Corespondenta din Londra

Limitele democratiei in Anglia

de Emil Stoica     HotNews.ro
Miercuri, 10 august 2011, 14:30 Actualitate | Opinii

Emil Stoica
Foto: Hotnews
Inceputul lui august la Londra este o perioada de concedii, copiii in vacanta. Traficul este mai lejer, iar orasul arata ca orice alt oras pe timpul verii: mai linistit, multe activitati in aer liber, terase la restaurante si baruri. Violenta gratuita din ultimele zile a prinsul orasul cu garda jos si o sa ii ia ceva timp pana cand sa reactioneze si sa aduca lucrurile la normal. Insa ce inseamna aceasta normalitate?

Toti se intreaba care sunt motivele si cine sunt cei care creeaza aceste probleme. Nu trebuie sa cautam raspunsul prea mult: este vorba in principal de adolescenti provenind din familii dezorganizate, multi negri-jamaicani, ce traiesc pe spinarea comunitatii si care, in loc sa mearga la scoala, prefera sa faca parte din tot felul de grupari criminale.

Insa problemele nu au aparut subit, sambata trecuta. Ele mocneau de multa vreme si pentru a intelege trebuie sa vedem cum arata geografia oraselor.

Aproximativ 20% din populatia marilor orase britanice traieste in locuinte sociale. Englezii prefera sa locuiasca la casa, sa aiba o curte, sa aiba grija de ceva flori si sa tunda iarba. Insa locuintele sociale sunt un pic diferite: sunt blocuri uriase, grupate cate 5-6, uneori mai multe.

Autoritatile locale acorda, teoretic, aceste locuinte celor care au nevoie, de obicei pe criterii de venit. Daca nu muncesti, nu ai venit si te califici pentru locuinta sociala. Daca esti mama si esti singura cu 2-3 copii, atunci te califici.

Exista extrem de multe cazuri in care aceste locuinte se transmit din generatie in generatie, de la oameni care nu au muncit niciodata si ai caror copii sunt educati sa nu munceasca. Familiile jamaicane sunt cele dezorganizate: sunt cazuri de mame care isi cresc singure trei copii, proveniti din trei tati diferiti, tati care, daca sunt identificati, de multe ori au probleme cu legea.

Exista multa criminalitate in jurul acestor locuinte sociale. Si este un cerc vicios: nu munceste, fura, ajunge la puscarie, iese din puscarie, se intoarce in locuintele sociale, face copii pe care ii educa la ne-munca. In plus, considera ca cei care ii duc la puscarie, respectiv politia, sunt ”dusmani,” iar cei care muncesc (si, deci, au resurse) sunt si ei considerati “dusmani de clasa”. Sunt ipocriti si pozeaza in victime (cum ca ar fi saraci si fara perspective), sensibilizand parte a societatii si a presei. Insa zilelea astea si-au aratat cu adevarat fata. De fapt, si-au ascuns-o ca niste lasi ca sa nu fie recunoscuti. Prin muzica rap pe care o asculta se considera curajosi in lupta lor cu ”dusmanii”, dar am vazut cat de curajosi sunt cu fata acoperita.

Au mai aparut inca doua fenomene aparent legate de o societate dezvoltata si care sunt idealuri corecte: copiii sa fie educati doar cu vorba buna, iar politia sa colaboreze cu comunitatile si sa foloseasca in principal vorba buna. Dupa recentele evenimente, a devenit clar ca multi nu au apreciat cat de dezvoltata este societatea in care au fost crescuti. De ce sa nu comiti acte de violenta, sa nu furi, daca nu exista consecinte? Vorba buna nu doare.

Este pacat ca societatea a evoluat intr-o directie, dar multi dintre membri ei nu.


Citeste mai multe despre   






















5450 vizualizari

  • +6 (16 voturi)    
    Sper sa se trezeasca englezii dupa dusul asta... (Miercuri, 10 august 2011, 14:59)

    ShoboLingoZauR [utilizator]

    Prea tot mureau de grija romanilor care le fura locurile de munca si alte prostioare de genul asta cand adevaratele lor probleme sunt mult mai grave.

    Civilizatia se face doar cu parul. Asa s-a ajuns la nivelul asta de civilizatie si doar asa se va putea mentine. Altfel orice tara se transforma in tara lui Papura Voda in care diverse grupuri antisociale mai mici sau mai mari, lipsite de orice fel de educatie, in 99% din cazuri bronzati la fata, vor incerca sa profite prin violenta si teroare si vor face restul lumii sa se simta ca in evul mediu...
    • -3 (15 voturi)    
      Vehementa rasista (Miercuri, 10 august 2011, 16:09)

      lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

      a acestui comentator, pentru care "civilizatia se face doar cu parul" (probabil ca in acest fel isi "civilizeaza acasa sotia si copiii...) ar trebui sa duca la suprimarea comentariului de catre moderatori. In cazul in care acestia exista cu adevarat...
      • +1 (7 voturi)    
        Probabil (Miercuri, 10 august 2011, 16:56)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui lucky luck

        Probabil a facut ordine cu parul in '90...
        • +5 (7 voturi)    
          Ma indoiesc (Miercuri, 10 august 2011, 17:11)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui anonim

          Fedesenarii care au facut ordine cu parul sunt de regula stangisti si corecti politic.
          • -2 (2 voturi)    
            da (Miercuri, 10 august 2011, 17:36)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui Un roman anonim

            Corecti politic? Sigur - de aia au chemat minerii sa devasteze putin sediile opozitiei.
      • -1 (3 voturi)    
        Extremism (Miercuri, 10 august 2011, 17:03)

        roman_roz [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

        Pai tu esti exact ca el :)

        El vrea civilizatie cu parul, tu vrei ca opinia lui sa nu mai fie auzita. V-ati gasit :)

        In loc sa incerci sa interzici, puteai sa ii explici ca, de cand ne-am dat jos din copaci nu mai folosim parul asa mult, pentru ca exista metode mai bune: impunerea unor modele in societate, educatie, bun simt. Ca nu ne iese la toti, asta este, oamenii sunt diferiti, si e bine ca sunt asa, altfel caram toti firimituri ca furnicile :)
        • +2 (2 voturi)    
          Parul (Miercuri, 10 august 2011, 17:06)

          Parul UK [anonim] i-a raspuns lui roman_roz

          A spus ca 'Civilizatia se face doar cu parul'

          Intrebare: Civilizatia se face DOAR cu parul?
          • +3 (3 voturi)    
            evident, nu! (Joi, 11 august 2011, 7:44)

            Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Parul UK

            Exprimarea este gresita.
            Iar daca fiecare pune mana pe par, si cel mai puternic castiga, nu mai este vorba de civilizatie.
            Ideea cu "parul"era ca legile, regulile de convietuire, trebuie IMPUSE, daca nu sunt respectate de bunavoie.
            Un exemplu minor, dar concret: vte dernajeaza mizeria de pe strada? Daca arucatul de gunoiae ar fi prompt sanctionat cu o amenda usturatoare, sa vezi ce curat ar fi! In schimb, niste placute cu "va rugam frumos, nu faceti mizerie!"nu au prea mare efect ...
      • +2 (6 voturi)    
        Probabil ca esti un idealist (Miercuri, 10 august 2011, 17:09)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui lucky luck

        Evenimentele de acum din Anglia si de acum catva ani din Franta probeaza clar ca sunt unele grupuri umane sau mai bine zis subumane (probail ca partenrnta etnica, religioasa, sociala nu are importanta sau are o importanta minora) care nu pot fi civilizate decat prin forta sau poate nici macar prin forta. nu e chestie de rasism sau de ltceva dar stangistii si corectii politic incearca sa inchida gura opozantilor prin epitete lipsite de substanta. Eventuaal prin epitetul fashishti.
  • +5 (9 voturi)    
    Corect (Miercuri, 10 august 2011, 15:02)

    MS [anonim]

    Absolut corect si, ca sa extrapolez, atrag atentia ca si la noi exista conditiile ca anumite parti ale societatii sa inceapa sa se manifeste la fel, profitand eventual de un protest legitim bazat pe ideologie.
  • +2 (12 voturi)    
    ce revolutie???? (Miercuri, 10 august 2011, 15:11)

    Tzompi [anonim]

    Ce stupizenie la unii care zic "in Anglia a inceput revolutia anticapitalista". Pentru "revolutie" iti trebuie un scop, o doctrina. Ce "doctrina" in capul acelor copii? Vazut pe BBC cum ii intrebau pe pustii aia de 15 ani din Croydon (beti manga) de ce sparg magazinele vecinilor. Hahaiau tamp la reporter si ziceau "Ei sunt bogati, trebuie sa i spargem". Firmele "bogatilor" erau o firmulita care oferea adapost la animale ratacite, o croitorie traditionala a unei familii (care isi salvase afacerea din 2 razboaie mondiale dar nu scapase de furia acelor tineri tembeli idiotizati de atita gin) si o cofetarie. Tare bogati erau patronii aia de cartier. Problema este ca 2/3 din copiii Google si ipod din UE, copii ai consumerismului, nu numai cei saraci, sunt dizarmonici si pustiiti afectiv si castrati intelectualiceste si total inculti. Adica patologici. Si din pacate, din aceasta cauza, tocmai buni de utilizat de Elitele care jefuiesc Europa si care asteapta o ocazie buna pt. a instaura Legea Martiala globala in UE (ceea ce nu este exclus, in ritmul in care saracia se instaureaza acuma in clasele de mijloc occidentale, care evident ca nu vor mai da doi bani pe democratia tip Westminster). Elitelor le convine ca in strada sa fie teroare pt. cetateanul cuminte.
  • +8 (12 voturi)    
    Te inseli! (Miercuri, 10 august 2011, 15:18)

    alleex2000 [anonim]

    nu stii cati adolescenti englezi-albi provin din familii destramate. Datorita ajutoarelor acordate de laburisti, nasterea la 16 ani a devenit un sport national. Si ca sa fim si corecti politic, multicultural! A doua mare problema a adolescentilor e alcoolismul. Mergi noptile de week-end pe toate high road-urile sau high street-urile din Londra si ai sa vezi adolescenti si tineri beti cuc, care nu fac decat sa provoace scandal. Adevarata problema este, in opinia mea, stupiditatea numita political correctness. Pana nu se trece peste aceasta aberatie, Anglia si Occidentul vor murii pana intr-o suta de ani!
    • 0 (2 voturi)    
      nu si Canada (Miercuri, 10 august 2011, 16:23)

      george [anonim] i-a raspuns lui alleex2000

      sau
    • 0 (4 voturi)    
      nu si in Canada (Miercuri, 10 august 2011, 16:27)

      george [anonim] i-a raspuns lui alleex2000

      sau mai bine zis in provincia Ontario. Acolo nu poti sa mergi beat pe strada, bautura se vinde in magazine specializate, doar pana la 8 seara. In plus nu poti sa bei alcool in spatiile publice, cu exceptia desigur a restaurantelor. Dar pe strada in nici un caz nu poti bea alcool ca te salta politia imediat. Oricum ce se intampla in Anglia este deja foarte dubios. Adica dupa 3 sau 4 zile derbedeii mai sunt inca pe strazi si dau foc si distrug. Daca ar fi folosit doar niste tunuri cu apa si i-ar fi imrastiat imediat. Ca sa nu mai zic de gaze lacrimogene. Ca un idiot care incendiaza un magazin sau care sparge si fura ala intra la categoria infractori iar politia avea toata legimitatea sa intervina in forta, Dar au nevoie de motivatie pentru a modifica legile, pe model american, pentru a limita libertatile omului
      • +2 (2 voturi)    
        Mda (Miercuri, 10 august 2011, 17:16)

        americanu [anonim] i-a raspuns lui george

        Legile pe model american au generat revolta din LA in anii '90... Remember?
        • 0 (0 voturi)    
          sigur (Joi, 11 august 2011, 11:14)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui americanu

          dar revolta aia a fost zdrobita, si nu s-a mai repetat! remember? ajunge sa fie lichidati cei inversunati si masa de oi se cuminteste.
          • 0 (0 voturi)    
            intrebare (Joi, 11 august 2011, 17:31)

            americanu [anonim] i-a raspuns lui srpc

            Traiesti in US?
  • +4 (4 voturi)    
    e vorba de zona metropolitana (Miercuri, 10 august 2011, 15:25)

    dan [anonim]

    a Londrei unde au avut loc incidentele.... am revenit recent de la Londra, am fost pentru prima data in excursie, in perioada 4-9 august 2011. Nici nu se compara cu Parisul, nu gunoaie pe strazi, nu cersatori, nu cintareti in metrou... si am mers cu metroul si autobuzul foarte mult... in singura statie unde se cinta, in Canary Warf, era un pian si cinta o doamna ceva frumos, clasic si avea in spate o reclama cu metroul ceva, banuiesc ca era angajata de TFL... in rest o minunatie de oras... vedeam seara la televizor pe bbc ca ardea ceva prin Tottenham, apoi prin Croydon, insa in Londra nu am vazut nici macar o masina de politie, nici macar linga Wembley unde am fost cazat... doar niste elicoptere survolau din cind in cind orasul, dar la cite avioane vezi cind ridici ochii spre cer nu mai pare ceva iesit din comun. Intr-adevar, pur si simplu englezii au fost invadati de toate natiile, indieni, chinezi, pakistanezi, etc... Nu stiu daca cei dinn Comonwelth au drept de sedere sau au nevoie de viza cind intra in Anglia (banuiesc ca da ca altfel ar veni un milion de imigranti pe zi cred ca peste ei), dar cred ca si Anglia le da niste drepturi in compensatie cu cit a supt Anglia de la ei sute de ani. Una peste alta, ca turist nu am simtit ca ar fi probleme, am dat peste un oras foarte curat, am ajuns cu autobuzul si prin suburbii gen Brent cross, Euston, etc. in care nu vedeai nici o fata alba, ci toti pareau ucigasi in serie, insa absolut nimeni nu s-a uitat la noi sau a incercat sa intre in vorba cu noi, desi printre ei luminam ca soarele ...
    • +1 (1 vot)    
      Mda, (Joi, 11 august 2011, 1:32)

      alleex2000 [anonim] i-a raspuns lui dan

      Tottenham, Brent Cross si Euston nu sunt suburbii. Wembley, unde ai stat tu, este suburbie.
    • 0 (0 voturi)    
      euston (Joi, 11 august 2011, 19:29)

      alex [anonim] i-a raspuns lui dan

      o mica greseala, Euston nu e deloc suburbie, este FIX in centru :)

      Chiar daca nu pare asa...
  • +5 (7 voturi)    
    Te înşeli, Emil Stoica (Miercuri, 10 august 2011, 15:43)

    linbetwin [utilizator]

    Foloseşti cuvântul "democraţie" cu sensul peiorativ cu care îl folosesc bătrânii pe la noi. Democraţie înseamnă puterea în mâna poporului, Conform unui sondaj realizat de YouGov azi, poporul zice aşa: 90% - să se folosească tunuri de apă, 77% - să intervină armata, 33% să se folosească muniţie de război! Dacă jafurile astea ar fi reprimate aşa cum vrea poporul şi dacă societatea ar fi condusă pe principii cu adevărat democratice, lucrurile ar sta cu totul altfel.

    Titlul corect ar articolului ar fi "Limitele corectitudinii politice şi ale toleranţei prost înţelese în Anglia".

    Iată un link la sondaj, poate îl publică şi HotNews:
    http://today.yougov.co.uk/sites/today.yougov.co.uk/files/yougov_england_riot_results_pdf_pr.pdf
  • -2 (8 voturi)    
    schimbare de atitudine (Miercuri, 10 august 2011, 16:18)

    Fan Lombroso [anonim]

    Este clar , ca sunt diferente genetice , si ca acest curent postbelic de toleranta , cum ca toti suntem egali , e mai mult decat depasit .Doveziile sunt evidente , acesti indivizi de culoare nu produc niciun fel de progres prin munca , educatie , moralitate etc, nici in tarile lor de origine si nici in cele adoptive , chiar mai mult isi castiga existenta prin violenta si savarsirea de tot soiul de infractiuni (in marea lor majoritate) , intrebarea este , daca aceasta atitudine deja foarte folosita a tolerantei este calea potrivita de convietui cu acestia.
    • +2 (6 voturi)    
      Imagine (Miercuri, 10 august 2011, 16:45)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Fan Lombroso

      Imagineaza-ti ca asta ar fi o opinie a unui italian despre romani... Discursul de acest gen era popular in Italia o vreme. Deci romanii din Italia nu ar mai trebui sa aiba nici un drept, pt ca a fi egali e o prostie postbelica.
      Si toti, in masa, ar trebui expulzati.
      • +2 (6 voturi)    
        Spune-mi si mie (Miercuri, 10 august 2011, 17:16)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Cati romani din Italia au atacat si distrus , organizati in bande de vandali, magazine si autoturisme? Nu uita ca romanii sunt totusi europeni si se adapteaza la cultura vestica relativ usor. Prioblemele din Italia au provenit in cea mai mare masura de la minoritarii care nu se deosebesc cu mult de vandalii din Anglia. Dati cu minusul corectii politic, pentru ca rgumente seroase contra nu aveti.
        • -1 (7 voturi)    
          rasismul la romani (Miercuri, 10 august 2011, 17:34)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui Un roman anonim

          Nu stiu cine e vinovat de problemele din Italia, dar se pomenea de diferentele genetice, romanii - un popor care nu poate fi civilizat, doar expulzat... Nu-ti amintesti?
          Exact tipul tau de limbaj.

          Poate iti place sa fii civilizat cu parul doar ca esti roman.
    • +1 (7 voturi)    
      caracter nu atitudine (Miercuri, 10 august 2011, 17:01)

      Cyrano [anonim] i-a raspuns lui Fan Lombroso

      Dincolo de ignoranta comentariului, ma intreb daca ai avut macar curiozitatea sa vezi printre altele, ca multi dintre cei care au vandalizat erau cit se poate de albi, iesiti de la aceeasi scoala a egoismului individualismului liberal si al narcisismului, care isi inchipuie ca statul trebuie sa le dea pomana, ca trebuie sa aiba SUV, apartament si plasma, la 18 ani si ca drepturi, inseamna sa consume in restaurante de lux si pe yacht. Evident fara munca.
      Asta e de fapt generatia produsa de scoala multiculturalismului, din care ies la fel de bine pregatiti pentru viata si spirit comunitar, atit imbecili spalati pe creier ai tolerantei fara discernamint, dar si grobieni retardati care instiga la ura rasiala si dau vina pe imigranti sau straini.
      Cind de fapt problema este una a lacomiei si nesimtirii, care ne uneste pe toti in aceeasi confuzie a lipsei de orizont si de valori.
      Nu dau aia doi bani ep educatia si moralitatea care le-o ceri, daca ii tratezi ca pe second-class citizen si ai disponibile pentru ei doar salarii si locuri de munca de imigranti.
      Daca iti pasa, afka ca dintre cei 3 ucisi in violente, de catre "protestatari", sint 2 imigranti, care spre deosebire de acei golani imputiti care i-au omorit, ei aparau magazinele negustorilor cinstiti de vandalizare. Deci cinstiti, educati si muncitori s-ar zice. Si nu aparau casa proprie, sinagoga, moscheea, biserica, ci magazine locale, nu faceau diferenta de rasa, cind e vorba de moralitate, ca toti imbecilii care scriu comentarii.
      • 0 (6 voturi)    
        io sint un imbecil (Miercuri, 10 august 2011, 20:22)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Cyrano

        care crede ca negrii si arabii sint incapabili sa se adapteze la civilizatia moderna. Cred ca in ce priveste tehnica, de exemplu, nu pot depasi capacitatile unui copil alb normal in virsta de 12-14 ani. Sint convins ca e o problema genetica, nu mai dau exemplul cu james watson ca e deja banal.
        Sint incintat sa fiu numit de unul ca matale imbecil.
        Repet, ca sa auzi bine, sint un imbecil "razizd".
        • 0 (0 voturi)    
          deport'em (Joi, 11 august 2011, 12:35)

          Cyrano [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Ma bucur si felicitari.
          Se prea poate sa ai dreptate, inclusiv "stiintific", sa fie mai apti decit noi la unele si mult inferiori la altele, in ce priveste capacitatile si "civilizatia" occidentala(consumista, resentimentara si lipsita de identitate), la care se adauga si tehnologia.
          Insa in ce priveste actele omenesti, caracterul, alegerea morala, raminem cit se poate de egali in aptitudine si cit se poate de unici in alegere. Acolo nu exista diferente de rasa, pentru simplu motiv ca acelea sint importante. Fie vorba de poezie, muzica, arta, credinta, caracter vertical, onestitate. Acolo nici o rasa nu se poate lauda cu aptitudini, potential sau rezultate mai mari.
          Problema e ca multiculturalismul cultiva un rasism acolo unde ii convine(tratindu-i ca pe resurse ieftine, generind astfel de frustrari) si toleranta si egalitarism unde nu s-ar cuveni. Adica pe dos. Din pacate pentru ei acestia sint oameni, oricit ar prefera sa se multumeasca cu statut inferior de vita si sint diferiti si inadaptabili, acolo unde i-ar vrea uniformizati, integrabili si controlabili(pe limba matale-civilizati).
          Dar peste toate adevarul nu e proprietatea nimanui si fiecare e liber fie sa arunce cu piatra, cum au facut multi din aceia "inferiori" rasial, dar si multi albi, fie sa apere viata celui in care se arunca cu piatra(sau a magazinelor), cum au facut iarasi destui "inferiori", dar si multi albi.
  • +1 (5 voturi)    
    tot cu ”parul” (Miercuri, 10 august 2011, 16:50)

    gigi n [anonim]

    Cine nu crede ca in Occident civilizatia s-a instaurat tot cu ”parul”se inseala amarnic.Legile care au condus spre civilizarea maselor au fost impuse cu forta.Diferenta esentiala fata de noi este ca aici nimeni nu vrea sa aplice astfel de legi.Pe de alta parte insa,excesul de democratie cam duce spre manifestari precum cele din UK.
    • -1 (3 voturi)    
      stalin (Miercuri, 10 august 2011, 17:03)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui gigi n

      De acord. Aduceti tancurile sovietice. Asa cum au civilizat Budapesta si Praga.
  • -1 (7 voturi)    
    Ca de obicei, de vina sunt "strainii"... (Miercuri, 10 august 2011, 17:58)

    Metec [utilizator]

    De ce nu se vorbeste de cauzele razmeritei tinerilor din Londra (acum), Paris si Los Angeles (mai ieri)?! De fiecare data, la baza violentelor a fost o interventie brutala a politiei, neexplicata si nemotivata ulterior. Poate ca insasi atitudinea politiei fata de negri, jamaicani sau magrebieni e cauza violentelor, nu credeti? Solidarizarea tinerilor albi cu minoritarii de alta culoare a pielii poate insemna un simptom al viitoarei Europe, lipsita de prejudecati rasiale sau eurocentriste. Ma amuza, insa, determinarea "dreptistilor" din Romania de a apara aceste prejudecati si complexe de superioritate occidentale, uitand ca ei devin imediat victimele acestora, cand incearca sa abordeze o discutie cu un occidental "pur-sange". Dreapta europeana nu e ceea ce isi inchipuie bietii est-europeni, satui de comunism, ci o atitudine aroganta si rasista fata de non-nativii occidentali, deci si fata de romani. Daca e legitim sa fii de dreapta in Romania, dupa o lunga dictatura si tranzitie "de stanga", nu e la fel de normal sa saruti mana "dreapta" care te plesneste peste obraz, cu dispret, in UE.
  • +1 (3 voturi)    
    Sunteti toti pe linga subiect (Miercuri, 10 august 2011, 18:10)

    Gino [anonim]

    Ce vedeti la Londea si cea fost in Paris nu este decit
    ,,generatia noua'' care are profesor pe Conter Strike
    jocul video....si in Romania sunt manifestari mai ,,mici ''
    cind sunt meciurile de fotbal....pusti care cauta un pretext o scintele sa se bata, sa distruga,sa tilhareasca,sa fure ca asa este normal....asta vad
    ca este normal in jocul lor....virtual...oricind puteti
    deveni victime nevinovate daca ca gasiti in locul nepotrivit in momentul nepotrivit...o noua era a inceput
    ,,huligani'' fara ideologie,religie,scop....invadeaza orasele si asta nu este creatia decit a lumi asa zise ,,civilizate'' in care copiii nu au decit drepturi si nici o obligatie...personal putin imi pasa de Londra....isi
    merita soarta...pe noi romani ne arata cu degetul
    si ne pun numai ,,bete in roate'' cind de fapt ,,gunoiul este sub pres''...afara este vopsit gardul si inauntru este leopardu....o vina o are si nunta din luna aprilie a printului....mediatizata excesiv si bogatie ostentativa .....ce au in plus fata de ei
    ,,huligani'' ....pusti bogati ( printi,printese,conti,regi''
    si categoria asta nu produce nimic material ca sa justifice traiul imbelsugat....iar inaintasi lor din amariti au ajuns bogati prin forta armelor,crima,hotie,jaf....si tineri ,,huligani'' stiu asta.
    Si isi arata dipretul fata de societatea decadenta in care traiesc....a trecut vremea miscarii pasnice ,,hipie'' pe atunci daca faceau ce fac acum puneau mitraliera pe ei....in curind o sa apara si la noi
    manifestari deastea....dar in zona Dorobanti....unde
    sfidarea este ridicata.....
  • +1 (9 voturi)    
    Dl-ului Emil Stoica - partea 1 (Miercuri, 10 august 2011, 18:14)

    Dan W. [utilizator]

    Consider ca articolul dvs. trateaza simplist, subiectiv si gresit o problema mult mai complexa. Nu am reusit sa gasesc CV-ul dvs. ca sa vad ce anume va califica pentru o analiza in acest domeniu. (Poate alaturi de semnatura si poza, ar trebui un link si catre CV-ul autorilor)

    Cateva intrebari:
    1. Cine a reusit sa identifice profilul rasial, etnic si socio-economic al demonstrantilor ?
    Va reamintesc ca imaginile prezentate la tv nu pot fi folosite pentru generalizare, deoarece reporterii selecteaza ceea este spectaculos, nu ceea ce este reprezentativ.

    2. A considera aderarea la grupuri infractionale de forma bandelor sub forma "adolescentii prefera sa" mi se pare cel putin simplist, deoarece, in primul rand, apartenenta la aceste gasti este de multe ori o problema de supravietuire si nu o preferinta, iar in al doilea rand alegerile minorilor nu pot fi judecate cu aceeasi balanta ca cele ale adultilor, deoarece acestia, conform legilor penale si ale psihologiei nu detin in totalitate discernamant. Aici intervine familia (intr-adevar dezorganizata), scoala, politia nu doar prin sanctiuni ci mai ales prin programe de preventie. In acest context, adolescentii care fac parte din bande infractionale mi se par mai intai victime.

    3. Sunt de acord ca politicile de acordare a ajutorului social pot crea dependenta (se intampla peste tot). Aici mi se pare un esec de politica guvernamentale. Guvernul incurajeaza dependenta. Unii vor intelege ca asta se va rezolva prin sistarea acestor ajutoare. Cred ca simpla sistare va genera alte probleme. (Cum ar fi punerea in dificultate a celor cu adevarat vulnerabili, cresterea infractionalitatii, etc.)

    4. Recunoasteti existenta unui cerc vicios (in fapt o cultura a saraciei si o cultura a infractionalitatii care se auto-perpetueaza) si in acelasi timp vina considerati ca vina este individuala: "oamenii sunt lenesi si rai". Mi se pare ca cele doua abordari se exclud.
  • +1 (7 voturi)    
    d-lui Emil Stoica - partea a 2-a (Miercuri, 10 august 2011, 18:15)

    Dan W. [utilizator]

    5. Mitul ca oricine munceste poate ajunge sus este infirmat de statisticile mobilitatii sociale. Pozitia socio-economica a unui adult este conditionata in cea mai mare masura de statutul socio-economic al parintilor. Aici intervine cercul vicios despre care ati mentionat: sansele ca din familii ai clasei de jos, sa iasa membrii ai clasei de mijloc sunt mici.

    6. Nici o mentiune despre fenomene precum anomie sau situatie de grup (contagiune comportamentala, anonimitate, etc.) care mi se par centrale in acesta situatie.

    8. Concluzia articolului mi se pare foarte periculoasa: dupa identificarea etnico-rasiala a agresorilor se pune problema evolutiei pentru o anumita parte a societatii. Cauzele delincventei nu au legatura cu evolutia, dupa cum ati demonstrat partial, fara sa va dati seama.

    Astfel de opinii legitimeaza folosirea violentei pentru rezolvarea problemelor sociale „educatia cu parul”.


    7. Articolul nu are nici o solicitare a unui punct de vedere avizat (sociologi sau psihologi).
    • 0 (2 voturi)    
      sigur (Joi, 11 august 2011, 11:24)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Dan W.

      iar postarea dumitale pseudo-obiectiva este nula ca valoare argumentativa.
      • 0 (2 voturi)    
        sigur (Joi, 11 august 2011, 17:34)

        parul si toporul [anonim] i-a raspuns lui srpc

        iar postarea dumitale fara argumente este nula ca valoare argumentativa.
    • 0 (2 voturi)    
      Aveti dreptate domnule Dan W. (Vineri, 12 august 2011, 1:08)

      Tia [anonim] i-a raspuns lui Dan W.

      Dan W are dreptate!!!
      Nu stiu cati dintre cei care au scris comentarii au citit articolul, daca il citeau ar fi scris despre lipsa de logica din acest articol, dar probabil cei mai multi sunt "postaci" de meserie si isi fac datoria.
  • 0 (2 voturi)    
    Pentru autorul articolului.... (Vineri, 12 august 2011, 1:02)

    Tia [anonim]

    O gramada de exprimari fara logica in acest articol, de exemplu:
    " Daca nu muncesti, nu ai venit si te califici pentru locuinta sociala. Daca esti mama si esti singura cu 2-3 copii, atunci te califici."
    "Au mai aparut inca doua fenomene aparent legate de o societate dezvoltata si care sunt idealuri corecte: copiii sa fie educati doar cu vorba buna, iar politia sa colaboreze cu comunitatile si sa foloseasca in principal vorba buna."
    Nu ati tradus prea bine din engleza....ati plasat informatii care nu au nici o legatura una cu alta in acelas paragraf, iar concluzia articolului e.... ca nuca in perete.......


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi