Miscarea Populara sau Corabia Piratilor?

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 27 septembrie 2011, 21:36 Actualitate | Politic

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Ideea lui Traian Basescu de a crea o supra-structura politica menita sa coaguleze fortele de dreapta (care or fi ele?) este deja compromisa din interiorul si din exteriorul PDL. Proiectul s-a nascut din start cu slabe sanse. Seful statului incearca, practic, imposibilul: sa puna pe picioare o alternativa la partidul aflat la guvernare si sa guverneze in acelasi timp. Cel putin doua motive par sa-l fi impins in aceasta aventura: pierderea autoritatii asupra PDL si perspectiva ratarii alegerilor in 2012 si 2014.

S-ar putea ca Alba ca Zapada anuntata acum un an de Sebastian Lazaroiu sa fi fost numele cifrat al Miscarii Populare. Proiectul putea avea o sansa doar in afara PDL. Cheia succesului era o coagulare spontana a unor persoane, grupuri, organizatii. Cuvinte cheie: noutate si credibilitate.

Orice miscare - de idei, civica, politica - se naste dintr-o exasperare. Nenorocirea este ca, oricat de exasperata ar fi de clasa politica, societatea romaneasca nu se misca. N-are spirit civic, cultura politica, nici pofta de implicare. Masa ei critica este formata din resemnati, apatici, lenesi si indiferenti. Visam la o revolutie, dar speram sa lupte altii in numele nostru. Intr-o natie de spirite contemplative, e nerealist sa crezi in miscari, mai ales populare.

Dupa un an de dat din solduri, Alba ca Zapada n-a sedus pe nimeni. Nu s-a gasit vreun print salvator, nici public amator de povesti spuse cu farmec de Lazaroiu. Miscarile de jos in sus nu sunt posibile in Romania, tara unui singur om, providential sau demonic. Exasperarile, oricat ar fi ele de mari, nasc la noi doar lehamite sterpa, bascalie ieftina si injuratura cu aplomb. Actiunea in numele binelui comun, efortul de a construi, de a lupta pentru o idee ne sunt straine.

Cum se alcatuiesc partidele la noi? Energiile politice se mobilieaza fie subteran, puse in miscare de interse minore si de regula nelegitime, fie sunt dirijate prin mecanisme neprincipiale, gen santaj, oportunism, ordin politienesc etc. Constructiile se fac, asadar, de sus in jos, intr-un dezacord continuu cu asteptarile alegatorilor, vesnic dezamagiti si nereprezentati dar perfect imobili. Energiile solare sunt, din pacate, solitare. Inselate prea des in asteptari, manifesta oroare fata de actiunea in grup si neincredere in ceilalti.

Cand Traian Basescu a admis, saptamana trecuta, ca ideea Miscarii Populare ii apartine, operatiunea de compromitere s-a declansat aproape instantaneu. Garda veche din PDL i-a simtit potentialul si a confiscat Miscarea Populara cu scopul de a o ingropa inainte de a se naste. Televiziunile au insistat pe o singura intrebare subversiva: vor intra Gigi Becali si Dan Diaconescu in noua Miscare?

Faptul ca epava politica Sorin Frunzaverde s-a transformat peste noapte in ideologul Miscarii Populare spune, de fapt, tot. Garda veche a inteles jocul lui Basescu: incercarea de a inghiti un PDL scapat de sub controlul sau intr-o miscare pe care s-o controleze din fasa. De ce si-ar dori, asadar, liderii PDL o Miscare Populara? Sa se trezeasca iarasi cu Basescu pe cap? Sa imparta putinul ce le-a ramas cu alti venetici? N-a fost destul ca si-au rupt de la gura cu Stolojan, Stoica, Macovei, Preda, TRU, Voinescu etc?

Sa mimeze o Miscare Populara, da, cu asta ar putea fi de acord. S-o confiste si s-o adapteze. Adica sa momeasca partide fara importanta gen PNTCD, organizatii fantoma, figuri noi dar fara pretentii. Sa obtina un efect artistic si atat. Sunt pedelisti, in frunte cu Elena Udrea, care cred ca in Miscarea Populara  au loc si Gigi Becali, Dan Diaconescu si, in general, oricine poate sa aduca niste voturi, dupa principiul halucinant potrivit caruia "nu exista partide nefrecventabile daca sunt votate de cetateni".

Cuvinte cheie: trucuri vechi si lipsa de credibilitate. Mare intrebare acum este ce va face Traian Basescu? Se va impaca ,in final, cu ideea ca nu poate construi o Miscare si va lasa brandul in franciza liderilor PDL? Cu ei in frunte, Miscarea Populara se va transforma rapid in Corabia Piratilor, pe puntea caruia se vor inghesui, alaturi de politicieni onorabili, toti ciungii, orbii si ologii politicii romanesti. Sau va avea grija ca, sub brand-ul Miscarea Populara, ingregistrat de fiica sa la OSIM, sa alinieze, in afara PDL, un echipaj ceva mai spalat?

Personal, ma tem ca, realist fiind si cinic, Basescu se va cazni sa navigheze in apele tulburi ale alegerilor viitoare cu o corabie, in absenta miscarii si cu scuza ca scopul  - continuarea reformelor - scuza mijloacele.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

8715 vizualizari

  • +3 (17 voturi)    
    intr-adevar la noi puterea se urca la cap (Marţi, 27 septembrie 2011, 22:00)

    valahul [anonim]

    cea mai mare tampenie este aceasta cu miscarea populara.

    cum a reusit otv-istu Dan Diaconescu sa isi infiinteze Partidul Poporului, cum mintile luminate din viata politica romaneasca nu au gasit o alta denumire decat ALIANTA POPULARA sau MISCAREA POPULARA.

    necazul e domnilor ca prea seamana cu OTV-ul si se vor crea confuzii.

    chiar nu se gasea o alta denumire????

    aici pdl-ul pierde si va pierde. va pierde si pentru ca pe basescu il ia gura pe dinainte de fiecare data cand are incredere in sine si se crede un conducator suprem

    deasta cine a zis ca la noi un presedinte care castiga de mai multe ori alegerile i se urca presedentia la cap a spus-o bine. si iliescu a luat-o razna, si incet incet si basescu o ia razna.

    veti tremura dragilor si vor tremura izmenele pe voi, cand romanii care nu voteaza din cauza ca au lehamite de politicienii actuali VOR DA UN VOT DE BLAM VOTAND IN BATJOCURA CU DAN DIACONESCU.

    sunt multi romani care au votat cu prm sau chiar si cu udmr daor ca sa nu voteze porcii de psd-isti, sau pnl-isit care au facut pact cu psd-ul, sau cu pdl-isti care ne tot duc cu zaharelul despre cirza acaesta mondiala.

    deci abia astept alegerile sa vedem cine cu cine.

    dar cum la noi totul e posibil, sa nu fiti mirati cand multi psd-isti sau pnl-isti sau pdl-iisti, sau prm-isti vor trece in barca gaurita al lui dan diaconescu, pt ca si dan diaconescu doar este roman de-al nostru si si el are doar acelasi interes - SA FURE SI SA PROSTEASCA ELECTORATUL.

    asteptam alegerile!!!
    • -1 (3 voturi)    
      Cauza este patologica (Miercuri, 28 septembrie 2011, 10:01)

      Dr. mAbuse [anonim] i-a raspuns lui valahul

      Exista o formula medicala care arata ca activitatea politica este daunatoare prin acumulare genereaza imbecilism.Cu alte cuvinte suma timpului petrecut in politica este direct proportionala cu gradul de imbecilism al fiecarui subiect studiat.Astfel nu mai este nici o solutie ca sa mai faci om din parlamentar sau politician.Solutia este sa bagam noi oameni sa sa-i schimbam la termen .
  • +16 (18 voturi)    
    ff corect (Marţi, 27 septembrie 2011, 22:01)

    amos [anonim]

    a durat putin pana a aparut acest articol (ma asteptam de ieri sa vad un articol-reactie la aparitia lui FrunzaUscata)
    un articol f bun, care puncteaza exact ce fac greii pdl si ca au reusit sa omoare instant MP, inainte de a se naste.
    • -1 (19 voturi)    
      Piratii? Foarte OK! (Miercuri, 28 septembrie 2011, 7:22)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui amos

      Daca SIR Francis Drake cu ai sai pirati stateau deoparte, Anglia ar fi fost invadata de invincibila Armada si s-ar fi sufocat sub spanioli. Iata deci ca piratii au fost utili DEMOCRATIEI ENGLEZE. !!!! Decat (neo) comunistii lui Ilici si Ponta, mai bine pirati!
      • +13 (15 voturi)    
        3 mici obiectii! (Miercuri, 28 septembrie 2011, 8:41)

        marius [anonim] i-a raspuns lui naiv

        1. Piratii englezi actionau in afara tarii.
        2. Piratii englezi erau denumiti "pirati" de catre francezi si spanioli. Englezii ii numeau armata.
        3. Piratii englezi au fost foarte utili acum 400 de ani

        Dupa cum subliniezi si tu piratii sunt utili democratiei ENGLEZE. La noi este nevoie, asa cum zicea si un personaj din opera lui Caragiale (acum mai bine de 100 de ani), de o "tiranie ca in Rusia".

        Democratia romaneasca si-a atins limitele. PSD ramane partidul neo-comunist. PNL nu mai are nimic din carisma liberala de la inceputul anilor 90. PDL este plina de securisti, comunisti si fripturisti. Restul sunt umplutura.

        Ne trebuie un tiran. Ne trebuie un tatuc. Ne trebuie o mana de fier. Tara (si cand zic tara nu ma gandesc la sutele de mii de filfizoni semidocti asa zisi intelectuali, ci la cele peste10 milioane de oameni care traiesc de azi pe maine si care voteaza cu cine le da o pelerina d eploaie rosie, o pereche de papuci galbeni sau o galeata portocalie), ei bine, tara isi doreste unul precum Ceausescu. Unul care sa ii dea totul pe de-a moaca.
        Si de preferat sa nu fie chior sau betiv.

        Gaseste-l si vei avea urmatorul presedinte!
        • +5 (5 voturi)    
          Un Napoleon, nu? (Miercuri, 28 septembrie 2011, 9:44)

          Margrethe [anonim] i-a raspuns lui marius

          Cam asa gandeau si francezii dupa revolutia aceea sangeroasa care nu se mai sfarsea. Si s-au ales cu Napoleon,
          "molto onor, poco contante!" (vorba lui Figaro). Adica s-au ales cu razboaie fara sfarsit, cu sacrificiul inutil a sute de mii de vieti si cu niste granite mai rastranse decat cele de pe vremea Directoratului.
          E drept ca, dupa brambureala revolutionara, multi s-ar lasa sedusi de ideea unei guvernari autoritare, dar suntem oare siguri ca dorim sa inlocuim un dezastru cu altul, poate si mai pagubos? O fi si asta o forma de nostalgie totalitara post-comunista, mai stii?
        • -3 (11 voturi)    
          pentru marius & comp. (Miercuri, 28 septembrie 2011, 10:10)

          mihailstanciu [anonim] i-a raspuns lui marius

          Sa inteleg ca i-ai facut personal examen oftalmologic Presedintelui?Sau ca i-ai luat proba pentru alcoolemie si ai gasit-o pozitiva?
          Repetand mojiciile felixoide nu te descalifica decat pe tine.Pana una alta,dupa cum subantelege si dl.Tapalaga,exista un singur om politic in aceasta tara:cel pe care il numesti chior si betiv
      • +5 (7 voturi)    
        Piratii cu ale lor... (Miercuri, 28 septembrie 2011, 9:31)

        Margrethe [anonim] i-a raspuns lui naiv

        si guvernantii cu ale lor.
        Temerarul SIR Francis Drake nu i-a substituit niciodata pe Burghley sau pe Walsingham (si nici vice-versa). Poate ca marea intelepciune a Elisabetei chiar in asta s-a regasit: in a pune omul potrivit la locul potrivit.
        Necazul in Romania este ca-l punem pe Drake sa administreze statul, pe Burghley sa se incaiere cu dusmanul si pe Walsingham sa dea cu matura.
        • +3 (7 voturi)    
          Da (Miercuri, 28 septembrie 2011, 11:16)

          remusachis [utilizator] i-a raspuns lui Margrethe

          Si asta pentru ca nu exista un corespondent al Elisabetei, ci doar o gluma de Henric al VIII-lea, care se vrea suveran absolut, un individ obsedat de putere si de "glorie", care se inconjoara de blondine.
          • +2 (2 voturi)    
            Patriotism (Miercuri, 28 septembrie 2011, 14:11)

            Margrethe [anonim] i-a raspuns lui remusachis

            Nu uitati ca Elizabeta, desi a domnit intr-un climat de perpetua nesiguranta, n-a avut nici un moment indoieli in privinta patriotismului de neclintit al lordului Burghley (si chiar l-a incredintat personal de acest lucru). Cati "dregatori" romani pot fi creditati astfel? Cred ca nu prea multi, din pacate...
            • +1 (1 vot)    
              ATI ATINS ESENTIALUL - PATRIOTISMUL (Miercuri, 28 septembrie 2011, 16:43)

              pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Margrethe

              Adica nu-mi omor compatriotii pentru o mina de firfirici. In cel mai rau caz fur doar jumatate de mina si las si pe altii sa traiasca. Atentie - nu discut de tradare ci de simpla compasiune pentru cei de un neam cu tine. Si atunci si acum in cele mai evoluate state exista o serie de politicieni corupti DAR NU exclusiv corupti, incompetenti si imbecili. Acesta este rezultatul selectiei inverse practicate de comunism care se perpetueaza printr-o crincena solidaritate intre membrii confreriei. De aceea orice partid nou va fi imediat infiltrat de virusii nomenclaturii trecute prezente si viitoare. Orice organizatie este luata cu asalt - in zona in care locuiesc Rotary Clubul a suferit exact asa ceva. Si ce mare scofala e Rotary pina la urma ? Bajetii nu iarta nimic fiindca stiu ca daca o fac pentru ei incepe sfirsitul.

              Partea cea mai trista este ca filosofii natiei stau cracanati in dileme nesfirsite fara a explica ce si cum. Si acolo scena este ocupata de maimutoi naimiti si atent selectionati.
  • +3 (21 voturi)    
    despre Rosia Montana? (Marţi, 27 septembrie 2011, 22:04)

    dum_i [utilizator]

    Pe cand un articol in care sa va spuneti opinia (cinstita, banuiesc ca nu primiti retributie de la RMGC) despre talharia numita proiectul Rosia Montana?

    Sper sa nu fiti convins sa "ramaneti" neutru.
    • -4 (10 voturi)    
      Avem noi o vorbă... (Miercuri, 28 septembrie 2011, 8:46)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      „Nu ne vindem țara”...
      Am și eu una: „da' cine crezi c-o s-o cumpere” ?
  • +13 (15 voturi)    
    spirit contemplativ (Marţi, 27 septembrie 2011, 22:08)

    t.o. bobe [anonim]

    Pentru inregistrarea unui partid e nevoie de "cel putin 25.000 de membri fondatori, domiciliati in cel putin 18 din judetele tarii si municipiul Bucuresti, dar nu mai putin de 700 de persoane pentru fiecare dintre aceste judete si municipiul Bucuresti."

    Avem, asadar, o lege destul de restrictiva, care impiedica o coagulare de jos in sus. Asa ca poate n-ar fi rau sa nu mai dam mereu vina pe spiritul contemplativ si alte inefabile.
    • +7 (7 voturi)    
      la vremuri noi tot noi.... (Miercuri, 28 septembrie 2011, 7:57)

      dadan [anonim] i-a raspuns lui t.o. bobe

      au avut grija cei care au ajuns la masa cu bucate sa inchida usa dupa ei.... singurul compromis ce l-au facut (intre ei) a fost sa invarta masa cu bucate tot odata la 4 ani (ca la ruleta) si poate in teorie, fiecare sa aiba sansa sa apuce postul de taietor al marelui cascaval....pe de alta parte daca exista 100 de partide toata energia constructiva se consuma pentru a ajunge la un consens in privinta felierii cascavalului, consens greu de obtinut avand in vedere diversitatea de culori, doctrine, orgolii, pretentii si ambitii politicianiste obscure....
    • +7 (7 voturi)    
      hai la partide, neamuleeee ! (Miercuri, 28 septembrie 2011, 8:34)

      googooshtoock [anonim] i-a raspuns lui t.o. bobe

      un partid se face cu tembelizorul.
      un otv, o latrina...
      un partid se distruge tot cu tembelizorul.\
      o latrina, o zvonalitate vintu....
      romanul este mare ...aaaa...vizionar la televizor. adica_ca sa ma'ntelegeti, vizioneaza canale pe nerasuflate.
      cum zicea ex-marinaru', suntem o natie de pensionari...
      deci, mai draga, atentie ce se da, cine da, cat da.

      de jos in sus, se face si acum treaba. descentralizarea electorala lucreaza de la primarii.
      cine are primarii, are voturi, are palavrament, are guvern, are acces la visterie...

      o miscare reala, iemanata dintr'o emulatie a mamaligii in clocot, asa cum zice dl. tapalaga, trebuie ca nu se poate.
      cutitul nu e la os, astia de sus, conducatorii, indifernt de nr, de trandafiri, stiu ca exista niste limite, sa nu taie adanc, sa n'ajunga la os,
      asa ca, romani, somn uor.

      diaconescu este perfect eligibil.
      este cunoscut de pensionari, vaduve si someri, are escu in nume, a suferit in inchisorile ex-capitanului (!), organizeaza metinguri cu dar la iesire, are comunicare serioasa.
      are toate atuurile.
      daca vadim fura cat pe ce, de ce nu, dd ?!
    • -1 (1 vot)    
      UDMR (Miercuri, 28 septembrie 2011, 8:40)

      DanB [utilizator] i-a raspuns lui t.o. bobe

      UDMR-ul e o exceptie ?
  • +2 (22 voturi)    
    Ce gluma ! :)))) (Marţi, 27 septembrie 2011, 22:09)

    Louis [anonim]

    " continuarea reformelor ".

    Atat: hahahhahahahahahahaha !
  • +7 (7 voturi)    
    Chapeu bas ! (Marţi, 27 septembrie 2011, 22:16)

    Horea [anonim]

    M-a uns la suflet !
  • +4 (24 voturi)    
    miscarea pt. basescu? (Marţi, 27 septembrie 2011, 22:17)

    radu [anonim]

    Si de ce ma rog s-ar inghesui electoratul pe care Basescu l-a pierdut sa voteze o miscare initiata si condusa tot de Basescu, creata de el pentru sustinerea lui si dupa 2012?
    Miscarea pentru reinventarea lui Basescu sau pentru supravituirea lui, tot un drac, o chestie initiata de sus in jos, de presedinte prin mandatarea fiicei sale. Mersi, popor.
  • +5 (11 voturi)    
    Poate (Marţi, 27 septembrie 2011, 22:18)

    Vlaston Stefan [utilizator]

    Corabia nebunilor...
  • +7 (9 voturi)    
    "continuarea reformelor " (Marţi, 27 septembrie 2011, 22:31)

    costica [anonim]

    Care "reforme" ???!!
    Ia uite ce scrie Romania libera, uite cum arata reforma Dlui Boc, cum arata disponibilizatii de lux ai Dlui Boc de la ADS, cu 18 000 Euro/persoana plati compensatorii, care apoi au fost reangajati tot la ADS sau la Ministerul Agriculturii!!!!!!!!!!!
    Asa face reforma Dl TB alaturi de Dl Boc ??!!

    Disponibilizatii de lux ai României. Daţi afară. Compensaţi cu 18.000 euro. Reangajaţi (ARTICOL INTEGRAL
    V-ar plăcea să fiţi angajat la stat, să vi se ofere posibilitatea să fiţi disponibilizat şi să primiţi 18.000 euro drept plăţi compensatorii, ca apoi să vă reîntoarceţi la serviciu în aceeaşi instituţie?

    La început de 2010, Guvernul Boc cocea, în tăcere, tăierea salariilor angajaţilor de stat în încercarea de a reduce cheltuielile bugetare. Tot ca o măsură de austeritate cerută de către organismele financiare internaţionale, Executivul a demarat procesul de diminuare a aparatului bugetar. Agenţia Domeniilor Statului (ADS) a fost afectată la rându-i de această ultimă măsură, disponibilizând 60 de angajaţi (o şesime din personal). Economia făcută la bugetul de stat prin valul de concedieri s-a dovedit a fi, de fapt, opusul, deoarece conducerea instituţiei a avut grijă să le ofere disponi-bilizaţilor aproximativ 18.000 euro de căciulă drept plăţi compensatorii, suma totală ajungând la 1.0778.000. La scurt timp, o par-te din disponibilizaţi s-au reîntors senini la lucru, fie tot în cadrul ADS, fie pe posturi similare în cadrul Ministerului Agriculturii.

    Rude de mahări din ministere
    Nicu Gheorghe, şeful Corpului de Control al ADS, s-a disponibilizat în februarie 2010, primind 18.000 euro (78.148 lei) drept plăţi compensatorii. La câteva luni distanţă, a fost reangajat director tot al unei instituţii din cadrul ADS, Institutul de Sericicultură Sericarom, pe un salariu de 3.000 lei.
    http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/investigatii/disponibilizatii-de-lux-ai-romaniei-dati-afara-compensati-cu-18-000-euro-reangajati-articol-integral-238957
  • 0 (20 voturi)    
    Avem nevoie de alternativa. Dar si de implicare. (Marţi, 27 septembrie 2011, 22:40)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    Aveti mult prea multa imaginatie domnule Tapalaga... Si sunteti si oarecum nedrept. PDL nu este partidul perfect. Nici pe departe. Insa, ia sa vedem, ce avem oare mai bun la indemana? Ce alternative avem? USL? Ha! Sinistra "alternativa"! Domnule Tapalaga, nu cred ca trebuie sa besteliti intr-atat un partid care, fie si impins de la spate de Basescu, a avut curajul, asumandu-si pierderea de importante puncte procentuale electorale, sa miste lucrurile in tara asta? Ce facem domnule Tapalaga? Distrugem si singurul partid care si-a mai asumat cate ceva? Pentru ce? Sa aducem la putere, intr-o devalmasie generala si voiosie lumpen-proletara, un USL care reprezinta tot ce-i mai rau in societatea romaneasca? Orice ar presupune aceasta "Miscare populara", ea trebuie incurajata si sprijinita de toti cei care se considera a fi de dreapta.
    Orice partid nou infiintat, fie si o "Alba ca zapada", nu va putea aduna nici macar minimul de procente care ar aduce-o in parlamentul Romaniei. Sa fim seriosi! Cerem chipuri noi in politica, dar ce chipuri noi ar putea convinge decisiv electoratul de dreapta sa ii voteze? Haideti sa fim seriosi! Varianta unei miscari populare in jurul PDL, fie ca ne place ori nu, este singura varianta care ar putea avea un cat de cat succes electoral in fata trecutului ostentativ, demagogic si populist reprezentat de adunatura socialista denumita generic USL! Spuneti ca suntem natie de "spirite contemplative"... Dumneavoastra carei natii ii apartineti? De ce va multumiti sa comentati de pe tusa si nu va implicati in mod direct in constructia unui proiect popular? Unde ne sunt valorile? De ce nimeni nu se implica daca doreste cu adevarat ca tara asta sa se schimbe decisiv in bine? Cred ca, dle Tapalaga, puteti fi acuzat, cu usurinta, de ipocrizie. Sa nu cerem unor persoane fictive ceea ce noi insine nu putem face! Nu de mese rotunde si comentarii sterile avem nevoie! Ci de initiativa, asumare si implicare directa in politica a oamenilor onesti si competenti.
    • +2 (8 voturi)    
      ca aia din comentariul lui costica, de mai sus.... (Miercuri, 28 septembrie 2011, 8:15)

      vio [anonim] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      "onesti si competenti" si portocalii... si cu plati compensatorii de 18 000 Euro(!!!!!) si reangajati la acelasi loc de munca!!!!
      Asa alternativa de guvernare, mai bine lipsa !!!!!!!!
      Ce parere ai despre articolul din RL, citeste-l tot si vezi si reactia Ministrului Agriculturii, Dl Tabara...
      Asa mai vrea sa stiu reactia Dlui Boc... sau a lui TB...
      Sa ne explice ei ca asa arata reforma PDLista....
      Nu vreau sa mai aud de PDL si ca mine vor fi muuuulti satuli de ipocrizia si mizeria portocalie, exceptie poate aia care voteaza cu pungile in maine scosi din saracie ptr 2 zile de PDLul aflat la putere si cu resurse suficiente ptr muuuulte pungi verzi-portocalii...
      Numai ca nu vor vota cu pungile in marile orase si nu-i vad deloc cum vor aparea in pietele publice cu discursuri pe PDListi!!
      Tu cum crezi ca vor reactiona oamenii cand PDListii vor aparea in campania electorala mintind ca in 2008 sau 2009 ??!!
      Abia astept spectacolele jenante ptr PDListi si sper sa scapam de ei...
      Ai dreptate ca alternativa nu e mai buna deloc, dar ce-am vazut al PDL in astia 3 ani, ce oameni au pus in provincie PDListii(de fapt e aceeasi problema a incompetentei care se vede si mai bine la Bucuresti!!) nu vreau sa mai votez vreodata cu PDL, cum am votat in 2008.
      Iar daca tu crezi ca votul cu pungile care le va aduce sunt convins multe voturi este sansa Romaniei de schimbare in bine, atunci voteaza PDL si vom lalai-o inca 20 de ani cu alde Boc si Oltean si Anastase si Udrea si .....compania lor UNPR cu alde Miki Spaga si Oprea si alte competente de care nu mai scapam o data....
    • 0 (2 voturi)    
      Dezamagit de Tapalaga? (Miercuri, 28 septembrie 2011, 13:20)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      Mda, daca nu ai observat, Tapalaga s-a angajat de mult intr-un viraj laaaaarg, sa nu se simta, si se indeparteaza de Basescu si gasca lui.
      Eu...inteleg ca asta este linia celor din spatele Hotnews, aceiasi care au impins in fata PDL-ul si pe Basescu.
      Da, doar nu credeai ca astia sunt politicienii cinstiti care nu sunt trasi de sfori de undeva....
      S-au uzat....sa vina altii, mai curati, mai albi (ca zapada)
      Sunt convins ca se pregatesc, sund deja "la incalzire", cei care le vor lua locul.
      Spre surprinderea mea, articolul asta este primul care-mi place dintre cele scrise pana acum de Dan Tapalaga.
      Nu sunt insa chiar de acord 100%, eu nu sunt atat de pesimist, defetist, fatalist etc.
      Da, suntem "mamaliga care nu explodeaza", cei carora le-au regizat altii revolutia (la care majoritatea au participat, cu berea in mana, la televizor)....dar nu chiar toti, mai iese cate unul din rand si poti avea surprize.
      Esti unul dintre cei mai infocati adversari ai opozitiei. USL socialisti?De unde ai scos-o?Daca PDL sunt de dreapta.....(PD facea parte, oficial, din randul socialistilor europeeni...te faci ca ai amnezie?) de ce nu au sprijinit guvernul Tariceanu?Iti spun eu de ce :pentru acelasi motiv pentru care raspandaci ca tine repeta in nestire ca liberalii sunt socialisti:
      PDL si Basescu vor sa ocupe locul PNL pe dreapta si vor sa fie singuri.
      Cu UNPR, o creatie sinistra, vor sa ocupe locul la stanga si, astfel, sa aiba tot electoratul numai pentru ei.Restul partidelor, democratia in fapt, sa dispara, sa le distrugem si sa refacem partidul unic cu un conducator suprem imuabil in frunte.
      Evident basescu, pe care nu incetezi sa-l idolatrizezi.
      "sa miste lucrurile in tara asta?" ce lucruri a miscat PDL ? Iesi in strada si striga:"Traiasca PDL, traiasca Basescu". Vei vedea atunci niste miscari.....asa, anonim pe net...esti viteaz nevoie mare.
    • 0 (0 voturi)    
      dreapta imprejur (Joi, 29 septembrie 2011, 9:39)

      panfilache [anonim] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      dom' breteanu, se pare ca_canti o arie gresita.
      dl. tapalaga vorbea de o miscare initiata de pdl, prin fiica conducatorului iubit, ex-capitanul de cursa lunga.
      ca'i plac cursele. cat mai lungi.
      deci, ca sa nu batem campii, in contiunare, dv. va revoltati la autor, cum ca vrea sa distruga mandreatza de pedele, "casa" lui foaielata, vasalie din bihor, falca de arad, fluturas de sushava, radu craioveanu, ionica din bistritza, nutzi din..buzeu, tot de la buzeu, preda cu musteata (sa nu'l confundam cu cel dela bruksal), etc.
      deci, un copac carpatin, bine inradacinat prin toata tzara.
      greu, pentru un singur om, chiar vanjos, ca tapalaga.:-)

      si mai suptzii matale, cum ca alba ca zapada lui lazaroiu si ioana ar fi in competitie cu pdl.
      pai, peste tot se vorbeste de o albire la exterior, o rochie noua pe pedelea, parte a intregului de...dreapta. nu ceva separat, concurent.

      dna udrea chiar si'a esprimat voiosiea despre unirea in spirit si eforturi cu dd si jiji.
      vadim este si el de dreapta, de pe vremea cand limbarea la barbu, la saptamana..
      interesant este ca ca capitanul, si dd si vagim ar fi avut legaturi cu odiaoasa organizatei cu ochi albastrii. binenteles, partea patriotica a organizatiei, cei care ne'au aparat pe noi si tzarisoara.

      motzul dela pntcd, se pare, nu se da pacalit...

      deci, cum zicea cineva p'acilea, la vremuri noi..
      tot ochii albastri. ca altii mai buni, de unde ?!

      in timp ce romanii sunt numa' ochi si urechi la destainuirile cate unui stan. sau mai stiu eu ce fost ghinarar, despre familia ciaosescu. chefuri, amanti...
      de banii din cipru, dela crainou/crescent, nu vorbeste nimeni.
      nici de vanzarile pe blat ale industriei lui al batran.
      vorba lui nicu jr.: astia nu's in stare nici macar sa vopseasca ce'a construit tatal. :-)

      daca vorbim, cu amaraciune disimulata, de dreapta si pdl, este, taman, ca ne pasa, ca am fost dezamagiti. multi.

      de ailalti, nici nu merita sa pierdem timpul.

      sa traiti bine, mai draga !
  • +8 (12 voturi)    
    si totusi exista (Marţi, 27 septembrie 2011, 23:02)

    d [anonim]

    Imi pare rau ca autorul nu a aflat de / nu a vrut sa mentioneze ca exista totusi o miscare politica noua, care a fost anuntata chiar in ziua aparitiei acestui editorial. Este vorba despre Noua Republica, avandu-l ca "frontman" pe Mihail Neamtu si sustinuta de cunoscutul bloger "Theophyle". Oare aceasta scapare se datoreaza prezentei celor doi pe siteul Contributors? http://theophylepoliteia.wordpress.com/2011/09/27/la-inceput-a-fost-cuvantul/
    • -2 (14 voturi)    
      Neamtu? (Miercuri, 28 septembrie 2011, 0:24)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui d

      teologul ala de ii ridica osanale securistului de trista amintire Bartolomeu Anania? Mihail Neamtu -Athonitul ? Asta ne lipsea!, vorba lu Bula!
    • 0 (0 voturi)    
      interesant (Joi, 29 septembrie 2011, 9:54)

      panfilica [anonim] i-a raspuns lui d

      si mircea joana vorbea, la tvr, de o noua republica.
      pe cale...constitutionala.
      o noua constitutie, o noua republica.
      probabil, vorbea fara aprobarea tandemului...:-)

      pai, cu asta veche ce facem ?!

      dece nu, o veche monarhie, aaaa ?!

      neam de respublicani, rumanii !
  • -2 (16 voturi)    
    Eu nu inteleg ... (Marţi, 27 septembrie 2011, 23:03)

    Gigi Kent [utilizator]

    ... cum poate cineva "visa" la Alba ca Zapada (eu inteleg ca e un fel de simbol al puritatii in politica) dat fiind ca ideea a venit de la Traian Basescu. Ideea a fost compromisa din start cand un consilier prezidential a lansat-o. Nu are nici o legatura cu "garda veche", cu BVB, cu natia de spirite contemplative sau alte baliverne. Initiatorul e problema ...
    Apropo de initiator si de credibilitatea sa ... a prezentat cumva Ioana Basescu intre timp documentele care justifica veniturile cu care a cumparat casa la Puiu Popoviciu?
  • +9 (9 voturi)    
    Sunt de acord (Marţi, 27 septembrie 2011, 23:10)

    Marius Ogrean [anonim]

    Romanii trebuie mustrati pentru ca sunt exact asa cum spuneti:

    "societarea romaneasca nu se misca. N-are spirit civic, cultura politica, nici pofta de implicare. Masa ei critica este formata din resemnati, apatici, lenesi si indiferenti. Visam la o revolutie, dar speram sa lupte altii in numele nostru. Intr-o natie de spirite contemplative, e nerealist sa crezi in miscari, mai ales populare. "
    • +1 (1 vot)    
      O REVOLUTIE? (Miercuri, 28 septembrie 2011, 10:28)

      Jim cel Negru [anonim] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      "Visam la o revolutie, dar speram sa lupte altii in numele nostru",sincer mai bine nu scriati asta.Noi cei ce am facut "revolutia" si nu avem carnet de revolutionar,nici slujbe grase la partide sau institutii ale statului,am iesit in strada a, am urlat,unii dintre noi au murit,unii sunt mutilati pe viata,(mai stie cineva numele lor?va ganditi macar odata pe luna ca fara ei nu aveam internet,televiziune si presa libera,libertatea de a iesi din tara?)pentru un ideal acela de LIBERTATE.Ce sa ales din toata astea?o sleata de imbogatiti si de politicieni corupti pana in maduva oaselor ne conduc acuma,deci la ce sa mai ies in strada ?la ce sa ma mai mobilizez?Daca vad ca incepe iar o revolutie de data asta o s tau in casa,ca sa nu imi para rau de ce idealuri am avut si ce sa ales din ele in 22 de ani.
  • +2 (4 voturi)    
    Mmm (Marţi, 27 septembrie 2011, 23:30)

    Dariuka [anonim]

    Niciun comm cu plusuri? Dorm baietii? Alooo, trezirea!
  • -2 (8 voturi)    
    Partidul Piratilor ! (Marţi, 27 septembrie 2011, 23:33)

    bizonul [anonim]

    Propun partidul piratilor asa cum mai exista in citeva tari (Germania, Luxemburg etc). Why not?
  • +7 (7 voturi)    
    excelent articol... din nefericire (Miercuri, 28 septembrie 2011, 3:44)

    amanda13 [utilizator]

    Bantuind pe internet in cautarea Albei ca Zapada (pana si titlul de inceput parea ironic, Lazaroiu trebuia sa se gandeasca mai bine), am ajuns la aceeasi concluzie. Atata vreme cat nu exista o constiinta civica cu adevarat coagulata in Romania, defilam cu ce avem. Suntem foarte departe de Tea-Party si mult mai aproape de grecii care au fentat atata vreme sistemul, acei greci care intr-o parte a lor spun si acum ca nu datoreaza nimanui nimic, si nu vor plati nimic. La romani, acelasi autism, mascat in spatele bascaliei (bascalie de institutii, de idei, de orice serios in general) zilnice si a lasitatii lui "merge si asa". Din pacate...
  • 0 (6 voturi)    
    Ce pacat ca domnul tapalaga scrie asa de rar (Miercuri, 28 septembrie 2011, 4:28)

    Manu de la Vrancea [anonim]

    Sper ca Domnul Traian Basescu sa fi incercat sa ia pulsul celor diun PDL, lansand aceasta bomba.
    Acum mai mult ca orcand,s-au dat in vileag oamenii
    care nu il mai agreaza pe Basescu. Cu toata magaria
    spusa in legatura cu Regele Mihai,eu cred ca acest om are o farama de respect pentru tara pe care o conduce de ani buni. Nu cred ca va mai face politica dupa terminarea mandatului si nu cred ca va pasa Miscarea
    Populara pe mana lui Diaconescu, Becai si VC Tudor.
    Elena Udrea,face politica carnatului de Plescoi,cine o baga in seama,este un pierzan
  • +5 (7 voturi)    
    masa si elitele (Miercuri, 28 septembrie 2011, 4:44)

    abc [anonim]

    Domnule Tapalaga,

    Caracterizati fidel exasperarea romaneasca dublata de fatalism si strapunsa pe ici-pe colo de simtul aproximativului, al deriziunii si derizoriului. Cred insa ca mai adecvat decit sa spunem ca societatea este inerta si ca lipseste masa critica pentru o primenire politica radicala, ar fi sa privim spre elitele tinere.O analiza a acestora, a prestatiei celor formati pentru si in spatiul public in ultimii zece-cinsprezece ani ar fi poate mult mai utila pentru intelegerea 'nemiscarii' noastre politice, care, indraznesc sa cred, nu este chiar atit de totala cum dati de inteles.

    Cit despre D-vostra, Domnule Tapalaga, cred ca ati putea valida speranta unui tip de lider intr-adevar nou si credibil, reperzentativ pentru dezideratul de onestitate si decenta a vietii colective si politice pe care cei mai multi dintre noi nu il abandonam.
  • -4 (4 voturi)    
    Nu ca zic, da' vreausa spun (Miercuri, 28 septembrie 2011, 8:04)

    tudorp is [anonim]

    "Proiectul s-a nascut din start cu slabe sanse"
    DA, cu antenele NU cresc sansele?
  • +4 (4 voturi)    
    "continuarea reformelor" ???!!!! (Miercuri, 28 septembrie 2011, 8:55)

    costica [anonim]

    ZF şi PricewaterhouseCoopers scot Poşta Română la raport: Cum poate un monopol aibă aibă pierderi de circa 29 mil. euro ?

    "Primul centru de pierdere a banilor: managementul

    Dacă în ultimii zece ani companiile private de pe piaţa de curierat şi-au majorat profiturile, operatorul national de servicii poştale Posta Romana a trecut pe pierderi uriaşe din 2009, sub conducerea unor şefi numiţi de către mi­niştrii pedelişti (Gabriel Sandu şi Valerian Vreme). Numirile politice au atras după ele alte numiri în funcţii cheie, de data aceasta bazate pe grade de rudenie sau pe relaţii de afaceri, dar fără nicio legătură cu industria. Acestea au adus contracte de milioane de euro pentru anumite firme în locul investiţiilor în centre de sortare sau sisteme informatice."
    http://www.zf.ro/analiza/zf-si-pricewaterhousecoopers-scot-posta-romana-la-raport-cum-poate-un-monopol-aiba-aiba-pierderi-de-circa-29-mil-euro-8807938

    Hai cu reforma PDLista !!!!!
  • +6 (6 voturi)    
    o Nouă Republică (Miercuri, 28 septembrie 2011, 9:00)

    Claudiu T. [utilizator]

    Un crez, un om:
    http://www.blogary.ro/2011/09/crez-politic-o-noua-republica/

    O nouă idee:
    http://nouarepublica.ro/
  • +2 (4 voturi)    
    1+1=-1 (Miercuri, 28 septembrie 2011, 9:57)

    Ioana Munteanu [anonim]

    In pragmatismul sau proverbial, in cinismul sau, daca vreti, Basescu ar trebui sa inteleaga ca, admitind intrarea in acest front a ultimelor cazaturi din politica romaneasca, va pierde bruma de sustinatori onesti pe care ii mai are. Iar acei sustinatori onesti sint singurii care cred cu tarie in reformarea statului. Sint singurii oameni cu care ar putea merge pina la capatul lumii, cu o singura conditie: sa nu incerce sa ii lege laolalta cu ultimele cazaturi. Iar reforma impreuna cu ultimele cazaturi, cu cei mai antireformisti dintre romani, nu prea vad cum s-ar putea face. Mai bine ar accepta sa piarda o vreme pe mina lui, pe varianta cinstita, pentru a cistiga pe termen lung. Aceleasi recomandari si pentru membrii PDL de buna credinta, citi or mai fi. Atentie la aritmetica!
    • 0 (2 voturi)    
      pragmatism (Miercuri, 28 septembrie 2011, 13:55)

      Lache [anonim] i-a raspuns lui Ioana Munteanu

      Basescu e un politician pragmatic si de aceea nu da 2 bani pe sustinatorii onesti, el se bazeaza pe prostime care voteaza pungile si galetile, pe tiganii cu care se prinde-n hora la paranghelii ( Bercea mondialu) si pe votul prin corespondenta, aceste elemente ii pot asigura castigul la alegeri. asta cu reforma e o vrajeala ca sa mai prinda si cativa naivi ......
      • +1 (3 voturi)    
        sa gindim un pic! (Miercuri, 28 septembrie 2011, 17:37)

        Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui Lache

        Oricit de lipsit de sentimentalism ar fi Basescu, oricit de mult si-ar dori puterea, cred ca cei care il neaga "din temenlii" si nu-i recunosc nici un merit ar putea sa se gindeasca la un lucru: Basescu si-ar fi putut asigura o mult mai mare popularitate si o domnie linistita daca nu ar fi deranjat niscaiva ticalosi si daca ar fi mers pe calea cea mai populista a impartirii pomenilor. Trebuie sa recunoasteti ca modul perdant in care a ales sa se manifeste nu rimeaza decit cu intentia sincera de a duce tara catre un liman mai bun, iar drumul acestal, vai!, nu poate fi decit unul extrem de dificil. Altminteri, pe cine credeti ca mai vrea el sa imbogateasca? El si ai lui au destul, prieteni nu mai are nici macar in PDL... Credeti ca grija lui e sa faca pe placul lui Bercea Mondialul? Trebuia sa observati ca nici pe tigani nu ii suporta. Fiti convinsi ca vrea sa ramina in istorie ca un vizionar si un sacrificat pentru o cauza nobila, dar dificil de atins. Sa mai iesim un pic din schemele de gindire ale bugetarilor si ale posturilor de televiziune incremenite in proiect...
        Dincolo de asta, sigur ca e impatimit dupa jocul periculos, e dependent de adrenalina, fiind gata sa sacrifice oricind partizani valorosi pentru a-si implini ambitiile de etern invingator!
  • +1 (1 vot)    
    Nu va regasiti? (Miercuri, 28 septembrie 2011, 10:43)

    Margrethe [anonim]

    "Energiile solare sunt, din pacate, solitare. Inselate prea des in asteptari, manifesta oroare fata de actiunea in grup si neincredere in ceilalti."

    Eu cred ca dvs. insiva sunteti o astfel de energie solara, care se ridica solitar la orizont dintr-o mare de jurnalism urat mirositor.

    In alta ordine de idei:
    - Miscarea populara din '89 nu este atat de indepartata in timp pentru ca lumea sa uite ca lichelele se chiverniseau in timp ce fraierii de buna-credinta isi riscau vietile pe strazi, ca sa asigure "carnea de tun", adica butaforia necesara marilor aranjamente.
    - Dupa atatea dezvaluiri ivite din dosarele securitatii, ne mai putem mira de lipsa de incredere in ceilalti?
    - Vedeti, oamenii cinstiti si de buna-credinta au un cusur major: nu tin la tavaleala. In politica de tip bizantin de pe malurile Dambiovitei nimeni nu va scapa de improscarea cu noroiul cel mai abject, iar "haita maraitoare" nu va tolera niciodata sa se infiltreze in sistem oameni cinstiti, demni si merituosi care sa le incurce ploile si sa le gripeze mecanismele parvenirii. Acesti nedoriti vor fi atacati cu ferocitate, atat de adversarii, cat si de prietenii politici. Cati oameni cinstiti ar putea duce o astfel de povara?
    • +3 (3 voturi)    
      Pai sa o duca! (Miercuri, 28 septembrie 2011, 10:59)

      Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui Margrethe

      ...Pai sa tina la tavaleala, pai sa miste un deget daca vor sa se schimbe ceva. Daca nu pot, sa nu se mai plinga...
  • +1 (1 vot)    
    PARTIDE NEFRECVENTABILE ? (Miercuri, 28 septembrie 2011, 13:22)

    STAN PATITU [anonim]

    "nu exista partide nefrecventabile daca sunt votate de cetateni"... Asa o fi, dar din cauza asta nu se mai duce lumea la vot.
  • 0 (0 voturi)    
    Opinia lui Diderot (Miercuri, 28 septembrie 2011, 13:32)

    Margrethe [anonim]

    "Actiunea in numele binelui comun, efortul de a construi, de a lupta pentru o idee ne sunt straine."
    Poate ca am descoperit niste adevaruri care, de fapt, se cunosteau demult:
    "... fiindca o functie n-o iei decat pentru a te imbogati. Sa-ti indeplinesti indatoririle; si la ce ajungi? La gelozie , la neliniste , la persecutie. Oare indeplinindu-ti datoriile devii cineva ? Sa lingusesti, pe toti dracii! Sa lingusesti, sa te tii dupa granguri; sa le studiezi gusturile, sa le satisfaci toanele, sa le slugaresti viciile, sa le aprobi nedreptatile: iata secretul!" (Denis Diderot-"Nepotul lui Rameau").
    Sa ramanem totusi optimisti: poate mai exista si romani dispusi la sacrificiul de sine, intru eterna propasire a descurcaretilor.
  • 0 (0 voturi)    
    La limita rabdari (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 11:22)

    Corbu Radu [anonim]

    Partidul Poporului-DD,nu e o barca de salvare a frustratilor politici,si nu se aliaza cu nici-un partid!!! chiar daca ar vrea,nu ar permite statutul.Deci televiziuni ca: Realitatea,Antena3,TVR1,B1 si mai care or fi ele, care fac jocul puterii,bat campi declarand tot felul de ineptii, manipuland poporul intr-un mod grosolan.Striblea un prezentator corupt al Realitatii-tv.face jocul lui Oprica si al Miscari Populare
    fara mici-un dubiu.C.T.popescu pupincuristul celor de la putere a fost dintodeauna,exempele pot continua pana la 80% din presa,care s-au specializat pe dezinformare./ Deontologia profesionala e inlocuita de spaga/.Pe cat de trist, pe atat de adevarat avem o presa de kkt.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi