VIDEO Leonard Orban a depus juramantul de ministru al Afacerilor Europene * Traian Basescu: In procesul de absortie a fondurilor am suferit din cauza incompetentei functionarilor

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 20 septembrie 2011, 18:21 Actualitate | Politic

Leonard Orban a depus, marti seara, juramantul de investitura in functia de ministru al Afacerilor Europene, dupa ce Parlamentul a dat unda verde, in aceeasi zi, infiintarii acestui minister. Presedintele Traian Basescu a semnat in cursul zilei decretul de eliberare a lui Leonard Orban din functia de consilier prezidential, pe care a ocupat-o pana astazi. "In procesul de absortie a fondurilor am suferit din cauza incompetentei functionarilor", a spus seful statului.

Basescu l-a felicitat pe Orban, insa si-a exprimat regretul ca acesta a parasit Administratia Prezidentiala.



Iata cateva dintre declaratiile facute de presedintele Traian Basescu:
  • Am convingerea ca, si in Guvern fiind, vom colabora la fel de bine pe problematica europeana
  • As vrea sa definesc din punctul meu de vedere ministerul care astazi s-a infiintat prin vointa Parlamentului Romaniei
  • Felicit guvernul si coalitia guvernamentala ca a probat ca a avut o majoritatea constitutionala de a infiinta acest minister
  • Ministerul acesta nu va gestiona bani
  • Ministerul va avea ca misiune fundamentala sa coordoneze activitatea unitatilor de management din ministerele de linie, sa simplifice procedurile, sa urmareasca aplicarea cu strictele a procedurilor stabilite in implementarea programelor cu finantare europeana.
  • Acest minister va fi interfata dintre Guvernul Romaniei si Uniunea Europeana
  • Ministerul va avea misiunea, extrem de grea, a sustinerii punctului de vedere al Romaniei in negocierile pentru urmatorul exercitiu bugetar (2012-2020)
  • Cu siguranta vor fi si multe alte atributiuni, insa asta e motivatia pentru care ministerul a fost infiintat
  • Ca sa nu existe emotii si sa ne trezim cu foarte multe cereri de angajare, ministerul preia structuri existente
  • Odata cu angajarea, domnul ministru trebuie sa treaca la un proces de selectie foarte bun
  • De ce ma gandesc la selectie? Oamenii politici sunt primii responsabili, dar cei care se plang toata ziua ca bietii functionari publici sunt dati afara, niciodata nu au curajul si onestitatea sa spuna cat rau au facut si fac domnii functionari publici, ori ca sunt incompetenti ori ca sunt corupti
  • Cel mai usor e sa spargi totul in capul ministrului si asta tine de incorectitudinea patologica aproape pe care o avem in transmiterea mesajelor publice
  • Este un bun moment sa selectati oamenii
  • Daca am suferit de ceva in procesul de absortie al fondurilor europene, aceasta s-a numit incompetenta functionarilor
  • Nu ministrul nu trebuie sa stie proceduri, nu ministrul rasfoieste dosare: sunt functionari angajati pentru asta
  • Sunt convins ca veti avea un mandat de succes
  • Veti avea tot sprijinul meu


Citeste mai multe despre   























1319 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Simona Maya Teodoroiu - CSM (Marţi, 20 septembrie 2011, 21:33)

    Ion Popescu [anonim]

    Da, aici presedintele are dreptate. A se vedea cazul Simonei Maya Teodoroiu, magistratul PSD-ist bagat si in Consiliul National de Integritate, fost si viitor sef de programe in Consiliul Superior al Magistraturii.

    Data afara de Macovei pentru incompetenta.
  • -2 (2 voturi)    
    incepind cu iliescu (Marţi, 20 septembrie 2011, 21:41)

    gala [anonim]

    ati reusit sa scirbiti pe toti tinerii care credeau ca intr-o zi vor avea o sansa sa duca romania spre o civilizatie demna. inca din 91 pierdem indivizi superiori care insa contribuie altor tari. cei ramasi, sint neajutorati...si neorganizati....in turma de infractori nascuta in cadrul partidelor....ne lasati fara viitor, fara pensii...si dezbinati....superb...
  • +1 (1 vot)    
    absorbtia (Marţi, 20 septembrie 2011, 22:00)

    MirceaA [utilizator]

    fondurile europene nu sunt absorbite pentru ca nu se poate fura din ele. Nu poti cere procentul de spaga cu care s-au obisnuit toti, sau daca este, este foarte mic.
  • -1 (3 voturi)    
    'incompetenta functionarilor" (Marţi, 20 septembrie 2011, 22:35)

    lili [anonim]

    ca Ministrii si sefii portocalii au dat pe rascoale de competenta !!!!
    Ca sa nu mai vorbim de "probleme in cadrul procedurilor de achizitii publice si numeroasele cazuri de conflicte de interese", identificate de LO deja si care nu au treaba cu functionarii, ci cu sefii portocalii.
    Sau afirmatia Dlui LO referitoare la faptul ca " nu va fi un paravan pentru sefii neperformanti din Ministere", adica clientela potrocalie!!!
    Toate astea NU se refera deloc la functionarii incompetenti, ci la clietela politica aflata in posturi de conducere pana la nivel de Ministru si care din cauza incompetentei a adus Romania in situatia rusinoasa de a nu fi in stare sa absoarba banii pusi la dispozitia ei de UE devenind contributor net la UE cu 1 miliard si ceva de Euro/an incepand cu 2007 si absorbind pana azi vreo 765 milioane Euro!!!
    Asta NU este incompetenta functionarilor, cum spune TB....
    • -1 (1 vot)    
      Foarte buna observatie (Miercuri, 21 septembrie 2011, 9:19)

      RazTaz [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Sint de acord cu tine 100%. Mi se pare o magarie maxima din partea lui Basescu sa vorbeasca de "incompetenta functionarilor", dupa ce a avut grija ca toti functionarii competenti si competitivi pe piata muncii sa paraseasca administratia publica, atunci cand au taiat lefurile cu 20%.

      Oameni care aveau peste 5 ani de experienta in constructii institutionale, oameni care AU SCRIS panurile nationale cadru (gen PNDR), oameni care au facut design de metodolgii, specialisti care si-au dobandit cunostintele in ani de zile de lucru cot la cot cu Comisia Europeana si cu grupuri de lucru din alte state membre, au parasit scarbiti sistemul, pentru ca tot ce au primit ca recunoastere a muncii lor a fost - scaderea salariului si batjocura politicienilor.

      S-au dus toti in firme private, pentru ca este mult mai usor sa scrii un proiect pe PNDR/SAPARD decat sa faci PNDR-ul, sau sa faci designul unei masuri, sau sa faci criteriile de evaluare. Si asta in conditiile in care tu centrezi, tu dai cu capul, pentru in ciuda opiniei generale, cei care se ocupa de fonduri europene sint MULT PREA PUTINI si nu fac fata la volumul de munca.

      Iar putinii specialisti si tehnicieni care au mai ramas in administratie, primesc ei vreun "multumesc"? Nu. Are grija Basescu sa le puna eticheta de "incompetenti".

      Ei sint de vina. Ei sint incompetentii. Nu ministrii corupti si incompetenti pe care i-a pus Boc in guvern si, inaintea lui, Tariceanu, si - inaintea lui - Nastase.

      Nicio vorba de "performanta" lu' Boagiu in Ministerul Integrarii Europene. Nicio vorba despre "managementul" Organismelor Intermediare si al Agentiilor de Plati. Nicio vorba despre felul in care s-au dat proiectele pentru informatizarea primariilor la MCSI.

      Inca ceva greu de digerat: N-am auzit niciodata vorbindu-se de calitatea execrabila a proiectelor trimise spre finantare. E un adevar inconfortabil, dar cunoscatorii stiu despre ce vorbesc. In ziua de azi, orice idiot se cheama consultant si scrie (prost si ieftin) proiect
      • +1 (1 vot)    
        esti partial, vezi problema ca si functionar publi (Miercuri, 21 septembrie 2011, 11:11)

        alex [anonim] i-a raspuns lui RazTaz

        Am lucrat si eu vreo 2 ani intr-o firma de consultanta pe proiecte de finantare din fonduri europene...
        Masurile erau foarte prost scrise, pe genunchi, implementarea unui proiect era extrem de birocratica, functionarii DADR care verificau eligibilitatea si conformitatea proiectelor in diferite faza erau desprinsi de lumea inconjuratoare...
        Acestia erau numiti pompos "experti evaluatori", insa erau niste oameni fara pregatire de specialitate, care citeau proiectul si bifau daca anumite elemente existau sau nu in proiect.
        Pur si simplu, daca in proiect se facea o greseala imateriala de scriere de genul "Adresa: Strada Frumoasei nr. 8" vs. "Strada Frumoasa nr. 8", proiectul era respins!!! Anormal!

        In ceea ce priveste sectiunile economice (pentru ca eu lucram pe acest segment), limbajul era deosebit de stangaci, modelele de evaluare a viabilitatii economice a proiectului propus spre finantare erau puerile si lipsite de logica.
        Acesti "experti" habar nu aveau sa citeasca o balanta contabila, sa stie ce reprezinta valorile indicatorilor economici folositi in proiect (nu mai vorbim de parametrii tehnici de constructii, echipamente, etc), dar aveau puterea sa accepte sau nu un proiect; de cele mai multe ori, blocau proiectele pentru anumite greseli nesemnificative de forma.
        In acest fel, inteleg de ce nu absorbim fonduri...

        As putea scrie si eu ca in acea vreme, orice idiot era numit "expert evaluator" si te evalua el/ea dupa cum dorea.
        Asa ca... mitul "expertilor" care muncesc pe branci, a caror valoare este inestimabila... este nefundamentat pentru mine cel putin.

        Basescu nu are nicio vina aici!
        A observat ca tara are resurse mai putine decat am fost amagiti sa credem cu ceva timp inainte, si a decis ca:
        reducerea resurselor => reducerea cheltuielilor
        • 0 (0 voturi)    
          Basescu a observat corect... (Miercuri, 21 septembrie 2011, 12:09)

          costica [anonim] i-a raspuns lui alex

          dar n-a observat DELOC ce imensa RESURA sunt fondurile de la UE!!!
          Romania beneficiaza de 37 miliarde Euro pe perioada 2007-2013, Basescu NU a observat deloc asta, in timp ce Romania a luat imprumut masiv de la FMI si BM si CE, cum de nu a "observat" Basescu si acesti bani pusi la dispozitie de UE Romaniei?!
          Cum a reusit Polonia sa absoarba 100% fondurile de la UE??
          DE CE NU a reusit Romania?
          A cui este RESPONSABILITATEA pentru acest dezastru ?
          Care sunt CAUZELE REALE, nu povestile portocalii?!
          • +1 (1 vot)    
            nu cred ca Basescu e de vina (Miercuri, 21 septembrie 2011, 17:40)

            James Bond [utilizator] i-a raspuns lui costica

            Nu Basescu este cel care evalueaza proiectele de finantare... Romania nu are specialisti pentru implementarea acestor proiecte.

            Daca esti beneficiar si mergi sa depui proiectul, ramai stupefiat cand iti este respins decatre un "expert", pe motiv ca paginile proiectului nu sunt ordonate asa cum scrie in masura repectiva (scrisa de specialistii lui RazTaz).
            Mai mult, masurile au fost asa fel scrise incat doar entitatile cu potential financiar puteau beneficia de finantare. In absenta unei finantari (din fonduri de garantare a statului) la cost zero in faza de implementare, nu vad cum s-ar putea absorbi aceste fonduri.

            Cei care au lucrat in domeniu, ar trebui sa stie despre ceea ce vorbesc...
            Repet, nu Basescu este de vina. Cine crede gogoasa asta, este cel putin naiv.
    • -3 (3 voturi)    
      vinovati ! (Miercuri, 21 septembrie 2011, 9:35)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui lili

      da, da...functionarii sunt de vina! A gasit Basescu vinovatii si de data asta. Nu guvernul, nu pedelistii, nu Boc, nu Udrea!
      Bine ca nu sunt vinovati pensionarii, mogulii, Ponta ca e imatur, Crin ca e liberal, presa ticalosita, Dinescu, Regele Mihai sau "indecentul" Andrei Plesu!
  • -1 (1 vot)    
    ca de obicei (Miercuri, 21 septembrie 2011, 0:23)

    GOPO [anonim]

    desi de 4 ani la guvernare, 'structurili' si-au spus cuvantul, i-au rapus.. mama lor de functionari.. imperfecti, impertinenti, si impermeabili la competenta.. daca ar fi avut 90% absorbtie, ar fi fost culminatia competentei pdliste, asa, deh, vezi, dupa patru ani de lupte si functionarii tot n-au cedat, sunt incapatanati sa accepte competenta..

    nu's pro usl, din contra, dar asta nu ma face sa nu sesizez aberatiile si lipsa de bun simt. ca sefii au fost pana la urma ai coalitiei actuale, nu ai lui pitzurca..
  • +2 (2 voturi)    
    Pestele de la cap se impute (Miercuri, 21 septembrie 2011, 1:49)

    Doc [anonim]

    Dupa cum prea bine a spus cineva mai sus vina apartine, in primul rand, politicienilor, oricare ar fi acestia. Acestia sunt delegatii poporului. Acestora le este inmanata puterea odata la 4 ani (sau 5) de catre popor.

    Doar ei au puterea efectiva de a schimba lucrurile in bine. Ei sunt responsabili.

    Sa dai vina pe functionari cand tu ai stat atatia ani la putere e cam dubios. De ce nu s-a creat acest minister de la bun inceput? De ce nu au fost demisi functionarii incompetenti sau rau voiti?
  • 0 (0 voturi)    
    base ai dreptate (Miercuri, 21 septembrie 2011, 9:16)

    Harry Potter [anonim]

    fiind "incompetent" , dupa o experienta de 4 ani ca ofiter de monitorizare si evaluare intr-un OI de minister paduchios , mi-am facut autocritica, mi-am dat seama ca is prea incompetent, extrem de incompetent, maximal de incompetent, mega-incompetent.....asa ca m-am carat la beneficiari unde iau un salar triplu fata de OI-ul ministerial. Si am devenit asa de incompetent ca nici pt 3000 de euro pe luna nu as mai lucra intr-o structura de stat, in nici o institutie bugetara imbicsita de sefi si sefuleti si secretare isterice si directori numiti politic si pila lu ala si ..si ...si ...si ...
    Si fiind 110% incompetent nu imi mai expun niciodata veniturile din salar si regularitatea si cuantumul lui in calea distrugatorului pix degraba taietor de sporuri, procente si sume....
    Mai tii mine base alea 4 zile fara salar din iarna lu 2009-2010? Alea m-au facut maximal de hiper - incompetent.
    • 0 (0 voturi)    
      limba romana - o comoara... (Miercuri, 21 septembrie 2011, 11:21)

      James Bond [utilizator] i-a raspuns lui Harry Potter

      ... pe care dumneata nu o ai deloc!

      "salar"??
      "nici o"??
      "is prea incompetent"??

      Mai omule, invata bine limba romana; altfel... esti haios...
      Daca un alcoolic merge la dezalcoolizare, iar medicul ii interzice alcoolul timp de cateva zile, atunci vinovat pentru neplacerile bahice este medicul, nu?
      Daca un bolnav de cancer este tratat cu citostatice, atunci medicul este vinovat pentru efectele citostaticelor pe care le simte pacientul, corect?
      Daca mergi cu viteza excesiva in localitate si te prinde un radar, atunci politia este vinovata ca nu te-a lasat sa mori in primul copac de la prima curba, asa e?
      • 0 (0 voturi)    
        pai (Miercuri, 21 septembrie 2011, 11:48)

        Harry Potter [anonim] i-a raspuns lui James Bond

        am zis ca is incompetent, nu? :)) :))) :))
        auzi, meseria de grammar-nazi se plateste bine?
  • +1 (1 vot)    
    un secret stiut de toata lumea, mai putin de Base (Miercuri, 21 septembrie 2011, 12:10)

    latifundiarul [anonim]

    da, asa e, procentul de incompetenti care se ocupa de fondurile europene este mare pt ca:
    - multi din cei competenti au plecat la privati pt ca la stat au salarii de mizerie. sa gestionezi milioane de euroi cu salarii mai mici ca al casiere de la metrou nu este posibil
    - cei competenti care au rezistat cu salariile de mizerie sunt condusi de sefi semi-analfabeti numiti pe criterii politice. ha, ha, oare chiar nu stiti chestia asta? :))

    TARATATATAAAA!!!! si acum, pt dl presedinte, CEL MAI MARE SECRET, pe care niciun politician nu il stie :) si care este PRINCIPALUL motiv pt care avem o absorbtie asa mica a fondurilor europene: SPAGA ceruta "plebei" de sefii aia numiti pe criterii politice. ca sa primesti ok de cele mai multe ori trebuie sa dai pana la 40% din suma aprobata. oamenii isi fac calcule - TVA nu prea se deduce, banii vin la sfantu' asteapta, conditiile sunt de multe ori draconice, iar pe urma, dupa finalizarea investitiei, ai zeci de controale, pe multi ani.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri