Incepe iarasi manipularea prin sondaje? IMAS: USL la jumatatea lunii august 57%  - CSOP: USL la jumatatea lunii august 50% - CCSB: USL la sfarsitul lunii august 62% 

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 4 septembrie 2012, 12:04 Actualitate | Politic

Cel putin trei sondaje de opinie realizate, doua din ele la jumatatea lunii august si altul la sfarsit, ofera cifre radical diferite in ce priveste scorurile obtinute de principalele partide daca duminica viitoare ar avea loc alegeri. Diferenta merge pana la 12%, USL este contat intr-un sondaj cu 62%, in altul cu 50%. Un alt sondaj pretinde ca USL, desi USL a scazut cu 10%, in prezent este cotat cu 57%. Ceea ce ar insemna ca USL ar fi avut 67% inaintea suspendarii, cifra greu de crezut, cata vreme PSD si PNL n-au strans voturile necesare validarii referendumului pentru demiterea presedintelui.
  • Adevarul: USL are în august 57,1%, dar a scăzut cu aproape zece procente faţă de perioada anterioară suspendării lui Traian Băsescu. Dacă mâine ar fi alegeri parlamentare, USL ar obţine voturile a 57,1% din români, potrivit sondajului realizat pentru „Adevărul" de IMAS în perioada 9-14 august. Pe următoarele locuri se clasează PDL cu 17,8%, PP-DD cu 14,1% şi UDMR cu 5,8%, în timp ce restul formaţiunilor politice nu ar depăşi pragul electoral.
  • Jurnalul National: Dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare, USL ar câştiga cu 62%, urmată de PDL cu 18%, PP-DD – 8%, UDMR-6% şI PRM -2%, arată un sondaj CCSB publicat de Jurnalul National pe 3 septembrie. Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 1004 persoane  în perioda 28 august- 1 septembrie şi are o marjă de eroare de +_ 3,1%. (Alt sondaj CSCI publicat recent da USL tot la 62%)
  • Evenimentul Zilei: Un sondaj CSOP publicat de Evenimentul Zilei miercuri, 29 august, prezinta cifre radical diferite. Sondajul CSOP indică un trend clar de creştere a PD, care avea 18% în luna mai, 20% în iunie, 21% în iulie şi 22% în 10-13 august. În schimb, trendul PSD este descrescător: 54% în mai, 52% în iunie, 51% în iulie şi 50% în august. Sondajul a fost efectuat în intervalul 10-13 august, pe un eşantion de 1002 persoane, intervievate faţă în faţă, la domiciliu. Eroarea de reprezentativitate este de 3%, cu o probabilitate de 0,95.

























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

6556 vizualizari

  • +18 (20 voturi)    
    absolut (Marţi, 4 septembrie 2012, 12:16)

    sucaa [utilizator]

    si la locale cand erau pe culmile preferintelor alegatorilor au scos 49% voturi efective :)
    evident, sondajele aratau si o prezenta la referendum de peste 60%.
    prevad usl-ul undeva in jurul cifrei de 40% plus/ minus 1%. sper doar ca frauda nu va mai avea aploarea celei de la referendum.
    nu inteleg in schimb noua alianta de dreapta ce face? sta si se uita la usl cum fac greseli dar nu zic nimic. usl-ul in opozitie nu scapa nicio ocazie, reala sau imaginara sa iasa in fata tipand ce fac aia de la pdl. actuala opozitie zici ca s-au speriat sau au fraternizat cu actuala putere.
    trebuie sa se schimbe ceva urgent in comportamentul opozitiei daca vor sa aiba vreo sansa la alegerile din decembrie. altfel, ne vom izola complet si financiar si politic de restul europei.
    • -12 (16 voturi)    
      Cifre (Marţi, 4 septembrie 2012, 13:09)

      Colonel [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      scoase de la tine de sub perna ? Despre ce frauda vorbesti spalatule pe creier ? Nu observi ca toate prostiile cu anchete s-au terminat imediat ce a fost data decizia CCR ?

      Inca ceva (cel mai important) legat de fraude. PSD a pierdut alegerile prezidentiale si parlamentare de fiecare data cand le-a organizat (96, 2000), PNL la fel (2008). Singurii care au ajuns la putere si s-au tinut de ea prin toate mijloacele au fost Basescu si PDL. Asa ca nu mai urlati "frauda". Sa ai mecanisme de frauda si sa pierzi e absurd.

      Mai bine uita-te cine a fraudat alegerile parlamentare in 2008, parlamentar-europene si prezidentiale in 2009, legea pensiilor in parlament si referendumul de acum. (frauda prin smecherii legislative sau prin "numaratoare anastasiana")
      • +8 (8 voturi)    
        colonele (Marţi, 4 septembrie 2012, 15:41)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        spala-te la gura un pic cand mai intri in vorba cu oamenii. nu de alta dar as vrea sa vad si eu un uslamist cu bun simt :)
        revenind la subiect, tu nu vezi stirile zilnice prin care sunt chemati la perchet diversi? unde ai vazut ca s-a oprit?
        ai vazut tu la alegerile organizate de pdl prezenta la vot de peste 100% in vreo localitate?
        ai vazut tu cresterea prezentei la vot cu 20% in 4 ore la alegerile organizate de pdl?
        eu zic sa inveti intai sa vorbesti, apoi sa te uiti mai atent, nu la antenele securistului, ci la realitate.
        restul comentariului este stupid. doar daca iti spun ca dupa numaratoarea masluita de anastase tot ea a cerut sa se voteze inca o data si psd a refuzt iti arat ca esti idoctrinat :)
        • -7 (9 voturi)    
          ma, tu esti prost sau dezinformat ? (Marţi, 4 septembrie 2012, 16:05)

          Colonel [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

          Care-i treaba cu prezenta peste 100% ? Esti spalat pe creier ? Nu a existat nicaieri prezenta peste 100%. A, ca numarul total de voturi dintr-o localitate a fost mai mare decat numarul total de alegatori, asta e de inteles, pentru ca e vacanta si lumea a votat pe liste suplimentare (mai ales la tara, unde la fiecare batran vin copii la muncile de vara). Dar totusi, hai sa nu adunam mere cu pere ca sa ne dea noua peste 100%!
          • +6 (10 voturi)    
            da, si marmota... (Marţi, 4 septembrie 2012, 16:54)

            sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

            vad ca vocabularul tot de uslas ti-a ramas. nu aveam pretentii, dar am incercat :)

            numarul total de voturi dintr-o localitate RURALA. nu s-a intamplat asta la Bran, sau la Sighisoara, s-a intamplat doar in judetele controlate de uslasi. nu, colonele, chiar nu sunt prost sa-ti accept manipularea.
            fix doar in acele judete au fost oameni la rude. doar in acele localitati.
            oare cine crezi ca-i manipulat? eu sau ti?
            • -6 (8 voturi)    
              Tu in ce zona traiesti ? (Marţi, 4 septembrie 2012, 17:37)

              Colonel [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

              Eu ce t-am spus ? "mai ales la tara, unde..."
              Sti sa citesti ?
              In Oltenia si in Moldova oamenii din orase merg la sate (localitati RURALE) vara pentru a muncii pamantul. Asta se intampla de zeci de ani. Poate ai avut si tu colegi la scoala care in vacanta spuneau ca "merg la tara". Acum poate intelegi de ce e normal ca acolo sa fie mai multi votanti decat numarul de locuitori domiciliati. (procentul nu e peste 100%, pentru ca in continuare nu putem aduna mere cu pere)
              Cata ipocrizie din partea ta, sa te iei de vocabularul meu (pentru ca te-am facut prost?) atat timp cat tu imi zici sa ma spal pe gura.
              • +6 (6 voturi)    
                atentie (Marţi, 4 septembrie 2012, 21:27)

                sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

                ti-am spus sa te speli la gura pt propozitia asta: "Despre ce frauda vorbesti spalatule pe creier ?" si te-am atentionat sa porti o discutie civilizata chiar daca idolii tai cei doi iresponsabili iti arata altceva. ti-am spus sa te speli la gura si sai grija cum vorbesti.si tu ce faci? apari si ma faci prost direct :)
                dupa ce tu ma ataci tot tu te dai victima... exact ca plagiatorul si crizelul. ei il fac nebun pe base de dimineata(la unii inseamna ora 14) pana seara si tot ei tipa ca basescu ii ataca :)
                si tot tu vorbesti de ipocirizie ca ma leg de vocabularul tau? incercati sa fiti responsabili pt actiunile voastre, nu sa aruncati mereu la altii asa cum fac uslasii?
                la sfarsitul lui ilie nu prea mai ai ce sa muncesti la tara. graul a fost recoltat, porumbul vine acum. poate doar la pepeni. in moldova mai usor cu pepenii.
                de ce nu s-a intamplat la locale acelasi lucru cand atunci chiar s-a muncit la tara? cu zarzavaturi si alte alea? poti sa explici? in plus atunci a fost procentul de prezenta pe tara cu mai mult de 10% decat la referendum. poate ai si pt asta o explicatie.
                nu am vazut nicio explicatie cum au reusit sa mearga la vot 20% in 4 ore. asta in conditiile in care in mediul rural se voteaza... dimineata :)
                cer mult daca te pun sa explici? nu am sperante...
                tu chiar crezi ca toti suntem prosti si acceptam orice manipulare? te inseli. nu toti romanii se informeaza de la un securist ce si-a turnat pana si familia. sunt si romani care au respect fata de ei insasi si verifica informatiile din mai multe parti.
      • +8 (8 voturi)    
        lui colonelu (Marţi, 4 septembrie 2012, 16:35)

        hmara [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Colonele, daca stai sa te gandesti, poti pierde alegerile si daca fraudezi. Realitatea nu o poti nega , doar daca esti nebun. USL tau avea nevoie de aproape 2 mil de voturi in plus la un moment dat (vezi retoticile lui Sova, Dragnea), dar fraudand nu au reusit sa scoata atatia. Suna logic chiar si pt.un cap ca al tau.
        Intrebi de anchete? Ele se desfasoara, dar nu vei afla de la Antena3 niciodata de mersul lor. Au ajuns chiar la cateva nume si prenume de consilieri judeteni, locali si sefi de comisii electrorale. Au inceput din vestul fiefului vostru , Gorj, se indreapta spre Est. Ascunde-te.
        Alegerile au fost fraudate mai mult sau mai putin de toti, sint un tip cu vederi de dreapta si recunosc acest lucru. Dar ai tai, cei de stanga-bolsevica au incercat frauda cu buldozerul, fara nici cea mai mica urma de bun simt, limita. Cu bena daca se putea si era bine. Ghioalbe, iar tu ii admiri. Concluzia: esti ca ei.
        • -5 (7 voturi)    
          Sti care-i problema ? (Marţi, 4 septembrie 2012, 17:39)

          Colonel [utilizator] i-a raspuns lui hmara

          Ca mereu urlati de frauda atunci cand castigati. Iar apoi o dati cu "au furat si tot au pierdut". Tu realizezi cat de stupid e ? Facem pariu ca nu o sa apara nici o "frauda majora" in urma anchetelor ? Se vor gasi maxim cateva cazuri izolate de vot multiplu sau frauda, care nu au fost coordonate de cineva, ci au fost actiuni individuale. Dar nici astea nu se vor gasi, pentru ca nu mai exista interesul sa se investigheze dupa decizia CCR.
          • +6 (6 voturi)    
            Pitu (Marţi, 4 septembrie 2012, 18:00)

            kofa [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

            don colonel,te pomenesti ca esti chiar nevroticul dogaru.
          • +5 (7 voturi)    
            ultim raspuns lui colonel (Marţi, 4 septembrie 2012, 18:13)

            hmara [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

            Nu ai inteles. este ultimul raspuns catre tine, consider pierdere de vreme. in primul rand eu nu urlu, nu cred ca a urlat cineva. Nu cred ca ai intelege nici daca ti-as arata ca iarba este verde. Nu e nicio problema. Eu zic sa ai rabdare si sa astepti, s-ar putea sa nu ai dreptate, autocarele nu se pot coordona singure, cum nici turistii de la sate nu au cazut acolo inopinat, fara ghizi usl-isti.
            Ai rabdare, in rest, eu nu iti mai raspund pe aceasta tema, nu am cui, in ceea ce te priveste. mai ai un mesaj de la mine pe care ar fi bine sa-l recitesti. E mai jos. succes in ale tale.
          • +4 (4 voturi)    
            Colonele (Marţi, 4 septembrie 2012, 22:36)

            EQUANT [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

            Eu as zice sa mergi intai sa inveti gramatica limbii romane, si mai apoi sa vii sa ne dai sfaturi.
            Pa!
    • +6 (8 voturi)    
      Opozitia tace.... (Marţi, 4 septembrie 2012, 13:25)

      Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      ...pentru ca (asa cum au remarcat si altii) nu are solutii alternative. Nu vad nici unul de la actuala opozitie sa poata oferi o alternativa economica - pentru ca daca ar face la fel ca anterioara opozitie, ar pierde mult mai mult.
      Clasa politica actuala este puternic decredibilizata, deci singura masura care sa aduca plusuri de voturi ar fi solutii economice viabile (ceea ce, sa fim seriosi, este imposibil pentru astia de-i votam noi romanii)..
      A se vedea numai asa, ca termen de comparatie, ce sanse a avut Nicusor Dan in fata lui Oprescu. (un INDEPENDENT contra unui alt "independent").
      • +2 (2 voturi)    
        cateva pareri (Marţi, 4 septembrie 2012, 16:32)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        1. opozitia tace pentru ca nu e cazul, inca, sa vorbeasca; usl se face singur de ras; e si pacat sa le strici atat specatcolul cat si placerea;
        2. asa cum bine observi, nu avem indivizi bine "echipati" politic; pentru aia din parlament, politica insa inseamna hotia muncii romanilor; si daca pot sa o faca si pe salarii uriase, cu atat mai bine; exceptie face a lui Cacarau, care ia banii si nu vine la munca.
        3. despre oprescu....imi amintesc ca a venit fostul primar al New York-ului, ala cu bunica din Romania, si doctorul asta ratat se laudsa cum a reusit sa faca o magistrala de metrou; nu mai conteaza cine a inceput-o, dar s-a uitat americanul cu atata compasiune la Oprescu ca m-a pufnit rasul...
        dar daca bucurestenii il vor...chestii suspendate, bani pentru reabilitare termica chestie inceputa de udrea...si tot asa...
  • +19 (19 voturi)    
    Trista situatie (Marţi, 4 septembrie 2012, 12:18)

    banel [utilizator]

    La Jurnalul e clar manipulare...in rest, e posibil sa aiba putin peste 50%, insa trendul e descrescator, probabil in final vor avea in jur de 45% la alegeri.

    Partea trista e ca avand PPDD cu 14%, o guvernare care sa nu includa USL va include automat PPDD si UDMR.

    Deci oricum am da-o, nu-i bine ce va urma dupa 9 decembrie.
    • +8 (10 voturi)    
      o guvernare cu ppDD si udmr .... (Marţi, 4 septembrie 2012, 13:06)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui banel

      e cea mai proasta varianta pentru romania .
    • -4 (6 voturi)    
      Nu neapărat (Marţi, 4 septembrie 2012, 13:13)

      Dan Teca [anonim] i-a raspuns lui banel

      Căci ia uite ce tendinţe ne arată un sondaj online (neştiinţific desigur) despre intenţia de vot a celor cu simpatii de dreapta, în cazul în care PDL ar merge în alegeri separat de Alianţa celorlalte partide de centru dreapta.
      http://www.petitieonline.ro/sondaj-s14512043.html
      Şi vă asigur că aici nu e vorba de nicio încercare de manipulare :) Aici poate răspunde chiar oricine, inclusiv voi.
      • 0 (0 voturi)    
        Interesante rezultatele acolo (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:13)

        Daniel Manaila [utilizator] i-a raspuns lui Dan Teca

        Scoruri zdrobitoare pentru dreapta si da orice poate vota acolo.
        • 0 (0 voturi)    
          Sondajul e adresat celor de Dreapta (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:28)

          Dan Teca [anonim] i-a raspuns lui Daniel Manaila

          Cred că nu ai înţeles exact ideea sondajului.
          Nu se pune în discuţie scorul alegerilor ci doar cum ar vota cei cu vederi preponderent de dreapta în cele 2 situaţii posibile, mai exact cum ar fi influenţat scorul Dreptei de separarea dintre PDL şi partidele noi.
          Cu siguranţă că cei de stânga nu sunt interesaţi să răspundă la acest sondaj, de aici şi scorul foarte scăzut pentru stânga.
          Procentul scăzut pt. USL arată tocmai că sondajul este relevant, întrucât majoritatea respondenţilor sunt de dreapta.
    • 0 (6 voturi)    
      man (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:35)

      Colonel [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Am vazut cu totii ce inseamna guvernare PDL: politizarea institutiilor statului, spalare de bani prin frunze si sali de sport in sate fara copii. Nu mai vrem asa ceva, vrem sa incercam ceva nou, o alta formatiune care sa fie lasata sa-si faca treaba, nu atacata de presedinte si politrucii din familia lui de palamentari europeni.
      • +1 (1 vot)    
        Sa mori tu! (Marţi, 4 septembrie 2012, 16:14)

        MrMeisenshi [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Daca-mi confirmi ca esti nascut dupa 2004 iti dau circumstante atenuante. Daca nu, si te faci ca uiti guvernarile pdsr din '92 si 2000 (abia in 2001 isi ia numele de psd), cu imensul jaf si autoritarismul lor, esti doar un manipulator ordinar. Auzi, sa incercam ceva nou!
        • +1 (1 vot)    
          pai tu uiti ca pd a fost in CDR ? (Miercuri, 5 septembrie 2012, 10:35)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui MrMeisenshi

          si basescu minsitru in cel mai prost guvern din istoria post decembrista ...

          deci dezastrul facut si de pd este evident si a fost in trecut .

          cat despre guvernarea nastase , romania a avut cea mai sanatoasa crestere economica si dezvolatare in acea perioada , chiar daca au fost politizate foarte multe institutii (mult mai putine decat sub guvernarea bse-boc) .
      • +4 (4 voturi)    
        lui vesnic colonelu (Marţi, 4 septembrie 2012, 16:44)

        hmara [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Da, ai ceva nou.
        Ai in schimb:
        - izolare europeana si internationala
        - somaj in crestere
        - numar de locuri de munca tot mai mic
        - curs euro in crestere
        - investitii nu
        - avocatul poporului mut si orb
        - schengen nu
        - incalcari de legi, norme, etc
        - politicieni plagiatori
        - TVR ultra politizat
        - presiuni pe justitie maxime
        Cred ca este de preferat sali in sate fara copii cum spui tu ( cu toate ca ele sunt cateva doar),decat ceea ce am insirat eu si nu poate fi tagaduit decat de un orb cu creierul mic uscat. Dar probabil aceste lucruri tie iti convin, gusturile nu le discutam, nu? Esti un tip tanar, care nu ai trecut [prin gustul comunismului, nu ai incercat gloante la revolutiea mizera din 89, nu ai primit bate in spate de minerii adusi de idolul tau Iliescu. Esti un tip pierdut pt.tine, pentru altii, pt.ai tai. Nu-ti vei da seama decat mai tarziu, dar stai linistit, nu va fi nicio pierdere. Nu-ti vei da seama, nu ai capacitatea. Acest lucru, este inca o deosebire intre cum gandesc mare parte din lecetoratul de dreapta, fata de ceilalti.
        • 0 (0 voturi)    
          reversul medaliei ... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 10:36)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui hmara

          pana sa vina pontea ce era diferit ? din punctele mentionate de tine ?
          (singura exceptie posibila ... poate .. propaganda de afara )
  • +9 (9 voturi)    
    da (Marţi, 4 septembrie 2012, 12:22)

    silvdx [utilizator]

    faci o medie a celor 3, si vezi cam pe unde ar fi cu o marja de eroare de 3%.
  • +12 (14 voturi)    
    sa ma lamureasca cineva (Marţi, 4 septembrie 2012, 12:26)

    ampersand [utilizator]

    Pe cine - si cum - manipuleaza sondajele astea, in afara de conducerile partidelor? E vreunul dintre noi, cei care comentam p-aici, care-si schimba optiunea electorala in functie de sondajele astea?
    • +2 (8 voturi)    
      !!! (Marţi, 4 septembrie 2012, 12:56)

      cristiian [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      Este simplu:
      EU iti zic 57% chiar daca nu este adevarat!
      Dar apoi eu pot sa fur de 56% lejer datorita faptului ca am acoperirea prin cifrele publice ca uite dom'le atat aveam in sondaje si rezultatul este cam acelasi :D
    • +3 (7 voturi)    
      da , sondajele pot manipula . (Marţi, 4 septembrie 2012, 13:04)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      de exemplu : prin procente umflate puternic , se creeaza impresia de majoritate absoluta , de deznadejde in ceilalti , prin asta poti "convinge" anumiti alegatori sa nu mai voteze partidul lor preferat (png, prm , etc .. partidemici) , pentru ca nu au sante , si sa isi mute votul pe "raul cel mai mic" din perspectiva lor .

      sau un alt exemplu (aplicat de oranji) , umflii sondajele ca sa poti fura in liniste ... impresia fiind facuta ca tu vei avea un anumit procent .
  • +6 (10 voturi)    
    În 2000... (Marţi, 4 septembrie 2012, 12:27)

    Geos Costan [utilizator]

    PSD-ul era cotat la 50% şi a luat 37,5%. Acum USL-ul, şi dacă are 62% cotaţia, nu cred să ia 50% chiar deloc. Să nu uităm de arestarea lui Năstase, de traseişti şi de alianţa asta plină de defecţi.
    • +2 (2 voturi)    
      pai pe logica ta ... (Marţi, 4 septembrie 2012, 13:01)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      pdl o sa ia 13% ....
      • 0 (0 voturi)    
        Logica mea... (Marţi, 4 septembrie 2012, 16:05)

        Geos Costan [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Se bazează pe faptul că sondajele nu sunt de încredere.
  • +10 (12 voturi)    
    Un motiv in plus sa iesim la vot in iarna (Marţi, 4 septembrie 2012, 12:31)

    ZgomotdeFOND [utilizator]

    Si sa votam toti, sa nu se mai intample ca pana acum. Daca vrem sa scapam de imbecilii astia de la USL, trebuie sa iasa lumea la vot. Atat! Sper sa putem depasi nr de pensionari inca prostiti de Iliescu si Voiculescu, care astia chiar ies la vot.
    • +1 (1 vot)    
      Cu ipocrizie... spre victoria finala!!! (Miercuri, 5 septembrie 2012, 11:51)

      OvidiuDiaconescu [utilizator] i-a raspuns lui ZgomotdeFOND

      Asadar, democratie cu rezerve, doar cand serveste scopului, nu? Pana acum ceva vreme, va auzeam tipand ca din gura de sarpe: "stati acasa, nu mergeti la vot, nu cumva sa-l demita pe basescu uselistii!!!".

      Acum, e democratic si recomandat sa iesim la vot, nu? Chiar nu va datai seama ca derapajele astea incep sa miroasa? Chiar nu va dati seama ca pentru schimbarile astea de atitudine, pentru inconsecventa din campanii, pentru ipocrizia vadita si lipsa de substanta a promisiunilor (fie ele si mincinoase, cum ne-am obisnuit), lumea nu va mai crede? De ce credeti ca basescu e un fel de Dan Diaconescu (dpdv al increderii electoratului)??? Cat respect aveti pentru Dan Diaconescu ca si politician? Cu 3.7% mai putin ca pentru Basescu, si cam asta e, asa cum a evidentiat (in mod foarte impartial, boldind doar procentul pdl-ului) autorul articolului - ADEVARUL. Basescu este acum, dpdv al electaratului - in majoritatea lui, un Dan Diaconescu cu 3.7% mai multa experianta si prestanta.



      PS - pentru toti care vor sari in sus, ca sunt uselist etc, va rog, cautati un pic de bun simt, si abtineti-va; sunt doar un platitor de taxe satul de minciuni in presa, fara afiliere. Fara simpatii macar, doar cu multe antipatii.
      Unde e PRESA LIBERA?!
  • -2 (8 voturi)    
    Logica (Marţi, 4 septembrie 2012, 12:35)

    terkos [utilizator]

    "Ceea ce ar insemna ca USL ar fi avut 67% inaintea suspendarii, cifra greu de crezut, cata vreme PSD si PNL n-au strans voturile necesare validarii referendumului pentru demiterea presedintelui." ... nu-ti inteleg logica! Ce legatura au una cu alta? USL avea 67% din cei cu intentie de vot, nu din toata lista electorala. Alegerile parlamentare nu-s conditionate de un numar minim de votanti. USL a mobilizat 87% de voturi contra lui Basescu din 46,5% participanti. Probabil la parlamentare vor fi prezenti 50-55% din lista. Din punct de vedere matematic si din punct de vedere logic, sanse sa adune in jur de 60-65% din voturi exista, tinand cont si ca din cei 87% nu toti sunt votanti USL (aici putem include si votantii partidelor la gramada si chiar nemultumiti din PDL) si tinand cont si ca la numarul de participanti la vot se vor adauga si sustinatorii PDL care au boicotat referendumul. Masa de manevra de la 87% in jos e destul de mare, astfel incat tinand cont de cei doi factori sublinitati mai sus, USL sa ramana cu un procent situat intre 57 si 67% cat sugereaza sondajele.
    • 0 (2 voturi)    
      Logica (Marţi, 4 septembrie 2012, 13:09)

      Veetor [utilizator] i-a raspuns lui terkos

      Si cei care nu au votat, de ce nu au votat? Ce optiuni sau puncte de vedere si-au exprimat prin faptul ca au lipsit de la vot? Logic vorbind.
  • +6 (6 voturi)    
    mai au tupeu? (Marţi, 4 septembrie 2012, 12:38)

    ro. [utilizator]

    păi, aproape toate au dat ca sigur realizarea pragului de 50% la referendum!

    ajunge cu minciuna!

    sau să spună cinstit că au o marjă de eroare de 10%.
    • +2 (2 voturi)    
      aritmetica . (Marţi, 4 septembrie 2012, 12:59)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui ro.

      prezenta a fost de 46% , deci marja de eroare ar fi cam 5% ,nu 10 .
      • +1 (1 vot)    
        Am greşit, într-adevăr! (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:36)

        ro. [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Marja de eroare este de 15% nu de 10%
        În cazul CCSB, care în sondajul din 18-21 iulie, dădea o participare de 61%.
        • 0 (0 voturi)    
          e vorba de o greseala majora de abordare (Miercuri, 5 septembrie 2012, 10:42)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui ro.

          si interpretare ...

          toate aceste sondaje au tinut cont de intentia celor care locuiesc in romania .
          nimeni nu a tinut cont de faptul ca au fost bagati pe gat si 3-4 mil de cetateni care locuiesc in afara tarii .
          din cei de afara prezenta maxima afost (istoric vorbind) cam de 5% .

          deci sondajele au fost relativ corecte pentru din romania , eroarea mare e data de lipsa cuantificarii celor nerezidenti.
  • +3 (9 voturi)    
    Sondaje (Marţi, 4 septembrie 2012, 12:44)

    AlinTeodorescu [utilizator]

    Domnule Tapalaga, cu respect, va explic a treia oara in ultimii ani. Si ultima data. Sondajele masoara intentia de vot a populatiei CU DREPT DE VOT. Adica a celor 18.3 milioane persoane. Ca sa vezi intentia de vot a celor care participa efectiv la vot (intre 8.4 si 10.7 milioane persoane) ai nevoie de calcule suplimentare. Aceste calcule se bazeaza pe matrici de probabilitati, care pot fi diferite de la un institut la altul. De aceea v-am spus in 4 iulie ca raportul intre cei care vor demiterea si cei care nu o vor sau nu ii intereseaza este de 45 la 55. A fost 7.4 la 18.3, adica 40 la 60. Iar prezenta calculata va fi de 8.7 milioane. A fost 8.4 milioane. Acum va spun ca - daca la 9 decembrie 2012 se prezinta la vot 9.5 milioane de persoane (cifra cea mai probabila) - USL obtine 54% din mandate cu 51 % din voturi. Azi. Peste o luna poate fi diferit. Nu mult diferit.
    Diferentele dintre institute sunt date de felul in care pun intrebarile. IMAS pune numai intrebari directe, nu filtreaza si reproduce exact ce spun respondentii. Ca sa vezi ce VOR FACE respondentii trebuie putina stiinta de carte care, in articolul dvs., se numeste manipulare. Am invatat la scoli diferite.Daca dvs. nu stiti nu inseamna ca altii manipuleaza.
    • -1 (5 voturi)    
      scoli diferite (Marţi, 4 septembrie 2012, 13:02)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui AlinTeodorescu

      jumatatile de adevar (nu filtreaza / reproduce exact) tot minciuni se numesc.
      daca suntem de acord ca cele 3 sondaje sunt la fel de sincere, atunci nu putem accepta 3 raspunsuri diferite la aceeasi intrebare, nu? poate ca intrebarile din chestionar sunt diferite, dar intrebarea la care pseudo-jurnalisti pretind ca ar raspunde atunci cand se publica rezultatele este aceeasi.
    • 0 (0 voturi)    
      Matricea Reincarcata (Marţi, 4 septembrie 2012, 20:19)

      feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui AlinTeodorescu

      Domnule Teodorescu,
      Pentru a vedea intentia celor care participa efectiv la vot, trebuie sa incepi sondajul cu o intrebare extrem de simpla: MERGETI LA VOT? Daca da, se continua intrebarile, daca nu, un alt chestionat. Nu e nevoie de nicio matrice sau cerc abelian.

      Intr-o alta ordine de idei, cat de des va schimbati panelul celor 1000 de respondenti? Aveti intervievati cu o vechime mai mare de 3-4 ani?
      Nu de alta, dar un partid neparlamentar nu scade 10% de la o luna la alta, asa, tam-nesam.

      Apropros de matematica - ca va plac matricile - cei 300.000 prezenti in plus, pana la 8,7 milioane, reprezinta o abatere de 3.57%.

      Si intr- cu totul alta ordine de idei, la redistribuire, un USL cu 50% voturi la numaratoare va trece de 60% mandate.
  • +4 (6 voturi)    
    obiectivitate (Marţi, 4 septembrie 2012, 12:57)

    berenger [utilizator]

    sondajul ccsb contine o intrebare mustind de obiectivitate stiintifica: „cine considerati ca-l poate opri pe basescu sa faca rau romaniei”. surpriza e in raspuns: doar 16% considera useleul capabil de asa ceva.
  • +1 (1 vot)    
    ce mai mare gogorita (Marţi, 4 septembrie 2012, 13:51)

    firuierbii [utilizator]

    este 7 si cinci.

    restul esteca de obicei. cine mai crede in sondaje si influenta lor? daca sunt 5 sunt mai legitime?

    tara de maimute...
  • +1 (5 voturi)    
    ce manipulare ordinara! (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:02)

    geo12 [utilizator]

    realitatea e de fapt cam asa in mintea unui basist: din 18 milioane de persoane cu drept de vot, 10 milioane sunt "boicotistii", astia sigur voteaza PDL, deci 55% la PDL !!! NU la USL!
    • -2 (2 voturi)    
      >>> (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:23)

      cristiian [utilizator] i-a raspuns lui geo12

      Dar in intea unul USLIST care este cifra initiala 70% pentru USL?
      • +2 (4 voturi)    
        manipulare (Marţi, 4 septembrie 2012, 15:12)

        geo12 [utilizator] i-a raspuns lui cristiian

        o spun pt a-mia oara: nu toti cei care comenteaza anti PDL sau Base sunt USL-isti ! ... asa cum nici toti cei care au stat acasa la Referendum sunt basisti... asa cum nici toti cei care au votat la Referendum pt demiterea lui Base vor vota cu USL... Dar in capul vostru manipulat totul e alb sau negru.
        • 0 (2 voturi)    
          !!! (Marţi, 4 septembrie 2012, 16:37)

          cristiian [utilizator] i-a raspuns lui geo12

          Cand ai sa renunti la utilizarea de mai mute ori a cuvantuui Basescu si Referendum, in aceeasi fraza, , atunci o a putem discuta cat de cat.
    • -2 (2 voturi)    
      12 (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:38)

      zmeurat [utilizator] i-a raspuns lui geo12

      e virsta ta? Nu exista restrictii pentru minori?
      • +2 (2 voturi)    
        :) (Marţi, 4 septembrie 2012, 15:01)

        geo12 [utilizator] i-a raspuns lui zmeurat

        Un argument foarte bun! Felicitari ! On topic.
  • 0 (0 voturi)    
    Pere + mere (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:17)

    skanda7 [utilizator]

    Atentie, primele doua sondaje se refera la USL iar ultimul doar la PSD. Deci poate, cu tot cu UNPR+PNL+PC, USL ar ajunge tot pe la 57% dupa cum prognozeaza IMAS. Oricum, sper din toata inima ca Ponta si Voiculescu sa se bazeze pe cei 62%. La fel si alegatorii USL :))))))))
  • +1 (1 vot)    
    Manipularea romanilor sau prostirea cu TV. (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:31)

    andreesanu [utilizator]

    Iselarea romanilor s-a facut de 22 de ani si va continua pina s-o destepta romanul.
    La radio-sant si la antenele varanului nu veti gasi in
    veci un strop de adevar,in schimb se va semana ura,indobitocirea,se va continua circul mediatic,mahalagismul dimbovitan.
    Puscariabilii vor susine clientela politica acea increngatura de haimanale,curve,codosi,golanime ,mafioti,cocalari tradatori,lipitori si lingusitori,scursurile si zoile societatii astea in descompunere morala, rezultatul
    se vede si se v-a accentua in viitorul apropiat.
  • +2 (2 voturi)    
    parerea mea (Marţi, 4 septembrie 2012, 14:55)

    ggna [utilizator]

    e ca PDL-ul nu vrea guvernarea in 2013. Cine ar vrea? Ei vor doar un procent "decent" la alegeri, pentru ca, prin 2014 sa preia din nou guvernarea, eventual intr-o alianta...Este foarte evident de altfel.
  • -2 (2 voturi)    
    parere (Marţi, 4 septembrie 2012, 15:29)

    Anonymous89 [utilizator]

    Romanii sunt constienti de traiul dezastruos pe care il duc de pe o zi pe alta,ei sunt foarte neincrezatori in clasa politica,doar ca USL este singura alianta care lupta pt noi si care ne poate salva de Base.
  • +1 (1 vot)    
    parerea mea (Marţi, 4 septembrie 2012, 16:24)

    kostake [utilizator]

    Ca sustinator aprig al dreptei, de la taranisti(prima data), mai apoi la liberali si apoi la echipa lui base, eu cred ca cel mai bine ar fi ca dreapta sa obtina un scor decent in asa fel incit sa blocheze din opozitie legile mari, care ar putea sa le faca dezorientatii astia de la USL.Daca tara va merge si va fi bine, bravo lor, sa ramina inca 1000 de ani, dar daca nu va merge, scurt o decapitare. Pina la decapitare, eu le dau maximum un an
  • -2 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 4 septembrie 2012, 18:40)

    Anonymous89 [utilizator]

    USL a castigat deja respectul si sustinerea a celei mai mari majoritati de electori.In toamna o sa vada foarte clar si pdl-ul.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 1:12)

      firuierbii [utilizator] i-a raspuns lui Anonymous89

      electori saraci, needucati, la mila statului, si pozitivi de sindromul stockholm.

      majoritatea nu a iesit la vot. minoritatea a iesit la o plimbare, o apa, o tigara, o promisiune, o vizita la o vila, un autobuz, o plimbare de plezir in catunele tarii.
      • 0 (0 voturi)    
        40% nu ies niciodata la vot . (Miercuri, 5 septembrie 2012, 10:46)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui firuierbii

        deci teoretic pdl are de unde sa traga multe voturi .

        practic , acei 40% nu vor nici usl nici pdl nici prm nici udmr ..etc ..... deci ... bafta !


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă