Hannes Swoboda (S&D): Referendumul de ieri pentru demiterea Presedintelui Traian Basescu nu a fost validat. Stabilizarea economiei, realizarea reformelor necesare din justitie si consolidarea luptei impotriva coruptiei ar trebui sa fie in centrul atentiei, nu conflictele interne

de Corina Ionel     HotNews.ro
Luni, 30 iulie 2012, 13:06 Actualitate | Politic

Hannes Swoboda, Presedintele Grupului Aliantei Progresiste a Socialistilor si Democratilor din Parlamentul European, a declarat ca referendumul pentru demiterea lui Traian Basescu nu a fost validat din cauza lipsei de cvorum dar ca nu exista castigatori si ca toate partidele politice din tara trebuie sa colaboreze pentru a continua reformelor necesare, se arata intr-un comunicat transmis presei de Grupul Socialistilor si Democratilor. "Stabilizarea economiei, realizarea reformelor necesare din justitie si consolidarea luptei impotriva coruptiei ar trebui sa fie in centrul atentiei, nu conflictele interne", a precizat liderul socialistilor din PE.
  • Comunicatul integral transmis de Grupul Aliantei Progresiste a Socialistilor si Democratilor din Parlamentul European
Hannes Swoboda: "Toate partidele trebuie sa actioneze in mod responsabil pentru Romania"

Referendumul de ieri pentru demiterea Presedintelui Traian Basescu nu a fost validat datorita unei prezente la vot de 45,92 % , procentaj care se afla sub conditia de 50%+1. Cu toate acestea, rezultatele preliminare arata ca mai mult de 80%, o majoritate clara a participantilor, au votat "DA" privind demiterea lui Traian Basescu.

Hannes Swoboda, Presedintele Grupului Aliantei Progresiste a Socialistilor si Democratilor din Parlamentul European, a declarat:

"Nu exista castigatori in referendumul din Romania. Acum, toate partidele politice trebuie sa colaboreze pentru a se asigura ca nu va fi Romania cea care pierde. Fortele politice trebuie sa actioneze responsabil pentru tara si sa inceteze disputele interne care pot pune in pericol credibilitatea Romaniei si pozitia sa in Europa."

"N-ar trebui sa se mai vorbeasca, nici in Romania si nici in Europa, despre o lovitura de stat. Acesta a fost un proces democratic, prevazut de Constitutia Romaniei si toate acuzatiile privind frauda electorala au fost demonstrate ca fiind nefondate."

Hannes Swoboda continua sa sustina necesitatea ca partidele sa colaboreze in mod constructiv:

"Prioritatea Romaniei este acum sa aiba un Guvern eficient in cadrul caruia toti membrii colaboreaza pentru continuarea reformelor de care tara are nevoie. Stabilizarea economiei, realizarea reformelor necesare din justitie si consolidarea luptei impotriva coruptiei ar trebui sa fie in centrul atentiei, nu conflictele interne."

"Pe baza acestui rezultat neconcludent, fortele politice trebuie sa fie pregatite pentru o campanie electorala corecta si democratica. Romanii vor fi cei care, in toamna, vor stabili cine guverneaza tara."

"Traian Basescu, intors la Presedintie, va trebui sa respecte majoritatea din Parlament si sa treaca peste diviziunile politice, pentru ca acestea sunt cele mai importante atributii ale unui Presedinte."


Citeste mai multe despre   






















4591 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    Da (Luni, 30 iulie 2012, 13:11)

    marvio [utilizator]

    Corect! Subscriu!
    • +5 (5 voturi)    
      Europa zice, noi ne supunem. (Luni, 30 iulie 2012, 13:39)

      Cil [utilizator] i-a raspuns lui marvio

      Tot din Europa se da semnalul.
      Asta ca sa stie USL ce are de facut daca cumva au prin cap sa mai incerce altceva decat sa-l lase pe basescu sa-si reia functia.
    • +4 (6 voturi)    
      eu nu subscriu (Luni, 30 iulie 2012, 13:49)

      greenforest [utilizator] i-a raspuns lui marvio

      Acum ii cere lui Basescu sa uite ca USL-ul a vrut sa il dea jos, si sa se comporte frumos cu ei. Adica ti-am dat la coaste cat am putut, dar acum trebuie uitit asta, asa ca fii baiat cuminte.

      Eu as modifca Constitutia in ideea ca daca parlamentul si il demite pe presedinte, iar presedintele ramane in functie dupa referendum, parlamentul sa fie dizolvat.
      Oricum, tot ce zice el despre cum trebuie sa decurga acum lucrurile se putea face si fara acest scandal.

      Sa nu uitam ca PM Ponta a declarat ca 80% din timp il foloseste pentru a se lupta cu Basescu (ma rog: sa nu il lasa Basescu sa lucreze pentru tara).
      Mie nu nici acum nu imi este clar de ce nu a putut sa lucreze, tinad cont ca USL-ul are majoritate parlamentara (nu pot sa de legi bune pentru tara?) Au guvernul: nu pot sa aplice masuri economice?
      Sanatate
    • +3 (3 voturi)    
      H. S. baga gunoiu' sub presh. (Luni, 30 iulie 2012, 14:56)

      motanu_ranjila [utilizator] i-a raspuns lui marvio

      Mesajul de fond e bun, pentru ca invita fortele politice din Romania sa coabiteze.. dar are o mare hiba, acea fraza care spune ca "toate acuzatiile privind frauda electorala au fost demonstrate ca fiind nefondate".

      Din punctul meu de vedere, faptul ca romanii s-au dus sa voteze demiterea e ok, e un comportament democratic.

      Dar mizeria cu autocarele, sectiile suplimentare si votul multiplu.. schimbarea regulilor referendumului in timpul jocului.. etc. nu trebuie minimalizate.

      Democratia n-are valoare decat intr-un stat de drept.. iar la noi autoritatile s-au dovedit absolut dezinteresate / ineficace in combaterea fraudei. Din contra, sunt destule semnale ca functionari publici din diverse institutii (primarii, consilii judetene etc.) si-au dat concursul la realizarea fraudarii.

      De asemenea, nu pot sa ma-mpac cu gandul ca asa multi romani fac troc cu dreptul fundamental de a-si alege conducatorii. Dictatura hotilor n-ar fi posibila fara complicitatea maselor care se lasa manipulate ca vitele si-si dau votul pentru un cosh de mancare, o promisiune sau o amenintare.
  • +3 (3 voturi)    
    da (Luni, 30 iulie 2012, 13:20)

    sile1 [utilizator]

    Comentariu inteligent din partea lui Swoboda.

    Ramane de vazut daca babuinii,pinguinii si pelicanii nostri o sa-l inteleaga
  • +6 (6 voturi)    
    mai impartial de data asta (Luni, 30 iulie 2012, 13:20)

    Eugenn [utilizator]

    E bun ca nu i-a mai luat partea lui Ponta.
  • +5 (5 voturi)    
    In our dreams... (Luni, 30 iulie 2012, 13:22)

    mikeyu [utilizator]

    Cred ca o mai ducem in tiganeala vreo 3-4 luni... usl-ul nu da semne sa accepte faptul ca nu a castigat nimeni, doar s-a pierdut.
  • +7 (7 voturi)    
    e clar (Luni, 30 iulie 2012, 13:24)

    Engel [utilizator]

    Swoboda a pus batista pe tambal, si-a luat mana de pe ponta&co. Se anunta timpuri grele pentru dottore...
  • +6 (6 voturi)    
    Nu subscriu! (Luni, 30 iulie 2012, 13:26)

    Kepler [utilizator]

    Trebuia sa spuna: dar si parlamentul trebuie sa respecte presedintele tarii iar parlamentarii corupti trebuie dati pe mina justitiei.
  • +4 (4 voturi)    
    CORECT, dar... (Luni, 30 iulie 2012, 13:28)

    tedycv [utilizator]

    Mister Swoboda, ati trimis o scrisoare deschisa tuturor partidelor din Romania, facandu-le cunoscut acest punct de vedere? Nu e greu, la UE exista translatori care rezolva rapid traducerea pentru o tara membra, ca si Romania.
    Astia altfel nu pricep!
  • +6 (6 voturi)    
    OK, (Luni, 30 iulie 2012, 13:28)

    Crisval [utilizator]

    dar totusi trebuie investigate evenimentele din judetele MH, TR, OT, VR
  • +9 (9 voturi)    
    bravo (Luni, 30 iulie 2012, 13:34)

    DRG [utilizator]

    Se aude Victorash? Asta a zis-o chiar seful tau. Asa ca ciocul mic si vezi sa nu faci praf tara pana in noiembrie.
  • +4 (4 voturi)    
    O mai fi ceva... (Luni, 30 iulie 2012, 13:49)

    vasglo [utilizator]

    de spus, "dragilor", Plagiattore si Clampanittore!?...
  • +7 (7 voturi)    
    Foarte ciudat (Luni, 30 iulie 2012, 13:53)

    fLoreign [utilizator]

    Citesc un text socialist si nu mi-e greata? Atunci poate ce stiam eu ca si socialism (PSD) nu era socialism adevarat ??
  • +2 (2 voturi)    
    Oare Ponta a auzit? (Luni, 30 iulie 2012, 13:55)

    greenforest [utilizator]

    Nu prea pare asta din acest comunicat:
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12914227-punctul-vedere-oficial-usl-fata-referendum-practic-referendumul-fost-cistigat-singura-relatie-basescu-cerem-demisioneze-batalia-pentru-romania-trebuie-continue.htm

    Declaratia lui pare mai apropiata de ce asta:
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12915326-vocea-rusiei-radio-guvernamental-rus-romania-este-condusa-budapesta-usl-mai-are-sanse-reale-demita-traian-basescu-dar-pentru-reusi-trebuie-actioneze-forta.htm
  • +5 (5 voturi)    
    Degeaba trimit socialistii mesaje USL-ului (Luni, 30 iulie 2012, 14:32)

    Berliner [utilizator]

    USL nu mai are nicio legatura cu socialistii europeni. Sunt o alianta bolsevica subordonata Moscovei.
    Asadar Swoboda a vorbit singur.
  • +1 (1 vot)    
    Din păcate, cam târziu... (Luni, 30 iulie 2012, 16:01)

    Mihail_AD [utilizator]

    Numai pentru că nu-i plac învinșii?
    Se pare că nici ei nu-l plac, să ne uităm la declarațiile lor: în contrast cu sfatul lui Swoboda, cu chemarea la împăcare și dialog, cei despre care nu trebuie să pretindem că au inițiat vreo lovitură de stat sunt preocupați în continuare de cealaltă putere în stat, care nu a putut fi înlăturată. De data asta pare mai mult decât înainte că sunt doar vorbe. Cum ar declara, la o adică, Polonia că a câștigat Euro pentru că au avut cel mai mare număr de suporteri la meciuri. Nu contează că ei au venit (sau nu) pentru Spania.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri