul). Toate discriminariile si concluziile vechiilor generati, se transfera frumos la noul individ. Aici e greu de zis daca software-ul lor este facut de mediul lor si discriminariile care le-au suferit in din trecut, sau este insasi un software stricat de multa vreme(adica software nomad adus din india). Eu unul nu vad decat o singura solutie moderna, sa le distrugi cultura. Una ar fi prin educarea lor si pusi intr-un mediu in care sunt mai multi membri de alte nationalitati/etnii decat ei in acelasi grup. Adica un fel de separare.
    • +1 (1 vot)    
      tocmai ca a inteles (Vineri, 14 septembrie 2012, 16:22)

      mihai.toma [utilizator] i-a raspuns lui visio

      tocmai ca a inteles ca sunt educati de mici, a dat si raspunsul: educatie, care ia timp (nu 1-2 zile si un bilet)
  • -1 (1 vot)    
    eu cred (Vineri, 14 septembrie 2012, 19:07)

    ana2403 [utilizator]

    Bine ca in iarna romanii vor vota cu USL astfel (incetul cu-ncetul) vom scapa de Traian Basescu si de pedelisti. Romanii au decis, la referendum, ca nu il mai vor pe Basescu. Acest personaj a devenit toxic pentru societatea romaneasca! Adevarata problema este chiar T. Basescu!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi