La ce sunteti dispusi sa renuntati?

de Adrian Stanciu     Adrianstanciu.ro
Miercuri, 5 mai 2010, 21:15 Actualitate | Opinii

E oficial. Nu mai putem continua asa. Va trebui sa marim taxele. Sau sa scadem cheltuielile. Sau ambele. Mai toti oamenii pe care i-am auzit vorbind despre subiect se impart in trei categorii:

1. Sa nu creasca nimic, platim deja prea mult.

2. Sa creasca, dar de la altii. In principiu de la bogati, da-i dracului de imbuibati ca au de unde.

3. Mai bine sa dam afara niste bugetari, ca tot  o freaca.

Adica, cu alte cuvinte, sa se reduca, dar nu de la noi. Eu cred ca atitudinea asta nu e rezonabila. Ca sa supravietuim cu totii, ca popor, trebuie sa renunam la ceva. Intrebarea e la ce?

Hai sa incep cu taxele. Eu sunt impotriva ideii supra-impozitarii bogatilor. Tot aud tot felul de voci sustinand impozitul progresiv si dand drept argument ca asa se face in tarile occidentale civilizate. Trec peste faptul ca m-am saturat rau de tot sa aud drept argument faptul ca asa fac altii, ca si cum ar exista o legatura cauzala definita intre o practica sau alta si bunastarea acelor tari. Si nu e. Chiar atunci cand e, uneori legatura e inversa, adica nu sunt bogati pentru ca procedeaza asa, ci procedeaza asa entru ca sunt bogati. Una peste alta, felul asta de a te inspira de-a valma si fara noima e prostesc. Ce-ar fi daca am mai gandi si cu capul nostru? O durea? Dar, mai ales, vorba americanilor, “take care what you wish for, you might get it”. Tarile despre care se vorbeste ar adora sa aiba un sistem de impozitare simplu si direct ca noi si vorbesc impotriva cotei unice doar pentru ca le face concurenta fiscala cu care nu stiu ce sa faca. Pentru ca un sistem inechitabil de impozite poate fi foarte usor impus dar e foarte greu de desfiintat. In general, orice metoda de conducere care presupune ca majoritatea decide ceva impotriva minoritatii mi se pare moral inacceptabila si periculoasa politic. Am auzit tot felul de comentarii spunand ca “ce-mi pasa mie cat impozit plateste unul care are o masina de 100,00 EUR?” Corect. Si asta e si problema. E, practic, un fel de furt sa decidem in gasca noastra numeroasa, la o bere, ca mancarea din seara asta va trebui platita de unii care nu sunt cu noi la masa, nu sunt intrebati si daca au ceva de spus despre subiect, oricum nu conteaza pentru ca noi suntem multi iar ei putini. Ba sa le mai si trimitem portareii sa ne aduca banii, ca s-a facut tarziu si se inchide carciuma. O societate construita asa e stramba si asezata pe baze periculoase. Bunastarea nu se poate realiza prin redistribuirea saraciei.

Mult mai bine ar fi, cred eu, daca s-ar largi baza de impozitare. Sunt tot felul de categorii de oameni sau de activitati care scapa acum impozitarii. Eu nu stiu nici o alta tara, de pilda, care sa aiba un sistem de deductibilitati asa de relaxat ca al nostru. Oricat s-a strans el in ultimii ani, e inca larg. De pilda, ca sa ma refer la povestea lui Radu Berceanu cu impozitul pe Q7, nici macar nu e nevoie sa introducem unul. E doar nevoie sa scoatem deductibilitatea de TVA de pe masinile de firma, cu exceptia celor de transport. Si, sa ne intelegem, asta e o masura care m-ar afecta si pe mine, semnificativ, dar nu as putea spune ca e incorecta.

Citeste restul articolului si comenteaza pe AdrianStanciu.ro























1640 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Cuib de liberali... (Miercuri, 5 mai 2010, 21:13)

    maria [anonim]

    De acord cu ideea statului ineficient, in genera, dar daca iei la puricat, s-ar putea ca in multe domenii sa nu fie indeajuns personal (sanatate, educatie, chiar si in unele ministere sau autoritati locale, pe anumite domenii, unde nu exista specialisti dispusi sa vina la stat din cauza salariilor necompetitive.

    Vedeti toata povestea numai din perspectiva contribuabilului...nu si a omului care beneficiaza de servicii (unele din ele care nu pot prestate decat de stat).

    In Germania, ideea externalizarii serviciilor publice prin PPP-uri da fiori oricui. Au facut experimentul si atat de tare s-au parlit, incat acum fug cu disperare de varianta asta. PPP-urile n-au facut decat sa faca rabat de la calitate, pentru a-si asigura profitul. Si in niciun caz nu s-au dovedit mai eficiente.

    Ideea e ca statul trebuie profesionalizat si responsabilizat, in interiorul lui trebuie facute reforme si redistribuiri. Solutia pusului la post negru e utopica cata vreme privatii nu sunt mai responsabili decat institutiile publice in postarea serviciilor!

    Si acum un exemplu, legat de invatamantul universitar: unde se umfla randurile studentilor, unde sunt primiti oameni cu cele mai mici medii de bac, in numele sfantului profit? Si unde se trece fara sa nu fi trecut vreodata pe la cursuri, doar ca sa nu se piarda afanta taxa de inmatriculare? V-ati gandit ca oamenii astia ies pe piata muncii si eventual devin si doctori, arhitecti?

    Ma uimeste de fiecare data liberalismul extrem al romanilor din Romania...sunteti spalati pe creier, pacat, ca sunteti baieti destepti!
    • +2 (2 voturi)    
      Da pt ce sa renunt? (Joi, 6 mai 2010, 12:02)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui maria

      Nu vreau sa renunt la nimic. Statul sa-si faca treaba. Sa stopeze evaziunea, sa reduca nr de bugetari, sa eficientizeze incasarile, sa nu mai fure prin licitatii, sa nu mai fure de la companiiile energetice... Pt ce sa renuntam tot noi? E vina noastra ca ei sunt cum sunt? Nu-si pot face treaba...pai afara, sa vina altii. De ce tot timpul sa renuntam noi la ceva.
      Eu unul nu vreau sa renunt la nimic, pt ca stiu ca daca Guvernul ar fi competent...n-ar fi nici o problema cu banii.
      Asa ca incetati cu articolele astea. Va place in genunchi, ce dracu? La biserica daca va place in genunchi !
      • 0 (0 voturi)    
        pai tocmai tu renunti..la bugetari.. (Joi, 6 mai 2010, 16:29)

        marlene [anonim] i-a raspuns lui bgd

        punctul 3. Vezi ca nu ai citit cu atentie? De fapt, ma intreb daca ai citit articolul intrcat nimeni nu spune de rugat. Probleme cu banii sunt oricum, mai mult sau mai putin. Chiar si Germania are probleme..e drept nu atat de drastice ca ale noastre. In alta ordine de idei, eu personal nu inteleg de ce guvernul refuza sa intre cu buldozerul in bugetari si incearca sa gaseasca tot felul de scuze.
        La fel cum nu inteleg de ce, daca tot sunt atatia bugetari, macar sa ii puna serios la munca. Control peste control.
        In Germania oricine este controlat de un altul si toata lumea isi face treaba corect. De ce? intotdeauna se va gasi altcineva sa ii ia locul..iar tu ca cel in fapt (prins cu spaga) taiat de la toate drepturile banesti (ajutor social, somaj). Simplu..Pacat ca scaunul e mai caldut decat o masura serioasa.
  • +9 (9 voturi)    
    stiu raspunsul. (Miercuri, 5 mai 2010, 21:23)

    MihaiC1988 [utilizator]

    "Adica, cu alte cuvinte, sa se reduca, dar nu de la noi. Eu cred ca atitudinea asta nu e rezonabila. Ca sa supravietuim cu totii, ca popor, trebuie sa renunam la ceva. Intrebarea e la ce?"

    Va raspund io la ce. Trebuie sa renuntam la politicienii corupti si care tot ce fac este sa fure zi de zi.!
    Vreti exemple? Patinoaru de 12mil euro de la brasov(in ungaria sa facut 1 la fel ca ala+1 fara acoperire cu 4mil). asfaltu care costa 3000+ euro/metru patrat, unde nici in cele mai scumpe tari nu depaseste 1000, 1500MAXIM.
    GARA de peste 6mil euro din mehedinti care este peste sine, si mult MULT altele.
    Deci, hai sa renuntam la politicienii corupti. Sau asta nu e posibil "domanu" Adrian Stanciu ?
    • +2 (2 voturi)    
      si eu il stiu :-) (Miercuri, 5 mai 2010, 22:17)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui MihaiC1988

      Vom renunta la o parte din ce dam la stat :)

      e atat de logic ... bafta , uite un link super adevarat http://romaniadeieri.blogspot.com/2010/05/32-de-procente.html
    • +2 (2 voturi)    
      logica (Miercuri, 5 mai 2010, 22:24)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui MihaiC1988

      "Va raspund io la ce. Trebuie sa renuntam la politicienii corupti si care tot ce fac este sa fure zi de zi.!"

      daca logica ta ar fi corecta, ar trebui sa renuntam si la alte cateva milioane de romani care fac permanent evaziune fiscala in varii forme. si ei fura & impreuna fura chiar mai mult decat cei vreo 10 mii de politicieni activi & cu functii pe care ii are tara. ei da, milioanele de romani "de rând" fura anual vreun miliard si jumatate de euro. ce ar trebui sa facem cu ei? avand in vedere ca sunt prea multi, puscaria nu e o solutie.
      • +1 (1 vot)    
        ii taxam si pe ei (Joi, 6 mai 2010, 0:52)

        xan [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

        evazionistii ar putea fi facuti sa plateasca taxe daca nu ar fi politicienii corupti
  • +3 (7 voturi)    
    . (Miercuri, 5 mai 2010, 21:30)

    DanS [anonim]

    Va propun o idee extraordinara, unica in lume. Nimeni nu s-a mai gandit la asa ceva pana acum. Am fi pionieri pe un teren neexplorat de nimeni altcineva.

    Santeti pregatiti sa auziti ideea mea? Va sugerez sa va asezati pentru ca este atat de revolutionara incat este posibil sa va provoace un soc si sa lesinati. Aveti sarurile la indemana?

    Ce ar fi daca in loc sa tot luam 100 de piei de pe 4 milioane ca sa punem cate 5 suplimentare pe alti 12 milioane, am proceda la o optimizare a acestui monstru numit stat?

    Ce ar fi daca am face ca tot ce face statul sa fi transparent, eficient, eficace si optimizat?

    Ce ar fi daca rata de colectare a taxelor ar fi de 90%? In prezent este undeva intre 50 si 60 procente …

    Ce ar fi daca toate activitatile statului ar fi optimizate asaincat acelasi volum de munca sa fie executat cu doar 600 – 700 mii functionari?

    Ce ar fi daca interactiunea intre cetatean si stat ar fi imbunatatita cu ajutorul unor sisteme informatice gandite sa ajute cetateanul si sa optimizeze prelucrarea datelor, si nu sa transfere niste bani (ai nostri) in cateva buzunare bine alese?

    Ati lesinat? Mai santeti pe scaune?

    Cum ar arata Romania dpdv fiscal si al performantei operationale a statului daca ideea mea ar fi pusa in practica? Nu-i asa ca este o idee revolutionara?

    Am mai avea nevoie sa discutam despre marirea taxelor doar ca sa stam peste linia de plutire? Sau am discuta de investitii in infrastructura inteligenta, in servicii cu valoare adaugata adecvata pentru cetatean pentru care ar fi nevoie de inca 3 miliarde la buget?

    PS: Imi este scarba de acest stat format din incompetenti si capusari care ne delapideaza pe noi cei care platim taxe, doar ca sa ne spuna ca au nevoie de mai multi bani. Si nu inteleg de ce santem atat de slabi si supusi si nu punem piciorul in prag. Sa o ia dracul de democratie in conditiile acestea. Mai bine lipsa!!!
    • +2 (2 voturi)    
      TOTUL E OK, sunt de acord ca ar fi un rezultat" (Miercuri, 5 mai 2010, 22:16)

      db [anonim] i-a raspuns lui DanS

      grozav! Dar, da-ne care este ideea, cum sa facem, ca asta e doar ceea ce vrei ( vrem). Nu tine secretul numai pentru tine.
      Cat despre PS-ul tau - iarasi, toate bune - am insa o remarca stricta: asta nu e democratie, e hotie. Democratia e altceva!
      • 0 (0 voturi)    
        . (Joi, 6 mai 2010, 7:42)

        DanS [anonim] i-a raspuns lui db

        Solutia se regaseste chiar in intrebarile pe care le-am pus.

        Aparatul de stat trebuie sa fie injumatatit. Statul trebuie sa opereze pe criterii de performanta operationala, cel mai important obictiv fiind cel al responsabilitatii fata de contribuabil.

        Evaziunea fiscala si furtul din banii nostri trebuie sa fie pedepsit si sa nu existe exceptii.

        Toata interactiunea contribuabil-stat trebuie sa se intample in asa fel incat experienta sa fie placuta si eficienta.
    • 0 (0 voturi)    
      . (Joi, 6 mai 2010, 7:39)

      DanS [anonim] i-a raspuns lui DanS

      Vad ca imi dati voturi negative. Presupun ca cei care slucreaza la stat le dau. Asta spune totul despre functionarii statului care nu fac decat sa perpetueze si sa intretina cancerul care roade aceasta tara.

      Ma intreb ce o sa mai faceti peste 10 ani cand nu o sa mai aveti victime carora sa le sugeti sangele. Din ce o sa mai fie stransi banii la buget atunci. Din ce o sa mai furati si delapidati?
  • -1 (9 voturi)    
    CE?!!? (Miercuri, 5 mai 2010, 21:40)

    Cri [anonim]

    Stam ca prostii in case si ne asteptam napasta?! Nu iesim in strada sa dam guvernul jos?!?!?!
    • 0 (2 voturi)    
      nu inca... (Miercuri, 5 mai 2010, 22:56)

      neintelesul [utilizator] i-a raspuns lui Cri

      lasa sa mai se dea un pic in stamba.... mie unu imi place... dc ii dam acum mai au inca un dram de credibilitate printre simpatizanti.... lasa-i sa cada de tot sa ajunga la os... nu vreau sa ies in strada sa pun tot "mosi"de astia de pe vremea comunistilor... vreau sa se schimbe tot. vreau tineri cu idei. le accept greselile dar sa fie idei. sa se vrea a face ceva pentru copiii lor inca in cearsaf. pe astia nu-i mai intereseaza ca au deja copii majori cu bugatti la poarta. rabdare, rabdare si vom rade la urma definitiv. am votata cu base doar sa se ajunga aici.
      doamne ajuta! toti o apa si un pamant.
    • +2 (2 voturi)    
      Si cine crezi ca o sa fie in noul Guvern? (Joi, 6 mai 2010, 0:53)

      Milka Man [anonim] i-a raspuns lui Cri

      Istoria recenta a Romaniei ne-a demonstrat ca sunt mereu aceasi oameni.Nu s-ar schimba absolut nimic.Mai mult...ca de obicei, noul guvern ar da vina pe cel vechi si ar spune sa nu se poate face nimic in 4 ani...dar daca asteptam 8 ani (ca sa mai manance si ei o paine)....
  • +2 (2 voturi)    
    Nu trebuie renuntat la nimic (Miercuri, 5 mai 2010, 21:41)

    Horatiu [anonim]

    Bani exista, dar nu sint gestionati bine. Toate licitatiile cu castigatori stiuti dinainte, toti bugetarii care nu se justifica si o gramada de chestii asemanatoare toaca banii aiurea. Trebuie taiat in carne vie, dar cei care conduc nu au interesul sa faca asta deoarece ar trebui sa taie de la ei. Trebuie scoasa taxa de inmatriculare si introdus impozit in functie de norma de poluare si cmc, asa cum e si in restul Europei, ar veni imediat bani la buget. Si mai sint multe care ar putea fi indreptate destul de repede, dar ar lovi exact in cei care ar trebui sa ia deciziile astea. E nevoie de oameni in conducere care sa lase deoparte lacomia si interesele proprii, altfel nici ei nu o vor duce bine. Dar pentru asta iti trebuie si minte...
  • -2 (2 voturi)    
    Impozite (Miercuri, 5 mai 2010, 21:59)

    Dan [anonim]

    Programatorii de exemplu nu platesc nici un fel de impozit, mi se pare un moment propice sa inceapa sa plateasca si ei...ca sa nu mai spun ca o gramada de oameni care nu au scris in viata lor o linie de cod sunt incadrati ca programatori..
    Mie mi se pare discriminare
    • +2 (2 voturi)    
      impozit (Miercuri, 5 mai 2010, 23:09)

      Georgel [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Daca o sa trebuiasca sa plateasca si programatorii impozit foarte multi o sa-l plateasca ... in Canada, la asta v-ati gindit ?

      A calculat cineva sa vada citi bani ar intra la buget in plus ? nu sint chiar asa de multi cum par.
  • +7 (7 voturi)    
    inucxw (Miercuri, 5 mai 2010, 22:00)

    dw [anonim]

    1. micsorati aparatul birocratic - e absolut urias - iar de eficienta nu cred ca e cazul sa vorbim - mai ales la varf salarii/capacitati

    2. taxe pe produse de lux ca de la amarati ce o sa luati - zaharul din ceai ?

    3. taxe pe vicii si amenzi pt chestiile neregulamentare - mult mai mari - ca in vest

    4. implementati proiecte !!! ca stau banii UE degeaba dar platim taxa aia de 1 miliard euro pe an

    5. mariti taxele pt amarasteni - daca altceva nu stiti... taxa Pogea de exemplu e o mizerie ce va intra in analele finantelor :)) - ati trimis in somaj mai multi oameni decat ati stimulat venituri la buget.


    parerea mea.
  • +1 (5 voturi)    
    Eu renunt la PDL (Miercuri, 5 mai 2010, 22:02)

    Alexa [anonim]

    gata m-am convins. Si pdl-istii sunt ca si ceilalti. Nu-i voi mai vota in vecii, vecilor. In loc sa confiste averile celor care au furat pana n-au mai putut, ei pun biruri peste biruri. File-ar neamu al dracu.
    • 0 (2 voturi)    
      nu ai pe cine altcineva... (Miercuri, 5 mai 2010, 22:57)

      neintelesul [utilizator] i-a raspuns lui Alexa

      ... tre sa cada si astia si ceilalti. de la 0. da de data asta de la 0 barat. fara intrari in cc si liste.
  • +1 (7 voturi)    
    Taxe! (Miercuri, 5 mai 2010, 22:03)

    Maria [anonim]

    Faceti locuri de munca. Puneti odata economia pe picioare creand locuri de munca la greu. Aduceti-i in tara pe cei care au plecat sa munceasca in tara nu oriunde sa aveti de unde lua taxe.Ce-i asa de greu sa creezi locuri de munca? Noi fablici de seringi, noi fabrici de incaltaminte, textile, un alt "Tractorul" adaptat unei noi economii. Faceti o fabricutza de.....school bus-uri care ulterior sa se si foloseasca la elevi. Daca aveti oameni care au locuri de munca veti avea de unde lua si taxe. Asa ca.....la treaba.Tineti salariile mici la bugetari dar dati-le beneficii mari cand vor iesi la pensie. Unificati pensiile. Toate sa fie egale ca valoare. Numai cei care participa la fonduri suplimentare de pensie vor avea pensie mare. Sunt o gramada de facut. Idei sunt. Gasiti solutii. SUCCES.
    • +4 (4 voturi)    
      ... sa ne dea statul (Miercuri, 5 mai 2010, 22:05)

      Aristofan [anonim] i-a raspuns lui Maria

      E de apreciat entuziasmul tau, Maria. Asta ma face sa iti dau si un raspuns, prin care insa va trebui sa fiu in total dezacord cu afirmatiile tale.
      Razbate din tot ce ai scris ideea 'statul sa ne dea, statul sa faca', asta ca sa nu spun direct ca mai toate ideile sunt pur si simplu COMUNISTE.
      Pentru toti cei care dau din cap aprobator la comentariul de mai sus, un exemplu explicat ca pentru voi:

      Sa alegem fabrica de textile.
      Statul se da, asadar, peste cap si face rost ca prin minune de bani pentru constructia unei fabrici moderne de textile. Dar nu prea moderne (cu roboti facuti in JPN sau GER adica), ci cu angajati oameni, ca sa le poata da si salarii.
      Mai face rost si materii prime si apoi pune oamenii la munca, oameni care primesc salarii decente, ca doar asta e scopul, nu?
      In cele din urma scoate pe piata niste tricouri dragute si le pune la vanzare.
      Hai sa vedem ce faci tu, Maria (si cei asemeni tie), cumperi tricoul romanesc sau dai fuga la magazinul chinezesc din colt care iti da acelasi produs la un sfert din pret (pentru ca angajatii chinezi lucreaza mult mai ieftin decat angajatii romani)?

      Uita, draga Maria, sa mai ceri de stat salarii, ajutoare, investitii sau alte tampenii.
      Cere in schimb: libertate si dreptate.
      Adica neimplicarea statului in economie si justitie (dreapta).
    • +1 (1 vot)    
      ce multe idei aveti doamna !!! (Miercuri, 5 mai 2010, 22:53)

      Totmaria [anonim] i-a raspuns lui Maria

      dar uitati un lucru: sa faci orice nenorocita de fabricuta iti trebuie CAPITAL, adica bani inainte, ca sa platesti muncitorii , iar ei asta nu au.
      compris?
  • +1 (7 voturi)    
    La ce as fi dispus sa renunt ? (Miercuri, 5 mai 2010, 22:05)

    adrian [anonim]

    La toata clasa politica actuala, la acest Guvern incompetent in intregul sau, la presedinte care detine toata puterea: Guvern prin marioneta Boc, Parlament prin PDL, UDMR, si Independenti, Justitie prin capii santajabili, Servicii, Armata prin Oprea si Ontanu...As face orice efort financiar pentru alegeri anticipate de urgenta. Suntem in mare pericol. Deja am inceput sa ma tem pentru linistea si ordinea si siguranta din tara mea.
  • +2 (4 voturi)    
    Renuntam la evaziune (Miercuri, 5 mai 2010, 22:09)

    Constantin [anonim]

    Cum?

    Evaziunea romanului este un semnal clar dat statului ca taxele sunt mari, si cu cat se vor mari cu atat evaziunea va fi mai mare. Politicienii trebuie sa tina cont de acest semnal dat de populatie si sa-si propuna reducerea taxelor treptat si continuu.
    Fiecare roman ar avea posibilitatea sa-si satisfaca propria persoana cu sisteme private de sanatate, de transport, de educatie chiar si de pensii.
    • +2 (2 voturi)    
      romanii (Miercuri, 5 mai 2010, 22:29)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

      ar trebui sa-si educe altfel copiii. sa nu le mai dea exemplu de "descurcareala" (ocolirea legilor, evaziune etc). de ce nu a scazut evaziunea cata vreme cota unica a fost de 16%? pentru ca romanii nu sunt obisnuiti sa NU fure & sa-si respecte obligatiile sociale.
      • -1 (1 vot)    
        de ce? (Miercuri, 5 mai 2010, 22:16)

        dan [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

        adica sa fie fraieri? atata timp cat statul iti ia 70% din munca si nu iti da nimic in schimb, e absolut normal sa incerci sa nu te lasi furat.
        Da! furat. pentru ca majoritatea banilor ajung la smecheri.
        Si 70% nu e exagerat. cam atata e. iti fac un calcul daca vrei
        • +2 (2 voturi)    
          de curiozitate (Joi, 6 mai 2010, 0:30)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui dan

          tu te plangi de drumurile rele din ro? dar de spitale? de invatamant ce parere ai? de faptul ca trebuie sa-ti pierzi ore intregi pt cel mai simplu contact cu functionarii publici? sau esti multumit de toate astea asa cum sunt acum?

          ca sa avem infrastructura & servicii mai bune, trebuie sa ne platim darile la stat. cat timp romanii se vor eschiva de la plata impozitelor & cat timp vor face evaziune, vor avea parte si de drumuri proaste (de care nu e vinovat doar proiectantul, ci si soferul de bascula care mai fura ba motorina, ba cateva tone de balast), de servicii medicale proaste (nu doar din cauza medicilor spagari, ci si a infirmierilor care mai uita cate o seringa sau altceva prin propriile buzunare), de profesori dezinteresati (pt a putea da cursuri particulare), de functionari acriti etc etc etc

          infrastructura & serviciile de calitate se fac cu bani. or cata vreme doar o parte din romani dau bani statului, statul nu are cum sa faca infrastructura & servicii de calitate pt TOTI romanii. a-i cere statului asa ceva,
          ar fi ca si cum tu ai incerca sa hranesti 100 de oameni cu 2 pani (de 400g) & 5 pesti (de 200g fiecare). esti in stare? sau te pricepi doar la carcoteli & ocolisuri?
      • -1 (1 vot)    
        16% (Miercuri, 5 mai 2010, 22:27)

        dan [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

        Asta e un banc pentru fraieri!

        Fondul de salariu: 3864
        Plata angajator catre stat: 864
        => Salariu brut: 3000
        Angajatul plateste catre stat: 896
        => Salariu net: 2104

        La cumpararea unor produse, se plateste catre stat 19%TVA adica : 400
        => dintr-un venit de 3864 statul ia 2160

        Stai! ca mai sunt:
        Daca cumperi benzina de 200ron mai dai 100ron la stat
        Daca cumperi tigari de 100ron mai dai 80ron la stat
        Daca cumperi produse facute in china de 500ron mai dai 150ron la stat
        +impozit pe locuinta
        +impozit pe masina
        +taxa de fraier ca traiesti in romania (aici intra multe, cum ar fi: ti se strica masina din cauza drumurilor, spaga la doctor, pentru o hartie de la primarie, adaosuri nesimtite ale supermarketurilor, conditii nesimtite ale bancilor...)
        • +1 (1 vot)    
          dar (Joi, 6 mai 2010, 0:34)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui dan

          daca romanii ar fura mai putin, si taxele astea ar fi mai mici.
          • 0 (0 voturi)    
            Hmm...taci, ca imi dai idei (Joi, 6 mai 2010, 0:55)

            Milka Man [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

            Poate ar trebui sa ne apucam toti de furat si de facut evaziune fiscala! Sa vedem ce se va mai intampla atunci!Ne va trage Base in teapa?
      • 0 (0 voturi)    
        Sa stii sa te descurci (Joi, 6 mai 2010, 13:39)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

        in orice situatie este este un atu al romanilor si nu un defect. Descurcareala asta o avem in sangele mostenit, e ceva nativ ce nu depinde de educatie; de ce sa nu ne folosim de ea si s-o inhibam? Majoritatea romanilor se descurca in toate situatiile si nu se lasa doborati de viata cu una cu doua.
  • +1 (1 vot)    
    renuntam la urmatoarele: (Miercuri, 5 mai 2010, 22:12)

    dan [anonim]

    + la licitatiile trucate pentru achizitiile publice; totul se cumpara practic la pret dublu

    + la cei 900 de mii de pensionari falsi pe caz de boala

    + la cei cativa zeci de mii de revolutionari falsi care castiga 30mil pe luna; + scutiri de impozite pentru firme cu profit de milioane

    + 30-40% din economie e la negru; adica nu se plateste nimic la stat

    + cateva sute de mii de angajati ai statului care nu fac nimic; angajati doar pentru ca e varu lu cumnatu lu prietenu lu x-lescu

    Ce ziceti? se aduna de 5% deficit bugetar?
    Da parca vad ca o sa se ia tot de la fraierii care mucesc si platesc birul legal. asa le trebuie daca's prosti!!

    Grecia credeti ca a dat faliment pentru ca are oameni saraci? nu. a dat faliment pentru ca nimeni nu plateste nici o taxa. si asa o sa se intample si la noi daca se mai adauga vre-o taxa.
  • +1 (1 vot)    
    Pai cred ca... (Miercuri, 5 mai 2010, 22:20)

    Wotan [anonim]

    As renunta: la cetatenie, la tara tiganizata, la politicieni, la secaturi, la mitocani, SI MAI ALES LA TIGANI! O sa-mi fie taaare greu, dar sper cu, ajutorul lui Dumnezeu, sa supravietuiesc...
    • 0 (0 voturi)    
      Ai uitat cainii vagabonzi (Joi, 6 mai 2010, 9:43)

      citizen K [anonim] i-a raspuns lui Wotan

      !
  • +1 (1 vot)    
    La guvern. (Miercuri, 5 mai 2010, 22:25)

    AlinN [anonim]

    Sunt dispus sa se renunte la guvern si sa vina un guvern de tehnocrati. Sa vina domnul Isarescu!
  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 5 mai 2010, 22:25)

    d [anonim]

    E simplu, sunt prea multi bugetari si pensionari.
  • 0 (2 voturi)    
    Este gresita abordarea domnule Adrian Stanciu (Miercuri, 5 mai 2010, 22:27)

    Creator [utilizator]

    Cel putin 60% din populatie nu ar putea rezista mai mult de 1 luna fara venituri. Asta inseamna ca o duc de azi pe maine. Ce sa mai iei de la ei?
    Dar de la 6 mil de pensionari ce poti sa le mai iei?
    Dar de la 1 mil de someri ce iei?
    Dar de la ~400 000 persoane cu handicap si asistenti sociali(ma refer la cei adevarati) ce poti sa le mai ceri?
    Oare oamenii astia nu au suferit destul cu gandul la o vata mai buna, la o schimbare adevarata??O schimbare care nu va veni niciodata.
    Dar la politicieni cand le luam averile la controlat(corect si amanuntit) ??
    Sper sa imi cititi comentariul si sa reflectati putin la el. Oamenii chiar nu mai pot.Ajunge!
    • 0 (2 voturi)    
      verificari peste verificari (Miercuri, 5 mai 2010, 23:09)

      ginel [anonim] i-a raspuns lui Creator

      Pai hai sa o luam asa.
      1. Din 6 milioane de pensionari, cati mai pot sa munceasca?
      2. Someri ar face bine sa se duca sa faca muncile pe care acum nu se duc sa le faca. Sa se duca la scoala sa invete alte meseri si asa mai departe.
      3. Din aia 400.000 cati sunt pe bune?
      4. De ce un bugetar castiga mai bine ca un privat?
      De aia dam faliment.
      • +1 (1 vot)    
        Cred ca si tu omiti un lucru important: (Joi, 6 mai 2010, 17:31)

        Creator [utilizator] i-a raspuns lui ginel

        NU exista locuri de munca disponibile.Daca ar exista nu am fi in situatia asta.
    • 0 (0 voturi)    
      da... (Miercuri, 5 mai 2010, 23:33)

      dinu mitulescu [anonim] i-a raspuns lui Creator

      propun sa renuntam la adrian stanciu. se fie dat afara pt ca scrie prostii...se vor economisi precis niste bani...
  • +1 (1 vot)    
    renuntare (Miercuri, 5 mai 2010, 22:32)

    Arlecchino [utilizator]

    Nu e vorba de renuntare. As fi dispus sa renunt la 2 - 3 milioane din salariu prin cresterea cotei unicei la 20%. Dar ar ajuta la ceva? Guvernul s-a imprumutat de la FMI sa plateasca salarii si pensii, anul trecut era o mare distractie in piata - se investea in titluri de stat, pentru ca guvernul se imprumuta de la banci ca sa plateasca salarii si pensii... Acum vrea sa ma jefuiasca pe mine. De ce? Ca sa plateasca salarii si pensii. Dar ce se va intampla cu noi, ceilalti, care nu avem privilegiul de a lucra la stat? Pai, totul va merge din ce in ce mai prost, vom castiga mai putin, vom consuma mai putin si, pe cale de consecinta, vom produce mai putin. Culmea e ca nici bugetarii nu vor sustine economia prin consum pentru ca si ei vor castiga ceva mai putin, cu slujbele salvate pe principiul mainii intinse. Peste cateva luni, peste un an, va veni clipa in care cota marita nu va mai fi suficienta pentru ca daca taxezi o economie in recesiune adancesti recesiunea. In opinia mea, solutia nu e sa aduci mai multi bani la buget decat daca, eventual, suntem sponsorizati de planeta Marte. Singura solutie e sa taiem cheltuielile. Imi pare rau pentru acesti oameni, stiu ca e dureros dar asta e. Cu reduceri masive la bugetari combinate cu cateva investitii in infrastructura (care au avantajul ca nu genereaza cheltuieli permanente si produc si valoare adaugata) poate vom iesi din criza si chiar cei dati afara astazi o vor duce mai bine in cateva luni. Altfel, singurul rezultat este ca cei doi bugetari si jumatate pe care-i tin in spate acum ma vor trage la fund cu ei in timp ce ma sugruma. Vor muri si ei, desigur, dar, victorie, au reusit sa ma ucida! Ghinion, nu suntem nici noi atat de prosti. La momentul respectiv voi fi demult in anglia :)
  • +1 (1 vot)    
    >>> (Miercuri, 5 mai 2010, 22:34)

    max [anonim]

    "inventati" productia, fiindca consumul nu poate exista singur; dar nu productia de gogosi
  • 0 (0 voturi)    
    joking aside... (Miercuri, 5 mai 2010, 22:34)

    keterinkopoulos [anonim]

    Nici sa cautam solutii - gandind cu capul nostru - la probleme deja rezolvate nu pare prea eficient. Mai bine citim naibii ce au scris altii despre diferenta dintre income si consumption tax decat sa inventam distinctii ridicole (cum faci tu aici). Dupa aia putem sa ne dam si cu parerea la o bere si niste seminte.
  • -1 (1 vot)    
    LA GUVERN SI FMI (Miercuri, 5 mai 2010, 22:36)

    Prebu [utilizator]

    Eu personal as renunta la guvern si poate la FMI. Sincer incepe sa-mi para rau ca am intrat in UE. Poate chiar ar trebui sa luptam pentru iesirea noastra. Aceasta aderare nu ne-a adus nimic bun pentru ca noi nu am fost pregatiti pentru acest pas si prin urmare am devenit pentru UE o piata de desfacere si nimic mai mult. Sau poate mai cotizam cu ceva. Economia noastra nu era pregatita pentru o astfel de concurenta, iar mai grav este ca acest lucru se stia. Cred ca noi suntem ceva mai rau decat grecii. Sa speram ca va fi bine ceea ce nu cred.
  • +2 (2 voturi)    
    Renunt la orice (Miercuri, 5 mai 2010, 22:55)

    Pedeloaza [anonim]

    Renunt la orice numai sa nu permita ungurilor invatarea limbii romane si a istoriei in maghiara!
  • +2 (2 voturi)    
    eRomania (Miercuri, 5 mai 2010, 23:06)

    ginel [anonim]

    Cred ca daca renunta la eRomania plus inca cateva se aduna banii.
  • +2 (2 voturi)    
    Doar ca nu taxele sunt problema,... (Miercuri, 5 mai 2010, 23:10)

    Moromete [anonim]

    DESPRE TAXE:

    Sunt platitor de diverse taxe in 3 tari diferite (.ro inclusiv). Sunt mandru ca pot sa-mi platesc taxele. Nu ma deranjeaza absolut deloc ideea ca taxele pe care le platesc in .ro imi vor fi marite: da, sa ia mai mult de la mine! (adevarul este, ca taxele in sine, procentual, sunt mai mici decat in celelalte doua tari). Sunt perfect de acord sa platesc pentru pensionari: o sa ne vina la toti randul.

    DESPRE ROMANIA:

    Ce ma deranjeaza insa este ca in .ro nu exista o contrapartida din partea statului pentru taxele pe care le platesc. De la servicii birocratice de baza (de la certificate de nastere, casatorie pana la diferite documente) pana la infrastructura, totul necesita de cel putin 5 ori mai mult timp decat in orice alta tara (civilizata), iar calitatea serviciilor este foarte proasta. E evident ca nu se pot construi n autostrazi in cativa ani, insa e la fel de clar ca nu se face nimic pentru a imbunatati lucruri unde nu e chiar o mare filosofie sa ameliorezi starea de fapt.

    Si ma mai deranjeaza ca, in vreme ce nu sesizez nici o ameliorare a serviciilor oferite de stat, observ ca cei care ar trebui sa se ocupe cu reformarea/oferirea acestor servicii sunt, in cele mai multe cazuri:

    1) incompetenti (cum au fost selectati!?)

    2) cu rea vointa (asteapta avantaje financiare necuvenite, doar pentru a-si face datoria)

    3) afiseaza o bunastare financiara ostentativa (ce masini, ce haine, ce fasoane!) care ma face sa cred ca bani ar fi, doar ca nu ajung unde trebuie.

    Nu cred ca trebuie dati afara bugetarii, insa trebuie responsabilizati si trebuie sa existe masuri punitive clare si usor de aplicat atunci cand se poate demonstra ca nu-si fac datoria.

    Si desigur, ... rezolvate 1, 2 si 3.
  • 0 (2 voturi)    
    800000 (Miercuri, 5 mai 2010, 23:22)

    dan [anonim]

    Sunt dispus sa renunt la cei ~800 mii de bugetari adusi pe criterii clientelare, care primesc salariu pentru meritul de a-si bea cafeaua la serviciu si nu acasa.....................
  • +2 (2 voturi)    
    AFARA CU BUGETARAII (Joi, 6 mai 2010, 0:34)

    mav [anonim]

    in primul rand au fost angajati pe nepotism, li s-au creeat chiar posturi, in al doilea rand sunt platiti bine pentru mediocritatea pregatirii lor, si in al treilea rand, sunt permanenta sursa de birocratie si coruptie!
    • +1 (1 vot)    
      Si uite-i cum tac acum... (Joi, 6 mai 2010, 1:03)

      Milka Man [anonim] i-a raspuns lui mav

      Ori nu citesc presa, ori nu stiu sa foloseasca internetul, ori sunt prosti ca noaptea...Ca nu vad pe nimeni sa le ia apararea.Iar eu visez urat noaptea din cauza ca stau la primarie sa dau ii explic unei "doamne" ca eu vreau sa imi platesc impozitlele azi si ca nu am vreme sa vin si maine si sa stau la coada la ghiseul X doar pt ca ei i s-a terminat hartia din imprimanta si baiatul de la tehnic e in concediu....
    • 0 (0 voturi)    
      Tembelisme (Joi, 6 mai 2010, 1:38)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui mav

      Trebuie sa fii tembel sa sustii asa ceva! Profesorii sunt bugetari, medicii sunt bugetari, politistii sunt bugetari, functionarii de la buletine sunt bugetari. Asa ca daca vrei sa-ti cresti singur copiii, sa te tratezi singur de boli, sa te aperi tu de gastile de cartier si sa nu poti sa pleci la cules de masline in Spania, da-i afara pe bugetarii astia!
      • 0 (0 voturi)    
        Romanul e individualist (Joi, 6 mai 2010, 13:50)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui Dan

        si tine mortis sa-si cheltuie banii numai pentru el. Eu m-as simti mult mai bine, daca in loc sa platesc taxe la stat as plati scolarizarea copiilor mei, asigurare de sanatate privata, taxe pentru sosele private. Cu pensia am rezolvat-o deja: cotizez la una privata,ce-a de la stat stiu de pe acum ca sunt bani dusi pe apa sambetei.
        • 0 (0 voturi)    
          Pensii si scoli (Joi, 6 mai 2010, 15:51)

          Dan [anonim] i-a raspuns lui Constantin

          As contrazice, romanul nu e egoist, e incapabil sa se gandeasca la altii. Cam cat e o scoala privata buna? 10-12000 dolari pe an. In tarile fara sistem medical de stat asigurarile de sanatate individuale nu prea grozave sunt 5-6000 dolari pe an. Cam cati romani au banii astia? Pensiile private? Sa radem cu Stan si Bran, daca pica fondurile de investitii si pensii (si o fac la 6-7 ani) s-a terminat si cu pensiile private. Dar romanul viseaza la cai verzi pe pereti fara sa se gandeasca, e la fel de ideologizat ca pe vremea comunismului, dar de data asta in sens corporatist.
  • +3 (3 voturi)    
    renunt (Joi, 6 mai 2010, 0:48)

    viciu [anonim]

    renunt la tigari si alcool
    • +1 (1 vot)    
      nuuuuuuuu (Joi, 6 mai 2010, 2:36)

      asd [anonim] i-a raspuns lui viciu

      Vrei sa saracesti tara ?

      ce platesi tu pe alcol si tzigari ia x3-uri pe primaverii!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi