Hai! Ne bagam la o revolta?

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Marţi, 11 mai 2010, 19:29 Actualitate | Opinii

Vlad Mixich
Foto: Hotnews
Luna Mai e cea mai misto luna din an ca s-o pui de-o revolta. O demonstreaza istoria. Vremea e calduta, sangele clocoteste, iar daca mai vine si austeritatea cu coasa, concluzia e una singura: iesim in piata. E misto sa te entuziasmezi in luna mai, sa simti cum te mananca sub scaun, sa asculti un rap cool de la BUG Mafia in care Tataeee isi baga p*** in lumea politicienilor. Pai nu toti vrem asta? Hai frate in piata, pumnu’ strans si la lupta. Ce? Aia de la Chisinau cu revolutia lor twitter pot, si noi nu?

Videoclipul “Bag p...-n lume si v-o fac cadou”, semnat BUG Mafia, i-a entuziasmat brusc pe cativa jurnalisti pe care ii respect. Printre ei si Costi Rogozanu, care imi explica in noiembrie trecut ca cel mai mare privilegiu de dupa ’89 e ca ne permitem sa nu mai gandim infierbantat. Din nefericire, se pare ca “versul” asta cu “p...-n lume” l-a infierbantat pe Costi, care scrie ca suntem in fata “celui mai autentic indemn la revolta si la recuperarea demnitatii”.

Cand spun ca fierbinteala asta nu face bine nici la ten, nici la popor, nu sunt ironic. Atata timp cat versuri precum “Stai asa c-o s-ascut si eu lama de la brici” sau “Preparam bombele si vi le dam cadoo” raman acolo cu Tataee pe scena, totul e ok. Dar ceva pute atunci cand un site al trustului Realitatea posteaza in aceeasi zi trei articole in care, folosind ca punct de plecare versurile violente specifice BUG Mafia, se cere demisia guvernului, a Presedintelui si proteste in toata tara.

Ceva pute pentru ca intotdeauna cocktail-urile Molotov ale protestatarilor au putit la fel de tare ca si gazele lacrimogene ale politiei. Ceva pute pentru ca violentele din Ungaria lui 2006 impotriva premierului Gyurcsany nu au rezolvat nimic. El a mai condus tara cativa ani, iar partidul sau a fost detronat abia luna trecuta cand, fara strigate fierbinti, a pierdut clar alegerile. Ceva pute pentru ca letonii care au protestat violent impotriva unor masuri de austeritate similare celor din Romania nu au reusit altceva decat sa schimbe un nume de premier cu un altul. Austeritatea a ramas.

Ceva pute rau pentru ca diferenta dintre “mai bine huligan decat dictator” si “preparam bombele si vi le dam cadoo” e la fel de mare ca cea dintre un student revoltat si un golan cu chef de caft. Caci daca cei din Piata Universitatii (cu care deja s-a facut o paralela) aveau un program si doua-trei idealuri, cei care sunt astazi in Piata Victoriei au doar burta goala. Si daca moartea in numele unui ideal e o problema discutabila, moartea in numele stomacului gol sigur e o mare prostie. Violentele de pe strazile Greciei au facut deja 3 victime. Si asta pute mai rau decat orice.

Calitatea versurilor de la BUG Mafia este ca spun pe sleau ceea ce gandim multi. Greseala jurnalistilor este ca le folosesc pentru a aprinde scanteia entuziasmului protestatar. Dar fara un program alternativ, fara solutii, ce altceva este un protest decat o cafteala imputita? Mi-a placut Rogozanu atunci cand cerea transparenta totala a averilor politicienilor si a cheltuielilor publice. Imi place oricine care dezleaga nodul complicat al hotiilor clasei politice, care arata cu degetul atat catre populismul incompetent si inconstient al democrat-liberalilor, cat si catre monstruoasa apetenta spre coruptie a social-democratilor.

Dar nu-mi plac jurnalistii care-si baga intre dinti lama de brici din cantecele BUG Mafia. Poate ca absolventii de Litere stiu sa recunoasca o metafora, dar poate ca altii nu, in special atunci cand contextul este de soiul celui in care ne aflam.

In 1968, in mijlocul revoltelor studentilor hippie din campusurile americane de la Yale sau Harvard, a existat un colegiu unde, datorita inteligentei de negociator a liderului studentilor de acolo, protestarii au obtinut rezultate maxime fara a-si folosi “pistoalele de sub tricou”. A fost singurul colegiu american care a cunoscut in vara lui ’68 o astfel de traiectorie. Liderul de atunci a ajuns, la doar 23 de ani, pe coperta revistei Life. Peste decenii bune a devenit secretarul de stat al Statelor Unite.

Hillary Clinton si-a dat seama in ’68 ca orice, dar orice, este de preferat pumnului strans. Atunci ea a spus da libertatii de a protesta pasnic cu scopul de a deschide usile unor negocieri reale. Dar a spus nu pumnului strans care pute a sange.

S-au facut 20 de ani de cand stateam copil la coada la tacamuri si acum vad cum adolescentii formeaza cozi la conversi, pe Stefan Cel Mare. Intr-un oras in care copiii stau la coada pentru a-si cumpara tenisi americani, boxele din care se aude BUG Mafia nu au ce cauta sub Palatul Cotroceni sau in piata Victoriei (dupa cum se mentioneaza intr-o alta postare de pe Voxpublica). Acolo au ce cauta medicii si profesorii protestand pasnic si sustinuti de alternativele viabile propuse de presa sau societatea civila.

Stiu ca e luna mai si ca ar fi misto s-o punem de-o revolta. Dar daca ai pumnul strans, du-te la sala frate, nu in Piata.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

6437 vizualizari

  • +21 (35 voturi)    
    punem de o revolta la prima ieseala ?! (Marţi, 11 mai 2010, 19:42)

    Eneas [anonim]

    de la Marea Ieseala din Decembrie 1989 au trecut douazeci de ani !
    Studentii intrebati azi ce vor-la ieseala de la Min Invatamantului -unul a zis *burse mai mari* alta a zis*cupoane de calatorie pe CFR* numai chestiuni arzatoare ,una si una ,se vede ca erau plantati cu mana de PSD!
    Carica Bombardon Antonescu (cum care ?tziptzarul de la PNL!)care ,la ochii aia blanzi si goi de inteligenta, si cu o musca bine infipta sub nas ar arata la fel ca Gerry Hitler Redivivus cre sange si infiereaza Guvernul in care o si vede Prim Ministroasa pe Blonda de la Turism!
    intrun cuvant ,numai solutii de iesire din criza ,de la tot laureatii premiului nobel romanesc (Nobel esti ,Nobel traiesti ) pentru economia epocii pietrei slefuite !
    • -1 (1 vot)    
      ieseala cu mamaliga (Joi, 13 mai 2010, 11:05)

      decembristul [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      s'au schimbat datele problemei.
      ilici a imbatranit, stanculescu e inlaunru, militaru nu mai e....
      base n'o sa fuga cu elicopterul si nici oprea n'o sa se dea cu noi. :-))
      cat ar face valva vantu, mamaliga va sta linistita in ceaun.
      nici macar nu mai frige, ce sa mai vorbim de explozie.
      doar sereiu e cu noi. in permanenta.:-))
    • +2 (2 voturi)    
      Iata ce vor care ni-l propuneau pe Geoana si Voicu (Joi, 13 mai 2010, 15:11)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Cititi in EVZ articolul "Razbunarea lui Vantu si Voiculescu: grecizarea Romaniei".
      Asta vor sa faca cei doi moguli impreuna cu Ponta, Antonescu, PSD, PNL,PRM, PC, liderii de sindicat afiliati lui Vantu si cu ajutorul televiziunilor Realitatea TV si Antene. Se minte de dimineata pana seara, disperarea mogulilor e uriasa. Conform HotNews.com inca 4 firme au cerut falimentul Realitatea-Catavencu. Inca putin si se termina cu Vantu, de aici si disperarea cu care se incearca manipularea cetatenilor. Cei 500 de pensionari care au fost ieri la Cotroceni au fost adusi de sindicatul "Fratia", care are o colaborare parafata cu PSD din 2008, conform EVZ.
      Imbecilul de Ponta, mai arogant, mai demagog si mai pervers decat Adrian Nastase ne arata ce vrea PSD sa faca cu cei care muncesc: nici un impozit pentru cei sub 1000 RON, 25% pentru cei intre 1001 RON si 2500 RON si (stupoare) 50% pentru cei peste 2500 RON!!! Declaratia a fost facuta la Realitatea TV. Adica Ponta si PSD vor sa ia de la cei care muncesc ca sa aiba de unde fura ei si mogulii care ii sustin iar cei care stau acasa sau muncesc mai deloc sa nu plateasca nimic la stat. Ponta, daca, DOAMNE FERESTE!, se va intampla asa ceva vreodata vom fi in strada eu si ai mei zilnic si nici tu, nici PSD, nici Vantu si Voiculescu nu veti mai scapa atunci!!!
  • +33 (41 voturi)    
    excelent articol (Marţi, 11 mai 2010, 19:44)

    Cris [anonim]

    foarte foarte bun! felicitari!
    • +13 (15 voturi)    
      Bravo (Marţi, 11 mai 2010, 23:15)

      coolerkman [utilizator] i-a raspuns lui Cris

      Extraordinar de echilibrat si antrenant scris! Felicitari d-le Mixich
  • +31 (37 voturi)    
    Super articol! (Marţi, 11 mai 2010, 19:50)

    cristiian [utilizator]

    Ma bucur ca exista si jurnalisti echilibrati.
  • +26 (34 voturi)    
    Pentru ce? (Marţi, 11 mai 2010, 19:54)

    Nicu Panaitescu [anonim]

    RealitateaTV si suratele ei continua in prostia jurnaistica din care n-o sa castige nimeni nimic. Nici boborul spectator si nici macar stapanii "ziaristilor care le fac programul si listele de invitati imbecili si degraba latratori. Pentru ca nu mai e nimic de castigat in tara romaneasca. Si nimic care sa fie de leac unui neam care nu mai are nici o sansa. Da, chiar cred ca nu exista speranta pentru neamul meu.
    Altfel, vocea dv., dle Mixich, imi confirma ca sunteti un jurnalist de calitate. Respect!
  • -14 (22 voturi)    
    Ba sa ne revoltam!!! (Marţi, 11 mai 2010, 20:01)

    lexoos [utilizator]

    Pt ca, dincolo de orice joc politic, revolta e in inimile intregului popor acum, ca singura si ultima solutie de purificare!!!

    Eu nu traiesc in Romania, dar familia mea da si este foarte afectata de ceea ce se intampla. M-as intoarce fara sa clipesc daca e vorba de revolta, sa particip cu ce pot, asa sa stiti! Altfel, nici nu vreau sa aud

    Bine spus Montesquieu!
  • +18 (26 voturi)    
    Revolta (Marţi, 11 mai 2010, 20:02)

    letitia [anonim]

    De acord.

    Propun o revolta a pensionarilor si bugetarilor.

    Locurile de desfasurare: stie cineva unde locuiesc Dinu Patriciu, Sorin Ovidiu Vintu, Dan Voiculescu si altii de teapa lor?

    Poate li se face mila si inapoiaza statului macar 15-25% din ce au furat... pun pariu ca am scapa de toate datoriile!
  • -30 (34 voturi)    
    Sa fie ,dar s-o stim si noi ! (Marţi, 11 mai 2010, 20:08)

    Revoltatoru' [anonim]

    La fata ta de .."auto-multumitor" ,mai acu' douaj'd-ani iereai doar un tacam ,deci stateau altii la coada la tine !

    De v'o revoltatie ,va e frica, le e frica la astia ...pleziristii ,epicurienii ,epicuristii ,securistii (or fii lor) ,papagalistii ,portocalistii ,pupin-basistii ,si-n genere la tot ce se termina cu ..'istii' !

    La toti dobitocii ce uita ca pt. lucruri mai putin odioase ,Ceasca a fost mitraliat la Targoviste !Macar pe timpu' ala ,nu iegzista somaj ,si chiar nu murea nime' de foame ori din lipsa de medicamentoase &spitale &doctori !

    Dar ,la fata ta privita la Luna ,semeni cu-n cap de ...duna !

    Orisicat ,Idolu'&lindicueconomic vor cadea pronto ,asa ca ce mai chichirez galceava ??!
    • +9 (15 voturi)    
      balaceanca pentru tine amice (Marţi, 11 mai 2010, 22:11)

      tvee [anonim] i-a raspuns lui Revoltatoru'

      pe ce lume ai trait tu cind era prea iubitu' parintilor tai?
      altceva decit injuraturi stii ma tradator de tara pe bani, suflet ieftin ai nenica!
      nu se murea de foame latura comunista ce esti??! nu era lipsa de medicamente? pe cine incerci tu sa convingi de ce adevar?
      unde crezi ca am trait cu totii? sub tutela lu tactu' comunist din convingere?
      sictir ba!
      oamenii ca tine m-ar face sa ies in strada! impotriva ta si a tuturor tradatorilor si lasilor ca tine!
      si tu esti unu' din aia cu "istii", comunistii ba! hai sictir inca o dat!
    • +5 (7 voturi)    
      dupa halul de postare, (Miercuri, 12 mai 2010, 7:14)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Revoltatoru'

      se poate trage concluzia ca esti cel mai bun exemplu de "reusita" a reformelor din invatamantul, "patronat" de altfel pana acum, de alde abramburica si ai ei coldzi psd-isti.
      hala sa-ti fie!
  • -4 (10 voturi)    
    mda (Marţi, 11 mai 2010, 20:14)

    alex [anonim]

    Nu inteleg asocierea BUG Mafia cu "pumnul strans".
    Asta denota o necunoastere a realitatii "de cartier".

    Nu periferiile vor fi cele care se vor lega "la revolta" ci tot nomenclatura nemultumita de imparteala puterii.
    • +4 (6 voturi)    
      asocierea a fost facuta de (Miercuri, 12 mai 2010, 7:16)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui alex

      irealitatea sindicalista (8 din membri fondatori ai trustului sunt mari sefi de sindicat, ceea ce explica tot) si nu de Vlad Mixich.
  • +17 (23 voturi)    
    Right, dom'le! (Marţi, 11 mai 2010, 20:25)

    robert schwartz [anonim]

    Excelent articolul, draga domnule!
  • -20 (26 voturi)    
    Pupat dosus oranjus redivivus!!! (Marţi, 11 mai 2010, 20:31)

    Montesquieu [utilizator]

    Chiar ma-ntrebam cum de trece o juma' de zi in care base scoate inc-o tura de acuze pe gura si nicunul, da' chiar nici macar un (pseudo)intelectual portocaliu, daca nu chiar si blogger, nu sare sa ne talmaceasca adevaratul sens al ineptiilor basesciene (se pare ca mai nou fara tagma asta a explicatorilor, romanii nu mai pricep nimic singuri).
    Recunosc, aveam pretentii mai inalte, gen Tapalaga. Se pare insa ca va trebui sa ne multumim (pe moment doar ca mai pe seara o sa fie recolta serioasa de ciuperci oranj Moraru, Pora, Turcescu, Cristoiu etc) cu autorul elucubratiilor de mai sus.

    N-o sa ma pierd aici in analize semantice, eseul intra in nota clasica proslavitoare a masurilor augustului carmaci cu labirinturi de idei care duc la inevitabila concluzie ca base-i mai providential ca toate personajele din biblie la un loc.
    Partea asupra careia vreau sa ma opresc e asocierea propovaduita de cateva zile incoace de toata turma portocalie intre eventuale proteste si ideea de anti-democratic, prostie fara sens.

    Am si eu o nelamurire totusi: cam toate tarile din europa asta care au resimtit criza serios au inregistrat miscari ample de protest care au zguduit serios establishment-urile (indiferent de culoarea politica a guvernelor).
    Cu toate astea, noua ni se incumba ideea ca acest gen de miscari in romania ar fi vezi-doamne o prostie.
    De ce va e frica stimabililor? C-o sa zgaltzaim din temelii insailarea asta putreda de-i ziceti guvern? C-o sa dam cu toti ministii rozalii si firmele lor de casa de pamant? Ca n-o s-o mai vedem pe navasta lui cocos cum isi plimba hermesurile de zeci de mii de euro? Ca n-o sa ne mai ranjeasca-n nas asfaltagii de casa a lu' base atunci cand ii intrebam de autostrazile kanci de la noi? C-o sa terminam cu o administratie si o justitie corupte pana la maduva?
    Toate astea nu-s simple sloganuri. O greva generala bine organizata poate darama usor o administratie subreda si corupta.
    Asta-i sansa Romaniei s-o curatam si-n nici un caz n-o s-o ratam!
    • +12 (16 voturi)    
      Noii conducatori ? (Marţi, 11 mai 2010, 20:48)

      anaana [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      Montesquieu eu merg cu tine daca spui repede pe cine punem in loc. Daca imi spui ca democratul ca facem alegeri imi e frica de nulitatile care sigur vor cistiga: Geoana, Pona, Antonescu. Amaritii astia 3 stau la televizor si critica dar NU AU SOLUTII si asta stim toti.
  • -15 (19 voturi)    
    MIxich, esti boa... (Marţi, 11 mai 2010, 20:37)

    nune [utilizator]

    ...n-ai inteles nimic nici din PU, nu intelegi nimic nici acum. scrii si tu reactiv, vazand ca cineva are curajul sa spuna lucrurilor pe nume: suntem in fata unui guvern slab si a unui pres care a sacrificat un an deoarece se temea sa nu piarda alegerile...

    frate, ce ideal mai vrei cand statul, dupa ce ca e impotent, isi mai baga mana si in buzunarul tau sa isi cumpere viagra? burta goala nu e un ideal, e un motiv. iar idealul e un sut in cur alora care ne conduc!

    si nu intelegi nimic nici din BUG Mafia, fraiere...
  • +13 (17 voturi)    
    Ura prosteasca... (Marţi, 11 mai 2010, 20:59)

    Andrei [anonim]

    ... zapand canalele Tv romanesti, ajung inevitabil si la Realitatea ori Antena 3 si nu dau, mai cu seama in cazul celui din urma, decat de ura si tipete furibunde, latrat isteric si ... si... laturi. stiti ce nu vad? o contra-propunere, ceva constructiv, altceva decat intrebari: unde, de ce? si hua/huo!
  • -1 (11 voturi)    
    aiurea spus (Marţi, 11 mai 2010, 21:00)

    crap [anonim]

    ce-au facut ungurii acum cativa ani cand chipurile prim-ministrul lor s-a scapat ca a fost o guvernare de trei surcele? am impresia cumva ca au iesit in strada.. sunt curios ce ati face daca timp de douazeci de ani cineva la poarta propriei case v-ar da palme si v-ar fura din traista! am vaga senzatie ca ati incerca sa cautati o pusca de ursi? e usor sa stai pe bara si s-o faci pe viteazu'. toti au fost vinovati, au furat de-au rupt, justitia s-a dovedit omul de casa obedient, la fel si parchetul si politia.. apar cazuri cand mai pui mana si pe pietre, e chiar sanatos, altfel vor crede ca o sa le mearga oricum. trebuia de fapt facut asa ceva de mult. opozitia actuala e de vina, dar nici cu pdl'ul nu mi-e frica. de ce sa plateasca oamenii ptr impotenta si prostia unor guvernari? sa-si vanda ei vilele si palatele, sa ajunga in faliment, sa vada cum au trait aia 'multi' si 'prosti'.. hai sa nu ne racim gura de pomana ca n-are sens. olandezii sau englezii si i-ar fi atarnat pe'ai lor pe gard pana acum.
    • -1 (5 voturi)    
      bravo (Marţi, 11 mai 2010, 20:22)

      The Saker [utilizator] i-a raspuns lui crap

      corect
    • +5 (9 voturi)    
      si? (Marţi, 11 mai 2010, 20:29)

      diddlyjo [anonim] i-a raspuns lui crap

      cine e acel cineva care te fura la poarta casei? vecibnul? fratele tau? cumnatu'? colegul de munca? fostii colegi de scoala? sau nici macar unul dintre acestia nu face evaziune fiscala? nici unul nu e functionar la stat si fiind functionar nici macar unul nu profita de bunurile statului? nici unul nu munceste (macar partial) la negru? si stii câti sunt in ro ca astia, ca apropiatii tai? iti poti face o idee? daca da, compara apoi paguba produsa de ei cu paguba produsa de cateva sute de indivizi precum cei pe care i-ai acuzat.
      • -3 (5 voturi)    
        gandesti invers (Marţi, 11 mai 2010, 23:40)

        crap [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

        daca cele cateva sute de la conducere faceau treaba cum trebuie nici evaziunea nu era la cota actuala. oamenii fac tot ce pot sa se protejeze de aberatie. da, stai sa vad.. aia cateva sute au furat economia toata.. poporul a furat-o peste ochi de nu s-a vazut.. hm! ceva ciudat aici.. cum spuneai?
  • +10 (14 voturi)    
    Eu cred in revolta celor 3 milioane (Marţi, 11 mai 2010, 21:07)

    Clau [anonim]

    Eu cred doar in revolta celor care lucreaza in domeniul privat, aia 3 milioane care tin in spate cei 6 milioane de pensionari plus pe cei 1,5 milioane de bugetari (ultimii teoretic ar tebui sa presteze servicii societatii, dar din pacate practic un mic numar dintre ei il fac). Astia 3 milioane sunt in mare parte partea activa si creativa a societatii, daca li se vor mari impozitele pentru a acoperi cheltuieli irationale ei vor gasi solutia pentru a iesi din baza de impozitare (munca la negru, plecatul in strainatate, mituirea fnctionarilor, etc.). Daca statul si cei 7.5 milioane de bugetari+pensionari nu inteleg asta lor le va merge tot mai rau si isi vor merita soarta.
    • -4 (8 voturi)    
      Gresesti (Marţi, 11 mai 2010, 20:54)

      Cezar [anonim] i-a raspuns lui Clau

      pe pensionari nu-i tine nimeni in spate,ei au platit pt. pensiile lor normale.Cine le-a papat banii si cine a acordat pensiile nesintite ? Romani ridicati-i in furci in Piata Revolutiei!
      • +1 (3 voturi)    
        banii... (Miercuri, 12 mai 2010, 8:02)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Cezar

        ...ca si contributie pentru pensii, ai actualilor pensionari, i-au papat fostii pensionari.
        datorita sistemului de pensii din romania, vechi de cel putin 50 ani, din contributiile actualilor palmasi, se platesc pensiile actualilor pensionari, fostii palmasi.
        ca urmare, nu poti acuza de furt statul ci poti doar sa-l acuzi ca n-a facut nimic sa schimbe sistemul, de 20 ani.
    • -2 (8 voturi)    
      Bravos natiune ! (Marţi, 11 mai 2010, 20:54)

      anaana [utilizator] i-a raspuns lui Clau

      Clau ai omorit pisica !!! Daca cei 3 milioane din domeniul privat "partea creativa" , au ca solutii :munca la negru, plecatul in strainatate, mituirea functionarilor , este clar de ce nu putem scapa de clasa politica mizerabila.

      Adu-ti aminte ca acum citva ani cineva a propus o greva fiscala- sa nu mai platim impozite un timp. Nu l-au urmat decit foarte putini. Asa ca nu mai opune pensionarii creativilor din privat. Cauta altceva !
    • 0 (6 voturi)    
      :-( (Marţi, 11 mai 2010, 21:53)

      altrix [anonim] i-a raspuns lui Clau

      Trist, dar adevarat! Subscriu si eu!
    • -8 (12 voturi)    
      Boule care esti... (Marţi, 11 mai 2010, 22:12)

      Gogu M. [anonim] i-a raspuns lui Clau

      ... tu bou, mai ia o pauza si trage aer in piept cand inghiti pe nemstecate tot ce-ti toarna in urechi pupinbasistii lobotomizati. Pe care pensionari ii duc privatii in spinare, bai? Poate, daca esti privat, in cel mai bun caz o duci tu pe ma-ta. In rest, oamenii aia au platit contributii in sistemul de pensii, care pe vremea lor (pana mai acu' cativa ani) era exclusiv public. Si au platit cat si cand a stabilit statul prin lege. Deci, ca sa ma repet, tu si restul privatilor ati putea cel mult sa va revoltati impotriva lu' ma-ta (fa tu restul acordurilor singur), daca e pensionara si nu mai vrei/vreti s-o sustineti.

      Cat despre sectorul privat romanesc, si cat e el de creativ si altfel decat "restul", astept sa-mi povestesti. Sa-mi povestesti de ce bunurile si serviciile prestate de privati, in Romanica, in varianta bastinase de piata libera concurentiala, sunt (de la service auto la turism) mai scumpe si mai proaste decat... a, stai, decat oriunde. De ce multinationalele s-au romanizat cu directorii lor straini cu tot, si nu sunt in stare sa se tina de cuvant (va vom contacta dupa interviu, INDIFERENT de rezultat) nici macar in chestii marunte... de restul sa nu mai vorbim. De ce piata imobiliara din Romania arata in halul in care arata, de la calitatea constructiilor pana la preturi. De ce cacanarii de la companiile de telefonie mobila au avut nevoie de imbolduri de la directivele europene pentru a scadea preturile la convorbiri in Europa, si de ce mai an (pe cand avea inca monopol!) Romtelecomul baga bani in publicitate in loc sa lucreze la calitate si sas cada din tarife. Si acum mai trage o data aer in piept, trage-ti o preche de palme si mai explica-mi o data ce ar trebui sa ma faca sa protejez tipul asta de "piata libera concurentiala". Iar daca nu resimti nimic, atunci mars de-i multumeste lui Basescu si Boc ca te-au fericit cu competenta, onestitatea si lidership-u lor...
      • +2 (4 voturi)    
        probleme, gogule? (Miercuri, 12 mai 2010, 8:36)

        catcos [utilizator] i-a raspuns lui Gogu M.

        probleme de compilare a informatiei? nu de alta, dar s-a mai explicat de m-am plictisit cum e cu pensiile de la stat, contributiile nu se depun la CEC, ca sa ai la batranete, pensionarii de AZI sunt platiti din contributiile salariatiilor si angajatorilor de AZI, atatia cati sunt. Contributiile lor de cand munceau s-au dus in portofelul pensionarilor de atunci. Dar hai sa radem sectorul privat, bun de nimic, si sa asteptam sa ne dea statul bani ca sa traim. Din ce? Nu ne intereseaza, sa ne dea! Daca nu, iesim in strada!
        • -1 (3 voturi)    
          Ete na... (Miercuri, 12 mai 2010, 13:35)

          Gogu M. [anonim] i-a raspuns lui catcos

          Ma musiu, tu sau nu-ntelegi sau te faci - ceea ce poate e mai grav. In cazul pensiilor ma refeream la un principiu, la un mecanism, conform caruia pensionarii de acum au platit la vremea lor contributii in schimbul asigurarii ulterioare de catre stat a pensiei. Mai mult, au facut-o intr-un sistem al carui design a fost "chibzuit" si realizat in intregime de stat. Si acu' statu vine si ne zice "ups, am gresit, m-am inselat, n-am facut bine - tzeapa, iaca canci bani la pensii?!?". Mai pe intelesu' tau, nici pe politisti sau militari nu-i platim fizic NOI, din buzunar - noi dam un procent la impozite, statul face un buget, alora li se dau salarii... dar trebuie sa fii zevzec de-a binelea ca sa ai nevoie sa ti se deseneze ca sa pricepi atata lucru.

          Cat despre mirobolanta piata concurentiala a la malurile Dambovita, dati-i inainte, incurajati-o. Ce ca ea poate functiona MULT mai bine (aproape ca la carte) pe alte meleaguri, doar n-o sa fim noi neamuri proaste sa ne legumim ca platin macar cu 20% mai mult decat oriunde pe orice produs si serviciu. Important e ca privatii sunt toti inventivi, creativi, si in esenta exemplar de onesti, basca subnutriti si-si rup de la gurita sa ne tina in spate tara asta. Multa prostie va mai umple capetele unora, soro... Astept cu interes momentul cand Basescu va decide ca e in intersul national ca, in ziua de salariu, sa veniti cu bani de acasa ca sa insanatosim bugetul subrezit de opozitie, televiziuni, moguli, doctori, profesori, pensionari, si evident de "omul obez" plus Dinu Patriciu (sa-i fie rusine!). Pun pariu ca ati face cozi si v-ati trezi cu noaptea in cap sa faceti liste si sa va luati numere de ordine. D-alde voi, prin votul si imbecilitatea voastra, si prin apetitul pentru coprofagie chiar ii meritati pe "liderii" fara caracter, rusine si competenta, si cred ca nu va strica lectia asta. Problema e ca, la randu-va aveti familii asupra carora ati adus "binecuvantarea" asta, plus ca ati tras intreaga tara dupa voi
  • +9 (9 voturi)    
    dap (Marţi, 11 mai 2010, 21:24)

    cata [anonim]

    mi-a placut aia cu conversii:) si eu voiam sa intru in magazinul ala, dar am renuntat vazand coada care parca e in fiecare zi la fel!

    mi se pare o mare prostie chestia cu revolta generala! e adevarat, guvernul nu trebuia sa lase sa se ajunga aici, dar asa e cand ai de-a face cu incompetenti...trebuie sa strangem randurile si sa muncim, nu sa aratam pumnul pentru ca asa nu ajungem nicaieri! sper sa se trezeasca odata neamul asta al meu si sa ne recuperam macar mandria!
  • -6 (8 voturi)    
    "du-te la sala frate, nu in Piata." (Marţi, 11 mai 2010, 21:40)

    Alexandra [anonim]

    "Elevat" limbajul de jurnalist !
    • +2 (4 voturi)    
      oricum, (Miercuri, 12 mai 2010, 8:27)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Alexandra

      mai elevat decat al lui @gogu.m, crescatorul de vite.
    • +3 (5 voturi)    
      conform destinatarilor (Miercuri, 12 mai 2010, 8:37)

      catcos [utilizator] i-a raspuns lui Alexandra

      e pe intelesul celor incantati si incitati de "melodiile" BUG MAFIA
  • +7 (9 voturi)    
    Revolta (Marţi, 11 mai 2010, 21:57)

    ionut [anonim]

    Ma bucur ca exista si astfel de voci echilibrate, intr-un cuvint. Tonul pompieristic, sa nu zic anti Base etc., l-am obs. la Realitatea de ceva timp. Eu inteleg sa manipulezi, da' chiar atit de grosier? Pacat de citiva oameni de acolo...
  • -4 (8 voturi)    
    Reamintire (Marţi, 11 mai 2010, 22:00)

    Alex [anonim]

    Este dreptul unui popor sa dea jos guvernul ce nu il mai reprezinta.
    Suna cunoscut?
    • +5 (7 voturi)    
      Remember (Marţi, 11 mai 2010, 23:14)

      Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Intr-o democratie, acelasi "popor" decide prin vot direct, o data la 4 ani, cine sa-l reprezinte.
      Suna cunoscut?
    • +3 (3 voturi)    
      foarte cunoscut. (Miercuri, 12 mai 2010, 8:28)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      voteaza la alegeri si se va alege.
  • -3 (7 voturi)    
    revolta nu... (Marţi, 11 mai 2010, 23:39)

    Dapyx [anonim]

    dar o revolutie, sau macar o rascoala ar merge.
  • -1 (5 voturi)    
    Sa faca fiecare ce stie mai bine (Miercuri, 12 mai 2010, 1:01)

    Catalin Dimofte [utilizator]

    Acest gen de pamflet, eseu, foaie de jurnal, strigatura, sau ce-o fi acest articol nu imi pare a fi ce stiti dvs., d-le Mixich, sa faceti mai bine ca jurnalist.
    Am citit cu mare placere cele mai multe articole pe care le-ati scris pe HN; acesta mi se pare, de departe, cel mai slab -- confuz, cu argumente neclare, nepotrivite sau lipsite de logica, si scris intr-un limbaj cu accente "de cartier" care nici nu vi se potriveste si pe care nici nu-l stapaniti.
    Sigur ca exista si varianta cu troaca, dar as prefera sa va intoarceti la acele frumoase si destepte interviuri si articole de cultura care, cel putin in ochii mei, v-au consacrat.
  • -4 (8 voturi)    
    Ai uitat sa pui [P] in fata articolului (Miercuri, 12 mai 2010, 2:15)

    Gigi Fisiune [anonim]

    Ca sa isi dea seama si cei mai "inceti" ca e vorba de publicitate.

    Inteleg, am ajuns in situatia in care orice ai face e rau. Problema e ca daca scapam de guvernul asta vor fi mai putine victime decat daca n-o facem. Parerea mea.

    Sa traiesti bine!

    Si schimba poza, e cam gay.
  • +3 (5 voturi)    
    Bun articol (Miercuri, 12 mai 2010, 9:54)

    silicon_v [anonim]

    Multumesc pentru articol. Un punct de vedere echilibrat care de fapt mi-a lamurit si mie niste probleme.

    Mie articolul domnului Rogozanu mi-a lasat un gust amar. Si nu prea imi puteam explica de ce (mie imi place in general ce scrie domnul Rogozanu). Dar nu am avut timp sa despic firul in patru. A facut-o autorul pentru mine :)

    P.S. Inca ceva despre articolele domnului Mixich: chiar e o placere sa mai gasesti in ziua de azi "ziaristi de cursa lunga". Stiu de fiecare data cand deschid un articol marca Mixich ca o sa gasesc ceva foarte bun de citit. Ma simt ca un copil in fata unui ou Kinder :)
  • -1 (3 voturi)    
    Conexiuni? (Miercuri, 12 mai 2010, 10:11)

    mistydo [utilizator]

    Dupa ce am votat, hai la revolta!
    Nici o initiativa a organizatiilor neguvernamentale, multe din ele declarate drept organizatii umanitare... poate nu au economisti si cifrele lui Basescu , care au fost pregatite (cu tot cu solutii) de marii specialisti de la BNR. Eram demult cobaii lui Isarescu. Azi am trecut la un alt stadiu al experimentului. Merita sa-si mareasca salariu , a lui nu este nesimtit... doar se raporteaza la dobanzi...
  • +2 (2 voturi)    
    sondaj hotnews (Miercuri, 12 mai 2010, 10:27)

    nahir [utilizator]

    in urma cu cateva zile, sondajul hotnews cu privire la organizarea de manifestatii facute de privati in acelasi timp cu bugetarii, nu prevedea decat trei variante de raspuns : da, nu sau nu stiu, nelasand loc de alte opinii. cum ar fi aceea ca punand fata in fata doua grupuri cu opinii total divergente, conflictul e ca si facut = haos.
    si, ca de obicei, cand doi se bat, al treilea castiga. in cazul de fata statul reprezentat de exact cei care au facut (sau mai bine zis nu au facut nimic timp de 20 ani) sa apara actuala stare de fapt din Romania.
  • +3 (5 voturi)    
    intelepciune (Miercuri, 12 mai 2010, 11:01)

    cornelia t. [anonim]

    Ne trebuie multa intelepciune in aceasta perioada,iar romanii au dat dovada ca pot fi intelepti si uniti.S-au facut mari greseli in toti acesti ani si nu cred ca este vreunul de la putere sau de pe micile ecrane,pretinsii "formatori de opinie " straini de furturi din banul public si de chiuleala sau traiul caldut de la munca la Stat,oricum nu muncesc pentru mine,au gandit mai toti,mie sa-mi fie bine.Este un moment in care notiunea de "noi " si "Neam" ar trebui sa ne preocupe mai mult,sa nu mai punem pe primul plan nevoile personale imediate ,o perioada,pana trecem "puntea" ,si o sa ne fie bine.
  • -3 (5 voturi)    
    violenta (Miercuri, 12 mai 2010, 11:34)

    io [anonim]

    as vrea sa spun un lucru cat se poate de clar: nesimtirea celor de la putere face anual mai multe victime decat orice altceva.

    a cuantificat cineva cati oameni mor din lipsa de bani de medicamente? sau pentru ca salvarile nu pot ajunge in satele lor din cauza drumurilor proaste, sau de frig pentru ca nu si-au mai permis incalzirea?

    nu sunt bani pentru medicamente, sosele, etc., pentru ca banii se fura! toate aceste morti sunt din vina exclusiva a clasei politice si a clicii lor de mafioti!

    din cate stiu, frica este unul dintre instinctele primare. nu cred ca exista alta modalitate de a-i opri din furat, decat frica; frica pentru propria existenta.

    legea nu ii sperie; stiu ca nu o sa ajunga niciodata la puscarie, iar daca se rataceste vreunul pe acolo, sta ca in viligeatura 3 ani, dupa care se intoarce la milioanele lui.

    singurul lucru care i-ar putea speria, e moartea.

    nu stiu daca ati urmarit episodul din lituania: cativa potentati au abuzat sexual un copil; tatal copilului a incercat sa-i urmareasca in justitie fara succes; cand a vazut ca nu are nici o alta alternativa, a inceput sa ii vaneze; la propriu; a reusit sa omoare vreo doi, si pana la urma a fost si el ucis; insa a tras un semnal de alarma.

    personal, sunt pentru violenta. cred ca sistemul politic si cetatenii romaniei sunt de fapt in razboi; un razboi in care pana acum, victimele au fost de o singura parte.

    pumnul strans nu e altceva decat expresia disperarii; manifestarea celor ce nu mai au nimic de pierdut. simplul fapt ca in Romania exista oameni care nu mai au nimic de pierdut inseamna ceva.

    stiu ca probabil o sa sochez, insa cred ca daca accidentul din Polonia s-ar fi intamplat in Romania, oamenii ar fi dansat pe strazi.
    • +1 (3 voturi)    
      Ai vreo propunere concreta? (Miercuri, 12 mai 2010, 12:01)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui io

      ?
    • -2 (2 voturi)    
      moarte hotilor ! (Miercuri, 12 mai 2010, 18:42)

      iulian gheorghe [anonim] i-a raspuns lui io

      Cu riscul de a fi arestat, propun la revolta si chiar voi incerca sa instig. Ce castig prin haos ?! Poate vreo dictatura militara, cu lege martiala asa, pentru vreo doi ani, in care sa incercam sa recuperam cate ceva din averile pe care le-au facut cei ce ne conduc si nu numai cei de acum, averi ce ar salva tara fara doar si poate. Cred ca acum e momentul sa luptam, asa, fara lovituri de stat, doar ca "prostii". Daca unu, doi, trei ar fi linsati in piata, sa vezi ce ar da bir cu fugitii cu totii.

      Hai sa-i linsam !
  • +3 (5 voturi)    
    multumesc (Miercuri, 12 mai 2010, 17:27)

    marian [anonim]

    Stimate domn, ati castigat respectul meu.
    Si pentru asta multumesc.
  • +3 (3 voturi)    
    Tampitii vor iesi la iveala! (Miercuri, 12 mai 2010, 20:03)

    Ancestor [anonim]

    Daca va fi intr-adevar revolta in fata la Cotroceni, initiatorii si principalii participanti vor fi tinerii golani, inculti, fara orizont, care nu stiu ca pentru bani trebuie sa munceasca, care asteapta sa le pice para malaiata, care se ascund dupa deget si care nu accepta realitatea cea adevarata (ca sunt muritori de foame sau ca tanjesc dupa o masina tare cu care sa impresioneze gagicile), ci o accepta pe cea de la televizor, unde sunt chemati toti incultii, nerealizatii si "frustratii" societatii romane si instiga lumea la revolta.

    Daca va fi intr-adevar revolta in fata la Cotroceni, va fi sansa tinerilor mentionati mai sus sa se afirme si sa devina "cineva" in tara asta, fara sa-si dea seama ca in spatele atitudinii lor revoltatoare se ascunde cu subtilitate o dorinta launtrica de a lua locul celor pe care acum cu tarie ii acuza de coruptie si de stoarcerea cetatenilor romani de bani. Nu ii duce capul sa observe acest lucru. Fac si ei ce pot. Se limiteaza la forta fizica si se bazeaza pe predominanta celor ca ei (fara suparare, dar in Romania astfel de oameni predomina).

    "SE LASA CU BATAIE? HAI CA-L IAU PE NO-NAME-UL DE LA ETAJUL 2, IL MAI IAU SI PE PIERDE-VARA DE LA ETAJUL 3 DE LA SCARA VECINA SI IESIM PE STRADA CU CUTITELE IN MANA SI CU IPODURILE DE JDEMII DE LEI IN URECHI ASCULTAND MELODIA ACEEA DE LA B.U.G. MAFIA !!!"

    Asa gandesc majoritatea tinerilor si nu numai din ziua de astazi! Mie unul nu imi convine ca sunt turnat in aceeasi oala cu aceste specimene si in locul melodiei de la B.U.G. Mafia o prefer pe cea de la Guess Who..."nu m-am nascut in locul potrivit"...si apoi m-as gandi mai departe si as spune un TARE "Dar nu-i nimic!" si as gasi o cale mai buna de a rezolva problemele decat cea a pumnului !

    Va multumesc,
    Ancestor
  • -2 (2 voturi)    
    Bai, Vlade a lui Mixich... (Joi, 13 mai 2010, 4:20)

    Sange'n instalatzie [anonim]

    ...daca gandeau toti ca tine cu 20 de ani in urma, acum erai tot la coada sa cumperi "adidasi" de gaini moarte. Stilul tau de a scrie arata fie ca faci parte din ceea ce eu numesc "ciuma portocalie", fie esti vreun cirac de-al lui Pataievici care traieste din sinecura asigurata de tatucul Basescu. In ambele situatii, daca te consideri un "intelectaul subtzire",
    ai datoria sa fii onest ci nu sa te prostituezi. Cred ca ai auzit de un adevarat intelectual patriot, Simion Barnutiu, care indemna intelectualii "Sa tina aproape cu poporul pentru a nu se rataci". Din pacate, in Romania de astazi, multzi asa-zisi intelectualii practica prostitutzia intelectuala in favoarea lui Basescu si a haitei lui. Sa va fie rusine!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri