Opinie

Iarna asta nu se compara cu iarna lui '85. E mult mai usoara

de Dan Selaru     Romania obiectiva
Miercuri, 10 februarie 2010, 9:04 Actualitate | Opinii

Iarna de acum e comparata cu cea din '85. Pe naiba, asta e mult mai usoara, eram in armata atunci, faceam de garda cate 4 ore la rand, de la 4 la 8 dimineata era ingrozitor. Stateam si numaram trenurile care treceau pe Valea Prahovei.

Era atat de frig ca daca scuipai pana jos scuipatul ingheta. Ne era atat de frica sa nu adormim ca dadeam recital cu orele, cantam de la "All you need is love" la "M-a facut mama oltean". Atunci a fost prima oara cand am vazut ciori care cad inghetate din pom. Anul asta n-am vazut. Cadeau ca un bolovan. Ne speriau ingrozitor.

Cand nu eram de garda ne trezeau cate o ora noaptea sa deszapezim platoul unitatii. Noapte de noapte dadeam la lopata, dupa cateva zile facusem in mijloc un asemenea morman ca nu mai puteam sa aruncam pe el asa ca suprafata "libera" de zapada era tot mai mica. Pana la sfarsit au adus un tractor. Mormanele aveau peste trei metri.


Citeste restul materialului si comenteaza pe Romania obiectiva.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

6055 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Corect (Miercuri, 10 februarie 2010, 9:30)

    dtc [anonim]

    Ai dreptate, frate!
    Tot atunci am facut si eu, pe langa Giurgiu. Nu ma crede nimeni cand povestesc de ciorile care cadeau din pom moarte deja...

    Aveam centrala pe carbuni la unitate si nu facea fata nici macar 30%. Dupa ce ca erau afara -20*C, stateam in camere la 7-5-8*C. Dusuri...? Cu apa din puturi de 200m. Nu cred ca avea mai mult de 10*C...

    Dar..., la 18 ani, parca nu se simtea ca acum...
    • +1 (1 vot)    
      Au mai fost -25 (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:23)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui dtc

      Eu nu am varsta ta, insa tin minte prin 2002 parca, intr-o dimineata de ajunul craciunului erau -25 de grade in bucuresti. Si eu aveam un drum de 10 minute de facut, si m-am oprit de 3 ori in scari de bloc pt ca nu mai puteam de frig.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:27)

        Gigi Maybachistu' Inghetat [anonim] i-a raspuns lui Alex S

        În iarna 2001-2002 au fost -20 de grade mai multe zile, dar nu am simţit foarte tare frigul, nici măcar traversând de mai multe ori Parcul Tineretului.

        În jurul sărbătorilor de iarnă în 2002-2003 au mai fost -14 grade mai multe zile, în unele chiar aproape de -20 de grade. Tot atunci au fost şi zăpezi comparabile cu cele de acum, dar mai puţine zile.

        Acum eu fac pe jos traseul până la serviciu (35-40 min de mers pe jos) fiindcă transportul în comun are altă rută, iar maşina n-o scot cât timp există riscul de a fi tamponat. Oricum ajung mai repede pe jos datorită operei primarului "Care Este" în arta deszăpezitului :D . În dimineţile cu -17, -18 şi -20 de grade n-a fost prea rău.

        Din iarna 1985 îmi amintesc doar gheaţa de pe pereţi :)

        E foarte uşor să spui că -20 de grade sunt nimic, la fel cum un scandinav se poate lăuda cum se dă el cu schiurile la -35 de grade. Însă una e să faci asta ieşind din casa încălzită, bine hrănit şi îmbrăcat, şi după mai puţin de 1 oră să intri din nou la căldură şi cafea fierbinte, şi cu totul altceva e să ieşi din casa încălzită ca vai de lume cu reşoul şi să munceşti în condiţii asemănătoare 8 ore pe zi, cu regimul alimentar, medicamentos şi de stres al epocii Piticului Creţ cunoscut şi ca NemerNicu. (De ce oare nu m-a mirat să văd mulţi oameni activi ai acelei epoci cum treceau, aproape "peste noapte", de la o sănătate aparentă direct la faza terminală a unor boli şi la groapă?......)
    • 0 (0 voturi)    
      Iarna 1985 (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:36)

      Ivan Eduard [anonim] i-a raspuns lui dtc

      Corect, in 1985 eram si eu in armata, la Turnu Magurele, si cadeau ciorile din pom, printre noi, la raportul de dimineata....
      Imi amintesc ca pe data de 24 octombrie a nins atat de mult incat ne-au dat alarma sa dezapezim un tren, noaptea , pe la 2 sau 3... Nu ne-a venit sa credem, ofiterii ne-au spus "sapati aici", pe un munte de zapada, si dupa vreo jumatate de metru am dat de acoperisul trenului !! Trenul era efectiv acoperit de zapada viscolita!!
      Sapand pe langa vagoane, am ajuns in dreptul geamurilor si au inceput sa apara oameni cu lumanari aprinse, caci se intrerupsese curentul...
      Cativa dintre noi s-au ales cu urechile degerate...

      Eu sunt din Braila si tata imi spunea ca in 1953, cand a facut el armata, a inghetat Dunarea incat treceau tancurile sovietice de 50 tone pe gheata in Insula Mare...

      Asa ca, sa fim mai modesti cu codurile astea galbene si portocalii.
  • +2 (2 voturi)    
    ! (Miercuri, 10 februarie 2010, 9:37)

    ILEANA [anonim]

    Eu, din si in Brasov, tot iarna aia o am ca referinta! ( pe un drum de 5 minute pana la scoala de cartier, faceam 30 minute...escaladam sute de nameti si troiene aparute in cale....)
    Ce simplu era atunci...NU SE CIRCULA CU MASINA IARNA!!!!!!!!!! Drumurile erau inchise!!!!!!!!! Toata iarna!
    • -1 (1 vot)    
      unde? (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:18)

      haoleo [anonim] i-a raspuns lui ILEANA

      Unde nu se circula iarna, tanti? ca eu is din Sinaia si nu stiu sa imi fi interzis cineva pe vremea lu ceasca sa ies cu masina pe strada. in afara de duminicile care nu se potriveau cu numarul meu de masina :D
      • +1 (1 vot)    
        In Brasov... (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:08)

        mra [utilizator] i-a raspuns lui haoleo

        nu se circula iarna. Se inchidea circulatia pentru autoturismele proprietate personala cred ca la 1 decembrie.
      • +1 (1 vot)    
        Si in Bucuresti la fel (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:35)

        elena [anonim] i-a raspuns lui haoleo

        Si in Bucuresti, la prima ninsoare (usoara) se interzicea circulatia masinilor pina in primavara (chiar daca zapada nu tinea mai mult de 10 zile cu totul). Norocul tau cu Sinaia, dar in orasele mari asa se rezolva problema traficului pe zapada.
      • +1 (1 vot)    
        in Bucuresti (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:39)

        dragos [anonim] i-a raspuns lui haoleo

        S-a dat decret, nu s-a circulat cu masina proprietate personala pana in Aprilie, desi zapada se topise. Special in 85.
      • +1 (1 vot)    
        Ai memoria proasta (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:28)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui haoleo

        Din pacate Ileana are dreptate, daca ningea abundent sau era frig nea Ceasca oprea circulatia pentru masinile mici, proprietate personala.
  • 0 (6 voturi)    
    mai sunt multe azi (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:15)

    Verze [anonim]

    Ma intreb: oare tara asta s-a umplut de fatalai asa rapid, in 20 de ani? Bai frate, azi cum sunt putin cu minus gradele afara ii auzi pe toti ca schelalaie ca vai, dar nu ne mai lasa frigul asta? Dar ce vreti verzelor, sa umblati iarna doar in tricouri si adidasi intr-o tara cu clima temperata, unde iarna -10 grade e ceva logic (dar din ce in ce mai rar)? Bine, ca unii praf de-a dreptul chiar umbla iarna in adidasi, ce sa mai spun de fetele sexy cu fuste mini, dar care, in schimb, poarta vara cizme?
    Pentru cei care n-au nici o amintire de dinainte de '90: va garantez ca zapezile inainte erau de cel putin 3-4 ori mai mari, iar gerul cel putin dublu sub 0 decat e acum. Oare ce ati fi facut voi atunci? Va sinucideati, ca emoii? Ce o sa duceti voi in viitor dorul frigului... o sa va rugati sa mai fie si -30, -40 de grade, numai sa puteti respira. Mai ales in Bucurestiul ala imputit.
    Memorie scurta mai aveti ma, uitati ca nu mai mult de vara trecuta erati ca si cainii lesinati pe trotuare, cu limba de un cot, dand zeci de lei pe 300 ml de apa.
    Dar va prostesc astia cu mass-media de nu va vedeti, oilor. Daca va cheama prefectul la cotet ca o sa ninga 3 cm si o sa bata vantul cu 80 la ora, va duceti chiar de sunteti in Caraibe. Eu asa spirit de turma ca la romani, mai ales la buCUResteni n-am mai pomenit. Apropo, v-ati facut vaccinul de gripa? Vedeti ca urmeaza aia cabalina si nu stiu pe unde o sa nechezati... ;))
    hai pa, prafilor
    • +1 (3 voturi)    
      Corect. Insa... (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:40)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Verze

      Nu numai ca s-a umplut de fatalai. Drama e ca s-a umplut si de prosti gramada. Sau, mai corect spus, de fatalai prosti. Asta e si convingerea mea si de aceea subscriu comentariului tau.
    • 0 (2 voturi)    
      relaxeaza-te (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:27)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Verze

      ai dreptate in ceea ce priveste iernile de acum 20 de ani.

      pentru complexul de inferioritate si frustrarile legate de Bucuresti si bucuresteni recomand tratament de specialitate.
      • 0 (0 voturi)    
        demonstrat (Miercuri, 10 februarie 2010, 18:55)

        Verze [anonim] i-a raspuns lui florin

        "complex de inferioritate", "frustrare"... aici doar cuvinte din noul limbaj de lemn post-decembrist.
        Nu e Bucurestiul cel mai imputit oras din tara? As vrea sa nu fie, ca merg des la Bucuresti si tare mi-as dori sa ma duc cu placere acolo. Dar nu stiu de ce, ma mananca mereu pielea cand intru in frumosul tau oras. Ce vina am eu daca Clujul, Iasul, Timisoara, Aradul, Oradea, Hunedoara, Deva, Brasovul, Constanta, Alba-Iulia, Suceava, Baia-Mare, Targu-Mures, Bacau, Focsani, Resita, Craiova, Targu-Jiu... (ma doare mana de tastat)... sunt un vis pe langa a noastra capitala. Am fost in absolut toata tara, poate Satu-Mare si Ploiestiul sa se apropie de nasulia din Bucale, dar se apropie... pe foarte departe. Si asta ti-o zice un ploiestean.
        Spune-mi, daca iubiti asa mult stresu ala de oras, de ce il parasiti ca bezmeticii la sfarsit de saptamana, de nu mai stiti care sa iesiti primii din el, gatuindu-i iesirile? Cel putin acum va mai tine foamea in casa si plecati mai rar.
        Cu bucurestenii n-am absolut nimic, mai ales cu acei 20% cu sange de bucuresteni in ei. Cat despre spiritul de turma... e o realitate puternica, tre sa fii orb sa n-o observi.
    • +1 (1 vot)    
      si unde e incalzirea daca e normal? (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:53)

      Sargon [utilizator] i-a raspuns lui Verze

      Pai ori e "incalzire" (dar nu e deloc cald), ori e "normalitate" ( si deci teoria incalzirii globale e o imbecilitate)?
      • -1 (1 vot)    
        Ia de mai ceteshte o data (Miercuri, 10 februarie 2010, 18:37)

        Verze [anonim] i-a raspuns lui Sargon

        Ne plangem de ceva normal pentru ca anormalul incepe sa fie perceput ca si normal.
        Dar hai ca intelesesei dinainte, fac pariu, ai vrut doar sa pui intrebari din astea "filozofice" asa... ca sa te afli in treaba.
  • 0 (0 voturi)    
    IDEM (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:15)

    Creator [anonim]

    si eu tot iarna aia o am ca referinta.Inghetase CDMN(canalul Dunare-Marea Neagra) la Medgidia bocna iar curajosii treceau cu rabele(!!!) de pe un mal pe altul!
  • -1 (1 vot)    
    Corect (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:37)

    Dorin [anonim]

    Iarna 1984-1985 a fost o iarna extrem de grea. Nici nu se compara cu ceea ce avem acum. Chiar daca iarna acestui an, trebuie sa recunoastem asta, este cu mult mai aproape de normal fata de iernile anilor trecuti.
    • +2 (2 voturi)    
      Normal? (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:03)

      Sargon [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

      Dorine, daca asta e o iarna normala inseamna ca pina acum ai trait in Alaska. Este o iarna extrem de geroasa, luna ianuarie de obicei este saraca in precipitatii, acum ne-a umplut de zapada! Asta-i normalitate?
      • -1 (1 vot)    
        ???? (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:25)

        Dorin [anonim] i-a raspuns lui Sargon

        Esti cumva specialist? Sunt convins ca nu. Nu ma crezi pe mine, nu-mi impartasesti punctul de vedere, opinia, bun. Intreaba atunci un specialist in climatologie si chiar unul in meteorologie si vei afla ca aceasta iarna a fost una aproape de normal. Iernile in Romania (habar n-am ce varsta ai dar ESTE FOARTE probabil ca n-ai mai mult de 30 de ani) sunt, de regula, geroase, cu zapada si viscol. Comprendre?
        • +1 (1 vot)    
          argumentum ad verencundiam (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:46)

          Sargon [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

          "Daca esti specialist", amice, e chestie de bun-simt... "congelarea tarii, bucuria nebunilor"!
      • -2 (2 voturi)    
        da, e "normala" (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:03)

        iou [anonim] i-a raspuns lui Sargon

        Daca tu te-ai obisnuit cu iernile trecute e treaba ta. Iti recomand tarmul Mediteranei sa nu mai ai socuri din astea.
        Si nu uita: nimic din ce se intampla cu clima in ultimul timp nu mai e normal.
        • +2 (2 voturi)    
          Incalzirea globala e o prostie (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:51)

          Sargon [utilizator] i-a raspuns lui iou

          Incalzirea globala provocata de om e o prostie pentru prosti. Nimic nu arata ca asta nu ar fi fost o iarna normala. Verifica la INMH, toate statisticile de acolo realizate in ultimii 140 de ani arata ca ianuarie e o luna saracas in precipitatii, Daca asta a fost un ianuarie normal, voi sunteti eschimosi!
  • +2 (2 voturi)    
    relativ (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:10)

    Andrei [anonim]

    Se uiat o chestie esentiala, cand esti adolescent/tanar intotdeauna simti iarna ca fiind mai puternica, rezistenta la frig e mai mica. Au fost mude ierni grele dar e greu sa spui care a fost iarna cea mai tare doar pe baze subiective, e o opinie si atat. Iarna ca in 54 oricum n-a fost asta e clar :)
    • 0 (0 voturi)    
      Gresit (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:11)

      cc [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Cand esti tanar esti mai rezistent si iei totul mai in usor. Cu varsta scade cheful de senzatii tari si circulatia periferica se deterioreaza
    • 0 (0 voturi)    
      Taman invers (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:08)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Ba eu cred ca e taman invers, cand esti adolescent nu te afecteaza frigul, pe cand la batranete alta-i socoteala....spun asta din proprie experienta, in 85 eram la liceu si nu m-a afectat nici gerul, nici zapada mare, azi nu mai sunt la liceu si m-as muta cu totul pe tarmul Mediteranei da' cum nu ma ocup nici de asfaltari, nici de comert cu energie...s-a dus dracu visul meu.
  • 0 (0 voturi)    
    Tot in armata... (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:11)

    mra [utilizator]

    mi-am petrecut si eu acea iarna. Tin minte ca, din cauza gerului, schimbul la garda se facea din ora in ora
  • +1 (1 vot)    
    85 iarna la Calarasi (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:19)

    Maria [anonim]

    In iarna aia eram in Calarasi si a inghetat asa rau Dunarea de au spart gheata cu dinamita. Cand a venit dezghetul si inundatiile au dat drumul animalelor de la Zoo, pentru cine isi aminteste Zoo era pe malul Dunarii, intr-un parc. Au "pierdut" atunci leul si niste lupi...vreo cateva zile de neau tinut parintii in casa sa nu ne manance fiarel in drum spre scoala :)))
    • +1 (1 vot)    
      Canalul siderurgic (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:58)

      Elena [anonim] i-a raspuns lui Maria

      In toamna aia se construise canalul catre combinatul siderurgic si constructorii nu finalizasera digul pe o portiune de cateva sute de metri. Cand au dinamitat Dunarea, canalul siderurgic a fost inundat si apa a patruns in parcul ala exact prin portiunea nefinalizata.
  • 0 (2 voturi)    
    Normalitate (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:39)

    Mitica [anonim]

    Sunt din Bucuresti, am masina care a ramas inzapezita de cateva ori, desi am pneuri de iarna, de mi-am blestemat zilele dand zapada la o parte, dar ma bucur ca a nins cum a nins. Imi aduce aminte de copilarie, cand iernile ca asta erau ceva normal. Iarna asta mi-a dat speranta ca poate studiile cu incalzirea globala nu sunt tocmai exacte, sau ca natura are o putere formidabila de regenerare. Ma resemnasem ca nu imi voi plimba plozii, cand ii voi avea, cu sania si ca le voi arata zapada din pozele cu mine de cand eram copil. Oricum si eu am boala pe toti plangaciosii care se smiorcaie de cat de frig este afara; fratilor, cei nascuti dupa 90' - asa ceva este normal, iar pentru cei mai in varsta, oameni buni, aduceti-va aminte de iernile romanesti de odinioara. In final urez tuturor plangaciosilor un iulie calduros.
    • +1 (1 vot)    
      Mitica aiurica (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:49)

      Sargon [utilizator] i-a raspuns lui Mitica

      Bucurestiul este pe aceeasi paralela cu Monaco (44) . In Monaco nu ninge niciodata, in Romania in fiecare iarna e ger siberian! E si normal, acolo e clima mediteraneeana, la noi e clima TEMPERAT-continentala. Daca pentru tine TEMPERAT inseamna ger siberian (-36 C), du-te frate la poli!
      • -1 (1 vot)    
        Sargon pafaristu' (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:16)

        Mitica [anonim] i-a raspuns lui Sargon

        Man, apreciez notiunile tale de geografie, dar esti sigur ca stii cu cine te certi? Am vorbit eu de Monaco? Hmm, fii si tu mai atent cand pui mana pe tastatura. Deci, cool down si deschide ochii. Reiau si eu o intrebare adresata de altcineva, la cat timp dupa '89 te-ai nascut?
        • +1 (1 vot)    
          ma cert cu Zeus (Miercuri, 10 februarie 2010, 18:08)

          Sargon [utilizator] i-a raspuns lui Mitica

          Ma cert cu Zeus Atotstiutorul si tremur de frica (nu de frig). Amice, esti penibil! In anii '80 au fost multe ierni fara zapada!

          P.S. M-am nascut demult incit imi amintesc si cutremurul din '77 si apoi filmele la Studio X (stii ce-i aia?).
  • 0 (0 voturi)    
    1985 (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:32)

    carjan adrian [anonim]

    Rm Valcea . Am facut scoala de soferi , ianuarie februarie am avut vacanta , pe Valea Oltului nametii ereau de patru metrii , dar drumul era deblocat rapid .
  • 0 (0 voturi)    
    iarna '95 - '96 (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:41)

    radu [anonim]

    da' de iarna 1995-1996 isi mai aduce cineva aminte? Cand s-au blocat drumurile pe 6 noiembrie si s-au dezghetat la sfarsitul lui aprilie...
    • 0 (0 voturi)    
      95-96 (Miercuri, 10 februarie 2010, 17:04)

      craioveanu [anonim] i-a raspuns lui radu

      Imi atunc aminte ca ningea pe 4 aprilie in Craiova, in acel an.
  • +2 (2 voturi)    
    iarna '85 (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:42)

    mocan [anonim]

    Fiecare cu amintirile lui din '85.
    Eu m-am casatorit in 13 ianuarie 1985. In ziua nuntii au fost -22 grade, nu mai circulau masinile de 3 zile si am plecat mireasa in taximetru, si asta pentru ca vecinul era taximetrist. am dat noi si benzina ca ei nu aveau si ceasul a mers oricum. Mai dragut a fost ca inchiriaseram 6 sanii si astea ne-au dus de la biserica la restaurant.
    In noaptea spre 14 ianuarie au fost -33 grade si in trenul timisoara - iasi cu care am mers in voiaj la vatra dornei se zvonea ca au fost gasiti morti. Intarziase 16-18 ore si era inghetat complet. Dar asta nu a fost confirmat, ca atunci nu se publica asa ceva. Fiecare din rudele venite la nunta din alte localitati au avut intamplari de cosmar si ne pomenesc si azi.
    Ma amuz de cate ori se ia ca referinta ianuarie 1985.
  • 0 (0 voturi)    
    iarna (Miercuri, 10 februarie 2010, 18:36)

    fabregas [anonim]

    Imi amintesc ca eram in garda in feb 85 parca intre 2-9 feb am facut garda permanenta la dep de carburanti de pe centura ,,, 'la berceni " ii spuneam noi . am prin niste geruri noaptea de -23-25 grade .
    ear destul de greu . Se lipeau narile de ger si mana pe teava armei . si faceam 3 ore garda 6 ore repaus si iar 3 ore garda. asa am tinut-o o saptamana . era si zapada mare si ger , apa rece . tot tacamul . intradevar am vazut si eu una sau doua ciori cazind in zapada din pom.... .. dar a trecut ..atunci nu aveam masina si nici grija ei .. pe 27 feb m-am "liberat" ..... incepea alta etapa .


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...


Ultimele articole din Actualitate | Opinii

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi