Rosia Montana – statul roman castiga prea putin de pe urma acestui proiect

de Cristian Orgonas     Khris.ro
Duminică, 20 decembrie 2009, 10:40 Actualitate | Opinii


In mod surprinzator, prima masura anuntata de noua putere nu a avut legatura cu reducerea cheltuielilor din sectorul public sau cu vreun program anticriza, ci a avut ca subiect extrem de controversatul proiect Rosia Montana, pe care dl Videanu doreste sa il puna cat mai rapid in practica, scrie Khris.ro.

Imi amintesc ca una dintre intrebarile adresate d-lui Basescu la celebra intalnire cu dl Geoana a fost legata de acest proiect, iar presedintele a spus ca nu se va pronunta pana cand nu va vedea rezultatul unor studii aflate in plina desfasurare.

Iata insa ca dl Videanu se grabeste, iar aceasta graba ma face sa ma intreb daca nu cumva RMGC a finantat campania domnului Basescu, cerand acum la schimb mai multa “intelegere” de la autoritati fata de proiectul in cauza.

Cat valoreaza aurul si argintul de la Rosia Montana? La cotatiile actuale, valoarea celor 9 milioane de uncii de aur si 29 milioane de uncii de argint este de aproximativ 10 miliarde de dolari, insa in functie de evolutia preturilor din urmatorii ani, suma poate fi chiar mai mare.

Banii sau mediul?

Exista doua tipuri de abordare privitoare la acest proiect:

1. Banii nu conteaza – si daca ar fi vorba despre $100 de miliarde, Rosia Montana ar trebui sa ramana neatinsa - abordare emotionala pe care nu o impartasesc.

2. Banii conteaza, dar extragerea aurului trebuie sa nu implice riscuri pentru mediul inconjurator – abordare rationala pe care o sustin si eu.

Cum eliminam riscurile? Aici este marea problema – cel putin pana in acest moment, nu exista studii care sa fi fost acceptate de catre toti cei implicati in proiect, metoda de extragere a aurului pe care RMGC intentioneaza sa o foloseasca fiind vehement contestata de catre organizatiile ecologiste.

Cat castiga statul din afacerea asta?

Dincolo de ingrijorarile legate de mediul inconjurator, mai este o problema – banii care revin statului roman din aceasta afacere. Teoretic, in economia romaneasca ar intra 4 miliarde de dolari (suma ar putea fi mai mare daca luam in considerare noul pret al aurului), din care 1.8 miliarde din dividende, redevente, taxe si impozite, plus 2.2 miliarde reprezentand cheltuielile pe care RMGC le va face in Romania.

Avand in vedere ca acele 2.2 mld dolari reprezinta practic cheltuieli de exploatare (resurse umane, energie electrica, transport, constructii, reactivi pentru procesare, piese de schimb etc) – daca le scadem din cele $10 miliarde cat pot fi incasate din vanzarea aurului si a argintului, ramanem cu un profit net de cel putin 6 miliarde de dolari (am scazut impozitul pe profit si investititiile realizate inainte de inceperea proiectului).

Din acest profit net, doar ~1.2 miliarde vor reveni statului roman (19.3%), iar RMGC va lua “caimacul”, adica $4.5-5 miliarde.

Concluzii

1. Cota de profit (19.3%) si nivelul redeventelor (2%) ar trebui renegociate.

2. Pana nu vom avea un studiu acceptat de toata lumea prin care sa se demonstreze ca mediul inconjurator nu are de suferit, proiectul ar trebui sa ramana on-hold.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















2923 vizualizari

  • +19 (21 voturi)    
    4 miliarde. de ajuns? (Duminică, 20 decembrie 2009, 10:54)

    adi [anonim]

    zona in care se afla Rosia Montana este leaganul civilizatiei dace, deci al poporului roman. Cred ca banii se pot face si altfel, nu da tara faliment pentru alea 4 miliarde. Sa functioneze justitia calumea si se strang mai bine de 4 miliarde de la Gigi Becali, Vantu, Patriciu, Voiculescu si atatia altii... Atata le-au cantat numele in campanie ca acum trebuie sa faca ce au promis
    • +4 (6 voturi)    
      Nuami ca se aude ca rezervele valoreaza (Duminică, 20 decembrie 2009, 11:43)

      Creator [utilizator] i-a raspuns lui adi

      Aproximativ 30 de miliarde,nu doar 10.Oricum ar fi niciodata nu cred ca se va afla exact cat aur&argint se gaseste...
      • +1 (3 voturi)    
        corect! (Duminică, 20 decembrie 2009, 14:21)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Creator

        nimeni nu stie care este evaluare corecta a zacamintelor de aur de acolo.
        Dar cu datele publice de acum (600T Au si 2000T de Ag) ajungi la un calcul de 15,77 miliarde de euro si nu dolari.
        Daca este mai mult .... atunci o sa fie mai mult.
    • +7 (7 voturi)    
      corect (Duminică, 20 decembrie 2009, 12:12)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui adi

      daca mogulii sunt rai si au castigat averi uriase prin furt, daca boc&basescu lupta cu hotii si coruptii, atunci exista o solutie simpla si ecologica: condamnarea penala a celor vinovati cu confiscarea averii. In felul asta se respecta legea, se indeplinesc promisiunile, se conserva mediul si istoria, toata lumea e multumita.
    • 0 (0 voturi)    
      4 miliarde e mult (Luni, 21 decembrie 2009, 10:58)

      Bogdana [anonim] i-a raspuns lui adi

      Ar trebuie sa se calculeye profitul unui asemenea proiect si de acolo sa vedem cat ne revine. Oricum ar trebui sa negociem de la 60% in sus. Daca nu avem deja atat.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa este (Joi, 6 mai 2010, 2:29)

      Tryggvasson [anonim] i-a raspuns lui adi

      Asa este. Eu estimez cam la 10 miliarde de euro sifonarile anuale numai in contractele nationale importante. Iar proeictul asta va fi, la randul lui o sifnoare. 13 miliarde de dolari (potrivit cifrelor oficiale ale zacamintelor), din care luam 1 ca dividende si redevente (!!!), 1 impozit (vai, ar trebui sa fim bucurosi ca ne platesc impozit pe 80% din zacamantul statului, care a intrat in mana lor, nu se stie cum), plus inca cateva sute de muilioane ca impozite din cheltuielile de 2 miliarde prognozate in Romania. Si pentru astea 2, ceva miliarde la stat, o sa platim multe miliarde pentru decontaminarea zonei, cum s-a intamplat deja in Canada, in Germania sau in State. Plus ca zona aia va fi moarta economic vreme de sute de ani (cat va mai fi pierderea si de acolo?)
      Asta nu e un proiect de generare de venituri. Asta este inca un proiect de sifonare, impotriva careia pretinde ca ne este de folos.
  • +15 (15 voturi)    
    Trio Jaf (Duminică, 20 decembrie 2009, 10:59)

    Ioan [anonim]

    Da, este prima masura pentru ca incep sa curga scadentele campaniei electorale.
    Iar cei care au platiti se grabesc pentru ca pretul aurului va incepe sa scada la un moment dat si vor pierde sume importante.
    De aici imi vine sila fata de poiliticienii nostrii, in general, si de Videanu, in particular.
    Stalpii de neclintit ai administratiei in Romania: Videanu, Berceanu si Udrea.
    Stalpi plantati acolo unde se vehiculeaza si cele mai mari sume de bani: economie, infrastructura si dezvoltare regionala.
    • +2 (4 voturi)    
      interesant (Duminică, 20 decembrie 2009, 11:24)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Ioan

      de aflat cu cat a finantat RMGC campania electorala. Poate aflam candva, macar "pe surse".
  • +12 (14 voturi)    
    Garantii ? (Duminică, 20 decembrie 2009, 11:01)

    drJohn [anonim]

    Si daca ar exista un studiu favorabil proiectului si care ar fi acceptat de toata lumea, ce garantii am avea ca acest proiect va fi respectat ? Stim si noi cat de repede se mituieste un functionar, deh, din 4 miliarde profit, e o bagatela sa faci fericiti o gramada de oportunisti. NU exista inca nici un mecanism de control in care sa poti avea incredere.
    • -1 (1 vot)    
      nu mai vorbiti de 4 miliarde!! (Duminică, 20 decembrie 2009, 15:47)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui drJohn

      corect dar nu mai tot vorbiti de 4 miliarde. Cum scrie si autorul articolului, 2,2 din cele 4 miliarde sunt costuri de productie care nu intra la buget. Raman 1,8 miliarde de DOLARI care sunt 1,2 in euro.
      • 0 (0 voturi)    
        4 miliarde din ... caimac (Duminică, 20 decembrie 2009, 16:16)

        drJohn [anonim] i-a raspuns lui ionel

        nu din investitie, din profit!
    • 0 (0 voturi)    
      Si nimic nu-i perfect pe lumea asta (Luni, 21 decembrie 2009, 14:36)

      Dimu [anonim] i-a raspuns lui drJohn

      Nu e un motiv sa respingi proiectul. E datoria statului sa controleze respectarea aplicarii.
  • +8 (14 voturi)    
    Dar Base si Videanu? (Duminică, 20 decembrie 2009, 11:05)

    Otto Vacaru [anonim]

    Eii.. ce conteaza cit cistiga statul.. interesant cint le intra in insulite lui base, videanu & company.
    • +3 (3 voturi)    
      Ai dreptate (Duminică, 20 decembrie 2009, 11:30)

      George [anonim] i-a raspuns lui Otto Vacaru

      Titlul e scris fara continuarea corecta: "..., dar castiga din plin Videanu si prietenii sai"!

      In aceste conditii, Basescu, care s-a dovedit in practica doar presedintele si apropiatul prietenilor sai (nu a 50,33% din votanti, cu atat mai putin al celorlalti - pe care i-a si "ciuruit"), va inchide ochii sau va da in zilele urmatoare o explicatie de ramai masca!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu ma intereseaza cat castiga Base (Luni, 21 decembrie 2009, 11:05)

      Kora [anonim] i-a raspuns lui Otto Vacaru

      Atata timp cat obtinem pretul corect pe aur.
  • +1 (17 voturi)    
    foarte tare (Duminică, 20 decembrie 2009, 11:16)

    andrei [anonim]

    in gaurile alea facut dupa sapaturi va doresc sa sariti toti basescienii tarii
    • +1 (5 voturi)    
      Ok (Duminică, 20 decembrie 2009, 12:19)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      Dar numai dupa ce PSD-ii intra pe gaurile de sonda ramase dupa ce Petrom a terminat exploatarea petrolului . Avem o clasa politica pusa pe capatuiala , end of story .Toti sunt la fel , aveam sperante de la Base & Co dar mi-au fost inselate.
  • -16 (16 voturi)    
    foarte bine (Duminică, 20 decembrie 2009, 11:17)

    sfdvdsv [anonim]

    nu zic ca e bine sa distrugi o zona.
    Dar uitati-va la alte tari , prima data demoleaza si defriseaza i dupaia intreaba.Eu cred ca avem nevoie de banii astia , si dupaia se va gasi o solutie si pentru mediul inconjurator.
    • +1 (3 voturi)    
      daca aveti nevoie de bani vindeti-va casele (Duminică, 20 decembrie 2009, 12:13)

      dan [anonim] i-a raspuns lui sfdvdsv

      Sau daca nu scoateti la vanzare Casa Poporului!
      • 0 (0 voturi)    
        Ce mai comparatie!!!! (Luni, 21 decembrie 2009, 11:10)

        Valenin [anonim] i-a raspuns lui dan

        Ce-are a face una cu alta? Aurul ala este de fapt un rest de zacamant si mie mi se pare ca facem multa galagie pentru nimic.
    • +2 (4 voturi)    
      Eu cred (Duminică, 20 decembrie 2009, 12:49)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui sfdvdsv

      ca tu esti platit sa scrii prostii.
      Ce ai scris tu se intampla DOAR in Rromania si in tari bananiere. In nici o tara din UE nu se intampla asa ceva fara acordul populatiei.
    • +2 (2 voturi)    
      cine? cine? (Duminică, 20 decembrie 2009, 15:07)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui sfdvdsv

      Care sunt tzarile alea? Da nume exacte si descrie EXACT macar 3 situatii din fiecare!
  • +2 (2 voturi)    
    uite asa (Duminică, 20 decembrie 2009, 11:33)

    octav [anonim]

    aveti ce ati votat.
    lui videanu nu ii mai ajung banii din borduri si marmura, vrea sa ia comisioane si de la rosia montana... sa achite facturile din campanie, bineinteles, ca mash-urile alea imense cu basescu trebuie platite de undeva...
  • +2 (2 voturi)    
    hotie (Duminică, 20 decembrie 2009, 11:39)

    hotie [anonim]

    de ce nu au spus si in campania electorala ce vor sa faca la rosia montana? cate astfel de " proiecte" vor mai urma? Multe, tinand seama de suma enorma cheltuita de pdl penru alegeri. vai de capul nostru!
    • 0 (0 voturi)    
      Au spus in campanie ce vor sa faca (Luni, 21 decembrie 2009, 11:12)

      Venece [anonim] i-a raspuns lui hotie

      Si eu de asta i-am votat. Ca au avut tupeul sa spuna realmente ce decizie vor lua in cazul unui proiect atat de controversat.
  • +3 (3 voturi)    
    Corect ar fi... (Duminică, 20 decembrie 2009, 11:43)

    szasz [anonim]

    Statul roman pierde prea mult pe urma acestui proiect...si nu am refer la bani.
    • 0 (0 voturi)    
      Stiti cum arata acum Rosia Montana? (Luni, 21 decembrie 2009, 14:41)

      Madagascar [anonim] i-a raspuns lui szasz

      Prerea mea ca mai dezolant nu se poate asa ca dati-i drumul la treaba.
  • +4 (4 voturi)    
    Rosia Montana (Duminică, 20 decembrie 2009, 12:09)

    Costica [anonim]

    Sunt de acord cu continutul articolului.
    Cu multi ani in urma,o sociteate de turism elvetiana a dorit sa construiasca o statiune turistica in zona Manastirii Voronet.
    Destinatia era pentru turisti de varsta treia si cuprindea si o biserica catolica.
    S-a opus vehement BOR prin vocea Patriarhului:"Cum?In inima ortodoxiei sa apara o biserica catolica ?"Proiectul a cazut.
    Rezultatul este usor de constatat.Nu s-au pierdut numai taxe,impozite,posibilitatea de a dinamiza eco nomia din zona,s-a pierdut mult mai mult.,inclusiv punerea in valoare a monumentului istoric.
    • 0 (0 voturi)    
      Preferam ruina (Luni, 21 decembrie 2009, 11:16)

      Xena [anonim] i-a raspuns lui Costica

      Eu am vazut un reportaj depre i tipa care voia sa investeasca 4 mil de euro intr-o proprietate imobiliara din Romania. Dupa ce s-a luptat cativa ani cu birocratia din Romania, si-a luat femeia frumusel milioanele si s-a dus in Franta unde in juma de an a restaurat o proprietate care arata acum divin. Prin comparatie au filmat si ruina de casa din Romania cum arata la aceeasi data. Asa ca sa nu mai discutam
  • +2 (4 voturi)    
    pungas! (Duminică, 20 decembrie 2009, 12:30)

    Nik [anonim]

    sa se faca ceva manifestatii pt oprirea exploatarii! daca lu' videanu ii surade posibilitatea luarii unui mare comision, asta nu inseamna ca tara trebuie sa accepte!
    pungasul ala doar la bani pt el se uita! sunt atat de prosti ca, decat sa exploateze romania, dam altora, si nici nu stim ce conditii sa punem! cum 2% redevente?

    VIDEANULE, pungas si hot ce esti, nu mai poti castiga din afaceri cu borduri si te bagi la aurul din apuseni?

    aveti grija ce faceti, ca la o suspendare a lui basescu iar, nu stiu daca pdl o sa mai aiba sustinerea cetatenilor! iar la anticipate, o sa scoateti un scor destul de slab! din cauza unora ca videanu, care e interesat de comisioane, de afaceri personale... sper sa te gaseasca si pe tine cu ceva, cineva (dna, sau altcineva), ca nu se mai poate! zici ca romania e mosia ta...

    hotule, nu te mai vrea lumea nici pe tine, ca pe psd! ai noroc cu functia aia, pt care ai fost numit, nu ales! pt ca de ales nu o sa te mai voteze lumea in nici o functie... s-a convins ce poti, inca de cand ai fost primar!

    sa faca vreo organizatie ceva, sa se opuna! se vor gasi si sustinatori destui! sa propuna opozitia vreun referendum, nush. astia de la putere nu o vor face, dar referendum poate fi facut daca sunt nush cat % din parlamentari care vor, asa parca tin minte!

    Nu vrem exploatare la Rosia Montana! pt ce? oricum banii de acolo nu vor fi pt romania, ci pt alte conturi...
  • +3 (3 voturi)    
    gresit (Duminică, 20 decembrie 2009, 13:39)

    Lucian* [utilizator]

    am facut si eu calculul pt 600 tone de aur si 2000 tone de argint si vorbim de vreo 14,7 miliarde de euro conform preturilor de azi (http://www.goldprice.org/).
    Daca pretul mai urca, atunci vorbim de mult mai mult.
    Tinand cont de faptul ca estimarea reala este secreta (nu se stie rezultatul de la analizele de laborator), nu m-ar mira sa aflam ca de fapt zacamantul este mult mai mare.
    PS: pt aur si argint se foloseste Troy Ounce si nu uncia standard.
    • +1 (1 vot)    
      corectie (Duminică, 20 decembrie 2009, 14:21)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      15.77 miliarde de euro
    • +3 (3 voturi)    
      nu "urca pretul aurului" (Duminică, 20 decembrie 2009, 15:11)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      Scade cursul dolarului, asta e tot!
      Oricum, Vindeanu si-a dat in petec! Sunt curioasa, daca alegerile ar fi acum, CATE voturi ar mai primi PD!!!
    • 0 (2 voturi)    
      explicatie (Duminică, 20 decembrie 2009, 15:54)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      autorul cred ca pornit calculul de la 9 milioane de uncii de aur, adica ca 300 de tone; nu 600 de tone ca Dvs.
      De acolo diferenta.
      Foarte interesant faptul ca in dezbaterea prezidentiala, Basescu a vorbit de "600-800" tone de aur.
  • +1 (3 voturi)    
    Banii tarii (Duminică, 20 decembrie 2009, 15:23)

    cseszlo [anonim]

    Statul asta are sute de taxe. E bogat. Dar are buzunarele gaurite. Daca ministerul finantelor si mai ales fiscul si-ar face treaba si ar scoate la lumina cel putin 50% din economia subterana s-ar putea lipsi de cele 4 miliarde din acest proiect.
    Cum accepta acest stat sa castige doar 19% din valoarea proiectului in condiitile in care costurile de refacere a zocei costa tot pe acolo? Sa exploatam, dar cu simt de raspundere. Probabil ca domnul Videanu are de incasat un comision gras sau de platit niste contribuabili la costul campaniei prezidentiale.
    PDL, aveti grija. Basescu a iesit la mustata. Daca mai vreti votanti, faceti ceva si pentru tara asta, sa vedem ca va pasa si ca ati meritat cele 5 mil de voturi.
    • 0 (0 voturi)    
      Statul nu mai e bogat (Luni, 21 decembrie 2009, 12:57)

      Mugurel [anonim] i-a raspuns lui cseszlo

      Sa fi fost in locul politicienilor nu m-as fi batut atat de tare. Nu se mai poate fura ca pe vremuri. Iar privatizarea Rosia Montana e putin diferita de toate celelalte. In primul rand se face pe fata. Asa ca, putin respect.
  • +2 (2 voturi)    
    Toate detaliile (Duminică, 20 decembrie 2009, 15:23)

    gigi [anonim]

    Pe cand?
  • +1 (1 vot)    
    calcule (Duminică, 20 decembrie 2009, 16:46)

    mbasa [utilizator]

    ei, acu-i acu!
    PDL trebuie sa se gandeasca bine:
    - ori comite gafa (ce multi nu se asteptau) de a incepe proiectul cu Rosia Montana, sacrificandu-si electoratul pentru o bruma de bani,
    - ori isi vor baga mintile in cap si vor lua in considerare "pulsul poporului" (care e destul de ridicat) si vor renunta la acest proiect compromis.
    Justitia si-a spus cuvantul. Acum nu-i mai inteleg ! De ce se scarpina daca nu-i mananca?
  • 0 (0 voturi)    
    cristian orgonas (Duminică, 20 decembrie 2009, 17:50)

    andy [anonim]

    oare cristian orgonas se face ca nu stie despre cele 700 de ha pline cu deseuri,cianura si alte reziduuri care vor ramane pe veci aici in solul tarii noastre?asta vrem sa lasam copiilor nostri pt 2-3miliarde cat va reveni statului?
  • 0 (0 voturi)    
    castigul prea putin (Duminică, 20 decembrie 2009, 18:45)

    cititor [anonim]

    In orice afacere sau privatizare statul roman va castiga minim posibil sau va pierde deoarece acestea se fac intre afaceristi staini adevarti si versati si niste neaveniti pusi in functii importante si decisive, foarte usor curuptibili (asata sa nu spun adevarati tradatori ) din Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      Castiga tu mai mult (Luni, 21 decembrie 2009, 11:19)

      Camarad [anonim] i-a raspuns lui cititor

      De pe scaunul tau de la calculator o fi putin. Probabil nici nu stii destre ce vorbesti. Ai prin si tu un fluture si dezvolti ideea asa cum ai preluat-o. Filtrul gandirii se mai numeste si inteligenta.
  • -2 (2 voturi)    
    Voi,comentatorii mai presus decat God. (Duminică, 20 decembrie 2009, 21:25)

    Dan B.Charles [anonim]

    Toti le stiti pe toate,toti iau comisioane,decizii economice pentru a crea locuri de munca sunt analizate de voi cei mai DESTEPTI PE PAMAN,CHIAR SI MA I DESTEPTI DECAT DUMNEZEU, Geniul vostru a adus tara pe ultimul loc din Europa si peste 3 milioane da oameni in strainatate pentru a nu rabda de foame in Romania,
    ma intreb, ce ati facut voi in viata voastra sa va dea dreptul sa aratati atat venin si dispret pentru cei ce fac ceva pentru tara? Inca nu va intrat in cap ca vara ajutoru FMI,CE si Banka mondiala veti manca maidanezi pe varza, Corea de Nord de exemplu.
  • 0 (0 voturi)    
    Rosia Montana (Luni, 21 decembrie 2009, 0:25)

    Motanu Rosu [anonim]

    4 miliarde de euro sau dolari?Pentru atata suma de bani se amesteca statul roman la Rosia Montana?Sa fim seriosi.Nici macar firma aia de apartament din Canada nu s-ar fi bagat la 4 mld.-14mld.Mai ales ca e vorba de o exploatare pe termen mai lung.Nici nu se cunosc cu exactitate concentratiile de aur si argint de acolo.Sunt cai verzi pe pereti.Trebuie sa fie altceva la mijloc...Iar metoda de exploatare propusa, ce a cu cianuri, este absolut criminala.Nici nu trebuie adusa in discutie.Mai degraba ii arncam peste granita pe toti cei care o sustin decat sa mai negociem aici ceva.Trebuie sa fie si alta metoda de extractie, eficienta si ecologica in acelasi timp.
  • 0 (0 voturi)    
    Extragere de guvernare (Luni, 21 decembrie 2009, 0:45)

    montatu rosu-portocaliu [anonim]

    Va garantez ca PD-L-ul va pierde nu doar alegerile viitoare daca va extrage aurul de acolo cu cianuri.100% ca sa-l citez pe Turcescu , vor fi literalmente expulzati si dizolvati.Vantu si Patriciu sunt mici copii pe langa monstruozitatile pe care Videanu se pregateste sa le aprobe.Sa se gandeasca bine daca vor sa apuce sa stea la guvernare pana la urmatoru mandat.Solul patriei otravit de niste straini pentru ca acestia sa incaseze profit iar NOI STATUL ROMAN sa nu avem decat 20%?Sa fim seriosi...Bagati ceva pe twitter sa-i linistim si sa le bagam mintile in cap.O alta metoda de exploatare...Doar asa vom fi de acord.Poate nu una de nivel industrial, poate una mai artizanala, de ami mica amplitudine.Aurul este aur si-si pastreaza valoarea si daca il scoatem in 2 ani , si daca il scoatem in 200 de ani.
    • 0 (0 voturi)    
      Parerile vor fi impartite (Luni, 21 decembrie 2009, 11:40)

      Manu [anonim] i-a raspuns lui montatu rosu-portocaliu

      Pe mine ce ma uimeste e cat de diferite sunt reactiile pe aceasta tema. Fix la extreme. Si patima asta a "ecologistilor" nu imi miroase a bine. Soros de exemplu e un om de afaceri. Genul care ar sponsoriza ecologia doar pentru a face el o afacere mai buna.
  • 0 (0 voturi)    
    Vreau un calcul matematic (Luni, 21 decembrie 2009, 13:00)

    Cuvintele [anonim]

    Nu pareri. Atata aur este x ...lei/gr = s.a.m.d. pana la : atat s-a investim, s-a scazut si ce ramane impartim. Altfel vorbim de pe pereti.
  • 0 (0 voturi)    
    astia (Luni, 21 decembrie 2009, 13:05)

    Gica [anonim]

    Ma intreb daca statul va face iar cadouri la privati , cum a facut cu bancile, regiile autonome de monopol, zacaminte de petrol ,industrie, etc in loc sa se implice activ in exploatare, apoi sa tipe ca ..nu are bani si sa ne bage datori pe 10 vieti la FMI.

    S-a vandut cam tot ce se poate vinde asa ca.. stati blanzi, nu o sa doara prea tare !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by