Basescu: Voi cere investitorilor sa bea apa de la Rosia Montana pentru a arata ca nu e toxica

de A.N.     HotNews.ro
Duminică, 18 septembrie 2011, 11:38 Actualitate | Politic

Rosia Montana
Foto: Hotnews
Presedintele Traian Basescu a declarat, in emisiunea "Dupa 20 de ani" difuzata duminica la postul ProTV, ca a cerut un raport privind Rosia Montana, iar documentul recomanda continuarea investitiilor, relateaza Mediafax. "Am vazut specialisti care spun ca in cafea sunt 6 ppm cianuri. Eu ii invit cand incepe exploatarea, daca va incepe, sa fie primii care beau apa separata din iazul de la Rosia Montana sa ne demonstreze ca apa nu are cianuri la nivel toxic", a afirmat presedintele.

"Din punct de vedere al partii de mediu, exageram in momentul de fata si dupa emisiune va voi pune la dispozitie cateva poze pe care le-am facut eu ca amator cand am fost acolo, din elicopter. Daca dvs reusiti sa le aratati la televizor, oamenii vor intelege de ce nu sunt credibili toti cei care spun ca exploatarea de la Rosia Montana va genera poluare. Romanii ar trebui sa stie ce este acum acolo", a spus seful statului.

Presedintele a afirmat ca a cerut un raport de la Agentia Nationala pentru Resurse Minerale si altul de la Ministerul Economiei, iar ulterior a primit un raport comun, avand la baza informatii din cele doua documente. El a spus ca iesirile sale publice pe marginea subiectului Rosia Montana au la baza acest raport comun care "recomanda continuarea investitiei din punct de vedere economic".

Potrivit sefului statului, exista o directiva europeana care stabileste ca din 2018, in exploatarile de aur, in iazurile de decantare, nu pot fi densitati de cianuri mai mari de 10 ppm (parti pe milion). Seful statului spune ca a vazut specialisti care sustin ca in cafea densitatea de cianuri este de 6 ppm, fata de 5 ppm, cat este densitatea mentionata in proiectul de la Rosia Montana, adaugand ca ii va invita pe investitorii de la exploatatia aurifera sa fie primii care beau apa din iazul de la Rosia Montana, pentru a demonstra ca apa nu este poluata cu cianuri: "Proiectul de la Rosia Montana este proiectat pentru 5 ppm cianuri. Exact la nivelul la care este cea mai moderna exploatare aurifera din lume probabil, cea din Suedia, care are acest nivel de poluare, de 5 ppm. Am vazut specialisti care spun ca in cafea sunt 6 ppm cianuri. Eu ii invit cand incepe exploatarea, daca va incepe, sa fie primii care beau apa separata din iazul de la Rosia Montana sa ne demonstreze ca apa nu are cianuri la nivel toxic".

Basescu este de parere ca este "inadmisibil" ca proiecte de mare importanta, precum Rosia Montana, Rompetrol si Oltchim sa fie blocate, pentru ca acestea ar genera zeci de mii de locuri de munca, iar rezultatul ar fi fost un somaj cu cel putin o jumatate de procent mai mic.

"Trebuie sa intelegem, odata pentru totdeauna, ca ministri nu sunt ministri doar ca sa aiba masina si secretara. Guvernul nu este guvern doar ca sa propuna Parlamentului legi, ci ca sa se implice in rezolvarea marilor probleme economice", a spus Basescu, adaugand ca de teama sa nu fie acuzat de fraude, Guvernul a evitat sa ia decizii fundamentale.

El a atras atentia ca in "afacerea controversata" Rosia Montana nimeni nu a luat o decizie din 1997, cand s-a semnat contractul, adaugand ca se numara printre cei care sustin renegocierea contractului: "In spatele acestei companii sunt trei mari fonduri de investitii americane si europene. Cum explicam acestor investitori ca din '97 pana acum, apar in 2011 politicieni romani care vin si spun trebuie sa mai facem studii?".

Intrebat daca pentru acest lucru a platit vreun ministru cu functia, seful statului a spus: "Aici este problema, la noi ministrii, secretarii de stat si functionarii nu platesc pentru ce nu fac si ei sunt acolo ca sa faca".

El a pledat pentru contracte transparente, pentru ca transparenta "te fereste de suspiciune": "Faceti, fratilor, si Rosia Montana si Oltchimul transparent, nu cu contracte secrete, pentru ca sunt de interes public. Transparenta te fereste de suspiciune. Poate naste dezbatere, ca nu a fost bine asa sau mai bine era altfel".


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5100 vizualizari

  • +6 (22 voturi)    
    Base nu bea apa (Duminică, 18 septembrie 2011, 11:50)

    exx [anonim]

    Cel mai bine ar fi s-o bei matale, poate rezolvam doua treburi deodata..
    • +5 (17 voturi)    
      acum il (f)umple grija de aurul Romaniei (Duminică, 18 septembrie 2011, 21:49)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui exx

      mai lasa-ne cu Gold ,mai lasa-ne cu indemnurile ,urmareste papagalii din ministere care s-au bagat fiecare in cate 3-5 comisii pe la companiile unde au apucat cu procentul de 40% din salariul directorilort
      • -12 (12 voturi)    
        sau nu (Duminică, 18 septembrie 2011, 23:48)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Nu il roade grija aurului, il roade ca guernarea actuala nu a facut nici un loc de munca in schimb a termiant foarte multe din cauza crizei. Acum trebuie sa inceapa sa faca locuri de munca fara sa inveasteasca, proiectul asta e unul dintre optiuni, una mai fiabila penttru ca aduce multi bani la buget
    • +3 (7 voturi)    
      nu, doar Jack (Luni, 19 septembrie 2011, 0:06)

      super tare [anonim] i-a raspuns lui exx

      imi place comentariul tau :-)
      ce carnat! acum o da la intors dupa ce ii sustinea sus si tare acu cateva saptamani
  • -8 (14 voturi)    
    Normal (Duminică, 18 septembrie 2011, 11:53)

    mda [anonim]

    Ca aceasta agentie locala a serviciilor secrete maghiare denumita UDMR isi doreste ca exploatarea de aur sa nu fie pornita, ar aduce un avantaj economic unei regiuni pe care ei incearca sa puna mana + investitori in Romania, asta cand ei vor avea TVA de 50% ca sa mai tina statul maghiar in picioare.
    Promit sa fiu om cu ei, daca va fi sa cumparam Ungaria, voi angaja 4-5 unguri sa imi lustruiasca zilnic ghetele.
  • -7 (17 voturi)    
    Sa inceapa proiectul! (Duminică, 18 septembrie 2011, 12:04)

    Mihai [anonim]

    Eu as cere mai degraba politicienilor sa mearga la fata locului sa vada situatia execrabila din prezent si apoi sa ia o decizie. Sa inteleaga ca acest proiect e foarte important pentru oamenii de acolo si pentru mediul foarte poluat de acolo..
    • +13 (19 voturi)    
      Zona a fost saracita (Duminică, 18 septembrie 2011, 20:20)

      Doc [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      in mod deliberat si in mod sistematic.

      Pentru ca amaratii de acolo sa fie in stare sa isi vanda si sufletul pentru un colt de paine aruncat, in batjocora, de la masa indestulata a politicienilor corupti.

      Din pacate pentru ei nu prea le-a mers. Pentru ca mai sunt inca destui oameni pe acolo care nu cred in minciunile acestor mafioti.
      • +1 (9 voturi)    
        locuri de munca (Duminică, 18 septembrie 2011, 23:50)

        dan [anonim] i-a raspuns lui Doc

        de unde vroiai sa existe locuri de munca in zona daca nu a vrut nimeni sa investeasca si mai ales nu avea in ce sa investeasca cel mai probabil.exista putine locuri de munca si e trist petnru ca nu e singura zona de acest gen din tara. diferenta este ca acolo se poate face ceva
  • +13 (15 voturi)    
    ...eu i-as pune sa bea apa permanent de acolo..! (Duminică, 18 septembrie 2011, 12:11)

    bm [anonim]

    ...pe toti vanzatorii de tara incepand din 1944 pana in prezent ...!
    • +7 (9 voturi)    
      Vrei (Duminică, 18 septembrie 2011, 22:46)

      mark35 [utilizator] i-a raspuns lui bm

      Vrei sa fie si seceta in zona dupa alte calamitati? :))
  • +12 (18 voturi)    
    Sa fim corecti. (Duminică, 18 septembrie 2011, 12:14)

    ElHobolan [anonim]

    Din punct de vedere economic si 0,1% este mai mult decat nimic, dar de ce sa impartim (inechitabil) ceva ce este 100% al nostru cu altii care, vezi doamne, asigura finantarea si knowhow-ul. Finantare putem obtine, iar knowhow pentru o exploatare miniera supermoderna nu ar reprezenta o problema, atata timp cat coruptia interna ar fi starpita si valorile adevarate, cinstea si nu in ultimul rand patriotismul ar fi promovate (sau macar nu li s-ar baga bete-n roate).
    • -3 (7 voturi)    
      la rece!!! (Luni, 19 septembrie 2011, 7:28)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui ElHobolan

      1. finantare putem obine? de la cine? la ce dobanzi? si mai ales, cat ne trebuie? 2. atat timp cat deficitul bugetar e limitat, de unde taiem ca sa finantam RM? sun intrebari la care trebuie raspuns cu precautie, nu cu urlete la TV. 3.know-how intern NU AVEM, caci exploatarea (NB tot cu cianuri) a fost oprita de peste 10 ani?. Vom putea gasi know-how extern fara ca " onesta presa" sa nu-i faca zdrente atat pe experti cat si pe cei ce i-au ales? PS. de ce am oare senzatia ca proiectul nu trebuie facut acum ca nu cumva sa acumuleze PDL si Basescu merite, dar va ramane fara obiectii daca USL vine la putere?
    • -1 (9 voturi)    
      primim jumatate (Luni, 19 septembrie 2011, 9:09)

      calin [anonim] i-a raspuns lui ElHobolan

      nu mi se pare ca se imparte inechitabil. Adica avem jumatate din profiturile unei afaceri in care nu investim nimic, mi se pare chiar avantajos
  • -7 (13 voturi)    
    Politia japoneza confirma (Duminică, 18 septembrie 2011, 12:16)

    Sa evitam talibanismul 'ecolo' [anonim]

    Intr-un studiu publicat in 2009, Centrul de cercetari stiintifice al politiei din Japonia atragea atentia medicilor legisti ca pot fi indusi in eroare atunci cand cauta specific urme de cianura la cei decedati.

    Expertii japonezi au demonstrat ca atat consumul de cafea cat si cel de anumite ceaiuri conduc la o acumulare de cianura in organism, in doze neletale.

    Se stia deja ca, precum samburii de mere, si boabele de cafea contin..cianura, in doze nepericuloase, de sub 10 parti pe milion.

    Ecologistii care beau cafea consuma zilnic o doza de cianura (la fel ca si cei care trag din tigara) superioara normei aplicate in exploatarile miniere din Suedia !!

    RMGC vrea sa aplice normele suedeze, cele mai severe din UE (care sunt deja cele mai severe din lume), adica o concentratie de maxim 5 parti pe milion, mai putin decat intr-o cafea.

    Din nefericire, partile aflate in disputa (RMGC si grupari ecologiste stangiste) nu ajung la un dialog rational, ecologistul agrarian Remus Cernea afirmand in ultima dezbatere ca 'oricum nu ne intereseaza daca se respecta normele UE sau nu, pur si simplu noi nu vrem proiectul si gata'!

    Cu astfel de atitudini extremiste, ne faultam singuri aiurea, pentru ca exista resurse care trebuie exploatate atat timp cat Romania are nevoie de locuri de munca, de venituri la buget, de infrastructura si tehnologii de ultima ora.
  • -10 (14 voturi)    
    deja sunt atatea masuri de siguranta... (Duminică, 18 septembrie 2011, 12:21)

    Adelina [anonim]

    Concentratia aia de cianura e redusa sub jumatatea nivelului acceptat in UE. Nu numai ca se exagereaza, dar vrem sa fim mai catolici decat papa. Se iau atatea masuri de protejare a mediului, incat chiar nu mai au ce sa comenteze.
    • +14 (18 voturi)    
      De promisiunile (Duminică, 18 septembrie 2011, 20:23)

      Doc [anonim] i-a raspuns lui Adelina

      leprelor ce ne conduc de 20 de ani suntem satui...

      Tu poti sa ii crezi daca vrei. Eu unul refuz sa am incredere intr-o "companie" miniera, infiintata in graba si condusa de un traficant de heroina.

      Cauta "Frank Timis heroin possession" pe google.
      • -9 (11 voturi)    
        mda (Duminică, 18 septembrie 2011, 23:58)

        Razvan [anonim] i-a raspuns lui Doc

        Acum ne luam si de investitori? Pe noi ne intereseaza sa fie profitabil a afacerea pentru stat putea sa fie oricine actionar la rmgc, cat timp noi ne luam o parte buna din prifot de ce sa ne intereseze?
        • +10 (12 voturi)    
          Poftim? (Luni, 19 septembrie 2011, 1:33)

          Doc [anonim] i-a raspuns lui Razvan

          Daca tu ai incredere in promisiunile si cinstea unui traficant de droguri dovedit te sfatuiesc, cu cea mai mare sinceritate, sa nu te apuci vreodata de afaceri.

          Si vorbesc la modul cel mai serios!
          • -3 (3 voturi)    
            e doar finantator (Luni, 19 septembrie 2011, 10:18)

            tudor [anonim] i-a raspuns lui Doc

            Desper un om de afaceri international de multe ori apar articole de genu asta, treaba lui daca a facut si trafic de droguri nu ma intereseaza sincer.El e doar unu din finantatori, sunt mai multi in spatele afacerii. Mai important este sa mai tragem noi din profit in tara nu cine e persoana care da niste bani dar nici macar nu e administratoru firmei sau actionar majoritar
  • +10 (14 voturi)    
    PE ACEASI LINIE, CONSECVENT PRESEDINTE. (Duminică, 18 septembrie 2011, 12:21)

    cornel19 [utilizator]

    De vazut si revazut, cum poate un prezidentiabil, sa faca si la figurat, sa investitori, care in fapt sunt anonomi, sa bea si un pahar de apa plata.
  • -7 (13 voturi)    
    Zona e in mare degradare (Duminică, 18 septembrie 2011, 12:23)

    Marius [anonim]

    Zona de acolo se afla in mare degradare dar din reactiile unora vad ca ar fi mai bine sa o lasam asa. De ce sa nu fie Rosia Montana o localitate fantoma? De ce sa le oferim o sansa la un viitor mai bun? Mai bine ii lasam acolo sa moara e foame..
    • -6 (12 voturi)    
      moto fan fest (Duminică, 18 septembrie 2011, 23:59)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Comentariul tau ar trebui sa fie moto0-ul fan fest, exact pentru asta militeaza ecologistii, ei adunca cu banii in festivale dar nu au facut nimic pentru Rosia Montana chit ca au avut nenumarate ocazii. Vor sa o transforme intr-o localitate pustie, sa intre mai bine festivalul
  • +9 (17 voturi)    
    Eroare domnule presedinte (Duminică, 18 septembrie 2011, 12:28)

    marius [anonim]

    eu cred ca ar trebui sa bei tu si cu eba din apa aia.
  • +15 (17 voturi)    
    Hi! (Duminică, 18 septembrie 2011, 12:33)

    Babu [anonim]

    Pai , cum sa faca ei contracte transparente daca, in spatele contractelor secrete stau marile spagi?
    • 0 (0 voturi)    
      secretizare (Luni, 19 septembrie 2011, 10:21)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui Babu

      Contractul ala a fost secretizat acum 14 ani cand Nastase era prim ministru parca. Omul care l-a secretizat e din opozitie, presedintele si ministri sigur au vazut ce este acolo si probabil e ok, dar secretizarea e normal ca a fost facuta pentru ca vroia niste acte aditionale a la psd-pnl
  • +12 (16 voturi)    
    vanzatorii de neam si tara (Duminică, 18 septembrie 2011, 12:43)

    decebal [anonim]

    vine campania electorala si le trebuie bani
    • -1 (1 vot)    
      sau.. (Luni, 19 septembrie 2011, 12:25)

      Luiza [anonim] i-a raspuns lui decebal

      sau poate vine momentul sa iesim din criza, insa nu putem sa facem asta fara investitii. Avem nevoie de bani, intr-adevar, avem nevoie de banii investitorilor injectati in economie, de locurile de munca create, de contributiile lor la bugetul de stat. Din criza iesi cu investitii private.
  • +15 (17 voturi)    
    ... (Duminică, 18 septembrie 2011, 12:46)

    x [anonim]

    1. "Cum explicam acestor investitori" - investitorilor nu trebuie nici un stat sa le explice nimic niciodata, decat daca statul serveste interesele respectivilor investitori.

    2. daca investitorii continua sa investeasca masiv in campanii de propaganda pe toate canalele, cu siguranta ca si-au facut calculele lor. si care pe mine ca cetatean al tarii nu ma intereseaza ce fac ei, insa imi prezinta interes participatia statului, profilul de mafiot al "investitorului", impactul asupra mediului, increderea pe care o pot avea asupra indeplinirii sarcinilor de catre RMGC. si graba cu care se doreste pornirea unei exploatari in conditiile unui stat slab si corupt.

    3. "In spatele acestei companii sunt trei mari fonduri de investitii americane si europene" - vorbind de RMGC, unde avem doar 2 investitori, e cam ciudata afirmatia. Sau poate e o confuzie si
    * Gabriel Resources, cu sediul in insula Barbados, in spatele careia un mare om de afaceri de origine romana, e marele fond de investitii american?
    * Gabriel Resources cu sediul in insula Jersey , filiala a primeia, (paradis fiscal european ce nu aplica legislatia fiscala europeana) e marele fond de investitii european?
    * Minvest Deva e al treilea mare fond european?

    4. "Am vazut specialisti care spun ca in cafea sunt 6 ppm cianuri" - pai atunci de ce nu fac exploatarea cu cafea?
    • -1 (1 vot)    
      investitori (Luni, 19 septembrie 2011, 13:46)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui x

      nu, nu TREBUIE explicat investitorilor, insa daca semnezi un contract si amani timp de 14-15 ani un proiect, cu toate ca aduce argumente, studii de impact si fezabilitate, cu toate ca vocile specialistilor spun ca e benefic si sigur pentru mediu, atunci descurajezi investitorii nu numai din acel domeniu ci si din toate celelalte, prin promovarea unei imagini negative. Si de investitori avem nevoie pentru a iesi din criza si pentru crestere economica.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Luni, 19 septembrie 2011, 14:48)

        x [anonim] i-a raspuns lui catalin

        contractul a fost semnat inainte de orice "voci ale specialistilor" sa aduca argumente, studii de impact si fezabilitate.

        cat despre limba de lemn cu "e benefic", "e sigur pentru mediu", "de investitori avem nevoie", nu are sens sa mai repetam lucrurile deja expuse de nenumarate ori care arata "seriozitatea" si "beneficiile" ce rezulta din colaborarea cu RMGC.
  • +10 (12 voturi)    
    Ai face orice pentru un banutz (Duminică, 18 septembrie 2011, 12:55)

    Kterinca [anonim]

    In toamna iesi fortzat la pensie, daca nu cumva ajungi la racorica.
  • +7 (9 voturi)    
    sprit! (Duminică, 18 septembrie 2011, 12:58)

    menandy [utilizator]

    mai bine un sprit base, invata-i cum se face!!!
  • +5 (11 voturi)    
    are dreptate (Duminică, 18 septembrie 2011, 13:03)

    lungu bogdan [anonim]

    apa e otravitoare doar pusa in whisky.
  • +12 (14 voturi)    
    Alta e miza (Duminică, 18 septembrie 2011, 13:15)

    Eufrosin [anonim]

    Vorbe populiste aruncate de catre nemernicul facilitator al jafului Romaniei. Nu de cianuri e vorba, ci de aurul, argintul si wolframul gasite in Muntii nostri Apuseni, bogatii care trebuie sa ramane ale noastre, ale romanilor pe viitor. Daca permitem samavolnicia asta, intr-adevar nu le vom fi meritat.
    • -5 (7 voturi)    
      iar? (Luni, 19 septembrie 2011, 0:01)

      emi [anonim] i-a raspuns lui Eufrosin

      De bogatii trebuie sa te folosesti cand ai nevoie, noi acum am cam avea nevoie, iar zavamantul de acolo nu e singurul din tara, aur mai exista si cu siguranta mai sunt si alet zacaminte care nu sunt chiar publice unde nici nu s-a exploatat pana acum. Wolfram nu se gaseste, doar aur si argint, iar cand iei peste jumatate din profit fara nici o investitie afacerea e din ce in ce mai profitabila
    • +2 (6 voturi)    
      mai precis? (Luni, 19 septembrie 2011, 7:33)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Eufrosin

      Marele jefuitor e TB? ce privatizari jefuitoare s-au facut sub TB? CONFUZIE cu A.Nastase (sau la voi la PSD e altfel?)!!! Inteleg ca esti chimist/geolog si stii si cat wolfram e acolo! (acela gasit de Melescanu si Ponta de pe scaun?) Cand se va extrage? in 2040? sau de indata ce ajunge ciuma rosie la putere? Asa ti s-a zis de la partid? PS. te tradeaza vocabularul: "samavolnicie" e tipKGB si Ilici!
  • +12 (14 voturi)    
    Sa bea (Duminică, 18 septembrie 2011, 13:20)

    Doc [anonim]

    Dar nu un pahar. Asa de ochii lumii.

    Sa bea in FIECARE ZI, cum vom bea cu totii in cazul unui accident. Daaaar sa beti si dumneavoastra domnule Presedinte.

    Ca cianura nu e o otrava ce se elimina din corp. Ea se mentine acolo si se aduna, putin cate putin, in fiecare zi.

    Oricum argumentele ecologice nici nu mai trebuiesc mentionate din moment ce toata afacerea asta e o mare teapa din moment ce nu s-a facut LICITATIE, contractul e SECRETIZAT, patronii se ascund in spatele unor OFFSHORE-uri ce nu pot fi trase la raspundere.

    Stiati ca omul din spatele afacerii este Frank Timis un individ condamnat in Australia pentru trafic de heroina?

    http://www.independent.co.uk/news/business/news/chairman-of-oil-company-has-convictions-for-heroin-dealing-613881.html

    Omul asta ne va construi cel mai mare lac de cianuri din Europa.
    • -2 (4 voturi)    
      iar scrii sub nick diferit? (Luni, 19 septembrie 2011, 7:36)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Doc

      1. ai mai scris la fel (nu tii minte sau copiezi de pe foiaa de la partid?). 2. Nu manca migdale, samburi de caise si nu bea cafea ca sa nu ti se acumuleze cianura in corp (imbecilitate medicala, doc???!) 3. De cand construieste F.Timis? ce presedintele lui Bechtel a sapat la Turda?
      • +1 (1 vot)    
        Nikul e (Luni, 19 septembrie 2011, 13:42)

        Doc [anonim] i-a raspuns lui bula

        acelasi.

        Postache...
        Adica... sper ca esti postac. Refuz sa cred ca exista oameni atat de naivi incat sa nu isi dea seama ca toata afacerea asta o marea TEAPA de la un cap la altul.

        De ce nu se face extragerea aurului de acolo cu cafea si samburi de caise bula (cu b mic)? Daca tot vorbim de imbecilitate.

        Nuuuu. Nu construeste F Timis. Construiesc angajatii...

        Mare ti-e gradina Doamne!!!
  • +10 (12 voturi)    
    g (Duminică, 18 septembrie 2011, 13:25)

    g [anonim]

    sa nu uiti sa bei si tu apa aia poate asa te linistesti, prea te bagi in toate si in tot. In loc sa ne pese de mediu pt ca in ulltimul timp nu prea mai protejam mediul noi ne ocupam de lobby pt o firma inregistrata intr-un paradis fiscal. Sa va otraviti bine!!
    • -6 (8 voturi)    
      de cand? (Luni, 19 septembrie 2011, 0:02)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui g

      Firma este inregistrata in Toronto Canada, de cand e paradis fiscal acolo si nu a aflat nimeni de pe pamant? Ai facut tu vreo descoperire ? Firma nu este doar la bursa acolo ci i cu sediu si absolut toate actele
  • +13 (15 voturi)    
    Saraca Romanie (Duminică, 18 septembrie 2011, 15:00)

    jvc [anonim]

    Nu sa bea apa, ci sa locuiasca acolo 10 ani dupa ce se vor termina exploatarile daca se vor face.
  • +12 (18 voturi)    
    EE (Duminică, 18 septembrie 2011, 15:22)

    saabo [anonim]

    ridicol tovarasu!!!
    cred ca e chiar intrat in ultima 100 de metri cu aceasta chestiune!!!!!!
    • +14 (18 voturi)    
      Penibil capitanu' Jack. (Duminică, 18 septembrie 2011, 17:15)

      Elodia [anonim] i-a raspuns lui saabo

      Capitanul de nava pirat a dat-o deja in ridicol. Eu le propun sa bea cianura, ca sa arate ca nu e "otravita"...... Aia au in frigider numai apa din Alpi la 7 euro litrul, iar el vine cu texte penibile. Nici macar un amarat de SPP-ist nu mai bea apa de la robinet, dar capitanul Jack sau aghiotantii lui continua sa faca circ. Sunt curios cine e in spatele firmei Gabriel si al retelei mafiote care vrea sa fure aurul tarii.... Un investitor care bea apa de la robinet ? Capitanul Jack s-a reprofilat, dupa ce a vandut toate navele acum s-a pus pe vandut si amanetat aurul tarii.
      • +12 (14 voturi)    
        In spatele firmei... (Duminică, 18 septembrie 2011, 18:20)

        Doc [anonim] i-a raspuns lui Elodia

        sta un nene pe nume Frank Timis, condamnat in Australia pentru trafic de heroina:

        http://www.independent.co.uk/news/business/news/chairman-of-oil-company-has-convictions-for-heroin-dealing-613881.html

        http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Timi%C5%9F#Gabriel_Resources
      • -4 (10 voturi)    
        Intreaba-l pe Nastase. (Duminică, 18 septembrie 2011, 18:22)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Elodia

        A Nastase stie cine este in spatele RMGC.El a incheiat contractul si la pus la secret.Asa ca vezi tovarasa,ca s-ar putea ca lui tov Nastase sa nu-i convina tonul folosit.Esti d-ta proletara,cel putin asa te porti,dar nu face sa-ti jignesti colegii.Lucrurile astea se rezolva pe sest in cadrul partidului.Tu o faci in gura mare?Sa afle toata lumea ce au facut si fac PSD si PNL?
      • -4 (8 voturi)    
        bai nene (Duminică, 18 septembrie 2011, 22:45)

        gica [anonim] i-a raspuns lui Elodia

        Sunteti de-a dreptul penibili cu textele astea. TOTI! nu inteleg ce-ati vrea sa faca omul asta ca sa incetati cu toate prostiile astea? vorbiti din auzite si doar atat. se vede nu doar iq-ul vostru ci si vointa de informare pe care o aveti. zero, amandoua! in spatele firmei asteia putea sa fie si tataia, daca noi o sa avem mai putini someri sa zicem saru'mana!
        • +5 (7 voturi)    
          tu vorbesti de IQ si vointa de informare? (Luni, 19 septembrie 2011, 1:52)

          Lego [anonim] i-a raspuns lui gica

          Mai Gigi contra, mai putini someri ?
          Dupa ce un milion de romani au luat calea Spaniei, Frantei, Italiei, Canadei, SUA, tu imi arunci praf in ochi cu 3000 de locuri de munca ? Esti atat de naiv incat preferi sa iti vinzi tara, si resursele naturale (si nu orice resursa, piatra, granit care sunt deja vandute, ci AUR), pentru 3000 de locuri de munca (pe o perioada determinata de 5-10 sau 15 ani), in conditiile in care Romania are deja peste 800 de mii de someri ? Asta e motivul pentru care scoti aurul din munti ? 3000 de locuri de munca ? Dupa ce au devalizat tara asta si au dat totul la fier vechi pe preturi derizorii si shpagi grase, acum i-au apucat grija locurilor de munca in minerit la aur ? Gicule, pacat ca nu esti singurul, ci mai sunt multi ca tine care intai vorbesc si apoi gandesc. Asta e, va meritati soarta. O sa va vanda astia cu totul. Deja sunteti sclavi la straini in propria tara.
          • +5 (5 voturi)    
            relax (Luni, 19 septembrie 2011, 8:15)

            The Saker [utilizator] i-a raspuns lui Lego

            stai linistit, ca asa-zisul "gica" e postac platit de RMCG - Gold Corporation ; vanzator de neam si tara, si-a vandut sufletul pe trei arginti.
        • +3 (3 voturi)    
          ...citeste te rog un raport referitor la proiect.. (Luni, 19 septembrie 2011, 10:50)

          vlahul [utilizator] i-a raspuns lui gica

          ...asta daca iti permit sefii tai.

          http://lumealuiarm.wordpress.com/2011/09/05/raportul-comisiei-grupului-pentru-salvarea-rosiei-montane-din-academia-de-studii-economice/

          profesorii care au intocmit raportul, l-au facut benevol..probabil din patriotism. Foarte multi dintre noi, ne oferim know how-ul sa luptam contra RMGC si mai nou cu lobbyul facut de presedinte.
          Proiectul trebuie stopat!
      • -4 (4 voturi)    
        sau nu (Luni, 19 septembrie 2011, 0:05)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui Elodia

        navele alea cat sustii tu ca le-a vandut el cam exista dovezi ca nu a fost asa, oricum asta e de domeniul trebutului. afacerea asta nu are legatura cu afiliatia politica pentru ca nu au sponsorizat pe nimeni. crezi ca sunt asa de fraieri incat sa se implice in politica , mai ales aproape de alegeri?
  • +12 (18 voturi)    
    Sa bea si BASE (Duminică, 18 septembrie 2011, 15:58)

    gabi [anonim]

    Sa bea si BASE , poate scapam de el!
    • +9 (13 voturi)    
      nu ar pati nimic.... (Duminică, 18 septembrie 2011, 19:21)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui gabi

      are ficatul beton... doar s-a jucat de-a marinaru...
  • +10 (16 voturi)    
    apa (Duminică, 18 septembrie 2011, 16:00)

    gogu [anonim]

    Pai, Traiane, daca spui ca nu e toxica, de ce sa bea investitorii si sa nu bei tu? Sau, poate, nu obisnuiesti apa? Eventual o inghetam si punem cubuletele in whisky...
    • -6 (6 voturi)    
      Vai de voi (Duminică, 18 septembrie 2011, 22:46)

      Ilie j [anonim] i-a raspuns lui gogu

      o sa bem toti ma, stai linistit. daca era panica atunci nu mai facea nicio tara exploatarea cu cianura.
  • -12 (16 voturi)    
    dovada suprema (Duminică, 18 septembrie 2011, 16:12)

    Alex [anonim]

    Asta o sa fie cea mai buna dovada ca apa nu v-a fi toxica, ii pui pe cei care investesc sa bea din ea. Calculele nu mint, concentratia nu este semificativa, nu are cum sa afecteze mediul mai ales dintr-un baraj bine fortificat
    • +9 (11 voturi)    
      Daca asa ar fi cazul (Duminică, 18 septembrie 2011, 18:23)

      Doc [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Atunci nu ar mai investi nimeni in lacuri de acumulare extrem de costisitoare. Pur si simplu i-ar da drumul pe rau.

      Cianura este o substanta extrem de toxica care nu se elimina din organism. Aceasta se ACUMULEAZA incetul cu incetul.

      Poate ca Basescu e suficient de nebun incat sa bea un pahar din apa de acolo. Dar iti garantez ca daca ii vei cere sa bea apa respectiva zi de zi pentru tot restul vietii sale o va da la intors.
      • +7 (9 voturi)    
        cianura dar si metale grele (Duminică, 18 septembrie 2011, 21:59)

        deceneus [utilizator] i-a raspuns lui Doc

        pe langa cianuri sunt foarte nocive si metalele grele care vor exista in iazul de decantare
        • -2 (2 voturi)    
          nu e asa de mare panica (Luni, 19 septembrie 2011, 10:24)

          Liviu [anonim] i-a raspuns lui deceneus

          Daca era o concentratie mai mare de cianuri ( peste nivelul acceptat de comisia europeana) trebuia sa ne panicam, dar la 5ppm totul este ok. O singura alta exploatare foloseste atat de putina cianura, restul au cantitati mai mari si nu au probleme, ne panicam degeaba
    • +11 (13 voturi)    
      Dovada suprema (Duminică, 18 septembrie 2011, 19:13)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Alex

      De prostie! Si a lui si ta!
      Parca am si pe vremea Cezarului! Basescu are si degustator? sa nu-l "iubeasca" cineva prea tare???
      Doamne in ce secol traim ????
    • +8 (10 voturi)    
      uite dovada, IQ-ul (Duminică, 18 septembrie 2011, 19:59)

      Sub Marin [anonim] i-a raspuns lui Alex

      dovada suprema e ca stai foarte prost cu gramatica. invata intai unde si cum se pune cratima, si apoi da-i dreptate marinarului care a naufragiat cu Romania pe coasta Africii de nord.
  • +16 (18 voturi)    
    Nu doar poluarea este problema cu Rosia Montana (Duminică, 18 septembrie 2011, 16:30)

    Teodor Ghitescu [anonim]

    Presedintele Basescu incearca sa convinga pe romani ca proiectul Rosia Montana este in avantajul romanilor! Este oare atat de ignorant fata de efectele economice etrem de negative ce la genereaza pentru prosperitatea Romaniei orice instrainare a bogatiilor naturale vitale?
    Revine ca exemplu negativ cu opozitia creata la instrainarea Petromului!! Nu isi da seama ca profiturile pe care le aducea Petromul Romaniei ar fi scutit-o de imprumuturile de la FMI?
    Instrainarea bogatiilor de la Rosia Montana, este echivalenta ca actiune economica cu instrainarea Petrom!!
    Doreste Traian Basescu sa se alature celorlalti "asasini economici" ai Romaniei, care prin vinderea si / sau privatizarea frauduloasa a resurselor importante ale tarii: apa, gazele naturale, petrolul, padurile, moneda, cimentul, etc, au adus economia si pe majoritatea romanilor in sapa de lemn?
    Insistena cu care indeamna la vinderea resurselor aurifere din zona Rosia Montana este de-a dreptul suspecta, ca si cea referitoare la continuarea imprumuturilor de la FMI. Este logic ca o astfel de insistenta, irationala, nu poate fi explicata decat pe baza presiunilor la care este supus si carora nu le poate face fata in interesul celor ce l-au ales ca Presedinte!! Ar trebui sa-i fie rusine, nu sa ne rada in nas, cu concentratia de cianura in cafea!!!!!!!!1
  • +13 (15 voturi)    
    Câteva întrebări... (Duminică, 18 septembrie 2011, 16:37)

    Ștefana [anonim]

    „Guvernul nu este guvern doar ca sa propuna Parlamentului legi, ci ca sa se implice in rezolvarea marilor probleme economice”...
    Perfect adevărat, domnule Președinte! În cazul acesta, de ce nu lăsați Guvernul să-și facă treaba? Ce vă „mână”, oare, să susțineți cu atâta tărie un proiect despre ale cărui consecințe nefaste ați fost, cu siguranță, informat de către specialiștii în mediu? Care au precizat faptul că vor fi în jur de 3000 de locuri de muncă, și asta doar în primii ani de exploatare...
    Și, cum de un proiect de lege atât de controversat, „faimosul” proiect al lui Rușeț și al lui Greblă (pdl-psd și-au dat din nou mâna, la „nevoie”...) a trecut prin Senat fără o dezbatere reală, ca expresul prin gara Buftea? Cu 73 de voturi „pentru”, nici un vot împotrivă, cu o singură abținere? Ce interese servesc acești (ne)oameni, pe care i-am trimis în Parlament să ne reprezinte? Într-o problemă atât de spinoasă, de ce nu consultați poporul, domnule Președinte? Ah, da, poporul e doar gloata aia aducătoare de voturi. Prostită, amăgită de fiecare dată...
    Nu vă e teamă de Dumnezeu, domnule Președinte?
    • 0 (0 voturi)    
      Sariti lume si popor ca ne lasa-n fundu gol (Luni, 19 septembrie 2011, 15:11)

      radu 1 [anonim] i-a raspuns lui Ștefana

      Nu , nu-i este teama, pentru ca el nu are Dumnezeu.
      nu a fost nici macar la moartea mamei lui , dar la moartea calculata si programata a gloatei. In cine nu a lovit si cine nu a simtit cat de crud rste ,de la sugari, copii, profesori, .........pensionari.
      Omul asta nu are singe de roman, el este manevrat si la ordinul celor de peste ocean reuniti in Fii Legamintului, . Si uite ca acest om nu stie principiul dezvoltarii durabile, nu stie ca si generatilee viitoare vor avea nevoie de resurse , de aur ... Omul asta dispretuieste tot , Academia romana, specialisti, comisii care au lucrat la rapoarte, . istoria.
      IItot da cu investitii, locuri de nunca,,,,, de ce nu face Romania expluatare la scara normala si trebuie lichidat totul si repede. a vorbit de Bechtel ,dat de ce nu spune ca firma era si este a lui George Boschet fostul pres al SUA,
      Eu nu inteleg cum poate face afirmatia cu bautul apei de parca s-a aprobat expluatarea zacamintului de catre domnia sa de parca i-ar apartine. Doamne cit de fraieri ne cred tradatrii de tara si neam , Doamne adui mintea inapoi ca s-a ratacit rau de tot.
  • +15 (17 voturi)    
    6 ppm (Duminică, 18 septembrie 2011, 17:07)

    eurobalauru [utilizator]

    Din pacate stiu, din mediul unde lucrez, "specialisti" care au contribuit la astfel de rapoarte, "stiintifici" din aceia care nu pot diferentia ionul cian de compusii tip nitril. Cum sa explici unui popor intreg diferenta dintre un compus toxic si unul similar ca structura dar inofensiv, cand Presedintele spune ca bea cianuri la cafeaua de dimineata? Dumnezeule, cata prostie! Eu as recomanda ca prmisiunea sa fie tinuta si din iazul ala cu 5 (nu 10!) ppm, sa se infrupte primii reprezentantii RMGC. Dezastrul ecologic ce va sa vie nu are nici in clin nici in maneca cu declinul economic si pesiagistic actual al Rosiei Montana. Dar ce mai conteaza, cand noi vorbim de locuri de munca (macar de ar fi zeci de mii), fonduri, investitii, etc. Discutia nu incepe asa, discutia incepe cu: este sau nu periculos? Cu rapoarte de doi lei platite cu bani grei, normal ca Basescu esueaza in aberant!
    • -4 (4 voturi)    
      nu asa se pune problema (Duminică, 18 septembrie 2011, 22:50)

      Screamer [anonim] i-a raspuns lui eurobalauru

      auzi, si chiar de-ar fi otrava hai s-o spunem pe aia dreapta! sta cianura in iaz? sta izoalata? sta! atunci ce ne panicam ca se intampla si ca face si ca drege? doar nu ne ducem sa inotam in ea...cum sa afecteze mediul? in alte tari nu a afectat deci eu zic ca se poate si la noi.
      • +5 (5 voturi)    
        Pentru ca esti dezinformat! (Luni, 19 septembrie 2011, 7:46)

        eurobalauru [utilizator] i-a raspuns lui Screamer

        Cianura nu va sta acolo, exista oricum riscul major de contaminare, oricat de "sigur la cutremur de 8 grade" este iazul. Am mai vazut si pe la case mai mari, cauta in istoria recenta! In al doilea rand nimeni nu spune ca apa din iazul ala se evapora pe timp de vara si ca in timpul evaporarii antreneaza, in combinatie cu vantul, particule microscopice de apa lichida, care contin cianuri. Acestea sunt luate de vant si imprastiate constant timp de zeci sau sute de ani poate, la mari distante de iazul cu pricina. Treziti-va, la 10 KILOMETRI incep Apusenii, un teritoriu mirific cu un potential turistic incalculabil! Iar noi vrem sa ne procopsim acolo cu un lac de 600 Ha de cianuri! Pentru ce, cativa mineri in plus ocupati nu inseamna locuri de munca. x % din cateva sute de tone de aur nu inseamna mare bogatie! Chiar nu realizati ca altele sunt explicatiile? Daca eram destepti utilizam pana acum fondurile structurale, care inseamna de zeci de ori mai mult decat RM. E mai usor "sa vina altii sa ne faca" decat sa gandim cu propria tartacuta!
  • +10 (12 voturi)    
    6 ppm (Duminică, 18 septembrie 2011, 17:29)

    eurobalauru [utilizator]

    Din pacate stiu, din mediul unde lucrez, "specialisti" care au contribuit la astfel de rapoarte, "stiintifici" din aceia care nu pot diferentia ionul cian de compusii tip nitril. Cum sa explici unui popor intreg diferenta dintre un compus toxic si unul similar ca structura dar inofensiv, cand Presedintele spune ca bea cianuri la cafeaua de dimineata? Dumnezeule, cata prostie! Eu as recomanda ca prmisiunea sa fie tinuta si din iazul ala cu 5 (nu 10!) ppm, sa se infrupte primii reprezentantii RMGC. Dezastrul ecologic ce va sa vie nu are nici in clin nici in maneca cu declinul economic si pesiagistic actual al Rosiei Montana. Dar ce mai conteaza, cand noi vorbim de locuri de munca (macar de ar fi zeci de mii), fonduri, investitii, etc. Discutia nu incepe asa, discutia incepe cu: este sau nu periculos? Cu rapoarte de doi lei platite cu bani grei, normal ca Basescu esueaza in aberant!
  • +12 (14 voturi)    
    ce presedinte ieftin avem..:-( (Duminică, 18 septembrie 2011, 17:35)

    vlahul [utilizator]

    ....pai cum o sa faca sa-i oblige sa bea apa, o sa prevada in contract???...SARACU'!

    ...de cand PRESEDINTELE ROMANIEI FACE LOBBY pt canadienii de la RMCG .....din ce in ce mai multi oameni, spun ca a primit/primeste foloase necuvenite direct sau indirect prin fetele pe care le detine.
  • +12 (14 voturi)    
    pacalirea prostilor (Duminică, 18 septembrie 2011, 18:04)

    motul [anonim]

    Poti bea o cana de apa co 20ppm cianuri,dar cand vei bea un an 5ppm cianuri vei deveni cam cianotic .Base iar vrea sa ne prosteasca.
    • -3 (5 voturi)    
      nu-i adevarat (Luni, 19 septembrie 2011, 0:08)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui motul

      Nu poti sa bei o concentratie de 20ppm , o concentratie mai mare te omoara in mai putin de 1 minut, 20ppm depinde cate cani bei si cat de repede. 5ppm in schimb e in schimb destul de inofensiv, ceste peste 10 de ce crezi ca e interzis de uniune?
  • +10 (12 voturi)    
    minciuni ordinare (Duminică, 18 septembrie 2011, 18:27)

    The Saker [utilizator]

    cei care au fost interesati de subiect stiu ca gold corporation, in raportul pe care l-a facut catre Banca Mondiala pt obtinerea finantarii, a precizat cu manuta lui ca va crea 200 si ceva de locuri de munca!!! nu mii sau sau zeci de mii cum incearca acest individ lobbyst al corporatistilor off-shore sa ne minta in fata.
    de altfel, Banca Mondiala s-a retras din proiect dupa ce a vizitat locatia de la RM si a stat de vorba cu oamenii de acolo, care nu se vor stramutati din casele lor.

    Mi se pare unul din cele mai grave acte de tradare de tara facute in ultima suta de ani in Romania!
    totusi, in tara asta nu mai avem institutii gen procuratura, curte de conturi, etc?? ca avem o gramada de agentii si institutii platite din greu din baniii nostri. de ce tac malc toti? Chiar nu mai are curajul nimeni sa se opuna lui basescu?
    • -4 (4 voturi)    
      :)))) (Luni, 19 septembrie 2011, 0:10)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui The Saker

      rmgc nu are cum sa se finanteze de la banca mondiala, ei au acerut si au primit finantare de la RBC o banca din Canada, de unde este si firma de altfel.
      • +5 (5 voturi)    
        haha (Luni, 19 septembrie 2011, 8:30)

        The Saker [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        uita-te desteptul pe Wikipedia macar, cauta dupa Rosia Montana:
        "The World Bank Group's International Finance Corporation expressed reservations about the project in a 2002 letter to Gabriel Resources when it decided to not proceed with plans to finance the project"
        veeeeezi?
        au cerut finantare in 2000 de la Banca Mondiala, si au fost refuzati, desteptule.
        dar ce imi bat gura cu tne, esti postac platit de RMCG.
  • +9 (11 voturi)    
    nu se lasa asta? (Duminică, 18 septembrie 2011, 18:42)

    adonis84 [utilizator]

    Este ciolanu' atat de gros mousieu presedinte? Pana cand trebuie sa va inghitim naravurile de corupti? Suntem suficient otraviti ... nu de cianuri ci de egoismul (coruptia) domniilor voastre. Cat trebuie sa va platim sa beti un pahar de cianura (pura)?
  • +10 (12 voturi)    
    Raport comun? Comandat? (Duminică, 18 septembrie 2011, 20:07)

    Baiazid [anonim]

    1. Ciudat ce rezolutie are raportul oportunistilor si pupuinckuristilor numiti pe criterii pe acolo pe unde nu stiu decat Yes.
    2.Dar devastarile la care se va expune zona nu mai conteaza?
    3.Care mare proiect a reusit in RO ca sa reuseasca asta fara sa se intample dezastre ecologige?
    4. Ce se ascunde in spatele acestei mari probleme nationale de este resuscitata in preajma alegerilor? Trebuie ca investitorii sa iasa cu banu?
    5.Transparenta contractelor e demagogie pentru ca daca investitoru vine banu cat trebuie si unde trebuie contractul poate fi si putin transparent.
  • +10 (12 voturi)    
    asta este treaba presedintelui? (Duminică, 18 septembrie 2011, 20:38)

    nu conteaza [anonim]

    sa faca lobby la RMGC?
    sunt alte probleme care ar trebui sa-l preocupe: Schengen, romanii din Spania, certificatele carbon, faptum ca in Romania s-au cheltuit in ultimii 7 ani 12 miliare la transporturi(majoritar PDL) si s-au facut 50 de km de autostrada, etc, dar nu, el s-a manjit cu ceva bani de la hotii astia si face lobby in continuu.
    Mi se pare penibili cei care gasesc argument in favoarea acestui proiect locurile de munca din zona, cat timp este un proiect cu a amploare nationala, cum sa sustii asa ceva chiar din punct de vedere al unei afaceri(excluzand mediul) cand in favoarea statului roman revin 4% ?
    Imi este scarba de acest presedinte.
    • +9 (9 voturi)    
      erata (Duminică, 18 septembrie 2011, 21:24)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

      mi se par penibili
      cu o amploare
    • +4 (6 voturi)    
      bravo frate (Luni, 19 septembrie 2011, 2:00)

      sega [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

      Ai pus punctul pe I. E clar ca Base face prea mult lobby pentru chestia asta, cand sunt atatea probleme mult mai importante de rezolvat. Tara arde , baba se piaptana. De ce oare ? Ca e mituita. Mi-e scarba sa ma gandesc ca suntem condusi de niste corupti, care ar vinde-o si pe ma-sa pentru bani si putere.
      • -2 (2 voturi)    
        asta-i diferenta (Luni, 19 septembrie 2011, 10:25)

        Emi [anonim] i-a raspuns lui sega

        Diferenta e ca nu a zis nimic de proiect cand tarea adrea, cum s-a stabilizat cat de cat economia si putem sa facem locuri dem unca, doar ca nu avem bani pentru investit atunci a inceput sa zica de proiecte. Dupa cum vezi despre Rosia Montana este foarte mediatizat, dar el vroia sa mai vorbeasca de inca doua
  • +10 (12 voturi)    
    sa bea apa cu cianuri, incepand de azi (Duminică, 18 septembrie 2011, 20:39)

    lec [anonim]

    Propun , ca tuturor sustinatorilor proiectului , sa li se dea , obligatoriu, si in sistem organizat, apa cu cianuri, cat zic ei xx ppm ca nu este periculos.
    ( Vorbim de consum pe termen lung , nu asa de fitza)

    Pt Dl Basescu, poate ca , fiind asa de entuziast,
    poate ca voluntar , va solicita dansul UN ANUME
    ppm , ca sa ne convinga si pe noi.

    Tare ma tem , numarul de sustinatori se va diminua brusc de tot
  • +10 (12 voturi)    
    falsuri (Duminică, 18 septembrie 2011, 20:44)

    nik [anonim]

    mai romansi mai credeti in povesti ,credeti ca ne va creste nivelul de trai,..nu vom secatui tara asta si ne otravim singuri,,in timp ce marile corporatii si anumiti politicieni castiga di nnaivitatea noastra ,.NU VOM TRAI MAI BINE EXPLOATAND AURUL LA FE CUM NU TRAIM MAI BINE EXPLOATIND BOGATIILE PETROLOFERE DE ZECI DE ANII !! ATI SIMTIT CA TRASITI MAI BINE DE PE URMA PETROLULUI ROMANESC! NE VOR BLESTEMA COPIII CA NE SA RACVIM TARA SI O DUC MAI BINE UNII MARILE CORPORATII SI UNII POLITICENI ..sa nu ne imbatam cu iluzii si apoi sa regretam !!
    • +4 (4 voturi)    
      asa e. (Luni, 19 septembrie 2011, 2:02)

      black [anonim] i-a raspuns lui nik

      asta daca vor mai ramane in tara asta...copii...
  • -2 (10 voturi)    
    se exagereeeazaaaaa (Duminică, 18 septembrie 2011, 21:23)

    Cosmin [anonim]

    Se exagereaza in ultimul hal ca deobicei. Avand in vedere ca raurile din zona sunt poluata cu fel de fel de reziduri de minereu nu poate fi baute nici de om ,cat nici de animale. Nu cianura ar fi problema ,cat poluarea actuala din apele din zona Rosia Montana.
  • +5 (7 voturi)    
    ... (Duminică, 18 septembrie 2011, 21:40)

    Gabimarquez [utilizator]

    JD's cu apa de la Rosia? S-o bea ei, nu-i asa, dom' presedinte?
  • +8 (10 voturi)    
    Cata apa din ocean aI baut "marinare"? (Duminică, 18 septembrie 2011, 22:16)

    vasile cel mare [anonim]

    Romania a devenit tara unde se vand gogosi...Valorile nu sunt recunoscute...sau "cei valorosi" nu mai stiu ce este aceea patriotism...pentru un "pumn de dolari" sunt in stare sa vanda si ma-sa si pe tac-su...asa vremuri parca nu au existat nici cand erau fanariotii la putere...numai "ciori vopsite"...aceasta megaafacere pentru unii politicieni inseamna de fapt tradare de neam(vezi "tepele pentru Romania" privatizarea Petrom,autostrada Bechtel...aceste tepe sunt scobitori pe langa Rosia Montana)...Durerea mea cea mai mare este ca sacrificiul inaintasilor nostri a fost in zadar ...NE VINDEM IEFTIN...PENTRU UN PUMN DE DOLARI !!!...
    • +1 (5 voturi)    
      diferenta (Luni, 19 septembrie 2011, 2:24)

      vasile cel mic [anonim] i-a raspuns lui vasile cel mare

      Diferenta e ca tara o vand ei nu tu, adica dolarii intra in buzunarul lui, nu al tau, si cu siguranta nu e vorba doar de un pumn de dolari, ci probabil de cateva milioane sau zeci de milioane, avand in vedere ca e vorba de un jaf de miliarde. Tie ti "se asigura" "un loc de munca", de ocnas, ia lampa, picamerul, baga-te in mina, si munceste de dimineata pana seara chiar pe un pumn de lei (nu de dolari). Cu leii aia, vei putea sa traiesti sa zicem decent, pentru un locuitor din Rosia Montana care pana azi a trait cu apa si aer.
  • +5 (7 voturi)    
    aur gratis (Duminică, 18 septembrie 2011, 23:21)

    gerula [anonim]

    Base, pentru ca insisti atat sa dam aurul pe degeaba si sa mai si poluam tara, m-ai pierdut ca votant/simpatizant..

    Asta nu inseamna ca o sa votez vreodata psd-pc-pnl...
  • -4 (6 voturi)    
    ona este deja poluata (Luni, 19 septembrie 2011, 0:10)

    Rox [anonim]

    Zona este poluata de zeci de ani. Apele de acolo nu au fost baubile niciodata. Cum poti veni cu niste afirmatii legate de niste lucruri, care nu au fost posibile niciodata. Cu ajutorul proiectului intr-adevar zona poate deveni cu mult mai putin poluata, decat este in prezent.
  • +5 (5 voturi)    
    studiul de impact (Luni, 19 septembrie 2011, 8:00)

    gelu [anonim]

    de ce nu exista un studiu de impact facut de cineva agreat de opozantii proiectului? ceva care sa arate in special riscurile si cheltuielile pe termen lung? dezbaterea pe tema asta e falsa(numai unii au argumente) si dezechilibrata in favoarea proiectului. de aici este si supiciunea majora ca treaba "pute". Basescu ar trebui sa fie de partea cetatenilor nu a spagasinilor daca vrea sa mai traiasca in tara asta! sau poate a strans bani destui sa duca un trai mai bun in alta parte?
  • +4 (4 voturi)    
    Propunere de afacere (Luni, 19 septembrie 2011, 8:54)

    Dovlecel [anonim]

    Eu zic sa importam apa suedeza la 5ppm. Cred ca ne-o dau pe gratis.

    Sloganul ar fi : "Baselinskaya, president tested"..
  • +1 (3 voturi)    
    ce spun francezii (Luni, 19 septembrie 2011, 8:54)

    casargoz [anonim]

    Francezii supun despre noi ca suntem o tara de cersetori. Basescu va cere si el ceva investitorilor...
    Asta e cefac romanii, cer.
  • -4 (4 voturi)    
    Informati-va (Luni, 19 septembrie 2011, 9:32)

    Codrina [anonim]

    Din toate comentariile de mai sus oricine isi poate da seama ca oamenii nu sunt informati aproape deloc despre Proiectul de la Rosia Montana si nici macar nu s-au chinuit sa citeasca 2 randuri despre aceasta. Nu cred ca ar mai aexista atatea comentarii daca oamenii ar citi si ar vedea avantajele proiectului, care sunt destul de multe. Lasati-l pe Basescu, Udrea, eckstein,ponta si Macovei. Ei sunt politicieni doar, care se bag si ei in seama pentru un pic de publicitate.
  • +5 (5 voturi)    
    Urat (Luni, 19 septembrie 2011, 9:42)

    unul [anonim]

    De ce nu-ti faci tu Base o casa de vacanta chiar pe malul lacului cu cianura. Aer curat, dai la peste ...
  • -1 (1 vot)    
    apa mai curata (Luni, 19 septembrie 2011, 10:54)

    doru [anonim]

    Este cat se poate de absurd ceea ce cere Basescu. Vrea sa faca un act de eroism, cred ca poate prin alte metode. Apa de la Rosia Montana datoritap roiectulu ,dupa 20 de ani devine intr-adevar muult mai curata decat este la ora actuala, dar asta nu inseamna neaparat ca e buna de baut. Nici apa de la robinet nu este buna de baut.
  • +4 (4 voturi)    
    Agent de propaganda RMGC (Luni, 19 septembrie 2011, 11:59)

    Nicolae [anonim]

    Basescu a devenit un adevarat agent de propaganda al jefuitorilor de la RmCG. Se foloseste de orice minciuna pentru a acredita ideea ca de fapt iazul cu cianuri cit jumatate de Vidraru de fapt va fi inofensiv. De aceea la ultima catastrofa de la Baia Mare au murit pestii pina in Delta... de inofensive ce erau substantele din iazul respectiv. Acest fomist nu mai are limite in sprijinirea unor tilhari care vor sa ne lase si fara aurul din adancuri.
  • +3 (3 voturi)    
    orice lac are apa statuta (Luni, 19 septembrie 2011, 12:57)

    Lore [anonim]

    Pai la afirmatia asta patetica a lui Basescu cred ca toti au ramas muti, de cata prostia a dat dovada. Cum sa bei apa dintr-un lac?? Apa unui lac este statuta cu bacterii cu fel de fel de lucruri care zac acolo. Poate dintr-un rau de la Rosia Montana da, dar nu din lac.
  • -2 (2 voturi)    
    o sasa oamenilor (Luni, 19 septembrie 2011, 17:03)

    Ming [anonim]

    Romania are nevoie de locuri de munca si venituri stabile, o perioada scurta macar. Prin acest proiect putem sa le oferim oamenilor un loc de munca stabil cu un venit lunar destul de bun. Hai sa le oferim sansa asta!!!
    • +2 (2 voturi)    
      dezvoltare durabila nu pe termen scurt (Luni, 19 septembrie 2011, 17:58)

      deceneus [utilizator] i-a raspuns lui Ming

      Romania are nevoie de dezvoltare durabila si nu pe termen scurt. alte tari civilizate au interzis prin lege minerirul cu cianuri ( de exemplu Germania) si o duc foarte bine
  • -2 (2 voturi)    
    Someri multi (Luni, 19 septembrie 2011, 17:52)

    Monica [anonim]

    Este un proiect care ofera 3000 de locuri de munca , pe care la ora actuala nu e nimeni in stare sa le ofere. Oamenii au nevoie de un venit lunar, din care sa poata trai. Avem destui someri amarati in tara.
  • -1 (1 vot)    
    nivel ok (Luni, 19 septembrie 2011, 19:52)

    Doryan [anonim]

    Nivelul de cianura care va fi in iazul de decantare este ok, pentru ca este de doar 5 ppm, adica jumatate din maximul acceptat de Uniunea Europeana.
  • 0 (0 voturi)    
    cafea (Luni, 19 septembrie 2011, 22:58)

    Flory [anonim]

    mi se pare incredibil ca nivelul de cianura din cafea sa nu ne ingrijoreze, dar unul mai mic dintr-un iaz sa ne dispere. ganditi-va ca iazul nu va fi o fantana, nu se va deversa datorita celui mai sigur baraj din lume, asa ca apa aceea nu se va consuma! problema ar fi fost daca oamenii ar fi baut, zilnic, din iaz, ceea ce, evident,nu se va intampla.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version