O mica bataie de joc din partea vamesilor romani

de Alex Mihaileanu     Subiectiv
Vineri, 12 martie 2010, 12:38 Actualitate | Opinii

Cumperi un produs din afara Comunitatii Europene in valoare de 117 dolari (dupa o reducere de vreo 300 de dolari, ca tot nu-l gasesti in Romania). Transportul, prin curier (in cazul de fata, TNT), costa 230 de dolari. Sari peste aspectul asta, coletul e trimis, ajunge in vama romaneasca. Valoare trecuta pe colet pentru taxe mai mici la export: 34 de dolari, scrie Subiectiv.

Pentru ca n-a venit prin posta, probabil, ci prin curier, ce se gindesc vamesii romani? Daca prostul isi permite sa plateasca TNT, sa plateasca si niste taxe la noi, ca nu ne-am facut norma luna asta. Asa ca pentru 117 dolari, taxele platite de roman se percep 1. pentru colet, 2. pentru transport. Adica aproximativ 125 de dolari. Altfel spus, 355 de dolari pentru un produs de 117. Nu-i asa ca traim intr-o tara superba?

Culmea e ca, acum vreo trei saptamini, a venit un colet din afara Comunitatii Europene, de 15 kile, in valoare de vreo 250 de dolari, dar trimis prin posta. Nu a intrebat nici naiba de sanatate, nu a cerut nimeni nici macar un leu taxe vamale. Venit, primit, luat, carat. Acum, stau si ma intreb: sint romanii chiar atit de prosti sau vamesii percep taxe vamale doar acolo unde vad ca boul de roman isi permite sa plateasca transportul prin curier? Apropo de asta, prin posta a costat mai mult decit prin curier.

Eu ce ar trebui sa fac? Sa platesc doar taxe suplimentare (am inclus si transportul) de trei ori jumate cit face coletul? De ce insistam sa ne batem joc unii de altii, intre noi, romanii?


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

29815 vizualizari

  • -6 (24 voturi)    
    Esti confuz (Vineri, 12 martie 2010, 12:56)

    cippriaan [anonim]

    amice, esti confuz!
    marturisesti singur ca ai declarat o valoare mai mica decat cea reala si apoi te plangi ca ai fost suprataxat.
    meritai si o amenda pe langa taxele vamale.
    • +7 (17 voturi)    
      amice, tu esti ala confuz (Vineri, 12 martie 2010, 13:23)

      Alex Mihaileanu [anonim] i-a raspuns lui cippriaan

      Te invit sa recitesti inceputul: nu eu am declarat valoare mai mica, ci magazinul de la care am cumparat, iar scopul tocmai asta era: sa platesc eu taxe vamale mai mici, recte sa mai cumpar de la ei.
      • +11 (13 voturi)    
        nu chiar (Vineri, 12 martie 2010, 14:15)

        ABS [anonim] i-a raspuns lui Alex Mihaileanu

        Se foloseste o valoare de catalog, nu cea declarata. Mai cititi legislatia vamala...
        • +5 (5 voturi)    
          ba chiar (Vineri, 12 martie 2010, 20:46)

          Graniceanu [anonim] i-a raspuns lui ABS

          Asa se facea inainte, si era o tampenie, lasa loc la abuzuri grosolane si era o invitatie la spaga. Daca iti luai un laptop mai vechi sau mai slab puteai ajunge in situatia hilara in care plateai mai mult taxe (catalogul se actuliza destul de rar...).

          Acum din cate stiu se merge pe valoarea facturata.
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Vineri, 12 martie 2010, 14:41)

        ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui Alex Mihaileanu

        si in alte tari e la fel, daca aduci ceva din afara prin posta normala nu verifica vamesii nimic. Iar daca aduci prin curier e jale. Nu este o caracteristica romaneasca....
        • +3 (3 voturi)    
          Sau chiar invers (Vineri, 12 martie 2010, 15:33)

          Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

          Depinde, prin alte parti poate fi chiar invers - daca le primeshti prin posta normala ti le verifica, iar prin curierat rapid overnight nu. Asha cum la fel de bine anumite lucruri nici macar nu ai voie sa le aduci, cum ar fi tigai de exemplu, te trezesti cu pachetul gol si inauntru o foaie care-ti zice ca nu ai voie sa importi respectivul produs (e.g. tigari).
          • +2 (2 voturi)    
            Hotaraste-te... (Vineri, 12 martie 2010, 16:26)

            Eu [anonim] i-a raspuns lui Dan D.

            De fapt ce nu ai voie: tigăi sau ţigări, că n-am înţeles :)
            • +2 (4 voturi)    
              deviem de la subiect (Vineri, 12 martie 2010, 18:31)

              www [anonim] i-a raspuns lui Eu

              Autorul articolului e nedocumentat...a dat frau liber impresiilor.....cei care posteaza pe aici, cel putin nu se pretind jurnalisti
    • +7 (7 voturi)    
      unii ar trebui amendati pentru prostie (Vineri, 12 martie 2010, 13:44)

      Floorin [utilizator] i-a raspuns lui cippriaan

      "amice" casca ochii si mai citeste o data
      valoare trecuta pentru taxe DE EXPORT
      cine a trecut valoarea oare ?!?!


      hai gandeste-te.. .stiu ca poti !
      • +2 (6 voturi)    
        Las-o balta (Vineri, 12 martie 2010, 15:18)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Floorin

        Se foloseste valoarea de catalog. Asa aranjezx si eu cu vanzator sa pacalim statut la taxe.
        • +3 (3 voturi)    
          ! (Vineri, 12 martie 2010, 22:26)

          ileana [anonim] i-a raspuns lui Marius

          Da, se poata aranja...cand dai comanda, ai si o fereastra de OBSERVATII....
          Eu comand farduri, platesc o gramada de bani...platesc si livrarea din SUA...si cer ( la observatii) sa-mi fie trecut pe factura SAMPLE.
          ...NU MAI PLATESC TAXE VAMALE SI TVA...fiind farduri, sunt f mici si usoare...se uita vamesii cu-n sictir la mine, gandind ca am cerut mostre din America...... :).
          • +1 (1 vot)    
            Mai sunt metode (Sâmbătă, 13 martie 2010, 11:14)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui ileana

            "Return from warranty" de pilda.

            Nu prea inteleg de ce ne judecam intre noi (fiindca vrei sa platesti taxe mai mici, esti un...) Eu unu m-as abtine sa iau apararea acestui stat mafiot mai ales cand nu stiu situatia celui care primeste pachetul.

            Poate sunt medicamente sau un instrument esential pe care il primeste cineva cu probleme financiare. Poate ca e o arma primita de un mafiot.

            Nu de asta era vb ci de atitudinea vamei si a noastra fata de ei. Pana una alta atitudinea noastra fata de noi e de multe ori paguboasa.

            Intai sa explice ce fac cu banii nostri si apoi sa imi mai ceara.
  • -5 (9 voturi)    
    asa e politia (de frontiera) romana (Vineri, 12 martie 2010, 13:07)

    geo [anonim]

    n-ai cu cine dom'le , niste .... daca as spune "tarani", i-as insulta pe cei din mediul rural, asa ca va las pe voi sa completati
    • +5 (7 voturi)    
      Mai Gheo, mai... (Vineri, 12 martie 2010, 16:01)

      Vama Noua [anonim] i-a raspuns lui geo

      Nu politia de frontiera incaseaza taxele vamale, ci Autoritatea Nationala a Vămilor. Mai ia o tuica si culca-te, ca maine va fi si mai greu.
  • +5 (5 voturi)    
    VVV (Vineri, 12 martie 2010, 13:07)

    VVV [anonim]

    din cate stiu eu la "import" valoarea produsului se calculeaza din pretul de cumparare + taxa transport!

    deci nu mi se pare neaparat "ilegal".

    cat despre corectitudine .. asta merge discutat.
    • +1 (1 vot)    
      la cat stii tu prost (Vineri, 12 martie 2010, 13:51)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui VVV

      valoarea produsului se calculeaza asa doar daca faci nota de receptie la import persoane jurdice ca sa ai cheltuielile incluse in pretul produslui.si oricum taxele vamale si tva-ul il platesti doar pe valoarea de cumpare. pe cand daca e pentru uz personal valoarea produsului e valoarea de cumparare fara transport.
      • +4 (4 voturi)    
        Hai sa-ti raspund (Vineri, 12 martie 2010, 14:33)

        Mos [anonim] i-a raspuns lui mihai

        VVV are dreptate in cazul asta...Pun pariu pe cat vrei ca nu lucrezi in domeniu si stii si tu ceva din auzite...Nu exista transport inclus in baza de calcul cand livrarea e CIF/DDU/DDP (in cazul asta pretul include livrarea la destinatie, deci si costul transportului) dar e inclusa atunci cand livrarea e EXW/FOB...avand in vedere ca el a platit transportul e clar ca livrarea intra in al doilea caz si taxele si TVA-ul se platesc si la transport. Intrebare: cati cei care zic ca a luat teapa cel care a scris au cunostinte efective in domeniu?
        • +5 (7 voturi)    
          Întrebare (Vineri, 12 martie 2010, 15:45)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Mos

          Știi ce n-am înțeles eu niciodată... de ce să plătesc taxe și TVA la transport?

          Cumpăr o cană din State și o trimit în România, cana e $10, transportul e $12 (usps international small flat rate box).

          a) De ce trebuie să fie folosite cataloage? Dacă vânzătorul declară ceva și nu e așa, e pe barba lui, este răspunzător

          b) Când cana ajunge la mine, eu rămân cu cana, nu cu transportul, adică ... nu import transportul, import o cană, nu? De ce trebuie să plătesc taxe *vamale* la transport? Din ce știu eu, transportul nu este un produs ci un serviciu... Așa e normal??!

          Mulțumesc,
          Adrian
          • 0 (2 voturi)    
            pt ady (Vineri, 12 martie 2010, 17:50)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui ady624

            pentru ca UPS nu ti-a facturat si TVA ,pentru ca nu se factureaza pt.transport international.
            Daca faci o livrare in tara prin orice curier platesti tarif +TVA
            • +2 (2 voturi)    
              Am zis USPS (Vineri, 12 martie 2010, 22:18)

              ady624 [utilizator] i-a raspuns lui mircea

              USPS = United States Postal Service - echivalentul Postei Romane in USA. Si platesc taxe la stat 6.5% cand achit.

              Eu sunt de acord cu vama si cu TVA-ul la cana, dar de ce la transport? Nu import transportul, import doar cana.... :)

              Multumesc,
              Adrian

              PS Exemplul cu cana este ipotetic.
  • -1 (5 voturi)    
    Să cumperi din CE ! (Vineri, 12 martie 2010, 13:10)

    ixulescovici [anonim]

    Domnia şi prostia s-au platit şi se vor plăti mereu !
    • 0 (4 voturi)    
      Sa cumperi tu la preturi duble (Vineri, 12 martie 2010, 13:35)

      alt ixulescu [anonim] i-a raspuns lui ixulescovici

      Se mai trezeste cate un idiot sa comenteze... nu vad de ce as plati acelasi produs la un pret cel putin dublu. Lasa gogule, cumpara tu din UE, cineva trebuie sa plateasca nu?
      De asemenea nu vad de ce sa le intretin burtile si nesimtirea pe banii mei. Recent am platit TVA si taxe vamale la un produs adus din elvetia care s-au ridicat la 30% din valoarea produsului. De ce? De aia... Uite de-aia se declare valoare mai mica, ca sa nu se plateasca taxele astea nesimtite. Macar daca as gasi acelasi produs in RO, chiar si cu 50% mai scump.
      • -2 (6 voturi)    
        La cât a fost de isteţ comentariul tău, (Vineri, 12 martie 2010, 14:15)

        ixulescovici [anonim] i-a raspuns lui alt ixulescu

        vama a fost prea greşit calculată.
        Ai fi meritat 70-80 %...
      • -2 (4 voturi)    
        Pai desteptule (Vineri, 12 martie 2010, 15:20)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui alt ixulescu

        De crezi ca e dublu, taxe mari, ca tu vrei sa le ocolesti si nu ai reusit nu e nimeni de vina si nu e nimeni idiot decat tu
  • +5 (5 voturi)    
    JUST! (Vineri, 12 martie 2010, 13:25)

    c [anonim]

    Nu-i nicio aberatie!
    Taxele vamale pentru produsele extracomunitare se calculeaza in baza facturii de achizitie a marfii la care se aduna cheltuieli de transport si asigurare.ABSOLUT NORMAL,ACESTI OAMENI DOAR SI-AU FACUT TREABA!
  • +3 (5 voturi)    
    n-ai stiut cum sa abordezi problema (Vineri, 12 martie 2010, 13:43)

    mihai [anonim]

    in primul rand pe taxe de transport nu se poate pune tva. pt ca taxa de transport e achitata de expeditor.
    2. nu e problema ta ce a declarat expeditorul. pt aceste situatii exista un catalog la vama pentru produse care au valori medii si te taxeaza dupa valoarea de catalog a produsului.
    3.daca produsul nu e nou(sigilat, vine de la o persoana jurdica) ei sunt obligati sa ia valoarea de pe colet caci e un produs second hand.
    4. daca stii cum sa pui problema nu platesti taxe vamale si tva la absolut nici un produs ca legea e prea tampita la noi, si vamesii si mai si.
    • +4 (4 voturi)    
      cum? (Vineri, 12 martie 2010, 14:10)

      cvi [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      "daca stii cum sa pui problema nu platesti taxe vamale si tva la absolut nici un produs ca legea e prea tampita la noi, si vamesii si mai si."

      Daca stii cum, te rog explica.
      Nu sunt ironic ci interesat, deoarece ma tot lovesc de problema asta si incerc sa gasesc o metoda cat de cat "sigura" de a scapa de taxele imense.

      Merci
    • 0 (0 voturi)    
      Sfaturi (Sâmbătă, 13 martie 2010, 11:20)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Ma alatur lui CVI: Mihai, detaliaza te rugam ;)
  • +4 (4 voturi)    
    DIn afara CE (Vineri, 12 martie 2010, 13:44)

    Alex [anonim]

    Am cumparat 2 gps din china au sosit prin DHL am platit la valoarea declarata. Cred ca depinde f mult de cat de bine-dispus este vamesul si daca l-a facut nevasta fericit . Sa ne rugam sa fie toti intrun "mood"bun
    • 0 (0 voturi)    
      Cat ai dat pe ele ? (Vineri, 12 martie 2010, 18:26)

      etre [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Poti da un link ?
  • +3 (3 voturi)    
    Stai sa vezi! (Vineri, 12 martie 2010, 13:45)

    gheorghe [anonim]

    Eu am primit din Noua Zeelanda doua olive din plastic pentru proteze auditive care impreuna cantereau 4 gr si fiind proteze medicale sunt scutite de la plata vamii. Si cu toate astea am platit 130 de lei vama pentru ca pe flacon scria valoarea in dollari neozeelande adica 189 dollar iar vamesa a zis ca sunt dollari americani si de vama nu ma poate scuti pentru deja taiase factura. Am inghitit in sec si am platit pentru ca aveam nevoie.
  • +4 (4 voturi)    
    cont la post anterior (Vineri, 12 martie 2010, 13:46)

    mihai [anonim]

    de vreo 4 ani de cand imi cumpar produse de pe ebay, majoritatea din us nu am platit nici macar odata taxe vamale sau tva. si nu am dat spaga, le-am dat cu legea peste bot
    • +1 (1 vot)    
      Pune-ne si noua un link catre Lege. (Vineri, 12 martie 2010, 14:19)

      SIR [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Eu cam am platit cel putin TVA, uneori.
      • +1 (1 vot)    
        cauta pe site-ul www.customs.ro (Vineri, 12 martie 2010, 16:00)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui SIR

        http://www.customs.ro/UserFiles/CustomFiles/HG%20945.pdf
        http://www.customs.ro/UserFiles/CustomFiles/Ordinul%201076%20cu%20anexe.pdf
        http://www.customs.ro/UserFiles/Reg%201186%20RO.pdf
    • +1 (1 vot)    
      corect (Vineri, 12 martie 2010, 23:40)

      adib [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Am cumparat recent de pe Amazon doua obiective pt. camera video (wide si tele) unul din SUA si celalat UK. Nu am platit decit costul obiectivului si al transportului. Nimic la noi.
      • 0 (0 voturi)    
        Anonim (Joi, 2 iunie 2016, 23:27)

        Cipri [anonim] i-a raspuns lui adib

        Si cum ai facut la vama?
  • +1 (1 vot)    
    Nu ar trebui sa se plateasca taxe (Vineri, 12 martie 2010, 14:00)

    Alecu [anonim]

    Normal nu ar trebui sa se plateasca taxe pentru un produs din afara. Pentru ce sa platesc taxe? Intr-o tara occidentala nu se platesc taxe daca cumperi ceva din afara. De ex. in SUA, daca vreau sa cumpar ceva din China de ex. sau di Germania, nu se plateste nici o taxa, nu conteaza daca vine prin posta normala, DHL, sau mai stiu eu cum. De fapt pachetul il primesti acasa si nu trece prin nici o vama, nici un control, nimic. Poti cumpara orice din afara fara sa stie nimeni nimic, oricum e treaba ta ce cumperi, nu? De ce sa platesti o taxa pentru un produs din afara?.
    Dealtfel nu platesti taxe nici macar daca cumperi pe internet de la un magazin care e situat in alt stat. De ex. tu daca locuiesti in NY si cumperi pe internet de la un magazin situat in Ohio, nu platesti nici o taxa.
    • 0 (2 voturi)    
      nu ar trebui sa se plateasca nimica (Vineri, 12 martie 2010, 14:41)

      akanom [anonim] i-a raspuns lui Alecu

      La urma urmei de ce sa dau din banii mei castigati ceva altora ? Lunar, 30-40% din salariu se duc pe impozite; la orice produs sau serviciu cumparat platesc 20% din nou la stat. Deci in total (35 + 75 * 0.2) = 50% din banii castigati de mine se duc pe taxe si impozite. Si nici nu am inceput sa numar taxele locale, taxele mici si ascunse, tot restul; grosier, cel putin 50% din ce produc se duc la stat ca sa tinem 3 milioane de bugetari sa nu produca si sa nu faca nimic.
      Cui folosesc banii astia ? Statului care ne baga mana in buzunar cu orice ocazie, ca sa se imbuibe ei si clientii lor. Eu zic ca nu se mai plateasca nici taxe si nici impozite. Sa vedem daca le convine, ce atatea taxe si impozite.
    • +2 (4 voturi)    
      Sa crezi tu (Vineri, 12 martie 2010, 15:19)

      RDF [anonim] i-a raspuns lui Alecu

      Conu' Alecu, nu stiu care sunt normele in State, unde se pare ca ai mata resedinta, insa in alte state "occidentale", sigur platesti taxe vamale (de ex in Olanda, pentru produse din afara UE care depasesc valoarea de 175 euro) si, in orice caz, produsele TREC prin control vamal (si de alta natura). Pachetul ala despre care spui ca vine acasa, nu zboara de la vinzator pe balconul dumitale...
    • +1 (1 vot)    
      Depinde ce cumperi (Vineri, 12 martie 2010, 15:45)

      dexter [anonim] i-a raspuns lui Alecu

      Pe unele produse se platesc taxe (e.g carti, aparatura photo)
  • 0 (2 voturi)    
    Suntem o tzara plina de aberatii! (Vineri, 12 martie 2010, 14:05)

    Daniel [anonim]

    Nu stiu cum e cu taxele vamale dar ...
    TVA = Taxa pe Valoare Adaugata. Ei bine, cumperi un produs de undeva de-afara, vii cu el in tzara si ... PLATESTI TVA!!! 19% din valoarea produsului Pai ... valoarea produsului este valoarea adaugata? Adica un un kg de bomboane este valoarea adugata la ... un kg de bomboane?

    Sau!

    Toti stim ca exista principiul general in economie ca nu se pune taxa la taxa. Serios? Probabil, dar nu in Romanika! Caci ai tva la accize, la taxe vamale, la "taxa verde" .... Deci, taxa la taxa! (Pai de ce credeti ca a ajuns benzina cat e? Cred ca daca n-ar fi dublu taxata s-ar reduce pretul cu circa 20% ... Nici macar nu si-au batut capul sa inventeze niste taxe ne-dublate, dobitocii) ...

    Si mai sunt "de-ai nostri" care dupa ce ca sunt suficient de dobitoci / fraieri sa puna botu' la propaganda CELORLALTI (a se citi guvern - nu, ca mi scarba sa-i scriu cu majuscula in fata) mai fac si pe "lupii moralishti" ...

    Cati dintre voi nu au sefi care sunt cam patru - cinci clase sub ei si au ajuns acolo ... nimeni nu stie cum? De ce toti stiu despre o "magarie" a vre-unui "shtabuletz" local mai putin poilitia, procuratura s.a.m.d.? Cum mama dracului se poate ca la 20 de ani dupa ce prietenii si colegii nostri au fost omorati criminalii - stiuti de toti - sa fie inca liberi, ba mai mult sa ne dea lectii de patriotism si revolutionarism?Si sa ne recomande ce si cum sa votam ....

    Dumnezeu sa ne ajute! Caci numai El mai poate!
    • +1 (1 vot)    
      Pentru toti "desteptii" de pina acum (Vineri, 12 martie 2010, 15:26)

      RDF [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Desi, in principiu, sunt de acord cu criticile constructive, am inceput sa ma satur de mania romanilor de a generaliza. Chestii de genul "numai in Romania ai sa vezi asa ceva etc" sunt de-a dreptul idioate. Dupa ce mai stati pe afara si va documentati, atunci sa va dati cu parerea. Au explicat niste persoane mai sus cum se calculeaza taxele (inclusiv transport etc). Exact asa am platit si eu in Olanda, spre surprinderea mea la timpul respectiv, cind am primit un colet din State, ale carui taxe de transport internationale le platisem deja etc. Dupa ce am primit produsul acasa, la citeva zile a venit si factura de la Vama olandeza...
    • +1 (1 vot)    
      Valoare adaugata (Vineri, 12 martie 2010, 19:32)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      "Valoare adaugata" inseamna valoarea cu care fiecare firma contribuie la fiecare stagiu de productie al unui bun. Daca un bun e produs in mai multe etape, fiecare etapa de catre alta firma (extractie minereu; topit minereu; produs otel; laminat otel; produs teava din otel), valoarea adaugata de fiecare firma, in fiecare stagiu de productie, e egala cu pretul la care firma respectiva vinde subprodusul realizat de ea, minus costul de achizitie al tuturor resurselor necesare pentru a realiza subprodusul respectiv.

      Prin felul in care e definit conceptul de valoare adaugata, suma valorilor adaugate la fiecare stagiu de productie trebuie sa fie egala cu valorea finala a produsului. Taxa pe valoare adaugata e de fapt o taxa pe valorea finala (de piata) a unui produs. Deci valoarea adaugata a unui kg de bomboane este aceeasi cu valoarea de piata a unui kg de bomboane.
      • 0 (0 voturi)    
        Teorie. (Vineri, 12 martie 2010, 19:55)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui Ioana

        Si daca suna asa de frumos ce zici tu aici, de ce se ajunge in unele cazuri sa platesti TVA la TVA? Dar mai mult de atat, de ce se mai impoziteaza salariile? Oricum banii respectivi ajungi sa ii cheltui, si din ei se extrage TVA-ul.

        Guvernele au gasit si gasesc solutii ingenioase de a pune taxe la taxe, de oricate ori au nevoie de bani pe care oricum ii administreaza in cel mai mizer mod.

        Sau alta aberatie. De ce trebuie sa platesti impozit pe un Imobil, sau alte bunuri, daca oricum la cumparare s-a achitat acel TVA? Ha'?
        • 0 (0 voturi)    
          TVA (Joi, 18 martie 2010, 21:55)

          Ioana [anonim] i-a raspuns lui Lucian

          Eu am explicat doar principiul de calcul al TVA. Nu stiu nici un exemplu in care se plateste TVA la TVA, dar daca exista, ceva e gresit. Prin felul in care se calculeaza plata si rambursarea TVA-ului catre firme se incearca tocmai evitarea platii TVA la TVA. Asta nu inseamna ca nu exista in practica impozite platite la impozite, de exemplu platesti impozit pe salar, iar din salarul deja impozitat cumperi produse la care platesti TVA. Asta se intampla in cam toate tarile. Unde se incearca evitarea "taxelor la taxe" e in relatiile internationale, de cele mai multe ori cand cumperi un produs dintr-o alta tara ti se ramburseaza TVA-ul din tara de origine si platesti doar TVA in tara de destinatie.
          Taxele nu sunt facute sa fie "corecte". Taxele sunt instrumentul statului de a colecta bani. In final nici nu conteaza ce fel de taxe platim, pentru ca daca o taxa scade de obicei alta creste. Unii specialisti sustin ca toate taxele, cu exceptia TVA, ar trebui abolite pentru a face sistemul transparent. Poate au dreptate: sa eliminam toate taxele, sa punem un TVA de 40% sau cat o fi nevoie ca statul sa colecteze aceeasi suma, ceea ce inseamna ca noi platim aceeasi suma, si macar nu ne mai incurcam in hatisul de taxe.
  • +2 (2 voturi)    
    Costurile de transport se (Vineri, 12 martie 2010, 14:17)

    revelare [utilizator]

    adauga la valoarea marfii, se adauga TVA si apoi se calculeaza taxele vamale. Asa se procedeaza, cel putin in alte tari inainte de intrarea in UE.
    117 + 230 = 347 USD si intri la vama.
    250 USd prin posta este la valoarea liber de vama.
    mai documenteaza si nu ami balacari, mai ales ca esti si tampit sa ne spui ca faci manareli cu declararea produsului.
    • -2 (2 voturi)    
      hai sa calculam altfel (Vineri, 12 martie 2010, 14:37)

      Alex Mihaileanu [anonim] i-a raspuns lui revelare

      Sa zicem ca tu iti cumperi din China un dvd player care costa 10 dolari, iar transportul costa 500 de dolari. Chinezii iti trimit dvd playerul si platesc ei taxele postale. dvd playerul tau trece prin vama si cind te duci sa-l ridici, te trezesti ca tre' sa platesti 180 de dolari. Ce faci? E corect? De ce sa platesti tu taxe vamale pe transport, daca tu nu platesti transportul?
      • +1 (1 vot)    
        Si chinezii de unde scot... (Vineri, 12 martie 2010, 15:43)

        amuzatu [anonim] i-a raspuns lui Alex Mihaileanu

        cei 500 de dolari sa plateasca transportul? Iti fac tie un cadou ca poate m-ai cumperi si un blueray de la ei? Hai sa fim seriosi
        • -1 (1 vot)    
          lol (Vineri, 12 martie 2010, 18:13)

          vv [anonim] i-a raspuns lui amuzatu

          M-ai cumperi? Doamne....
          Unde ai invatat lb rom.?
          • +2 (2 voturi)    
            greseala mea de tipar.... (Vineri, 12 martie 2010, 18:27)

            amuzatu [anonim] i-a raspuns lui vv

            nu-l scoate din amatorism pe alex mihaileanu....
  • +2 (2 voturi)    
    haios, dar asta e legea :) (Vineri, 12 martie 2010, 14:44)

    bilutza [anonim]

    Stiu ca am patit acelasi lucru cu un colet din US acum 1 an. Mi-au calculat taxe vamale si tva pe intreaga valoare (produs+transport). Nu m-am lasat si am cerut sa vad baza legala pentru asa ceva. Si aparent exista o prevedere in vigoare, data prin 2003 parca, cu privire la valoarea in vama a produselor. Daca valoarea insumata transport+produs depaseste 200USD atunci valoarea in vama (cea pe baza careia se calculeaza taxele) este suma totala produs+transport. Basically daca ai cumparat ceva de 100$ si transportul e 150$ platesti taxe pentru 250$. Justificarea era ca se practica evaziunea, adica discutai cu vanzatorul sa treaca valoarea mica a produsului si restul pana la valoarea reala sa fie adaugat ca transport...
  • +1 (1 vot)    
    viata de roaman (Vineri, 12 martie 2010, 15:24)

    robert [anonim]

    asa e in romania! vamesii nu sunt departe de politisti, si stim toti ce poate un politist! NIMIC! sigura solutie e sa ne mutam in lumea civilizata ;)
  • +3 (3 voturi)    
    incurajare productie romaneasca (Vineri, 12 martie 2010, 15:38)

    cetatean roman [anonim]

    mi se pare normal, cred ca ai platit prea putin.noi in loc sa incurajam productia propie sa avem locuri de munca le dam celor din afara ce lucra dar ne plangem ca nu avem ce lucra. agricultura de aceea este la pamant ca vama este mica. cea mai buna metoda de a revigora economia este sa facem export si nu import. puneti mana sa munciti si nu va mai plangeti atat si cautati metode de a fenta economia, rezulta buget mic rezulta locuri putine si salari mici.hai la munca
  • +2 (2 voturi)    
    Vreau o camera digitala (Vineri, 12 martie 2010, 15:42)

    Boogie [anonim]

    Camera costa 211Dolari pe un site din China, transport gratuit prin ce vreau eu DHL , EMS, TNT, UPS, FedEx. Trebuie sa platesc taxe vamale ? Cat ? Va rog sa imi spuneti ce drepturi am ? Imi vine pachetul acasa ? Ce curier sa aleg ? Multumesc
  • +3 (3 voturi)    
    Si totusi n-ai dreptate (Vineri, 12 martie 2010, 15:43)

    Bogdan [anonim]

    Priveste in felul asta problema: avand in vedere ca ai platit tu transportul, valoarea totala a produsului respectiv, pentru tine, este valoarea efectiva a bunului plus valoarea transportului. Si valoarea respectiva este cea ce se foloseste la calculul taxelor vamale.

    Acum, faptul ca tu si multi altii ati scapat de plata taxelor vamale in alte situatii nu inseamna ca aveti dreptate, ci doar ca respectivii vamesi n-au vrut sa-si mai bata capul cu voi. Insa legea e de partea lor, iar tu chiar nu ai dreptate, desi ti se pare ca ai.

    In alta ordine de idei, daca magazinul online ar fi suportat el contravaloarea transportului, atunci nu ar fi trebuit sa-ti apara pe factura sau sa-ti ofere o reducere de pret care sa acopere acel transport., iar vamesul nu avea ce sa-ti reproseze.
    • 0 (0 voturi)    
      ok (Vineri, 12 martie 2010, 17:49)

      cva [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Insa daca cumpar de la un magazin discount si platesc efectiv 34$, de ce ar trebui sa platesc taxe pentru un produs de 117$?!...
  • +4 (4 voturi)    
    taxe (Vineri, 12 martie 2010, 15:46)

    gogu [anonim]

    De cand am intrat in comunitate Ro. aplica aquisul comunitar. Adica la fel esti taxat in toate tarile UE. E uimitor cum un "jurnalist" are "impresii" inainte de a studia legile.
    • +2 (2 voturi)    
      din pacate da... (Vineri, 12 martie 2010, 16:33)

      dexter [anonim] i-a raspuns lui gogu

      jurnalismul de impresii e foarte larg raspandit in romanica.......
  • 0 (2 voturi)    
    Vreu o camera digitala din China (Vineri, 12 martie 2010, 15:49)

    Bogdan [anonim]

    Ea costa 211 dolari si transportul este gratis prin ce vreau eu TNT, DHL, EMS, FedEx sau UPS. Cat va trebui sa platesc taxe vamale ? Imi vine produsul acasa sau il ridic din alta parte ? Pot face ceva sa nu platesc taxe? Va rog sa ma lamuriti pentru ca e prima oara cand comand asa ? Va multumesc anticipat.
  • 0 (0 voturi)    
    hmmm (Vineri, 12 martie 2010, 15:52)

    una [anonim]

    fara a cataloga cine cat de prost e sau cat de bine a inteles sau nu, io am patit la fel. Pentru un colet in valoare de cca 900 USD trimis prin curierat rapid am platit taxe vamale de 79x RON, aproape 800, adica cca 30% din valoarea produsului
    A doua oara am apelat la posta "normala", adica US mail respectiv posta romana, a venit cu doar cateva zile intarziere si nu am platit NICIUN ban, chit ca valoarea era ceva mai mica.
    Ergo nu mai comand niciodata prin curierat rapid
    • +1 (1 vot)    
      RE: taxe vamale CNPR (Vineri, 12 martie 2010, 16:57)

      mirtchone [anonim] i-a raspuns lui una

      Taxele vamale ar trebui aplicate pentru orice livrare, indiferent ca e facuta prin posta sau prin curier. E normal sa se aplice taxe vamale pentru produsele importate din state cu care nu exista un acord de eliminare a acestora (ex: UE) pentru a stimula achizitia de bunuri produse in acel spatiu.
  • -1 (3 voturi)    
    Fraierit de un porc de vames in Oradea (Vineri, 12 martie 2010, 16:49)

    fraierul ruman! [anonim]

    Am castigat un tricou din bumbac inscriptionat cu Sun computers deoarece am complectat un chestionar de pe site-ul sun.com unde sunt membru.
    A venit tocmai din USA cu DHL pana in Germania si cu Posta romana ( rusinea romana!) pana in Romania.
    Vamesul de la oficiul postal 10 m-a pus sa platesc 8 lei taxe vamale!
    Imi este scarba ca sun Roman si ca traiesc in aceeasi localitate cu gunoaie ca acesti vamesi! (functionari publici de altfel!)
    Am platit ca fraierul pentru ca imi doream tricoul!
    • 0 (2 voturi)    
      Pai mai fraiere... (Vineri, 12 martie 2010, 17:30)

      amuzatu [anonim] i-a raspuns lui fraierul ruman!

      De ce nu te muti tu in tari straine.....ca vedem ca le ai cu oracle si alde astea....
      Spre informarea ta...cei 8 lei sunt taxa de transport perceputa de posta romana pentru ati aduce tie pachetul din vama pana in oradea (mai stiu pe cineva care primeste tricouri si plateste taxa de 8 lei).........intreaba inainte sa te ratzoiesti
  • +2 (2 voturi)    
    Eu am platit 10% din valoarea (Vineri, 12 martie 2010, 17:31)

    hic sunt leones [utilizator]

    pretului de achizitie la un produs expediat din SUA (atat prevede legislatia), pot sa-si puna in cap cataloagele atat timp cat in pachet exista factura, nu e treaba mea sa dovedesc frauda ci a lor asa ca sa se duca la magazinul din SUA sa ii intrebe de ce au trecut un pret cu 50% mai mic decat preturile lor de catalog neactualizate; nema transport pentru simplul motiv ca "nu a costat nimic" (adica l-am achitat cu cardul si s-a specificat "transport platit").
    Si uite-asa, in limitele legislatiei (nu am incalcat-o) am dat 60 lei pentru un pachet de 540$.
  • +2 (2 voturi)    
    Taxe import tari terte (dinafara UE) (Vineri, 12 martie 2010, 18:54)

    Mihai [anonim]

    Taxa vamala se plateste ''LA VALOAREA IN VAMA''.
    Valoarea in vama include transportul.
    Ex: Colet cu valoare 75USD sosit din SUA. Transport 25 USD.
    Valoare in vama 100 USD.
    Taxa vamala 30% = 30 USD
    TVA 19% = (100 USD + 30 USD)*19%= 24.7 USD
    Total taxe = 30 + 24.7 = 54.7 USD - platibili in RON la cursul BNR.
    Modul de calcul este acelasi in UE, nu este o inventie romaneasca. Doar TVA-ul poate sa difere de la tara la tara.
  • +3 (3 voturi)    
    Cateva precizari (Vineri, 12 martie 2010, 19:23)

    Ioana [anonim]

    Taxele vamale trebuie platite la valoarea de achizitie a bunului plus transportul aferent pana in Romania. De ce? Pentru ca daca ai cumpara produsul respectiv din tara, produsul fiind importat de o firma si vandut sa zicem, intr-un magazin, pretul din magazin ar reflecta pretul de achizitie al bunului de la producatorul strain, plus transportul pana in Roamania, plus TVA si taxe vamele, toate platite de firma importatoare. Cand cumperi un produs din afara de unul singur practic actionezi ca si un importator si trebuie sa platesti aceleasi taxe ca si un importator. Un fel de tratament egal in fata legii, sa zicem.

    Daca firma din afara de la care cumperi produsul spune ca plateste ea transportul, inseamna ca pretul transportului e de fapt inclus in pretul de vanzare al produsului. Deci chiar daca tu platesti zero pentru transport, deci zero taxe vamale aferente transportului, in fapt pretul transportului e inclus in pretul bunului, si taxele vamale pe care le platesti pentru bun includ oricum taxele pe care in mod normal le-ai plati pentru transport.

    De exemplu, firma A vinde produsul cu $35 plus $15 transport, firma B vinde produsul cu $50 cu transportul inclus. In final te costa la fel sa primesti produsul in tara, indiferent de firma, si taxele vamale aplicate la pret de achizitie plus transport trebuie sa fie aceleasi, indiferent de firma. Motivul pentru care firma B "include" transportul in pret e pentru ca isi recupereaza cheltuiala oricum din pretul produsului.

    Ca se pot ocolit taxele vamale alegand transportul prin posta si nu curier e doar noroc, nu un drept, sau o forma voalata a autoritatilor de a sprijini posta in dauna curierilor.

    Iar legat de TVA, prin felul in care e definit conceptul de "valoarea adaugata", suma valorilor adaugate la fiecare stagiu de productie trebuie sa fie egala cu valorea finala a produsului. Taxa pe valoare adaugata e de fapt o taxa pe valorea finala de piata a unui produs.
    • 0 (0 voturi)    
      persoana fizica = firma importatoare (Sâmbătă, 13 martie 2010, 11:14)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      Cred ca exagerezi. Eu daca cumpar ceva, cumpar pentru ca am o necesitate personala. Firma daca cumpara ceva, o face pentru a revinde si a face profit. Eu cumpar o cantitate limitata, firma cumpara cantitati mari. Credeti ca este normal sa fim tratati la fel? Eu sunt de fapt un posibil beneficiar al firmei

      A mai facut cineva un calcul
      ---------------------------------------------
      Taxa vamala se plateste ''LA VALOAREA IN VAMA''.
      Valoarea in vama include transportul.
      Ex: Colet cu valoare 75USD sosit din SUA. Transport 25 USD.
      Valoare in vama 100 USD.
      Taxa vamala 30% = 30 USD
      TVA 19% = (100 USD + 30 USD)*19%= 24.7 USD
      Total taxe = 30 + 24.7 = 54.7 USD - platibili in RON la cursul BNR.
      Modul de calcul este acelasi in UE, nu este o inventie romaneasca. Doar TVA-ul poate sa difere de la tara la tara. -
      ----------------------------------------------------
      parea ca se pricepe, dar de ce a mai adugat taxa vamala inainte de calcula TVA? Nu inseamna ca imi taxati de doua ori produsul? Nu vi se pare aberant ca taxele sa ajunga la mai mult de 50% din valoarea produslui? Oare firma careia ii platim transportul nu plateste TVA acolo? Oare firma care face produsul nu plateste TVA acolo? De ce statele nu reglementeaza intre ele returnarea TVA-ului si ne obligape noi sa facem aceste lucruri/ Pentru ce ii platim pe cei care ne reprezinta? Chestia cu incurajatul economiei locale nu e rea. dar e treaba mea a celui care-si cumpara ceva, sau tot a statului?
      Mai sus cineva spunea ca taxa pentru un produs din SUA a fost 10%. Nu cumva asta e taxa pentru persoane fizice? Atunci nu cumva Ioana, incurci borcanele?, ori acesti vamesi sunt atat de prosti, incat habar nu au cum se vamuiesc lucrurile. Oricum mi se pare o prostie vamuirea persoanelor fizice, atat timp cat persoanele care calatoresc in afara isi pot cumpara lucruri cu care se pot intoarce in tara fara a plati vama.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu e asa usor cum crede lumea... (Duminică, 14 martie 2010, 21:53)

        finch [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        Vamesii sunt fierti de cand am intrat in EU. Mor de foame. Voi stiti cati bani scotea pe tura un vames inainte de 1 ian 2007? 20mii euro, din care ramanea cu 5mii, restul mergand la sefi. Cum? Pai aveau clientii la plimbat prin EU la furaciuni si nu aveau cei 500 euro regulamentari, dar aveau 100 pentru a imbuna vamesul. Pasapoartele lor erau intr-o lista mai scurta si de fiecare data erau taxati, la fiecare trecere, altfel primeau interdictie. Clienti din astia erau cu miile. Doar 200 din ei daca treceau prin vama zilnic se faceau 20mii de euro.
        In 2006 am adus din Austria un tv LCD luat cu fix 999 euro, la noi fiind 1800euro. Stiam (de la un vames) ca din 2004 exista un protocol preaderare la EU prin care cetatenii romani puteau aduce pentru folosinta personala marfa in valoare de maxim 1200euro, fara a fi taxata decat cu TVA. Era foarte misto formulat articolul care stipula ca era la latitudinea vamesului sa decida daca articolul/articolele erau pentru folosinta personala si nu prentru a fi revandute. In aeroport am declarat tv-ul si am cerut sa-mi dea chitanta pentru tva si gata. Nuuuu, au jubilat cand m-au vazut, "gata, am prins fazanul" si-au spus. Pe scurt, nea vamesul mi-a spus ca am de platit o taxa vamala de lux de 40% plus 19% TVA aplicat la total, adica 665euro taxa. Am lasat acolo LCD-ul si am plecat. A doua zi am mers direct la seful vamii. Nu era disponibil, am mers la centrala cu articolul din protocolul ala buclucas. De acolo m-au plimbat inapoi la seful vamii, unde am dat de adjunct. Omul era de varsta mea, vreo 32-33 de ani, cam tanar pentru functia aia. Primul lucru pe care l-a intrebat a fost de unde stiu de protocolul respectiv si i-am spus ca din monitorul oficial, lucreaza nevasta in import diverse. Mi-a semnat scarbit cererea de eliberare a obiectului din avama conform legii, fara taxa de lux. Sa vedeti ce fata au avut dementii aia care mi-au taiat chitanta. Le-am ras in nas.
  • 0 (0 voturi)    
    sfat pentru viitor (Sâmbătă, 13 martie 2010, 0:40)

    Radu [anonim]

    Solutia este sa cauti pe ebay orice ai nevoie (si acolo gasesti cam orice), apoi tratezi cu vanzatorul sa expedieze coletul prin USPS. In felul asta nu mai ai probleme. Nu cred sa fi avut nevoie de ceva vreodata si sa nu gasesc pe ebay.
  • +1 (1 vot)    
    alternativa (Sâmbătă, 13 martie 2010, 7:11)

    nicubila [anonim]

    nu te ajuta sa scapi de taxe vamale, dar te ajuta sa cumperi ce vrei din US si sa platesti destul de putin transportu. are dhl un serviciu Borderlinx.com care mere vijelie si care costa relativ putin. si ai adresa permanenta in US:)
    http://www.borderlinx.com/m/total-cost-calculator
    intre noi fie vorba, astia mai si uita cateodata sa iti ia banii:)
    bafta
  • 0 (0 voturi)    
    ai luat-o in barba (Sâmbătă, 13 martie 2010, 13:20)

    Florin Oprea [anonim]

    asa iti trebuie, ai vrut sa inseli si ai platit. nu te mai plinge //.(editat de HotNews.ro)
  • 0 (0 voturi)    
    pusca din comunitate taxata 100% (Sâmbătă, 13 martie 2010, 18:48)

    luciano [anonim]

    salut,

    am cumparat pt unchiul meu un winchester din germania. firma serioasa, a trimis factura, s-a platit din germania, pusca 250eur taxe transport colet special (curier special) alte 20eur.

    la vama, stupize stupize. a, pai factura e de 270 eur. deci atat costa. nu ne intereseaza ca e intracomunitara, 100% la total factura cu tot cu taxe de expeditie. in concluzie, acum nici o luna, pt o pusca de vanatoare de 250 EUR am platit taxe 270 eur.
  • 0 (0 voturi)    
    Constitutie tembela, legi tembele, (Duminică, 14 martie 2010, 12:04)

    Sile [anonim]

    functionari publici cu comportament tembel.Asa ca va mirati degeaba . Pina nu iesim din mintea de lemn, o vom duce asa mult si rau.Orice activitate ca orice eventuala reclamatie trebuie sa se raporteze le lege.Si daca e tembela sau nu e deloc, se intimpla ce se intimpla. O zi buna!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version