Monica Macovei: Traian Basescu a gresit cand a intervenit in emisiunea cu Raed Arafat/ Ma regasesc in unele revendicari ale protestatarilor

de I.R. HotNews.ro
Miercuri, 25 ianuarie 2012, 12:57 Actualitate | Politic

Europarlamentarul PDL Monica Macovei a declarat, intr-un interviu pentru Revista 22 publicat pe blogul sau, ca "interventia lui Traian Basescu la televiziune, in timp ce in studio se afla doctorul Arafat, a fost gresita si ca atitudine, si de continut" si ca a fost surprinsa si dezamagita si de "declaratia referitoare la DNA si la carierele politicienilor".

"Interventia lui Traian Basescu la televiziune, in timp ce in studio se afla doctorul Arafat, a fost gresita si ca atitudine, si de continut. Apreciez ca a fost gresita si m-a surprins foarte tare si declaratia referitoare la DNA si la carierele politicienilor. Insa evaluez oamenii pe ansamblu, pe tot ce au facut, si la fel fac si in cazul presedintelui, astfel incat am in continuare incredere ca va gasi solutii la aceasta situatie," a afirmat Macovei.

Intrebata cum vede evolutia manifestatiilor din strada, Macovei a raspuns: "Am si facut o lista cu revendicarile auzite cel mai des. Sunt extrem de diverse. In unele ma regasesc, cum sunt cele anticoruptie, cele cu reforma clasei politice, asta cer si eu din 2005, cea privind Rosia Montana sau trasparenta repartizare si folosire a banului public. Sigur, cu altele nu. Eu cred ca guvernul trebuie sa dea raspunsul, nu partidul, la aceste chestiuni punctuale si, acolo unde considera ca manifestantii au dreptate si pot lua decizii, sa ia decizii."

Europarlamentarul considera ca pentru a se ajunge la solutii pentru iesirea din criza este necesara asezarea la masa discutiilor.

"Sunt posibile mai multe scenarii, toate clare. Fie schimbarea unor membri din guvern, o remaniere, fie schimbarea intregului guvern, fie neschimbarea guvernului. Sa vedem ce decide si Curtea Constitutionala in legatura cu comasarea alegerilor. Sunt mai multe variante care trebuie discutate. De asta s-a si acceptat sesiunea extraordinara."

Macovei a precizat ca, din informatiile pe care le detine, premierul Boc se va intalni cu organizatiile neguvernamentale mari, cele care au refuzat intalnirea anterioara cu domnul Baconschi, si va discuta exact pe cerintele lor.

Referitor la necesitatea unei remanieri guvernamentale, Macovei a afirmat ca  este "una dintre solutiile posibile". "Eu, personal, cred ca de mult s-ar fi impus o remaniere."

"E necesar sa se curete partidul de cei care au incalcat legea sau incalca legea sau exista dubii ca fac licitatii incorecte sau de cei care nu sunt profesionisti, pentru ca si acestia fac foarte mult rau - vorbim de clientela politica, nu?" a mai spus ea.

"Cred ca principala greseala este faptul ca a inceput ca fiind un altfel de partid, prin comparatie cu PSD, inclusiv in domeniul coruptiei, si a ajuns sa fie perceput la fel cu celelalte partide din punctul de vedere al coruptiei. Si aici aduce o mare dezamagire oamenilor. Cand crede cineva in tine, mai ales dintr-un motiv de integritate, si are sperante, dar vede ca in mare parte sau in totalitate esti la fel cu altii, sigur ca pierzi. De asta insist pe curatare."

Citeste interviul in intregime pe blogul lui Macovei.


Citeste mai multe despre   



  
5677 vizualizari
  • +7 (17 voturi)    
    mare dreptate are (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 13:19)

    cucu [anonim]

    Dupa parerea mea, Monica Macovei are mare dreptate cu toate ce a spus mai sus, este primul politician care intr-adevar a vrut sa vada si sa indentifice problemele si le-a si spus clar pe fata....cat priveste pe Basescu, asa este, in ultima vreme a devenit mult prea gretos si arogand, initial nu a fost asa, dar mai spre sfarsitul mandatului, ori indiferenta ca nu va mai candida, ori chiar nesimtirea cu care a fost inzestrat, a devenit mult prea arogand si cu un caracter mizerabil. Si eu zic ca a gresit tradandu-l pe Arafat cum l-a tratat, in fata publicului. Putea sa aiba acea discutie de la televizor, in particular si cred ca nimeni nu afla si comenta, dar cand un om ca Arafat , care totusi e un medic, nu un boschetar, si pe de-asupra si un medic care a facut multe pentru oameni...tu ca presedinte, il tratezi cu atata aroganta..mi se pare gretos din partea lui Base, nu se cadea, nu a fost frumos din partea lui.
    • -7 (7 voturi)    
      graba, graba mare (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 14:13)

      shout [utilizator] i-a raspuns lui cucu

      Le-au dat protestatarii astia planurile peste cap.

      Pai ei o pusesera de un partid nou, cu care sa se afiseze la sfarsitu anului si astia ce fac acum? Ii preseaza sa mearga mai devreme la alegeri? Pai n-au avut timp destul sa pregateasca propaganda. Ce naiba mai. Sunteti culmea!

      PS: pacat de tanti Macovei, altadata printre putinii oameni respectabili ai coalitiei actuale.
    • -2 (2 voturi)    
      Basescu a devenit foarte santajabil (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 19:02)

      . [anonim] i-a raspuns lui cucu

      asta-i tot.

      tot ce a facut anul acesta a contrazis atitudinea sa anterioara - in anii anteriori, in pofida gafelor sau a datului cu stangul in dreptul, sau a incapacitatii de a trece la fapte, d-l Basescu a dat totusi dovada de bune intentii.

      ei bine, acele bune intentii s-au cam facut scrum anul acesta. de la servilism la lobby-ul pentru RMGC, de la indulgenta cu care a inchis ochii la achitarea lui Nastase sau la numirea lui Luca in CESE pana la nervozitatea cu care l-a atacat pe Raed Arafat.

      nu stiu ce il sperie sau il santajeaza, dar faptul ca exista o "obligatie" este evident.
    • 0 (0 voturi)    
      Dna Macovei, cu tot respectul …. (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 19:10)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui cucu

      ... am ramas cu o nelamurire, revin si eu cu o intrebare …. Avad pretentie de onoare de la dumneavoastra (cum ne-ati obisnuit), aveti - daca nu ma insel eu - o restanta la noi, astia care va sustinem TOCMAI pentru ca aveti onoare:

      Cum a ramas cu declaratia de luni, 3 octombrie 2011 .... "Peste 50 de secretari de stat si sefi de agentii au fost audiati. In maxim 10 zile veti afla rezultatul. Unii vor fi dati afara" [ http://m.hotnews.ro/stire/10308616 ]

      Noblesse oblige!
  • -1 (13 voturi)    
    total de acord cu dvs !!! (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 13:44)

    lili [anonim]

    "Cred ca principala greseala este faptul ca a inceput ca fiind un altfel de partid, prin comparatie cu PSD, inclusiv in domeniul coruptiei, si a ajuns sa fie perceput la fel cu celelalte partide din punctul de vedere al coruptiei. Si aici aduce o mare dezamagire oamenilor. Cand crede cineva in tine, mai ales dintr-un motiv de integritate, si are sperante, dar vede ca in mare parte sau in totalitate esti la fel cu altii, sigur ca pierzi. De asta insist pe curatare."

    Eu am votat Basescu si PD(L) in 2004 si am avut mari sperante!!
    Ce s-a ales din acele sperante ?!
    O mare dezamagire!
    Daca eu am votat PDLin locul PSDului corupt, asa cum ne-a promis Traian Basescu, dezamagirea mea a fost imensa, PDL=PSD !
    In 2009 nu am mai votat Traian Basescu, nu am votat deloc( nici in 2008), m-a convins Octavian Paler cum e Traian Basescu.
    Nu cred ca mai puteti reface INCREDEREA pierduta a oamenilor.
    Eu nu mai am incredere in PDL.
    In afara de Dvs, nu mai aveti nici macar un nume care sa-mi inspire incredere, nici unul!
    Toti politicienii Romaniei de la toate partidele(nici nu vreau sa vorbesc despre UNPRul plin de traseisti gen Gabriel Oprea, Miki Spaga, Liliana Minca sau Lavinia Sandru, cu care v-ati aliat si asta m-a dezamagit foarte muuult!), sunt la fel, TOTI o apa si-un pamant.
    Si mai cred ca pentru oamenii aia din Piata Universitatii nu saracia este problema care i-a scos in strada cu atata vehementa, cat "sistemul" corupt, politizat cu clientela incompetenta si furtul calificat(unde-s banii de la CNAS, nu stie nimeni spunea Presedintele!) in toate domeniile statului!!
    In timp ce ei au suportat criza, cei din clientela de la putere au trait bine mersi, cu Vuittoane, masini de lux, conturi in banci, si concedii in tarile calde unde oamenii aia nu vor ajunge niciodata!
    Cred ca Guvernul a trecut criza EXCLUSIV pe spinarea amaratilor din Romania.
    De situatia catastrofala din comaniile de stat, loc caldut pentru clientela, nu mai zic.
    PDL va plati scump asta, a venit vremea scadentei
    • +2 (4 voturi)    
      corect... (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 13:59)

      gelu soferu [anonim] i-a raspuns lui lili

      "Cred ca Guvernul a trecut criza EXCLUSIV pe spinarea amaratilor din Romania."
      sunt cat se poate de acord cu tine...
      in eventualitatea unor alegeri eu nu stiu sa aleg...
      nu as vota PSD pt ca aia (in opinia mea) ar fi jumulit amaratii si tot nu ar fi trecut criza si la ei totul e de gargara; nu as vota PDL-ul pt ca chiar daca au trecut criza, sunt corupti si ei...
      trist... dar asta e adevarul, nu am cu cine vota...
      • +1 (3 voturi)    
        nici eu nu stiu, dar trebuie sa-i tot schimbam (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 15:47)

        lili [anonim] i-a raspuns lui gelu soferu

        Pana vor invata ceva din asta toti politicienii!!
        Altfel, PDL va merge mai departe tot asa, (si la fel si celelalte partide romanesti!!)cu baronii si cu clientela politica, bine mersi!!
        Ambasadorul american spunea azi ca prea adesea profiturile companiilor de stat sunt dirijate spre buzunarele unor persoane cu influenta!!
        Cum e posibil asa ceva ?!
        De ce sa ramana asa in continuare?!
        TREBUIE sa plece de la guvernare, sa mergem la alegeri si incet-incet clasa politica(SPER!!!) se va curata de mizeriile politice, gen traseistii din UNPR(vezi Gabriel Oprea sau Miki Spaga sau Lavinia Sandru sau Liliana Minca!) sau baronii din toate partidele care au influenta in partide, de Gigi Becali sau de Dan Diaconescu!
        Numai ca saracia va tine mult timp in loc aceasta schimbare, altfel voteaza oamenii saraci sau cu nivel redus de educatie de ceilalti cu un anumit nivel material sau de educatie....
        Saracia asta va tine mult in loc Romania....
  • -2 (2 voturi)    
    Dom Basescu, va vand un discurs? (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 14:03)

    Nick Jonez [anonim]

    Vad ca Basescu uita care e problema lui. Problema lui nu e opozitia, nici presa. Problema e ca oamenii din strada reflecta o nemultumire reala a poporului. Daca ar sti acum ca are sustinerea poporului, l-ar durea undeva de opozitie si de presa. Eu in locul lui mi-as concentra cea mai mare parte a discursului in atacarea nemultumirii populatiei. Nu cred ca e cazul acum pentru discursuri artistice si poetice. Lucruri simple si la obiect insa spuse pe un ton credibil, calm, poate putin mahnit dar si plin de speranta. Nu trebuie spus ceva nou. Important e ca argumentele, care pot fi spuse sa fie spuse. Solutiile politice sau referirile la presa ar trebui sa fie foarte scurte si sintetice. Ideea principala: tinem cont de vocea poporului, incercam sa intelegem ce vor oamenii. Eventual(doar o idee): vom comanda sondaje oficiale pentru a identifica exact care sunt nemultumirile si ce solutii considera poporul ca ar fi bune si vom tine cont de ele.
    • 0 (0 voturi)    
      Excelenta idee! (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 15:11)

      TomaN [anonim] i-a raspuns lui Nick Jonez

      "si ce solutii considera poporul ca ar fi bune si vom tine cont de ele."
      Ia ghici (....ghicitoarea mea) cam ce raspuns primeste la aceasta intrebare in proportie >70%
    • 0 (2 voturi)    
      Solutia (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 15:15)

      m [anonim] i-a raspuns lui Nick Jonez

      Clasa politica exista (teoretic) pentru a reprezenta interesele oamenilor ce ii aleg pe componentii sai.
      Practic insa, singurele interese pe care le reprezinta in mod real, dar le imbraca intr-o forma comerciala, sunt cele proprii.
      Avem norocul ca tehnologia evolueaza si oamenii pot interactiona din ce in ce mai rapid, ca opiniile pot fi centralizate din ce in ce mai mult iar in curand referendumuri si consultari ale populatiei se vor putea face si zilnic. Costurile erau problema.
      Probabil ca fiecare cetatean va adera la un grup de competenta, conform pregatirii si experientei sale, iar zilnic vom supune deciziei acestor grupuri diverse reguli si legi.
      Si uite asa vom scapa de aceasta cangrena inutila denumita clasa politica.
      Sa nu uitam: incompetenta si subiectivismul politicienilor ne-a adus criza.
  • -3 (3 voturi)    
    cam... (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 14:25)

    Vasiliu [anonim]

    normal ca spune ca se regaseste, ca doar incearca sa ii atraga de partea sa pe oamenii din piata Universitatii. Dar vad ca isi da iar cu parerea in legatura cu subiecte despre care a mai demonstrat de mai multe ori ca nu are habar, cum e subiectul Rosia Montana. Probabil ca se gandeste ca daca tot mentioneaza asta o sa fie mai mentionata si prin presa.
  • -3 (3 voturi)    
    Monica Macovei??? (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 14:58)

    catalin_mattei [utilizator]

    Monica Macovei sta foarte linistita la guvernare alaturi de Michi Spaga.. sa ne lase cu trilurile sale false caci are comportament duplicitar si exact asta nu mai doresc cei din piata.. M Macovei este parte a MIZERIEI politice... probabil ca se consoleaza cu tarie pt ce a fost si ce a ajuns
  • +2 (2 voturi)    
    CLARVIZIUNE (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 15:41)

    Bela [anonim]

    Doamna Minica Macovei este o luptatoare si ma rog sa devina un catalizator pentru societatea romaneasca.Lupta pentru adevar si o justite curata. Ar trebui ajutata si protejata de oamenii cinstiti din politica. O admir pentru tenacitate si-i doresc multe reusite. Sarut mana !
  • -1 (1 vot)    
    strategie (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 17:51)

    Ama [anonim]

    Se vede ca vin alegeri si cum partidul nu mai e popular, unii ce zic, sa-si creasca popularitatea individual, dar o confund acu populismul. Iar legat de Rosia de ce sattul nu a facut absolut nimic pentru zona in tot timpul asta daca e asa afectat de situatie


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version