VIDEO Victor Ponta: Romania nu trebuie sa ramana in afara tarilor europene, trebuie sa semneze si sa ratifice tratatul european

de L.P.     HotNews.ro
Luni, 20 februarie 2012, 18:34 Actualitate | Politic


Victor Ponta a declarat, luni dupa sedinta USL, ca sustine ca Romania trebuie sa semneze si sa ratifice tratatul european privind stabilitatea bugetara, pentru a nu ramane "in afara tarilor europene". La intrebarea daca USL va pune conditii la ratificarea tratatului fiscal in Parlament Ponta a raspuns ca "nu crede ca va fi cazul, intai trebuie vazuta forma finala". "Suntem de acord cu introducerea prevederilor tratatului in Constitutie dar din 2013 cand modificam tot", a explicat Ponta pentru Hotnews.ro. 

"Decizia noastra, a USL, asa cum am anuntat-o de la momentul decembrie, la consultarile de la Palatul Cotroceni, nu s-a schimbat in niciun fel: suntem de acord, credem ca este necesar ca Romania sa nu ramana in afara tarilor europene, sa semnam si apoi sa ratificam tratatul european".

El a precizat insa ca "nu este deloc necesar si nu va fi cazul sa semnam vreo hartie cu cei de la Putere".

"Nu ne-au consultat in niciun fel cand au scris aceea hartie, am vazut la dvs la televizor ca numele noastre sunt puse pe un document pe care nu-l cunoastem si ar trebui sa semnam ceva care nu ne-a fost trimis niciodata si nu am fost niciodata consultati asupra lui. Tratatul este intre Romania si celelalte tari din Uniunea Europeana nu intre Coalitia de guvernare si Opozitie. Cand se va veni pentru procedurile parlamentare participam si ne exprimam punctul de vedere", a precizat el.

El a acuzat puterea ca "lucreaza pompieristic, fara a citi si fara a gandi foarte mult", in conditiile in care opozitia a "cerut un lucru de bun-simt", respectiv o dezbatere publica.

"Trebuie prezentat publicului din Romania ce prevede acest tratat si care sunt consecintele pe termen mediu si lung pentru ca sigur ni se va aplica de la momentul intrarii noastre in Zona Euro, dar prevede un tip de disciplina bugetara si de constrangeri bugetare care, implicit vor avea repercusiuni asupra investitiilor publice, asupra sanatatii, educatiei, asupra domeniilor care au finantare de la buget", a spus Victor Ponta, care a adaugat ca, daca guvernul condus de Emil Boc nu a reusit sa faca acest lucru, "practica noului Guvern Ungureanu este absolut identica".

In plus, tratatul este unul interguvernamental si "ne asteptam ca primul ministru al Romaniei in functie sa mearga la Bruxelles si sa semneze acest tratat". "Daca iarasi ne trezim cu presedintele tarii ducandu-se in locul primului-ministru, inseamna ca fata de guvernul Boc nu s-a schimbat nimic, decat numele celui care ocupa functia de prim-ministru", a comentat Victor Ponta.

La intrebarea daca USL va conditiona ratificarea tratatului fiscal in Parlament astfel incat acesta sa fie aplicabil din momentul in care Romania va adera la zona euro, Ponta a raspuns ca nu crede dar, intai "trebuie vazuta forma finala a tratatului".

Nu stim daca va fi cazul, nu cred pentru ca majoritatea sunt criterii de convergenta pentru accesul in zona euro", a explicat Ponta pentru Hotnews.ro.



Presedintele Consiliului National al PSD, Adrian Nastase a declarat saptamana trecuta ca ratificarea Tratatului de guvernanta fiscala se poate face prin lege ordinara si daca Romania nu semneaza in martie, "trenul nu este pierdut", intrucat acesta ramne deschis pentru aderare.

Si presedintele de onoare al PSD, Ion Iliescu a spus ca guvernantii dau dovada de "o graba fara rost, nemotivata" si o aventura in conditiile in care Romania nu face parte inca din zona euro. Iliescu a subliniat ca nu este necesara modificarea Constitutiei, ci asumarea tratatului se poate face printr-o lege constitutionala.

Citeste si: Ce spun Adrian Nastase si Ion Iliescu despre tratatul fiscal: Un protocol intre membrii coalitiei pe marginea tratatului fiscal este lipsit de sens/ Un gest grabit si o aventura


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















3857 vizualizari

  • +22 (24 voturi)    
    Presul (Luni, 20 februarie 2012, 18:45)

    Vizitiul [utilizator]

    Si presul somnoros ce zice?
  • +27 (27 voturi)    
    ce ti-or fi facut (Luni, 20 februarie 2012, 18:45)

    Aramis [utilizator]

    aia prin America de-ai venit asa intelept inapoi?
    sa incercam sa ghicim????
    • +12 (12 voturi)    
      Uite ce zice fostul intalept al PSD (Luni, 20 februarie 2012, 20:19)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Aramis

      "Ponta? S-a intalnit cu adjunctul asistentului secretarului de stat pentru Europa de sud-est."
      • +9 (9 voturi)    
        Deci sondajul CSOP e adevarat, nu-i asa Ponta? (Luni, 20 februarie 2012, 21:18)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        De cand USL este in greva, Ponta s-a intalnit cu asistentul adjunctul secretarului de stat pe Europa de Sud-Est fiind umilit in America, protestele s-au fasait iar Crin comenteaza ca un dobitoc curul gol a lui Boc, USL a luat-o bine de tot in jos!
        Si atunci Ponta incearca sa mai salveze ce se mai poate salva, adica nimic!
  • +23 (23 voturi)    
    noi am inteles (Luni, 20 februarie 2012, 18:47)

    mercedes [utilizator]

    de la bun inceput. Pentru ce au fost toate mofturile si mesajele lui Nastase, Iliescu & Co. : sa nu ne pripim... sa analizam...sa mai chiulim... Sunteti ca niste mirese care se lasa greu la maritis. Lasati "protestul" si la treaba cu voi.
  • +14 (14 voturi)    
    Chiar daca e o tampenie? (Luni, 20 februarie 2012, 18:49)

    Demigod [utilizator]

    Probabil asta e si parerea lui Ponta despre guvernare. Nu trebuie sa te pricepi, important e sa te conformezi la ce zice majoritatea...
  • +11 (11 voturi)    
    se pare ca (Luni, 20 februarie 2012, 18:50)

    mareanvan [anonim]

    ia priit iesirea in usa
    • +5 (5 voturi)    
      Nu cred! (Luni, 20 februarie 2012, 20:50)

      inganduratul [utilizator] i-a raspuns lui mareanvan

      Nu pot sa cred ca i-a priit iesirea in USA!
      Din mai multe puncte de vedere nu i-a priit.
      Interesant este ca si asta o tine langa cu aplicarea Tratatului ... mai tarziu!
      Sunt pierduti USL-asii!
      • +1 (3 voturi)    
        ba, ii face bine. (Luni, 20 februarie 2012, 23:18)

        Demigod [utilizator] i-a raspuns lui inganduratul

        Lumea il va lua un pic mai in serios, ca e umblat prin lume ca ratatul pe care-l preceda, si anume vorbim de Mircea Goana pentru cei ce l-au uitat.

        Si inca o chestie ce-i pica bine, e ca s-a dus dupa instructiuni. A jurat pe rosu ca va castiga la alegeri, si-a cerut o lista cu ce are de facut in eventualul mandat despre care, repet, s-a jurat pe cravata sa!
  • +1 (13 voturi)    
    amice (Luni, 20 februarie 2012, 18:50)

    mitica [anonim]

    esti dobitoc. sau te-a strans sie - pardon, premierul ungureanu - de gusa cu dosarelul?
  • +15 (15 voturi)    
    USL (Luni, 20 februarie 2012, 18:52)

    alexx [anonim]

    Nu se putea sa nu zica Ponta ceva de putere! La orice se leaga de conducere !
    • +1 (1 vot)    
      poate fi modificat tratatul? (Marţi, 21 februarie 2012, 12:05)

      curios [anonim] i-a raspuns lui alexx

      daca nu (si nu vad cum ar putea fi modificat) ce sa DEZBATA Ponta???? Pe acceasi logica hai sa debatem legea lui Ohm sau legile lui Newton (pt. uzul instructorilor ROSII de partid e vorba de gravitatia universala nu de vreun parlamentar englez). !
  • +20 (20 voturi)    
    Ce idiot! (Luni, 20 februarie 2012, 18:55)

    Cataleya [utilizator]

    Adica USL e de acord sa semneze acel tratat dar nu e de acord sa-l semneze alaturi de putere!?
    Ce sa intelegem de-aici?
    Ca USL e condusa de doi idioti?
  • +24 (24 voturi)    
    wtf???...anuntati-l pe ponta (Luni, 20 februarie 2012, 18:55)

    neuronu'stingher [anonim]

    ca exista net iar cei din dispora citesc altceva decat antenele lui felix....
    Cum adica Romania nu trebuie sa ramana in afara tarilor europene-sustine el?????

    Alo, ponta...noi am citit discursul presedintelui cand s-a discutat ratificarea tratatului european. Matale se pare ca nu
    matale erai pe luna??? Ca altfel nu imi explic ce poti spune...
    Mai ramane sa spui ca a fost decizia usl-ului ca romania sa semeneze tratatul ...desi Basescu a fost cel care in plen a sustinut unitatea uniunii iar matale i-ai cerut sa iti spuna ordinea de zi (ba mai insinuai ca nu e legal ce face).
    Rusine...vezi ca nu toti romanii uita si au cerculete de la antenele voastre.
    • 0 (2 voturi)    
      e posibil oarecum... (Luni, 20 februarie 2012, 23:23)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui neuronu'stingher

      S-o fi intalnit cu candidatul republicat Newt Gingrich, care a promis ca daca-l vor pune pe el presedinte, americanii vor face merge in 2020 pe luna si vor face acolo o baza permanenta.

      In Romania i-am asteptat juma' de secol, dar n-au ajuns, decat niste corporatii si o mana de soldati. Pe Luna probabil e mai usor, ca lumineaza noaptea si toti cei ce cred in democratie stiu ca se merita sa mergi pe incredere...
  • +15 (15 voturi)    
    a inceput si Macanel sa is dea cu presupusul (Luni, 20 februarie 2012, 19:00)

    Eneas [anonim]

    liderii opozitiei trio Do-Re-Mi recte Macanel,Cracanel si Aiurel de la USL kindergarten(Waraktoon in pastun sau kudakistan ) au inceput sa o lase carpa cu obraznicia si sa utilizeze europeana civilizata ca limba de comunicare !probabil in SUA lui Macanel i-au aratat albume cu Guantanamo Bay ,sa inteleaga ca de teroristi politici s-a saturat lumea!
  • +15 (15 voturi)    
    Domesticit (Luni, 20 februarie 2012, 19:06)

    Radu [anonim]

    In urma discutiilor cu reprezentantii FMI se vede ca Ponta a inteles in fine propriul sau interes. El continua sa critice guvernul dar face ceea ce i se cere! In concluzie se poate incepe o discutie inteligenta intre majoritate si opozitie. Afara din joc a ramas doar infantilul Crin care in acest fel distruge sigur istoricul PNL.
  • -12 (12 voturi)    
    aceeasi marie( presedinte) cu alta palarie(guvern) (Luni, 20 februarie 2012, 19:14)

    El Condor [anonim]

    Nu prea eram de acord cu tana marioneta a rabinului Ilici, dar aici trebuie sa-i dau dreptate. Noul guvern, sub acoperirea viscolului si a troienelor de zapada, se pare ca lucreaza " subzapezan " pentru eceleasi obiective ca si guvernul anterior. Nu s-au schimbat decat pupin.... Si cum pestele de la cap se-mpute, pana nu cade capul, coada ( electoratul ) are mult de suferit.
    • -1 (1 vot)    
      Parol (Luni, 20 februarie 2012, 21:18)

      a.n. [anonim] i-a raspuns lui El Condor

      Si clopoteiii....udi-uiii,udi-uiii!
    • +1 (1 vot)    
      da ori ba? (Marţi, 21 februarie 2012, 12:07)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui El Condor

      deci sa semneze RO tratatul sau nu??? DA sau BA?
  • +17 (17 voturi)    
    da king of congo ce zice ? (Luni, 20 februarie 2012, 19:17)

    val [anonim]

    parca aditza nu era de acord. ai voie sa semnezi, victoras ?
  • -14 (16 voturi)    
    Ponta s-a maturizat (Luni, 20 februarie 2012, 19:20)

    gigi [anonim]

    In sfarsit avem si noi un lider de calitate al Opozitiei care cu siguranta a crescut in ochii Domnului Presedinte Traian Basescu, si cu asta am spus totul. Respect.
    • +2 (2 voturi)    
      exact! (Luni, 20 februarie 2012, 23:26)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Sunt de-acord! Nu inteleg de ce ti-au dat astia minusuri la comment, deoarece eu inteleg c-ai fost ironic, si chiar m-ai amuzat.

      Dar totusi, in caz ca vorbesti serios, scuza-mi interventia... dar suntem supusi greselii.
  • +15 (15 voturi)    
    Chiar nu stie? (Luni, 20 februarie 2012, 19:32)

    paul155 [utilizator]

    Reprezentantul Romaniei in CE este seful statului.Pentru semnare poate participa alaturi de seful statului si prim ministrul.
  • +22 (22 voturi)    
    Dl Ponta e penibil! (Luni, 20 februarie 2012, 19:35)

    CVal [utilizator]

    Domnule Ponta sa inteleg ca sustineti acest tratat , dar doriti sa il semneze un om pe care l-ati contestat la Curtea Constitutionala!

    Va convine sau nu, tratatul trebuie semnat si de presedintele Basescu! El este seful statului.

    In plus, sa nu uitam, ca Romania si restul tarilor care nu sunt in zona euro vor fi parte integranta a acestui tratat si datorita presedintelui, care nu a acceptat ca zona non-euro sa nu participe la procesul decizional.
  • +17 (17 voturi)    
    Ce/o fi cu asta? (Luni, 20 februarie 2012, 19:41)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Sau afara da din gura cum facea bombo, ca sa auda ce vor aia sa auda si in tara fura cat poate?
    Asa ar fi tipic lor!
    Eu nu cred in schimbarea "la fata" a lui tontu!
    Astia mint si cand vor sa spuna adevarul!
  • +13 (13 voturi)    
    Am inteles unde bate Ponta (Luni, 20 februarie 2012, 19:48)

    sebi [anonim]

    Spune ca daca tinem deficitul in limite, nu o sa fie bani sa fure PSD daca ajunge la putere. Asa ca adio cota unica de impozitare si mai putini bani catre cetateni, ca doar are si USL guri de hranit.
  • +15 (15 voturi)    
    la treaba (Luni, 20 februarie 2012, 19:49)

    Baltaretu [utilizator]

    vreti sa va aduca documentul pe tava cu servetel? Sigur disciplina si constringeriile bugetara sugruma planurile marete de recuperarea pierderilor suferite de clica USL in ultimii ani in varianta cistigarii alegerilor.USL are o boala: sa stearga cu buretele realizarile guvernului BOC si UNGUREANU din vremea lui Basescu.Mergeti la dialog, pentru ca sunteti mai mici si mai putini numerosi care gindesc ca GICA CONTRA.In rest, prostii improscate in presa, pe ecrane si suceli prin SUA
  • +13 (13 voturi)    
    Ponta este de acord cu tratatul (Luni, 20 februarie 2012, 19:54)

    Traian [anonim]

    dar nu semneaza ca il va si respecta.
    Victor Ponta: Romania nu trebuie sa ramana in afara tarilor europene, trebuie sa semneze si sa ratifice tratatul european
    "Nu ne-au consultat in niciun fel cand au scris aceea hartie, am vazut la dvs la televizor ca numele noastre sunt puse pe un document pe care nu-l cunoastem si ar trebui sa semnam ceva care nu ne-a fost trimis niciodata si nu am fost niciodata consultati asupra lui."
  • +8 (8 voturi)    
    calm baiatu', calm! (Luni, 20 februarie 2012, 20:13)

    Alf [anonim]

    Ipocritul ăsta se şi vede prim ministru. Nu-i sănătos la cap. Cum crede el că va schimba "tot", în condiţiile în care ţara asta mai are şi un Parlament. Pe urmă, în nebunia lui, uită că celelalte ţări ale UE se uită şi ele la noi.
  • +10 (10 voturi)    
    hi! (Luni, 20 februarie 2012, 20:20)

    Babu [anonim]

    Toata aceasta debandada de la USL in legatura cu tratatul UE induce senzatia de neseriozitate... Ba il semnam ba, sa nu ne grabim, etc. , etc. Sunteti varza domnilor! Credeti ca asta asteapta oamenii cu un minim bun simt de la voi ?
    • +2 (2 voturi)    
      pai la ce te poti astepta? (Luni, 20 februarie 2012, 23:31)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui Babu

      Astia din USL nici nu au timp sa se puna de-acord cu privire la pe cine sa injure in acelasi timp. (Vezi gafa cu premierul cel nou.)

      Oricum e o asociere de litere destul de ciudata. Si Social, si Liberal... e mai dificil. Vorba proverbului, nu poti fi si cu rusinea in spate, si cu nemurirea in rai...
  • +9 (9 voturi)    
    tovarase ponta (Luni, 20 februarie 2012, 21:01)

    dorel [anonim]

    tovarase ponta, sefii tai, iliescu si nastase ce au spus ?, nu te-a tras de urechi ca vorbesti fara acordul lor ?, fara sa fie de acord cu ceea ce spui tu ?
  • +2 (2 voturi)    
    Felix , (Luni, 20 februarie 2012, 22:31)

    micu l [anonim]

    da drumul la cotarle sa latre ca iar s-a ratacit magarul si , doamne fereste , sa nu-l pape lupul cel rau !
    And , btw , domnu Ponta ,nu sunteti domnule de acord cu votul ala prin corespondenta ! Ca eu unul abia astept sa va avotez !
  • +2 (2 voturi)    
    da (Luni, 20 februarie 2012, 22:31)

    Gabriel [anonim]

    Ponta a fost initiat in imoralitate, daca se putea mai mult decat era, de data asta a vandut tara nemijlocit !
  • +2 (2 voturi)    
    agariciul bicefal (Marţi, 21 februarie 2012, 0:44)

    zoe [anonim]

    daca e anonoma ...o semnez !
    Nici impreuna nu reusiti .Sa ne impresionati.
    Nici impreuna nu faceti cat unul intreg .Acela.
  • +2 (2 voturi)    
    Pozitie (Marţi, 21 februarie 2012, 0:44)

    alex [anonim]

    PSD si Ponta, nu pot invoca nici un motiv plauzibil ptr. a nu semna si invoca motive de temporizare, sa vedem, nu ne-a spus nimeni, etc - vechea metoda comunista si apoi chiar daca semneaza asa ca sa fie in randul lumii, (adica sa fie primiti pe la Bruxelles), ei ar vrea sa o suspende cat guverneaza ei si s-o aplice ceilalti ca sa poata ei sa aibe pe cine sa dea vina si sa se arate cat de marinimosi sunt ei cu banii statului, comunisti scarbosi
  • +1 (1 vot)    
    daca nu gresesc... (Marţi, 21 februarie 2012, 9:37)

    mary [anonim]

    Ei, Buna Dimineata - Dl. Ponta!

    Chiar aici la HN si pe Contributor.ro au fost prezentate textele si opinii ale unor specialisti si al unora mai putin specialisti legate de aceasta noua obligatie...

    Sunt si oameni activi din PSD - de exemplu domnul Pascu - care urmaresc atenti si comenteaza pe aceasta platforma, asa ca nu cred ca PSD-ul nu stia ca textul se afla deja in 'gura si tasta colectivitatii"...

    Mult succes si numai bine!
  • +2 (2 voturi)    
    O mutare necesara (Marţi, 21 februarie 2012, 11:34)

    laur [anonim]

    DIn punct de vedere politic, USL este intr-un mare impas, generat de propriile lor actiuni. Au incercat o lovitura de stat, folosind protestatarii, dar a esuat. Au intrat in greva in speranta ca vor reusi sa anime masele, dar romanii nu au nevoie de asa ceva. In acest moment gruparea politica din opozitie este pe punctul de a pierde o mare parte din electorat din cauza actiunilor politice imature. Ponta, probabil cu ajutorul lui Iliescu, a realizat ca reluarea dialogului este singura solutie pentru a iesi din aceasta criza. Un subiect excelent il reprezinta acest acord fiscal. Este ciudat ca socialistii sunt de acord cu renuntarea la suveranitatea fiscala a Romaniei, dar nu prea au de ales. Cred, cu tarie, ca USL este o nava aflata in deriva, iar capitanii sunt doi copii care nu stiu ce fac. Politica se invata si se practica cu grija! Din pacate, USL nu demonstreaza ca poate obtine votul romanului inteligent, care intelege minimul din mecanismul politic.
  • 0 (0 voturi)    
    Ponta nu scapa nimic... (Marţi, 21 februarie 2012, 16:38)

    denisa123 [anonim]

    Oare cum de a venit asa pasnic? Nu stiu ce i-au facut aia acolo, dar cu siguranta are si intentii ascunse.
  • 0 (0 voturi)    
    dialog cu Ponta (Marţi, 21 februarie 2012, 16:38)

    geta [anonim]

    plimbarea in SUA a facut minuni in ceea ce il priveste pe Ponta, pare a fi mult mai atent la discutii si deschis in comunicare.
    • 0 (0 voturi)    
      !!! (Marţi, 21 februarie 2012, 21:05)

      relu [anonim] i-a raspuns lui geta

      Si ar fi bine sa renunte la acea actiune a lor de neprezentare in Senat si Camera Deputatilor.
  • 0 (0 voturi)    
    !!! (Marţi, 21 februarie 2012, 20:54)

    alina [anonim]

    se pare ca i-a priit aerul din SUA lui Ponta ..a venit pus pe fapte mari


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by