PDL trebuie sa vina cu o garnitura innoita de ministri, afirma deputatul democrat-liberal Raluca Turcan, care pledeaza inclusiv pentru schimbari in esaloanele doi si trei ale guvernarii.

"Eu cred ca remanierea trebuie facuta, iar PDL trebuie sa vina cu o garnitura innoita de ministri, capabila sa duca mai departe reformele la care ne-am angajat si totodata sa fie vectori de mesaj ai partidului in 2012", scrie ea, intr-o postare pe blogul sau, intitulata "Reforma, remaniere, rebranding".

Raluca Turcan crede ca infiintarea unui minister insarcinat cu gestionarea absorbtiei fondurilor europene semnifica faptul ca "avem o problema cu absorbtia fondurilor europene" iar "o astfel de modificare" reprezinta "o buna ocazie pentru a discuta nivelul performantelor in toate ministerele".

"Sa nu uitam nici de esaloanele 2 si 3 ale guvernarii, fiindca si acolo sunt oamenii PDL, iar cetatenii si mediul de afaceri isi formeaza imaginea asupra PDL in special prin interactiuni la nivelele inferioare ale administratiei. E nevoie si de o discutie referitoare la secretarii de stat, directorii de agentii guvernamentale, sefii de institutii deconcentrate din judete", adauga deputatul PDL.

Raluca Turcan se declara de acord cu crearea unui pol de dreapta construit in jurul PDL si considera "logice eforturile de a coagula o structura asemanatoare" constructiei "de stanga, USL".

Pentru a crea insa acest Pol al Dreptei PDL trebuie sa ofere niste raspunsuri legate de agenda publica:

  • o viziune pentru Romania post-criza
  • un bilant de etapa al guvernarii
  • reforma statului, respectiv reducerea numarului de parlamentari si reorganizarea administrativ-teritoriala, simplificarea birocratiei si largirea sectorului privat, impunerea respectarii legilor si limitarea coruptiei, lucruri "pe care inevitabil se va construi mesajul nostru electoral in 2012".

"Inainte ca PDL sa faca o noua constructie politica, PDL trebuie sa demonstreze ca se schimba el insusi. Ca isi adapteaza viziunea, ca isi schimba parte din oameni, ca isi imbunatateste capacitatea de a interactiona cu alegatorii, ca isi atinge obiectivele guvernarii. Ca face reforma si remaniere. Fiindca altfel orice rebranding va fi un esec", incheie Raluca Turcan.