Deputatii au inceput, luni, in plen, dezbaterile pe marginea motiunii simple "Panglicile doamnei ministru Boagiu", initiata de deputatii Opozitiei impotriva ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. La dezbateri si-au inregistrat prezenta 172 de deputati. De asemenea, participa si ministrul Transporturilor. Motiunea simpla este citita in plen de liberalul Relu Fenechiu. Textul a fost depus pe 15 noiembrie in plenul Camerei de viceliderul deputatilor PNL Eugen Nicolaescu. Votul asupra motiunii simple este programat marti, de la ora 11:00. Potrivit Regulamentului Camerei, pentru a fi adoptata, motiunea simpla trebuie sa intruneasca voturile majoritatii deputatilor prezenti.

Semnatarii documentului acuza lipsa de performanta a ministrilor PDL la conducerea Ministerului Transporturilor si cer explicatii in legatura cu licitatii contestate si deficitul de autostrazi, situatia "ingrijoratoare" a transportului feroviar, gestionarea "defectuoasa" a transportului aerian, lipsa unei strategii coerente pentru absorbtia fondurilor europene, "risipa" banului public in mijlocul crizei pentru lucrari de infrastructura.

Opozitia afirma in motiune ca nu cere "neaparat" demisia ministrului Transporturilor, "care a instituit o noua practica, mai exact taieri de panglici la deschiderea santierelor pentru inceperea lucrarilor, pentru ca de autostrazi si drumuri finalizate nu poate fi vorba", ci explicatii cu privire la toate subiectele pe care le aduc in dezbatere in text.

Semnatarii motiunii solicita clarificarea rapida din partea ministrului Boagiu cu privire la masurile interne luate in urma "neregulilor grave" sesizate in desfasurarea licitatiei pentru atribuirea lucrarilor de finalizare a constructiei autostrazii Cernavoda-Medgidia consortiului clasat pe locul sase din punctul de vedere al ofertei financiare, la un cost suplimentar de 120 de milioane de lei fata de cel mai bun ofertant.

Ei mai cer asumarea de catre PDL a cresterii nejustificate a costurilor si nerespectarea termenelor prevazute de contractul cu Bechtel, rezultatele anchetei la nivelul companiei Tarom si identificarea celor responsabili pentru pierderile financiare inregistrate in anul 2010.