Viziunea USL pentru mediu: Referendum pentru Rosia Montana, Impozite directe pentru produse cu impact mai mare asupra mediului, Facilitati fiscale pentru investitiile "verzi"

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 6 octombrie 2011, 15:16 Actualitate | Politic


 documente
(06 Oct 2011) DOC, 446KB
Liderii Uniunii Social - Liberala (USL) au prezentat joi documentul programatic al Uniunii pentru problemele de mediu. Strategia prevede noua directii principale de actiune, toate avand ca obiectiv transformarea "economiei verzi" intr-un motor al dezvoltarii, dupa cum arata documentul prezentat (vezi atasat). In ceea ce priveste exploatarea aurifera de la Rosia Montana, liderii USL au cerut in primul rand desecretizarea completa a contractului, anuntandu-si si sprijinul pentru un referendum. In timp ce Victor Ponta s-a declarat un "ecologist convins, ortodox, habotnic", Crin Antonescu a spus ca "pesemne din cauza varstei nu reusesc sa ma convertesc la ecologie, nici nu mai intentionez".


Cele noua directii de actiune si cateva dintre masurile principale preconizate de USL:

1. Cresterea capacitatii statului de aplicare a politicilor de mediu
- Corelarea tuturor programelor nationale/locale
- Unificarea Garzii de Mediu cu Agentia Nationala pentru Protectia Mediului
- Deschiderea unei Linii Verzi cu societatea civila
- Scurtarea termenelor de avizare si autorizare pentru investitiile verzi

2. Fonduri si stimulente pentru politicile de mediu
- Absorbtia rapida a fondurilor UE pe mediu
- Stimulente pentru crearea de "locuri de munca verzi"
- Impozite directe pentru produse cu impact mai mare asupra mediului
- Introducerea treptata in bilantul firmelor a capitolelor corespunzatoare eficientei utilizarii resurselor
- Modificarea legilor Achizitiilor Publice, acordind prioritate ofertelor de produse/servicii etichetate drept "prietenoase cu mediul"
- Impozitarea diferentiata corespunzatoare consumului individual
- Facilitati fiscale operatorilor din turism care obtin eticheta ecologica pentru pensiunile si capacitatile de cazare pe care le detin
- Promovarea de produse bancare destinate protectiei mediului (credite, garantii etc.) in cadrul unui parteneriat cu Asociatia Romana a Bancilor
- Etichetarea produselor, serviciilor si lucrarilor (eticheta "eco"), cu prioritate a celor de provenienta romaneasca

3. Combaterea schimbarilor climatice si refacerea calitatii infrastructurii capitalului natural
- Promovarea transferului intermodal, taxarea autovehiculelor in functie de emisiile de CO2, promovarea biocarburantilor, sprijin acordat la achizitia unui autoturism eco
- Cresterea suprafetei impadurite cu 2,5% din suprafata tarii
- Sustinerea de la bugetul statului a cheltuielilor de administrare a padurilor private cu suprafete sub 30 ha, inclusiv cheltuielile pentru efectuarea cadastrului forestier
- Repunerea in functiune a Agentiei Nationale pentru Arii Protejate
- Masuri pentru a tine sub control calitatea aerului, radioactivitate si zgomot
- Gestionarea durabila a resurselor de apa, prin reducerea dependentei de precipitatii si alte masuri
- Combaterea degradarii solului prin impaduriri, reabilitarea sistemelor de irigatii
- Eco-turism
- Renaturarea Deltei si a Luncii Dunarii

4. Scaderea impactului deseurilor
- Sisteme locale de colectare selectiva
- Utilizarea deseurilor din constructii in infrastructura
- Continuarea valorificarii si reciclarii vehiculelor uzate si scoase din uz

5. Sistem integrat de monitorizare a mediului
- Facilitarea controlului si transparentei in privinta calitatii aerului, apei si solului

6. Dezvoltarea durabila a oraselor
- O lege a zonei metropolitane pentru dezvoltarea oraselor in periurban
- Cresterea eficientei energetice
- Promovarea agriculturii periurbane
- Finalizarea relocarii in periurban a producatorilor generatori de noxe, pulberi si zgomot
- Cresterea ponderii transportului in comun
 
7. Alimentatie sanatoasa
- Sustinerea unei agriculturi ecologice si a produselor verzi (pentru USL aceasta este o optiune strategica de dezvoltare pentru Romania)
- Primatul interesului national in abordarea problematicii organismelor modificate genetic (transgenice) si a utilizarii lor (in special ca resursa de hrana). Acesta trebuie completat cu respectarea unor principii generale precum precautia, transparenta, fundamentarea stiintifica si abordarea pe termen lung

8. Educatie ecologica
- Cuprinderea in curricula scolara a disciplinelor legate de protectia mediului, biodiversitate si rolul ei, capital natural ca structura suport a dezvoltarii etc.

9. Extinderea cooperarii la nivel european si international
- Armonizarea programelor de mediu la nivel transfrontalier cu tarile vecine

Rosia Montana: USL cere clarificarea urmatoarelor aspecte:

1. Desecretizarea contractului RMGC cu statul roman. In afara de situatia cetatenilor romani din zona sunt implicate resurse importante ale statului - mediu, patrimoniu istoric si cultural, zacaminte minerale, si toate acestea sunt relevante pentru dezbaterea subiectului.

2. Realizarea unei evaluari independente cu privire la beneficiile si costurile implicate pentru statul roman, in ce priveste crearea locurilor de munca, rolul si pozitia partii romane, precum si beneficiile financiare reale. Reindustrializarea si crearea de locuri de munca reprezinta o prioritate pentru USL dar cu o analiza corecta si transparenta a costurilor si beneficiilor pe termen mediu si lung.

3. Realizarea unei analize independente cu privire la interesele reale ale persoanelor si companiilor care vor sa investeasca la Rosia Montana. Trebuie clarificat actionariatul si conducerea executiva a acestor companii, destinatia fondurilor de promovare ale acestui proiect, atat in zona societatii civile cat si in zona politica. Aceasta analiza trebuie sa cuprinda si o evaluare a modului in care s-au tranzactionat actiunile privind acest proiect la bursele externe si in ce masura persoane care au influentat deciziile oficiale au luat parte si la speculatiile bursiere.

4. Considerarea in luarea deciziilor a rezolutiei Parlamentului European cu privire la interzicerea exploatarilor cu cianuri pe teritoriul UE.

5. Considerarea in luarea deciziei a lectiilor grave ale trecutului recent precum catastrofa ecologica generata de exploatarea similara de la Baia Mare, din anul 2000. Astfel de cazuri nu este permis a se mai repeta.

6. Respectarea dreptului de proprietate, prin sustinerea de catre USL a amendamentelor la proiectul "legii minelor" in asa fel incat acestea sa nu se aplice in cazul exploatarii de la Rosia Montana.

USL nu sustine demararea exploatarii aurului la Rosia Montana fara indeplinirea acestor conditii si raspunsul la intrebarile ridicate.

USL considera obligatorie o dezbatere serioasa asupra proiectului in Parlamentul Romaniei.

USL sprijina demersurile societatii civile privind consultarea populatiei asupra proiectului, in ansamblu sau prin referendum conform articolului 74 din Constitutie.

Doar prin transparenta deplina, dialog deschis si democratic si respectarea legilor interne si internationale putem oferi romanilor, inclusiv celor din zona Rosia Montana, o solutie corecta, durabila si favorabila interesului national.

Mediul inconjurator ocupa un loc central in viziunea USL privind evolutia si dezvoltarea sociala.

Declaratiile lui Crin Antonescu:

- Pesemne din cauza varstei nu reusesc sa ma convertesc la ecologie, nici nu mai intentionez.

- Salut faptul ca Victor Ponta e convertit la aceasta cauza, sper sa se opreasca aici si ca vom avea cu ajutorul lui Dumnezeu un prim-ministru care chiar sa traiasca in aceasta religie a verdelui. Sper doar sa nu uitam ca in formula cu totul acceptabila de economie verde economie e substantiv si verde e adjectiv.

Intrebat de ce nu vrea sa renunte la masina poluanta cu care circula acum, Antonescu a dat urmatorul raspuns:.

- Eu cred ca intr-o tara ca Romania, unde daca intrebi pe cineva: ai vrea sa fie aer curat, ai vrea sa fie padurea netaiata, pastrata, ai vrea copiii tai sa traiasca intr-un climat mai putin poluant, lumea raspunde 'da', Romania este totusi tara in care practic exista, nu doar la autoritati, ci si la cea mai mare parte din simplii cetateni, foarte putina preocupare pentru politici si practici si comportamente de felul acesta si atunci sigur ca este responsabilitatea decidentilor politici si guvernantilor sa acorde mai multa atentie acestui subiect.

- Noi trebuie sa avem mai intai o economie performanta, iar daca ea poate sa fie cat mai verde, este foarte bine, numai ca trebuie sa avem din capul locului aceasta preocupare. Nu putem astepta 20 de ani sa avem o economie performanta cu adevarat si dupa aceea sa ne apucam sa o inverzim. Cred ca este o preocupare de care trebuie sa ne apucam din prima zi a guvernarii si mai e ceva, lucrurile nu sunt contradictorii decat aparent, cine stie sa-si protejeze mediul va avea in urmatoarele deceni si beneficii economice din asta.

- Istoria poluarii se confunda cu istoria progresului tehnologic al omenirii in multe privinte. Preocuparea pentru un mediu curat trebuie echilibrata, pentru ca asa idealul nostru ar fi omul din Paleolitic, care nu avea niciun pic de poluare, glumind un pic.

Declaratiile lui Victor Ponta:

- Sunt un ecologist convertit ortodox, habotnic, misionara care m-a convertit este Daciana (sotia sa - n.red.).

- Sunt de acord ca suntem obligati sa avem o asemenea politica. In rest, am vazut anumite aplecari catre ecologie in Romania, am vazut ca la Cogealac oamenii s-au batut cu bate si pistoale pentru energia verde, am vazut ca de cate ori este un program european pentru construirea unei gropi de gunoi, este o adevarata batalie politica pentru cine castiga proiectul.

- Am vazut, de asemenea, ca se fac parcuri in sate - poate ar trebui sa o felicit pe doamna ministru care se ocupa de aceste lucruri, era exact ce trebuia sa arate implicarea si spiritul ecologist in satele romanesti, niste parcuri pe tapsan unde paste vaca sau oaia.

- Daca nu te educi la o varsta mult mai frageda este aproape imposibil ca mai tarziu sa faci acest lucru. Baiatul meu face un asemenea curs in clasa a treia si este mult mai constient. Cred ca vom lua o asemenea masura la inceputul anului 2013.

- Il vom schimba pe actualul guvernator al Deltei Dunarii.

La conferinta de presa de joi au mai participat si Liviu Mihaiu, in calitate de reprezentant al ONG-ului Salvati Dunarea si Delta, si Remus Cernea, reprezentantul Miscarii Verzilor Democrati Agrarieni








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















904 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    viziune (Joi, 6 octombrie 2011, 15:26)

    Norbi [anonim]

    sunt de acord, pana acum nu am avut politica de mediu si ar fi un prim pas, cat timp se trece de la viziune la actiune, insa in legatura cu Rosia Montana, domnul Ponta cere tot ce s-a mai cerut deja, tot ce exista deja. Pare mai degraba ca incearca sa-l amane fara sa aiba motive. Iar daca chiar i-ar pasa de mediu ar sti ca la Rosia deocamdata situatia e grava, statul a lasat poluare in urma, poluare ce ar urma sa fie curatata in cadrul exploatarii celor de la RMGC. Trebuie sa lase lupta cu Basescu la o parte si sa aiba o privire de ansamblu
  • +4 (6 voturi)    
    opa (Joi, 6 octombrie 2011, 15:28)

    costi [anonim]

    prima oara in 2 ani de zile opozitia vine cu ceva in afara de "jos basescu", mare minune, peste inca 2 ani poate o sa vedem si o strategie pt sanatate, peste inca 2 pentru educatie si tot asa, deci prin 2100 o sa se comporte si ei ca o adevarata opozitie.
    • +1 (3 voturi)    
      si tot degeaba (Joi, 6 octombrie 2011, 23:36)

      Tudor [anonim] i-a raspuns lui costi

      Au venit cu altceva decat jos basescu, dar nu au venit cu ce trebuia, un plan clar de dezvoltare economica, sa faca locuri de munca. Eu zic ca daca se aproba proiectul rosia montana si actualul guvern vine cu un plan de reinvestire a veniturilor de acolo pentru a creea noi locuri de munca o sa fie realesi sigur
  • +3 (7 voturi)    
    Astia au inceput campania electorala (Joi, 6 octombrie 2011, 15:34)

    alin [anonim]

    Tot spera ca oamenii uita ca in spatele clovnilor sunt Iliescu, Adrian Nastase, Vanghelie, Oprisan, Mazare si restul tunarilor care au adus Romania in halul in care a ajuns. e ca si cum faci rebranding la un clan
    • +1 (3 voturi)    
      cat sa mai tragi cu aceeasi oameni? (Vineri, 7 octombrie 2011, 9:03)

      Emi [anonim] i-a raspuns lui alin

      De ce sa mai votezi oamenii care sti clar ca au vandut toata industria, care sti ca ei nu au ecologizat cand au inchis fabricile? Eu pana nu vad un plan concret de la ei nici macar nu ma gandesc la as ceva. Mai ales ca vor sa si inchida orice tip de dezvoltare economica, poate vezi ca nici nu mai trec pragul ca sa intre in parlament
  • 0 (4 voturi)    
    ecologie dar cu cap (Joi, 6 octombrie 2011, 15:44)

    cezar [anonim]

    nu zice nimeni sa nu tinem la mediu, sa nu facem tot posibilul sa il protejam cum se cuvine, dar intr-un stat care se afla in plina criza economica nu avem posibilitatea sa tinem cont doar de ecologie.in mod clar avem nevoie de proiecte care sa duca la cresterea economica. atata vreme cat se iau masuri de siguranta, nu vad de ce se impun atatea reguli unui proiect care aduce numeroase beneficii statului
    • 0 (2 voturi)    
      reguli respectate (Joi, 6 octombrie 2011, 17:33)

      Costinas [anonim] i-a raspuns lui cezar

      nu cred ca totusi regulile sunt problema. Si cand spun reguli ma refer la normele europene si normele de mediu in general. Problema e ca acele reguli sunt toate respectate si totusi nu se permite inceperea proiectului din motive politice, din cauza inversunarii unor partide de a se opune fara motive atunci cand ajung in opozitie, prin rotatie
    • +2 (2 voturi)    
      contradictie in termeni (Joi, 6 octombrie 2011, 17:36)

      unu [anonim] i-a raspuns lui cezar

      Cum poti sa pui in titlul articolului cuvantul "viziune" alaturi de USL??!
    • 0 (2 voturi)    
      @cezar (Vineri, 7 octombrie 2011, 10:52)

      Nicushor [anonim] i-a raspuns lui cezar

      Da, statul nu mai are resursele necesare pentru a se ocupa de ecologie, dar rmgc va depozita intr-un cont comun cu statul roman suma de 120 milioane de dolari exclusiv pentru ecologizare, care va fi desfasurata atat inainte, in timpul, cat si dupa incheierea exploatarilor.
      • 0 (2 voturi)    
        suma e derizorie (Vineri, 7 octombrie 2011, 17:09)

        deceneus [utilizator] i-a raspuns lui Nicushor

        120 milioane e o suma derizorie.
        Atat i-am platit noi Ungariei daune dupa accidentul de la Baia mare cand s-au deversat 100.000 m3 de apa poluata.


        In cazul Rosiei este vorba de un volum de 4.500.000.000 m3 de apa. Faceti si singuri socoteala.
        • +1 (1 vot)    
          nu se compara (Vineri, 7 octombrie 2011, 18:36)

          Costache [anonim] i-a raspuns lui deceneus

          nu poti face comparatia, la Baia Mare concentratia de cianuri era mult mai ridicata, la Rosia este jumatate din maxima considerata sigura de UE. Oricum in 2000 s-au gasit pesti oceanici in Tisa, dovada ca ungurii ar fi aruncat pesti morti de la supermarket ca sa umfle acele despagubiri.
  • +3 (5 voturi)    
    Politicieni de trei parale (Joi, 6 octombrie 2011, 15:45)

    Ana Armanca [utilizator]

    Premiu special pentru:
    -Cresterea suprafetei impadurite cu 2,5% din suprafata tarii;
    - Sustinerea de la bugetul statului a cheltuielilor de administrare a padurilor private cu suprafete sub 30 ha, inclusiv cheltuielile pentru efectuarea cadastrului forestier

    Adică din banii noştri de impozite împădurim, administrăm pădurile private(!) , cadastru forestier. Vreţi să nu se mai taie pădurile demenţial, ca acuma? Interziceţi exportul de lemn, repetenţii naţiunii! Asta nu costă nimic, în rest, toate măsurile pe care le propuneţi mă costă pe mine, plătitorul de taxe şi impozite!
    • +2 (2 voturi)    
      hehe astea sunt pe dedesubt (Joi, 6 octombrie 2011, 23:34)

      Flori [anonim] i-a raspuns lui Ana Armanca

      Pai ei sperau ca oamenii vor vedea ca vor sa repopuleze padurile, ca e vorba de alea private si le fac pe banii statului...neah asta e. dupa ce ca statul nu are si ei vor sa taie orice tip de dezvoltare vor sa mai dea si la partid
  • +2 (4 voturi)    
    cat de jalnic (Joi, 6 octombrie 2011, 16:02)

    felicia [anonim]

    Cat de jalnic trebuie sa fii ca om si cat de las ca poitician , sa-i acuzi pe ceilalti de niste lucruri, care crezi ca te vor ocoli pe tine. Fiecare actioneaza pe terenul lui cum poate. Udrea isi vede de treaba, chiar daca proiectele ei suna impocrit, intr-o tara mediocra ca a noastra, dar dc toti ar proceda la fel, am fi ajuns de muulta vreme undeva mai sus.
  • -1 (3 voturi)    
    eu vreau un loc de munca (Joi, 6 octombrie 2011, 16:10)

    Cornel [anonim]

    Mie nu-mi pasa de planurile lor despre mediu. Eu stiu ca am nevoie cu disperare de un loc de munca si mai stiu ca eu si familia mea nu o sa ne putem permite la iarna sa ne platim taxele. Nu se mai poate asa, va bateti efectiv joc de poporul acestei tari.
    • 0 (2 voturi)    
      e invers (Joi, 6 octombrie 2011, 23:30)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      Cum pe tine nu te intereseaza de planurile lor de mediu nici pe ei nu ii intereseaza de locurile de munca, e un subiect mai tabu pentru ei asa ca mai bine nu il discuta, pentru ca nu au nici o solutie
  • -1 (3 voturi)    
    Bravo, USL! (Joi, 6 octombrie 2011, 16:35)

    Ștefana [anonim]

    Așteptăm cu nerăbdare să puneți în practică principiile sănătoase despre protecția mediului. Ne exprimăm speranța că veți amenda, împiedica, cu toate mijloacele de care dispuneți, ticăloșia pe cale să se înfăptuiască, de la Roșia Montană!
    • 0 (2 voturi)    
      bine,bine dar dezvoltare economica? (Joi, 6 octombrie 2011, 23:33)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Ștefana

      Ok, inteleg sunt verzi, s-au aliat cat de cat si cu partidul lui Remus Cernea, dar pentntru economie ce faci? Trebuie sa alegi o limita intre a fi verde si a avea o economie pecare incerci sao ridici
  • 0 (2 voturi)    
    populism (Joi, 6 octombrie 2011, 17:17)

    Mihaela [anonim]

    Cata originalitate politica sa repeti tot ce s-a vehiculat pana acum ca ce ar vrea unii sau altii din opozitie. Iar referendumul national chiar nu e necesar pentru un proiect care vizeaza mai mult o zona, un referendum implicand foarte multe resurse financiare pe care nu avem de unde sa le dam si pe care mai bine le-am investi in altceva, Sunt oameni competenti si autorizati sa decida.
  • 0 (2 voturi)    
    intai economia (Joi, 6 octombrie 2011, 17:20)

    Eu gen [anonim]

    intr-un fel are dreptate, e mare nevoie de programe de mediu in Romania, dar inainte de asta avem nevoie de baza economica. Avem nevoie de o economie avansata, functionala, care sa poata prelua pierderile pe termen scurt cauzate de trecerea catre o economie verde. Dar asta nu e posibil cat timp se blocheaza proiectele mari, cum este si cel de la Rosia Montana.
  • 0 (2 voturi)    
    si realismul? (Joi, 6 octombrie 2011, 17:23)

    ciprian [anonim]

    suna foarte frumos aceste planuri de bataie pe care le propun ei, doar ca bineinteles se rezuma la planuri si nu au nici cea mai mica idee cat de greu este sa pui in aplicare asa ceva. colectarea selectiva a mai fost incercata. intr-o luna maxim, containerele au fost distruse. la o solutie pentru treaba asta nu s-au gandit,nu? la fel cum nu s-au gandit ca un referendum costa din bani publici, ca oamenii de la rosia montana au nevoie de investitii serioase in ecologizare si actiuni care sa fie puse in practica cat mai curand. cu ce ii ajuta pe ei desecretizarea acelor documente? discutiile se poarta deja de mai bine de 10 ani, daca ei nu au vrut sa isi dea interesul, de ce se prefac acum preocupati?
  • 0 (2 voturi)    
    nu e destul (Joi, 6 octombrie 2011, 17:58)

    Adrianus [anonim]

    nu inteleg cum isi imagineaza domnii de la USL ca va fi posibila aplicarea viziunii lor daca nu permit intai dezvoltarea economiei prin reluarea investitiilor mari, cum e si cea de la Rosia. Mai ales ca opunerea lor nu este fundamentata, tot ce au cerut ei acum s-a mai facut, unele lucruri si de mai multe ori.
    • 0 (2 voturi)    
      ce-i aia economie, la usl sa fie (Joi, 6 octombrie 2011, 23:28)

      emi [anonim] i-a raspuns lui Adrianus

      Conteaza economia pentru ei? Eu nu vad nici un plan de dezvoltare, vad doar taieri. Deci daca vin al ptuere mai mult o sa suferim, de parca deja nu stiam. Proiectele care sunt acum pe masa trebuie acceptate daca nu vrem sa ajungem in situatia greciei
  • 0 (2 voturi)    
    campanii electorale (Joi, 6 octombrie 2011, 18:12)

    lorena [anonim]

    cum de aceste idei minunate nu au venit acum doi ani, sa zicem? cum de au venit acum, cand mai avem cateva luni pana la un nou an electoral?
    sunt sigura ca in conditiile in care presedintele nu ar fi sustinut proiectul rosia montana, usl-ul era acum in prim plan pentru promovarea acestuia. ei joaca intre ei interesele politice, iar noi ramanem cu buza umflata si probabil cu inca cativa ani de asteptat pana sa ia o decizie finala. greu cu politicienii astia...
  • 0 (2 voturi)    
    la ce ar folosi (Joi, 6 octombrie 2011, 18:14)

    Diana [anonim]

    De ce au impresia ca sunt speciali daca repeta declaratiile diversilor din presa? Si la ce ar folosi un referendum national cand trei sferturi nici nu cunosc proiectul, nu inteleg, nu ii intereseaza si tot asa. Ar cheltui prea mult si nu ar fi relevant din punt de vedere al analizei si evaluarii pertinente
  • 0 (2 voturi)    
    anomalie (Joi, 6 octombrie 2011, 18:46)

    Roxana [anonim]

    Sa propui un referendum pe care il sustine statul si mai exact tot bietii oameni care muncesc si pentru care nu se face nimic, nici pentru ei, nici pentru aia care nu au unde munci, si sa crezi ca vii ccu un program, trebuie sa fii o anomalie ca USL...
    • +2 (2 voturi)    
      asta e usl (Joi, 6 octombrie 2011, 23:23)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui Roxana

      Usl-ul e format din oameni caer au dat o gramada de tepe , ei sutn acum ecologisti si impotriva proiectului pentru ca isi fac publicitate si spera sa castige teren, dar daca proiectul o safie aprobat mai mult o sa piarda
  • 0 (2 voturi)    
    texte (Joi, 6 octombrie 2011, 18:56)

    stan [anonim]

    ne-am saturat de texte frumoase pe hartie, mai vrem si niste actiuni concrete. ne-am plictisit de scuze si amanari pentru mai bine. avem nevoie de proiecte concrete, viabile, care sa aduca beneficii si bani.
  • +2 (2 voturi)    
    wow.. in sfarsit ceva care are sens .. (Joi, 6 octombrie 2011, 20:42)

    Inna [anonim]

    .. si care nu seamana cu vesnicile sloganuri "jos basescu", si cu vesnicile chiuluri din parlament!!
    Tot ce ziceti , este ..foarte optimist!!
    Acum daca as putea sa si uit ca marile despaduriri, si dezgustul total pentru protejarea mediului a fost din plin pe vremea cand voi conduceati Romania..
    Insa imi plac propunerile voastre. Parca chiar semanati a opozitie constructiva acum!! Sper sa nu fie doar ..vesnica campanie electorala
    • 0 (2 voturi)    
      :)) (Joi, 6 octombrie 2011, 23:22)

      Paul [anonim] i-a raspuns lui Inna

      pai nu mai pot sa spuan un simplu jos basescu ca e prea vechi acum au trecut la interzicem dezvoltarea economica, eh hai sa vedem noi cine o sa va mai voteze
    • +1 (3 voturi)    
      deloc realist (Vineri, 7 octombrie 2011, 17:17)

      Hagi [anonim] i-a raspuns lui Inna

      este foarte optimist dar deloc realist. Pentru trecerea la economia verde e nevoie intai de o economie puternica, insa asta nu va fi posibil daca se opun fara nicio baza reala unor investitii masive cum este si cea de la Rosia Montana
  • +1 (3 voturi)    
    au luat toti verzii (Joi, 6 octombrie 2011, 23:17)

    Andrei [anonim]

    Usl-ul nu stie cu cine sa se mai alieze ca sa apuce si ei sa muste din buget, asa ca i-au luat pe verzi in speranta ca multi oameni sunt impotriva proiectului de la rosia, dar nu e chiar asa
  • 0 (2 voturi)    
    nu e chiar asa.. (Joi, 6 octombrie 2011, 23:54)

    crina [anonim]

    ma bucur ca si opozitia a indraznit sa elaboreze un document pertinent, dar mi se pare exagerata atitudinea lor. adica sa lase proiectul de la rosia montana in pace si sa se apuce de restul tarii. nu o sa infranam economia prin a fi eco.
  • 0 (2 voturi)    
    referedum pentru ce? (Vineri, 7 octombrie 2011, 0:46)

    alexina [anonim]

    ar fi bun un referendum, dar cred ca se vor toca banii degeaba, decizia trebuie sa fie a locuitorilor, si decizia romanilor ar trebui sa fie spre evolutie economica, nu inteleg de ce nu se incepe o data proiectu asta
  • 0 (2 voturi)    
    Referendum (Vineri, 7 octombrie 2011, 9:33)

    Elwira [anonim]

    si eu vreau referendum, ca si usl, pentru ca asa s-ar incheia toata aceasta tevatura din jurul acestui proiect si ar exista dovada ca oamenii isi doresc acest proiect: rosienii, pentru ca numai acesta le ofera posibilitatea ocuparii unui loc de munca, deci garantia la o viata mai buna, iar restul populatiei, pentru ca in situatia actuala a economiei si a perspectivei unei crize prelungite, 1.8 miliarde de $ la buget, plus celelalte venituri care vor rezulta din taxe si impozite, nu pot fi ratate.
    • -1 (3 voturi)    
      romanii nu vor proiectul de la Rosia Montana (Vineri, 7 octombrie 2011, 17:14)

      deceneus [utilizator] i-a raspuns lui Elwira

      s-o crezi tu! Romanii sunt majoritatea impotriva proiectului... Compania comanda frecvent sondaje de opinie dar niciodata nu le publica.
      De ce oare?
  • 0 (2 voturi)    
    cu toate aste anu rezolvam nimic (Vineri, 7 octombrie 2011, 10:19)

    Marius [anonim]

    Cu tot cu referendum, cu proteste, cu europarlamentari care se baga numai si ei in seama, cu toate astea tot nu rezolvam nimic, iar oamenii in continuare nu au un loc de munca si in continuare duc o viata grea si umulitoare.
  • 0 (2 voturi)    
    CE analiza independenta (Vineri, 7 octombrie 2011, 13:00)

    Andreea [anonim]

    Sa stea linistit USL-ul ca vine luna viitoare CE in Romania si va face o analiza independenta, dar s-a declarat deja in favoarea tehnologiei de exploatare, pentru ca respecta normele europene si pentru ca alta mai buna nu exista.
    • 0 (2 voturi)    
      poate se va accelera procesul asa (Vineri, 7 octombrie 2011, 16:04)

      Silvius [anonim] i-a raspuns lui Andreea

      poate cu aprobul CE se vor misca mai repede ai nostri si nu va mai dura inca 14 ani pana sa se aprobe proiectul. E putin rusinos ca de fiecare data trebuie sa vina mama UE sa ne tina de mana, sa ne spuna ce e bine pentru noi, ca altfel noi nu putem face singuri.
    • -1 (3 voturi)    
      petitiile au ramas deschise la recomandarea CE (Vineri, 7 octombrie 2011, 17:17)

      deceneus [utilizator] i-a raspuns lui Andreea

      faptul ca petitiile au ramas deschise si dupa o prealabila analiza s-a indicat formarea unei comisii de ancheta arata clar ca pozitia CE nu e in favoarea proiectului. ( in acest caz ar fi inchis petitiile dupa dezbaterea din parlament)
      • 0 (2 voturi)    
        CE sunt pentru minerit (Vineri, 7 octombrie 2011, 19:03)

        wilson [anonim] i-a raspuns lui deceneus

        CE s-a declarat de multe ori in favoarea exploatarilor cu cianuri, ca tehnologia ar fi sigura, ca normele europene protejeaza mediul. Iar asta vor urmari ei, aplicarea normelor. Pana si Ministrul Mediului a recunoscut ca toate normele europene sunt respectate, doar ca el "ar dori mai mult".
  • -1 (3 voturi)    
    daca vedem si fapte, poate va votam (Vineri, 7 octombrie 2011, 17:19)

    deceneus [utilizator]

    nu am votat niciodata cu USL-ul dar asa m-au umplut de scarba Basescu si PDl-UL vizavi de subiectul Rosia Montana, incat am sa votez USL daca vad demersuri concrete de oprire a exploatarii de la Rosia.
  • 0 (2 voturi)    
    avem nevoie de acest proiect (Vineri, 7 octombrie 2011, 17:21)

    Victor [anonim]

    Poporul unei tari si mai ales al nostru are mare nevoie sa se foloseasca de resursele pe care le are. Tot mai multi oameni se muta cu familia in tari straine, pentru ca mai pot avea un viitor deloc decent in Romania. In loc sa investim timp sa ne gandim la proiecte care se pot face si care sa atraga oamenii si sa-i indemne la munca. Deocamdata tara noastre nu rea are alte solutii si perspetive.
    • 0 (2 voturi)    
      Seriooos? (Vineri, 7 octombrie 2011, 17:52)

      Ștefana [anonim] i-a raspuns lui Victor

      Cine ți-a dictat frazele astea, Victoraș? Lăsând la o parte „scăpările” de ortografie și de logică, ele
      seamănă periculos de mult cu cele ale președintelui Băsescu, care ignoră cu bună știință avertismentele specialiștilor în mediu și nu numai...
      E destul să știi să citești și să dorești să te informezi, ca să afli adevărul-adevărat despre marea minciună Roșia Montană!
      • 0 (2 voturi)    
        citeste si tu putin (Vineri, 7 octombrie 2011, 18:45)

        valer [anonim] i-a raspuns lui Ștefana

        pai fa-o, citeste, citeste raspunsurile specialistilor legat de cianuri, cum s-a exagerat enorm de mult pericolul, cum normele europene sunt cele mai stricte din lume, cum specialistii de la Comisia Europeana au avertizat ca mineritul cu cianuri nu pune mediul in pericol. Si daca nu stii totusi sa citesti, du-te la Rosia Montana sa vezi cum arata zona din cauza fostei exploatari a statului, zona care va fi reabilitata odata cu inceperea proiectului.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by