Partidul lui Laszlo Tokes devine oficial. CAB a decis inregistrarea Partidului Popular Maghiar din Transilvania

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 15 septembrie 2011, 19:06 Actualitate | Politic

Porumbel stilizat PPMT
Foto: Hotnews
​Curtea de Apel Bucuresti (CAB) a admis, joi, contestatia depusa de fostul deputat UDMR de Timis Toro Tibor si a decis inregistrarea ca partid politic a Partidului Popular Maghiar din Transilvania (PPMT), anunta Agerpres. Sentinta Curtii de Apel este definitiva.

Pe 20 mai, HotNews.ro a prezentat, in premiera, statutul, programul politic, sigla si pe membrii fondatori ai Partidului Popular Maghiar din Transilvania. Desi numele sau nu a aparut in documentele de constituire ale noului partid, euroaparlamentarul Tokes Laszlo are un rol important in noua constructie politica. Sub sigla care reprezinta un porumbel stilizat, Partidul Popular Maghiar din Transilvania (PPMT) isi propune sa militeze pentru autonomia maghiarilor din Transilvania. Trei dintre cei patru membri fondatori sunt lideri ai Partidului Civic Maghiar, care lupta pentru autonomie si se prezinta alternativa la UDMR.

Purtatorul de cuvant al CAB, Daniel Gradinaru, a declarat joi ca judecatorii CAB au luat aceasta decizie dupa o amanare a pronuntarii, admitand astfel recursul reprezentantilor Partidului Popular Maghiar din Transilvania la decizia Tribunalului Bucuresti.

Magistratii Tribunalului Bucuresti au respins, pe 14 iulie, cererea depusa de fostul deputat UDMR de Timis Toro Tibor, unul dintre liderii Consiliului National al Maghiarilor, privind infiintarea unei noi formatiuni politice, intitulate Partidul Popular Maghiar din Transilvania.

"Laszlo Tokes este pe undeva mentorul acestui partid. Noi suntem mandri de acesta eticheta ca suntem partidul lui Tokes. Laszlo Tokes este o personalitate marcanta cu un set de valori, dar el fiind europarlamentar nu poate avea functii in partid", declara Toro Tibor, pe 5 mai, inainte de a depune cererea la Tribunalul Bucuresti.

Potrivit acestuia, totul a inceput, in decembrie 2010, cand Consiliul National Maghiar din Transilvania, al carui presedinte este europarlamentarul Laszlo Tokes, a decis infiintarea unui nou partid: "Un partid care nu are un buget mare, insa sa reprezinte interesele comunitatii maghiare in primul rand, ale ardelenilor. Consiliul National Maghiar din Transilvania, ca si miscare politico-civica, a sprijinit infiintarea acestui partid din punct de vedere logistic si moral", spunea Tibor Toro in luna mai.

El a recunoscut ca una dintre prioritatile formatiunii este obtinerea autonomiei comunitatii maghiare, iar noul partid se doreste o alternativa la UDMR si Partidul Civic Maghiar: "Diferitele forme de autonomie comunitara ale minoritatilor si comunitatii maghiare figureaza intre prioritatile noastre. (...) UDMR si Partidul Civic Maghiar, cele doua entitati maghiare de pe esicherul politic, pot sa fie adversarii sau partenerii nostri, depinde de ei. Noi pornim cu ideea ca incercam sa umplem un gol in reprezentarea politica a comunitatii maghiare, un gol care nu a fost absorbit de cele doua formatiuni".

Tibor Toro a subliniat si ca, in urma cu 20 de ani, cand s-a infiintat, UDMR a reusit sa obtina un milion de voturi, iar la ultimele alegeri, din 2008, a adunat mai putin de 400 de mii de voturi: "Inseamna ca exista o mare comunitate de oameni care este in afara comunitatii politice. Scopul tuturor formatiunilor maghiare este sa mobilizeze aceasta comunitate. Noi mizam pe acesti 600.000 de oameni si incercam prin toate mijloacele si mai ales cu punerea in fata a oamenilor curati, nesantajabili si necorupti sa aducem un suflet nou in reprezentarea comunitatii maghiare".
  • Citeste aici o analiza despre evolutia electorala a UDMR



Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2248 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Care-i diferenta fata de UDMR? (Joi, 15 septembrie 2011, 19:21)

    mircea [anonim]

    Tot un partid bazat pe criterii etnice,tot un partid regional.Constitutia Romaniei interzice astfel de partide.Pe de alta parte,maghiarii au cel mai mult de pierdut.Au sanse sa nu mai ajunga in Parlament.Si ei obisnuiti cu guvernarea!Ehei!Ce vremuri!.
    • +4 (4 voturi)    
      Intradevar (Joi, 15 septembrie 2011, 20:38)

      a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Maghiarii au cel mai mult de pierdut. Doar daca nu se duc toti la PPMT dintr-o data.

      Pe de alta parte va duce si la extremizarea UDMR, pentru a pastra electoratul vor deveni si mai extremisti/populisti.
    • 0 (0 voturi)    
      cifre (Vineri, 16 septembrie 2011, 10:43)

      Troll [anonim] i-a raspuns lui mircea

      La primele alegeri dupa '89 UDMR a primit aproximativ un milion de voturi. La ultimele 400 mii. Exista sanse ca atit partidul lui Tokes cit si UDMR sa intre in parlament.
  • +3 (3 voturi)    
    Oho! (Joi, 15 septembrie 2011, 19:34)

    Adrian [anonim]

    Dezbina-i, drace! In asa o situatie pare pozitiva si zicala cu capra vecinului!
  • +2 (2 voturi)    
    ..tradare !..tradare...! da' sa stim si noi..! (Joi, 15 septembrie 2011, 19:59)

    bm [anonim]

    Divide et impera !
  • +3 (3 voturi)    
    Porumbel stilizat? (Joi, 15 septembrie 2011, 21:17)

    Mihai S [anonim]

    Mie mi se pare mai degraba un scorpion stilizat :)
  • +5 (5 voturi)    
    adio unguri in parlament ! (Joi, 15 septembrie 2011, 22:20)

    turistul [anonim]

    impartiti in doua partide ungurii nu vor mai intra in parlament ... vor avea un singur parlamentar la fel ca celelalte minoritati nationale ... ce bine !
    • +4 (4 voturi)    
      Nu-i vorba ca sa nu fie unguri, problema e (Joi, 15 septembrie 2011, 23:07)

      Grammaticus [anonim] i-a raspuns lui turistul

      ca sint la fel de corupti ca ai nostri!
    • +4 (4 voturi)    
      ... ai dreptate! (Joi, 15 septembrie 2011, 23:08)

      Attila [anonim] i-a raspuns lui turistul

      Ai dreptate Turistule!
      Maghiarii nu vor mai avea reprezentant in parlament. Si chiar daca nu vor intra in parlament, noi Maghiarii tot asa vom trai, cum am trait pana acum. Macar nimeni nu se va mai imbogatii sub pretextul ca ne apara drepturile (ca de facut si asa nu face).
  • +5 (5 voturi)    
    No tulai (Vineri, 16 septembrie 2011, 0:09)

    beefeaterman [anonim]

    Hat asta nem decizie bune. Tata Tokes dezbinat la marea uniune maghiara. Acum dintr-o buba mare au ramas doua cosuri mai mici. Poate le stoarcem la alegeri
  • 0 (0 voturi)    
    Totul este la vedere (Vineri, 16 septembrie 2011, 7:29)

    3.14tyu [anonim]

    Nu poti lupta pentru interesele unei comunitati minoritare, pentru ca majoritatea detine controlul. Si intr-o tara unde justitia apartine de majoritate nu poti lupta cu oameni deja corupti. La UDMR si secretara poate fi santajata.
    Ei si atunci vin flacaii incoruptibili cu un entuziasm de remarcat, si in cateva luni vor reactiva maimutoii adormiti(PRM), vor incepe sa aibe loc niste tatonari foarte interesante.
    Desigur rromanii vor prinde izul scandalului, iar se strica relatia intre cele doua natii, dar poate si mai rau este ca rromanii vor uita in ce cacat traiesc si vor fi preocupati iar de lucruri care se afla la suprafata.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică