Fostul sef al Directiei de Administrare a Pietelor Sector 4 Bucuresti, Stefan Florescu, in prezent candidat independent la functia de primar al Sectorului 6, a fost declarat incompatibil de inspectorii de integritate. Potrivit unui comunicat al Agentiei Nationale de Integritate (ANI), Florescu s-a aflat in incompatibililtate in perioada 24 iulie 2009 - 20 martie 2012, cand a detinut simultan functia de director al Administratiei Pietelor din Sectorul 4, cea administrator la trei societati comerciale, cat si cea de presedinte al filialei Partidului Conservator Sector 6.

"FLORESCU Stefan Viorel s-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 24.07.2009 - 20.03.2012, intrucat a detinut, simultan, functia de conducere de Director al Directiei de Administrare a Pietelor Sector 4 si cea de administrator al societatilor comerciale S.C. MUSATTINY IMPEX S.R.L., S.C. STEFRAN INTERNATIONAL S.R.L. si S.C. RAYFRANC S.R.L. (24.07.2009 - 09.11.2009), respectiv pe cea de Presedinte al Filialei Partidului Conservator Sector 6 Bucuresti (06.11.2009 - 20.03.2012)", se arata in comunicatul transmis joi de ANI.

  • FLORESCU Stefan Viorel a fost numit, la data de 02.09.2008, in functia de Consilier al Primarului Sectorului 4, Bucuresti.
  • La data de 24.07.2009, FLORESCU Stefan Viorel a fost detasat si delegat in functia de conducere de Director al Directiei de Administrare a Pietelor Sector 4, Bucuresti, iar la data de 12.08.2010 FLORESCU Stefan Viorel a fost numit in functia de conducere de Director grad II al Directiei de Administrare a Pietelor Sector 4.
  • FLORESCU STEFAN VIOREL detine calitatea de asociat si functia de administrator in cadrul S.C. MUSATTINY IMPEX S.R.L. (incepand cu data de 28.08.2007), S.C. STEFRAN INTERNATIONAL S.R.L. (incepand cu data de 06.12.2002), S.C. RAYFRANC S.R.L. (incepand cu data de 06.02.2006).

"Astfel, au fost identificate elemente in sensul incalcarii dispozitiilor Legii 188 din 8 decembrie 1999 privind Statutul functionarilor publici, coroborate cu prevederile Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, deoarece functia de "director (...) in cadrul autoritatilor administratiei publice locale si al institutiilor publice subordonate acestora" este functie publica de conducere, iar categoria functionarilor publici de conducere cuprinde si persoanele numite in functia publica de conducere de "director (...), in cadrul aparatului propriu al autoritatilor administratiei publice locale si al institutiilor publice subordonate acestora, precum si in functiile publice specifice asimilate". De asemenea, "functionarii publici nu pot detine alte functii si nu pot desfasura alte activitati, remunerate sau neremunerate (...) in cadrul regiilor autonome, societatilor comerciale ori in alte unitati cu scop lucrativ, din sectorul public sau privat, in cadrul unei asociatii familiale sau ca persoana fizica autorizata", iar "functionarilor publici le este interzis sa fie membri ai organelor de conducere ale partidelor politice si sa exprime sau sa apere in mod public pozitiile unui partid politic".

"Persoana fata de care s-a constatat starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica, cu exceptia celor electorale, pe o perioada de 3 ani. In cazul in care persoana nu mai ocupa o functie sau o demnitate publica la data constatarii starii de incompatibilitate, interdictia de 3 ani opereaza, potrivit legii, de la data ramanerii definitive a raportului de evaluare, respectiv, a ramanerii definitive si irevocabile a hotararii judecatoresti de confirmare a existentei unei stari de incompatibilitate", arata ANI.

De asemenea, persoana care face obiectul evaluarii poate contesta raportul de evaluare a incompatibilitatii, in termen de 15 zile de la primirea acestuia, la instanta de contencios administrativ, precizeaza sursa citata.