VIDEO Traian Basescu: Trebuie sa gasim o formula rapida sa ne revitalizam fortele aeriene. Nu vrem sa ajungem in situatia ca alte tari sa ne faca patrularea aeriana, deoarece este costisitoare si umilitoare

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 15 decembrie 2011, 16:02 Actualitate | Politic

"Trebuie sa gasim o formula rapida sa ne revitalizam fortele aeriene. Nu vrem sa ajungem in situatia ca alte tari sa ne faca patrularea aeriana, deoarece este costisitoare si umilitoare", a declarat joi presedintele Traian Basescu, la Palatul Cotroceni, dupa sedinta Consiliului Suprem de Aparare a Tarii. Seful statului a spus ca "ne apropiem de un moment in care fortele noastre nu vor fi operationale". Pe de alta parte, Basescu a afirmat ca restructurarea Ministerului de Interne va continua, urmand sa mai fie facute dispionibilizari.

Iata principalele declaratii ale presedintelui:

Despre misiunile in strainatate:

* Astăzi s-a aprobat planul de forţe pentru misiuni în străinătate, forţe ale M.Ap.N. şi ale M.A.I. Misiunile vor fi îndeplinite, din punct de vedere al Ministerului Apărării Naţionale, de un număr de 2.348 de militari aflaţi simultan în teatrele de operaţii - deci, avem o diminuare cu 177 de militari, comparativ cu anul care se încheie.

* Se menţine însă participarea în Afganistan cu 1.940 de militari, tot într-o misiune NATO-KFOR, în Kosovo, cu 64 de militari, şi în Bosnia-Herţegovina - 71 de militari.

* De asemenea, Ministerul Apărării Naţionale va disloca o fregată de tip T-22 cu elicopter şi având la bord o echipă, un grup pentru operaţiuni speciale, în Oceanul Indian, în operaţiunea Uniunii Europene Atlanta - este vorba de zona Golfului Aden, în Oceanul Indian, pentru protejarea navelor comerciale de actele de piraterie.

* In ceea ce priveşte rezervele pentru anul 2012, în ţară vor fi gata de intervenţii unităţi cumulând un efectiv de 1.210 militari, forţe dislocabile în orice moment la dispoziţia NATO.

* Sigur, în ceea ce priveşte forţele operative, ştiţi foarte bine, o repet, atunci când ai în teatre 2.348 de militari, de fapt, trebuie să ai patru seturi de 2.348 - un set la odihnă, un număr echivalent la pregătire, un număr echivalent în teatru şi, de asemenea, să poţi înlocui oricând efectivele întregului grup, în orice moment, indiferent în care dintre cele trei situaţii se află.

* În ceea ce priveşte forţele Ministerului de Interne, ele au o uşoară creştere - cu 36 de persoane. Vom avea poliţişti şi jandarmi, în total, într-un număr de 382 de persoane. Asta, în condiţiile în care, începând cu 24 decembrie 2011, retragem cei 106 jandarmi pe care-i avem în misiunea EULEX din Kosovo, în zona Mitrovica. Mai rămân doar cinci jandarmi pentru predarea materialelor şi a cazărmilor pe care le-au utilizat jandarmii români.

* Vom creşte însă participarea noastră la misiunile europene din Afganistan - în EULEX şi EUROPOL, unde ne creştem participarea cu jandarmi şi poliţişti pentru a răspunde comandamentelor de instruire a stucturilor de ordine publică din această ţară. De asemenea, menţinem un efectiv de 51 de persoane în misiuni ONU. Nu în ultimul rând, la dispoziţia Agenţiei Frontex, în misiuni destinate protejării frontierelor Uniunii Europene, vom avea 134 de poliţişti de frontieră pe nave ale Poliţiei de Frontieră. Mai sunt poliţişti, militari dislocaţi în Africa, în alte zone ale lumii, ca observatori.


Despre prioritatile serviciilor de informatii:


* Un alt subiect discutat şi stabilit în această şedinţă a Consiliului a fost legat de aprobarea planului de priorităţi informative pentru structurile de informaţii, fie că vorbim de SRI, SIE sau structurile de informaţii ale Ministerului de Interne.

* Aici am dorit să precizez foarte clar pentru structurile de informaţii că în următorul CSAT, când vom aproba dispersarea misiunilor pe fiecare structură de informaţii, am exigenţa extrem de fermă ca fiecare să se ocupe şi să îndeplinească misiunile pentru care a fost creată.

* Şi aici vizez în primul rând cooperarea între SRI şi DGIPI, DGIPI urmând să se concentreze în mod fundamental să furnizeze poliţiştilor şi procurorilor informaţii legate de crima organizată. Iar atunci când depistează subiecte, acţiuni care vizează securitatea naţională, să le transfere imediat SRI-ului. Deci, ţin foarte mult ca în planurile de detaliu pe fiecare structură, DGIPI să rămână pentru misiunea lui fundamentală, pentru ce a fost creat.

Despre restructurarea MAI:

* În sfârşit, s-a făcut o analiză legată de procesul de restructurare a Ministerului Administraţiei şi Internelor. Acest proces a inclus desfiinţarea a 35.056 de posturi care erau neocupate, dar generau finanţare de fond de salarii.

* În acelaşi timp, au fost disponibilizaţi 9.330 de angajaţi, în urma selecţiei făcute de Ministerul de Interne - şi acest proces va continua.

* Toate elementele care au fost prezentate arată că nu a fost diminuată cu nimic capacitatea operativă a Ministerului de Interne, fie că vorbim de poliţie, jandarmi, pompieri sau alte structuri ale Ministerului de Interne, prioritate la disponibilizare având cei care au venit din afara sistemului – şi au fost acele procedee de angajare din afară, fără şcoli de poliţie, fie că erau de ofiţeri sau subofiţeri; aceştia au fost primii care au părăsit MAI. În orice caz, procesul va continua.

* Ce am observat şi nu se justifică a mai continua: promoţii mari din şcolile de subofiţeri şi de la Academia "Alexandru Ioan Cuza" care nu pot fi angajate. Practic, se generează locuri de muncă pentru instructori, profesori în aceste şcoli şi se produc absolvenţi pe care Ministerul de Interne nu-i poate absorbi.

* De aceea, am cerut Ministrului de Interne să ia măsuri de corectă calibrare a promoţiei care va intra în 2012 atât în Academia "Alexandru Ioan Cuza", cât şi în alte şcoli ale Ministerului.

* Până la urmă, nu înţeleg de ce se scot absolvenţi pe bandă rulantă, care sunt şi absolvenţi de drept în acelaşi timp, iar Ministerul de Interne nu are posturi să-i angajeze. De aceea, promoţia anului 2012 trebuie corect calibrată din punct de vedere al nevoilor de perspectivă ale Ministerului de Interne.

* Se impune însă un efort al ministerului pentru a da o soluţie promoţiei care a terminat în 2011 şi nu este angajată. Totuşi, în aceşti oameni s-a investit, şi am convingerea că mai pot fi găsite cadre care provin din alte sisteme decât din şcolile MAI şi care pot fi trimise de unde au venit, pentru a se crea locuri promoţiei 2011. Sper ca acest lucru să se întâmple în primele luni ale anului viitor.


Despre achizitia de avioane F-16:

*  Vă pot spune şi o temă care n-a primit încă o decizie, pentru că nu are soluţii de finanţare pentru moment, dar CSAT a abordat şi problema capacităţii forţelor noastre aeriene, capacităţii viitoare de apărare a spaţiului aerian al ţării.

* Să nu fie vreo confuzie: nu vorbim de capacităţile de transport şi de proiectare, forţe în afara teritoriului sau în teritoriu, vorbim de aviaţia de vânătoare, sau de avioanele multirol, cele destinate să apere spaţiul aerian.

* Se prefigurează o situaţie critică: în 2015, avioanele pe care le avem îşi epuizează resursa, iar România nu este încă în poziţia de a spune că îşi va respecta obligaţiile asumate atunci când a intrat în NATO, şi anume de a contribui cu 48 de astfel de avioane la forţele NATO, dar şi la apărarea propriului teritoriu.

* În orice caz, ce trebuie să evite România pentru a nu se decredibiliza ca stat membru NATO este să ajungem la situaţia în care alte ţări să vină să ne facă patrularea aeriană. Ea este şi costisitoare, şi umilitoare din punct de vedere al capacităţii forţelor armate, în general, şi al forţelor aeriene, în special.

* De aceea, deşi nu există finanţare în momentul de faţă, concluzia Consiliului a fost că trebuie să găsim în cel mai scurt timp formule pentru a ne putea revitaliza forţele aeriene, în perspectiva epuizării resursei actualelor nave de luptă de care dispun Forţele Aeriene Române.

* Aici am cerut să se ia în calcul şi faptul că o prelungire de resurse a actualelor avioane este extrem de scumpă, iar dacă ajungem la situaţia în care alte state NATO ne-ar asigura patrularea aeriană, am fi în situaţia de a plăti această prestaţie, şi trebuie să avem în vedere că cele două soluţii s-ar putea să fie mai costisitoare decât găsirea unei soluţii de finanţare pe termen lung a achiziţiei de aeronave.

* Nu stiu cate avioane vom putea cumpara, insa este exclus sa ne angajam intr-un proces cu 48 de avioan. Trebuie insa sa o facem, chiar daca vom cumpara un avion pe an. Eeste un program propus de SUA, dar, deocamdata, nu stim nicio alta tara care sa fi intrat in acest program
 
Despre scutul anti-racheta:

* Astăzi am promulgat legea pentru ratificarea acordului dintre România şi SUA privind amplasarea sistemului de apărare împotriva rachetelor balistice, care s-a semnat la 13 septembrie 2011. Deci, din punct de vedere legal, activităţile de transformare şi adaptare, precum şi activităţile de dotare cu rachete a bazei aeriene de la Deveselu pot să înceapă. Cam acestea sunt cele care cred că erau de interes public.


Joi, de la ora 14.00, a avut loc sedinta Consiliului Suprem de Aparare a Tarii. Aceasta s-a incheiat dupa o ora si jumatate de discutii.

Printre temele discutate in CSAT s-a aflat si derularea procesului de restructurare a personalului din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.

La sfarsitul lunii noiembrie, Basescu declara ca va trebui ca la Consiliul Suprem de Aparare a Tarii din luna decembrie sa fie prezentat un raport cu privire la restructurarea personalului de la Ministerul de Administratie si Interne, mentionand ca va incerca sa corecteze daca restructurarile nu s-au facut pe criterii de performanta.

"Eu, ca presedinte, va spun ca nu o sa fac prima apreciere la televizor, desi am scapat putin, ci intai vreau sa discut cu ministrul si cu Ministerul de Interne. Oricum, va trebui la CSAT-ul din decembrie sa se prezinte un raport legat de restructurarea personalului in MAI si atunci va fi o discutie. Pentru mine, ce am auzit azi a fost un semnal ca de fapt restructurarea nu s-a facut pe criterii de performanta intotdeauna, desi stiu ca au fost niste examinari, dar ca au fost si destule interese de-astea de familie, de protejate. Am preluat semnalul din presa si va asigur ca in analiza care se va face in CSAT-ul din decembrie voi incerca sa corectez acest lucru", a spus Basescu, la acea data.


Citeste mai multe despre   






















5329 vizualizari

  • +19 (21 voturi)    
    Ca principiu, e corect! (Joi, 15 decembrie 2011, 18:58)

    Jane Doe [utilizator]

    Lipsa aviatiei este periculoasa si injositoare, in special ca membru NATO. Pb e alta: viitoarele contracte de achizitie, secrete, si ele, precum cele de la Petrom, Rosia Montana, zacamintele din Insula Serpilor, autostrazi, flota etc.... ce pierderi financiare (reale) ne vor aduce?

    Nu ma astept sa citesc eu contractele - ca doar privesc siguranta nationala - dar parca nici n-as vrea sa fie afacerea vietii unor (acelorasi?) intermediari / politicieni manjiti, imbuibati si corupti...
    • +6 (20 voturi)    
      De ce umilitoare? (Joi, 15 decembrie 2011, 20:17)

      Canes visatorul [anonim] i-a raspuns lui Jane Doe

      De ce umilitoare? Suntem saraci, tragem pisica de coada, nu-i momentul sa ne scufundam in datorii doar din orgoliu. Ce are daca cinci ani o sa ne zboare avioane straine peste tara? Aaaaa....sa nu fie unguresti, pai spune asa, mai omule, acum se schimba treaba, neaparat avioane, si neaparat mai multe ca ei!
      • +7 (15 voturi)    
        nu (Joi, 15 decembrie 2011, 21:23)

        nu [anonim] i-a raspuns lui Canes visatorul

        nu e chiar asa. ca sa zboare avioanele acelea straine peste tara, trebuie sa platesti. nimeni nu ti le pune gratis la dispozitie.

        pe termen lung, iesi in pierdere. unde mai pui ca, in caz de razboi, nu prea te poti baza pe ele.
      • 0 (4 voturi)    
        mai gandeste-te! (Vineri, 16 decembrie 2011, 9:51)

        q1953 [utilizator] i-a raspuns lui Canes visatorul

        Stii in cati ani se formeaza un pilot?
        Nu cred ca ne permitem sa pierdem pilotii, cati mai sunt, in cei 5 ani cat nu vor mai zbura.
        Mai gandeste-te!
      • 0 (6 voturi)    
        suntem (Vineri, 16 decembrie 2011, 10:01)

        suntem [anonim] i-a raspuns lui Canes visatorul

        suntem saraci (si ciuca batailor) tocmai pentru ca gandim asa cum propovaduiesti dumneata.

        suntem mari amatori de scuze pentru a nu face nimic.

        dom'le, dar nimic-nimic!

        daca germanii sau americanii s-ar fi priponit cu atatea scuze pentru lene, azi ar fi ramas un fel de zimbabwe.

        diferenta dintre ei si noi nu provine din bogatie (caci si-au creat-o), ci din atitudine.

        maia vem nevoie de cateva secole ca sa pricepem si noi asta.
    • -3 (17 voturi)    
      Care siguranta Nationala ? (Joi, 15 decembrie 2011, 21:37)

      LEC [anonim] i-a raspuns lui Jane Doe

      Vorbe mari si de impact: siguranta, umilinta, performanta ....etc...
      In cazul unui conflict, (cu cine?!) , la ce ne-ar folosi 35-40 de avioane; cateva vor fi in revizie, cateva le vor lipsi piese de schimb, altele nu pornesc, si alea care pleaca, nu se mai intorc.
      Cu sau fara avioanele acestea , suntem un mic zero in orice calcul.

      Pe urma , iar luam niste vechituri de la cimitirul
      de avioane din NEVADA, vecin cu cimitirulk de tancuri ce au fost ofertie gratuit Greciei.

      Suedia ne-a oferit avioane noi , la acelas pret , numai ca S este pe la finele alfabetului..
      • 0 (8 voturi)    
        pe (Vineri, 16 decembrie 2011, 9:51)

        pe [anonim] i-a raspuns lui LEC

        pe ideea asta, hai sa nu mai facem nimic, ca oricum nu inseamna mare lucru.

        propun sa cedam de pe acum transilvania ungariei, moldova ucrainei, dobrogea bulgariei (apropo, e doar idee, nu dusmanesc niciuna din aceste tari), ca si asa nu am fi in stare sa le aparam. alte fatalisme mai ai?

        suntem parte a unei aliante si o alianta in ansamblu este puternica doar daca (si chiar daca) fiecare contribuie moderat, pe masura posibilitatilor sale.

        nu ne cere nimeni portavioane, dar faptul ca suntem asa de prapaditi nu trebuie sa ne fie scuza ca sa nu facem chiar nimic.

        ne mai miram de ce in 1940 nu ne-a sprijinit nimeni. pai daca gandeam atunci ca si acum... e de inteles. mari in gura, mici in fapta. si, mereu, astepand sa se bata altii pentru noi.
        • +1 (3 voturi)    
          mici in fapte... (Vineri, 16 decembrie 2011, 12:57)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui pe

          Nu am prea vazut nici macar sa fim "mari in fapte" nici cand s-a marit tvaul la 24%, cand s-au taiat din indemnizatiile pentru copii, cand s-au redus salariile bugetare, cand s-au taiat sporuri, cand s-a luat imprumut, cand s-au comasat alegeri, etc etc etc Astia suntem, cu asta defilam. Anii comunismului si-au pus adanc amprenta in mentalitate. Din pacate si cei tineri sunt afectati. Il asteptam toti pe tatucul mult iubit sa ne duca pe culmile gloriei.

          Masura posibilitatilor noastre este cea de acum. Sa platim 4 miliarde de eur pentru achizitia unor avioane vechi e ca si cum tu, somer fiind, fara oportunitati prea roze de angajare in viitor, iti propui sa iti cumperi o masina ca sa ai cu ce sa mergi la lucru. Si iti iei un ford din '84. Si tu nu ai bani de paine, ca sa nu mai vorbim de benzina.

          Eu il inteleg pe base ca trebe sa plateasca cotizatia dar poate macar de data asta zicem pas. Parca vad comentariile de peste 5 ani, "dar basescu cand le-a dat americanilor 4 miliarde pentru petarde de avioane?"
        • 0 (2 voturi)    
          aliante pe timp de pace (Vineri, 16 decembrie 2011, 17:49)

          LEC [anonim] i-a raspuns lui pe

          Prietene, aliantele sunt foarte bune si
          sclipitoare pe timp de pace.
          Din cate stiu, de cand exista NATO , nici un membru nu a fost atacat, din nici o parte, asa ca alianta a functionat perfect.
          Dmpotriva , NATO a fost utilizat pentru atingerea unor obiective geopolitice a unora dintre membrii sai.
          Propunerea ta, desigur metaforica, de a ceda aia si aia celor nominalizati de tine , este , desigur stupida si cred ca regreti ca ai facut-o.
          mai departe , cred ca doctrina de aparare ar trebui revizuita , in sensul ca , ar trebui
          ca fiecare cetatean sa fie constient, antrenat pregatit si in special motivat de
          a-si apara tara, la nevoie . ( cum face Israelul) ; O tara poate fi distrusa cu aviattia , dar nu poate fi ocupata cu avioane etc.
  • -2 (26 voturi)    
    Umilitoare este situatia romanilor (Joi, 15 decembrie 2011, 19:20)

    grfdsyfyy [anonim]

    Umilitoare este situatia romanilor in aceasta guvernare (dar si in precedentele de dupa revolutie), dati afara de la locurile de munca, sau lucrand la negru la noii imbogatiti , alungati de foame din tara lor. Umilitoare este si plata celor care inca mai au de munca si care abia i-si duc zilele din ceea ce primesc pentru munca depusa.
    Oare asta ne lipseste noua ?
    Fara avioanele alea nu mai putem trai?
    Ce castiga omul de rand daca se cumpara aceste avioane?
    Cate salarii taiate sau locuri de munca lichidate reprezinta aceste avioane?
    Cine castiga din cumpararea lor?
    M-am saturat pana peste cap de astfel de investitii pedeliste : patinoare, sali de sport in sate fara tineret, afacerile cu energie iar acum si avioane care costa cat o multime de salarii si pensii .
    Asta este parerea mea si sper ca se publica
    • -2 (18 voturi)    
      Sa aduca bani de acasa daca vrea avioane. (Vineri, 16 decembrie 2011, 0:43)

      gbjdfgb [anonim] i-a raspuns lui grfdsyfyy

      Pana aici ! Eu cred ca orice lucru are o limita.
      Adica sa cumpere avioane din salariile si pensiile taiate sau din locurile de munca inchise?
      Chiar nu mai au pic de rusine?
      In loc sa faca locuri de munca din banii astia sa mareasca pensiile si salariile, sa faca locuri de munca , asta este siguranta nationala nu cateva "sicrie zburatoare"
      Sa faca referendum sa vada daca oamenii accepta asa ceva.
      Pai in afara de aurul de la Rosia Montana ce alte lucruri mai sunt ravnite de straini in tara asta ?
      Petrolul si gazul sunt vandute, carbunele nu mai este rentabil, energia este si ea vanduta, fierul nu se mai extrage , iar industrie grea nu mai avem . Cine ne - ar mai ataca si pentru ce ? Ca le-am dat noi de bunavoie.
      Pai maine poimaine cumpara statii orbitale si ne prosteste pe noi sa le platim, ca doar nu le plateste el.
      Sper ca se publica pentru ca asta este parerea mea si tin la ea.
      • 0 (8 voturi)    
        si (Vineri, 16 decembrie 2011, 9:59)

        si [anonim] i-a raspuns lui gbjdfgb

        si inca ceva. gandesti prea socialist. adica: "am intrat intr-o alianta, acum ma reazem pe ceilalti, sa ma care ei in spate, eu nu mai misc un deget".

        cam asta e pacatul socialismului, ca fiecare incepe sa de bazeze nu pe efortul propriu, ci ce efortul celorlalti. si uite-asa, lasatul pe tanjala...

        ori ti se pare ca te tine cineva in brate intr-o alianta numai asa pentru ca esti tu roman si te crezi smecher? trebuie si contribuit la alianta, altfel la nevoie toti iti intorc, ceremonios si politicos, spatele.

        ca in bancul acela cu "lupul! lupul!"
  • -4 (26 voturi)    
    sa luam de la FMI... (Joi, 15 decembrie 2011, 19:21)

    costica [anonim]

    banii ne asteapta... care-i problema sa-i luam?!
    Daca ne ataca maine poimaine careva ?!
    Vrem avioane F16 de la SUA!!!
    Cu bani de la FMI, sa plateasca urmasii urmasilor nostri pana se vor speti !!!!
    • +5 (19 voturi)    
      !!! (Joi, 15 decembrie 2011, 19:29)

      Cris [anonim] i-a raspuns lui costica

      Cand rusii au pus mana pe petrolul tarii nu ai mai comentat in 2004 parca!
      Acum plateste la pompa nene!!!!

      Cand a falimentat Bancorexul si alte banci nu ai mai fost ingrijorat de cine si ce va plati.

      Ai vazut ca se trezeste ursu'!!!!
  • -6 (16 voturi)    
    F-1111116 (Joi, 15 decembrie 2011, 19:22)

    Inchizitorul [anonim]

    Pai sa se cumpere niste F-uri din alea scumpe, ca Mig-urile actuale is sicrie sburatoare.
  • -6 (18 voturi)    
    multe de FFFFF ... (Joi, 15 decembrie 2011, 19:28)

    aviatoru [anonim]

    pai neste F .... cum le spune ? .. a aaaa .... F16 .. hai ca gasiram tasta ... de prin '80 cas mai noi ....
    • +3 (13 voturi)    
      fata (Joi, 15 decembrie 2011, 21:24)

      fata [anonim] i-a raspuns lui aviatoru

      fata de rablele din 50 pe care le avem acum, tot e ceva.

      fata de ceea ce ne permite buzunarul, iarasi e ceva.
  • -4 (14 voturi)    
    in acelasi context (Joi, 15 decembrie 2011, 19:35)

    buha [utilizator]

    in acelasi context, eu zic sa dam afara toti politistii, ca ce ne trebuie politie daca in tara sunt oameni care nu au servici, politistii costa bani, mai bine fara politie, ce daca vom fi umiliti de raufacatori.
    • +5 (7 voturi)    
      si (Joi, 15 decembrie 2011, 21:24)

      si [anonim] i-a raspuns lui buha

      si medicii. si aia costa.
  • -1 (23 voturi)    
    asta da investitie (Joi, 15 decembrie 2011, 19:38)

    oy [anonim]

    probabil stapanii de la washington ai lui basescu s-au plictisit de amanari si i-au zis sa le cumpere avioanele odata
  • 0 (22 voturi)    
    Tainul (Joi, 15 decembrie 2011, 19:39)

    Nota bene [anonim]

    Tainul Base, tainul !
  • 0 (20 voturi)    
    hmm (Joi, 15 decembrie 2011, 20:03)

    Florin [anonim]

    un mic tun asa...spre sfarsit!
  • +2 (8 voturi)    
    let me guess (Joi, 15 decembrie 2011, 21:53)

    adrian [anonim]

    Lasati'ma sa ghicesc ... Rafale? Francezii se tot plimba cu mapa sa vanda cateva bucati.
    • +3 (7 voturi)    
      da (Vineri, 16 decembrie 2011, 10:04)

      da [anonim] i-a raspuns lui adrian

      da, dar nu in nato. incearca in brazilia, india etc.

      rafale e un avion bun in teorie, dar prost in practica.

      singura tara pentru care este potrivit este franta, tocmai pentru ca e atat de frantuzesc.

      in caz de razboi, depinzi de franta in asa masura ca nu mai poti face nimic.

      iar franta nu e o putere mondiala mare, asa ca i se poate inchide gura repede. plus ca francezii nu exceleaza prin altruism ca sa te sprijine numai asa pentru ca ai fost bun si ai cumparat rafale. ei traiesc cu impresia ca tu ai facut o afacere buna cumparand rafale.

      acelasi lucru i se poate imputa si suediei, cu al ei jas39.
  • +3 (13 voturi)    
    marele generallisim (Joi, 15 decembrie 2011, 22:35)

    SMEN [anonim]

    cu 14 stele Oprea(fostul sef al mafiei personale a lu Adrian Nastase,actualmente achitat in dosarul Tamara) va gasii o solutie alaturi de ceilalti bravi generali,Ontanu si Iordanescu,pe langa ei generalul Averescu a fost mic copil,am incredere in acesti traseisti si tradatori din fruntea armatei,aaaa pardon BARBATI DE STAT
  • +2 (12 voturi)    
    Bataie de cap (Joi, 15 decembrie 2011, 22:40)

    Kaboom [anonim]

    Acu sa vezi scenarii ca sa prosteasca poporul ca e nevoie de cateva miliade ca sa cumparam F-urile alea second hand.
    Sugestie: ori drone ori bombele alea zburatoare si inteligente, e mai ieftin....pt popor.
  • +5 (5 voturi)    
    Avion multirol alternativ. (Vineri, 16 decembrie 2011, 9:21)

    Fenchea Marius [anonim]

    Dar Gripen JAS 39 C/D propuse de Suedia ce au? Sunt prea iesftine la 1 miliard si mai vin si cu finantare pe 15 ani cu perioada de gratie de 3 ani in care nu platesti nimic, numai bine iesim din criza pana atunci si putem plati! Cei care spun ca vor veni neinarmate sa se gandeasca ca rachetele Python 3 si Matra Magic 2 de pe Mig 21 Lancer C /A /B nu si-au epuizat resursa, si la o adica SAAB a sups ca poate integra si R 73, deci minimal inarmarea aer-aer s-ar face cu ce gasesti in depozite la fel e problema si aer-sol, bombele neghidate pot fi folosite cele de pe LanceR iar bombele ghidate laser Opher achizitionate din Israel pot fi utilizate mai departe! Singura problema este racheta BVR unde nu avem optiuni decat sa luam de la USA AIM 120 AMRAAM sau de la israelieni Derby, dar tineti minte ca nici acum nu avem aceasta capabilitate si cum nu se prefigureaza un conflict in regiune putem astepta si un an doi cu ce avem. In fond necesarul minim de rachete BVR te duce undeva la 50 de milioane de euro maxim - bani pe care Romania ii cheltuie aiuria prin teatre de operatiuni departe de casa si care nu au legatura directa cu Romania
    • +2 (4 voturi)    
      Avioane multirol completare (Vineri, 16 decembrie 2011, 9:37)

      Fenchea Marius [anonim] i-a raspuns lui Fenchea Marius

      As mai putea adauga ca SAAB vine cu offset si banii dati pe avioane in cazul acestei achizitii ar duce la crearea de locuri de munca in sectoare cu inalta calificare, locuri de munca care sunt apreciate ca vor fi de peste 6000! Acest lucru duce la alti bani incasati la buget din taxe si impozite puse pe afacerile SAAB in Romania cu care se pot face scoli, spitale, autostrazi, investitii in infrastructura, si chiar cumpara alte servicii si lucruri costisitoare pentru cetatenii romani.
      Mentionez ca locurile de munca sunt mult mai calificate si mai bine platite decat cele propuse de Gold Corporation la Rosia Montana si nu vin cu cianurile pe care ni le lasa astia in muntii nostri!
      Hai daca tot facem achizitia de multirol sa o facem cum trebuie transparent, si sa ne mai uitam si ce au cumparat altii sau vor cumpara si in ce conditii,
      Elvetia nici macar nu a evaluat F 16 considerandu-l tehnologie ajunsa la capatul dezvoltarii si in final a castigat Gripen datorita costului. Daca si Elvetia s-a uitat la costuri noi de ce nu am face-o.
      Ce ar fi sa cerem acelasi lucru de la americani? Daca acorda finantare si offset s-ar putea sa le facem un favor si sa luam de la ei daca nu multumesc frumos exista si alti producatori, inclusiv concernul Eurofighter GMBH abia asteapta sa faca afaceri cu noi!
    • 0 (6 voturi)    
      ca (Vineri, 16 decembrie 2011, 9:56)

      ca [anonim] i-a raspuns lui Fenchea Marius

      ca sa te lamuresc (ma invart printre piloti militari, mari sustinatori ai f16):

      1. jas39 nu a fost testat niciodata in lupta, asa ca nu se prea stie ce ii poate pielea;
      2. jas39 este un avion de aparare pe celule (strategia suedeza, cu buncare de 2 avioane distribuite pe tot teritoriul) si nu e neaparat bun intr-un sistem integrat ca al nato;
      3. costul strategic derivat din faptul ca, in caz de conflict cu rusia, asupra suediei se pot face presiuni "convingatoare" sa nu ne mai trimita piese de schimb, pe cand asupra sua e ceva mai dificil.

      jas39 este un avion ieftin si cu intretinere ieftina. dar nu e un avion bun de razboi.

      e ca si cum la razboi ne-am duce cu caruta impotriva tancurilor si am avea pretentia sa castigam pentru ca... ale noastre carute sunt ieftine, nu ca tancurile alea.

      ceea ce conteaza la razboi este ce prapad face.
      • 0 (2 voturi)    
        Razboi?! (Vineri, 16 decembrie 2011, 10:44)

        omo [anonim] i-a raspuns lui ca

        Poate intr-un conflict cu Somalia ar fi bun F16! Potentialii inamici ai NATO din regiunea noastra au avioane si tehnica militara care ne-ar inactiva flota de f-uri cat ai clipi! (A fost o mare surpriza pentru mine, si pun pariu ca si pentru americani!, ca iranienii au capacitatea de-a prelua controlul asupra unei drone de ultima generatie!)
        Avioanele astea ne sunt necesare in primul rand pentru patrulare aeriana, ceeace Grippenul poate face foarte bine. Daca am discuta de un razboi, ar trebui sa cumparam cu totul si cu totul alte tipuri de avioane!
      • +1 (1 vot)    
        F16 vs griphen (Vineri, 16 decembrie 2011, 11:01)

        maryus315 [anonim] i-a raspuns lui ca

        ambele au plusuri si minusuri dar sunt frati vitregi. Daca vreti sa vedeti plusurile si minusurile nu aveti decat sa cititi pe blog la resboiu sau romaniamilitary unde s-a dezbatut si rasdezbatut despre ele.

        Important este sa inceapa sa vina avioanele. Pilotii sunt cea mai pretioasa resursa si nu avioanele. Sa nu ajungem in situatia Ungariei cu JAS-39 Griphen luate de noi si care din lipsa banilor zboara pe doua L-159 B ALCA de la cehi. Un pilot trebuie sa faca 180 de ore de zbor x ~60 de piloti x ~7.000 eur/ora de zbor = 75 mil eur. Asta fara sa punem munitia trasa in poligoane unde de ex o racheta AAMRAM 120 variaza intre 300 si 700.000$ in functie de varianta.

        Este un proverb vechi care spune ca cetatea care nu are bani sa-si hraneasca soldatii proprii va sfarsi prin ai hranii pe-ai altora
  • +1 (1 vot)    
    Adaugare la avioane multirol! (Vineri, 16 decembrie 2011, 9:58)

    Fenchea Marius [anonim]

    As mai putea adauga ca SAAB vine cu offset si banii dati pe avioane in cazul acestei achizitii ar duce la crearea de locuri de munca in sectoare cu inalta calificare, locuri de munca care sunt apreciate ca vor fi de peste 6000! Acest lucru duce la alti bani incasati la buget din taxe si impozite puse pe afacerile SAAB in Romania cu care se pot face scoli, spitale, autostrazi, investitii in infrastructura, si chiar cumpara alte servicii si lucruri costisitoare pentru cetatenii romani.
    Mentionez ca locurile de munca sunt mult mai calificate si mai bine platite decat cele propuse de Gold Corporation la Rosia Montana si nu vin cu cianurile pe care ni le lasa astia in muntii nostri!
    Hai daca tot facem achizitia de multirol sa o facem cum trebuie transparent, si sa ne mai uitam si ce au cumparat altii sau vor cumpara si in ce conditii,
    Elvetia nici macar nu a evaluat F 16 considerandu-l tehnologie ajunsa la capatul dezvoltarii si in final a castigat Gripen datorita costului. Daca si Elvetia s-a uitat la costuri noi de ce nu am face-o.
    Ce ar fi sa cerem acelasi lucru de la americani? Daca acorda finantare si offset s-ar putea sa le facem un favor si sa luam de la ei daca nu multumesc frumos exista si alti producatori, inclusiv concernul Eurofighter GMBH abia asteapta sa faca afaceri cu noi!
  • -2 (2 voturi)    
    De ce are nevoie Basescu? (Vineri, 16 decembrie 2011, 10:27)

    catalin_mattei [utilizator]

    Dl T Basescu a promis americanilor ca le cumpara F16 si trebuie sa rezolve problema cat guvernul ii este alaturi.. ca vin acum usl-istii si ii dau planurile peste cap... deh.. mai este nevoie si de bani pt campanie caci manipulare de voturi nu se poate fara " malai"
  • +1 (1 vot)    
    avioane (Vineri, 16 decembrie 2011, 14:00)

    G [anonim]

    Avem in tara specialisti in constructii de avioane la Bucuresti, Bacau, Craiova, Brasov, de ce nu ii punem la treaba pe salarii motivante,decit sa dam bani pe vechiturile americane? Cine ne opreste ? Nu cred ca ne poate interzice cineva sa facem avioane la noi in tara.Vor fi multi care sa comenteze ca nu sintem in stare.Eu,am multi ani petrecuti in uzinele din tara,garantez ca avem inca oameni care pot face lucruri mari in meseria lor
    • +1 (1 vot)    
      dar (Vineri, 16 decembrie 2011, 17:35)

      dar [anonim] i-a raspuns lui G

      dar cine ii opreste sa castige salarii motivante? daca intreprinderea unde ei lucreaza geme de oameni buni, atunci nu au decat sa construiasca al doilea F-35 si sa il vanda sauditilor. aerostar e companie privata.

      tu tot vrei pentru ei "salarii motivante" dar, spune drept, dai dumneata bani?

      sau esti generos pe banii altora?
  • +1 (1 vot)    
    romania mai fabrica avioane? (Vineri, 16 decembrie 2011, 14:05)

    superior [anonim]

    de ce nu investim la noi in aviatie? parca eram buni la asa ceva, plus ca creem specialisti la noi acasa.
    • +2 (2 voturi)    
      simplu (Vineri, 16 decembrie 2011, 16:07)

      maryus315 [anonim] i-a raspuns lui superior

      in 1989 Romania exporta calculatoare (celebrele Z80) iar acum doar importa. De ce?
      La fel e si cu industria producatoare de avioane. E nevoie de inovatie, de fonduri pentru cercetare, de echipamente noi si moderne, de investitii, de PRIVATI. Tot ce s-a facut pana acum..a fost doar vanzare la fier vechi. Sper ca stii ca Fabrica de Avioane de la Craiova a supravietuit (plata salariilor) cu o activitate de REMAT !!

      Asa ca..vom fi doar producatori de subansamble si nu integratori sau producatori. IAR 93 a fost un test cazut, IAR 99 e la limita.
      • +2 (2 voturi)    
        pentru (Vineri, 16 decembrie 2011, 17:36)

        pentru [anonim] i-a raspuns lui maryus315

        pentru ca, exact ca si pentru Z80, lumea a evoluat.

        daca lumea ar fi ramas la stadiul din 1970, ceausescu inca ar conduce si calculatoarele ar fi Z80.

        noi suntem in urma.
  • -1 (3 voturi)    
    f16 (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 5:34)

    lucretiu [utilizator]

    Are dreptate Nea Basi! Am fost la airshow la Kecskemet anu trecut si doar Ro mai evolua cu mig-21, ungurii le aveau expuse la sol pe post de relicve ... sunt avioane fabricate prin 58-60, pe cand f-16 sunt din anii 80 ... se pare ca is trainice ca un mercedes bot de cal si-s testate prin niscaiva confruntari reale nu ca eurofighterele astea de vitrina ... parerea mea!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi