Cine este Florin Georgescu: ministrul care a introdus TVA in Romania pe cind era in Guvernul Vacaroiu

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 1 mai 2012, 21:45 Actualitate | Politic


Florin Georgescu, primviceguvernator BNR
Foto: BNR
 documente
(01 Mai 2012) PDF, 425KB
(01 Mai 2012) PDF, 187KB
Florin Georgescu (59 de ani), actual prim-viceguvernator al BNR, a absolvit cursurile Facultatii de Finante si Contabilitate din A.S.E. Bucuresti (1976) ca sef de promotie, urmand apoi cursul postuniversitar in management financiar al University of Missouri Kansas City. Din 1989 este doctor in economie, specialitatea finante si circulatie baneasca.

El este ministrul Finantelor care a introdus TVA (in 1992), punind astfel ordine in finantele publice intr-o perioada extrem de dificila.


De numele lui se leaga insa si perioada in care reformele fiscale au fost extrem de lente.

Florin Georgescu este o personalitate extrem de puternica, nu putine fiind conflictele sale cu lideri de frunte ai PSD (pe atunci PDSR) in cei patru ani petrecuti ca ministru al Finantelor.

A lucrat in Ministerul Finantelor, ca economist, inspector financiar, sef serviciu si apoi director general la Directia Control de Stat Bucuresti.

Membru in Partidul Democratiei Sociale din Romania, devine secretar de stat la Ministerul Economiei si Finantelor (1992). In Guvernul Nicolae Vacaroiu, a indeplinit functia de ministru al Finantelor timp de patru ani (19 noiembrie 1992 - 11 decembrie 1996).

A fost ales ca deputat de Olt in doua legislaturi pe listele PDSR (1996-2000 si 2000-2004). A demisionat din Parlamentul Romaniei in 2004, cand a devenit prim-viceguvernator si vicepresedinte al Consiliului de administratie al BNR.

Florin Georgescu a fost membru in Consiliul de Administratie al Bancii de Investitii si Dezvoltare (BIB), institutie controlata de controversatul om de afaceri Sorin Ovidiu Vantu, precum si presedinte al Camerei Auditorilor Financiari din Romania.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12968 vizualizari

  • +11 (17 voturi)    
    foarte cinstit (Marţi, 1 mai 2012, 21:54)

    victor [anonim]

    Si a vegheat la falimentarea Bancorexului
    • +1 (1 vot)    
      Jurassik Park redivivus! alde Rus,Marga, (Miercuri, 2 mai 2012, 6:40)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui victor

      Georgescu , securistul Corlatean ,etc adunatura numita ”colectia Ponta ”,fiecare din ei avand in spate cate un papusar ! cu cei trei =eroul de la Cioca Boca, Liliac Antonescu si Biberon ,ministru la Agricultura, vom regreta plecarea lui Boc la Cluj!
      • 0 (0 voturi)    
        sec (Miercuri, 2 mai 2012, 18:21)

        GTudor [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Bineinteles tu cunosti toti fostii securisti asa-i ?
    • 0 (0 voturi)    
      Lucreaza cu Isarescu si e hot? (Miercuri, 2 mai 2012, 11:47)

      Radu Mihai [anonim] i-a raspuns lui victor

      Nu cred ca Mugur Isarescu lucreaza cu hoti la BNR. Daca erau hoti la BNR, Romania era in faliment de mult. Ci din contra, cred ca BNR a salvat Romania de la faliment, nu guvernele PDl-iste care au fost incapabile sa ia masuri.
    • 0 (0 voturi)    
      succes (Miercuri, 2 mai 2012, 12:37)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui victor

      e usor de criticat. dar hai sa-i uram succes
    • 0 (0 voturi)    
      Bancorex (Joi, 3 mai 2012, 1:49)

      ju [anonim] i-a raspuns lui victor

      era banca a fostilor activisti de partid ceva,sau banca normala?
  • -1 (11 voturi)    
    Nah (Marţi, 1 mai 2012, 22:00)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    `Prin articolul asta sper sa inteleaga socialistii ca HotNews nu are nimic cu PSD...
    • +9 (17 voturi)    
      cam asta inteleg si eu (Marţi, 1 mai 2012, 22:24)

      michela [utilizator] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      Georgescu mi se pare cea mai nasoala numire alaturi de alistar si dumitrescu. Dupa guvernarea vacaroiu am avut cea mai oribila situatie financiara a tarii.
  • +9 (15 voturi)    
    devalorizare leu (Marţi, 1 mai 2012, 22:04)

    vvv [anonim]

    ghici ghicitoare: cat s-a devalorizat leul in timpul cat FG a fost ministrul de finante data trecuta? cat a fost inflatia? de ce FG - simplu, stie cum sa plateasca salariile cand nu sunt bani. valuta din banca nationala o sa fie folosita panal la alegeri pt apararea cursului, ca sa fie situatia stabila. dupa care in primul an dupa alegeri... socurile. ca sa uite lumea pana la noile alegeri.
    • 0 (0 voturi)    
      iarta-l Doamne ca nu stie ce vorbeste!!! (Miercuri, 2 mai 2012, 10:28)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui vvv

      Ma crucesc de atata ignoranta.
      Valuta din rezerva BNR este folosita (inclusiv) pt mentinerea stabilitatii cursului de schimb, dar dupa cum hotaraste CA al BNR, ea nefiind la dispozitia ministrului de finante.
      Ministerul de finante nu are nici o implicare, absilu nici una, in folosirea rezervei BNR. (se mai fac plati in cadrul imprumuturilor externe contactate de M Fin, dar aceste plati sunt stiute din timp, conform unui scadentar).
  • +7 (9 voturi)    
    Ghici ghicitoare.. (Marţi, 1 mai 2012, 22:28)

    Andrei966 [utilizator]

    unde trebuia sa ai pile si nu numai ca sa faci cursuri post-universitare in SUA pe timpul lui ceasca..
    • +1 (3 voturi)    
      Cum unde? (Miercuri, 2 mai 2012, 2:11)

      stelian [anonim] i-a raspuns lui Andrei966

      Acolo unde au vorbit si Daianu, Paleologu Sr, Felix.
      Acolo unde au activat cu folos Iliescu, Nastase, Isarescu, Cozminca, Hrebenciuc.
      Ca si actualul presedinte, ca nu doar pentru competenta l-a trimis la Anvers...
    • +3 (3 voturi)    
      Probabil a fost coleg de CNSAS cu Voiculescu (Miercuri, 2 mai 2012, 2:39)

      John [anonim] i-a raspuns lui Andrei966

      La vremuri "noi" tot ei !!
    • -1 (1 vot)    
      Bateti campii .... (Miercuri, 2 mai 2012, 10:25)

      Fulbright [anonim] i-a raspuns lui Andrei966

      A castigat si urmat o bursa Fulbright dupa 1989 , potrivit unui acord bilateral Sua Romania valabil si astazi . Sunt acceptati cei cu doctorat . FG a avut o teza de doctorat deosebit de apreciata pentru contributiile in teoria si practica eficientei economice . Este '' clean'' .
      • 0 (0 voturi)    
        parere (Miercuri, 2 mai 2012, 11:45)

        Loredana Mihalache [anonim] i-a raspuns lui Fulbright

        Eu cred ca se va descurca foarte bine tinand cont ca are o experienta vasta in domeniul finantelor.Florin Georgescu este o personalitate extrem de puternica asa ca nu are decat sa ne bucure numirea acestuia pentru functia de Ministru al Finantelor
  • +3 (3 voturi)    
    nu stiu cat e de cinstit (Marţi, 1 mai 2012, 23:17)

    zaboo [utilizator]

    da' prost nu e deloc, l-am avut prof in ASE si mi-a placut - dar politica e alta treaba si acolo depinde de ce zice jupanul care trage sforile; nedumerirea mea e alta: sta ditamai alianta intr-un finantist? e jale...
  • +2 (4 voturi)    
    Caritas (Miercuri, 2 mai 2012, 0:21)

    Ion [anonim]

    In timpul guvernului Vacaroiu, ministrul de finante a fost intrebat cum reuseste Ioan Stoica (Caritas) sa inmulteasca banii depunatorilor de 8 ori. D-l Florin Georgescu a spus pe un ton serios ca si-ar dori sa afle acest secret pentru a rezolva problemele tarii. Stiu ca acum va spune ca a fost o gluma, o ironie la adresa ziaristilor, dar daca ati gasi acea inregistrare ar vedea toata lumea ca omul vorbea serios, daca nu chiar cu un soi de invidie profesionala.
    • +3 (3 voturi)    
      e prea destept ca sa creada asa ceva (Miercuri, 2 mai 2012, 1:19)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      bag mana in foc ca era o gluma
      • 0 (0 voturi)    
        gluma (Joi, 3 mai 2012, 1:12)

        Ion [anonim] i-a raspuns lui zaboo

        Poate ca ai dreptate(desi...), dar multimea de oameni care l-au vazut pe ministrul de finante spunand acele lucruri s-a prins?
  • 0 (0 voturi)    
    oare (Miercuri, 2 mai 2012, 8:53)

    elf [anonim]

    eu stiu ca TVA-ul a fost introdus de Stolojan...
  • -2 (2 voturi)    
    F Georgescu (Miercuri, 2 mai 2012, 9:04)

    catalin_mattei [utilizator]

    Florin Georgescu are calitatea de a fi negociat cu FMI pt Guvernul Nastase. A fost una din putinele negocieri in care Romania nu a stat in genunchi si in care partenerii externi au acceptat propunerile facute de partea romana. Ceea ce unii uita in acest moment este ca si cel propus la finante si reprezentantul Romaniei la FMI sunt doi finantisti din guvernele PSD.. ceea ce ma bucura la F Georgescu este ca are si sprijinul BNR si al Guvernatorului M Isarescu ceea ce arata ca numirea sa ( pe o perioada de 6 luni la capatul careia se va intoarce la Banca Nationala) are un scop precis si arata necesitatea Romaniei de a negocia cu FMI de pe pozitii de egalitate profesionala , lucru pe care guvernele anterioare nu l-au putut asigura ( singurul om care cunostea meserie a fost pus abia in Guvernul MRU cand trebuia sa repare greselile ilustrului necunoscut Ialomiteanu)
  • 0 (0 voturi)    
    Ministerul de Finante (Miercuri, 2 mai 2012, 11:30)

    Ovidiu [anonim]

    Cunoaste excelent domeniul si Ministerul de Finante, ocupand mai multe functii de conducere in cadrul acestuia, eu cred ca se va descurca foarte bine.
  • 0 (0 voturi)    
    USL (Miercuri, 2 mai 2012, 13:22)

    nt [anonim]

    Ponta cel putin aduce profesionisti la guvernare. Hai sa ne uitam la CV lui Georgescu si dupa aceea sa vorbim.
  • 0 (0 voturi)    
    opinie (Miercuri, 2 mai 2012, 13:26)

    Roxanaa [anonim]

    La finante, Florin Georgescu este cel mai potrivit,un om competent,cu o vasta experienta chiar va stii sa se descurce in situatii dificile.
  • -1 (1 vot)    
    Ordine (Miercuri, 2 mai 2012, 14:16)

    mitica ion [anonim]

    Sunt convins ca un om precum F. Georgeste este cu mult mai pregatit decat oricare fost om al PDL ululi indiferent de cine ce spune sau vocifereaza.
  • 0 (0 voturi)    
    Sub (Miercuri, 2 mai 2012, 18:29)

    GTudor [anonim]

    E un om care are toate cunostintele necesare in domeniul respectiv, doar nu ajungi asa cu una cu doua la BNR
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Miercuri, 2 mai 2012, 19:52)

    unguru [anonim]

    Din ce am vazut eu in cv este un bun profesor in domeniu.
  • 0 (0 voturi)    
    Victor Ponta a facut o alegere buna (Miercuri, 2 mai 2012, 20:10)

    alina [anonim]

    vad ca este un om foarte destept si care isi merita locul acolo unde este, Victor Ponta a facut o alegere buna in privinta dansului
  • 0 (0 voturi)    
    Profesionist (Miercuri, 2 mai 2012, 22:56)

    Tibi [anonim]

    Este usor sa arunci cu noroi din spatele unui calculator fara a dovedi afirmatiile postate.In primul rand eu inteleg ca acest om este un profesionist.Poate astfel vor afla toti cei din PDL inclusiv cei platiti sa posteze aici , ca nu poti tipa in gura mare ca nu ai bani de pensii, CAS etc, dupa ce te-ai incapatanat mai mult de 2 ani sa impui un impozit forfetar care a distrus economia IMM-urilor si a generat un numar foarte mare de someri.Astfel in loc sa supravietuiasca micii patroni si sa plateasca taxe pentru micii salariati , i-au aruncat pe toti in carca bugetului.Daca orice PDL-ist are nevoie de o schema sau dictionar o sa-mi las si numarul de telefon sa va dau explicatii.Poate discutati si cu Base sau Nutzi problema ca sigur le va da si lor cu virgula daca nu e ceva de furat.
    • 0 (0 voturi)    
      Logica versus spaime (Marţi, 8 mai 2012, 10:11)

      Desteptu [anonim] i-a raspuns lui Tibi

      Absolut de acord cu tine !
      Domnul Ministru Florin Georgescu - pentru cei care lucreaza in domeniu e un nume mare , respectat in mediile financiare !
      Posturile rau-voitoare de pe HotNews vin - in mare parte- din afara Romaniei. E spaima unor certitudini economice si politice (MRU) pierdute aici ! O guvernare socio - liberala da frisoane adeptilor globalizarii. Vechiul dicton liberal"prin noi insine" impreuna cu politica sociala a PSD inseamna un mare bine - potential - facut romanilor si Romaniei , deci o componenta politico-economica nationalista , care iarasi da frisoane.
      O Romanie (implicit si romani) cat mai saraci asta se doreste in unele cercuri.
      Despre postacii interni - numai de bine. Sunt cozile de topor ( cei care primesc bacsisul - adica talharo-politrucii penali - transpirati deja , unii din servicii care in loc sa apere tara si poporul apara borfasii - ca peste tot si aici exista infiltrati - am incredere insa ca majoritatea simt romaneste ).
      Astept - cu placere - minusurile ! In plus (bomboana de pe tort) - am toata increderea in actualul Guvern. Ca si marele profesor Dinu C. Giurascu (dintr-o mare familie care a suferit destul sub comunism) , desi oamenii din mai toate guvernele nu sunt perfecti , acum Romania are un guvern bun care simte romaneste !
  • 0 (0 voturi)    
    Cine este Florin Georgescu? (Duminică, 13 mai 2012, 17:46)

    Elena [anonim]

    Este unel din cei mai importanti si bine pregatiti oameni ai Romaniei!
    Am citit comentariile diverselor persoane:
    -unele mai rautaciaose;
    -altele cu bun simt!
    Parerea mea este ca atat cei de la BNR, cat si Dl. Ponta au facut o alegere excelenta.Datorita experientei sale, darorita faptului ca face aceasta profesie cu multa pasiune, parerea mea este ca Dl. prof. dr. Florin Georgescu este: OMUL POTRIVIT LA LOCUL POTRIVIT!
  • 0 (0 voturi)    
    destept/prost! (Vineri, 13 iulie 2012, 16:32)

    Banel [anonim]

    Cred ca macar are fundament Dnl Georgescu, cel putin nu a fost un profesor slab pregatit pentru ca eu de ex am la ASE un profesor infantil se numeste DRAGOS HURU si mi-a predat economie intermediara, jenant pentru el ca nu stia nimic si incerca printr-un limbaj de lemn sa ne convinga ca totusi stie ceva.Va imaginati ce combinatie?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by