Marko Bela: Amenintarile USL si aceasta oferta ca daca nu tradam, atunci o vom pati, pentru mine sunt putin infantile / Nu suntem de acord cu reorganizarea administrativa / Sustinem comasarea alegerilor

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 8 septembrie 2011, 11:52 Actualitate | Politic

Vicepremierul Marko Bela a declarat, intr-un interviu acordat AGERPRES, ca opozitia face o greseala "enorma" crezand ca pentru UDMR importante sunt numai puterea si guvernarea, catalogand drept '"infantile" afirmatiile liderilor Uniunii Social Liberale (USL), care spun ca, daca UDMR nu va trada acum puterea, atunci va ramane in opozitie.

Cele mai importante declaratii ale lui Marko Bela (fost presedinte al UDMR, politician care are in continuare o influenta majora in partid dupa ce functia de presedinte a fost cistigata de Kelemen Hunor, unanim vazut drept un apropiat al sau):

Despre oferta USL:

- Cei din opozitie, in acest moment, fac o greseala majora, dupa parerea mea, fiindca cred, cel putin din declaratiile lor asa reiese, ca pentru UDMR conteaza numai puterea si numai guvernarea si ca noi ne temem atat de mult de a fi in opozitie, incat suntem gata sa facem orice pentru a ramane la putere. Nu este asa!

- Daca cineva citeste atent declaratiile partidelor de opozitie, ale liderilor lor, va vedea ca in afara unei amenintari ca daca nu tradam imediat aliatii nostri, atunci nu ne vor mai lua la guvern dupa alegeri, ei nu pot sa spuna nimic despre rostul unei aliante cu UDMR. Ce anume ar vrea sa faca impreuna cu UDMR, ce obiective ar putea sa-si realizeze UDMR, daca se aliaza cu ei?

- Deci, aceste amenintari si aceasta oferta ca daca nu tradam, atunci o vom pati, pentru mine sunt putin infantile.

- Nu se discuta in acest moment in UDMR parasirea coalitiei, dar legea minoritatilor este un proiect important si ar trebui sa se realizeze cat mai repede

Despre reorganizarea administrativa:

- Nici comasarea alegerilor, nici reorganizarea administrativa nu figureaza in programul comun de guvernare si nici in protocolul coalitiei. Figureaza regandirea sistemului electoral, respectiv, reorganizarea regiunilor de dezvoltare economica, dar reorganizarea administrativa, nicicum.

-
...in legatura cu regionalizarea, acolo noi nu am fost de acord cu cele opt regiuni, nici in varianta opt plus doi, care este mai buna, dar nu este satisfacatoare.

- Putem discuta in continuare problema reorganizarii administrativ teritoriale, dar nu vad cum am putea fi de acord cu ideea celor opt regiuni. Nici interesele speciale ale maghiarilor, recunosc acest lucru, nu coincid cu acest proiect de opt regiuni mamut.

- Sincer, facand abstractie de la problema maghiara, nici nu cred ca cele opt regiuni ca judete ar functiona foarte bine. Dupa parerea mea, in timp ce actualele judete sunt prea mici pentru anumite strategii de perspectiva, cele opt ar fi prea mari.

- Solutia, de fapt, in perspectiva, ar trebui sa fie intre cele doua variante.


Despre comasarea alegerilor locale cu cele generale

- In legatura cu comasarea alegerilor, noi nu avem nicio problema, dimpotriva.

- Practic, asa cum vad, colegii din UDMR sunt de acord cu comasarea alegerilor si pe motiv de economie de bani, de campanie, de energii, si pe motiv ca eventual rezultatele ar fi mai coerente, in cazul administratiei locale, respectiv Parlamentului.

- Nici nu cred ca aici ar fi vorba de un interes al PDL. Eu nu am reusit sa descopar, pana in momentul actual, de ce ar fi comasarea alegerilor interesul special al vreunui partid.

- Aici, din punctul nostru de vedere, nu vedem probleme mari de principiu, sunt avantaje si dezavantaje daca le comasam si nu avem niciun fel de divergenta cu partenerii nostri.

Despre celelalte formatiuni politice ale minoritatii maghiare:

- Pana astazi, reprezentarea electoratului maghiar in Parlament a reusit sa o faca UDMR. De fiecare data cand s-au apropiat alegerile au aparut temeri ca, eventual, nu vom reusi sa avem in continuare aceasta sustinere. Au aparut si partide, stiti foarte bine, Partidul Civic Maghiar a aparut candva, acum multi ani, cu mari sperante de a combate UDMR. Au obtinut ceva rezultate la alegerile locale, dar ei, incet-incet, dupa parerea mea, vor disparea.

- Acum, a aparut o alta initiativa, de fapt, persoanele sunt aceleasi si de data aceasta, domnul Tokes Laszlo si colegii, prietenii domniei sale, care vor sa faca un alt partid. Dupa parerea mea, acest partid, daca vor reusi sa-l inregistreze, nu se va deosebi cu nimic de Partidul Civic Maghiar de altadata. Aceleasi persoane, aceleasi incercari de a sparge UDMR-ul. Nu vad, practic, nicio diferenta. Daca nu au reusit cu Partidul Civic Maghiar, nu inteleg de ce ar reusi cu un alt partid, sub o alta denumire.

- Unde sunt obiectivele prin care sa aduca ceva nou alaturi de UDMR? Problema acestor partide maghiare care apar periodic este ca ele, practic, nu au nimic de spus propriului electorat, in afara faptului ca ei vor mandate, vor putere, vor si ei ceea ce face UDMR, numai ca, probabil, mult mai slab.

- Domnul Tokes Laszlo este europarlamentar. Este in Parlamentul European de cativa ani buni, eu n-am cunostinta ca ar fi rezolvat ceva acolo.


























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3308 vizualizari

  • +10 (12 voturi)    
    Cum zicea si Base (Joi, 8 septembrie 2011, 12:12)

    opinius [anonim]

    Liderii USL sunt infantili.

    Noroc ca mai sunt cativa pe langa ei care merita putina atentie si ceva incredere. Dar cu asa lideri ti-e mai mare frica sa te duci la vot.

    Pe de alta parte, la situatia din jurul nostru, tind sa cred ca masurile lui Boc au fost corecte. Boc este totusi un curajos.
    • +9 (9 voturi)    
      Ce va obtine Basescu de la separatisti ? (Joi, 8 septembrie 2011, 13:42)

      1 milion de maghiarofoni in Romania [anonim] i-a raspuns lui opinius

      UDMR-ul e o organizatie etnica culturala, dupa statut, nu partid, insa e 'tolerata' de partidele romanesti pt a fi folosita in lupta politica parlamentara.

      USL se poate debarasa rapid de problema daca accepta ridicarea pragului electoral, nici PDL sau UNPR nu ar da inapoi, ar putea fi votat, insa nu exista interes pt ca fiecare mare partid utilizeaza partide-satelit pt a fractiona si 'steriliza' voturi.
      Cu prag de 5%, un Vadim pro-USL inca spera sa intre in Parlament si atrage nemultumiti care totusi n-au incredere in PSD sau liberali.

      UDMR are emotii chiar si cu 5%, pt ca participarea la vot a maghiarilor s-a redus constant, de la 1 milion de votanti in 1992 la 400.000 votanti in 2008.
      Ar fi suficient ca romanii din diaspora sa voteze in masa si UDMR risca expulzarea din Parlament.

      De aceea, UDMR se opune cu inversunare votului prin corespondenta sau votului obligatoriu, nefiind interesata de un mai mare civism sau o mai mare democratie.

      Comasarea e convenabila pt PDL,UDMR, UNPR si PSD, insa e o catastrofa pt PNL si PC, partide cu organizatii firave in teritoriu si putini primari.
      Antonescu si Antenele vor critica toata ziua..Ponta o va face de forma.

      Uninominalul e foarte util, elimina intelegerile politicianiste dintre 2 tururi si aranjamentele pe liste, intareste partidele mari si face mai stabila viata politica. Dar UDMR se opune si la asta, se teme ca in vestul si sudul Transilvaniei pierde mandate, acolo unde maghiarii sunt foarte putini, sub 10-15%

      Reorganizarea teritoriala e buna pt Romania, in maxim 10 regiuni ca n-avem interes nici sa incurajam baroniile locale nici separatismul secuiesc.

      Practic, PDL, UNPR si o parte din PSD/PNL au majoritate pt tema asta, se opun UDMR, minoritarii si unii extremisti din USL (speriati ca le dispar baroniile).

      Basescu va oferi mai multa putere primarilor maghiari prin descentralizare si va asigura UDMR ca ramane la guvernare si dupa 2012, asta e oferta principala pt separatisti.
  • +4 (8 voturi)    
    Pai infantilismul (Joi, 8 septembrie 2011, 12:19)

    Sile [anonim]

    E o boala generalizata in societatea din Romanika. Ce exemplu mai concret vreti decit proportia celor care au luat anul acesta BAC ul (examenul de maturitate)? O zi buna !
  • +5 (7 voturi)    
    Isi merita renumele (Joi, 8 septembrie 2011, 12:38)

    Kane [anonim]

    UDMR este un partid care a fost permanent la guvernare, cu exceptia perioadei cand a fost PRM in coalitie, adoptand cand o politica, cand alta politica, pentru a-si sustine interesele proprii si a-si promova dorinta de autonomie pe criterii subiective, ale baronilor proprii care fie barberesc muntii Romaniei, fie au afaceri nedemne de a fi mentionate. Si-au castigat singuri renumele de "cocote politice". Ridicarea pragului electoral ar fi solutia pentru ca intr-adevar romanii sa poata alege un partid pe criterii sanatoase, si sa evite combinatiile oportuniste.
  • +3 (5 voturi)    
    Dreptatea UDMR-ului (Joi, 8 septembrie 2011, 12:48)

    catalin_mattei [utilizator]

    UDMR-ul nu are motive pt a trada actuala coalitie. In situatia actuala organizatia maghiara poate castiga maximul caci partenerii de coalitie au nevoie de ei pt supravietuire. Jocul de mijloc practicat de politicienii maghiari este unul strategic care ii tine in sah pe cei din PDL dar si din USL... Suntem ca la un targ de vite in care doua forte politice liciteaza pt laptele vacii.. e adevarat ca o vaca nebuna
  • -4 (6 voturi)    
    Economie? (Joi, 8 septembrie 2011, 14:27)

    nervu_stingher [anonim]

    Auzi ce tupeu, economie de resurse si de bani, facute cu comasarea alegerilor. Uite ca ma doare in cot de banii economisiti de partide daca se comaseaza alegerile. Il anunt pe tov. Marco Bela ca democratia costa. si daca UDMR nu mai are bani, e o organizatie de drept privata, asa ca e doar problema ei. Adica prelungim durata mandatelor la alegerile locale, doar pentru a mai pastra primarii si consilierii nostrii inca 4 luni la sursa de bani. E o mizerie fara margini daca acceptam asa ceva. Un scrutin costa 30 milioane euro , suntem 20 milioane de cetateni eu sunt dispus sa dau 4,5 euro in primavara(atat ii revine familiei mele compusa din 3 cetateni romani) si 4,5 in toamna pentru cele doua scrutinuri. Suma reprezinta costul a 4 pachete de tigari
    • +3 (3 voturi)    
      in conditiile astea, (Joi, 8 septembrie 2011, 17:55)

      excalibur [utilizator] i-a raspuns lui nervu_stingher

      vezi ca am facut o lista cu 216 familii (din 216) cu 983 de membri,din cartier de la mine si te rugam, mai filantropule. sa ne dai banii repectivi sa ne platim taxa.... cu conceptii ca a ta a fost papat bugetul acestei tarii.. inconstienti ca nemernicul ala de tariceanu (ti-amintesti cit deficit pe crestere economica???) nervu stingher a auzit de alegerile din usa?? cite buletine de vot odata?? dar aia au intreaga materia cenusie , nu doar un nerv stingher...
  • +8 (10 voturi)    
    Gogu (Joi, 8 septembrie 2011, 15:22)

    miki [anonim]

    Am si eu citeva intrebari:
    -de ce au nevoie cei din USL de UDMR daca au 70%?
    -nu credeti ca reorganizarea teritoriala si votul din diaspora-obligatoriu sau prin corespondenta-sunt atuurile PDL?
    -faptul ca USL nu va vota pozitiv modificarile Constitutiei
    cit si reducerea nr de parlamentari la trei sute impreuna cu Parlament unicameral va conduce la sanctionarea de catre electorat,prin vot impotriva?
    -in conditiile politici actuale a USL, a comportamentului celor doi asa zisi lideri,mai bine zis looseri,in 2012 nu au sanse sa cistige nici cel putin cit au astazi.
    • -7 (9 voturi)    
      visele coanei nuti... (Joi, 8 septembrie 2011, 15:32)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui miki

      ce scrii tu seamana cu visele erotice ale coanei nuti... problema este ca populatia este atat de satula de basescu si Boc incat voteaza cu ochii inchisi orice nu are coloratura pdl-ista... la nivelul societatii romanesti s--a strans foarte multa frustrare din cauza unei guvernari lipsite de coerenta si in aceste conditii nu va castiga USL ci va pierde PDL... nu ai cum merge sa votezi un partid care arata dispret fata de om asa cum arata discursurile unora ca Vass, Udrea, Lazaroiu, Flutur... pur si simplu PDL-ul va fi infrant de ceea ce a facut in ultimii ani ( i se vor contabiliza inclusiv anii de presedentie ai lui Basescu care si el a ajuns la un procent de incredere care il posteaza ca "politician in moarte clinica".. si in aceste conditii credeti ca mai poate ceva sau cineva resuscita un organism asimilat cu o forma de cancer???
      • +4 (4 voturi)    
        aseaza-te intr-un colt si asteapta linistit (Joi, 8 septembrie 2011, 17:58)

        excalibur [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

        alegerile si mai vorbim dupa de procentele astea fantasmagorice... ai auzit de delir?? deschide a3 si o sa vezi exemplificari... ti-as ura insanatosire grabnica, dar cred ca e tardiv...
  • +5 (5 voturi)    
    PNL si PSD ar castiga mai mult fiind separati. (Joi, 8 septembrie 2011, 15:50)

    mircea [anonim]

    si daca s-ar debarasa si de Ponta si Antonescu ,care au facut de ras cele doua doctrine(liberala si social-democrata)prin alambicarea acestora iesind un compromis de neinteles.Antonescu si Ponta creaza impresia unor oameni carora le place haosul si incertitudinea.Inafara de "jos Basescu'care este o oftica la nereusita lui Antonescu,nimic bun nu au reusit cei doi clowni politici sa demonstreze.A,si sa nu uit,Ponta a vrut sa-l mazileasca pe Geoana ,doar pentru a-si promova socrul in locul lui.Are cineva curaj sa demonstreze ca nu-i asa?
    • -2 (6 voturi)    
      Stimate PDL-ist (Joi, 8 septembrie 2011, 16:09)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      trebuie sa intelegi un lucru clar: nu ponta sau antonescu vor invinge PDL-ul si pe T Basescu ci sentimentul de ura pe care o masa din ce in ce mai consistenta de oameni a asimilat-o fata de tot ce inseamna constructia asta politica care conduce Romania... Presedintele Basescu v-a sugerat la un moment dat ca e cazul sa il lasati un pic in urma de Boc dar nu ati reusit acest lucru astfel incat nu ati reusit sa mai scadeti presiunea antipatiei populatiei.. va incapatanati iar si iar sa defilati cu Udrea, lazaroiu, Andreea Vass.. nu comentez profesionalismul lor dar la nivelul perceptiei publice acestia sunt perceputi ca inamici, adversari, oameni de care trebuie sa scapi... daca aveati inteligenta de a va debarasa de Boc in aprilie asa cum s-a sugerat de la Cotroceni poate ca populatia avea timp sa vada si lucrurile pozitive.. dar mentinand pe aceasi oameni care au si gafat uneori nepermis ati creat o imagine de dezastru total... asa ca.. nu mai credeti ca ii aveti adversari pe ponta sau antonescu: adversarii de temut ai PDL, cei care picura partidului stropii de otrava ce il vor imbolnavi si mai rau, sunt exact cei ce acum apar mai mult in opinia publica... si daca ar aparea ponta si antonescu doar cu o frunza in fata tot nu veti reusi sa treceti peste acel sentiment de ura pe care l-ati sadit in populatie la adresa voastra.. aici va este buba..
      • +3 (3 voturi)    
        NU mi se pare chiar atat de PDL-ist (Joi, 8 septembrie 2011, 17:41)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

        Ponta si Antonescu au facut o constructie politica contra naturii si bunului simt. Asta e parerea mea sincera ; am convingeri liberale si am votat cu liberalii .
        Nu poti sa amesteci o doctrina care promoveaza performanta cu una care promoveaza lenea ("echitate sociala ?!!! ").
        Si inca ceva , trebuie sa recunosc ... aceasta uniune era previzibila inca din 2004-2007 cand liberalii au fost la guvernare . Nu cred ca au existat masuri mai de stanga luate de vreun alt guvern , chiar al PSD-lor.

        Ca si mine judeca foarte multi simpatizanti liberali , practic PNL-ul nu mai reprezinta doctrina liberala .
        • -4 (4 voturi)    
          Aiureli (Joi, 8 septembrie 2011, 18:50)

          Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui anonim

          Stimate domnule "liberal". Va reamintesc ca in 2008 ati votat cu PDL-ul pentru ca PSD-ul e un partid de comunisti si pentru ca Tariceanu "a tradat". Apoi ati avut la guvernare fix PSD-ul pe care il urati atat de mult. Dar nu v-a deranjat prea tare. Nu aveati nici o problema ca PDL-ul (fost social democrat, devenit peste noapte popular si cu voia lui Stolojan & Co chiar liberal un pic) a abdicat de la "doctrina liberala" si a facut nu o constructie politica ci un guvern "contra naturii". Noi ceilalti, care fie suntem de stanga si votam cu PSD-ul, fie credem ca liberalii adevarati sunt in PNL (nu in PDL) si votam cu PNL-ul suntem unanim de acord ca alianta asta e ok si ca nici un partid / politician cu principii si bun simt nu are ce discuta cu dl Basescu si partidul acestuia.

          Daca din punctul dvs de vedere sunteti reprezentat mai bine de catre PDL sunteti liber, ca in orice democratie, sa ii votati. O singura sugestie am insa. Avand o asemenea optiune (fost partid FSN-ist condus de un nomenclaturist securist) va rog insa sa nu va mai pronuntati despre cat de mult reprezinta sau nu PNL-ul doctrina liberala pentru ca riscati sa cadeti in penibil. Exista o vorba parca in Biblie despre cine are voie sa arunce cu piatra ... iar PDL-ul e un fost membru al Internationalei Socialiste ... deci mai incet cu pietrele.

          Daca optiunea cu Tariceanu premier in continuare era atat de rea in 2008 incat PDL-ul a facut un guvern contra naturii dati-ne, va rog, si noua voie sa credem ca optiunea Basescu este suficient de rea incat sa duca la crearea unei aliante contra naturii. Cel putin noi (fanii PNL) stim de aceasta "optiune" inainte de alegeri. Daca dupa 2012 PNL-ul ar intra la guvernare cu PDL-ul ne-am simti tradati.
          • +4 (4 voturi)    
            Mai usor cu nervii (Joi, 8 septembrie 2011, 19:23)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

            Ca sa o iau pe acelasi ton :
            Stimate domnule cu tensiunea cam mare , in postarea mea NU am spus ca as fi un simpatizant PDL , nici vorba .
            Nu sunt nici macar cuprins de vreo patima politica . Am scris ceea ce cred si argumentele sunt foarte clare , situatia e asa cum am spus-o , indiferent de teoria chbritului facuta mai sus de catre dumneavoastra .

            Nu trebuie sa se ascunda nimeni dupa vorbe,

            Si apropo , care noi ceilalti ?
            Mi se pare ca am de a face cu un politruc sadea , cu limbaj de lemn sau eventual un postac profesionist .
            • -2 (4 voturi)    
              Nici vorba... (Joi, 8 septembrie 2011, 20:08)

              Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui anonim

              ...de tensiune mare. Dar m-am cam plictisit sa tot aud aiureala asta lansata de diversi PDL-isti care se dau PNL-isti dezamagiti.

              Atat timp cat Tariceanu i-a spus "NU" lui Basescu si PNL-ul nu a disparut cred ca "noi ceilalti" suntem cei care am votat PNL-ul in 2008, pe Crin Antonescu in 2009 si vom vota USL-ul simpatizand cu componenta PNL a acestuia.

              Argumentele dvs nu sunt valide pentru ca sunt folosite "dupa cum bate vantul" si aplicate diferit in situatii extrem de similare. In 2004 PD-ul lui Traian Basescu era social democrat. Alianta DA nu era tot "impotriva naturii"? Apropo de doctrine care promoveaza performanta sau echitatea sociala. Decizia PDL de a introduce pensie minima obligatorie face parte din prima sau din a doua categorie? Sau impozit forfetar? Sau crestere de 5% de pensie in plin an de criza? Ca doar PDL-ul e partid "de dreapta"....
              • +1 (1 vot)    
                si totusi liberalismul nu trebuie schimbat (Luni, 12 septembrie 2011, 10:09)

                anonim [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

                Ok, deci nu aveti tensiune mare , ramane confirmata partea cu politrucul sau postacul ...

                Am sa inchei spunand ca doctrina liberala NU trebuie achimbata in functie de interesele unor papagali , trebuie respectata si promovata cu valorile ei.

                In consecinta cine incearca sa ii mai dea o culoare purpurie , chiar si vremelnic NU se poate numi liberal .
      • +2 (2 voturi)    
        Gogu (Vineri, 9 septembrie 2011, 8:55)

        miki [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

        Am mai auzit povestea asta cu:ne opresc oameni pe strada si ne intreaba cind scapam de astia.Mai copii,va bazati pe maruntis,votantii din tara asta,citi mai merg la vot,nu o sa dea tara unor ratati ca Ponta si Antonescu.Astia daca nu erau parlamentari,la cit de harnici sunt amindoi,erau muritori de foame.Dar sa nu vorbim de funie in ....casa spinzuratilor.
  • +2 (2 voturi)    
    Inapoi la USL? (Vineri, 9 septembrie 2011, 11:43)

    Draky [utilizator]

    Cum-necum se ajunge la discutii despre USL.
    E o combinatie contra naturii care nu are sorti de castig, pacat de liberalii care mai cred in "doctrina". Aici nu mai e nici o doctrina clara, e un amestec de nimic cu "Jos cu totii" ca noua ne e foame!
    Pentru Liberali: reorientati-va!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă